Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
seabral

SŽ: Grosuplje - Kočevje

Recommended Posts

Ima li prometa na ovoj pruzi ? Prema službenom redu vožnje, putničkog prometa nema, a zanima me da li ga je ikad bilo i do kada. Kako je s teretnim prometom?

Pruga Grosuplje - Kočevje (49 km) izgrađena je prije svega za odvoz drva iz Kočevskih šuma te za odvoz ugljena iz Kočevskog rudnika. Predana je prometu 1883 g.; putnički promet je je 1967. jako reduciran (do Kočevja više nije dolazio: zadnja stanica su bile Velike Lašče). Od 1970. putničkog prometa više nije bilo, osim tu i tamo kakvog "muzejca".

Tereta je nešto ostalo, ali vrlo malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima li prometa na ovoj pruzi ? Prema službenom redu vožnje, putničkog prometa nema, a zanima me da li ga je ikad bilo i do kada. Kako je s teretnim prometom?

Pruga Grosuplje - Kočevje (49 km) izgrađena je prije svega za odvoz drva iz Kočevskih šuma te za odvoz ugljena iz Kočevskog rudnika. Predana je prometu 1883 g.; putnički promet je je 1967. jako reduciran (do Kočevja više nije dolazio: zadnja stanica su bile Velike Lašče). Od 1970. putničkog prometa više nije bilo, osim tu i tamo kakvog "muzejca".

Tereta je nešto ostalo, ali vrlo malo.

Slika je iz VR 1969/70, putnički promet samo do stanice Dobrepolje.

Pretpostavljam da od svibnja 1970 nije više bilo niti toga :(

 

zet04091468ln.jpg


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

V načrtu je rekonstrukcija proge Grosuplje-Kočevje. V prvi fazi(2006-2007) bodo obnovili odsek Grosuplje-Ortnek. Glede na vsakodnevne prometne zastoje na vpadnicah v Ljubljano se resno razmišlja o povni uvedbi potniškega prometa, za začetek Ljubljana-Ribnica, kasneje tudi do Kočevja. Drugače pa zelo slikovita proga in kot taka kot ustvarjena za muzejske vlake, a na žalost premalo izkoriščena.


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Še malo podrobneje o tej progi:

 

GROSUPLJE-KOČEVJE

 

Proga je enotirna in neelektrificirana. Potniški promet se je na progi odvijal do leta 1968 (do Velikih Lašč) oziroma do leta 1972, ko je bil redni potniški promet na progi dokončno ukinjen.

Dolžina proge je cca 49 km (prva kretnica postaje Grosuplje – konec proge za postajo Kočevje). Tir proge je na celotni dolžini stikovan in sestavljen iz različnih sistemov tirnic to je Xa, XI JŽ, S 45, S 49. Tirnice in drobni tirni material so utrujeni. Pragovi so leseni in dotrajani. Proga je zaradi različnih sistemov tirnic in geometrije tira zelo težavna za vzdrževanje. Remonti v klasičnem smislu se niso izvajali, pač pa samo posamezne izmenjave pragov in tirnic. Med leti 1988 in 1993 se je izvajala obnova s starorabnim materialom.

Na progi se nahaja 88 križanj s cesto, od tega je 9 izven nivojskih 79 pa je nivojskih. Od nivojskih jih 72 ni zavarovanih (označenih samo z Andrejevim križem), 4 so varovani z mehanskimi zapornicami in ročnim upravljanjem, 3 pa z avtomatskimi pol zapornicami. Med objekti spodnjega ustroja na progi prevladujejo predvsem prepusti in podvozi z

razponom do 5 m. Od večjih premostitvenih objektov so na progi trije jekleni mostovi. SV naprave na progi so mehanske, na postajah se kretnice postavljajo ročno, razen na postajah Dobrepolje in Ortnek kjer se postavljajo centralno. TK naprave predstavlja prostozračni vod od postaje Grosuplje do postaje Kočevje, ki v telekomunikacijskem

smislu povezuje službena mesta na progi. Na postaji Kočevje se nahajata dispečerska in ŽAT centrala, slednja pokriva prometna mesta Kočevje, Ortnek in Ribnica.

Na progi se redno odvija le tovorni promet (par nabiralnih vlakov), potniški promet pa se opravlja le po posebnem naročilu.

Maksimalne hitrosti vlakov na progi so pretežno 40 km/h, delno tudi 50 km/h (na posameznih postajah zaradi kretnic tudi samo 20 km/h).

 

ODSEK GROSUPLJE-ORTNEK

 

Proga poteka na tem delu, glede na geomorfološke značilnosti, po precej zahtevnem terenu in ima skromne trasne parametre (prilagajanje trase terenu). Merodajni nagib na odseku (in progi) je 22 ‰. Niveleta je pretežno v vzponu razen na krajšem delu pred postajo Dobrepolje (cca1,5 km) in na delu pred postajo Ortnek (cca 4 km), kjer je v padcu. Na obravnavanem odseku dolžine 26,8 km je 10,2 km proge v premi (38%) preostali del pa v krivini. Za del proge v krivini je značilen velik delež zelo ostrih krivin (radiji od 200 do 300 m). Poleg začetne in končne postaje sta na odseku še postaji Dobrepolje in Velike Lašče.

 

ODSEK ORTNEK-KOČEVJE

 

Proga ima na tem odseku boljše trasne parametre saj poteka po ravninskem terenu (izjema del trase med Ortnekom in Žlebičem). Niveleta je pretežno v blagem padcu in delno v horizontali, razen na delu med Ortnekom in Žlebičem, kjer je padec cca 12‰ in pred Staro

cerkvijo, kjer je kratek (650m) vzpon cca 10‰. Na odseku dolžine 22,4 km prevladuje prema v skupni dolžini 17,55 km (78,3%). Poleg začetne in končne postaje odseka se v km 33+719 nahaja še postaja Ribnica.


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
V načrtu je rekonstrukcija proge Grosuplje-Kočevje. V prvi fazi(2006-2007) bodo obnovili odsek Grosuplje-Ortnek. Glede na vsakodnevne prometne zastoje na vpadnicah v Ljubljano se resno razmišlja o povni uvedbi potniškega prometa, za začetek Ljubljana-Ribnica, kasneje tudi do Kočevja. Drugače pa zelo slikovita proga in kot taka kot ustvarjena za muzejske vlake, a na žalost premalo izkoriščena.

 

Hvala ti za informacije o pruzi i o prometu na njoj. Vjerujem da dosta ljudi s tog područja gravitira na posao u Ljubljanu, pa ideja o rasterećenju ceste izgleda dobra.

 

Je li već bilo kakvih muzejskih vlakova na toj pruzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vsako leto je vsaj po ena vožnja muzejskega vlaka na tej progi, niti slučajno pa ni toliko voženj kot na Bohinjski progi(Jesenice-Nova Gorica).


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vsako leto je vsaj po ena vožnja muzejskega vlaka na tej progi, niti slučajno pa ni toliko voženj kot na Bohinjski progi(Jesenice-Nova Gorica).

 

Bohinjska pruga je izuzetno atraktivna, po meni jedna od najljepših pruga uopće kojom sam prošao, pa me ne čudi da ima toliko muzejskih vlakova.

 

Kako izgleda prema Kočevju? Veliš da je pruga slikovita - koja je najljepša dionica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene osebno je najlepši del relacija postaja Predstruge-Velike Lašče-Ortnek-Žlebič. V glavnem po gozdu, polno usekov, škarp in podpornih zidov in kar nekaj kamnitih mostov preko proge.


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

V kratkem bom poskusil poslikati objekte na trasi te proge in pripravim kratko fotoreportažo.:D


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obljubljena fotoreportaža:

 

Postajno poslopje v kraju Grosuplje, kjer se kočevska proga odcepi od proge Ljubljana-Novo Mesto

330607op6r.jpg

 

Lokomotiva JŽ 51-156 kot eksponat na postaji Grosuplje

410622x11z.jpg

 

Okretnica na postaji Grosuplje

49060773lx.jpg

 

Kamen z oznako 0 km na postaji Grosuplje

150623x2ch.jpg

 

Napajalnik za parne lokomotive na postaji Grosuplje

 

25062397a.jpg

 

Leva proga pelje za Novo mesto, desna za Kočevje

060608ocbv.jpg

 

Stavba nekdanje postaje v kraju Spodnja Slivnica

560623dv2y.jpg

 

Pred vasjo Račna teče proga po kamnitem nasipu

160623nubn.jpg

 

Eno od treh križanj proge s cesto, ki je opremljeno z avtomatskimi polzapornicami

210608jwt1.jpg

 

Eden od signalov ob progi

300623ii2j.jpg

 

Cestni nadvoz pri Zdenski vasi

110623u3a8.jpg

 

Proga se po nasipu spušča proti postaji Dobrepolje

270623zths.jpg

 

Postajno poslopje Dobrepolje

160623u8v6.jpg

 

Zanimive zapornice

500623fbbi.jpg

 

Eno od križanj opremljeno z Andrejevim križem

100623l9ug.jpg

 

Stavba nekdanje postaje v kraju Velike Lašče

230608lbxv.jpg

 

Kamniti cestni nadvoz pri kraju Veliko Retje

210608s7vn.jpg

 

Uvoz na postajo Ortnek

05062385i4.jpg

 

Postajno poslopje Ortnek

2006233nb8.jpg

 

Cestni nadvoz pri kraju Žlebič

160600o7d.jpg

 

Stavba nekdanje postaje v kraju Žlebič

1706002wf5.jpg

 

Postajno poslopje v Ribnici

100600xdtc.jpg

 

Desno je industrijski tir podjetja INLES Ribnica

440600173.jpg

 

Proga se nadaljuje po ravnini proti Kočevju

310600yms5.jpg

 

Še eno križanje proge s cesto

0806003go.jpg

 

Proga in cesta pri vasi Stara Cerkev

000600fu33.jpg

 

Stavba nekdanje postaje v kraju Stara Cerkev

560600nncx.jpg

 

Uvoz na postajo Kočevje

33060841ig.jpg

 

Mehanizem ene od kretnic na postaji Kočevje

170600j8va.jpg

 

Okretnica na postaji Kočevje

480608ldup.jpg

 

Lokomotiva v travi

580600uyw2.jpg

 

Lokomotiva JŽ 22-092 žalostno propada

490600z93k.jpg

 

Postajno poslopje v Kočevju

530600mvvc.jpg

 

Mehanizem ene od kretnic na postaji Kočevje

280600lxpi.jpg

 

V glavnem prevažajo po tej progi les iz kočevskih gozdov

300600mf43.jpg

 

Zadnje kretnice na postaji Kočevje

550600ck43.jpg

 

Še zanimivost na postaji Kočevje - levo leseni in desno kovinski pragovi.

530612tlng.jpg

 

Še zadnje zapornice na kočevski progi

050601ebtn.jpg

 

Mehanizem za ročno spuščanje in dviganje zapornic

390601v2at.jpg

 

Proga se konča s slab km dolgim opuščenim industrijskim tirom

1806084af7.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlične fotke, hvala ti !!! :D

Pruga je još i u dosta dobrom stanju, obzirom na to koliko se malo upotrebljava. Zapravo mi je teško zamisliti zašto se pruga koja prolazi kroz toliko naseljenih mjesta i migrira k Ljubljani nije više koristila u putničkom prometu. Veličina kolodvora u Kočevju daje naslutiti puno bolje dane, ali oni su čini se izostali ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odlične fotke, hvala ti !!! :D

Zapravo mi je teško zamisliti zašto se pruga koja prolazi kroz toliko naseljenih mjesta i migrira k Ljubljani nije više koristila u putničkom prometu. Veličina kolodvora u Kočevju daje naslutiti puno bolje dane, ali oni su čini se izostali ...

Kdo bi le razumel aktualne politike in njihov odnos do prometa in transporta. :?

Na žalost tudi v SLO vse več transporta potuje po cestah in to tudi tam, kjer vzporedno teče železnica. Norost brez primere!! :evil:


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slavc, prekrasne fotke!

Podsjećaju me na šezdesete godine, tj. na vrijeme kada smo puno putovali ''fićekom'', uključivo i Dolenjsko.

A što se tiče putničkog prometa na pruzi Grosuplje - Kočevje, zadnja linija (na izdisaju) bila je Ljubljana - Grosuplje - Spodnja Slivnica.

P.S. i Off Topic, kad smo već na Dolenjskem, je li još na zgradi kolodvora Višnja Gora naslikan onaj puž (polž, Polževo)?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slavc, prekrasne fotke!

Podsjećaju me na šezdesete godine, tj. na vrijeme kada smo puno putovali ''fićekom'', uključivo i Dolenjsko.

A što se tiče putničkog prometa na pruzi Grosuplje - Kočevje, zadnja linija (na izdisaju) bila je Ljubljana - Grosuplje - Spodnja Slivnica.

P.S. i Off Topic, kad smo već na Dolenjskem, je li još na zgradi kolodvora Višnja Gora naslikan onaj puž (polž, Polževo)?

Potniški promet se je nazadnje odvijal na relaciji Grosuplje-Dobrepolje-Grosuplje(glej vozni red v postu zgoraj - STIB).

Kar se tiče polža pa ne vem, saj se postaja Višnja Gora nahaja na progi Grosuplje-Novo Mesto. Ob priliki pogledam in napišem. :D


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

V torek 25. marca 2008 na postaji Ortnek okoli 14 ure višina snega še 36 cm.

 

bloke-25032008-003.jpg

 

Tega dne noben vlak ni peljal od Ortneka do Ribnice oziroma Kočevja. Takole izgleda splužen cestni prehod preko železnice in neokrnjena trasa železniške proge.

 

bloke-25032008-008.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično izgleda, snijeg i zatim sunčani dan su nažalost bili rijetki ove zime kod mene. :(


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tega dne noben vlak ni peljal od Ortneka do Ribnice oziroma Kočevja. Takole izgleda splužen cestni prehod preko železnice in neokrnjena trasa železniške proge.

Interesantne fotke. Srećom, snijeg se ne bi trebao predugo zadržati, pa možda ralica i neće biti potrebna prije prolaska sljedećeg vlaka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponavljam že objavljeno fotoreportažo z dodanimi novimi podatki in fotografijami

 

Postajno poslopje v kraju Grosuplje, kjer se kočevska proga odcepi od proge Ljubljana-Novo Mesto

 

330607op6r.jpg

 

Ohranjena okomotiva JŽ 51-156 na postaji Grosuplje

 

410622x11z.jpg

 

Okretnica na postaji Grosuplje

 

49060773lx.jpg

 

Kamen z oznako 0 km na postaji Grosuplje - začetek proge proti Kočevju

 

150623x2ch.jpg

 

Napajalnik za parne lokomotive na postaji Grosuplje

 

25062397a.jpg

 

Remiza-garaža na postaji Grosuplje

 

img4725.jpg

 

Leva proga pelje za Novo mesto, desna za Kočevje

 

060608ocbv.jpg

 

Stavba nekdanjega postajališča v kraju Spodnja Slivnica se nahaja na 2.500 km

 

560623dv2y.jpg

 

Pred vasjo Račna teče proga po kamnitem nasipu

 

160623nubn.jpg

 

Eno od treh z avtomatskimi polzapornicami opremljenih križanj proge s cesto

 

210608jwt1.jpg

 

Eden od signalov ob progi

 

300623ii2j.jpg

 

Cestni nadvoz pri Zdenski vasi

 

110623u3a8.jpg

 

Proga se po nasipu spušča proti postaji Dobrepolje

 

270623zths.jpg

 

Uvoz na postajo Dobrepolje

 

img4780.jpg

 

Postajno poslopje Dobrepolje se nahaja na 15.045 km

 

160623u8v6.jpg

 

Zanimive zapornice v kraju Videm-Dobrepolje

 

500623fbbi.jpg

 

Kovinski most na progi pri kraju Videm-Dobrepolje

 

img5556.jpg

 

Eno od križanj opremljeno z Andrejevim križem

 

100623l9ug.jpg

 

Stavba nekdanje postaje Velike Lašče se nahaja na 19.665 km

 

230608lbxv.jpg

 

Kamniti cestni nadvoz pri kraju Veliko Retje

 

210608s7vn.jpg

 

Uvoz na postajo Ortnek

 

05062385i4.jpg

 

Postajno poslopje Ortnek se nahaja na 26.725 km

 

2006233nb8.jpg

 

Del betonskih pragov na postaji Ortnek

 

img4825.jpg

 

Zanimiva namestitev kamna z oznako 26.8 km v kamniti škarpi na postaji Ortnek

 

img4833.jpg

 

Cestni nadvoz pri kraju Žlebič

 

160600o7d.jpg

 

Stavba nekdanje postaje v kraju Žlebič-Sodražica se nahaja na 29.418 km

 

1706002wf5.jpg

 

Uvoz na postajo Ribnica

 

img4874.jpg

 

Postajno poslopje v Ribnici se nahaja na 33.601 km

 

100600xdtc.jpg

 

Proga se nadaljuje po ravnini

 

310600yms5.jpg

 

Še eno križanje proge s cesto

 

0806003go.jpg

 

Na 38,560 km se nahaja stavba nekdanjega postajališča Lipovec

 

postaja-lipovec-4.jpg

 

Proga in cesta pri vasi Stara Cerkev

 

000600fu33.jpg

 

Stavba nekdanjega postajališča v kraju Stara Cerkev se nahaja na 45.632 km

 

560600nncx.jpg

 

Likovni signal in uvoz na postajo Kočevje

 

33060841ig.jpg

 

Mehanizem ene od kretnic na postaji Kočevje

 

img4919.jpg

 

Okretnica na postaji Kočevje

 

480608ldup.jpg

 

Odslužena lokomotiva v travi

 

580600uyw2.jpg

 

Lokomotiva JŽ 22-092 žalostno propada na postaji Kočevje

 

490600z93k.jpg

 

Postajno poslopje v Kočevju se nahaja na 48.572 km

 

530600mvvc.jpg

 

Mehanizem ene od kretnic na postaji Kočevje

 

280600lxpi.jpg

 

Danes v glavnem prevažajo po tej progi les iz kočevskih gozdov

 

300600mf43.jpg

 

Še zanimivost na postaji Kočevje - levo leseni in desno kovinski pragovi.

 

530612tlng.jpg

 

Zadnje kretnice na postaji Kočevje

 

550600ck43.jpg

 

Še zadnje zapornice na kočevski progi

 

050601ebtn.jpg

 

Mehanizem za ročno spuščanje in dviganje zapornic

 

390601v2at.jpg

 

Uradno se je železniška proga končala tule pri 49.000 km,

 

img4962.jpg

 

se je pa proga nadaljevala še z nekaj industrijskimi tiri za različna podjetja v Kočevju, predvsem za Rudnik rjavega premoga Kočevje.

A več o tem enkrat v nadaljevanju.


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

V nadaljevanju tokrat nekaj o industrijskih tirih na progi Grosuplje-Kočevje

 

Na postaji Dobrepolje se je nekoč s tega tira pri 15.147 km odcepil industrijski tir za kamnolom-apnenico Videm.

slika-1.jpg

 

Tir se danes konča po 85 m kot slepi tir na postaji Dobrepolje .

slika-2.jpg

 

Včasih se je tir nadaljeval preko današnje ceste Dobrepolje-Rašica po nasipu, kjer danes raste drevje in grmovje

slika-3.jpg

 

in mostu, kjer je danes vidnih in ohranjenih cca. 40 m tirov.

slika-4.jpg

 

V razdalji 106 m od današnjega konca slepega tira je bila včasih na tem mestu kretnica. Na sliki je ostanek mehanizma kretnice.

slika-4a.jpg

 

Danes se tirnice končajo v grmovju,

slika-5.jpg

 

včasih pa sta se tira dolžine vsak 140 m končala približno tukaj v kamnolomu.

slika-6.jpg

 

Na postaji Ortnek se pri 26.718 km levo v odklon odcepi industrijski tir do skladišča blagovnih rezerv RS.

slika-7.jpg

 

Dolžina tira od kretnice na postaji Ortnek do kretnice v skladišču je 659 m, za drugo kretnico sta še dva tira, vsak dolžine 175 m. Tir ima zaradi majhnega radija dodano notranjo tirnico.

slika-8.jpg

 

Na postaji Žlebič-Sodražica se je včasih pri 29.449 km levo v odklon odcepil industrijski tir podjetja LIP Ribnica. Dolžina tega tira je bila 165 m. Kretnica je bila približno tukaj.

slika-8a.jpg

 

Na postaji Ribnica se pri 33.523 km levo v odklon odcepi industrijski tir za podjetje RIKO Ribnica.

slika-9-.jpg

 

Tir ima zaradi majhnega radija dodano notranjo tirnico in se danes konča po 35 m takole. Včasih se je tir nadaljeval do druge kretnice, dolžina tira od kretnice na postaji Ribnica do druge kretnice je bila 312 m, za drugo kretnico sta bila še dva tira, vsak dolžine 75 m.

slika-10.jpg

 

Na postaji Ribnica se pri 34.026 km desno v odklon odcepi industrijski tir za podjetje INLES Ribnica.

slika-11.jpg

 

Industrijski tir se konča po 269 m takole.

slika-12.jpg

 

Na postaji Stara Cerkev se je včasih pri 45.630 km desno v odklon odcepil industrijski tir za podjetje SNEŽNIK iz Kočevske Reke. Kretnica je bila približno tukaj.

slika-12a.jpg

 

Po 190 m se je tir končal tukaj. Vidni so le še ostanki vijakov.

slika-12b.jpg

 

Na postaji Kočevje se pri 48.298 km desno v odklon odcepi industrijski tir za podjetje DINOS Kočevje.

slika-13.jpg

 

Tir se danes konča po 920 m takole.

slika-14.jpg

 

Naprej od postaje Kočevje se pri 49.272 km desno v odklon odcepi industrijski tir. Po 27 m se nahaja nova kretnica in ravni tir do podjetja Farma Ihan-mešalnica krmil Kočevje za kretnico se konča po 326 m, tir v odklonu do podjetja Melamin za kretnico pa se konča po 143 m.

slika-15.jpg

 

V nadaljevanju se pri 49.530 km nahaja kretnica,

slika-16.jpg

 

za katero se nadaljuje tir naravnost, ki se danes konča po 140 m takole. Včasih - do leta 1976, ko je bila proga ukinjena in nato odstranjena se je tukaj nadaljeval industrijski tir za Rudnik rjavega premoga Kočevje.

17.jpg

 

Za prej omenjeno kretnico pa se proga v odklonu danes konča pri 49.575 km,

slika-18.jpg

 

včasih pa se je industrijski tir podjetja Snežnik iz Kočevske Reke nadaljeval tukaj, kjer je še ohranjenih cca. 15 m tirov na cestnem prehodu

slika-19.jpg

 

in se končal pri 49.879 km kot tir z nakladalno rampo.

slika-20.jpg

 

V tem useku se je nadaljeval industrijski tir rudnika Kočevje - vzporedno so bili trije tiri z dolžinami 400 m, 348 m in 353 m.

slika-21.jpg

 

Prva kretnica je bila pri 50.403 km in druga kretnica pri 50.429 km. Tiri so se združili s kretnico pri 50.835 km in drugo kretnico pri 50.862 km. Današnji izgled ostankov stavb rudniške separacije.

slika-22.jpg

 

Dejanski konec Kočevske proge je bil pri ograji za tole stavbo nekdanje rudniške separacije in to pri 50.962 km.

slika-23.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično, slavc !!! Izgleda da je ova danas pusta pruga imala itekako prometa u prošlosti. Nažalost, od tih mnogih industrijskih kolosijeka danas nije ostalo gotovo ništa što se može koristiti u praksi. :|

Interesantna je ova engleska skretnica na kolodvoru Kočevje ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danes so v uporabi še naslednji industrijski tiri na omenjeni progi:

 

- ORTNEK tir do skladišča blagovnih rezerv RS

- RIBNICA tir za podjetje INLES Ribnica

- KOČEVJE tir za podjetje DINOS Kočevje

- KOČEVJE tir za podjetje Farma Ihan-mešalnica krmil Kočevje

- KOČEVJE tir za podjetje MELAMIN Kočevje


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

V zadnji godini poteka remont pruge Grosuplje - Kočevje. Nekaj slik:

 

p6030031.jpg

Novi most blizu Grosuplja

 

kocevska-proga-08-.jpg

 

kocevska-proga-napeljava.jpg

 

p6140019.jpg

Odstranjeni tiri

 

kocevska-proga-delovni-s.jpg

 

p6140009.jpg

 

p6140015.jpg

Novi sloj peska

 

kocevska-proga-jasek-01.jpg

Gradnja vodnega kanala

 

p6140024.jpg

Novi pragovi i tiri

 

kocevska-proga-03-.jpg

 

kocevska-proga-04-.jpg

Na ovom mjestu je završen remont

 

Sve slike so među Grosupljem i postajo Dobrepolje. Sad remont poteka od postaje Dobrepolje prema Kočevju.

 

Ljep pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprije ti želim dobrodošlicu na Forum.

Lijepo je vidjeti kako se obnavlja pruga koja je svojedobno bila već otpisana. Kamo sreće da se i kod nas rade takvi zahvati... :(

Je li znaš kolika je osna obremenitev na novoj pruzi? Onako odokativno čini mi se 20 t/os. Ili 22,5?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...