Pfaff Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Pilana "Lučice" bila je jedan od onih pogona iz vremena jednoumlja kad je industrijalizacija i otvaranje radnih mjesta u pasivnim krajevima bila sveto pismo razvoja. Nikad nije bila preuspješna iz jednostavnog razloga što je imala kapacitet piljenja dorasao omanjem Sibiru, a u GK jednostavno nije bilo dovoljno oblovine. Onda su ju ugasili, a malo poslije desio se jedan od onih misterioznih požareva koji su u startu eliminirali potrebu za stečajnim postupkom. U prostoru se danas nalazi nekoliko manjih drvarskih pogona privatne vrste. Kako sam morao proći kroz Lučice na putu prema Mrkovcu i Presiki (sitnosopstvenički obilazim neku porodičnu imovinu u želji da otkrijem koliko bi se bukava dalo uklati za potrebe grijanja za sljedeću zimu), odlučio sam vidjeti što se da vidjeti od preostale željezničke infrastrukturePruga je bila elektrificirana, a kolosjek je na kraju bio dvostruki tako da je Žutka mogla uvući vagone do skladišta, a onda ih lijepo obići...Zgrada u dnu je bila natkriveno skladište piljene građe. Tamo je i kraj pruge. Stupovi stoje, ali KV je demontiran. Dosta grubo. Ne znam čijom zaslugom.Sve se lijepo zeleniTu se spajaju dva kolosjeka. Ovaj božićnjak raste taman u srcištu skretniceOstatak skretničke naprave Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Kraj pruge. Temelji posljednja dva stupaZanimljiv detalj: Rupa za ključ!Ovo je služilo umjesto bikaIdem natrag. Sad mi je pruga, meknimo, zdesnaOvaj sam fenomen vidio prviput na ostacima rovinjske pruge - zašto najljepša stabla rastu među tračnicama? I hoće li se obraštaj nekontrolirano proširiti kad jednom maknu tračnice?Ostaci skladišta. Bolja strana – na onoj drugoj je krov već šal fuć...Božićnjak i skretnicaNekadašnja manipulativno-prometna površina je u začudno dobrom stanju. Očito je sve bilo solidno građeno.Kako ono ide s gordim jablanom i lisjem suhijem? Pruga se dalje nastavlja u onaj šumarak u dnu slike. Zavija nalijevo, prelazi nadvožnjakom ACRZ i spaja se s glavnom prugom Delnice – Lokve. Tamo bi trebalo prošetati u jesen kad nastupi razdoblje defolijacije, a uhati brundavci odu nanatiMalo dalje na mjestu gdje cesta za Presiku prelazi glavni prugu nalazi se ŽCPbezRPogled u smjeru Delnica...... i pogled u smjeru LokavaMali zemljovid gdje se vidi kako je to biloA evo i sadašnje stanje kako ga za potrebe planiranja 'rvackog razvoja vidi CIA Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Pilana "Lučice" bila je jedan od onih pogona iz vremena jednoumlja kad je industrijalizacija i otvaranje radnih mjesta u pasivnim krajevima bila sveto pismo razvoja. Nikad nije bila preuspješna iz jednostavnog razloga što je imala kapacitet piljenja dorasao omanjem Sibiru, a u GK jednostavno nije bilo dovoljno oblovine. Onda su ju ugasili, a malo poslije desio se jedan od onih misterioznih požareva koji su u startu eliminirali potrebu za stečajnim postupkom. U prostoru se danas nalazi nekoliko manjih drvarskih pogona privatne vrste. Kako sam morao proći kroz Lučice na putu prema Mrkovcu i Presiki (sitnosopstvenički obilazim neku porodičnu imovinu u želji da otkrijem koliko bi se bukava dalo uklati za potrebe grijanja za sljedeću zimu), odlučio sam vidjeti što se da vidjeti od preostale željezničke infrastrukture Odlično, Pfaff !!! :palac: Svaka čast na ideji, naravno i na realizaciji. Jako dobro se još može videti kako je lijepo sve to tada funkcioniralo. I isto tako se jako dobro vidi kamo su nas dovela ova sadašnja vremena. Prije više od pet godina smo se prvi put dotakli ove pruge (ovdje) i tada sam prvi put čuo za nju. A sad kad sve ovo vidim, mislim si da je tvoj obilazak ove pruge zapravo zaslužio i zasebnu temu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 A sad kad sve ovo vidim, mislim si da je tvoj obilazak ove pruge zapravo zaslužio i zasebnu temu. :hm Ha, ako misliš? Iako ne vidim baš puno prostora za proširenje, točno je da će možda širi krug čitatelja zamijetiti novu temu? Prepuštam Ti odluku i kao niži po činu, prihvatit ću ju Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 :hm Ha, ako misliš? Iako ne vidim baš puno prostora za proširenje, točno je da će možda širi krug čitatelja zamijetiti novu temu? Prepuštam Ti odluku i kao niži po činu, prihvatit ću ju Točno, nema tu puno prostora za proširenje, ali ideja o izdvajanju je bila upravo radi toga da se ta tema i fotke lakše pronađu, ako ih jednog dana netko bude išao tražiti. Ali ovo je zasad samo moje glasno razmišljanje ... budemo izdvojili ako se nađe još poneki istomišljenik. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 ... budemo izdvojili ako se nađe još poneki istomišljenik. Ajmo! Istomišljenici butum dunjaluka - oglasite se! PS: Fala bogu da si opet među živima. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Posebna tema, dakako!! Napušteni industrijski kolosijek, nekada još bio i elektrificiran, raritet kakav vrijedi posebno zabilježiti! Dao si mi još jedan razlog da redovito otvaram i ovu temu.. Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Ajmo! Istomišljenici butum dunjaluka - oglasite se! Oglašavam se. Za posebnu temu. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 ima onaj jedan dragi čovjek koji starini dnovakovicu otima Makose, a strašno voli brundave smrdljivke. Nije mi jasno zašto se osjećam prozvanim. Istina i Bog da volim dizele, ali macosu nebi oteo ni da mi plate. Nisu mi baš nešto prirasle srcu. Btw, odlična reportaža o elektrificiranom industrijskom kolosjeku i podržavam izdvajanje u zasebnu temu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Hvala za ovo.. Uvijek me zanimalo kak to izgleda u Lučicama.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Drago mi je da je bilo još istomišljenika ... dakle, postovi o kolosijeku prema pilani su sad izdvojeni u svoju zasebnu temu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
68847 Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Kolosijek prema pilani u zasebnu temu... kao da je samac usred svemira Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Zanimljivo je vidjeti unutrašnjost nekadašnje pilane, a pogotovo njen kolosijek. Ja isto mislim da zaslužuje zasebnu temu, iako mi nije jasno zakaj je i prvi post prebačen ovdje, a on baš i nema veze s pilanom :ne zna: Ovo mali dodatak ovome. Radi se o nadvožnjaku preko autoputa u vrijeme gradnje i neposredno nakon izgradnje, a to sam nedavno postao ovdje http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/9160-fotografije-i-filmovi-iz-proslih-vremena/page__view__findpost__p__369808 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 iako mi nije jasno zakaj je i prvi post prebačen ovdje, a on baš i nema veze s pilanom :ne zna: Sad više nije ni meni jasno zakaj sam i njega prebacio ... valjda zbog toga jer je postan istoga dana kad i postovi o pilani. Sad je i to sređeno. Očito sam predugo bio van foruma, pa sam izašao iz forme ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Kad su ovi kolosijeci posljednji put bili aktivni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 Kad su ovi kolosijeci posljednji put bili aktivni? Ne znam, al' pitat ću susjeda koji je tamo radio. Nadam se da se sjeća Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Još jedan putopis koji me iznenadio! Koliko još ima meni nepoznanica u Gorskom Kotaru!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Još jedna čestitka Najboljem Putopiscu na svijetu . I meni zanima kad je pilana zadnji put aktivna. Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom? Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 Još jedna čestitka Najboljem Putopiscu na svijetu . Hvala, hvala. Tronut sam, al' nemojmo pretjerivati Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom? Vjerovatno da, al' to će nam morati reći kolege iz kontinentalnog dijela Lijepe naše (sve uz pretpostavku da pod pilanom misliš na kakav "Drvno-industrijski kombinat"). Pogledaj malo pod "Iverica ekspres". Zapravo da, ima nešto takvog i u Vrbovskom, ali tvornica ne radi. Ima i u Vratima, al' isto ne radi, a i kolosjek (šturc) je demontiran Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Da, onog mjesta u Vratima se sjećam i ja. Nego, koliko se sjećam, u Šapjanama utovaraju drvo prilično često, iako pilane nema. Ali na drugoj strani granice, u Ilirskoj Bistrici ima ogromna pilana s vlastitom manevarkom. Janezi pa marljivo delajo! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Čak, ako smo već u temi, ima li još aktivna pilana u Hrvatskoj koja je spojena željeznicom? Ima u Požegi... postoji kolosijek s požeškog kolodvora do pogona drvoprerađivačke industrije Spin Valis...doduše sad nisam siguran gdje prestaje pilana a počinje tvornica namještaja... U svakom slučaju kolosijek je funkcionalan ali mislim da se već dobrih 10 godina nije ništa pretovaralo tamo... http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/samo%20pozega/pic1e2052.jpg Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Hvala, sad smo svi pametniji! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2012 Author Share Posted May 28, 2012 Kad su ovi kolosijeci posljednji put bili aktivni? Veli susjed (bio tamo brigadir): Negdje do 1995. i to rijetko. Pilana je radila do 1999. Sad smo još malo pametniji Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Najzanimljivije u cijeloj prici je da su napravili 50 metara dug vijadukt za industrijski kolosjek koji se ne koristi. Nevjerovatno razbacivanje sa novcima dok sa druge strane nemaju para rijesiti neki od prijelaza preko pruge... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BornaZ Posted October 31 Share Posted October 31 Da malo obrišem prašinu s teme je li tko bio tamo oko tog kolosijeka nedavno? Ne znam što je ostalo od kolosijeka sudeći prema Googleu. Industriji očito nije potreban pa ga je izmjestila, ne znam. Možete li sakupiti neke stare fotografije tog kolosijeka jer ih je puno razbacano po forumu🙏. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.