Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Zeus

Bl vagoni s kliznim vratima

Recommended Posts

Bl četveroosovinski putnički vagoni sa sjedalima 2. razreda sa odjeljcima i hodnikom sa strane, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem i međunarodnom prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u razdoblju od 1968. do 1971. g. kao A odn. AB vagoni u tvornici GOŠA, a rekonstruirani i modernizirani u tvornicama Boris Kidrič te Janko Gredelj 1992 - 1994. g. Vagonima su modernizirana postolja, ugrađen noviji tip kočnice Knorr, 2-kanalno električno toplozračno grijanje Friedmann, te sva nova IFE vrata (bočna su izbacno-pomična). Vagone je naručio 1991. g. tadašnji HŽP za potrebe novonastalih međunarodnih InterCity vlakova Croatia, Agram i Kras. Isporučeni su kao vagoni 1. razreda Al, no nakon dolaska moderniziranih i klimatiziranih Aeelt vagona 2003. g. svi su deklasirani u Bl vagone. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, pravilnik RIC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 15 Bl vagona za max. brzine 120 - 160 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u rangu brzih, ubrzanih te putničkih vlakova.

 

 

Tehnički podaci:

 

Slovna oznaka vagona: Bl

Brojčana oznaka vagona: 51 78 29-70, 51 78 29-00, 50 78 29-70

Tip vagona: UIC-Y

Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1968 - 1971.

Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: TVT Boris Kidrič Maribor Slovenija, TŽV Janko Gredelj Zagreb Hrvatska 1992 - 1994.

Vlastita masa: 40-41t

Vozna brzina: 120 - 160 km/h

Vagonski razred: 2

Broj odjeljaka: 9

Broj sjedala: 54

Dužina preko odbojnika: 24500 mm

Dužina sanduka: 24200 mm

Širina sanduka: 2883 mm

Visina od GRT: 4050 mm

Visina poda od GRT: 1255 mm

Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm

Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm

Širina kolosijeka: 1435 mm

Broj osovina: 4

Tip okretnog postolja: GOŠA-26 (Wegmann)

Tip kočnice: Knorr KE-PR-D (Zračna)

Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno

Rashlađivanje vagona: Nema

Osvjetljenje vagona: Električno fluo

WC: Otvoreni sustav

 

Slika Bl vagona s kliznim vratima u novoj shemi bojanja:

 

P6151078_zpse65bde5f.jpg

 

Slika Bl vagona s kliznim vratima u starim shemama bojanja:

 

29701096.jpg

 

DSC_9398.jpg

 

Link na staru temu:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/342-bl-vagoni-s-kliznim-vratima-stara-tema/


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je na probi bio nekad tirkizni, a sad bijeli 51 78 29-00 119-0.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirkizno zeleni Bl 50 78 29-70 111-3 prije desetak dana renumeriran je u 50 78 29-00 111-8.

 

Budući da od prije postoji vagon 51 78 29-00 111-7, nameće se zaključak da imamo dva vagona 29-00 111.

 

Ne znam dali je tu baš sve po propisima. :?: :?: :?:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirkizno zeleni Bl 50 78 29-70 111-3 prije desetak dana renumeriran je u 50 78 29-00 111-8.

 

Budući da od prije postoji vagon 51 78 29-00 111-7, nameće se zaključak da imamo dva vagona 29-00 111.

 

Ne znam dali je tu baš sve po propisima. :???:: :???:: :???::

 

Premda im numeracija nije identična (50/51), mislim da je sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U četvrtak sam navratio do Glavnog i potražio tri tirkizna vagona koji čekaju SP.

 

103-4 je lijevo od praone zajedno s jednim NVP žlajferom. Koliko sam uspio vidjeti fali mu jedno staklo na kliznim vratima.

 

115-8 je desno od praone, također s NVP žlajferima i čini mi se da je kompletan.

 

109-6 je također desnio od praone uz ogradu prema grabi. Sve oko njega su NVP žlajferi. Vagon je dosta očerupan. Fale mu baterije i još ponešto opreme, te su mu počupani kablovi. :shock: :shock: :shock:

Navodno to ne radi nitko iz Grabe, već...

 

Nekako sam pesimističan što se tiče njihovog odlaska na SP, budući da su svi vagoni koji su čekali SP prije cca dva tjedna upućeni u Gredelj, jedino su ova tri ostala. Mjerodavni s kojima sam kontaktirao uvjeravaju me da ti vagoni sigurno idu na SP, ali prije toga treba Graba na njima nešto napraviti.

 

 


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano uz prethodni post, jučer sam se pobrinuo za fotke.

29-00 103-9

Klizni-103.jpg

Klizni-115.jpg

Klizni-109.jpg


Brine me što su ti vagoni u društvu NVP žlajfera, ali iskreno se nadam da će ti vagoni dočekati SP i da ćemo i dalje moći uživati u vožnji u njima. ;)


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam nove putničke vagone iz fabrike u Smederevskoj Palanci. Spolja izgledaju lijepo ali su unutra, za mene, užas. Njima nedostaje sve ono zbog čega volim željeznice a imaju sve ono zbog čega ne volim autobuse. Kupea nema, vagon je unutra otvoren. U svakom redu su dva sedišta sa desne i dva sa lijeve strane. Između je uzan prolaz. Tako je duž celog vagona. Ako nemate sedište do prozora pristup prozoru je nemoguć. Cijelo vreme puta gledate potiljak putnika koji sedi ispred vas (kao u autobusu). Kad se samo setim divnih kupea u poslovnom vozu Beograd - Sarajevo osamdesetih godina. U kupeu I klase su bile tri fotelje sa jedne strane i tri fotelje preko puta. Kupe je bio vrlo prostran, kao mala soba. Fotelje su bile od crvenog pliša koji je izgledao vrlo lepo, nije delovao nimalo drečavo i ako je bio crven. Kad vam dosadi sedenje možete ustati, izaći u hodnik, nasloniti se na prozor i, po želji zapaliti cigaretu. Kupei su davali posebnu intimu, mogućnost razgovora sa saputnicima, svi znamo koliko prijateljstava i ljubavi je sklopljeno u vlakovima. Istina, nekad su vlakovi išli sporije, bilo je uobičajeno da se u njima provede 7 do 8 sati pa i više. Takođe, bili su često puni i prepuni. Ovaj vagon poslovnog voza je imao tri fotelje u redu dok je onaj mnogo noviji i mnogo gori imao 4 a oba su prva klasa. Znači da su fotelje u onom starom bile šire i udobnije. Pozivam ljubitelje železnica da se zauzmu i traže da se prave vagoni sa kupeima. To je železnička tradicija. Kad su u pitanju kraće relacije i lokalni vozovi onda vagoni mogu biti i bez kupea. Pretpostavljam da ovi bez kupea primaju više putnika i nešto su jeftiniji za izradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si nešto pobrkao, ovo jesu vagoni kupejci, nekada 1. razreda, sada su deklasirani, piše ti sve na početku teme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa nisam pobrkao samo znam da sam više puta video brzi voz Beograd - Subotica sa novim vagonima bez kupea. Ovi vagoni o kojima se govori u prethodnim postovima jesu kupejci i to je dobro. Bez kupea mogu biti razni lokali kao i vlakovi na kratkim lokacijama. Svi ostali - obavezno kupejci jer to je jedan od glavnih prednosti vlakova nad autobusima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao si o novim vagonima koji nemaju veze sa ovim nekadašnjim vagonima prvog razreda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanje s kliznim Bl vagonima:

 

51 78 29-00 103-4 - čeka SP na Glavnom

51 78 29-70 104-7 - vozi, pred istekom revizije

51 78 29-00 105-9 - vozi

51 78 29-00 107-5 - vozi

51 78 29-70 109-6 - čeka SP na Glavnom

51 78 29-70 110-4 - čeka SP u TŽV Gredelj

51 78 29-00 111-7 - čeka SP u TŽV Gredelj

50 78 29-00 111-3 - čeka SP u TŽV Gredelj

51 78 29-00 114-1 - čeka SP u TŽV Gredelj

51 78 29-00 115-8 - čeka SP na Glavnom

51 78 29-00 116-6 - čeka SP u TŽV Gredelj

51 78 29-00 117-4 - vozi

51 78 29-00 119-0 - vozi

51 78 29-00 120-8 - vozi

51 78 29-00 121-6 - vozi

 

Dakle, od petnaest vagona vozi ih samo sedam, dok ostalih osam čeka SP. Bojim se da ga neće dočekati, budući da HŽ planira otpisati određeni broj putničkih vagona, a ovo su po godištu proizvodnje među najstarijima.

 

Biti će mi jako žao ako ih otpišu, jer nakon obnove tih vagona početkom devedestih, to su nakon mimarinih bili najbolji vagoni u voznom parku. Krasila su ih udobna gošina sjedala, široki kupei s svijetlim interijerom, nova moderna prolazna vrata i šira klizna vrata. Ne želim vjerovati da će oni u otpis, a istovremeno će ostati vagoni koji su lošiji i manje udobni.

 

Da se barem netko sjetio da se vagoni za prijevoz bicikala naprave od tih vagona, a ne od običnih Bl vagona s zglobnim vratima. U tom slučaju bi unos bicikla u vagon bio dosta lakši. Šteta.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Klizni Bl-ovi, šelini kostolomci i 824/825 su idealan primjer kako raditi suprotno od logike. Klizni su bili najidealniji vagoni za 824/825 jer po meni na noćnom vlaku je bolje imati Gošine stolce nego klimu na Bee (a i struja koja se ne troši na klimu dobro dođe po ljetu kad je više vagona u sastavu), uz to su ipak bili (za mene su još uvijek) koplje iznad ostalih neklimatiziranih vagona, ali su ti vagoni razvaljivani na putničkima, dok su na 824/825 stavljani "kostolomci" i žlajferi. Da na 824/825 nisu stavljani i žlajferi rekao bi da je to jer su kostolomci dolazili s revizije pa su na papiru bili bolji od kliznih, ali ovako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi, sto na Glavnom cekaju SP, sigurno ga nece docekati, jer su vec poprilicno unisteni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih ne razumijem. Najlukzuznije i najudobnije vagone bez klime su uništili tako zvane "Slovence", jer većina je rađena u Mariboru, a jedan dio u Gredelju. Drugačije su boje, tikovina je kompletna iznutra , mariborski su brjest sve iznutra i to su jedni od boljih vagona po stanju. Meni brojevi ništa ne znače. Ja znam stanje kad ga otvaraš na popravku i to je pravo stanje vagona. a ne brojevi ili istek revizije. To je nešto sasvim drugo.

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih ne razumijem. Najlukzuznije i najudobnije vagone bez klime su uništili tako zvane "Slovence", jer većina je rađena u Mariboru, a jedan dio u Gredelju. Drugačije su boje, tikovina je kompletna iznutra , mariborski su brjest sve iznutra i to su jedni od boljih vagona po stanju. Meni brojevi ništa ne znače. Ja znam stanje kad ga otvaraš na popravku i to je pravo stanje vagona. a ne brojevi ili istek revizije. To je nešto sasvim drugo.

 

Drempa da ti nije netko provalio u account? Ovo mi baš ne djeluje kao tvoj stil pisanja. ;) (Sorry za OT.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo pročitaj što piše pri dnu drempinog posta.

 

Ja kao moderator ovog podforuma uređujem njegove poruke kako bi bile donekle razumljive ostalima.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo pročitaj što piše pri dnu drempinog posta.

 

Ja kao moderator ovog podforuma uređujem njegove poruke kako bi bile donekle razumljive ostalima.

 

Sorry, sad vidim. Al šteta je, baš me zanima originalna verzija. Drempini postovi su najzanimljiviji za čitati, bar se nasmijem. :D

 

P.S. najlukSuznije ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo pročitaj što piše pri dnu drempinog posta.

 

Ja kao moderator ovog podforuma uređujem njegove poruke kako bi bile donekle razumljive ostalima.

Zeus stvarno si upropastio zabavu :P ostavi izvorne drempine textove :P ;)


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam informaciju da se Bl 51 78 29-00 120-8 nalazi u neaktivnom voznom parku i da nije u planu daljnjeg korištenja.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost i ovi vagoni će uskoro biti povijest. Velika većina ih je prebačena u neaktivni vozni park. Zadnjih godinu dana, nekako su tome odolijevali 105, 117, 119 i 121, no s prvim danima ove godine 105, 117 i 121 su izgubili bitku. Bori se još jedino 119, ali uskoro ćemo ostati i bez njega.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost i ovi vagoni će uskoro biti povijest. Velika većina ih je prebačena u neaktivni vozni park. Zadnjih godinu dana, nekako su tome odolijevali 105, 117, 119 i 121, no s prvim danima ove godine 105, 117 i 121 su izgubili bitku. Bori se još jedino 119, ali uskoro ćemo ostati i bez njega.

 

Meni osobno jedni od dražih vagona. Naročito kad se sjetim dok su vozili pod "žutom crtom" kao first class. Za ono doba su bili pojam, pogotovo kad su uz njih bili uvršetni WR vagoni sa kliznim vratima pa su bili kao jedna cjelina. Šteta što za te vagone nije bilo sluha da i dalje ostanu u voznom praku.


Baš kao i Tesla; Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje. Žalim što nemaju svoje.

 

wree-001-6.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

119 stalno šaraju između putničkih, grabe i koji puta brzi za Osijek sad koliko još dugo?

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam se u 121 prije par mjeseci dok je jos bio aktivan, i bio je u uzasno losem stanju. Izgrafiiran iznutra i izvana, kolko sam skuzil revizija vrijedi do travnja (ako sam skuzil one oznake), akumulatori su mu jako slabi (kad smo se vozili svjetla su radila, kad je vlak stao pola onih cijevi se ugasilo...), cini se da ga namjerno nisu htjeli popravljat jer ga ne planiraju dalje koristiti... Inace meni jedan od najljepsih i najudobnijih vagona (9 kupea, bivsi Al...), imam i slike neke al ne znam kak ih stavit gore, relativno sam novi na forumu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...