Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
nikola

ZET - sljemenska žičara

Recommended Posts

Svaki gradski političar već 30 godina prije svakih izbora obećava da će obnoviti tu žičaru. Samo što je caka u tome da taj mali broj ljudi koji tamo živi, taman i da svi glasaju, ne može bitno utjecati na izborni rezultat, a s druge strane, ljudi su tamo već toliko rezignirani da nitko više ne vjeruje u te priče.

 

S druge strane, cijela gradnja tamo je jako loša, zemljište klizi, temelji su popucali, beton na onim terasama se raspada, sve svuda prokišnjava... ja sam prije nekih 20 godina jednom tamo ispitivao neke instalacije i već tada je to tako izgledalo da sam se samo molio da Zagreb ne strefi kakav potres dok sam ja tamo.

 

A da paradoks bude veći, dobar dio "običnih smrtnika" je zavidan ljudima koji tamo žive, jer su, kao, nekakva elita. Da, da, možda su i bili elita kad su tamo kupovali stanove, ali danas njihovoj djeci, koja tamo žive, ne bih rado bio u koži. Osuđeni su na loše i opasno koje ne mogu nikome prodati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam nedavno na Gornjem gradu, i zavirio sam na stanicu uspinjače (za dolje mi se nije dalo čekati idućih 9 i nešto minuta, pa sam vidio da je u prometu stari poništivač karata (hrv. štancmašina)

 

Ali osoblje ima uređaj kakav imaju kontrolori i tako provjeravaju kartice ( pokaze )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabina br. 21 sa sljemenske žičare završila je u ovom dvorištu:

12z0104003800x600.jpg


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, koliko stvarno može da košta žičara prikladna za potrebe na trasi do Sljemena?

Ova budalaština sa demontiranjem stare zbog pregorelog rezervnog motora i apsolutno nikakvim angažovanjem oko nove traje zaista predugo.

 

U Beogradu su organizovali fond za prikupljanje novca za ponovnu izgradnju TV tornja na Avali, zašto se nešto slično ne bi pokušalo i sa žičarom? Sigurno je jeftinija od tornja. Sigurno bi se dao organizovati fond, verovatno bi bilo i zainteresovanih firmi da barem simbolično podrže akciju, verovatno ima i gradskih grupa, pevača, kazališta koji bi bili spremni održati po jedan nastup za tu namenu, pojedinačni prilozi, ma kako mali bili bi pomerili stvar sa mrtve tačke, a ako bi se prikupilo nešto novca ne verujem ni da bi grad Zagreb imao "petlju" da ne učestvuje u nečem takvom.

Ili je sve ovo preoptimistično gledanje na stvari i takav entuzijazam više ne postoji?


Čekajući tramvaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Bojim se da je entuzijazam potrošen na samodoprinos za Sveučilišnu bolnicu u Blatu... :-(

Edited by homonovus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i citata čitavog članka s gore navedenog linka, u skladu s novim pravilima foruma:

 

Bandić na Sljeme vraća žičaru, a Kostelićima gradi muzej

Sljemenska je utrka tek završena, Ivica je peti put zaredom izborio mjesto na pobjedničkom postolju, a zagrebački gradonačelnik već razmišlja o novom oplemenjivanju Zagrebačke gore, stvaranju novih sadržaja, gradnji, skupim projektima...

 

Tri ključna faktora

 

- Tri su stvari koje bi na Sljemenu trebalo napraviti. Prva je "socijalizirati" Sljeme i dovesti gore Zagrepčane. Ucrtavanje vodospreme u prostorni plan Medvednice jedna je od tih stvari. Druga je gradnja žičare, s međustanicom na Brestovcu, gdje bi se sagradio sportski centar, kako naši skijaši ne bi trebali više na pripreme ići u Sloveniju, već bi mogli vježbati doma. Treća je stvar da trebamo u prostorni plan ucrtati i Snježnu kuću kao spomen Ivici, Janici i Gipsu Kosteliću. Mislim da su oni to zaslužili svojim planetarnim uspjehom - kazao je Milan Bandić nakon završetka zimske groznice na Sljemenu.

 

A da su sportski centar, žičara i memorijalni centar najsportskije obitelji u nas neophodni za potpunu revitalizaciju Sljemena složio se i pročelnik Gradskog ureda za izgradnju Davor Jelavić.

 

- Žičara je neophodna i treba se graditi što prije. Dom obitelji Kostelić na Sljemenu je važan i dobrodošao, samo novca trenutačno nema, to se treba staviti u plan dužeg razvoja. A u strateškom planiranju sportski je centar na Brestovcu predviđen jer ne želimo da naši sportaši idu na pripreme izvan države. Smijali su mu se (Bandiću, nap. a.) mnogi kada je definirao gradnju skijališta. Napravili smo skijalište u kojem uživaju gledatelji i natjecatelji, a komentari su pozitivni - kaže Jelavić.

 

Otvoren je prema novostima i predsjednik Hrvatskog skijaškog saveza Miho Glavić:

 

Savez nema novca

 

- Obitelj Kostelić zaslužuje spomen-dom, pogotovu kada Gips kaže da im treba cijela prostorija za sve medalje, pobjede u Svjetskom kupu... Trebalo bi to obilježiti u čast i slavu hrvatskog sporta. Međutim, HSS za to novca nema jer sve troši na održavanje zimskog sporta koji je često u neravnopravnom položaju u odnosu na druge sportove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U međuvremenu, stupovi postojeće žičare i dalje stoje, a što je najzanimljivije niti žice nisu skinute

11a1231002800x598.jpg

(slikano na Staru godinu 2011)


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi tek trebalo razmotriti opciju rekonstrukcije postojeće žičare, sa produljenjem polazne stanice do Dolja, kako je i predviđeno. Sustav bi tada ostao dvožični zbog raspona među stupištima, ali sa novim kabinama, pogonom i boljim perfomansama.

 

No, istina je da u tom slučaju su ramena na stupištima preuska za veće kabine, što bi možda dovelo do nepoželjnog pada kapaciteta (iako je pitanje koliki je on realno nužan jer bi se brzina uduplala).

 

Uvođenje jednožičnog sustava bi moglo biti skupa varijanta zbog topologije terena, i potrebom za stupištima na max. 300-350 metara (ima ona poznata provalija na početku sadašnje staze...).

 

Dakle, možda je to danas i formalno nemoguće glede propisa i dokumentacije (rekonstrukcija), pa preostaje samo stari sustav, koji je eto ugašen.

Opet, kako treba sve novo (sajle, pogon, nova polazna stanica, kabine), onda i nova stupišta (novo temeljenje, proračun i sl.) je najbolje izvesti.

Novi sustav bi vozio oko 12-14 min. od Dolja do Sljemena, i imao min. 3-4x veći teoretski kapacitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ipak je konfiguracija terena zeznuta...jedino što možemo očekivati je više buseva :grin:

Edited by KT4 318

Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusti ljude, nisu imali papira... :mrgreen:

 

U vezi žičare,

svi govore da je to malen projekt, a nije.

To je žičara od 5 kilometara. To je i za razvijenije države problem sagraditi.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...To je žičara od 5 kilometara. To je i za razvijenije države problem sagraditi.

Ma daj... Koje to ? Tako nešto se napravi za jednu sezonu i iduće godine se ljudi voze u njoj.

 

Ma zapravo imaš pravo, unutar cca 10 godina koliko žičara ne vozi, ne bi se moglo ništa sagraditi osim šoping centara koji niču ko gljive poslije kiše... Molim te. :rolleyes:


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da napravimo jedan šoping centar na vrhu, a kao uvjet stavimo da se napravi žičara? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da napravimo jedan šoping centar na vrhu, a kao uvjet stavimo da se napravi žičara? :mrgreen:

 

Pa to je jedini moguci nacin da ponovo dobimo zicaru. U ovom gradu nista drugo ni nehoda osim tih razno raznih shopinga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje, koje se dotiče foruma i sljemenske žičare i žičara u hrvatskoj.

Da li bi se mogao otvoriti podforum u sklopu foruma zeljeznice.net koji bi služio za teme vezane o žičarama? No ne samo o sljemenskoj žičari, žičari u Dubrovniku, nego i ski liftova na prostoru Hrvatske(recimo:dvosedežnica Radoševo na Platku).


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje, koje se dotiče foruma i sljemenske žičare i žičara u hrvatskoj.

Da li bi se mogao otvoriti podforum u sklopu foruma zeljeznice.net koji bi služio za teme vezane o žičarama? No ne samo o sljemenskoj žičari, žičari u Dubrovniku, nego i ski liftova na prostoru Hrvatske(recimo:dvosedežnica Radoševo na Platku).

 

To bi zapravo i bilo logično, da su uspinjača i žičara odvojene u svom podforumu, jer oboje spadaju pod željeznicu, kao prijevozno sredstvo. No činjenica je da ih je jako malo, no ima žičara dosta u našem okruženju ex Yu, pa bi se i sa tim dalo napraviti reportaža i slika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi zapravo i bilo logično, da su uspinjača i žičara odvojene u svom podforumu, jer oboje spadaju pod željeznicu, kao prijevozno sredstvo. No činjenica je da ih je jako malo, no ima žičara dosta u našem okruženju ex Yu, pa bi se i sa tim dalo napraviti reportaža i slika.

 

U Hrvatskoj ima 20-tak žičara koje su u radu. 5 njih su sedežnice(trosjed na Sljemenu,dvosedežnica Radoševo na Platku, te tri dvosedežnice na Bjelolasici), gondola u Dubrovniku, a ostale žičare su ski liftovi (vučnice:sidra i tanjurčići). Kao što si i rekao tram4, da li bi se puno toga pisati, kao i o projektima(planirana šesterosedežnica Radoševo na Platku).


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovo je upravo nevjerojatno, ali na zalost istinito gdje su divljaci uspjeli staviti grafit. Ama bas nikog nema od mjerodavnih u ovom gradu koji bi barem pokusao stati na kraj tom divljastvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad nitko ne uspijeva sačuvati nove fasade u centru grada, ti očekuješ da će netko dežurati 24 sata uz stari hrđavi stup nekadašnje žičare usred šume? :hm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad nitko ne uspijeva sačuvati nove fasade u centru grada, ti očekuješ da će netko dežurati 24 sata uz stari hrđavi stup nekadašnje žičare usred šume? :hm

 

Stupovi uopce nisu hrđavi, ali mi nije jasan mozak takvih likova koji hodaju po šumi sa sprejevima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stupovi uopce nisu hrđavi, ali mi nije jasan mozak takvih likova koji hodaju po šumi sa sprejevima

 

A što se čudiš, bivša bolnica Brestovac sad služi kao teren za paintball, tako da je lako moguće da je netko od njih zašarao stup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što se čudiš, bivša bolnica Brestovac sad služi kao teren za paintball, tako da je lako moguće da je netko od njih zašarao stup.

 

Bogme se bi dobro nahodal od Brestovca do ovog stupa hehe, btw na Brestovcu se i oštrom municijom vježbalo, kak Brestovac izgleda to je strahota, a još veća sramota

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...