Thommo Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Nisam baš "nevjerni Toma", ali se volim sam uvjeriti kako nešto funkcionira... Pa sam iskoristio gostoprimstvo prijatelja strojovođe iz Carga i otišao se osvjedočiti kako 25kV lokomotive izvlače teret iz riječkog bazena.Na riječkom kolodvoru je šareno! Prvi put vidim monofazne lokse u Rijeci. "Ciganke" 302 i 304 čekaju svoje vlakove.304 je ubrzo otišla na putnički vlak. To bi trebao biti 4001 za Zagreb, kreće iz Rijeke u 13:45.U remizi isto šarenilo! Da li je ova u sredini "moja"??Ne! Prvo idemo ovim "dizelom" do Škrljeva!Ah, vlak je već spreman.Ja ću na ovu, 1141 209!Krenuli smo! Vlak je pun željezne rude za Mađarsku. 10 vagona, 40 osovina, 142 metra. 797 tona bruta + 160 tona radnih lokomotiva uskoro će "napasti" uspon od 25 promila.Brzinu nabiru lijepo, bez ikakvih problema. Sunčan dan, suha pruga... Uvjeti IDEALNI!Mi smo u 209, serija 200. vidjeli ste da su pantografi _>____<_ . Zaprežna je 012. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Pošto smo u voznoj (druga u tandemu), uvjeti za slikanje nisu baš naj-naj, a i sunce je visoko i jako... Zato do Lokava, do kojih smo išli bez stajanja, samo par fotki...InstrumentiFužineStrojarnicaI, dolazak u Lokve. Kraj izvlačnjaka.TO smo dovezli.Napokon, 209 bez smetala 012 ispred. Sad smo mi vodeći. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 U međuvremenu, stiže i drugi teški vlak kojeg će ovdje 'skuplati' u jedan još duplo teži.Vuku 1141 029 i 007.Oba para.Samo što se nisu spojili.Opa! Signal na 2. kolosijeku je pozelenio, nešto stiže! Ljepotica 1142 003 sa brzim!Jako lijepa kompozicija PMM/IMHO.Ode. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Iza brzog, teški sa 029 i 007 je krenuo put Moravica.Čekali smo onaj 4001 iz Rijeke, pa sam još malo obilazio oko tandema Aseica... Hej! 1141 012 i ja smo vršnjaci! He he, lako se praviti faca kad stroj stoji na crvenom signalu! Ah, evo ga i 4001 sa 304-kom. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Onda je zasvijetlilo zeleno, pa smo krenuli po još jedan teški u Bakar.Slijedi par kadrova ove PREDIVNE dionice riječke pruge.RAILFAN ALERT!To je naš prijatelj Sinkec! Ako tko treba dobre pozicije za foto-safari vlakova na ovom dijelu pruge, Sinkec je pravi čovjek za vas! Ulazak u kolodvor Plase.E, ovaj kratki segment trase s nadvožnjakom meni je jedan od omiljenih mjesta na pruzi! Jedan primjer dobre fotografije na ovom mjestu:Izvor: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.266214723470802.62162.266200080138933&type=3 Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Vratimo se u sadašnjost, nažalost Žutke su odvozile svoje... Pruga često mijenja pravac, pa sunce nije uvijek direktno u objektivu. Ova je dionica stvarno predivna za cab-ride!Meja - ulaz, prolaz, izlaz! Sad već slavni ŽCP ispod kolodvora Meja.Tunel Baudine ispred Škrljeva... Idemo u skretanje. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Hmmm... Promjena plana. U Bakru je "vrisnulo" nešto na postrojenju za ukrcaj rudače, pa nema više vlakova za Lokve.Spustit ćemo teški do Rijeke.Manevriranje za postaviti se na 5. kolosijek. Ovo gdje je lokomotiva je pruga za industrijsku zonu Kukuljanovo, do nje spust za Rijeku, do nje spust za Bakar, a do nje, skroz lijevo, šturc na kojem su obično parkirane drezine i strojevi. Opa! Ovaj me iznenadio, mislim da je lok. 302 u pitanju.Zato sam ga snimio na izlazu iz Škrljeva; uzima zalet za napad na uspon prema Meji.Nevjerojatno je kako ove naše primorske vrleti čine vlak patuljastim! Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joshko Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 http://i191.photobucket.com/albums/z278/thommo0202/Ri_Lo_12_2012/Ri_Lo69.jpgJel tu negdje devedesetih jedna Žutka iskočila kad je udarila u burobran? Koji je bio broj te Žutke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 31, 2012 Author Share Posted December 31, 2012 209-ki dobro stoji kasnopodnevno-zlatna... Vlak 61026, 22 vagona, 80 osovina. Težina 884.5 tona.Simapatična cisterna Z-z.Spust prema Rijeci. Lijevo je bakarska pruga.Railfan? Kojonac.Pruga iznad Sušačke Drage.Ispred usjeka Sveta Ana na Gornjoj Vežici.Ulazimo u kolodvor Sušak-Pećine.Lijevo pruga za Rijeku, sredina je za Brajdicu... a na usponu sasvim desno pred par godina zaustavila se "podivljala" kompozicija s 1061 104... Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 31, 2012 Author Share Posted December 31, 2012 Kroz Rijeku se vozi dosta brzo.Tunel Kalvarija.Ulazimo u Rijeku. Brena 003 vraća brzi u Zg.Teretni park.2044 024 kreće u Šapjane po međunarodni... Monofazne još ne voze do tamo.Pogled na vlak.Ovaj je za Narcisa! 33 78 HR-INA 791 8120-0, iz vlaka koji smo spustili u Rijeku. Ide za Pulu. Možda je vidiš negdje u Istri!Mi idemo u remizu."Kolegica" iz Putničkog prometa.Loša slika ali ima informativnu vrijednost - kasnije sam doznao da je 019 "hladna", defektna. Navodno neki požar. 217 će je odvući do Moravica, ide u Zagreb na servis.I još nekoliko slika 1142 003 prije nego krene u Zagreb sa brzim u 17.10h.I to bi bilo to za danas! Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jel tu negdje devedesetih jedna Žutka iskočila kad je udarila u burobran? Koji je bio broj te Žutke? Nije "tu negdje" nego između stajališta Zlobin i kolodvora Plase. Nego zašto si nestrpljiv i čovjeku se ubacuješ u temu? Mogao si sačekati da završi pisanje. Ah vi nestrpljivi... @Thommo Baš si lijepi izlet imao. Šteta što ti se nije posrećilo da izvučete nešto brutta iz Bakra. I šteta što nisi išao dan ranije, da budeš ovijekovječen na fotografijama sa čuke pokraj Meje. Dakle vožnja ti se svidjela, reci da li ti je bilo udobnije, sigurnije voziti se tom dionicom drugim tipom lokomotive? Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joshko Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Nije "tu negdje" nego između stajališta Zlobin i kolodvora Plase. Nego zašto si nestrpljiv i čovjeku se ubacuješ u temu? Mogao si sačekati da završi pisanje. Ah vi nestrpljivi... OK. Ispričavam se Thommi (i Portosu) što sam prekinuo prezentaciju, ali ona slika vlaka u daljini mi je izgledala kao zavšretak putopisa pa sam mislio da je gotovo. P. S. Portos, nisi mi rekao broj te Žutke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thommo Posted December 31, 2012 Author Share Posted December 31, 2012 Joshko, nema nikakvih problema, puno je slika pa dugo traje. Da ti odgovorim na pitanje: Žutka je bila 009; to se dogodilo malo više od ove slike za koju pitaš, iznad kolodvora Plase, kako je Portos objasnio. Strojovođe kažu da je 009, inače dobivena sukcesijom od Slovenaca, bila jedna od tada najboljih lokomotiva... Baš je koju godinu ranije prošla reviziju u Mariboru. Nažalost je nakon nesreće otišla u rashod. Jedna od rijetkih slika devetke, još iz vremena JŽ: Portos, baš mi je rekao Glažar da je iz lokse vidio Drageca i ekipu oko Bakra u subotu ujutro...Mogao sam ići i u subotu, ali nije mi žao, i jučer je bio predivan dan za railfaning! Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061. Ono što mene kao fana raduje je da nema NIKAKVIH, za sad, problema s izvlačenjem teretnih vlakova -- sveznalice i zloguki proroci sad nisu baš glasni! Sve to ide kako je i do sada išlo, rutinski, sa 800t uz planinu nema problema niti se lokomotive jako muče. Meni je tandem 6-osovinskih Žutki + 12 Easa do vrha natovarenih ugljenom kako jure uzbrdo kroz Meju neprežaljena slika, ali progres je neminovan... Mislim da će ASEA lokomotive i kod nas biti na ponos švedskim kontruktorima i ostalim firmama koje su ih radile. Quote Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubimir_1 Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Riječka pruga + slike iz upravljačnice = stepenica do raja Super. Quote Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Thommo, lijepo si to organizirao i još bolje izveo. Slikama iz kojekakvih sačekuša i njihovim autorima svaka čast, ali ovo je prava ugoda za oko. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 OK. Ispričavam se Thommi (i Portosu) što sam prekinuo prezentaciju, ali ona slika vlaka u daljini mi je izgledala kao zavšretak putopisa pa sam mislio da je gotovo. P. S. Portos, nisi mi rekao broj te Žutke. 009 je iskočila 1992 sa ovog nasipa: Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Portos, baš mi je rekao Glažar da je iz lokse vidio Drageca i ekipu oko Bakra u subotu ujutro...Mogao sam ići i u subotu, ali nije mi žao, i jučer je bio predivan dan za railfaning! Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061. Dio te ekipe sam bio i ja. Jednom sam se sa lokomotivom podserije 200 strojno vraćao iz Moravica u Zagreb, vani je bilo jako zima pa smo se bojali zamrzavanja pneumatskih instalacija koje bi dovele do potpunog otkazivanja kočnica. Budući je veliki dio pruge prema Zg u blagom padu elektrodinamička kočnica bi svim ASEA lokomotivama itekako koristila, no mi ju nažalost nismo imali. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gti150 Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jako lijepo!! Nego....Thommo, sliku onog VW transportera koji vas je vozio do Škrljeva si prije slikao, jel tako?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Jedna od rijetkih slika devetke, još iz vremena JŽ: Na ovoj se slici nalazi zanimljiv detalj - grafit velikog slova U na lokomotivi. S obzirom na razdoblje kad je slikana i tadašnji stav prema ustaškoj ikonografiji, čudi me da grafit nije promptno uklonjen, ili barem slika retuširana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Na ovoj se slici nalazi zanimljiv detalj - grafit velikog slova U na lokomotivi. S obzirom na razdoblje kad je slikana i tadašnji stav prema ustaškoj ikonografiji, čudi me da grafit nije promptno uklonjen, ili barem slika retuširana. A meni se odokativno čini da je to naknadno dospjelo na sliku. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061. Ono što mene kao fana raduje je da nema NIKAKVIH, za sad, problema s izvlačenjem teretnih vlakova -- sveznalice i zloguki proroci sad nisu baš glasni! Sve to ide kako je i do sada išlo, rutinski, sa 800t uz planinu nema problema niti se lokomotive jako muče. Meni je tandem 6-osovinskih Žutki + 12 Easa do vrha natovarenih ugljenom kako jure uzbrdo kroz Meju neprežaljena slika, ali progres je neminovan... Mislim da će ASEA lokomotive i kod nas biti na ponos švedskim kontruktorima i ostalim firmama koje su ih radile. A što su sve prije par mjeseci pisali protiv ovih lokomotiva? Koliko sam informiran posebnih nekih problema nema. Stanje uglavnom kao i na ostalim prugama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.