Jump to content

Cipelcug: Rijeka - Krnjevo, 28.12.2012 (*** obnovljene fotke ***)


seabral

Recommended Posts

Kud svi, tud i mali Mujo. Nakon što se sva sila forumaša sjatila prema Rijeci pogledati rezultate rekordno brze preobrazbe istosmjernog u izmjenični napon (šta je 30 godina za čovječanstvo) i voziti se ispod 25 kV, morao sam to učiniti i ja. Nisam bio brz kao neki, pa nisam otišao prvog dana. Nisam se htio petljati niti s političarima (ne volim ih), pa nisam išao niti onog svečanog dana. Išao sam dan iza fešte, pa šta bude bude. I nisam pogriješio.

 

Kao i Zlayo par dana prije mene, i ja sam kupio kartu.

 

ZG-RI.jpg.76c6f2b57a37a4c4280464613d43aa8e.jpg

 

Za razliku od Zlaye, ja nisam kupovao prvi razred jer u vlaku 4000 službeno to ne postoji. Službeno velim, jer neslužbeno je izgledalo ovako:

 

PC280003_res.JPG.cf6abe8c54f3f63c57505c8f47e693ce.JPG

 

Nekadašnji prvi razred, a sada drugi ... iako bi zapravo sadašnji prvi razred trebao biti zavidan na ovaj drugi razred s Gošinim foteljama. Plus odlično grijanje vagona, potpuno prazan kupe na čitavom putovanju do Rijeke, prozori koji se mogu otvarati ... fakat sam se ovih gotovo pet sati vožnje osjećao kao pravi Gospodin putnik. OK, WC je bilo prilično upitne čistoće i raznoraznih zadaha, ali ionako se nisam previše zadržavao tamo, pa me nije ni smetalo.

 

Čitav ovaj komfor putovanja sam mogao zahvaliti ovom vagonu:

 

PC280004_res.JPG.72e7df133ee045e25f56ba8b96da315f.JPG

 

A on se sastojao iz dvije kategorije sjedala ... one malo manje dobre, ali još uvijek bolje od Šelinih

 

PC280002_res.JPG.c8c3c1ceb0b140e62233969571bfa5ba.JPG

 

I one u koje sam se istog momenta uvalio, čim sam ih spazio

 

PC280001_res.JPG.7e53d8a6b1793ec569d6b8f2ac534c66.JPG

 

 

Samo putovanje do Rijeke nisam fotkao. Nije bilo potrebe za tim ... Pfaff je doktorirao na toj temi, ja sam isto u više navrata radio putopise s dijelova riječke pruge, a zadnjih dana smo vidjeli još dosta lijepih putopisa na tu temu. Stoga je bilo pitanje šta se tu može novoga pokazati, a da se ne ponavljamo.

 

Odluka je pala na ono šta najradije činim ... hodopis ! Relacija koja se sama po sebi nametala je Rijeka - Krnjevo. To je bio odličan način kako potrošiti četiri i pol sata u Rijeci, ne hodajući gradom, ne zalazeći u dućane (nisam taj tip) ili po raznoraznim bibliotekama (a nisam niti tip od načitavanja po raznim okrepnim stanicama).

 

U putopisima koje sam spomenuo su mi Pfaff, Zlayo i drugi slali pozdrave s motivima Krčkog mosta. Nisam odolio, pa sam i ja morao napraviti pokoju fotku spuštanja s Plasa prema Rijeci ... jer to je nešto što ovu prugu razlikuje od ostalih i po čemu je ova dionica jednostavno fanatastična !

 

Pogled iz vlaka na čitav Kvarner i na donji nivo pruge

 

PC280011_res.JPG.18e5abbf46cc615a29ebf3c7f30d62ea.JPG

 

Krčki most (nekad davno je nosio naziv po Joži iz Kumrovca) ...

 

PC280018_res.JPG.fe172f66515df9257cc41df651aaabb9.JPG

 

Ulaz u Bakarski zaljev ...

 

PC280022_res.JPG.088e8d86e2bc803e61ae601746d37342.JPG

 

.. a u dnu zaljeva se smjestio stari grad Bakar

 

PC280025_res.JPG.b1927aac7d009fbcf7433de8674cf90f.JPG

 

 

 

Na gornjim slikama se lijepo vidi i brza cesta Bakar - Križišće, koja se godinama gradi i za koju se nadam da će uskoro ipak biti dovršena. Možda već ovog ljeta ?

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Još jednom most

PC280034_res.JPG.70de4073d0af45644c36e10007c8bce2.JPG

PC280041_res.JPG.d34846f6f55c78a39b585cb9edcb8568.JPG

I sve zajedno, s otokom Cresom u pozadini

PC280035_res.JPG.01acf35d17de1758126431cb31e007d6.JPG

Ovo je odredište prema kojem jurimo ... impresivno je kako se Rijeka uspjela smjestiti ispod svih ovih brda.


PC280038_res.JPG.800c647508a997d01f4e65dccd7a4a9b.JPG

 

PC280039_res.JPG.81454ba2afbac1de66b26e2cc16d2770.JPG


Do sada neuobičajeni stroj na čelu vlaka

PC280046_res.JPG.5b61dc54d02b1b5fdc0669b18d35cd59.JPG

Pogled s kolodvora Meja ... ponekad zaista zavidim željezničarima koji ovdje rade

PC280052_res.JPG.09e4a7c1a5349e966c3aaa4d7bf72722.JPG

PC280056_res.JPG.7859bf1af4fd7b21b4c574134065ea47.JPG

ŽCPR na državnoj cesti ... nekad davno sam se ovdje prilično načekivao pred zatvorenom rampom. Sad je gotovo veća šansa dobiti četvorku na lotu, nego ovdje čekati na vlak

PC280065_res.JPG.dd3a97cf2dc49f154ff8c75fa42e2f44.JPG

PC280070_res.JPG.281c6c862545e5e5f837f31d17bca07a.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nakon što sam napisao svoj zadnji putopis s bauljanja po kamenjaru oko Škrljeva, onda sam naučio da je ovo dolje vrlo važno električno postrojenje.

 

PC280072_res.JPG.e8318f653ce65f99329e362db96cd06f.JPG



Učka i Poklon

PC280074_res.JPG.42fa98a8eded3bf05a37456e85705d6b.JPG

Pruga ispred nas

PC280075_res.JPG.b1b75d19da43ab7e4087673c020bc470.JPG

Je li to san ili java na ovoj pruzi :lol:

PC280077_res.JPG.4cf9592a0deb7efade5496b7a4f1b01b.JPG

otoci

PC280085_res.JPG.1c1c61a50830311337533119406ec1cd.JPG

Škrljevo

PC280081_res.JPG.63acb83a779d31afd98eeccb71b0e51f.JPG

Ovuda sam prošlog ljeta bauljao

PC280091_res.JPG.8f094cc6293017b315b2fb71989f8f57.JPG

I guštao vlakove na drugoj strani

PC280096_res.JPG.ded8f155837a90be3b45eade27b1e7df.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nakom Škrljeva, prolazimo kroz Dragu ... impresivna cestovna konstrukcija

PC280105_res.JPG.ca4a1c33fe1cfcede4ec0c6a0370ef64.JPG

PC280109_res.JPG.e1b0302654cd8b058cab102d41326e88.JPG

Draga


PC280114_res.JPG.72a95cae6f678aed3ff88b819559ab9f.JPG

 

Potrošački centar

PC280116_res.JPG.2eb80536f359d4e3c096124e258679b2.JPG

Ovuda se prije par godina pokušao popesti jedan vlak, ali srećom nije daleko dospio

PC280120_res.JPG.20377a20c5c3a308119cfc850555b00d.JPG

Moram priznati da sam zaboravio kud vodi ovaj srednji kolosijek :hm:

PC280122_res.JPG.8e8ef277145e1d54d30b4bdf1658cfa0.JPG

 

Po meni najimpresivnije fotke niskopodnog regionalca su nastale na ovom mostu, zaslugom naših vrsnih fotografa

PC280131_res.JPG.34117933cfcc9f6fceedffad58e5b2c4.JPG

Ovo mi nikad nije bilo jasno ... čemu rampe i ŽCPR u nivou, ako već postoji pothodnik. Ili obratno ??

PC280136_res.JPG.2faf0cb7d5d63c084364f9a3d170f1a0.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stigli smo na vrijeme. Zapravo, stigli smo i koju minutu prije vremena, jer su nas na zadnjih par kolodvora putem otpremali i ranije u odnosu na vozni red, pa je vlak uplovio u Rijeku već u 12.30 sati. Vrlo ugodno iznenađenje, jer sam očekivao uobičajena kašnjenja reda veličine 30-tak minuta. Bravo HŽ ! :D

PC280138_res.JPG.2885a31e85653e16bef1c3762167dff2.JPG

Na riječkom kolodvoru se nisam previše zadržavao. Fotkao sam novi prizor - ergelu ASEA na kolodvoru ...

PC280141_res.JPG.12f7d385d94da9aa8edb21a65cf0fdb7.JPG

i podravio se s mašinom koja me je dovukla iz Zagreba.

PC280142_res.JPG.5fc03124f5cf4f5edf8bf3483c972808.JPG

A one čekaju na peronima za Šapjane ...

PC280143_res.JPG.7beed7ad721cf3abecf19618c61bcbd8.JPG

... i nikome ne smetaju, jer tuda putnički vlakovi više ne voze

PC280144_res.JPG.af55bff077bbce2f8b728c89613d5656.JPG

PC280146_res.JPG.76b061470ce4d9bfcc506684005cc860.JPG

Onaj tko želi dalje, ima više alternativa (Autotrolej, Cameo, ...), a ja sam odabrao cipelcug.

PC280148_res.JPG.f1d66127195ead9259f0d771c2383726.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Do Krnjeva je 2.600 metara. Nije neka prevelika udaljenost za cipelcug, ali Matulji su mi za ovaj put ipak bili malo predaleko. Osim toga, trebalo se je i vratiti na polazni kolodvor, pa je čitava šetnja ispala nekih 5,5 km.

 

Krnjevo-1.jpg.598fc69c52d72d97554e26f5bdb8ba91.jpg


Pogled unatrag

PC280151_res.JPG.68c2e14292cf4b95280ffca63a86ded9.JPG

I unaprijed .... najprije radni strojevi

PC280153_res.JPG.adfbc8631ecab7aa20e7b77990c104df.JPG

PC280155_res.JPG.cc68ed2f3d4a900f8c5847e9ef497cc7.JPG

Ispred mene su depo i brojni kolosijeci

PC280156_res.JPG.59f4b471c895a2bf99553f21ef058756.JPG

Za ovo nisam siguran da li je službena ili civilna zgrada ... prema vešu na balkonu, rekao bih ipak ovo drugo

PC280159_res.JPG.eaac577ea77fd5c93076d07884205148.JPG

Ranžirni kolodvor ?

PC280161_res.JPG.babd873db9e8ebd0968c193bd041f3f5.JPG

Kakav lijepi kontrast u odnosu na smrad i buku, koji prate ovaj stroj kad je upaljen :mrgreen:

PC280163_res.JPG.0fe75ee7e9af23ebbde8f1a6634f71c2.JPG

Pogled unatrag prema Rijeci

PC280165_res.JPG.d10b7392d7f0f4bddfe7debca412fe3b.JPG

Odlagalište pragova

PC280166_res.JPG.fd3aabf17efffaab7e81beff4fe4108e.JPG

Još jedan pogled na ranžirni (?)

PC280171_res.JPG.f9bb9b70db80fdff99ea70528d1e6a94.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nadvožnjak

PC280178_res.JPG.aee003ef9bc0a610c1256efc8448bb3a.JPG


PC280181_res.JPG.d236fb276fd48e3c5d67ee525972a135.JPG

 

Pogled s mosta

PC280183_res.JPG.8988cbf73adf24a2809a87555f029270.JPG

Ova pruga dolje se očito više ne koristi (osim za parkiranje, naravno)

PC280184_res.JPG.db687e944185b38c46e46a1192cf6b7e.JPG

 

 

Kad sam fotkao ovu fotku, nisam još znao da ću se vraćati ovom ulicom ispod nadvožnjaka

PC280187_res.JPG.443e702cb0734669983209cc491836ee.JPG


PC280190_res.JPG.725cfce6cda2042b535fcefd258fd3a8.JPG

 

Nastavak prema Krnjevu

PC280192_res.JPG.4361ec491860a80b2a452eba3978210c.JPG

Završetak parkirališ... pardon kolosijeka ispod :grin:

PC280193_res.JPG.6d5c19d163881c03ffd019ff936a8288.JPG

Nek se zna tko mu je vlasnik

PC280195_res.JPG.017c991fce59893c10a36a08fa6d9e57.JPG

Pogled prema Rijeci

PC280196_res.JPG.db6f54e741682d0f91e56a97c6b57d17.JPG

I prema Krnjevu. Pruga ima konstantan uspon i nikakav pogled. Dvostruko razočarenje ! :mad:

PC280200_res.JPG.96b08d87bfa30b57f4e57e372d96f2a0.JPG

PC280204_res.JPG.f05b32b99d57bdb7fb57abf886c766ab.JPG

 

 

 

 

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pedesettri kilometra od nečega :hm:

PC280207_res.JPG.6ac33722a971ced9a119ab8f0e096865.JPG

I dalje je uzbrdo i bez pogleda ... :neutral:

PC280209_res.JPG.679b8c8ff9efddf69953fb1846fd2f3b.JPG

Na drugu stranu je nizbrdo, ali ja sam očito odabrao pogrešan smjer

PC280210_res.JPG.1f239ae3041f9639f64272ff5b6415b2.JPG

Na mostiću iznad zadnjih fotki me je neki zaštitar radoznalo promatrao ... OK, imao sam zaštitni prsluk pa sam možda malo i ličio na željezničara. Ali vjerojatno nije mogao shvatiti šta će mi fotić i zašto svako malo nešto moram fotkati.

Duga ravna uzbrdica

PC280213_res.JPG.9eecbfbd87789c12d355142b8d84b644.JPG

Čudan prijelaz preko pruge

 

PC280219_res.JPG.469b2a01b6cedbed6926095fece2d246.JPG

... koji se ne smije koristiti. Ajde dobro, barem nisu napisali da se ne smije hodati prugom, pa sam mirno mogao ići dalje ;)

PC280218_res.JPG.9ec146b0852801a93a13d5979e912d98.JPG

Ne znam zašto, ali ovi su me podsjećali na švercere pred granicom :mrgreen:

PC280220_res.JPG.b0a78dc58b8b47f3b84c417910e5197b.JPG

Na momente se ipak ukazao lijepi pogled

PC280223_res.JPG.74a7179bca1d3fdc87e5606c1b8861d4.JPG

Štaviše, vrlo lijepi :grin:

PC280228_res.JPG.1a6a5cddadff9e44117206adf61d1f97.JPG

PC280230_res.JPG.e1e52778f182948a8113a4c65a56af3b.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Još jednom, pogled prema Rijeci

PC280231_res.JPG.fd032a2d3e3ec38111215af826727bd3.JPG

I prema Krnjevu. Pojma nemam gdje sam i koliko daleko još moram hodati. Penjem se na rub usjeka, jer mi se čini da je tamo interesantnije

PC280232_res.JPG.2057e5a2efd57cc955f7299fd15080a8.JPG

I nailazim na relikt prošlosti

PC280233_res.JPG.e1e5e16ff591606d971ecf58f672a4c3.JPG

Zaključujem da je zapravo svejedno je li JŽ ili HŽ, jer najbitnije je da ostane ono "Ž". A kako je krenulo, i to će teško biti održati. Putnički vlakovi ovuda više ne voze, što je korak prema ukidanju. Da ne velim da sam do prije par godina još čitao o planovima za riječku gradsku željeznicu koja bi među ostalim i ovuda trebala voziti. Tempi passati ... samo nam barem nekako očuvajte onaj "Ž"

PC280235_res.JPG.e2a99d73255122a65b6aa3a1e7c13f11.JPG

Što se pogleda tiče, bio sam u pravu. I odavde se sve lijepo vidi :grin:

PC280236_res.JPG.a2ed86eb27ad3c6485a32ecb10aac9f9.JPG

PC280238_res.JPG.ae1ebcd371b8ca7c60bb19a2e7f91dd5.JPG

PC280240_res.JPG.c9c9ae24dd28fddfd9dadcd8a1ad640c.JPG

PC280242_res.JPG.4f018a604c9da8a43d8fc8e5e0d4263c.JPG

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Napokon sam se dokopao kraja usjeka.

PC280243_res.JPG.7239b53f07e540620c1c58cceec7a799.JPG

PC280245_res.JPG.f003c7dd7f2c8d1ca3233beb76699196.JPG

Još jedan pješački prijelaz preko pruge

PC280246_res.JPG.94e42a3e59b66ab77d48e9019dada15d.JPG

S egzotičnim oznakama

PC280247_res.JPG.25e1efaf4e96b8dfc1362656505abc9f.JPG

U daljini tipična riječka arhitektura. I ovdje se suši veš ... očito sam potrefio idealan dan za pranje i sušenje veša :D

PC280248_res.JPG.ae850b9d0eb473f1d97b2e7c8187fc57.JPG

Brodogradilište

PC280251_res.JPG.cdfa416d3b55daabb53b78e2ead49235.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Iza ovog zavoja sam se prilično iznenadio

PC280252_res.JPG.cb7c2e5f9f5233103a98dae93c40e86b.JPG

Dočekalo me je ovo

PC280258_res.JPG.76ec405c2e90af0294e2406b106520b0.JPG

PC280263_res.JPG.b54aa7ae2ae60bc718bb23241b0507a4.JPG


Sve je podsjećalo na stajalište, ali nigdje nikavke oznake. Dok sam hodao prugom, nije bilo niti uobičajene oznake 1 km ispred stajališta.

PC280268_res.JPG.0eb9a6f87d8bc8a9d61051545ebfb0b4.JPG

Naišli su neki ljudi, pa sam ih pitao da li je to nekadašnje stajalište Krnjevo. Rekli su mi da je, ali da nije nekadašnje, jer vlak ponekad i dalje stoji tu. Dakle, oni ne znaju da ovdje vlakovi više ne stoje. Pa kako bi i znali, kad stajalište nema niti oznake, niti natpisa, niti reda vožnje ... nema ničega. OK, kad HŽ već dosad nije postavio tablu s nazivom stajališta, sad to definitivno ne mora više ni činiti. Još jedan prilog štednji.

Bilo kako bilo, ovjekovječio sam se na stajalištu za koje samo domaći mogu znati da je to stajalište, iako tu sad zapravo ništa više ni ne stoji.

PC280274_res.JPG.1c7d5820e5feef95fe1ce232dc92cc4e.JPG

A šteta, baš je to bilo zgodno malo stajalište. Idealno za planirani riječki S-Bahn.

PC280275_res.JPG.a4f29fdf95813993aeb1e1050e1cc899.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Natrag sam krenuo cestom. Bilo mi je dosta tucanika, a i nisam htio riskirati da mi u onom usjeku naleti nekakav neplanirani vlak.

PC280279_res.JPG.4e872bf05a1700848eb0830ee5eab2b1.JPG

Putem sam spazio ovu građevinu, sa željeznim štitnicima na prozorima. Čudna neka zgrada, usječena u brdo.
Parolu sam skužio tek naknadno, prilikom pregledavanja fotki :mrgreen:

PC280281_res.JPG.c2338f9ad692a41834f998fc57e01b96.JPG

I ovdje se suši veš. Da mi je samo znati kakve diskusije nastaju kad drugi kat izvjesi potpuno mokri veš u momentu kad se veš s prvog kata i prizemlja već posušio :lol:

PC280283_res.JPG.2e78e85c421f38cbceb418f48346ed39.JPG

Još jedan napušteni kolosijek

PC280287_res.JPG.41669f72df5983701b059d765a38652c.JPG

Hm, ovuda turisti ne zalaze ... mislim da sam negdje vidio da se ovaj dio grada zove Torpedo, ali nemojte me loviti za riječ

PC280290_res.JPG.422c7f46d0bb4278ba03e5e4402a1fa0.JPG

Zapravo, ovdje su dva kolosijeka, jedan zapušteniji od drugog

PC280292_res.JPG.9648ef138fc2034637c226d87e54b28c.JPG

PC280293_res.JPG.5d1a15cdce74ed52470263bdaba36457.JPG

Ovdje se spajaju/odvajaju ...

PC280295_res.JPG.5006106a2b0d3e28999ea28718e0d059.JPG

... na skretnici koja ima samo jedan pokretni jezičac

PC280296_res.JPG.74ce489c93b663cae330e13d8fc523c7.JPG

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nakon dosta hodanja, skoro sam se vratio na početnu poziciju. Ovdje je nadvožnjak po kojem sam hodao prema Krnjevu ...

PC280297_res.JPG.24d9e2a6ce3f0874bf5400f29183edf4.JPG

... a trenutak kasnije dokaz da je bila mudra odluka vraćati se cestom umjesto po pruzi kroz usjek. Ova brundavka s gomilom teretnih vagona se bučno sjurila prema Rijeci

PC280300_res.JPG.aca4a699ed58a7ba4f335f0ac7bf2933.JPG

Nakon šetnje, ostatak vremena sam proveo sunčajući se na rivi. Dan je bio ugodan, vrlo topao i bez daška vjetra, a sunce je jednostavno mamilo. A ja sam se družio s njim, sve dok ono nije odlučilo zaći iza Učke, pružajući prekrasne prizore ovog lijepog grada.

PC280311_res2021.JPG.99a10b1353cd95b9a0a03058e561fceb.JPG

PC280315_res2021.JPG.6d04a530a0114eab9d89c2d68b77537b.JPG

PC280316_res2021.JPG.0ac961a48fab7d3498f530f0bc076fbb.JPG

PC280318_res.JPG.b936cc91905027b29b9477b74e3409c1.JPG

*** kraj ***

 

 

Edited by seabral
zamjena fotki: veća rezolucija i bez PhotoBucket oznake
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ako sam dobro zamijetio, ti si prvi koji je probio led cipelcugova po ovoj pruzi. Znatiželjno čekam neki nastavak od Krnjeva 8)

Link to comment
Share on other sites

Izvanredno lijepi putopis koji punim plućima odiše autorovu ljubav prema željeznicama, naročito hrvatskim (dobro, o EMD ... de gustibus non discutandum), prelijepe fotografije koje autora otkrivaju kao talentiranog umjetničkog fotografa, ali ...

 

...

Nekadašnji prvi razred, a sada drugi ... iako bi zapravo sadašnji prvi razred trebao biti zavidan na ovaj drugi razred s Gošinim foteljama. Plus odlično grijanje vagona, potpuno prazan kupe na čitavom putovanju do Rijeke, prozori koji se mogu otvarati ... fakat sam se ovih gotovo pet sati vožnje (potcrtao komentator) osjećao kao pravi Gospodin putnik. OK, WC je bilo prilično upitne čistoće i raznoraznih zadaha, ali ionako se nisam previše zadržavao tamo, pa me nije ni smetalo.
...

 

U prvi mah sam pomislio da se radi o zabuni, ali nakon guglanja i pregleda voznog reda mogu samo :cry::cry::cry: :cry: :cry: (Ist nichts zu tun! :cry::cry::cry: :cry: :cry: )

EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Link to comment
Share on other sites

Od svih putopisa koji dotiču (makar i usput) temu izmjene sustava vuče na riječkoj pruzi ovaj mi je - molim bez uvrede za ostale - definitivno najbolji. Po relaciji cipelcuga, po motivima, po kvaliteti snimaka... dopišite što hoćete.

I osobno sam razmišljao (bili su neki planovi i preliminarni dogovori) da se 27. prosinca spustim ''regionalcem'' na 4000 do Rijeke, a vratim istim ''brzim'' vlakom kao i seabral. Bio sam spriječen obiteljskim obvezama. Je li mi žao? Pa i nije. S riječke pruge imamo zadnjih dana pregršt putopisa posvećenih fenomenalnom podvigu promjene sustava vuče, u rekordno kratkom vremenu za koje bi i Sjevernokorejci poslali čovjeka na Mars. ''I teče, teče jedan slap, što u njemu znači moja mala kap?''. A beskrajno truckanje do Rijeke i natrag prugom koju poznajem gotovo napamet i pamtim luksuzne vožnje u IC vlakovima, pa makar i u najnovijem Končarevom čudu tehnologije, nije mi posebno privlačno.

Kad već spominjem vodu i vodotoke, ovaj izvrsni putopis našeg forumaškog kolege predstavlja jednu kap u prikazu slapova gluposti koje ubijaju našu željeznicu. Pri čemu je ukidanje putničkog prometa Rijeka - Šapjane samo jedna epizoda.

Što još reći osim: seabral, još jedan vrhunski uradak. :palac:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo i zanimljivo :palac:

 

ŽCPR pokraj podvožnjaka je vjerojatno zbog nagiba i visine podvožnjaka, pa mislim da sva vozila ne mogu kroz njega. Ono je ranžirni kolodvor, odnosno jedan od njih.

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na tebe danas gledajući sa jednog brda pokraj Meje prema Krčkom mostu. Dan je bio vedar ali bilo je užasno hladno i puhao je jak vjetar, dobro me rashladilo i napuhalo. Moju ekipu i dalje više privlači slikanje vlakova koji voze ispod 25kV nego vožnja u njima mada se neki od nas voze u njima i po službenoj dužnosti. Današnji promet bio je dosta skroman, s obzirom na broj vlakova koje smo slikali nije se isplatilo smrzavati.

Lijep putopis, u tvom stilu!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Lijep Cipelcug, kad vidim što sam sve mogao obilaziti dok sam bio u Rijeci... :sad:

 

Moram priznati da sam zaboravio kud vodi ovaj srednji kolosijek :hm:

Slika - nešto sam smrdao link


Najbolje će pokazati ova crvena krivulja koju sam ucrtao, kuda ide ta pruga :)

30a58jl.jpg

Edited by sakuntala park

"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj naziv se nekad koristio za tramvajsko stajalište u Osijeku na liniji 1 i 2.

Link to comment
Share on other sites

Moram se pridružiti Stanleyevom mišljenju. Jest da si imao predivan sunčan dan, ali Tvoje fotke uvijek imaju neku posebnu sunčanu toplinu. Nadam se da ćeš mi pred smrt otkriti kako si to postizao.
Lijepo je kad netko sastrane stigne u tvoj rodni grad pa ti ga pokaže na malo drugačiji način. Aboridžani uvijek stvari uzimaju zdravo za gotovo.

Hvala za lijepi doživljaj.

A sad par dobroćudnih komentara:

 


Ravno naglavačke u spiralni tunel prema kolodvoru Rijeka-Brajdica i kontejnerskom pristaništu

 

 

Ovo mi nikad nije bilo jasno ... čemu rampe i ŽCPR u nivou, ako već postoji pothodnik. Ili obratno ??

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2012%2028%20rijeka/PC280136res.jpg


Da si ikada prisustvovao jednom od legendarnih riječkih povodnjeva kad ujedno krepaju pumpe u podhodniku, znao bi koliko vrijedi alternativni put. Iako se zadnje vrijeme nešto šuška o proširenju podvožnjaka. Podvožnjak je izvorno prokopan kako bi se trolejbusi mogli križati s 3 KV kontaktnom mrežom.

 

 

 

 

Za ovo nisam siguran da li je službena ili civilna zgrada ... prema vešu na balkonu, rekao bih ipak ovo drugo

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2012%2028%20rijeka/PC280159res.jpg


Nekadašnje željezničke stambene zgrade, ali mislim da u njima danas ima i stanara koji sa željeznicom baš i nemaju puno veze.

 

 

 

 


Bez upitnika molim, iako je konfiguracija riječkog kolodvora malo drugačija od uobičajenih pa je teretni/ranžirni dio između putničkog dijela i luke po manje-više cijeloj dužini

 

 

 

 


Propustio si napomenuti da gledaš ravno u lepezastu lokomotivsku šupu u žarištu koje se nalazi riječka okretaljka s KM za električne lokomotive

 

 

 

 

 

Pruga je bila alternativni pravac u situacijama kad se gradio nadvožnjak na Mlaki preko kojega si upravo prošao ili kad su ga popravljali nakon miniranja. (Inače, sagrađen je u 3. Maggio i svojedobno je bio jedan od najvećih bez središnjeg upornjaka)
Kobler je onomad prodro iza lese. Pruga završava s malom industrijskom okretaljkom i nekakvom šupom

 

 

 

 

Putem sam spazio ovu građevinu, sa željeznim štitnicima na prozorima. Čudna neka zgrada, usječena u brdo.
Parolu sam skužio tek naknadno, prilikom pregledavanja fotki :mrgreen:

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2012%2028%20rijeka/PC280281res.jpg

... mislim da sam negdje vidio da se ovaj dio grada zove Torpedo, ali nemojte me loviti za riječ


S druge strane zida bila je nekoć ljevaonica tvornice "Torpedo". Ono na građevini nisu prozori nego ispusti za materijal koji se tamo skladištio i tuda mogao iskipati na nižu razinu.

A kvart se zove "Piopa" što Ti lijepo piše lijevo od parole (u Rijeci uz grafite obavezno pišu i ubikaciju grupe koja je autor odgovarajuće žvrljotina)

 

 

 

 

Još jedan napušteni kolosijek
Zapravo, ovdje su dva kolosijeka, jedan zapušteniji od drugog

Ovdje se spajaju/odvajaju ...

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2012%2028%20rijeka/PC280295res.jpg

... na skretnici koja ima samo jedan pokretni jezičac

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/za%20forum/2012/2012%2012%2028%20rijeka/PC280296res.jpg


Lijevi kolosjek je u funkciji iako rijetko i kroz pogone nekadašnjeg "Torpeda" vodi ravno u tzv. Dolinu gladi ("3. maj") i tuda se voze vagoni s brodskim limovima. Brodogradilište ima i vlastitu manevricu.

Skretnica s jednom prevodnicom je standardna za industrijske kolosjeke položene u tijelo cestovne prometnice. Znaimljivo je da ova ima skretnički uređaj sastrane, a ne usred kolosjeka.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na odličnom putopisu i vrhunskim fotografijama. :palac:

 

Ovo spuštanje prema Rijeci uz veličanstveni pogled na Kvarner me uvijek iznova oduševljava.. :)

HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U svojem prepoznatljivom stilu, na prekrasan način si nam dočarao dio pruge koju nemamo prilike često vidjeti.

 

Hvala ti na izuzetno zanimljivom tekstu i odličnim fotkama. :palac:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...