Jump to content
zeljeznice.net
milanj

ŽS - Železnice Srbije

Recommended Posts

Zanimljiv članak o putovanju željeznicom iz beogradskih "Večernjih novosti" :

 

http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90.html:401823-Velika-avantura-na-sinama

 

Dali je riječ o našem forumašu Raši .....

...Jedan mladić koji je čitav svet proputovao vozom, lane je putovao iz Beograda do Irkutska preko Bratislave, Moskve i Mongolije i nazad za 138 evra! Na taj put je krenuo iz Slovačke. On redovno kupuje karte i kaže da je najvažnije uzeti rezervacije za ležajeve, što je on učinio u Beogradu...

Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiv članak o putovanju željeznicom iz beogradskih "Večernjih novosti" :

 

http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90.html:401823-Velika-avantura-na-sinama

 

Dali je riječ o našem forumašu Raši .....

 

Hm, sa Goranom se poznajem i on bi mi rekao da je još neko tako isto putovao, tako da je verovatno reč o meni, ali u tom slučaju su fulali sa činjenicama (138 EUR koje se pominju je bliska cifri koju sam u Putniku potrošio, ali je ukupna cena veća). Takođe, Mongolija je tu upala kao kolateralna šteta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...tako da je verovatno reč o meni, ali u tom slučaju su fulali sa činjenicama (138 EUR koje se pominju je bliska cifri koju sam u Putniku potrošio, ali je ukupna cena veća). Takođe, Mongolija je tu upala kao kolateralna šteta.

 

I meni se Mongolija nekako nije uklapala jer znam da je u putopisu nisi spominjao.

U svakom slučaju postao si medijska ličnost.

I sada se nadam da ćeš konačno završiti taj putopis...


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrkonjić: Počinje realizacija projekata za Železnice iz ruskog kredita

| 22. 10. 2012. - 14:37h |

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić najavio je danas da počinje realizacija projekata za Železnice Srbije iz ruskog kredita ukupne vrednosti 800 miliona dolara.

 

Mrkonjić je novinarima u vladi kazao da se to odnosi na deo pruge od Beograda do Pančeva, modernizaciju pruge od Beograda do Bara, modernizaciju i izgradnju šest deonica pruge na Koridoru 10 u dužini od oko 110 kilometara.

 

Prema njegovim rečima, taj projekat obuhvata i kupovinu 10 do 20 ruskih vozova za šta bi trebalo da bude izdvojeno oko 100 miliona dolara, kao i izgradnju pruge Valjevo-Loznica.

 

- Ukupna vrednost svih tih radova je 800 miliona dolara plus 15 odsto učešća od strane Srbije - kazao je Mrkonjić u Vladi Srbije.

 

Najavio je i da je prvi projekat koji će biti pokrenut pruga Beograd- Pančevo i trebalo bi da počne za oko mesec do mesec i po dana.

 

Ministar je naglasio da će na tim poslovima biti angažovana domaća preduzeća a gde to ne bude bilo moguće radiće se u kooperaciji sa ruskim kompanijama.

 

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/349088/Mrkonjic-Pocinje-realizacija-projekata-za-Zeleznice-iz-ruskog-kredita


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvajt odobrava kredit od 25 miliona evra za stanicu "Prokop"

Tanjug | 21. 10. 2012. - 13:43h |

 

Potpredsednik Vlade Srbije i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić sastao se danas u Kuvajtu sa premijerom te države šeikom Džaberom Al-Mubarakom Al-Sabahom, koji ga je obavestio da će Izvršni odbor Kuvajtskog fonda za arapski razvoj odobriti kredit Srbiji od 25 miliona evra za izgradnju glavne železnice stanice "Prokop“ u Beogradu.

 

Kredit će biti odobren sutra pod veoma povoljnim uslovima, sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.

 

Ugovor će u Beogradu zvanično biti potpisan krajem novembra ove godine između predstavnika preduzeća "Železnice Srbije" i Kuvajtskog fonda arapski razvoj.

 

Premijer Džaber Al-Mubarak Al-Sabah izvestio je Ljajića da je Kuvajt spreman da ulaže i u druge projekte u železničkoj infrastrukturi Srbije, kao i da će dinamika tih ulaganja zavisiti od uspešnosti realizacije radova na izgradnji glavne železničke stanice "Prokop“.

 

Premijer Al-Sabah i Ljajić su razgovarali i o drugim mogućnostima unapređenja bilateralnih odnosa dve zemlje, pa su tokom sastanka zaključili da potencijali za saradnju i kuvajtske investicije postoje u granama energetike, građevinarstva, poljoprivrede, prehrambene industrije i turizma.

 

Ljajić je tokom zvanične posete Kuvajtu razgovarao i sa ministrom finansija Najefom Al-Hadžrafom, generalnim direktorom Kuvajtskog fonda za arapski razvoj Abdulvahabom Al-Baderom i generalnim direktorom Kuvajtske investicione agencije Baderom Saadom, navedno je u saopštenju iz Kabineta vicepremijera Ljajića.

 

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/348935/Kuvajt-odobrava-kredit-od-25-miliona-evra-za-stanicu-Prokop


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

22/10/2012 19:11

Komentar Danas

Skadar na Prokopu

Autor: Redakcijski komentar

 

Pre tačno 35 godina, 7. oktobra 1977, počela je gradnja železničke stanice Centar na Prokopu u Beogradu. Radove je trebalo završiti za 18 meseci, a prvi voz da svečano uđe na peron za Praznik rada, 1. maja 1979.

 

Iako je stručna javnost tokom sedamdesetih bila podeljena oko ovog projekta, nije bilo sporno da bi se izmeštanjem železničkog saobraćaja iz Savskog amfiteatra oslobodilo 80 hektara građevinskog zemljišta, procenjenog na pet milijardi evra, čije bi iskorišćavanje genrisalo dodatnih do 20 milijardi.

 

Međutim, tri i po decenije kasnije, Prokop zvrji gotovo prazan, i da nije prigradskog Beovoza i gradskog Bg-voza, paučina bi se odavno uhvatila po betonskim stubovima, iako je u ovaj objekat, kao deo projekta Beogradskog železničkog čvora, do sada uloženo oko 100 miliona evra. Umesto da opslužuje putnike koji u prestoni grad dolaze i odlaze „Brzim prugama Srbije”. Prokop je postao pravi Eldorado za domaće političare koji su se zavetovali da će baš oni završiti ovaj beogradski Skadar ni na nebu ni na zemlji.

 

Zato, istovremeno sa nadom i zebnjom Beograđani primaju najnoviju vest da je ministar i potpredsednik vlade Rasim Ljajić u Kuvajtu izdejstvovao povoljan kredit od 25 miliona evra za izgradnju. Obećanje je dobio od tamošnjeg premijera Džabera Al-Mubaraka Al-Sabana glavom i bradom. Kuvajćanin je rekao da postoji zainteresovanost za ulaganje i u druge železničke projekte, ali da će odluke o tome zavisiti od efikasnosti u izgradnji Prokopa. Verovatno su čoveka saradnici uputili u priču o nastanku beogradske stanice.

 

Zanimljivo je će sredstva doći iz kuvjatskog Fonda za arapski razvoj. Nekada smo mi, za vreme druge Jugoslavije, pomagali Bliski istok povoljnim kreditima za infrastrukturne radove, školovanjem mladih kadrova iz tamošnjih zemalja, a sada smo brže-bolje „ščepali” povoljni kredit sa grejs periodom od četiri godine. Setimo se i toga, pre 20 godina smo baš Kuvajtu izvozili tenkove M-84, sofisticirano čudo od tehnike koje se u Pustinjskoj oluji 1991. pokazalo boljim od američkog „abramsa“. A sad...

 

Ipak, kreditu se u zube ne gleda, to smo naučili baš kad je o Prokupu i železnici reč. Onaj čuveni ruski zajam od 800 miliona dolara, koji se „valja” evo pet-šest godina, a sa kojim su vozovi kao munje trebali da stižu u glavnu beogradsku stanicu, za sada dobijamo na parčiće, tačnije na kašičicu. Stoga ostaje nada da ćemo imati više sreće sa Kuvajćanima, jer barem oni nemaju razloga da nas tišću i ucenjuju kao što to rade Brisel, Moskva, Berlin, Vašinton...

 

http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/skadar_na_prokopu.46.html?news_id=249718


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da stvar bude gora, 80-tih je Prokop saobraćajno suštinski bio funkcionalan, svi koloseci (čini mi se da ih je bilo 10 ili 12) i skretnice su postavljeni. Ali stanica je bila realizovana kao i ona na Novom Beogradu, bez natkrivenih perona. I umesto da to dorade, nekom je krajem 80-tih palo na pamet da stanica ipak bude potpuno natkrivena, a da se na dobijenoj ploči realizuje komercijalni prostor. E tek od te odluke je Prokop postao "Skadar na Bojani" jer je prvo što je urađeno - povađeni skoro svi koloseci, da bi ploča mogla da se gradi. Ploča je napravljena, a onda je nestalo novca, pa je došao haos 90-tih, i tako...

Od "gotovog je napravljena veresija" a sve stoji kao ogromna betonska neman. Doduše od kada je Beograd odlučio da finansira BG:Voz barem su koloseci dovedeni u funkciju i peroni malo sređeni, ali daleko je to od završenog. A i ovih 25 miliona je zapravo dovoljno za saobraćajni deo, tj. da ponovo svi projektovani koloseci budu postavljeni, sve skretnice i sva signalizacija - tj. da se bar železnička infrastruktura vrati na stanje s početka 80-tih. A o samoj zgradi, i komercijalnom prostoru iznad - o tome iz nekog drugog kredita. Još bi im najpametnije bilo da na toj ploči (ako je dovoljno nosiva) naprave autobusku stanicu, ali je za to cestovni pristup poprilično nezgodan, a i njeno preseljenje je planirano pored ž. stanice Novi Beograd (koja će onda po svemu sudeći prirodno početi da igra ulogu glavne stanice, ma šta oni planirali sa Prokopom).

Inače saobraćajno je za one koji ne znaju Prokop lepo rešen, sva ukrštanja pravaca su denivelisana, tako da se pravci Prokop - Pančevo, Prokop - Rakovica (ka Baru i Nišu) i Rakovica - Pančevo, međusobno ukrštaju potpuno denivelisani u tunelima (6 tunelskih cevi koje prave denivelisani dvokolesčni triangl). U pravcu ka Novom Beogradu je jednostavno - dvokolosečni tunel, most preko Save i već ste na Novom Beogradu.


Čekajući tramvaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međunarodni voz Beograd – Bukurešt – Beograd ne saobraća od 27. 10. 2012

Petak, 26. 10. 2012.

 

Međunarodni voz koji polazi iz Beograda za Bukureš u 15.55 sati, neće saobraćati od 27. 10. 2012 do daljeg zbog radova na prugama Rumunskih železnica.

 

Putovanje vozom do Temišvara moguće je iz Vršca, odakle vozovi polaze u 7.10 i 18.20 sati.

 

Podsećamo da su u prethodnom periodu “Železnice Srbije” organizovale prevoz putnika ovog međunarodnog voza autobusima iz Beograda do Vršca. Zbog nemogućnosti da se obezbedi direktna veza vozom sa presedanjem do Bukurešta, ukida se i autobuski prevoz na relaciji Beograd – Vršac – Beograd.

 

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/37524.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva vijest koju prenosi agencija Tanjug :

 

Srpska železnica ukida vozove za Zagreb

 

Zbog manjka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje pružne infrastrukture, Železnice Srbije od 9. decembra radikalno smanjuju broj vozova.

Smanjiće se broj vozova koji idu preko graničnog prelaza Šid, između Srbije i Hrvatske, prenosi Blic.

Ukidaju se direktni polasci za Sarajevo i Zagreb, a umesto dosadašnih pet polazaka iz Beograda ka Cirihu preko Hrvatske, ubuduće će ići samo jedan.

Zbog nerentabilnosti, Hrvatske železnice ukidaju čak 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije ako žele, ali uz nadoknadu.

“Da bi u saobraćaju ostao voz između Beograda i Sarajeva, železničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebalo bi da na godišnjem nivou izdvoje oko 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi nismo imali ekonomski interes da ovu liniju očuvamo”, kažu u Železnicama Srbije.

U međunarodnom putničkom saobraćaju, od decembra neće saobraćati ni dnevni voz “Andrić“ koji je išao iz Beograda za Budimpeštu, kao ni voz na relaciji Beograd-Sofija-Istanbul-Beograd. Takođe, ukida se polazak i na liniji Beograd-Bukurešt-Beograd.

Upravo zbog previsokih naknada za korišćenje železničke infrastrukture u drugim državama, Srbija je ostala bez direktnih međunarodnih železničkih linija ka Italiji i Austriji.

Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture.

 

(Tanjug)


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je slušati u ovim vremenima o uvedenju nove direktne linije: spavaći vagon na relaciji Beograd-Nikšić-Beograd! ;) Dragi srpski forumaši, hoće li ova veza ostati i tokom novog RV-a?

 

http://zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/37373.html


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo podataka:

 

Počev od 15.10.2012. voz "Lovćen" broj 433/432 u svom sastavu ima direkta kola

na relaciji Beograd - Podgorica - Nikšić i obratno prema sledećem:

 

- Voz broj 433:

 

Beograd (20.10) - (6.14) Podgorica

/ Podgorica (7.00) - (8.13) Nikšić /

 

- Voz broj 432:

 

/ Nikšić (18.30) - (19.40) Podgorica /

 

Podgorica (20.05) - (5.53) Beograd

 

 

 

Na delu relacijie Podgorica - Nikšić i obratno, direktna kola saobraćaju

u okviru voza 7102 / 7107, prema sledećem redu vožnje:

 

- Voz br. 7102:

 

Podgorica (7.00) - (7.10) Pričelje staj. (7.11) - (7.14) Spuž (7.20) - (7.26) Ljutotuk staj. (7.27) - (7.31) Danilovgrad (7.32) - (7.41) Slap staj. (7.42) - (7.45) Šumanovića Bare staj. (7.45) - (7.48) Šubajići staj. (7.49) -(7.53) Ostrog ukr. (7.54) - (7.57) Dabovići staj. (7.57) - (8.03) Stubica staj. (8.04)-(8.13) Nikšić

 

- Voz br. 7107:

 

Nikšić (18.30) - (18.48) Ostrog ukr. (18.56) - (19.15) Danilovgrad (19.16) - (19.26) - Spuž (19.27) -

(19.40) Podgorica


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je slušati u ovim vremenima o uvedenju nove direktne linije: spavaći vagon na relaciji Beograd-Nikšić-Beograd! ;)/> Dragi srpski forumaši, hoće li ova veza ostati i tokom novog RV-a?

 

Hoće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, modernizacija pruge Podgorica-Nikšić je gotova. Lijepo, barem Crnogorci idu naprijed, barem ona jedina vicinala što imaju je u dobrom stanju.


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva vijest koju prenosi agencija Tanjug :

 

Srpska železnica ukida vozove za Zagreb

 

Zbog manjka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje pružne infrastrukture, Železnice Srbije od 9. decembra radikalno smanjuju broj vozova.

Smanjiće se broj vozova koji idu preko graničnog prelaza Šid, između Srbije i Hrvatske, prenosi Blic.

Ukidaju se direktni polasci za Sarajevo i Zagreb, a umesto dosadašnih pet polazaka iz Beograda ka Cirihu preko Hrvatske, ubuduće će ići samo jedan.

Zbog nerentabilnosti, Hrvatske železnice ukidaju čak 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije ako žele, ali uz nadoknadu.

“Da bi u saobraćaju ostao voz između Beograda i Sarajeva, železničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebalo bi da na godišnjem nivou izdvoje oko 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi nismo imali ekonomski interes da ovu liniju očuvamo”, kažu u Železnicama Srbije.

U međunarodnom putničkom saobraćaju, od decembra neće saobraćati ni dnevni voz “Andrić“ koji je išao iz Beograda za Budimpeštu, kao ni voz na relaciji Beograd-Sofija-Istanbul-Beograd. Takođe, ukida se polazak i na liniji Beograd-Bukurešt-Beograd.

Upravo zbog previsokih naknada za korišćenje železničke infrastrukture u drugim državama, Srbija je ostala bez direktnih međunarodnih železničkih linija ka Italiji i Austriji.

Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture.

 

(Tanjug)

 

 

 

16,77 € HŽ traži od ŽS,ŽRS i ŽFBiH za tranzit voza Beograd - Sarajevo po tarifskom kilometru. Ljudi upućeni u priču tvrde da je to idiotizam i da će to,dodatno uništiti ionako uništen putnički saobraćaj.

 

Valja se okrenuti alternativnim pravcima. Radi se remont pruge Šabac-Zvornik i već od RV 2013 tu bi mogao da ide brzak za Sarajevo-sa direktnim kolima za Banja Luku. Nekad je bio predviđen tom trasom voz KRAJINA , Beograd-Banja Luka,ali niti jedan polazak nije ostvaren.

 

Ukida se IC "Andrić",BG-Budapest Keleti PU. Šta li će sve još da "ishemijaju" ni bog ne zna... Znam samo da je drumski lobi "odradio" posao na svim prugama ex. Jž/a i šire/... Pa da li je slučajnost što se kamenuju nove DMG ŽS 711 od Kraljeva ka Raškoj? Postoji osnovana sumnja da su divlji drumski prevoznici organizovali te "manifestacije" ne bi li sebi i dalje obezbedili posao. I za to su,navodno i plaćali lokalce,koji su mahom prognani Srbi i Romi sa Kosova.

 

All in all - welcome to €U i njihove birokratske standarde,tarife i slično...


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija | četvrtak 22.11.2012 | 11:26

Uskoro 25 novih vozova od Štadlera

Izvor: Tanjug

Beograd -- Železnice Srbije će nabaviti 25 novih elektromotornih vozova najverovatnije od švajcarske kompanije "Štadler".

 

Nabavka novih vozova biće finansirana ranije odobrenim kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u vrednosti od 100 miliona evra.

 

Srpske železnice su ovog meseca sprovele drugu fazu tenderskog postupka za kupovinu novih višedelnih elektromotornih vozova za regionalni putnički saobraćaj i komercijalnu ponudu je dostavio samo "Štadler", prenosi list železnice "Pruga".

 

U prvoj fazi tendera tehničke ponude su dostavile kompanije "Alstom" i "Simens".

 

U cenu ponude za kupovinu novih vozova uračunata je i isporuka opreme, rezervnih delova, specijalnog alata, obuka...Rok isporuke prvog voza od trenutka potpisivanja ugovora je godinu i po dana, a poslednjeg u roku od 130 nedelja.

 

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=11&dd=22&nav_id=662375


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znači, modernizacija pruge Podgorica-Nikšić je gotova.

 

Vidio na svoje oči kontaktnu mrežu kad sam u listopadu prolazio kroz Nikšić.

 

Lijepo, barem Crnogorci idu naprijed, barem ona jedina vicinala što imaju je u dobrom stanju.

 

Pa, s obzirom da ukupno imaju tri pruge (od toga dvije aktivne), nije teško.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla već neko vreme dva "Rusa" u Suboticu. Pa,hajde da vidimo kako će to sokoćalo da fercera. Žao mi samo što će nestati putnički sa 661,ali ušteda od 400+++ kilograma nafte + mazivo/dnevno/

+ udobniji prevoz je ipak zakon.


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla već neko vreme dva "Rusa" u Suboticu. Pa,hajde da vidimo kako će to sokoćalo da fercera. Žao mi samo što će nestati putnički sa 661,ali ušteda od 400+++ kilograma nafte + mazivo/dnevno/

+ udobniji prevoz je ipak zakon.

Ništa , morat ću opet u Vojvodinu :rock ,ali dok se smire strasti :fajt . Da vidimo kako taj :loko vozi po Banatu,Bačkoj i Sremu. :mah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirne su strasti u Vojvodini,svako "čudo - tri dana,a i u Centralnoj Srbiji. Već su i zaboravili ko je taj Master Card,tako da slobodno naleti kad god hoćeš i vožnja je zagarntovana :-)


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

28/11/2012 16:08

Dileme o saobraćajnim prioritetima Srbije - železnicom ka Zapadu ili autoputem ka Kosovu

Van mape evropskih železnica

Autor: Milan Bojović

 

Manjak novca i visoke tarife koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje svoje železničke infrastrukture jesu razlog zbog kojih je Srbija, po svemu sudeći, ostala van železničkih karti Evrope, s obzirom da Železnice Srbije nemaju interes za većim brojem putničkih vozova usmerenih ka zapadnoj Evropi.

 

Istovremeno čujemo najave gradnje jednog dela puta koji bi se mogao nazvati „VIA Ilirica“, a koji bi trebalo da spoji KiM sa ostalim delovima Srbije. To je još jedan od putnih koridora koji nije do sada analiziran, u stvari možda nije stigao na red pored koridora 9, 10, 11. U međuvremenu sustigla nas je vest o nemogućnosti ili neisplativosti ŽS da na trasi pruge Beograd - Zagreb održe kakav-takav železnički saobraćaj. Najavljeno je i bitno smanjenje broja vozova koji saobraćaju ka Budimpešti, Bukureštu i Sarajevu.

 

Pre više od 130 godina, tadašnja Kneževina Srbija zaključila je Međunarodni ugovor sa Austrougarskom, koji se odnosio na poboljšanje saobraćajne infrastrukture. Knez Milan Obrenović je srebrnim budakom udario temelj Srpskim državnim železnicama kraj mosta na Mokroluškoj rečici „do Topčiderskog puta“, u blizini današnjeg mosta Gazela u Beogradu, a to je trenutak koji se može smatrati početkom evropskog umrežavanja Srbije i srpskog naroda u međunarodne koridore. Krajem XIX i početkom XX veka usledila je ekspanzija železničkog saobraćaja na ovim prostorima, kada je Srbija, iako iscrpljena ratovima, uspela da u najvećoj meri izgradi pruge i da omogući nekadašnjoj raji da umesto prašnjavim „turskim džadama“ putuju na način primereniji čoveku.

 

Postavlja se pitanje gde smo sada nakon svih tih godina, a i onih potom, kada su u mnogim omladinskim radnim akcijama naši roditelji glumili američke pionire - osvajače Divljeg zapada. Odgovor može da bude i ovaj: zarobljeni smo između putnih koridora projektovanih na temelju puteva rimskih legija i današnje potpuno devastirane železničke infrastrukture, kojom se ne može u Evropu. Ovo je poslednji momenat kada treba da se zapitamo da li je baš imperativ razvoja u Srbiji kopirani Nemački autoban. Ne treba isticati koliko je u jednoj drugoj zemlji - Švajcarskoj, čiji je standard života takođe veoma popularan kod nas, železnički saobraćaj doveden do savršenstva. Pitanje je da li iko misli da radišni i prebogati Švajcarci i njihova država nemaju mogućnosti da svoju alpsku državu premreže autoputevima. Odgovor, kao i u mnogim drugim slučajevima, pored potreba građana može da leži i u finansijskim ograničenjima.

 

U evropskim državama, članicama EU, železnički prevoz je danas najmasovniji prevoz. Pored prihvatljive cene, njegove prednosti su da je znatno jeftiniji od saobraćaja privatnim vozilima, da štiti životnu sredinu i pruža mogućnost da se izbegnu gužve na putevima i u gradovima, ali i da međugradski saobraćaj bude uključen u mrežu gradskog saobraćaja i na taj način u potpunosti bude na usluzi građanima. Ne smemo zaboraviti da su u velikim gradovima Evrope glavne železničke stanice u samom centru. Treba imati na umu i veliki napredak u sferi putničkih železničkih sredstava, odnosno vozova. To su izuzetno sofisticirana sredstva masovnog prevoza, koja u Francuskoj, Japanu i Kini služe i za takmičenja sa avionima u pogledu brzine, udobnosti i prikladnosti za putovanja na srednjim relacijama. U Evropi su nam svima poznati Thalys, TGV, Eurostar, Interrail i ostali vozovi koji na distancama većim od najdužih u Republici Srbiji prevoze za prihvatljivo vreme čak i najizbirljivije poslovne ljude.

 

Danas je neophodno da se stručna i šira javnost uključe u razrešavanje dileme da li je povećanje putne mreže u Srbiji prioritet van svake kritičke rasprave, pa čak i po cenu da postojeća železnička mreža u potpunosti izađe iz funkcije. Smatram da je revitalizacija železničkog saobraćaja realniji cilj nego što je prelazak na potpuno korišćenje drumske mreže, koja i kada bude izgrađena i stavljena u funkciju takođe veoma košta. Ukoliko je ulaznica za EU izgradnja boljih i funkcionalnijih prostornih veza sa Srbijom, bolje koridorsko povezivanje u domenu drumskog i železničkog saobraćaja, neophodno je završiti planirane i započete projekte, pre svega železničku stanicu Beograd - Prokop, koja se i nalazi u neposrednoj blizini mesta gde je knez Milan Obrenović srebrnim budakom udario temelj „evropskog puta“.

 

Autor je rukovodilac u Gradskoj upravi grada Beograda

 

http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/van_mape_evropskih_zeleznica.46.html?news_id=251867


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modernizacija pruge Beograd - Pančevo počinje 1. marta

T. SPALEVIĆ | 28. novembar 2012. 07:52 |

Posle pune tri godine pregovaranja, konačno realizacija ruskog kredita za pet projekta Železnice

 

ZAVRŠNI pregovori na pripremi i definisanju generalnog izvođačkog ugovora, koji obuhvata svih pet projekata čije je finansiranje planirano iz ruskog kredita za modernizaciju srpske železnice, zakazani su za 4. decembar, saznaju „Novosti“. Rusija je prošle nedelje i zvanično donela odluku da Srbiji odobri kredit od 800 miliona dolara, pa u „Železnicama Srbije“ očekuju da će tokom decembra biti potpisan i međudržavni sporazum između dvaju zemalja, koji će u Skupštini Srbije biti ratifikovan početkom 2013. Realizacija prvog projekta, a to je modernizacija pruge Beograd - Pančevo, počinje 1. marta naredne godine, kažu za „Novosti“ u srpskom javnom preduzeću.

 

Pregovori oko ruskog zajma počeli su krajem 2009. godine, a glavna kočnica u ovom poslu bio je nedostatak planske dokumentacije. Sa ruskom stranom postignut je dogovor da se zajam realizuje u fazama, pa se u skladu sa tim rade i projekti. Oko finansijskih detalja vodili su se ozbiljni i dugotrajni pregovori, ali i oko učešća domaće operative i srpska strana je uspela našim građevinarima i proizvođačima materijala da obezbedi 30 odsto učešća u ovom velikom poslu. Kredit će se povlačiti u periodu od pet godina, a to je i rok za završetak radova. Godišnja kamata je 4,1 odsto, grejs period je četiri godine, a otplata kredita deset godina.

 

Modernizacija pruge Beograd - Pančevo obuhvata rekonstrukciju ove deonice u dužini od oko 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog koloseka sa elektrifikacijom na deonici Pančevački most - Pančevo glavna. Trenutno su u toku pregovori o komercijalnim uslovima nabavke novih dizel- motornih vozova ruske proizvodnje i očekuje se da ovi razgovori uspešno budu okončani početkom 2013. godine. Iz ruskog kredita za nabavku novih dizel-motornih vozova opredeljeno je 100 miliona dolara.

 

U drugoj fazi planirana je izgradnja pruge Valjevo - Loznica i rekonstrukcija 200 kilometara srpskog dela pruge Beograd - Bar. Za izgradnju pruge Valjevo - Loznica glavni projekat je urađen krajem maja ove godine, a u toku je eksproprijacija. Kada je reč o rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju, trenutno se definiše projektni zadatak.

 

KORIDOR 10

 

Kada je reč o obnovi šest deonica na železničkom Koridoru 10, u ukupnoj dužini od oko 111 kilometara, glavni projekti i sva druga potrebna dokumentacija biće završeni do kraja godine, tako da će radovi moći da počnu na proleće. Prvo na delu Golubinci - Ruma (17,9 km), a zatim i na deonicama Sopot - Kosmajski Kovačevac (18,4 kilometara), i Mala Krsna - Velika Plana (29 kilometara).

 

U drugoj fazi, od 2014. godine, izvodiće se radovi na preostale tri deonice: Vinarce - Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja - Ristovac (17,7 kilometara) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 kilometara).

 

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.239.html:407946-Modernizacija-pruge-Beograd---Pancevo-pocinje-1-marta


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za izgradnju pruge Valjevo - Loznica glavni projekat je urađen krajem maja ove godine, a u toku je eksproprijacija.

an_smiley.gif

 

Pruga Valjeno - Loznica i nema baš neku karmu. Kad god je započeta/nastavljena gradnja izbio je neki rat... baš se pitam koji će vrag sad biti an_smiley.gif i jel pametno kretati.

 

Prvo je krenuta i prekinuta prvim svjetskim ratom, pa onda je krenula pred drugi pa je prekinuta, pa onda pred balkanijadu pa prekinuta i zadnje kad je krenula Srbija je bila bombardirana pa je opet prekinuta....

 

Medo

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početkom decembra završni pregovori o ruskom kreditu za modernizaciju srpskih železnica

Četvrtak, 29. Novembar 2012.

 

Početkom decembra u Srbiji će biti održani naredni razgovori između predstavnika "Železnica Srbije" i ruske strane u vezi sa realizacijom ruskog državnog kredita od 800 miliona dolara za modernizaciju srpskih železnica.

 

Na sastanku će se voditi završni pregovori na pripremi i definisanju generalnog izvođačkog ugovora, koji obuhvata svih pet projekata čije je finansiranje planirano iz ruskog kredita, kao i posebnog ugovora za modernizaciju pruge Beograd – Pančevo, kojim će biti definisana vrednost i svi detalji ovog projekta.

 

Nakon što je Rusija 23. novembra i zvanično donela odluku da Srbiji odobri kredit od 800 miliona dolara za modernizaciju železnice, "Železnice Srbije" očekuju da će tokom decembra biti potpisan i međudržavni sporazum između dve zemlje, a da će u Skupštini Srbije biti ratifikovan početkom 2013. godine.

 

Na taj način, nakon potpisivanja posebnog ugovora za modernizaciju pruge Beograd – Pančevo i ratifikacije međudržavnog sporazuma u Skupštini Srbije, steći će se uslovi da 1. marta 2013.počnu radovi na ovoj deonici.Modernizacija pruge Beograd – Pančevo obuhvata rekonstrukciju ove deonice u dužini od oko 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog koloseka u dužini od 1,6 kilometara, sa elektrifikacijom na deonici Pančevački most – Pančevo glavna. Ovaj projekat obuhvata i rekonstrukciju postojećeg koloseka i infrastrukture u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš, uključujući i most preko reke Tamiš, dve stanice, dva stanična perona, 5 novih mostova,jednu ukrsnicu, vučnu podstanicu Pančevo i ranžirnu stanicu Krnjača.

 

Pored toga, u toku su pregovori o komercijalnim aspektima nabavke novih dizel- motornih vozova ruske proizvodnje i očekuje se da ovi razgovori uspešno budu okončani početkom 2013. godine. "Železnice Srbije" već su do sada kupile dvanaest ovakvih dizel-motornih vozova ruskog proizvođača "Metrovagonmaša", zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke "Eurofime", pa će nabavka dodatnih garnitura iz ruskog kredita u velikoj meri unaprediti kvalitet i ponudu srpskih železnica u lokalnom putničkom saobraćaju, posebno na neelektrificiranim prugama. Iz ruskog kredita za nabavku novih dizel-motornih vozova opredeljeno je 100 miliona dolara.

 

Kada je reč o obnovi šest deonica na Koridoru 10, u ukupnoj dužini od oko 111 kilometara, glavni projekti i sva druga potrebna dokumentacija biće završena do kraja godine za svih šest deonica, tako da će radovi moći da počnu već u proleće 2013. godine. Radovi će najpre početi na deonici Golubinci – Ruma (17,9 km), a tokom naredne godine odvijaće se i na deonicama Sopot-Kosmajski Kovačevac (18,4 kilometara), i Mala Krsna-Velika Plana (29 kilometara). U drugoj fazi gradiće se preostale tri deonice na Koridoru 10 i to južno od Niša: Vinarce-Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja-Ristovac ( 17,7 kilometara) i Bujanovac-Bukarevac (13,8 kilometara), a radovi na ovim deonicama počeće 2014. godine.

 

Podsećamo da je ruskim kreditom vrednim 800 miliona dolara predviđena realizacija pet projekata modernizacije srpskih železnica. U prvoj fazi radiće se modernizacija pruge Beograd – Pančevo, nabavka novih dizel-motornih vozova i obnova šest deonica na Koridoru 10, u ukupnoj dužni od oko 111 kilometara. U drugoj fazi planirana je izgradnja pruge Valjevo – Loznica i rekonstrukcija 200 kilometara srpskog dela pruge Beograd – Bar.

 

Za izgradnju pruge Valjevo-Loznica glavni projekat je urađen krajem maja ove godine, a u toku su aktivnosti na eksproprijaciji, a zatim i na dobijanju građevinske dozvole. Kada je reč o rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju, u toku je definisanje projektnih zadataka.

 

Kredit od 800 miliona dolara Srbija će sukcesivno "povlačiti" u roku od pet godina, uz godišnju kamatu od 4,1 odsto. Na svaku potrošenu kreditnu tranšu, grejs period je četiri godine, a nakon toga rok otplate 10 godina.

 

Definisano je da će sa 30 odsto radnika i materijala učestvovati srpska, a sa preostalih 70 odsto ruska strana, kao i da će učešće srpske strane u kreditu biti 15 odsto.

 

Maksimalan rok za završetak svih radova je pet godina.

 

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/37906.html


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamata od 4,1 odsto na 800 miliona dolara
Ruski kredit nije bratski, skuplji od zajma iz Kine i EU
Snežana Krivokapić/Katarina Marković | 30. 11. 2012. - 20:20h |
Ruski kredit za železnicu od 800 miliona dolara koji je pre neki dan odobren Srbiji nije “bratski”, kako visoki zvaničnici definišu odnose dve zemlje, jer bi nas manje koštalo da smo se zadužili kod evropskih razvojnih banaka, a i skuplji je od kredita koje Srbija već otplaćuje. Nadležni, međutim, tvrde da je u tom paketu Srbija dobila i opremu za železnice.

 

- Izvojevao sam bolje uslove nego što je prvobitno bilo predviđeno jer smo se izborili za fiksnu kamatu i duži rok otplate - ovako je juče Mlađan Dinkić, ministar finansija i privrede, poslanicima obrazlagao uslove pod kojima se Srbija zadužila. On je pojasnio da će kredit čija je kamatna stopa 4,1 odsto na godišnjem nivou biti otplaćen do 2031. godine uz grejs period od četiri godine.

Primera radi, kineski kredit za izgradnju mosta Zemun-Borča Srbiju manje košta jer se zadužila pod fiksnom kamatom od tri odsto, dok je EBRD finansirao „Puteve Srbije“ za radove na autoputu i most kod Beške pod kamatom koja je trenutno niža od dva odsto.

Ekonomista Vladimir Gligorov tvrdi za “Blic” da je ovaj kredit skup u odnosu na pozajmice koje daju Svetska banka i druge evropske razvojne banke za infrastrukturne projekte, ali da bi dodatno mogao da ga poskupi i rast dolara prema evru.

- Ako bi dolar ojačao u odnosu na evro oko pet-šest odsto u narednim godinama, što nije nemoguće, kamatna stopa po kojoj bi se ovaj kredit otplaćivao bila bi 10 odsto - tvrdi Milojko Arsić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
On kaže da ovo sigurno nije najpovoljniji kredit koji smo dobili.

- Mnogo je, međutim, problematičnije da li će investicije u železnicu opravdati namenu kredita, da li će se na kraju isplatiti - pita se Arsić.

Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, kaže za “Blic” da je ovaj kredit veoma povoljan jer će Srbija u istom paketu dobiti i opremu za železnicu.

- I ja sam skeptičan kod komercijalnih kredita koje daju druge države, ali ovde se ne radi o klasičnom zajmu. Sa ovim sredstvima mi dobijamo rusku opremu koja je vrlo dobra - šine za železnicu koje nose čak 30 odsto investicije, zatim smo dobili 30 vozova - kaže Mrkonjić.

On tvrdi da smo i uzeli neki drugi kredit, na primer od Svetske banke, opet bismo od Rusa ili nekog drugog morali da kupujemo opremu. - I neka mi neki ekonomista sad objasni šta bismo time dobili! - zaključuje ministar.

Veroljub Dugalić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije, kaže da je pozitivno to što će se obnoviti železnica.

- Ali nije svejedno kolika je kamatna stopa, da li je ona dva, tri ili četiri odsto. Taj dug neće opteretiti železnicu, već državu - ističe za “Blic” Dugalić.

Iako se do juče najavljivalo da bi Rusija svakog trenutka mogla da aminuje i kredit od milijardu dolara namenjen Srbiji za podršku budžeta, od toga, kako stvari stoje, neće biti ništa u skorije vreme. Mlađan Dinkić je juče u parlamentu rekao da još uvek nisu krenuli tehnički razgovori oko kredita.

 

Kredit podržavaju Bekuta i Lukas

Dok smo razgovarali sa ministrom, on se nalazio u društvu pevača Ane Bekute i Ace Lukasa. “Evo dobacuju da podržavaju kredit”, pojasnio je Mrkonjić.

 

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/355620/Ruski-kredit-nije-bratski-skuplji-od-zajma-iz-Kine-i-EU


OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjevo - Loznica je upravo ono što je Medo rekao. A ja bih dodao kratku:"SKADAR NA ŠINAMA"


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...