Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
milanj

ŽS - Železnice Srbije

Recommended Posts

Puštena u rad remontovana pruga Štitar – Petlovača, na pravcu Ruma-Šabac-Loznica
Petak, 07. Decembar 2012.

 

„Železnice Srbije", povodom stupanja na snagu novog železničkog reda vožnje 9. decembra 2012. godine, pustile su danas (7.decembra) u sobraćaj remontovanu deonicu pruge Štitar – Petlovača, na železničkom pravcu Ruma-Šabac-Loznica-državna granica.
Generali direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković sa saradnicima, nakon obilaska rekonstruisane pruge, održao je konferenciju za novinare u železničkoj stanici Šabac.

- Pruga Štitar-Petlovača rekonstruisana je kako bi bila povećana njena propusna moć i bezbednost saobraćaja, kako bi se kroz povećanje najveće dozvoljene brzine omogućio brži protok ljudi i roba na ovom pravcu, a samim tim i povećala konkurentnost u odnosu na druge vidove prevoza, rekao je generalni direktor Milovan Marković na konferenciji za novinare i dodao. - Iskustva stečena u realizaciji ovog projekta biće korišćena kao smernica za buduće radove na poboljšanju stanja većine regionalnih pruga u Srbiji, i to isključivo iz sopstvenih sredstava, tzv.stepenastim korišćenjem polovnog kolosečnog materijala koji će se dobijati modernizacijom 111 kilometara magistralnih pruga zahvaljujući sredstvima iz ruskog kredita.

Govoreći o remontu deonice Štitar-Petlovača Milan Maksimović, direktor Direkcije za infrastrukturu "Železnica Srbije", istakao je da je remontovano ukupno 14.290 metara (oko 14,3 kilometara koloseka), a radovi su trajali od 28. marta do 2. decembra ove godine.

Urađen je savremeni kolosek umesto postojećeg, a brzina vozova povećana je na maksimalnih 80 kilometara na sat, umesto dosadašnjih 20 kilometara na sat. Uz to, i osovinsko opterećenje pruge povećano je na 22,5 tona po osovini, čime je omogućen veći i značajniji robni železnički transport na ovom pravcu.

U kapitalni remont ove pruge, po rečima Maksimovića, uloženo je oko 1,5 miliona evra finansijskih sredstava, a radove je izvelo novosadsko preduzeće „ZGOP“, specijalizovano za remonte i gradnju pruga.

Prilikom remonta ugrađeno je skoro 24 hiljade pragova, zamenjeno 28 i po kilometara šina i dve skretnice, utrošeno skoro 20 hiljada kubika tucanika, demontirana postojeća i položena nova kolosečna rešetka, urađeno mašinsko rešetanje zastorne prizme i mašinsko regulisanje koloseka, a u saradnji sa Direkcijom za puteve Grada Šapca uređeno je i ukupno jedanaest putnih prelaza na ovoj deonici.

Pri remontu je korišćen polovan kolosečni materijal koji je obezbeđen iz sopstvenih rezervi, bez angažovanja dodatnih novčanih sredstava, što je u velikoj meri pojeftinilo realizaciju čitavog projekta. Naime, za remont ove regionalne pruge korišćen je kolosečni materijal dobrog kvaliteta, koji je zamenjen i sačuvan prilikom remonta magistralnih pruga u prethodnom periodu.

Tako će zahvaljujući ruskom kreditu od ukupno 800 miliona dolara, biti remontovano i šest deonica na Koridoru 10. Jedna od tih deonica je i osamnaest kilometara duga pruga Golubinci – Ruma, čiji je kapitalni remont planiran za 2013. godinu. Kolosečni materijal koji bude zamenjen na ovoj magistralnoj pruzi Koridora 10 biće u narednoj godini korišćen za kapitalni remont regionalne pruge Petlovača – Lešnica, na pravcu Ruma-Šabac-Loznica. Kapitalnim remontom ove deonice duge petnaestak kilometara tokom naredne godine, biće stvoreni uslovi da po redu vožnje 2013/2014, koji će stupiti na snagu 14. decembra 2013. godine, bude uspostavljen lokalni putnički železnički saobraćaj između Rume i Loznice.

Danas se lokalni putnički železnički saobraćaj na ovom pravcu odvija na deonici Ruma – Šabac. Po novom redu vožnje, od 9. decembra, između Rume i Šapca saobraćaće radnim danima po šest vozova, a vikendom po četiri voza dnevno. Iz Rume će vozovi radnim danima za Šabac polaziti u: 5.05, 7.20,12.05,15.05,17.25 i u 19.15 sati, a iz Šapca za Rumu u: 6.00, 8.20,13.00,15.50,18.20 i u 20.15 sati. Vikendom prvi i poslednji od ovih polazaka iz Rume i Šapca neće saobraćati.

"Železnice Srbije“ donele su odluku da jedna od dvanaest novih dizel-motornih garnitura ruske proizvodnje po novom redu vožnje saobraća upravo između Rume i Šapca. Garnitura će biti uključena u saobraćaj čim sve dozvole budu obezbeđena, nakon čega će novi vozovi zameniti nekoliko decenija stare šinobuse koji danas saobraćaju između Rume i Šapca. Na taj način putnicima iz ovog regiona biće ponuđen znatno kvalitetniji, udobniji, redovniji i efikasniji železnički prevoz nego do sada

Podsećamo da su srpske železnice prvi put nakon punih trideset godina kupile nove vozove zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke „Eurofime“ od 43 miliona švajcarskih franaka. Reč je o dvanaest novih dizel-motornih vozova ruske proizvodnje, od kojih je jedanaest već stiglo u Srbiju, a dolazak poslednje se očekuje do kraja godine.. Reč je o dvodelnim vozovima namenjenim prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama. Voz ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje i opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. Voz može da se kreće brzinom od 120 km/h.

Kada je reč o teretnom železničkom saobraćaju, na pruzi Ruma-Brasina-Zvornik prošle godine prevezeno je ukupno oko 840 hiljada tona robe, dok je ove godine na tom pravcu železnicom transportovano nešto manje od 600 hiljada tona robe. Remont pruge Štitar – Petlovača, kao i planirani remont deonice Petlovača – Lešnica, na taj način svakako će u velikoj meri doprineti bržem i kvalitetnijem robnom transportu na ovom pravcu i povećanju konkurentnosti u odnosu na druge vidove prevoza, a na taj način i povećanju obima rada i prihoda u teretnom saobraćaju.

 

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/38070.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preciznije informacije ce vam sigurno dati masinovodja koji je i upravljao ovom lokomotivom, a clan je ovog foruma.

 

Pretpostavljam Bjosip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pretpostavljam Bjosip.

Tako je ;)

 

stigla zima, da vidimo kako se novotarija ponasa u ovim uslovima :)

img6424r.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voz iz Bara kasnio šest sati, ka Vojvodini samo jedna autobuska linija
B.D. | 09. 12. 2012. - 12:21h 20:11h |

Sneg koji od juče neprekidno pada sem problema u gradskom i prigradskom prevozu, izazvao je zastoje i u saobraćanju vozova i autobusa u međugradskom prevozu, a najveći problemi su u saobraćaju sa gradovima u Vojvodini. Trenutno, otkazani su svi polasci za gradove u Vojvodini, osim jedne linije za Novi Sad i Suboticu koja ide autoputem na svakih sat vremena. Takođe, voz iz Bara stigao je u Beograd sa zakašnjenjem od 6 sati i 20 minuta.

Međugradske linije uredno saobraćaju, sem onih koje idu za Vojvodinu. Otkazani su svi polasci za Sombor. Od 18 časova krenuli su polasci za Zrenjanin. Najkritičnijen su linije koje saobraćaju sa Bačkom, a i polasci za Suboticu su redukovani. Stari put za Novi sad ne radi.

Saobraćaj prema ostalim gradovima u Srbiji i regionu odvija se za sada bez većih problema.

Iz Glavne železničke stanice Beograd kažu da od jutros svi vozovi kasne u dolasku. Vozovi iz Vojvodine dolaze sa zakašnjenjem od tri sata, a voz iz Bara kasnio je čak 380 minuta.

Osim ovog voza kasnio je i voz iz Subotice i to 80 minuta, kao i iz Budimpešte oko sat vremena, dok je voz iz Ciriha stigao na vreme.

Intersiti voz za Suboticu koji je trebalo da krene u 17 časova kasni 160 minuta, a polazak za Šid u 18:30 kasni 70 minuta.

Osim u dolasku vozovi su jutros kasnili i u odlasku ali znatno manje. Tako su vozovi za Prijepolje i Skoplje kasnili svega po 15-20 minuta.

Prigradski saobraćaj takođe je u problemu jer su zbog velike količine snega na kolovozu prekinute ili usmerene ka starim okretnicama linije 33, 39, 303, 304, 521, 522 i druge.

 

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/357101/Voz-iz-Bara-kasni-sest-sati-otkazani-polasci-autobusa-u-Novi-Sad-i-Suboticu


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlada postavlja partijske direktore
Direktori „Železnica“ i „Kolubare“ izbegli konkurs
Bojana Anđelić | 24. 12. 2012. - 06:15h |

Direktori RB „Kolubare” Milorad Grčić i „Železnica Srbije” Dragoljub Simonović, obojica visoki funkcioneri Srpske napredne stranke, izbegli su konkurs za izbor direktora tih preduzeća. Njihove rukovodeće funkcije potvrdila je Vlada Srbije u petak, samo nekoliko dana pre stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima (25.decembar) koji predviđa izbor vodećih ljudi javnih i državnih preduzeća isključivo preko konkursa.

Milorad Grčić, koji je u javnosti postao poznat kao čovek koji se veći deo života bavio ugostiteljstvom pa i vođenjem pečenjare, direktorsku fotelju u jednom od najznačajnijih državnih firmi „Kolubari” zauzeo je pre više od dva meseca.

Tada je bio imenovan za vršioca dužnosti. Prema saznanjima „Blica“, iako se oko njegovog izbora digla velika prašina, pre svega zbog njegovih kvalifikacija i iskustva, njegovu funkciju je potvrdila Vlada Srbije u petak.

Time je Grčić izbegao konkurs koji predviđa novi zakon. „Blic“ je pokušao da dobije komentar od novog direktora „Kolubare”, ali on juče nije odgovarao na naše pozive. Isti dan izabran je za direktora i njegov stranački kolega Dragoljub Simonović.

Novi direktor „Železnica“ za „Blic” kaže da on nema problem s tim što je izabran mimo konkursa.

- To je odluka Vlade Srbije i očigledno su oni mislili da je tako najbolje. Što se mene tiče, ja ne bih imao problem da učestvujem na konkursu za direktora.

Kvalifikovan sam, i to mogu da radim - kaže Simonović, koji je po struci diplomirani ekonomista.

Iako je visoki partijski funkcioner Srpske napredne stranke koja se javno zalagala za departizaciju, njega priča o tome sada ne zanima.

- O tome neka govore političari. Ja se ne bavim stvarima koje nisu u mojoj nadležnosti. Tu sam da vodim preduzeće i time ću da se bavim - kaže Simonović.

S ova dva poslednja imenovanja, jasno je da aktuelna vlast hvata poslednji voz za postavljanje svojih partijskih direktora. Prvi, a kako se ispostavilo ne i poslednji, direktor izabran bez konkursa bio je Milan Krkobabić iz PUPS-a koji je preuzimajući PTT poručio da njega priča o departizaciji ne zanima i da ta obećanja treba da ispune stranke koje su ih davale.

U međuvremenu je svoju fotelju u „Srbijagasu“, opet bez konkursa, učvrstio i socijalista Dušan Bajatović, čija se stranka takođe zalagala za departizaciju. Na poslednja imenovanja direktora reagovala je Liberalno-demokratska partija (LDP) u kojoj smatraju da su naprednjaci i njihovi koalicioni partneri time ponovo ponizili Srbiju.

- Imenovanjem Simonovića, kao i Radoša Ljušića za direktora „Službenog glasnika“, naprednjaci su nastavili agresivni desant na javna i državna preduzeća postavljajući partijske jurišnike na čelo firmi od vitalnog značaja za zemlju - poručili su iz LDP.

 

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/359377/Direktori-Zeleznica-i-Kolubare-izbegli-konkurs


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi pišu | ponedeljak 24.12.2012 | 10:55
Putnici ostavljeni 12 h bez struje
Izvor: Blic

Beograd -- Stotinak putnika voza koji je iz Beograda išao za Priboj ostavljeni su tokom cele noći sami u pustari bez struje, grejanja, vode i hrane, piše Blic.

Zbog zastoja na pruzi, železničari su otkačili lokomotivu od vagona i bez objašnjenja otišli. Po putnike su se vratili tek nakon 12 sati.

Kada se lokomotiva otkačila u tom trenutku svi vagoni ostali su bez struje i grejanja. Putnici su ostali sami, a kada je pala noć postalo je još gore.

Jedan od putnica pomenutog voza Slađana N. za Blic kaže da su se železničari pokupili i otšili, rekavši samo putnicima da je neki zastoj i da će se to brzo rešiti. Međutim, drama putnika trajala je 12 sati. Okolo nije bilo ni jedne kuće pa nisu mogli nikome da se obrate za pomoć.

Prema njenim rečima, nakon nekoliko sati čekanja, putnici su počeli sami da zovu lokalne stanice i traže pomoć. Slađana N. kaže da su zvali policijsku stanicu Valjevo, ali da im je muškarac koji se javio, nakon pitanja da li on treba da dođe, spustio slušalicu. Zvali su i železničku stanicu u Kosijeriću ali im se niko nije javljao na telefon, dok ih je žena iz stanice u Požegi takođe ironično pitala da li ona treba da dođe i donese im vode i hrane.

Voz na liniji Beograd- Požega krenuo je sa početne stanice prošle nedelje u 19 časova. U Požegu, do koje se putuje tri ipo sata, voz je stigao tek sutradan u sedam ujutro.

Slađana N. Kaže da su se putnici pred zoru smrzli i da smatra da neko mora da odgovara za takvo ponašanje zaposlenih u Železnici. "Ovde nije reč o sporosti voza ili kvaru, već o neodgovornom ponašanju", kaže ona.

U Železnicama pak imaju objašnjenje za takve događaje, koji su, kako kažu, po propisima. "Po železničkim propisima, da bi se sa otvorene pruge pokrenuo teretni voz koji je bio u defektu, otkačena je lokomotiva putničkog voza koji je prvi stigao na lice mesta. A to je bio putnički voz koji je u 19.05 sati krenuo iz Beograda za Priboj", kažu iz Železnice.

Iz ŽS se izvinjavaju putnicima zbog pretrpljenih neprijatnosti i dodaju da se sve okolnosti ovog događaja ispituju.

 

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=12&dd=24&nav_category=206&nav_id=671725


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godišnja konferencija za novinare u "Železnicama Srbije": Štednja i modernizacija – prioriteti za narednu godinu
Četvrtak, 27. Decembar 2012.

 

Na tradicionalnoj godišnjoj konferenciji za novinare „Železnica Srbije“, održanoj 27. decembra, o planovima za naredni period govorili su i predstavili se generalni direktor Preduzeća Dragoljub Simonović i izvršni direktori – Predrag Janković i Svetozar Ćapin, koji su pre samo nekoliko dana postavljeni na čelo srpskih železnica. Pored njih, konferenciji je prisustvovao i predsednik Skupštine „Železnica Srbije“ Zoran Anđelković.

U svom prvom obraćanju javnosti, generalni direktor Dragoljub Simonović izrazio je spremnost i uverenje da će sa svojim saradnicima, a uz punu pomoć i podršku Vlade Republike Srbije, nastojati da znatno poboljša situaciju u preduzeću u narednom periodu.

- Imajući u vidu da su srpske železnice jedan od najvećih i najznačajnijih privrednih sistema u zemlji, s velikim brojem višedecenijskih nagomilanih problema, ovo je veoma ozbiljan i odgovoran posao i predstavlja i čast i profesionalni izazov za sve nas. Pred nama je težak profesionalni i ljudski izazov da nešto promenimo nabolje u ovom kompleksnom sistemu – rekao je Simonović i naglasio da je buduća vizija poslovanja Železnice poboljšanje kvaliteta prevoza, stanja infrastrukture i bezbednosti.

- U narednom periodu prioritet nam je povećanje obima i kvaliteta prevoza, kao i maksimalno brza i efikasna realizacija međunarodnih kreditnih sredstava, dobijenih uz garancije Vlade Republike Srbije - rekao je generalni direktor.

Na osnovu preliminarnog uvida u poslovanje, „Železnica Srbije“ 2012. godinu završavaju u teškom ekonomskom položaju, s obzirom na stanje u privredi i dalje prisutne efekte ekonomske krize u zemlji.

 

Železnica suočena sa brojnim poteškoćama

 

-Naime, „Železnice Srbije“ u ovoj godini, prema procenjenim podacima, prevezle su 9 miliona 625 hiljada tona robe i nešto više od 15,9 miliona putnika. Obim robnog prevoza u ovoj godini bio je manji skoro za 24 odsto u odnosu na 2011. godinu, dok je transportni prihod od teretnog saobraćaja u 2012. godini bio manji skoro za milijardu dinara u odnosu na lane. Kada je o putničkom saobraćaju reč, skoro dve trećine su putnici iz sistema „BG voza“, dok je u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju prevezeno nešto manje od 5,7 miliona putnika. Realizovani transportni prihodi u putničkom saobraćaju bili su za oko 4 odsto veći u odnosu na prošlu godinu i za oko 10 odsto veći u odnosu na plan. Međutim, iako se „Železnice Srbije“ u javnosti gotovo isključivo procenjuju i mere po putničkom saobraćaju, u strukturi transportnih prihoda čak oko 80 odsto zarađujemo od prevoza robe, pa je veliki pad obima teretnog saobraćaja uticao da kraj godine dočekujemo sa ozbiljnim finansijskim poteškoćama. Kada na ionako već loše stanje u kojem se železnica nalazi, dodamo sve ove aktuelne poteškoće, više je nego očigledno koliko nam težak zadatak predstoji, rekao je Simonović.

On je istakao da je prioritetan zadatak stvaranje uslova za redovno, bezbedno i efikasno funkcionisanje železničkog saobraćaja. Planirano je da „Železnice Srbije“ u 2013. godini prevezu 9,8 miliona tona robe i 16,75 miliona putnika.

- Sasvim je izvesno da transportni prihodi i budžetske subvencije neće biti dovoljni da se zadovolje sve potrebe železnice kada je reč o održavanju i investicijama u narednom periodu. Zbog toga je Radna grupa za konsolidaciju

ekonomskog položaja železnice održala sastanak, sa ciljem da se za narednu godinu dodatno smanje troškovi i obezbede potrebna finansijska sredstva za funkcionisanje sistema.Prema prvim procenama i potrebama, srpskim železnicama na godišnjem nivou za redovno funkcionisanje nedostaje oko 13 milijardi dinara. Redukcija svih navedenih troškova treba da omogući da se iz sopstvenih prihoda obezbede dodatna sredstva za održavanje i investicije, koja prema planovima za narednu godinu iznose ukupno svega nešto više od 2 milijarde dinara, iako je samo za održavanje voznih sredstava i infrastrukture potrebno čak oko 8 milijardi dinara u narednoj godini. Već sam doneo odgovarajuću naredbu o redukciji svih troškova koji nisu u funkciji saobraćaja i povećanja prihoda i ona je upućena na teretn rukovodstvu i svim zaposlenima.

 

U modernizaciju brže i odlučnije

 

Generalni direktor Dragoljub Simonović govorio je i o najznačajnijim projektima modernizacije, koji će morati da budu realizovani znatno brže i odlučnije nego do sada.

-Za to imamo punu podršku države i Vlade Republike Srbije, za to imamo državne garancije i nema nijednog razloga da te projekte ne završavamo kvalitetno, brzo i na vreme. Osnovna pretpostavka njihove realizacije jeste obezbeđivanje potrebnih finansijskih sredstava za troškove koji ih prate, kao što su tehnička dokumentacija ili eksproprijacija, objasnio je Simonović.

On je podsetio na najznačajnije projekte modernizacije čija se realizacija očekuje u narednom periodu: modernizacija pruge Niš-Dimitrovgrad (120 miliona evra, Češka eksportna banka), železnička stanica Beograd Centar u Prokopu (25 miliona evra, Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj) kao i ruski državni kredit – 800 miliona dolara (modernizacija i elektrifikacija pruge Beograd – Pančevo, rehabilitacija šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, nabavka novih dizel-motornih vozova, izgradnja pruge Valjevo-Loznica, rekonstrukcija srpskog dela pruge Beograd – Bar).

-Pored toga, nastavićemo radove na izgradnji deset i po kilometara nove, dvokolosečne, elektrificirane pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, uključujući i novi most preko Velike Morave, za brzine od 160 kilometara na sat, kao i izgradnju Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu. Počeće realizacija kredita Evropske banke za obnovu i razvoj od 95 miliona evra, koji će biti upotrebljen za modernizaciju pruge Beograd-Rakovica-Resnik, kao i za remont i modernizaciju ukupno 131 kilometra pruge na železničkom Koridoru 10. Već početkom godine biće raspisan tender za nabavku 15 novih višesistemskih elektrolokomotiva iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a mnogo brže moramo realizovati i kredit Evropske banke za obnovu i razvoj od 100 miliona evra, za nabavku oko 25 elektromotornih vozova, - istakao je Simonović.

 

Neophodni stručnost i dobra organizovanost

 

-U situaciji kada nema dovoljno finansijskih sredstava za redovno funkcionisanje i poslovanje železnice, i kada nas očekuju ozbiljni projekti modernizacije i restrukturiranja, kao preduzeće ćemo maksimalno morati da se okrenemo unutrašnjim resursima i potencijalima. Za „Železnice Srbije“ odavno važi pravilo da su železničari njena najveća vrednost. Zadatak novog poslovodstva jeste da takve kadrovske potencijale unutar železnice maksimalno i na najbolji mogući način iskoristi. Od svojih saradnika, ali i svih zaposlenih, zahtevam da najodgovornije i najstručnije obavljaju svoj posao i odgovore svim postavnjenim zadacima. Struka, sposobnost i znanje biće svima u preduzeću najbolja preporuka i o tome sam već i razgovarao sa najbližim saradnicima. Železnica je složen saobraćajni sistem, pa sam svojim saradnicima rekao da politikom mogu da se bave, ali samo van radnog vremena. U „Železnicama Srbije“ moramo imati jedinstvene ciljeve, zadatke i planove. Ako već nemamo dovoljno para, ako su već vozna sredstva stara, a pruge spore, ne smeju nam vagoni biti prljavi, ne smeju zaposleni biti neodogovorni i neprofesionalni prema našim korisnicima, ne smeju nam putnici na zimi i snegu ostajati u vozovima bez grejanja. Za to nam ne treba novac, nego samo dobra organizacija, red i maksimalno ozbiljno i odgovorno obavljanje svih postavljenih zadataka, - zaključio je novoimenovani generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović.

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/38593.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je KONAČNO , u saobraćaj na relaciji Subotica-Sombor pušten novi ruski DMV serije ŽS 710. Hajde i da nama "svane" ovde na severu :-)


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov dizel-motorni voz od danas saobraća na relaciji Subotica–Sombor–Subotica
Petak, 28. Decembar 2012.

 

"Železnice Srbije" od danas, 28. decembra, uvode u redovan putnički saobraćaj nov dizel-motorni voz ruske proizvodnje na relaciji Subotica – Sombor – Subotica. Prvi polazak nove garniture, po redu vožnje, planiran je iz Subotice u 10 sati i 22 minuta.

Novi voz srpskih železnica zameniće stare putničke garniture i saobraćaće četiri puta dnevno iz Subotice za Sombor i to u : 2.59, 7.20, 10.22 i u 14.22 sata. U povratku iz Sombora za Suboticu, voz po redu vožnje polazi u 5.23, 8.48, 11.49 i 16. 48 sati.

Ovo je jedna od dvanaest garnitura novih dizel-motornih vozova ruskog proizvođača "Metrovagonmaša" koja je uključena u redovan saobraćaj na srpskim prugama.

"Železnice Srbije" prvi put nakon tri decenije kupile su nove vozove zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke "Eurofime" od 43 miliona švajcarskih franaka.

Vozovi su namenjeni prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i sukcesivno zamenjuju putničke "šinobuse" i "makose", stare preko trideset godina, koje su i dalje u saobraćaju. Nove dizel – motorne garniture zameniće i vozove sa dizel lokomotivama, što će u saobraćajnom i ekonomskom pogledu biti znatno racionalnije i jeftinije.

Ruski dizel-motorni voz može da se kreće brzinom od 120 km/h, dvodelan je i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima.

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/38608.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je KONAČNO , u saobraćaj na relaciji Subotica-Sombor pušten novi ruski DMV serije ŽS 710. Hajde i da nama "svane" ovde na severu :smile:

711, nije 710 u pitanju....mala greska u kucanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jednog starijeg teksta:

 

Društvo
Seksi film u vozu za Bar

Na jednoj nozi u prepunim, zadimljenim vagonima putovali su ljudi uz pesmu i ljutnju, za vaskršnje praznike, ka jugu

– Brzi voz za Bar postavljen je na koloseku šest, polazi u 22 sata i 10 minuta. Putnicima i voznom osoblju želimo srećan put – čula se spikerka preko razglasa u sredu, 23. aprila 2008, uoči vaskršnjih praznika. Na šalteru za prodaju karata na Železničkoj stanici nije bilo gužve. Ali, ni rezervacija za sedište nije bilo, kao ni slobodnih kušet ili spavaćih kola. Ljubazna žena reče da karata za stajanje ima koliko hoću!

Ući u taj voz desetak minuta pre polaska bio je podvig. Ništa neuobičajeno, rekli bi stariji prepričavajući iste slike iz prvih posleratnih godina sredine prošlog veka. Mlađi to porede s pakistansko-indijskim vozovima. Ljudi sede ili stoje tik uz vrata pa neće ni da ih otvore. Kažu, nema mesta za iglu.

Ipak, vukljajući nekakvu torbetinu, ušao sam, posle preklinjanja da idem na sahranu, u vagon. Prvi kupe sa leve strane obasjan. Sedi sredovečni, podeblji, ćelavi čovek. Sam. Noge opružio preko susednog sedišta. Na sredini onaj vojnički sanduk s pivom i sokovima, ne veći. Iznad svih šest sedišta mesta za prtljag – bez kufera i torbi. Na vratima, švrakopisom ispisano i podvučeno: biffe. Ljubazna molba domaćinu da bar torbe odložimo odbijena je bezdušno sa tri reči: „Ne zanima me”.

I tako cele noći. Bez zavese i srama, pod žarkom sijalicom, uživalo je biće zaduženo za bife.

U sledećem kupeu, stojim ispred vrata u kome sedi šestoro mladih. Studentska ekipa. Ugasiše svetlo, namestiše laptop i poče bioskop. Na programu seksi ili porno film, svejedno. Nastade žamor u nikotinski zadimljenom hodniku. Vrata kupea se povijaju. Osećam laktove u rebrima.

– Ljudi, šta vam je – vičem! Ne obazire se niko. Ćute. Udubili se i gledaju. Moja nevolja s kičmom je ista koliko i njihova, što bi meni bilo lakše.

– To je, kume, da ti bolje prođe vreme – smejulji se i šapatom teši me tamnoputa žena pored.

Levo od mene, na nekoliko koraka, koliko pogled dopire, devojka plave kose raspravlja se s momkom. U mukloj tišini krcatog barskog voza ćaskaju na – engleskom. Zaneli se i diskutuju nešto. Potrajalo bi to kad, odjednom, prolomi se hodnikom: „Zeno, oćemo li jednu na srpskom”. „Oćemo, neg’ šta ćemo”, ču se gromki odgovor. I poče – pesma. „Pogledaj de, mala moja, mala moja, mala moja, sa prozora je li zora…” Prihvatiše pesmu još neki. Kao u vojsci, posle povratka s vežbe ili logorovanja, od muke, stostruke. Nađe se tu i flaša rakije. Da kruži, pa ko dohvati.

Završi se film, putnici popadaše po podu. Kako je ko i koliko mogao. Prepliću se noge, ne zna se čija je koja. Nije važno, i tako je lakše nego stajanje na jednoj nozi. Prolazak do nužnika apsolutno nemoguć. Čak ni kondukterima sviklim na ovakve krkljance. Okomio se narod na njih. Pita ih svašta, poneko i opsuje. Oni ćute, kao zaliveni. Osvajaju teritoriju, santimetar po santimetar. Karte lete preko glava, baterijska lampa je od slabe pomoći.

Od Priboja, posle šest sati pakla, nastaje izvesno olakšanje. Vagon je napustilo 14 putnika, neka porodica u crnini. I tu počinje dijalog s domaćinom bifea.

– Pošto ti je kafa, debeljko? – provocira omladinac naspavanog šefa bifea.

– Za tebe 80 dinara – odgovara on.

– A od čega je praviš, života ti? – nastavlja mladić.

Umesto njega čuje se glas iz publike: „Od dijamanata, naravno”.

Uporni momak nastavlja: – Pošto je pivo?

– Samo 120 dinara – usledio je odgovor.

– Auuuh – sleže se uzdah, uz dodatak: – Pa ti kao da si u Knez-Mihailovoj ili na Menhetnu. Trebalo je tebe noćas kroz prozor. Ali nisi ti kriv. Propala država ovde se najbolje vidi. Sve nam je tako… – sledila je duboka političko-ekonomska analiza naše stvarnosti.

Počeše i mobilni telefoni da zvrče. Na makedonskom, devojka objašnjava sagovorniku: „Još ne stigofme, deka ke bijde”…

Na granici kod Prijepolja, polučasovno čekanje pregleda ličnih karata. Kratka vožnja do Bijelog Polja pa opet polučasovni pregled istih dokumenata. Reklo bi se reda radi.

U Podgoricu stižemo kasneći dva i po sata.

– Dobro došao, u redu je – rekoše mi rođaci – desi se kašnjenje i do 12 časova. I nikom ništa.

Povratak istog dana, u četvrtak 24. aprila. Voz iz Podgorice kreće u 21 sat i 10 minuta. Na peronu, oko 21 čas, more ljudi.

– Šta se sada događa? – pitam upućene. Ako su studenti otišli iz Beograda, ko sada hrli ka njemu?

– Gastarbajteri – stiže odgovor.

– Kakvi gastarbajteri, koji su pa sad ti ljudi?

– Ti ne znaš. U Budvi, Bečićima i Podgorici radi hiljade i hiljade duša. Najviše iz Makedonije, Srbije i Bosne. Nego, hajdemo unutra, objasniću ti – kaže sagovornik.

– Kako? – pitam.

– Kako znaš i umeš. Ako uspeš – odgovara on.

Ugurali smo se, na jedvite jade. Čak stigli da sednemo i razmenimo misli. U tišini za razliku od hodnika gde, opet, ni za iglu nije bilo mesta. Ukratko. Saznajem da je cena rada građevinskog radnika u bivšoj jugoslovenskoj republici 1,80 evra po satu. Zida se mnogo, na svakom koraku. Crnotravaca nema za lek. Ali, tu je, tvrde, desetak hiljada Makedonaca. I onih iz Valjeva, Loznice, gradića oko Drine. Moji sagovornici su zidari, majstori iz Resnika i Zrenjanina, došavši iz Slavonije, veseli Šumadinac iz Topole. U jednom su bili saglasni: ne daj bože da neki zemljotres opali po ovim prostorima, toliko je nekvalitetna gradnja, mnogo toga bi se pretvorilo u prah i pepeo. Ali, kažu, oni ispunjavaju želje poslodavaca. A oni, opet, gledaju svoj interes. Da uštede na svemu, pa i na materijalu.

Rekao sam saputnicima laku noć i pre sna, setio se luksuznog voza „Avala” iz „Železnica Srbije” gde putnici do sedišta stižu gazeći crveni tepih, stjuardese donose kafu i osveženje. Bez gužve i drame. Znači, može i tako.

Ali, taj voz putuje za Evropu, a ne na jug.

 

---------------------------------------------------------------

 

Objašnjenje iz „Železnica Srbije”

Ljiljana Rajković, pomoćnik direktora za komercijalne poslove u „Železnicama Srbije”, veli da je gužva 23. aprila bila neplanirana. Kaže da su srpske železnice uvele vanredni voz u četvrtak 24. aprila ka Podgorici i da su sve karte prodate. To što u Crnoj Gori nije bilo vanrednog voza ka Beogradu istog datuma stvar je njihove železnice. Po svemu sudeći ni oni nisu planirali gužve dan-dva uoči Vaskrsa. A narod neka se vozi ako hoće. Niko ga ne tera.

 

Dragan Vlahović
objavljeno: 03/05/2008.

 

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Seksi-film-u-vozu-za-Bar.lt.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Preciznije informacije ce vam sigurno dati masinovodja koji je i upravljao ovom lokomotivom, a clan je ovog foruma.

 

Traxx je bio u Srbiji od.03.12 do 6.12..prva dva dana smo bili u Subotici,a 5. i 6.smo vozili teretne vozove za Beograd i iz Beograda.

Prvo veče u depou Subotica.

fnykp0012.jpg

 

U utorak su bili razni testovi i razna merenja u depou Subotica.

fnykp0014.jpg

 

Nakon toga par vožnji od Subotice do državne granice sa samom lokomotivom.

fnykp0018.jpg

fnykp0017e.jpg

 

Pošto smo imali vremena otišli smo strojno do Žednika.

fnykp0023n.jpg

fnykp0022.jpg

 

Tamo smo naišli na 444-022 kao zaprega i došli smo nazad u Suboticu.

fnykp0030.jpg

fnykp0031.jpg


Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

05.12 je po planu bila vožnja teretnog voza od Subotice do Beograd ranžirne.

Dobili smo skroman voz od 1137 tona.

Prvo stajanje Bačka Topola

fnykp0018v.jpg

fnykp0017s.jpg

 

Ja i plava lepotica...

fnykp0020.jpg

 

Stigli smo u Novi Sad.

fnykp0022.jpg

fnykp0023.jpg

 

Sledeće stajanje je bilo u Inđiji.

fnykp0029.jpg

 

Po dolasku u Bgd Ranž displej pokazuje da smo vratili preko 18 % struje rekuperativnim kočenjem

fnykp0034.jpg

 

Lokomotiva parkirana u halu...do sledećeg jutra.

fnykp0035a.jpg


Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

06.12 radili smo probe sa samom lokomotivom na relaciji Bgd Ranž-Rakovica-Topčider-Rasp.S.Most-Novi Bgd-Batajnica

U Batajnici smo uzeli teretni voz 45610 za Suboticu i nakon dolaska u Suboticu lokomotiva je otišla kući za Mađarsku.

Vaganje lokomotive u Makišu.

fnykp0048.jpg

 

Na graničniku sa 444-020.

fnykp0076.jpg

 

U Batajnici na 45610

fnykp0078x.jpg

fnykp0079.jpg

 

Ja za komandama TRAXXa...nije kao na 441 ili 444 no da se brzo naviknuti na dobro...

fnykp0088.jpg

 

Išli smo strogo ispred IC 342 i prvo stajanje smo imali u ukrsnici M.Iđoš Polje.

fnykp0089.jpg

fnykp0090.jpg

 

Nakon ukrštavanja sa IC 343 sledeće stajanje je Subotica.

fnykp0092.jpg

fnykp0093n.jpg


Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kako se pokazala lokomotiva?

Više nego odlično...u manualnom režimu upravljanja je prava zverka,no treba biti obazriv sa amperima jer se"otima".Zaustavili smo se na najkritičnijem mestu između Karlovačkih Vinograda i Čortanovaca i po zaustavljanu voz sam pokrenuo lako i bez značajnijeg proklizavanja...i nakon cca 3 km voz od 1137t sam ubrzao na 60 km/h na usponu od 15 promila.Ako je izabran AFB (automatski režim) onda je isto dobra ali nije tako agresivna kao pri manualnom režimu,ipak automatika odrađuje regulisanje vučne sile.Rekuperativno kočenje je odlično,vraćenu struju drži u normalnim okvirima,nema naglih skokova napona u kontaktnoj mreži pri rekuperativnom kočenju.Samo kočenje je brutalno,sama lokomotiva samo električnom kočnicom se zaustavlja sa 100 km/h na 0 za cca 300m,tako nešto nikad u životu nisam video i iskusio.Upravljačnica je prostrana,hermetički zatvorena,ne čuju se nikakvi zvukovi sa koloseka ili iz mašinskog prostora...sve u svemu ova lokomotiva je pravljena za kulturne uslove rada i nemam nikakve primedbe za njen rad.Vozio sam dosta puta i Taurus i bez obzira na njenu jačinu i delimičnu superiornost nad Traxxom,ipak mi je TRAXX nekako bolja lokomotiva,i u pogledu tehničkih rešenja i u pogledu upravljanja sa lokomotivom.

Postavio sam par videa na moj Facebook profil pa koga zanima može da ih pogleda.


Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo čudo na šinama valja kupiti. To je "radni konj" koji nama treba,a ne kojekakve šminkerice. Joška,, jel' planiraju nabavku ovih lepotica ili ste se samo "malko" vozikali?


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo čudo na šinama valja kupiti. To je "radni konj" koji nama treba,a ne kojekakve šminkerice. Joška,, jel' planiraju nabavku ovih lepotica ili ste se samo "malko" vozikali?

15 komada treba da bude nabavljeno, samo je pitanje: Bombardier, Siemens ili Škoda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 komada treba da bude nabavljeno, samo je pitanje: Bombardier, Siemens ili Škoda...

Po meni zna se ko je pobednik...no ajde da vidimo kraj tendera.


Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bombardier,naravno :-)


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuspjeli šverc cigaretama..

Zaplenjena veća količina cigareta u vozu

Policija je na Glavnoj železničkoj stanici u Beogradu zaplenila više od sedam hiljada paklica cigareta.

Voz sa švercovanom robom stigao je iz Crne Gore, a vrednost zaplenjenih cigareta je oko milion i dvesto hiljada dinara. Za krijumčarima se i dalje traga.

Tristošezdeset boksova cigareta marke "ronhil" bilo je sakriveno u šupljini plafona iznad dva kupea, međunarodnog voza broj 430 koji je bio na liniji Bar - Beograd.Kako saznajemo policajci iz pratnje vozova dobili su tokom jutra informaciju o sakrivenim cigaretama.Sačekali su da kompozicija stigne do krajnjeg odredišta kako bi je detaljno pregledali.U dva kupea plafon je zatvoren nestandarnim šrafovima, što je odmah otkrilo gde je švercovana roba.Na paklicama cigareta nalaze se crnogorske i hrvatske akcizne markice.

Roba je predata Upravi carina, a u policiji kažu da je stalnim prisustvom policajaca u vozovima, u poslednje vreme smanjen broj džeparoša i švercera u železničkim kompozicijama.

http://www.telegraf.rs/vesti/501653-zaplenjeno-7-200-paklica-cigareta-u-vozu-beograd-bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sumiram šta od nas od novih stvari očekuje u 2013. godini na ŽS:

-potpisivanje ugovora o nabavci 21 Stadler Flirt EMV

-radovi na remontu Golubinci - Ruma (pruga Beograd - Šid), Sopot - Kovačevac i Mala Krsna - Velika Plana (pruga Beograd - Niš)
-radovi na izgradnji i elektrifikaciji drugog koloseka Beograd (stajalište Pančevački most) - Pančevo
-tender za nabavku 15 višesistemskih el.lok. (Bombardier, Siemens ili Škoda)
-radovi na remontu Petlovača - Lešnica (pruga Šabac - Zvornik)
-početak radova na završetku stanice Beograd-Centar

-nastavak radova na izgradnji Žeželjevog mosta (Novi Sad)
-završetak (ili nastavak) radova na izgradnji nove trase pruge Beograd - Niš kod Ćuprije uz izgradnju novog dvokolosečnog mosta na Velikoj Moravi
-početak nabavke dodatnih (dvadesetak) DMV iz Metrovagonmaša (nisam siguran da li će to biti u ovoj godini)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sumiram šta od nas od novih stvari očekuje u 2013. godini na ŽS:

 

-tender za nabavku 15 višesistemskih el.lok. (Bombardier, Siemens ili Škoda)

 

 

Nije mi jasno zasto planiraju potrositi vise novaca nabavkom visesistemskih lokomotiva kada je Srbija okruzena sa 25kV sa svih strana....

Nekako mi je tesko povjerovati da ce lokomotiva iz Srbije u Ljubljanu ili Bec. Vjerovatno ce relacije biti do Budimpeste ili Zagreba a to je sve 25kV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nije mi jasno zasto planiraju potrositi vise novaca nabavkom visesistemskih lokomotiva kada je Srbija okruzena sa 25kV sa svih strana....

Nekako mi je tesko povjerovati da ce lokomotiva iz Srbije u Ljubljanu ili Bec. Vjerovatno ce relacije biti do Budimpeste ili Zagreba a to je sve 25kV.

 

Ako može do Zagreba, zašto ne i do Filaha. Dolazi liberalizacija u Hrvatskoj. Kako je HŽ proglasio nerentabilnim međunarodne vozove, zašto ne bi SŽ i ŽS zajednički ušle na tržište HR i vukle vozove Beograd - Filah bez promene lokomotive i bez plaćana nadoknade HŽ-u za prevlačenje. Još se u to može uključiti i OBB putem interoperabilnosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...