Jump to content
zeljeznice.net
Brunoh

Ludbreg - Gyékényes - Nagyatád - Szenta - Ludbreg

Recommended Posts

Bok. Kako je zatoplilo, i došlo proljeće tako je i počeo moj lov na Mađarsku :mrgreen: , naravno, šalim se. Kao što je Zeus na jesen rekao kad sam se povukao u penziju oko pisanja putopisa

 

 

Šteta kaj se povlačiš od pisanja putopisa, ali poznavajući te, mislim da se buš uskoro "strgal s lanca". :mrgreen:

 

nije da sam se strgal s lanca, ali mi je bilo gušt ponovo otići u Mađariju. Hvala Leventeu oko pomoći na pozivu u Szentu. Dakle, kako sam imao plan još prošle godine otići u Nagyatád, da obiđem sve pruge u bližoj okolici, ipak je bilo pregusto, tj. prečesto bavljenje u Mađarskoj, tak da taj pothvat nije bio organiziran prije. Sad kad ponovo imam viška vremena, iskoristio sam za putovanje. Pa krenimo

 

Ovdje je kartica, za one ljude koji vole geografiju

 

dsc08658f.jpg

 

Rano ujutro, još za mraka, krenuo sam prvim putničkim vlakom iz Ludbrega za Koprivnicu. Par minuta sam počekao vlak iz Križevaca koji produžuje za Gyékényes. Međunarodnu povratnu kartu od Koprivnice do kolodvora Somogyszob sam nabavio još prije u Zagrebu za 42 kune. Dolaskom u Gyekenyes, kao jedini civilni putnik, dovoljno dugo sam se zadržao sa jednim pograničnim policajcem, a zašto, zato jer mi se putovnica istječe za deset dana. Meni smješno, a njemu uzbuna. Trebalo mu je vremena da shvati da se za par sati vraćam nazad. Prilikom njegove kontrole, nisam uspio pratiti manevru naše lokse, tako da sam je tek uhvatio pred sam polazak

 

dsc08496o.jpg

 

Kako su veze vlakova nikakve, imam vremena za šmuljanje. Obasjana suncem, parnjača u Gyékényesu, serije 375 1517

 

dsc08499qw.jpg

 

Kolodvorska ulica kolodvora Gyékényes

 

dsc08501w.jpg

 

Naša loksa na teretnom sa vagonima ŽRS

 

dsc08502r.jpg

 

Vlakom 8209 prebacio sam se do kolodvora presjedanja

 

18185356.jpg

 

Vrata vagona serije By, koja se otvaraju prema nutra

 

dsc08509d.jpg

 

U Somogyszobu se mora presjesti na lokalni Bzmot

 

dsc08513v.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od Somgyszoba se vozim u vlaku 38397. Brzina je nekih 30-40kmh, uglavnom sporo.

 

94356264.jpg

 

Karta koju sam kupio u Gyekenyesu za 250 Ft iliti 6 i pol kuna

 

img195copy2.jpg

 

Krajnji kolodvor Nagyatád

 

dsc08518xj.jpg

 

Uskoro po odjavi dolazi radni vlak iz Somogyszoba i kako će mu se postaviti vozni put na 4. kol, skretničar s jedne, a prometnik s druge strane postavlja ovaj crveni lopar ispred i iza putničkog vlaka

 

dsc08522h.jpg

 

Zanimljiv podmetač kod skretničarske kučice

 

dsc08523i.jpg

 

Dok čekam teretni, razgledavam ovaj (ne)pokretni spomenik

 

dsc08530i.jpg

 

Skretnica br. 3 postavljena je u pravac

 

dsc08531t.jpg

 

Evo ga, ima 10 minuta dulje vozno vrijeme nego putnički, tj. Vmax je 20 kmh

 

dsc08540v.jpg

 

Doček na ulazu

 

dsc08543c.jpg

 

Dizanje brklje radi skretičar uređajem koji se nalazi na prethodnoj slici

 

dsc08546u.jpg

 

Teretni vlak u kolodvoru

 

dsc08552i.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlazim do grada, koji mi se jako svidio. Reformirana crkva

 

dsc08554r.jpg

 

Da, grad je poznat po skulpturama. Tako ovaj predstavlja kocen jabuke

 

dsc08557e.jpg

 

Ma dosta slika iz grada, ajmo u potragu. Naime, nekad je pruga od Nagyatáda prolazila skroz do Barcsa, ali je ukinuta 31.12.1976. Mene je sad zanimalo doći do trase te pruge, jer u šumi malo dalje od grada se nalazi jedna zapuštena parnjača serije 275.161. Evo slikice sa panoramia

 

2853266.jpg

 

Šetnja do trase bila je uz jezero-ribnjak puno ribiča, a i "letečih" brzinskih crnih bjelouški. Evo ga u daljini, napušteni željeznički most

 

dsc08569v.jpg

 

Dolaskom do nekađašnje trase pruge odlazim na mjesto na kojem bi trebala biti parnjača. Usput prolazim kroz njihov park skulptura

 

 

dsc08572xz.jpg

 

Parnjaču nisam našao, pa sam se vratio nazad po trasi. Najvjerojatnije su je premjestili nekamo

 

dsc08577q.jpg

 

Most koji vlak nije vidio 35 godina

 

dsc08581j.jpg

 

Ako netko treba, na prodaju je jednosobna kučica

 

dsc08585f.jpg

 

Neizvršena misija. Vratio sam se na kolodvor. Na kolodvoru manevra. Lokomotiva je iz industrije dovukla pune vagone žitarica, a upravo je vukla prazne

 

dsc08591zm.jpg

 

Mavrista je spustio i digao rampu. M. sastav ga počekao i nastavili su u smjeru Barcsa, ondnosno ne, nego par stotina metara do industrije

 

dsc08602t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi pokretni bikovi nikako mi nisu jasni. Pa da bi vagon naletio na njega uništio bi si postolje i kotače.

 

dsc08614h.jpg

 

Neke od listica na vagonu

 

dsc08616k.jpg

 

dsc08618x.jpg

 

Iz Somogyszoba dolazi putnički

 

dsc08620a.jpg

 

Laganini odlazim do ulaznog signala. Tu ću počekati teretni

 

dsc08628d.jpg

 

.. i ode za Somogyszob. Lokomotiva će za Kaposvar

 

dsc08638f.jpg

 

Pred sam polazak.

 

dsc08651y.jpg

 

Dok sam kupovao kartu za nazad, ispred je jedna žena napala prometnika-blagajnika. Bio je neki nesporazum oko neke kartice njezinog sina. Jaču dernjavu na šalterkog radnika do sad nisam čuo, lako bi i stakla popucala od ove glasne babe. Svi su joj krivi bili. Dobro da nisam razumio kaj je govorila, ali cijeli kolodovor je uzbunila, a putnike smetala.

 

Kartu mi je prometnik izdao, tako da ju je istrago iz lista. Slično su performirane kao poštanske markice

 

img195copy.jpg img197e.jpg

 

Iz Somogyszoba vlak za dalje ima za 8 minuta

 

dsc08654o.jpg

 

Parnjača serije 375 1522 koja krasi kolodvor

 

dsc08656o.jpg

 

nastavak slijedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da završimo s još jednom pričom. Iz Nagyatada do Somogyszoba koristio sam vlak 98934, a od Somogyszoba do Szente 8212.

 

47065646.jpg

 

Kolodvorska zgrada je dosta udaljena od malog sela Szenta tako da su si ljudi organirirali taxi-kombi nešto kao u Zlatar Bistrici

 

dsc08732lu.jpg

 

Ali ovdje sam zbog sasvim drugog razloga. Ne da posjetim mjesto, nego jednu malu šumsku željeznicu. Odmah preko kolodvorskih kolosijeka, kod pilane, nalaze se ovi zarasli kolosijeci

 

dsc08662i.jpg

 

dsc08666hy.jpg

 

Skretnice nisu godinama podmazane, ali se uspješno koriste

 

dsc08670c.jpg

 

Debljina glave tračnice je jedva 15mm

 

dsc08673dz.jpg

 

Ako nekog zanima vozni red s ove pruge, evo ga. Da, danas je utorak i jednom tjedno ovdje vozi mali vlak. Jednom tjedno vozi po voznom redu koji je objavljen na netu i na MAV-ovi stranici. Po ovom VR vozi dva puta u utorak. Ugodno iznenađenje.

 

dsc08659s.jpg

 

Budući da imam skoro tri sata slobodnog vremena, odlazim se malo prošetati ovom zanimljivom prugicom

 

dsc08674x.jpg

 

dsc08681j.jpg

 

Ima i betonskih pragova, ali prevladavaju drveni

 

dsc08683o.jpg

 

Friško ojačane tračnice

 

dsc08685u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo nije granica manevriranja, nego oznaka približavanja cestovnom prijelazu

 

dsc08689g.jpg

 

dsc08690im.jpg

 

Mrcinski mravi...

 

dsc08687m.jpg

 

...koriste tračnicu kao autucestu

 

dsc08693i.jpg

 

Od ovoga mjesta su tračnice malo jače

 

dsc08697e.jpg

 

Ima i krivina

 

dsc08703.jpg

 

Ovdje se zaustavljam i okrećem natrag. Bolje da ja nađem neku dobru lokaciju i odradim sačekušu kako treba. Ova fotka je dokaz da tu stvarno nešto i vozi

 

dsc08705sa.jpg

 

Evo je, super mjesto za fotkanje. Joooj, kad bi barem parnjača naletjela. Naime, imaju parnjaču, ali ona vozi samo u posebnim prilikama, kad se skupi 10 i više ljudi na vožnji. Ali bit ću super i mala dizelka

 

dsc08713k.jpg

 

Dok čekam, malo dalje od mene su prošla s jedne i druge strane dva veeeelika jelena i srna.. Ajt, bar nisam sam :trk: ....

Prošlo je dosta vremena od onog vremena koje je objavljeno na tabli u Szenti, ajt, valjda će po voznom redu koji je na netu.. Prođe i to vrijeme, i nakon dva sata čekanja, uvidio sam da sam preveslan i da danas neće voziti taj vlak. :( Razočaran odlazim na kolodvor i put Gyekenyesa.

 

dsc08725u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlakom 8224 idem do Gyekenyesa

 

dsc08736dq.jpg

 

Unutrašnjost vagona serije By. Ako me sjećanje služi, ovi vagoni su isti kao i naši nekadašnji Bt tzv. švicarci?

 

dsc08738r.jpg

 

Krivina na ulazu u kolodvor Csurgo

 

dsc08741gy.jpg

 

Kako danas samo čekam vlakove po preko dva sata zbog jako jako loših veza, opet imam vremena. Pješice odlazim do kolodvora Zakany koji je nalazi na pruzi prema Murekereszturu. Sada je samo stajalište

 

dsc08751m.jpg

 

Nova tarifa. Pa samo za informaciju kome treba

 

dsc08748t.jpg

 

Dolazi IC 284 za Beč

 

dsc08752s.jpg

 

Pet minuta iza njega dolazi putnički za Nagykaniszu

 

dsc08759d.jpg

 

Za 10 min dolazi i moj vlak iz Nagykanisze

 

dsc08764d.jpg

 

Mala lijenost u pješačenju me natjerala da idem vlakom taj jedan km do Gyekenyesa. Unutrašnjost vagona serije Bhv

 

dsc08765g.jpg

 

Naša loksa već čeka B 204. Inače taj dan su u Gyekenyesu i Koprivnici bile po dvije dugačke kompozicije poljskih Eas vagona

 

dsc08769gk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako netko nije znao. Granica nije na sredini mosta kao što je to s kotoripskim mostom, nego nekih 300 metara prije mosta

 

dsc08778yx.jpg

 

Od mosta je pad 5 promila prema granici

 

dsc08780y.jpg

 

Mađarski predsignal na našoj strani

 

dsc08786lv.jpg

 

Šibamo kroz Botovo sa 80 kmh

 

dsc08790u.jpg

 

Isto tako i kroz Drnje

 

dsc08792p.jpg

 

Kao i uz nekadašnje stajalište Peteranec

 

dsc08794c.jpg

 

To je to. Dan je prošao zanimljivo, samo malko razočarajuće. I to zbog onog šumskog vlakića zbog kojeg sam i išao preko.. Još jednom se zahvaljujem Leventeu na pomoći i... hvala na pozornosti :wink:

 

dsc08797e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodan putopis. :palac:

U Mađarskoj se uvijek nađe nešto zanimljivo. Šteta je što nisi ulovio onaj mali vlakić.

 

Unutrašnjost vagona serije By. Ako me sjećanje služi, ovi vagoni su isti kao i naši nekadašnji Bt tzv. švicarci

Vrlo slični, premda (koliko se sjećam) malo manje tijesni od Švicaraca. I imaju drugačiji raspored ulaznih vrata.

Ovakve vagona Mađari su znali stavljati i na brze vlakove. Ne znam je li tako i danas, ali 1997. sam se u tome vozio na brzom Budimpešta - Baja.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš lijepo provedeni dan. Šteta kaj nisi ulovil šumski vlakić koji bi ti bil šlag na tortu ovog putopisa.

 

Ali i ovak je super. Hvala ti. :palac:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako lijepo i zanimljivo :palac:

U Nagyatádu sam bio 1998. ali autom i sječam se da smo prošli preko rampe s koje se vidio kolodvor. Inače Nagyatád mi je najviše ostao u sječanju po Trabantima koji je onda bio glavno prijevozno sredstvo. Doslovno ih je bilo oko 80% (ostatak dsu bili Hrvati koji su došli kupovat :mrgreen: ), a takvu monotoniju kod auti sam vidio zadnji puta u Münchenu, ali tamo preferiraju aute iz svog grada. Nego pitanje u vezi prometa na ovoj prugi. Jel vlak dobro popunjen, vidim da polazaka ima dosta, znaš li možda kakva je situacija s teretom i dal ova pruga ima budučnosti ili bi joj dani mogli biti odbrojani, jer vidim da brzina i nije neka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na komentarima. Vlak je bio izvrsno popunjen. Ljudi ovdje najviše gravitiraju Kaposvaru. To je grad od 11ooo stanovnika prema popisu iz 2004.g. Tako da ova pruga svakako ima budućnost. Da su je htjeli ukinuti, učinili bi to i prije. Teretni promet, ima tih žitarica, a kolko, to neznam..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako zanimljivo :jup Idu tebi te mađarske ture.Imaš još neku rutu u planu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej, baš si to fantastično napisao. Čudno je vidjeti naše pruge s ovakve pespektive.

 

Inače, pitao sam nekoga o tome zašto nije bilo vlakića u Szenti. Odgovor je sljedeći: iako je vozni red objavljen tako da vlakovi voze cijelu godinu, u praksi voze samo u ljetnoj sezoni. Već godinama je tako, a ne zna se zašto je vozni red tako napravljen. Sve u svemu, i bez vlakića si pisao fantastičan putopis. Baš si imao sreću s onim radnim vlakom u Nagyatádu. Koliko znam, vozi samo jednom dnevno.

 

Jedva čekam tvoj sljedeći putopis!


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi ovdje najviše gravitiraju Kaposvaru. To je grad od 11ooo stanovnika prema popisu iz 2004.g.

 

Neće biti, ima oko 70 000. Ipak je to županijsko središte.

 

Baš si imao sreću s onim radnim vlakom u Nagyatádu. Koliko znam, vozi samo jednom dnevno.

 

A eto, negdje dobiješ, negdje izgubiš. :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedva čekam tvoj sljedeći putopis!

Ovisi o Adrii..

 

Hm, ovo za vlakić, vidlo se po tračnicama da je nedavno prošlo nešto.. Možda osim toga turističkoga vlakića, ima kakav radni teretni?? Sad imam obvezu po ljetu ponovo otići u Szentu :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisi o Adrii..

 

Hm, ovo za vlakić, vidlo se po tračnicama da je nedavno prošlo nešto.. Možda osim toga turističkoga vlakića, ima kakav radni teretni?? Sad imam obvezu po ljetu ponovo otići u Szentu :mrgreen:

 

Na mene možeš računati. Sljedeći put neću to propustiti. :mrgreen:

 

Što se Kaposvara tiče, Egérke je u pravu. Možda sam Nagyatad ima 11000 stanovnika. :mrgreen:


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mene možeš računati. Sljedeći put neću to propustiti. :mrgreen:

 

Što se Kaposvara tiče, Egérke je u pravu. Možda sam Nagyatad ima 11000 stanovnika. :mrgreen:

I mislio sam na Nagyatad kad sam rekao da ima 11000 stanovnika, ne na Kaposvar.

 

Kak je bilo na ispitu? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam reči jednu zgodu iz kolodvora Csurgó. Naime to je zadnji kolodvor prije Gyekenyesa. Tamo smo imali križanje sa putničkim vlakom koji je dolazio iz Nagykanisze. Zanimljivo mi je bilo kako je izgledao strojovođa tog vlaka. Isti Rade Šerbedžija :shock: Frajer s dugom sijedom kosom, raskapčana košuljica i šešir na jednu stranu. Nisam vidio dal je imao slamku u ustima :mrgreen: Onak, malo smiješno za izgled jednog strojovođe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...