Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Zeus

Beet (Beelt) vagoni

Recommended Posts

Beelt odn. Beet četveroosovinski klimatizirani putnički vagoni sa sjedalima 2. razreda bez odjeljaka i prolazom u sredini, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem i međunarodnom prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u razdoblju od 1976. do 1977. g. kao AB odn. B vagoni u tvornici GOŠA, a rekonstruirani i modernizirani u TŽV Gredelj 1997 - 2002. g. Rekonstrukcija i modernizacija je između ostalog obuhvaćala kompletan novi interijer i eksterijer, klimatizaciju vagona, ugradnju zatvorenog vakuumskog sustava WC-a, itd. Vagoni rednih brojeva 002 – 004 imaju prostor predviđen za prijevoz invalida. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, pravilnik RIC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 4 Beelt odn. Beet vagona za max. brzinu 160 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u vlakovima najvišeg ranga.

 

Tehnički podaci:

 

Slovna oznaka vagona: Beelt / Beet

Brojčana oznaka vagona: 61 78 20-70

Tip vagona: UIC-Y

Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1976 - 1977.

Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: TŽV Gredelj Zagreb Hrvatska 1997 - 2002.

Vlastita masa: 45-48t

Vozna brzina: 160 km/h

Vagonski razred: 2

Broj odjeljaka: Bez odjeljaka

Broj sjedala: 62, 78

Dužina preko odbojnika: 24500 mm

Dužina sanduka: 24200 mm

Širina sanduka: 2883 mm

Visina od GRT: 4050 mm

Visina poda od GRT: 1255 mm

Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm

Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm

Širina kolosijeka: 1435 mm

Broj osovina: 4

Tip okretnog postolja: GOŠA-26 (Wegmann)

Tip kočnice: Knorr KE-PR-D (Zračna)

Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno

Rashlađivanje vagona: Električno zračno

Osvjetljenje vagona: Električno fluo

WC: Zatvoreni vakuumski sustav

 

 

Slika Beet vagona 61 78 20-70 001-2 s novom slovnom oznakom i novom shemom bojanja:

 

fotografija0348.jpg

Foto: EuroCity

 

Slika Beelt vagona 61 78 20-70 003-8 s starom slovnom oznakom i starom shemom bojanja:

 

25k5swl.jpg

Foto: Vedi

 

Link na staru temu:

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/3516-aeeltbeelt-vagoni/


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

61 78 20-70 004-6 je prošlog mjeseca u sklopu SP-a obojan u standardnu shemu bojanja - bijelo-sivo s crvenom crtom.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu mu oduzeli 'l' iz slovne oznake (kao 001) ili je ostao i dalje Beelt?


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostao i dalje Beelt.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostao i dalje Beelt.

 

Pa ko onda određuje takve (po meni) važne sitnice?

 

Jednom vagonu ostave slovo "l", drugom maknu...


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pa ko onda određuje takve (po meni) važne sitnice?

 

Jednom vagonu ostave slovo "l", drugom maknu...

Pa to "L"" ima nekakvo svoje značenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to "L"" ima nekakvo svoje značenje.

 

Ima, to da vagon ima ozvučenje, a zašto nekim vagonima ostavljaju, a nekim miču to slovo "l" iako i jedni i drugi imaju ozvučenje, e to mene zanima.


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ima, to da vagon ima ozvučenje, a zašto nekim vagonima ostavljaju, a nekim miču to slovo "l" iako i jedni i drugi imaju ozvučenje, e to mene zanima.

 

Mislim da sam negdje pročitao da se ozvučenje podrazumjeva s oznakom "ee". Tako da gdje god je "ee" nije potrebno i "l". (iako je ee = Vagon sa središnjim napajanjem energijom iz visokonaponske zbirnice) :ne zna:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mislim da sam negdje pročitao da se ozvučenje podrazumjeva s oznakom "ee". Tako da gdje god je "ee" nije potrebno i "l". (iako je ee = Vagon sa središnjim napajanjem energijom iz visokonaponske zbirnice) :ne zna:

 

Nije baš neka informacija, budući da imamo i dalje ABeel, Beel, Aeelt, Beelt vagone..


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno mudro pitanje, dobio sam svojevremeno PTU za Unutrašnji promet vezanu za VR 2012/2013 ...

scan0002_zpsaeow1har.jpg

 

... i na 29. stranici ima ovo ...

scan0003_zpsh8ndliy7.jpg

 

... da li je tko vidio ovakav vagon za smještaj invalida? Ima tko možda kakvu fotografiju unutrašnjosti takva vagona?

 

Ustvari, ako i postoji takav vagon, kako invalid sa kolicima može uć u njega jer vidi se da nema ama baš nikakve rampe :hm!?


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mislel veceja (je*eš vc) nego putničkog djela


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mislel veceja ... nego putničkog djela

 

Ima nešto (viđao sam u Beeltima).

 

Poslužit će ovaj filmić kojeg je snimio naš forumaš. :)

 

 

A taj prostor za invalide bi trebao biti ovo

 

hqdefault.jpg

Edited by .Laurus.

Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram priznati, ovo nisam nikad vidio. Ima koji taj vagon da još vozi? Zna li se koliko ima (ili je bilo) takvih vagona na HŽ-u?


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ih četiri i svi su u aktivnom voznom parku HŽ-PP-a.

 

Doduše, trenutno vozi samo 003. Ostali su privremeno out.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mislel veceja (je*eš vc) nego putničkog djela

Pa, tražio si kakvu fotografiju unutrašnjosti tog vagona, a ja sam ti stavio link na fotku WC-a, u čemu je problem?

Pa vidiš da je specifičan, tj. posebno dizajniran za potrebe invalida i u skladu sa tlocrtom vagona iz tvojeg posta?

Ne stavljam fotku bezveze....

Share this post


Link to post
Share on other sites

... tražio si kakvu fotografiju unutrašnjosti tog vagona, a ja sam ti stavio link na fotku WC-a,

 

Sorry, malo sam nespretno to napisal, mislil sam na unutrašnjost putničkog djela jer i iz same skice je vidljivo da je vc veći od uobičajenih i to mi nije baš nešto napeto.

 

Svejedno hvala i za tu fotku!


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 godina u prometu, i službeni podaci nisu točni. 1. vagon je građen od 1996.-1999. kad je u 6. mjesecu i prvi službeno predstavljen javnosti. Sjećam se jer sam došao u firmu kad su tamo bili mediji i sve galvešine. Nadalje, ovaj vagon veže puno političkog utjecaja da se Gredelju onemogući proizvodnja od strane same države, jer vagon je rađen u tajnosti i polako, zato je izrada prvog trajala 3 godine. Nadalje da bi ga u uopće Gredelj napravio, morao je otkupit licencu od Siemensa. što se državi nije sviđalo. Zato je jedan dio Siemensove opreme u njemu, kao i originlani statički pretvarač marke LIberhiter. Razvoj vagona je Gredelj financirao svojim novcem i za njega ga je država ga ganjala da svi prihodi za djelatnike i firmu i porezi moraju biti plaćeni na vrijeme, u protivnom ključ u bravu. , Taj vagon je većinom projekt Gredelj -Siemens i zato je to država kočila i zato stoji da Siemens još od početka 90-ih želi u Hrvatsku.

Edited by Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda taj vagon ima takav naziv radi toga što nema kupeje i ima klizna vrata koja se otvaraju pritiskom tipke na vagonu kao i u nagibnim vagonima.


TOMISLAV 2062

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda taj vagon ima takav naziv radi toga što nema kupeje i ima klizna vrata koja se otvaraju pritiskom tipke na vagonu kao i u nagibnim vagonima.

Ajd pojasni kakvi su to nagibni vagoni? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Točno, taj vagon ima ručke izvana (to se vidi i na videu na prethodnoj stranici), a iznutra se vrata otvaraju isto na ručke, ali onakve kakve ima Macosa... upravo po tim vratima se sjećam tog vagona jer mi je to uvijek bilo zanimljivo za vidjeti... Beelt nije ništa čudno ni rijetko, to je kao Aeelt samo 2. razreda.... Iako moram priznati da ga ni ja nisam dugo vidio... tu i tamo se prije par godina znao pojavljivati na B790 ako bi među putnicima bilo invalida.


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...