Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Zeus

WLee klimatizirani vagoni za spavanje

Recommended Posts

WLee četveroosovinski klimatizirani putnički vagoni za spavanje s odjeljcima koji imaju postelje, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem i međunarodnom prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u tvornici GOŠA 1980. g., a rekonstruirani i modernizirani u TŽV Gredelj 2004. g. Rekonstrukcija i modernizacija je između ostalog obuhvaćala kompletan novi interijer i eksterijer, klimatizaciju vagona, ugradnju elektromagnetske kočnice (Mg) na postojeća postolja (na vagone rednih brojeva 006-010), ugradnju zatvorenog vakuumskog sustava WC-a, ugradnju vrata sa automatskim upravljanjem itd. Imaju po 12 odjeljaka od čega je jedan namijenjen za pratitelja vagona. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, pravilnik RIC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 10 WLee vagona za max. brzinu 160 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u vlakovima najvišeg ranga.

 

 

Tehnički podaci:

 

Slovna oznaka vagona: WLee

Brojčana oznaka vagona: 61 78 71-70

Tip vagona: UIC-Y

Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1980.

Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: TŽV Gredelj Zagreb Hrvatska 2004.

Vlastita masa: 48-50t

Vozna brzina: 160 km/h

Vagonski razred: -

Broj odjeljaka: 11 (12)

Broj sjedala/postelja: 33/33

Dužina preko odbojnika: 24500 mm

Dužina sanduka: 24200 mm

Širina sanduka: 2883 mm

Visina od GRT: 4193 mm

Visina poda od GRT: 1255 mm

Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm

Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm

Širina kolosijeka: 1435 mm

Broj osovina: 4

Tip okretnog postolja: GOŠA-100 (Minden-Deutz 52), GOŠA-100-1 (Minden-Deutz 522)

Tip kočnice: Knorr KE-PR-D-Ep (Elektro zračna), Knorr KE-PR-Mg-D-Ep (Elektro zračna + Mg)

Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno

Rashlađivanje vagona: Električno zračno

Osvjetljenje vagona: Električno fluo

WC: Zatvoreni vakuumski sustav

 

Slika WLee klimatiziranog vagona:

 

DSC06611.jpg

Foto: ZlayoZg

 

Link na staru temu:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/4635-wlee-spavai-vagoni/


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo

govora o povečanju broja grafitiranih vagona ... Između ostalog i jedan klimatizirani

spavaći (ne znam dal je to već od prije).

Vidio sam jednog takvog i prije, ali ne da je vozio već je bio odmah izvršten iz prometa. http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/4635-wlee-spavai-vagoni/?p=352845

 

Evo ovog friškog:

61 78 71-70 002-8

nova03vs.jpg


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putujem najmanje jednom godišnje u WLee vagonu iz Züricha do Zagreba i obratno, no zadnji put (prije Božića) sam zaključio da iz slavine niti jedna kapljica vode nije izašla. Po mojem mišljenju to znači, da je već s dolaskom iz Zagreba bačva bila prazna, pa sam za umivanje morao koristiti onu flaširanu. Ali isto tako ne razumijem zašto ju u Zürichu nisu napunili. U povratku iz Zagreba je na početku bilo vode ali sve manje i manje, pa se umivaj opet iz flaširane :ljut2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLee 61 78 71-70 003-6 je došao iz Gredelja 30.7.

Bio je na SP-u - |SP|30.07.15.|

 

img3877copy.jpg

 

Valjalo bi napomenut kako je dotični vagon uvršten večeras na vlak 1823.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vagon je totalno fensi i super nacifran. Vrlo je reprezentativan. Ogromna i neoprostiva mana mu je ogromna rozeta (rešetka) za zrak pri dnu vrata kabine. S hodnika se čuje apsolutno svaki korak i svaka riječ kao da vrata niti ne postoje. Privatnost i mir = nula bodova. Osim toga donji krevet je extremno uzak radi fixnih naslonjača (ne znam šta uopće traže naslonjači u Wlee vagonu, za Bcl je logično). Stari Wlee je zakon, jedino bi nekom trebalo glavu stuć jer utičnice ne rade ni u jednom jedinom starom Wlee ni u jednoj kabini već 3 godine.

 

Klimatizirani Wlee ima čak 3 utičnice na raspolaganju u svakoj kabini što je vrlo praktično. Klimatizirane vagone općenito smatram isforsiranim skupim luxuzom totalno nepotrebnim.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika između starog i novog je ogromna. Stari ima stijene debele do 4 cm. Kod novog to su pregrade sa presvučenim ultrapastom. U sredini nema ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što rekoh, klimatizirani Wlee je samo šminka. Stari Wlee je zakon za putovanje.

 

@eXtreme69, nisam zadovoljan kvalitetom madraca u klimatiziranom, u starom su daleko udobniji.

 

A kako uvijek ležim na najdonjem, u klimatiziranom mi posebno smeta što je extremno uzak pa desnim laktom stalno udaram u te bespotrebne naslone.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stari logo bar liči na nešto, dok ovaj novi užas nije ništa drugačiji od ovog:

 

shema.gif


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Blizu, ali ovo je ipak bliže...

 

2hqvzn9.gif

 

Istu stvar sam i ja pomislio :mrgreen:

 

Stari logo bi bio dobar da ne piše onako bezveze "PUTNIČKI PRIJEVOZ", al to je samo moje mišljenje...

hzpp_copy.jpg


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još razlika u starom i novom, ali on očito voli spavati na pomoćnoj klupi koja je dnevni položaj najdonjeg kreveta. Spuštanjem postaje pravi krevet.

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još razlika u starom i novom, ali on očito voli spavati na pomoćnoj klupi koja je dnevni položaj najdonjeg kreveta. Spuštanjem postaje pravi krevet.

 

Koja korist od dnevnog položaja u spavaćem vagonu?? Spavaći vagon služi za spavanja, a ne za sjedenje u dnevnim položajima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Koja korist od dnevnog položaja u spavaćem vagonu?? Spavaći vagon služi za spavanja, a ne za sjedenje u dnevnim položajima..

upravo tako, debilana na kvadrat. Bespotrebno.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korist ti je da se može sjesti ako recimo imaš dva gornja zauzeta za spavanje. Ako netko to ne zna, spava na toj klupi umjesto da traži stjuarda da mu spusti taj najdonji krevet.

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dečki, ohladite malo. Normalno je da se u WL-u može i sjediti kada nije vrijeme spavanju. Ja sam 1977. putovao iz Zagreba u Bar izravnim WL-om, a vlak je iz Zagreba kretao oko 12.30. Riječ je o relaciji od gotovo 900 km. Istina, danas u Hrvatskoj nema tako dugačkih putovanja ali to nije razlog da se putniku uskraćuje udobnost sjedenja.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, danas u Hrvatskoj nema tako dugačkih putovanja...

Radi se na tome, već sad putovanje Zagreb - Rijeka sa svim zakašnjenjima traje skoro pet sati... :ljut2

 

PS: A zašto sjediti kad možeš ležati?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio nakon dugo vremena u novom spavaćem. Plafon na čelu promijenio je boju u svjetlo plavo, Nestali su originalni difuzori svjetla. Sad su pleksi i sve donje uklade koje su na hodniku. Više nisu tamno plave, nego svijetlo plave. Pričamo o 001-1 klimatizirani i opće stanje njih je jako loše jer sam bio i u 007-7. O kušetima bolje da ne pričam. Promijenili brave nema više originala, nego ili lokot ili sasvim druga brava. Stanje interijera onak jad.

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

U španjolskim Talgo spavaćim kompozicijama (vozil na relaciji Bareclona-Milano, Zurich i drugo) nije se ni moglo leći dok stujard ne preokrene stolce kao zasebne foteljice u položaj spavanja, tj. ne preklopi postelje. Sigurno da je mudro da donja postelja u našim WL vagonima ima tri odvojena naslona za tri osobe kao u običnom kupeu, te dok se još na gurtnu podigne srednja postelja, dobiva se mjesta za normalno sjedenje. Takav položaj kod nas se zauzima ne na početku putovanja, nego na kraju, kad je spavanje gotovo pa putnici trebaju i žele sjediti, jesti i slično. Ne znam kako je bilo na Simplonu, jer on je polazi u poslijepodne za Genevu, pa nije bilo do Italije potrebe za spavanjem. Današnje relacije spavaćeg su takve da započinju relativno kasno pa nema puno potrebe za sjedenjem prije spavanja - na vlaku za Zurich pošto su postelje postavljene od zagreba, suputnici se trebaju snalaziti, ali u pravilu svaki na svojoj postelji, pogotovo ako je donje mjesto rezervirano od negdje dalje (Villacha često), jer tad se ne može biti pitati za podjelu donjeg mjesta za sjedenje. Ja sam često i stajao ali u razgovoru sa suputnikom u kupeu kad bi krenuli od Zagreba... Ne ne znam zbog čega bi nekom bio problem da vidi spavači kupe s naslonima na zidu, koji služe za sjedenje i zajedno s donjom posteljom čine sjedala kao u običnom kupeu i ne onako nisko kao u kušetima?!! Za razliku od starih Talgo kompozicija u našem je Wl vića širina prostora prema umivaoniku, a u španjolskom šire su postelje. I još, Talgo je u Grand klasi imao i malu tuš-kabinu.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U španjolskim Talgo spavaćim kompozicijama (vozil na relaciji Bareclona-Milano, Zurich i drugo) nije se ni moglo leći dok stujard ne preokrene stolce kao zasebne foteljice u položaj spavanja, tj. ne preklopi postelje. Sigurno da je mudro da donja postelja u našim WL vagonima ima tri odvojena naslona za tri osobe kao u običnom kupeu, te dok se još na gurtnu podigne srednja postelja, dobiva se mjesta za normalno sjedenje. Takav položaj kod nas se zauzima ne na početku putovanja, nego na kraju, kad je spavanje gotovo pa putnici trebaju i žele sjediti, jesti i slično. Ne znam kako je bilo na Simplonu, jer on je polazi u poslijepodne za Genevu, pa nije bilo do Italije potrebe za spavanjem. Današnje relacije spavaćeg su takve da započinju relativno kasno pa nema puno potrebe za sjedenjem prije spavanja - na vlaku za Zurich pošto su postelje postavljene od zagreba, suputnici se trebaju snalaziti, ali u pravilu svaki na svojoj postelji, pogotovo ako je donje mjesto rezervirano od negdje dalje (Villacha često), jer tad se ne može biti pitati za podjelu donjeg mjesta za sjedenje. Ja sam često i stajao ali u razgovoru sa suputnikom u kupeu kad bi krenuli od Zagreba... Ne ne znam zbog čega bi nekom bio problem da vidi spavači kupe s naslonima na zidu, koji služe za sjedenje i zajedno s donjom posteljom čine sjedala kao u običnom kupeu i ne onako nisko kao u kušetima?!! Za razliku od starih Talgo kompozicija u našem je Wl vića širina prostora prema umivaoniku, a u španjolskom šire su postelje. I još, Talgo je u Grand klasi imao i malu tuš-kabinu.

 

Ukoliko se ne varam, tarifno pravilo u vagonima s lezajevima i posteljama je da se istt u "nocni" polozaj postavljaj tek od 22 sata. Problem je u tome sto majstori bas nemaju volje time se baviti (zasto raditi to za sto sam placen?). U Lisinskom je postelja uvijek u nocnom polozaju. Nema sjedenje - suti i spavaj od 21:20h... :smile:

 

No, nije ni drugdje drugacije: zalostan primjer je moje zadnje CitynightLine putovanje iz Rima za München. Planirani polazak u 19 sati (tko u to doba zeli u krevet?), radi kvara lokomotive smo krenuli sa +120´. Postelje u svim odjeljcima spavaceg vagona su bile u nocnom polozaju - znaci, putnik koji mora masno platiti tu postelju mora je i cijelo vrijeme koristiti - ili stajati u prolazu... (dodatak za Single DeLuxe odjeljak sa vlastitom kupaonicom i velikim doruckom je 107 EUR).

 

Pa se netko onda cudi zasto nocni vlakovi umiru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno je jedino da u svim re4dovima vožnje od kad se spominje kušet, postoji i napomena na kojoj dionici je "ležeći" položaj - za spavaće to nisam nikad vidio kao neku napomenu, jednino stari JŽ redovi imaju mogućnost zakupa spavaćeg kupea za dnevni odmor. Činjenica je, da je nezgodno kad vožnja u spavaćem vagonu počinje prerano za spavanje.... da se možda uvedu pulmani, ha ha?


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putovao sam iz Munchena za Berlin u kušetu njemačkom prije par godina. Kondukterka je podjelila posteljinu i išla dalje pregledavati karte. Sami smo morali krevete praviti. Kondukterka je u jednom od Berlina čak i vagon sa automobilima postavljala na istovar. Nakon što je to obavila nakon nekih dvadesetak minuta je vlak nastavio vožnju. Putovao sam u Poljskoj iz kolodvora Jelenia Gora za Warszawu u kušetu. Pratitelj je samo podijelio plahtu. Niti jastuka niti bilo što drugo nisam dobio.

Nekad je u VR pisalo na kojoj dionici je kušet u noćnom položaju. Toga više nema jer su ukinute uglavnom sve linije gdje su kušet i spavaći vagoni prometovali po danu (ovo ne vrijedi za zagorske vlakove jer kod njih kušeti voze po danu i noći u dnevnom položaju :br:). To je preporuka od prije nekoliko godina sa sastanka željezničkih uprava da se dnevne vožnje spavaćih i kušet vagona izbjegnu. Izbjegli su kako mi se čini na dosta željeznica skroz noćne vlakove. Nekad je na primjer na vlaku išao kušet ujutro na vlaku 296 iz ploča ili na Dalmaciji iz Splita. Morali su kušeti biti u dnevnom položaju. Druga stvar je i da se tako smanje troškovi osoblja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

617871700028 je večeras upućen prema Splitu. Bizarno je to što u špici sezone kad su klimatizirani spavači najpoterbniji na međunarodnim linijama oni uspiju odjednom utrpat novi spavači na brzoga 820,821 Split-Zagreb i obrnuto.


TOMISLAV 2062

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...