Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
seabral

SŽ: Grosuplje - Kočevje

Recommended Posts

Imam neka pitanja vezana uz ovu prugu.Naime,vidim da remont napreduje pa me zanima ima li SŽ u planu uvođenja nekih novih stajališta?Kakvi su im planovi sa kolodvorima Ribnica i Kočevje,odnosno hoće li biti nekih demontaža kolosijeka s obzirom na predviđeni intenzitet prometa itd?

 

Prvo je treba sačekati, da prugu obnoviju do kraja. Trenutačno još uvijek nema novaca za II. fazu obnove (Ortnek - Kočevje) :) .

Sada je vrlo teško predvidjeti kakva če bit budučnost putničkog prometa na kočevski prugi jer je poslednji putnički vlak vozio 30 godina nazad...

U vezi sa novimi stajališti ne znam ništa. Smisleno bi bilo obnoviti nekadašnja - Žlebič-Sodražica, Lipovec, Stara cerkev, V. Lašče....

 

Remont pruge se uglaunom radi zbog teretnog prometa, tako da vjerovatno neće bit puno demontaž starih kolosijeka.

Btw, stanica Dobrepolje je zadržala sva tri kolosijeka koja je imala i prije remonta, pa se ovdje više godina nije natovarivalo ili rastovarivalo teret...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kako je tovorni promet? Kočevje je (kakor jaz vem) industrijsko mesto, še vedno vozi tovorni vlak? Na koncu januarja bom šel na Dolenjsko – če tam vozijo tovorni vlaki, sigurno bom jih fotografirati.


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teretnog prometa na kočevskoj prugi trenutačno zbog kompletne obnove pruge nema! Jedino što možeš vidjeti je radni vlak, koji po potrebi vozi između Grosuplja i Ortneka.

Inače, prije remonta su vozili teretni vlakovi uglaunom drvo iz Kočevja i naftu u Ortnek.

 

Ako želiš vidjeti teretne vlakove na Dolenjskem, onda idi prema istoku na prugu Črnomelj - Novo mesto - Ljubljana. :lol:

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako cesto voze ovi vlakovi? Dnevno? Na kakvoj relaciji? Sigurno cu fotografirati... Teretni vlak u prirodi, u snijegu - to je najbolja tema pozimi!


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites
A kako cesto voze ovi vlakovi? Dnevno? Na kakvoj relaciji? Sigurno cu fotografirati... Teretni vlak u prirodi, u snijegu - to je najbolja tema pozimi!

 

Hmm, sada ti ne bi znao reći tačnih voznih redova za teretne vlakove...

Znam, da ide teretni vlak iz Črnomlja prema Novemu mestu u 15 sati, vlak između NM i Straže vozi u dopodanskimi satima (10.00 - 12.00), a teretni iz NM prema Ljubljani (2-3 vlaka) idu popodne i uveče (16.00 - 20.00).

Ovo što sam gore napisao važi od ponedeljaka do petka, za vikende ne znam.

Ako češ doći na Dolenjsku, pitaj kakvog prometnika. 100% češ dobiti tačne odgovore.

 

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
A kako cesto voze ovi vlakovi? Dnevno? Na kakvoj relaciji? Sigurno cu fotografirati... Teretni vlak u prirodi, u snijegu - to je najbolja tema pozimi!

 

Hmm, sada ti ne bi znao reći tačnih voznih redova za teretne vlakove...

Znam, da ide teretni vlak iz Črnomlja prema Novemu mestu u 15 sati, vlak između NM i Straže vozi u dopodanskimi satima (10.00 - 12.00), a teretni iz NM prema Ljubljani (2-3 vlaka) idu popodne i uveče (16.00 - 20.00).

Ovo što sam gore napisao važi od ponedeljaka do petka, za vikende ne znam.

Ako češ doći na Dolenjsku, pitaj kakvog prometnika. 100% češ dobiti tačne odgovore.

 

lp

 

Hvala ti puno! Sigurno cu posjetiti Crnomelj!


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti puno! Sigurno cu posjetiti Crnomelj!

 

Np.

U Črnomlju je lokomotiva občino parkirana na zapadni strani kolodvora (pravac Novo mesto).

Ovo sam ti napisao zbog toga jer se jo jako teško vidi zbog vagona i skladišta koji se nalaze pred njo.

 

P.S. vrlo ljepa lokacija za fotografiranje vlakova je viadukt Otovec - 5 minuta izvan Črnomlja :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti puno! Sigurno cu posjetiti Crnomelj!

 

Np.

U Črnomlju je lokomotiva občino parkirana na zapadni strani kolodvora (pravac Novo mesto).

Ovo sam ti napisao zbog toga jer se jo jako teško vidi zbog vagona i skladišta koji se nalaze pred njo.

 

P.S. vrlo ljepa lokacija za fotografiranje vlakova je viadukt Otovec - 5 minuta izvan Črnomlja :evil:

 

Hvala, onda ću pješačiti do viadukta. Da li ovaj teretni vlak polazi točno u 15h? Ima jedan vlak koji dolazi u Črnomlju u 14:06. Nadam se da to je dovoljno. Kaj misliš?

 

Malo je OT, a ipak te pitam: poznaš li dobar, ali skroman restoran(ili fast food) u Novom Mestu? Spavat ću u hostelu, a želim uštedjeti novac, zato trebam „poceno kosilo.”

:roll:


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, onda ću pješačiti do viadukta. Da li ovaj teretni vlak polazi točno u 15h? Ima jedan vlak koji dolazi u Črnomlju u 14:06. Nadam se da to je dovoljno. Kaj misliš?

 

Ovaj teretni ima polazak približno u 15:15, nešto minuta nakon polazka putničkog LP 3214 prema NM i Ljubljani.

 

Malo je OT, a ipak te pitam: poznaš li dobar, ali skroman restoran(ili fast food) u Novom Mestu? Spavat ću u hostelu, a želim uštedjeti novac, zato trebam „poceno kosilo.”

:D

 

Hmm, (trenutačno još) nisam baš domaći u Novo mestu :? .

Znam, da ima Fast food restaurant prilično blizu glavne željezničke stanice.

A ima i puno jeftinih pizzeria i slično...

 

 

P.S. admini ili moderatori, možda bi bilo dobro, da bi napravili samostalno temo sa naslovom Posjet Dolenjske ili nešto slično...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok čekamo na Leventov putopis sa Dolenjske i Bele krajine :--) , stavit ču nešto fotografija sa obnovljenog djela Kočevke...

 

img0346.jpg

Ex. stanica Velike Lašče (pogled prema Grosuplju). Prilikom remonta su demontirali tovarni kolosijek :--)

 

img0349.jpg

Pogled prema Kočevju.

 

img0352.jpg

Tabla, sa ograničenjem brzine, je posljednji ostatak prvog (tovarnog) kolosijeka.

 

I za kraj.... dvije fotografije koje su nastale oko 300 metara iznad stanice Ortnek :-)

 

img0385.jpg

 

img0378.jpg

 

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predivno :-)


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-)

 

80 tih godina sam gotovo svako ljeto provodio tjedan - dva dana s obje strane rijeke Kupe nakon povratka s Jadrana i jedno ljeto sam imao prilike upoznati umirovljenog inžinjera Staneta (prezime je davno izlapilo) u slovenskom selu Fara (ili tako nekako) koji je bio dio ekipe projekta i početka izgradnje pruge koja bi povezivala Vrbovsko sa Slovenijom. Davno je to bilo ali se sjećam kako je spominjao dvije moguće varijante koje su tada bile u planu i zašto se prešlo na povezivanje prema Črnomelju radije no prema Kočevju. Po njemu je razlog bio isključivo vojni jer je vojska bila inicijator te gradnje i praktično se to financiralo iz vojnih sredstava, a ostalo, ma kako bilo bitno u tom trenutku bilo od manje važnosti jer se osjećao mogući rat. Vojsci je bio potreban dodatni transportni pravac radi prebacivanja opreme i trupa na liniji Maribor - Sušak. Pruga je trebala biti završena u proljeće 1942.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo lijepe fotke! Vjerovatno cu ici tijekom sljedeceg tjedna, gledao sam vremensku prognozu a tada ce biti najbolje. Taj teretni vlak u Crnomlju ce biti vrh izleta! :)

 

Dok čekamo na Leventov putopis sa Dolenjske i Bele krajine :D , stavit ču nešto fotografija sa obnovljenog djela Kočevke...

:-) :--) :--) :D

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasno!!!

da i kod nas hoće barem nešto rekonstruirati (pa makar i ovim tempom) bilo bi super!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima (sa velikim zakašnjenjem :oops: ).

Bit če uskoro neki novi izvještaj sa Ortneka i okoline.

 

Za danas, samo dvije fotografije sa zaspale stanice Ortnek:

 

img0360.jpg

 

img0362.jpg

(23.1.2011)

 

Btw; Levente - da li si bio u Črnomlju :cool: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za danas, samo dvije fotografije sa zaspale stanice Ortnek:

Ovo lijepo izgleda ... nećemo se ljutiti ni ako pošalješ koju takvu fotku više.

Ovo su tvoji tragovi između tračnica ? :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Še nekaj današnjih fotografij s trenutno zaspane lepotice Grosuplje-Kočevje.

 

Postaja Velike Lašče

4rt-proga-.jpg

 

Nakladalna rampa ob nekdanjem drugem tiru.

58n-proga-.jpg

 

Deponija starih železniških pragov.

aat-proga-.jpg

 

Kamniti nadvoz pri vasi Retje

djo-proga-.jpg

 

Pogled v smeri proti Ortneku

8p4-proga-.jpg

 

Usek in cestni nadvoz pri Gorenjih Podpoljanah

ix1-proga-.jpg

 

Pogled v smeri proti Ortneku

71x-proga-.jpg

 

Na postaji Ortnek so čistili kretnice in kurili odpadke.

jzo-proga-.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo lijepo izgleda ... nećemo se ljutiti ni ako pošalješ koju takvu fotku više.

Ovo su tvoji tragovi između tračnica ? :--)

 

Hvala seabral.

Ne, ovo nisu bili moji tragovi između tračnica. Fotografirao sam kod žcpr-ja.

 

Kratak izvještaj sa kočevske pruge (2.5.2011):

 

img8285.jpg

21 promilni uspon između sel Retje i Prilesje.

 

img8280.jpg

S zavoj.

 

img8391.jpg

Pruga je gotova sve do kilometra 23,3.

 

img8386.jpg

 

img8383.jpg

Kraj "nove" pruge.

 

img8323.jpg

 

img8320.jpg

 

img8309.jpg

Okolica 24. kilometra.

 

img8319.jpg

Buldožer.

 

img8325.jpg

Novi propust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

img8315.jpg

U usjeku...

 

img8304.jpg

... stoji bager, koji se bori sa nepovoljnim terenom.

 

img8331.jpg

Tzv. gabioni.

 

img8301.jpg

Bager i drenaža na ljevi.

 

img8333.jpg

Samo nešto dana u funkciji, a već prvo oštećenje.

 

img8336.jpg

Na nasipu.

 

img8339.jpg

Podvožnjak sa 1916. godine.

 

img8344.jpg

Stari pragovi, koji če bit ponovno korišteni.

 

img8347.jpg

Opet nešto strojeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

img8381.jpg

Stanica Ortnek - pogled prema Kočevju...

 

img8365.jpg

... i prema Grosuplju.

 

img8364.jpg

Nove šine.

 

img8361.jpg

Fotografija sa iste lokacije, kao ovdje

 

img8360.jpg

Već napravljena drenaža.

 

img8354.jpg

Granica između stare in nove pruge (km 27,3).

 

img8353.jpg

 

img8357.jpg

Još jedan pogled prema Kočevju (stara pruga).

Share this post


Link to post
Share on other sites

HTV upravo reprizira seriju "Kapelski kresovi". Željezničke scene su snimane na ovoj pruzi.

Glede željeznice na filmu, malo je van ove teme, nema veze. U petak HTV prikazuje film "Valter brani Sarajevo" nakon TV DNEVNIKA, poslije 20.00 sati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini se, da su fotke od slavca nestale sa Slikomata, zbog toga eto nekoliko mojih od sadašnjih i nekadašnjih stanica na ovoj prugi.

 

Kočevska pruga počinje u Grosuplju:

800px-Grosuplje-train_station-July2010.jpg

 

Tamo se nalazi i dobro sačuvana parnjača 51-156, nije joj loše pod krovom...

800px-Grosuplje-steam_locomotive_JZ_51-156.jpg

 

Sljedeće stajalište bilo je Spodnja Slivnica. Nisam 100% siguran, ali čini mi se, da je ovo još originalna zgrada u neoriginalnim bojama. Ne pretstavljam si, da bih bilo tko mogao dobiti gradbenu dozvolu za nešto novo tako blizu pruge:

800px-Spodnja_Slivnica-former_rail_halt.jpg

 

Sljedeće stajalište bilo je Predole. Prema zračnim snimkama (mmg, Geopedia je slovenski Google Maps) čini se, da tamo nema više nikakvih tragova o stajalištu.

 

Sljedi Čušperk. Treba, da netko potvrdi, ali izgljeda, kao što su stajalište/stanicu srušili i na njezinom mjestu izgradili ovu sasvim novu kuću koja nije još useljena:

sdc12937r.jpg

 

Područje nekadašnje stanice Čušperk. Vidjeti je, kao da bi tu nekad bilo više kolosijeka...

sdc12940.jpg

 

Več smo na sljedečoj stanici Dobrepolje, koja je još aktivna. Pravilnije trebala bi se zvati Predstruge po selu, gdje se nalazi. Zanimljivo, Dobrepolje je ime kraškog polja i ime općine, ali nema nikog grada ili sela sa tim imenom. Sa kolosijećne strane (obrnuta je prema severu i trebao bi doći ranije ujutro za bolju fotku):

800px-Dobrepolje_train_station.jpg

 

Meni lično zanimljiva mi je njezina civilna strana. Na žalost sakrita je sa drvima, za njezino direktno snimku trebalo bi ići kroz ogradu na privatno zemljište. Zbog toga jedna snimka sa istočne strane

800px-Dobrepolje_train_station-street_side-from_east.jpg

 

i još jedna sa zapadne

800px-Dobrepolje_train_station-street_side-from_west.jpg

 

Sljedi nekadašnaja (sve do rekonstrukcije pruge bio je tam još jedan kolosijek do nakladališta za drvo) stanica Velike Lašče, oko 1 km van iz središta grada. Na nekom forumu se pričalo, da sadašnji stanovnici nisu baš oduševljeni nad "paparazzima" i da imaju i ljutog psa. Zbog toga dve "konspirativni" iz šume.

 

800px-Velike_Lasce-former_train_staion-from_south.jpg

 

I još jedna, kako bih je vidjeli hipotetički putnici iz Grosuplja:

800px-Velike_Lasce-former_train_station-from_north.jpg

 

Ne znam, dali postoji kakvo ograničenje broja fotk na poruku, zbog toga se nastavlja u sljedećoj poruki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema voznom redu sljedilo je stajalište Dvorska vas. Upravo Dvorska vas nalazi se oko jedan km od pruge, tako da je stajalište moralo biti u Podplani. Več prema zračnim snimkama tamo nema više tragova o stajalištu, što se vidi i sa ceste. Htio sam snimiti dokaz ali na žalost autobusno stajalište (jedino meni poznato mjesto za parkiranje) zaparkirovali su neki Talijani...

 

Na poslednjim kilometrima pruge do Ortneka vrši se temeljita rekonstrukcija, gdje su kolosijek stavili van. Ortnek je mala ali aktivna stanica, koja uslužuje skladište naftnih derivata. Ovo skladište je i glavni uzrok, da je JNA u 60. godinama zabranila potpuno ukidanje ove pruge. Civilna strana stanice nije baš zanimljiva a tamo je i upozoronje o veoma ljutom psu. Zbog toga sam od daleko snimio njenu kolosiječnu stranu

800px-Ortnek-train_station.jpg

 

U Žlebiču nalazi se nekadašnja stanica Žlebič - Sodražica. Sa ove pozicije ne smetaju me drva ali na žalost Sunce nije više bilo u najboljem položaju

800px-Zlebic-former_train_station.jpg

 

Stanica u Ribnici sa zarastlim kolsijekima još je "aktivna" (kad pruga nije zatvorena)

800px-Ribnica_train_station-July_2011.jpg

 

Nekadašnje stajalište Lipovec nalazi se istočno od tog sela. Nisam potpuno siguran, dali je ovo još originalna zgrada:

sdc12890.jpg

 

i još od strane:

sdc12895n.jpg

 

Več smo na sljedećem nekadašnjem stajalištu Stara Cerkev. Među drvima nađem jednu "rupu" i snimim stajalištnu zgradu sa grafitima tzv. poluprošle povijesti i sa drvenim dozidkom.

800px-Stara_Cerkev-former_rail_halt.jpg

 

Iz Stare Cerkve nije više daleko do poslednje (i "aktivne") stanice u Kočevju. Uz malo truda može se u travi pronaći i kolosijeke.:

800px-Kocevje_train_station-July_2011.jpg

 

Na početnoj stanici u Grosuplju bila je jedna mađarska parnjača, a jedna njezina rođakinja JŽ 22-092 nalazi se i na konačnoj stanici, na žalost u puno lošijem stanju. Točno prije godine lokalni volonterji odlučili su se, da je obnove. Gurnili su je do ložionice i to je bilo to. Za vrijeme moje posjete, stala je ispred ložionice:

800px-Kocevje-steam_locomotive_JZ_22-092.jpg

 

i od pozadi

800px-Kocevje-steam_locomotive_JZ_22-092-back.jpg

 

Tako, nadam se, da nije bilo puno problema sa razumijevanjem :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako, nadam se, da nije bilo puno problema sa razumijevanjem :mrgreen:

Naravno, nema nikakvih problema s razumijevanjem tvog posta ... jedino ne razumijem zašto je ovakva pruga morala biti ukinuta. Ipak ona prolazi kroz naseljene krajeve i mogla je imati svoju publiku. Ali to već ulazi u druge dimenzije nerazumijevanja ;-)

 

Hvala ti na odličnom i interesatnom prilogu ! :palac:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... jedino ne razumijem zašto je ovakva pruga morala biti ukinuta....

 

Pruga nije ukinuta,dapače,tamo se radi kapitalni remont pruge.Problem je samo da to traje jako puno i još će trajati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...