Jump to content

Izmjeničnom vučom do Lokava i nazad!


Thommo

Recommended Posts

Nisam baš "nevjerni Toma", ali se volim sam uvjeriti kako nešto funkcionira... :666: Pa sam iskoristio gostoprimstvo prijatelja strojovođe iz Carga i otišao se osvjedočiti kako 25kV lokomotive izvlače teret iz riječkog bazena.

Na riječkom kolodvoru je šareno! Prvi put vidim monofazne lokse u Rijeci. "Ciganke" :jez: 302 i 304 čekaju svoje vlakove.

Ri_Lo1_zps2b11fadb.jpg

Ri_Lo2_zpsc9368c7b.jpg

Ri_Lo3_zps6f214d95.jpg

304 je ubrzo otišla na putnički vlak. To bi trebao biti 4001 za Zagreb, kreće iz Rijeke u 13:45.

Ri_Lo4_zpsfa3fe97b.jpg

Ri_Lo5_zpsad9f378e.jpg

U remizi isto šarenilo! Da li je ova u sredini "moja"??

Ri_Lo6_zps0e498857.jpg

Ne! Prvo idemo ovim "dizelom" do Škrljeva!

Ri_Lo7_zpsb767fb54.jpg

Ah, vlak je već spreman.

Ri_Lo8_zps572df78e.jpg

Ja ću na ovu, 1141 209!

Ri_Lo9_zps5b472763.jpg

Ri_Lo10_zps66ac819e.jpg

Ri_Lo11_zps6a118c0f.jpg

Krenuli smo! Vlak je pun željezne rude za Mađarsku. 10 vagona, 40 osovina, 142 metra. 797 tona bruta + 160 tona radnih lokomotiva uskoro će "napasti" uspon od 25 promila.

Ri_Lo12_zpsf9a06c22.jpg

Brzinu nabiru lijepo, bez ikakvih problema. Sunčan dan, suha pruga... Uvjeti IDEALNI!

Ri_Lo13_zps51715eb3.jpg

Mi smo u 209, serija 200. vidjeli ste da su pantografi _>____<_ . Zaprežna je 012.

Ri_Lo14_zps8d5cbc9e.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Pošto smo u voznoj (druga u tandemu), uvjeti za slikanje nisu baš naj-naj, a i sunce je visoko i jako... Zato do Lokava, do kojih smo išli bez stajanja, samo par fotki...

Ri_Lo15_zps44ccba6c.jpg

Ri_Lo21.jpg

Ri_Lo16_zpsc52cd069.jpg

Instrumenti

Ri_Lo22.jpg

Fužine

Ri_Lo23.jpg

Ri_Lo24.jpg

Ri_Lo25.jpg

Strojarnica

Ri_Lo27.jpg

I, dolazak u Lokve. Kraj izvlačnjaka.

Ri_Lo26.jpg

Ri_Lo28.jpg

TO smo dovezli.

Ri_Lo29.jpg

Ri_Lo30.jpg

Napokon, 209 bez smetala 012 ispred. :kul3 Sad smo mi vodeći.

Ri_Lo31.jpg

Ri_Lo32.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

U međuvremenu, stiže i drugi teški vlak kojeg će ovdje 'skuplati' u jedan još duplo teži.
Vuku 1141 029 i 007.

Ri_Lo33.jpg

Ri_Lo34.jpg

Oba para.

Ri_Lo35.jpg

Samo što se nisu spojili.

Ri_Lo36.jpg

Ri_Lo37.jpg

Opa! Signal na 2. kolosijeku je pozelenio, nešto stiže! Ljepotica 1142 003 sa brzim!

Ri_Lo38.jpg

Ri_Lo39.jpg

Jako lijepa kompozicija PMM/IMHO.

Ri_Lo40.jpg

Ode.

Ri_Lo41.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Iza brzog, teški sa 029 i 007 je krenuo put Moravica.

Ri_Lo42.jpg

Ri_Lo47.jpg

Ri_Lo48.jpg

Ri_Lo49.jpg

Čekali smo onaj 4001 iz Rijeke, pa sam još malo obilazio oko tandema Aseica... :mig:

Ri_Lo43.jpg

Ri_Lo44.jpg

Ri_Lo46.jpg

Hej! 1141 012 i ja smo vršnjaci! :kul2

Ri_Lo45.jpg

He he, lako se praviti faca kad stroj stoji na crvenom signalu! :vidiga:

Ri_Lo50.jpg

Ri_Lo51.jpg

Ah, evo ga i 4001 sa 304-kom.

Ri_Lo52.jpg

Ri_Lo53.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Onda je zasvijetlilo zeleno, pa smo krenuli po još jedan teški u Bakar.
Slijedi par kadrova ove PREDIVNE dionice riječke pruge.

Ri_Lo54.jpg

Ri_Lo55.jpg

RAILFAN ALERT!

Ri_Lo56.jpg

To je naš prijatelj Sinkec! :lula
Ako tko treba dobre pozicije za foto-safari vlakova na ovom dijelu pruge, Sinkec je pravi čovjek za vas! :palac:

Ri_Lo57.jpg

Ri_Lo58.jpg

Ri_Lo59.jpg

Ri_Lo60.jpg

Ri_Lo61.jpg

Ri_Lo62.jpg

Ulazak u kolodvor Plase.

Ri_Lo63.jpg

Ri_Lo64.jpg

E, ovaj kratki segment trase s nadvožnjakom meni je jedan od omiljenih mjesta na pruzi! :deda:

Ri_Lo65.jpg

Ri_Lo66.jpg

Jedan primjer dobre fotografije na ovom mjestu:

576558_272744242817850_803950702_n.jpg
Izvor: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.266214723470802.62162.266200080138933&type=3

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Vratimo se u sadašnjost, nažalost Žutke su odvozile svoje... Pruga često mijenja pravac, pa sunce nije uvijek direktno u objektivu. Ova je dionica stvarno predivna za cab-ride!

Ri_Lo67.jpg

Ri_Lo68.jpg

Ri_Lo69.jpg

Ri_Lo70.jpg

Ri_Lo71.jpg

Ri_Lo72.jpg

Meja - ulaz, prolaz, izlaz! :)

Ri_Lo73.jpg

Ri_Lo74.jpg

Ri_Lo75.jpg

Sad već slavni ŽCP ispod kolodvora Meja.

Ri_Lo76.jpg

Ri_Lo77.jpg

Tunel Baudine ispred Škrljeva... Idemo u skretanje.

Ri_Lo78.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Promjena plana. U Bakru je "vrisnulo" nešto na postrojenju za ukrcaj rudače, pa nema više vlakova za Lokve.
Spustit ćemo teški do Rijeke.

Manevriranje za postaviti se na 5. kolosijek. Ovo gdje je lokomotiva je pruga za industrijsku zonu Kukuljanovo, do nje spust za Rijeku, do nje spust za Bakar, a do nje, skroz lijevo, šturc na kojem su obično parkirane drezine i strojevi.

Ri_Lo79.jpg

Opa! Ovaj me iznenadio, mislim da je lok. 302 u pitanju.

Ri_Lo80.jpg

Zato sam ga snimio na izlazu iz Škrljeva; uzima zalet za napad na uspon prema Meji.

Ri_Lo81.jpg

Nevjerojatno je kako ove naše primorske vrleti čine vlak patuljastim! :loko

Ri_Lo82.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

209-ki dobro stoji kasnopodnevno-zlatna... :)

Ri_Lo100.jpg

Vlak 61026, 22 vagona, 80 osovina. Težina 884.5 tona.

Ri_Lo101.jpg

Simapatična cisterna Z-z.

Ri_Lo102.jpg

Spust prema Rijeci. Lijevo je bakarska pruga.

Ri_Lo103.jpg

Ri_Lo104.jpg

Railfan? :)

Ri_Lo105.jpg

Ri_Lo106.jpg

Kojonac.

Ri_Lo107.jpg

Pruga iznad Sušačke Drage.

Ri_Lo108.jpg

Ri_Lo109.jpg

Ispred usjeka Sveta Ana na Gornjoj Vežici.

Ri_Lo110.jpg

Ulazimo u kolodvor Sušak-Pećine.

Ri_Lo111.jpg

Ri_Lo112.jpg

Ri_Lo113.jpg

Lijevo pruga za Rijeku, sredina je za Brajdicu... a na usponu sasvim desno pred par godina zaustavila se "podivljala" kompozicija s 1061 104...

Ri_Lo114.jpg

Ri_Lo115.jpg

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Kroz Rijeku se vozi dosta brzo.

Ri_Lo116.jpg

Ri_Lo117.jpg

Tunel Kalvarija.

Ri_Lo118.jpg

Ulazimo u Rijeku. Brena 003 vraća brzi u Zg.

Ri_Lo119.jpg

Teretni park.

Ri_Lo120.jpg

2044 024 kreće u Šapjane po međunarodni... Monofazne još ne voze do tamo.

Ri_Lo121.jpg

Ri_Lo122.jpg

Pogled na vlak.

Ri_Lo123.jpg

Ovaj je za Narcisa! :) 33 78 HR-INA 791 8120-0, iz vlaka koji smo spustili u Rijeku. Ide za Pulu. Možda je vidiš negdje u Istri!

Ri_Lo124.jpg

Mi idemo u remizu.

Ri_Lo125.jpg

Ri_Lo126.jpg

"Kolegica" iz Putničkog prometa.

Ri_Lo127.jpg

Loša slika ali ima informativnu vrijednost - kasnije sam doznao da je 019 "hladna", defektna. Navodno neki požar. 217 će je odvući do Moravica, ide u Zagreb na servis.

Ri_Lo128.jpg

I još nekoliko slika 1142 003 prije nego krene u Zagreb sa brzim u 17.10h.

Ri_Lo129.jpg

Ri_Lo130.jpg

Ri_Lo131.jpg

I to bi bilo to za danas!

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Jel tu negdje devedesetih jedna Žutka iskočila kad je udarila u burobran? Koji je bio broj te Žutke?

 

Nije "tu negdje" nego između stajališta Zlobin i kolodvora Plase.

Nego zašto si nestrpljiv i čovjeku se ubacuješ u temu? Mogao si sačekati da završi pisanje. Ah vi nestrpljivi...

 

@Thommo

Baš si lijepi izlet imao. Šteta što ti se nije posrećilo da izvučete nešto brutta iz Bakra. I šteta što nisi išao dan ranije, da budeš ovijekovječen na fotografijama sa čuke pokraj Meje. Dakle vožnja ti se svidjela, reci da li ti je bilo udobnije, sigurnije voziti se tom dionicom drugim tipom lokomotive?

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nije "tu negdje" nego između stajališta Zlobin i kolodvora Plase.

Nego zašto si nestrpljiv i čovjeku se ubacuješ u temu? Mogao si sačekati da završi pisanje. Ah vi nestrpljivi...

OK. Ispričavam se Thommi (i Portosu) što sam prekinuo prezentaciju, ali ona slika vlaka u daljini mi je izgledala kao zavšretak putopisa pa sam mislio da je gotovo.

 

P. S. Portos, nisi mi rekao broj te Žutke.

Link to comment
Share on other sites

Joshko, nema nikakvih problema, puno je slika pa dugo traje.

Da ti odgovorim na pitanje: Žutka je bila 009; to se dogodilo malo više od ove slike za koju pitaš, iznad kolodvora Plase, kako je Portos objasnio.

 

Strojovođe kažu da je 009, inače dobivena sukcesijom od Slovenaca, bila jedna od tada najboljih lokomotiva... Baš je koju godinu ranije prošla reviziju u Mariboru. Nažalost je nakon nesreće otišla u rashod. :sad:

 

Jedna od rijetkih slika devetke, još iz vremena JŽ:

385094_341112999314307_1096028653_n.jpg

 

Portos, baš mi je rekao Glažar da je iz lokse vidio Drageca i ekipu oko Bakra u subotu ujutro...Mogao sam ići i u subotu, ali nije mi žao, i jučer je bio predivan dan za railfaning!

 

Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061.

 

Ono što mene kao fana raduje je da nema NIKAKVIH, za sad, problema s izvlačenjem teretnih vlakova -- sveznalice i zloguki proroci sad nisu baš glasni! :) Sve to ide kako je i do sada išlo, rutinski, sa 800t uz planinu nema problema niti se lokomotive jako muče.

 

Meni je tandem 6-osovinskih Žutki + 12 Easa do vrha natovarenih ugljenom kako jure uzbrdo kroz Meju neprežaljena slika, ali progres je neminovan... Mislim da će ASEA lokomotive i kod nas biti na ponos švedskim kontruktorima i ostalim firmama koje su ih radile.

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Link to comment
Share on other sites

Thommo, lijepo si to organizirao i još bolje izveo. :palac:

Slikama iz kojekakvih sačekuša i njihovim autorima svaka čast, ali ovo je prava ugoda za oko.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

OK. Ispričavam se Thommi (i Portosu) što sam prekinuo prezentaciju, ali ona slika vlaka u daljini mi je izgledala kao zavšretak putopisa pa sam mislio da je gotovo.

 

P. S. Portos, nisi mi rekao broj te Žutke.

 

009 je iskočila 1992 sa ovog nasipa:

 

gk2012IMG_9222.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

 

Portos, baš mi je rekao Glažar da je iz lokse vidio Drageca i ekipu oko Bakra u subotu ujutro...Mogao sam ići i u subotu, ali nije mi žao, i jučer je bio predivan dan za railfaning!

 

Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061.

 

 

 

Dio te ekipe sam bio i ja.

 

Jednom sam se sa lokomotivom podserije 200 strojno vraćao iz Moravica u Zagreb, vani je bilo jako zima pa smo se bojali zamrzavanja pneumatskih instalacija koje bi dovele do potpunog otkazivanja kočnica. Budući je veliki dio pruge prema Zg u blagom padu elektrodinamička kočnica bi svim ASEA lokomotivama itekako koristila, no mi ju nažalost nismo imali.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo!!

 

Nego....Thommo, sliku onog VW transportera koji vas je vozio do Škrljeva si prije slikao, jel tako??

Link to comment
Share on other sites

Jedna od rijetkih slika devetke, još iz vremena JŽ:

 

Na ovoj se slici nalazi zanimljiv detalj - grafit velikog slova U na lokomotivi. S obzirom na razdoblje kad je slikana i tadašnji stav prema ustaškoj ikonografiji, čudi me da grafit nije promptno uklonjen, ili barem slika retuširana.

Link to comment
Share on other sites

Na ovoj se slici nalazi zanimljiv detalj - grafit velikog slova U na lokomotivi. S obzirom na razdoblje kad je slikana i tadašnji stav prema ustaškoj ikonografiji, čudi me da grafit nije promptno uklonjen, ili barem slika retuširana.

A meni se odokativno čini da je to naknadno dospjelo na sliku.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

Što se tiče 1141 lokomotiva, jasno da su puno udobnije, prostranije. SV-đama svakako dan i noć uvjeti rada. Mala zamjerka je na lokomotive koje nemaju elektrodinamičko kočenje, znači 0 i 200... Kaže Glažar da osjetno slabije koče od 1061.

 

Ono što mene kao fana raduje je da nema NIKAKVIH, za sad, problema s izvlačenjem teretnih vlakova -- sveznalice i zloguki proroci sad nisu baš glasni! :) Sve to ide kako je i do sada išlo, rutinski, sa 800t uz planinu nema problema niti se lokomotive jako muče.

 

Meni je tandem 6-osovinskih Žutki + 12 Easa do vrha natovarenih ugljenom kako jure uzbrdo kroz Meju neprežaljena slika, ali progres je neminovan... Mislim da će ASEA lokomotive i kod nas biti na ponos švedskim kontruktorima i ostalim firmama koje su ih radile.

A što su sve prije par mjeseci pisali protiv ovih lokomotiva? Koliko sam informiran posebnih nekih problema nema. Stanje uglavnom kao i na ostalim prugama.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...