Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Zeus

Bcl vagoni s ležajevima

Recommended Posts

Bcl četveroosovinski putnički vagoni sa ležajevima 2. razreda sa odjeljcima i hodnikom sa strane, sa sjedalima za putovanje danju, koji se mogu preurediti u ležajeve za putovanje noću, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem i međunarodnom prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u tvornici GOŠA 1984. g. Imaju po 10 odjeljaka od čega je jedan namijenjen za pratitelja vagona. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, pravilnik RIC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 9 Bcl vagona za max. brzine 120 - 160 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u rangu brzih vlakova.

 

 

Tehnički podaci:

 

Slovna oznaka vagona: Bcl

Brojčana oznaka vagona: 51 78 59-70, 51 78 59-00

Tip vagona: UIC-Y

Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1984.

Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: -

Vlastita masa: 41t

Vozna brzina: 120 - 160 km/h

Vagonski razred: 2

Broj odjeljaka: 9 (10)

Broj sjedala/ležajeva: 54/54

Dužina preko odbojnika: 24500 mm

Dužina sanduka: 24200 mm

Širina sanduka: 2883 mm

Visina od GRT: 4050 mm

Visina poda od GRT: 1255 mm

Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm

Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm

Širina kolosijeka: 1435 mm

Broj osovina: 4

Tip okretnog postolja: GOŠA-100 (Minden-Deutz 52)

Tip kočnice: Oerlikon O-PR-D (Zračna), Oerlikon O-PR-D-Ep (Elektro zračna)

Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno

Rashlađivanje vagona: Nema

Osvjetljenje vagona: Električno fluo

WC: Otvoreni sustav

 

Slika Bcl vagona:

 

5900010-1.jpg

 

Link na staru temu:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/3153-bcl-vagoni/


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Bcl 51 78 59-00 006-2 vratio se prije par dana iz Gredelja kao 51 78 59-70 006-7.

 

Još jedan više za 160 km/h.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Bcl 51 78 59-00 006-2 vratio se prije par dana iz Gredelja kao 51 78 59-70 006-7.

 

Još jedan više za 160 km/h.

 

Pripremanje za sezonu.. :smile:


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovog ljeta trebao sam kao i svakog ljeta otići sa spavaćim kolima iz Splita za Zagreb i onda se vratiti također sa spavaćim kolima.

Međutim zbog velike gužve više nije bilo mjesta pa mi ljubazna blagajničarka u Splitu predložila da uzmem kušet.

 

dsc02129.jpg

Vlak spreman za polazak prema Zagrebu. Split 7.8.2013

 

Kako sam zadnji čas ušao u vlak nisam bio u mogućnosti da fotografiram interjer vagona jer u oba kušeta bila gužva. Osjećao sam kao da sam u hostelu.

Međutim na povratku u Split uzeo sam fotoaparat u ruke i krenuo fotografirati.

 

dsc04914.jpg

 

Zagreb 16.8.2013

 

dsc04915.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Došao sam dosta ranije i evo prilike...

 

dsc04899.jpg

 

dsc04895.jpg

 

Problem kod kušeta je manjak prostora za prtljagu. Računao sam da ću moći kufer zgurati ispod najnižeg ležaja međutim pozicija najnižeg ležaja je niža nego klupa u običnom kupeju. Kada se kušet presloži u "dnevnu" varijanti najniži ležaj se podiže za 20-tak cm.

 

dsc04901.jpg

 

Nikola izvana prati dali sam sve poslikao.

Gore sa desne strane se vidi preklopiva polica za prtljagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04903.jpg

 

Obavezno zaključavanje u odjeljku.

 

dsc04905.jpg

 

Tu se lijepo vidi izgled brave koja je dostupna sa najnižeg ležaja. Pored svakog ležaja postoji nočna svjetiljka koja je ugrađena u pregradnu stijenu.

 

dsc04906.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04907.jpg

 

dsc04912.jpg

 

Srednji ležaj je po meni najkvalitetniji. Može se gledati kroz prozor. nisi previše nisko i ne previsoko.

Iznad kreveta je ogledalo i kukice za kapute koje dobivaju smisao preslagivanjem interjera u dnevnu varijantu.

Treba napomenuti da se dobije jastuk sa presvlakom i dvije plahte. Čini mi se da je posteljnina iz nekakvog papirnatog materijala.

Uz to vam ljubazno osoblje donese jednu flašu vode i jedne mokre maramice.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04908.jpg

 

dsc04909.jpg

 

dsc04917.jpg

 

Svi spavaju... Za razliku od kušeta sa prijašnjeg putovanja u ovom kušetu postoje zavjese koje puno znače da se zaštiti od svjetla sa hodnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc04934.jpg

 

dsc04957.jpg

 

U ovom zadnjem vagonu je slikan odjelak vlakopratnje a interjer kupeja u kojem sam bio sam slikao u predzadnjem vagonu.

 

dsc04958.jpg

 

Lokomotiva koja nas je dovela u Split

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srednji ležaj je po meni najkvalitetniji. Može se gledati kroz prozor. nisi previše nisko i ne previsoko.

Iznad kreveta je ogledalo i kukice za kapute koje dobivaju smisao preslagivanjem interjera u dnevnu varijantu.

Zar nije bilo mogućnosti da uzmes krevet u odjeljku sa 4 ležaja? Tada su ti srednji sklopljeni, ostaju samo donji i gornji ležaji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije bilo mogućnosti da uzmes krevet u odjeljku sa 4 ležaja? Tada su ti srednji sklopljeni, ostaju samo donji i gornji ležaji...

Nisam pitao. Ali vrlo vjerojatno nije bilo moguće jer sam jedva uspio dobiti donji ležaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jok. To je onda Acl. A ne Bcl. Acl ne postoji u vagonskom parku HŽ-a...

Jok. Nije uvjetovano da vagon mora biti Acl! Na međunarodnom za Švicu postoji mogućnost rezerviranja takvog ležaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, my bad. Ali:

 

Jok. To je međunarodni za Švicu. Na brzom za Split nema takve mogućnosti. I, na stranu HŽ PP-ova izvđenja svega i svačega pa i prodavanja skupljih karata na međunarodnom vlaku koji u sastavu ima Bcee vagon - HŽ kušet "prvog razreda" koji ima 4 ležaja po odjeljku - nema. (ako se ne varam, kad su spavaći izašli (ili u postupku izlaženja) su bili označeni ko WLBee. Onda dodano "A" da mogu prodavati i single kabine... ako su nadležne osobe za taj projekt lagale mene - lažem i ja vas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...