Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Zeus

Bl vagoni s kočionim papučama (žlajferi)

Recommended Posts

Bl četveroosovinski putnički vagoni sa sjedalima 2. razreda sa odjeljcima i hodnikom sa strane, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u razdoblju od 1965. do 1971. g. kao A, AB i B vagoni u tvornici GOŠA, te kao takvi čine najstariji dio putničkog voznog parka HŽ-a. Svi vagoni imaju postolja sa klasičnom kočnicom sa papučama koje djeluju na površinu okretanja kotača. Oni vagoni koji su originalno bili izrađeni kao A odn. AB vagoni su svi zadnjih dvadeset godina postepeno deklasirani u B vagone. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 10 Bl vagona za max. brzinu 120 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u rangu ubrzanih te putničkih vlakova.

 

 

Tehnički podaci:

 

Slovna oznaka vagona: Bl

Brojčana oznaka vagona: 50 78 29-00, 50 78 20-00

Tip vagona: UIC-Y

Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1965 - 1971.

Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: -

Vlastita masa: 40-41t

Vozna brzina: 120 km/h

Vagonski razred: 2

Broj odjeljaka: 9, 10

Broj sjedala: 54, 60, 80

Dužina preko odbojnika: 24500 mm

Dužina sanduka: 24200 mm

Širina sanduka: 2883 mm

Visina od GRT: 4050 mm

Visina poda od GRT: 1255 mm

Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm

Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm

Širina kolosijeka: 1435 mm

Broj osovina: 4

Tip okretnog postolja: GOŠA-9 (Wegmann), Minden-Deutz 36

Tip kočnice: Oerlikon O-R (Zračna), Oerlikon O-PR (Zračna)

Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno, parno

Rashlađivanje vagona: Nema

Osvjetljenje vagona: Električno fluo

WC: Otvoreni sustav

 

Slika Bl vagona (žlajfera) u novoj shemi bojanja:

 

DSC07772.jpg

Foto: ZlayoZg

 

Slika Bl vagona (žlajfera) u staroj shemi bojanja:

 

Bl2900017.jpg

Foto: Vedi

 

Link na staru temu:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/7070-lajferi-i-vagoni-sa-diskovima/


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva žlajfera (50 78 20-10 042-2 i 50 78 29-00 011-0), davno povučeni iz prometa, su 14. 2. u 0:40 dovučena na Borongaj. Noć kasnije dovučena su i dva ARl: 50 78 85-10 006-9 i 50 78 85-10 003-8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zato meni nedostaje jedan ARl iza Plive... Šteta, tamo u Grabi su mu cigani počerupali stranu gdje nisu bile kamere, a sada će i drugu.... :ljut2 Treba to potjerat u Indiju natrag.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Noć kasnije dovučena su i dva ARl: 50 78 85-10 006-9 i 50 78 85-10 003-8.

 

Valjda se moj post bio izgubio prilikom preseljenja foruma na novi hosting, pa ga budem ponovio:

 

Buffet s brojem ARl 50 78 85-00 003-8 je vagon koji je završio na Borongaju, dok je buffet 50 78 85-10 003-6 poznati 'Disko vagon'.

Sitna greška u brojevima, a u stvari radi se o dva različita vagona! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto npr. 50 78 29-00 001-1 dobiva +3MJ, a drugi vagoni +6MJ? Koji je uvjet da se dobije koja od oznaka?


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto npr. 50 78 29-00 001-1 dobiva +3MJ, a drugi vagoni +6MJ? Koji je uvjet da se dobije koja od oznaka?

Oznaka +6mj. se stavlja kad se vagonu ,,namjerno˝ produžava revizija.

A oznake +2,+3 ili +5mj. se stavljaju kada se revizija produžava za vrijeme koje je vagon proveo čekajući neki popravak ( osovine, staički...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oznaka +6mj. se stavlja kad se vagonu ,,namjerno˝ produžava revizija.

A oznake +2,+3 ili +5mj. se stavljaju kada se revizija produžava za vrijeme koje je vagon proveo čekajući neki popravak ( osovine, staički...).

Hvala MALI!


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagoni 20-00 004-4, 008-5, 017-6; 29-10 002-7 su izlistani iz prometa s oznakom "NVP" - neaktivan vozni park. Dakle, žlajferi se izbaciju iz prometa, unatoč činjenici da su neki izbačeni i bijeli, ali i da nekima revizija traje još nekoliko mjeseci.

 

Očito čim se dogodi neki kvar na njima, bez obzira na trajanje revizije i boju, ne popravljaju se i odmah se izlistavaju iz prometa. Ako se dobro sjećam Drempinih pisanja, trebali su biti izbačeni još tamo oko 2006. g., tako da su dugo izdržali.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još dva vagona je zadesila sudbina zvana "NVP". Riječ je o 50 78 20-00 011-9 i 50 78 20-00 009-3.

 

Ti vagoni uglavnom služe kao izvor dijelova za aktivni vozni park.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Na vagonu 50 78 29-00 015-1 revizija je označena ovako: NR 30.03.13. +6 Mj. +1 MJ. Revizija produžena dvaput, ukupno na 7 mjeseci - netko opako mulja?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko

 

Na vagonu 50 78 29-00 015-1 revizija je označena ovako: NR 30.03.13. +6 Mj. +1 MJ. Revizija produžena dvaput, ukupno na 7 mjeseci - netko opako mulja?!?!

Nitko ništa ne mulja, nego se revizija produžuje za vrijeme koje je stajao vagon, ako je to vrijeme duže od 1 mjeseca.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK kužim, ali zar nije da se ne može još produžavat na oznaku +6mj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK kužim, ali zar nije da se ne može još produžavat na oznaku +6mj?

Očito ne kužiš. ;) Nesmije se produživati ako vagon nije proveo mjesec dana u komadu na popravku. Ali ako je vagon čekao npr. 2 mjeseca u Grabi ili Gredelju na neki dio, revizija mu se onda slobodno produlji za to vrijeme koje je proveo van prometa.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagon 50 78 29-00 021-9 stoji na glavnom od 20.ožujka, čini mi se da je i on postao trajno neaktivan.

 

Više od tjedan dana miruju 50 78 20-00 003-6 i 50 78 20-00 014-3.

Zanima me jel se ti žlajferi nisu mogli poslati na VP i ugraditi novi tip kočnica,...? A ne ovako.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagon 50 78 29-00 021-9 stoji na glavnom od 20.ožujka, čini mi se da je i on postao trajno neaktivan.

 

Više od tjedan dana miruju 50 78 20-00 003-6 i 50 78 20-00 014-3.

Zanima me jel se ti žlajferi nisu mogli poslati na VP i ugraditi novi tip kočnica,...? A ne ovako.

Ugradnja novog tipa kočnica ti je direktno povezana s tipom postolja. Mislim da bi jednostavnije bilo ugraditi druga postolja, nego raditi preinake na postojećima (ako bi se to uopće i smjelo zbog dozvola, atesta i sl.). Vagoni se na mogu poslati na VP samo tako kada se netko sjeti. Postoje točno definirani razmaci između popravaka (ako se ne varam, nema više srednjeg, već samo mali i veliki). Žlajferi odlaze u povijest (prema trenutnim saznanjima), tako da neće više nikada voziti.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako i karoserija (sanduk) skupa sa starim postoljima idu u povijest. Zar se na postojeću karoseriju nisu mogla ugraditi ta nova postolja da se ne smanjuje broj voznih vagona? Stvar je u tome da će u voznom parku faliti (cca. minus 25 vagona) određeni broj vagona (otpisani žlajferi), a novi se vagoni ne nabavljaju. Zar nije jeftinije nabaviti nova postolja, nego 'nove' vagone, ili biti bez njih i još kresati VR?

 

Mislim da je poanta priče i računica jasna.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo oko problematike mijenjanja kočnica na postoljima je danas na sličnom primjeru spoemnuo i Portos:

 

Cijeli vlak je tipski ispitan takav kakav je da li je itko svjestan kolike komplikacije bi nastale da se ijedan vitalni dio vlaka pokuša zamijeniti drugim dijelom? Koliko bi to odgodilo serijsku proizvodnju i poskupilo ju?

 

 

 

Ovako
i karoserija (sanduk) skupa sa starim postoljima idu u povijest. Zar se na postojeću karoseriju nisu mogla ugraditi ta nova postolja da se ne smanjuje broj voznih vagona? Stvar je u tome da će u voznom parku faliti (cca. minus 25 vagona) određeni broj vagona (otpisani žlajferi), a novi se vagoni ne nabavljaju. Zar nije jeftinije nabaviti nova postolja, nego 'nove' vagone, ili biti bez njih i još kresati VR?

 

Mislim da je poanta priče i računica jasna.

Poanta priče i računica nisu baš najbolje argumentirani i prije svega realni. ;)

 

Naravno da su se mogla ugraditi nova postolja, uvijek se to može, samo je pitanje da li se to isplati. Ti misliš da ti vagoni izlaze iz prometa zbog tipa kočnica (i postolja)? Ti vagoni izlaze iz prometa jer su iz sredine 60-ih, dakle stari su skoro 50 godina! Koliko bi se isplatilo ići kupovati nova postolja (cca. 10000 EUR po komadu) za vagon star 50 godina? Žlajferi su još tamo oko 2006. trebali biti izbačeni iz prometa, ali evo, tek sada se izbacuju (nažalost, neki su u međuvremenu dobili čak i novo bojanje). Da se trebaju izbacivati vozila koja imaju te kočione papuče koje koče po obodu kotača, HŽ nebi imao nijednu lokomotivu, a bome niti teretni vagon jer svi oni koče izmeđuostalog i na taj način. ;)

 

Neće nedostajati nikakvi vagoni. HŽ i sada ima višak vagona, makar mu u Gredelju redovito stoji oko 50 vagona na popravku (a tu je onda još i desetak vagona u Grabi). To oko viška/manjka vagona je Zeus u par navrata objašnjavao. Izbacivanjem žlajfera se neće trebati, a niti će se nabavljati novi vagoni. Trebaš računati da će HŽ jednog dana (kad na vrbi grožđe konačnm rodi) kupiti nove EMV i DMV, pa će se pojaviti i tu dodatan višak vagona. ;)


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiggum, hvala na pojašnjenju, i na iscrpnim odgovorima. :palac: Spomenuo si neke bitne činjenice koje sam previdio. :oops: Sad mi je sve jasno.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se u potpunosti s wigguom.
Ak bude para za vlakove(motorne garniture), kako nam je prof. na faksu pričao za min. 5 god. bi putnički vagoni ostali samo za međunarodne i noćne vlakove, dok bi za brze vlakove koji imaju vagon restoran Gredelj napravio novi vagon-restoran koji bi se nalazio u sredini EMV i DMV,
Rasprodaja vagona ići će tempom kak budu novi vlakovi dolazili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to oni misle staviti "vagon restoran" u sredinu EMV???


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ak bude para za vlakove(motorne garniture), kako nam je prof. na faksu pričao za min. 5 god. bi putnički vagoni ostali samo za međunarodne i noćne vlakove

Nebi se uopće složil s ovim. U kojoj to državi u Europi je profesor naišel na tu praksu? Nigdjezemska?

 

 

dok bi za brze vlakove koji imaju vagon restoran Gredelj napravio novi vagon-restoran koji bi se nalazio u sredini EMV i DMV,

Gredelj će raditi vagon restoran koji će naknadno ugrađivati u već sastavljeni EMV ili DMV?? Ako će netko napraviti restoran za kompoziciju, onda će to biti sam proizvođač u tijeku proizvodnje, a ne naknadno Gredelj.

 

 

Rasprodaja vagona ići će tempom kak budu novi vlakovi dolazili.

Do toga bi moglo doći, ali tko će kupiti staru kramu sa šelinim kičmolomcima? Čisto sumnjam u to, ali živi bili pa vidjeli.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasika bi trebala ostati i za IC vlakove. Osim ako ne kupe garnituru tipa Pendolino ili ICE.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da su se mogla ugraditi nova postolja, uvijek se to može, samo je pitanje da li se to isplati. Ti misliš da ti vagoni izlaze iz prometa zbog tipa kočnica (i postolja)? Ti vagoni izlaze iz prometa jer su iz sredine 60-ih, dakle stari su skoro 50 godina! Koliko bi se isplatilo ići kupovati nova postolja (cca. 10000 EUR po komadu) za vagon star 50 godina? Žlajferi su još tamo oko 2006. trebali biti izbačeni iz prometa, ali evo, tek sada se izbacuju (nažalost, neki su u međuvremenu dobili čak i novo bojanje). Da se trebaju izbacivati vozila koja imaju te kočione papuče koje koče po obodu kotača, HŽ nebi imao nijednu lokomotivu, a bome niti teretni vagon jer svi oni koče izmeđuostalog i na taj način. ;)

 

Ne postoji višak postolja sa disk-kočnicama. Prije nekoliko godina Gredelj je proizveo nove vagone na način da je rashodovano isto toliko vagona od kojih su iskorištena samo postolja. Ali ti vagoni imali su postolja za 160km/h i postolja su bila u odličnom stanju.

Ne bi bio problem na vagon staviti postolja sa diskovima ali to je totalno neisplativo za vagone starosti oko 45 i više godina. Šteta vagona isključivo zato što su za putnike izuzetno udobni ali rashod je kad-tad neminovan.

Nisam upućen baš u tipove postolja na pojedinom tipu vagona, možda bi se u šturcu na Branimirovoj ili na kolosijecima kraj Borongaja našlo vagona sa postoljima koja imaju diskove te bi se žlajferi mogli spasiti no to mi se čini dosta komplicirano a i neisplativo.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam upućen baš u tipove postolja na pojedinom tipu vagona, možda bi se u šturcu na Branimirovoj ili na kolosijecima kraj Borongaja našlo vagona sa postoljima koja imaju diskove te bi se žlajferi mogli spasiti no to mi se čini dosta komplicirano a i neisplativo.

Ti vagoni iz Borongaja su odvučeni na RK i tamo se polako rezuckaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...