Jump to content
zeljeznice.net
drstoka

Pruga Zaprešić - Varaždin

Recommended Posts

47 minutes ago, mali.paja said:

Po planu bi trebalo biti 12 vlakova u 24 sata. Zabok-Turčin za vlakove koji imaju u svom sastavu vagone sa prekoračenim osovinskim pritiskom brzina je 30km/h. Već sam u najavi napisao da bi jedan dan vlakovi išli na jednu stranu a drugi na drugu.

Nadam se da budu nekako grupirali takve vagone a ne da bude u svakom vlaku po jedan pa ajmo svi 30. :kul

Šteta da niti jedna Karavela nije u optjecaju pa kad se već dozvoljava prekoračenje pritiska da se iskoristi pa i nju provoza po Zagorju...


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bit će zanimljivo viditi RCC mercedes od 500 metara kako se frće po zagorskim krivinama. 

Teški vlakovi će se cijepati u Jalžabetu, a ponovo spajati u Budinščini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, zglajzan said:

A ovi zavoji mogli su se malo zravnati i pruga bi bila preporođena.

Mislim da si malo preveliki optimist. :D Tih zavoja ima preveč i prehudi je teren da bi ih se samo "malo zravnalo". Trenutne trase je iskoristivo do cca 25% (i to je dosta optimistična brojka) ako se želi napraviti pruga za 80-100 km/h na području gdje sadašnja ima 45 km/h.

Jedna od mogućnosti je da se nadvišenje tračnica na postojećoj pruzi podigne na najviše pravilnicima predviđeno (150 - 160 mm) pa bi sadašnja pruga mogla izdržati oko 60 km/h sa možda par zavoja koji bi trebali biti za 55 km/h. Njih se onda može "malo zravnati" da i oni budu za 60 km/h.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino da se ubetonira kolosijek... ovako bi se razvalio za mjesec dana. Ta ni sad tračnice nisu varene zbog premalog radijusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Brunoh said:

Teški vlakovi će se cijepati u Jalžabetu, a ponovo spajati u Budinščini.

Zašto ne u Varaždinu?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Brunoh said:

Bit će zanimljivo viditi RCC mercedes od 500 metara kako se frće po zagorskim krivinama. 

Teški vlakovi će se cijepati u Jalžabetu, a ponovo spajati u Budinščini.

Ti vlakovi idu preko Pragerskog. Sad ne znam da li će ići iz Slovenije direktno u Mađarsku ili na Čakovec-Kotoriba ili Čakovec-Varaždin-Koprivnica?  Pokušat ću doznati.

Teški vlakovi? Koliko su to teški vlakovi?  Nekad su bila ovakva opterećenja na kritičnoj dionici Budinšćina-Varaždin i obratno: serija 51-125t, serija 22-250t, serija 642-300t. serija 645 ako se sjećam dobro-550t i serija 664 ne znam. Pogledat ću sutra Uputstvo 52 pa navesti točne podatke. Taj teški vlak bi imao sa 2 lokomotive težinu 1100t negdje oko13 vagona tovarenih. Kontejnerski vlakovi i praznina bi imala nešto više vagona.

Dok su vozile parne lokomotive iz Varaždina je teretni vlak pokretan redovito sa lokomotivom serije 22 i imao je potiskivalicu serije 51. Vlakovi su se smjeli samo potiskivati. Na čelu vlaka NISU SMJELE biti 2 lokomotive niti jedne serije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, mali.paja said:

serija 645 ako se sjećam dobro-550t i serija 664 ne znam.

645 prema Uputi 52 550t Bu-Vž (im=21%o); Vž-Bu 579t(im=20%o)

664 726t Bu-Vž odnosno 764t Vž-Bu


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Švicarskoj isto tako nisu pruge bile baš ovakve kao sada, iako još uvijek "lagano zavojite" ipak s pristojnim brzinama pa kad se naleti na preostalu jaču krivinu odmah se osjeti čar starinskog trasiranja pruga. Tu mislim konkretno da prugu Sarganz-Zurich, jer sam o tome slučajno čitao. I k tome tamo su pruge visoko otvorene za poprečne ali naravno denivelirane prelaze a da oni ne izgledaju impoznatno kao nadvožnjaci Križevci-Dugo Selo.

Ovdje kod N. Marofa to je onako po naški još izraženije. Možda lakši primjer su krivine kod Hum Luga, koje su se mogle riješiti u okviru izgradnje brze ceste. Ovako je elegantnim i dugačkim nadvožnjakom/mostom samo zaobiđen problem željezničkog prometa i još više zacementirano postojeće stanje. U nas se to nije radilo jer koliko mogu sagledati, ravnanja krivina su bile preskup zahvat iako su bila planirana, a meni vidljivo je jedino u kolodvoru Tovarnik koji nije zahtjevao posebnu rekonstrukciju kao npr. Škrljevo gdje je uz to dovučen kolosjek od pravca Bakra, itd. Zagorska pruga je bila u tom mozaiku dosta postrani dovoljno je reći da je prvi kapitalni remont dao na nizini toj pruzi 100 na sat ali zbog polovnog materijala brzina je ubrzo pala na 80. I godine su trebale novinarima Željezničara da posjete zagorske željezničare...

U Švicarskoj brojni feler-kilometri pa i vidljivo na terenu odaju da je trasa barem sitno korigirana, iako na 1m širine (štreke) i preko 1000m visine (trase) se ne očekuju neke brzine, možda i kao ove od 45km/h, ali ipak su im pruge remontirane i iz njih je izvučen maksimum. 

Kako to da redovan promet normalnog kolosjeka u Švicarskoj na trasi punoj krivina i 50 promila nagiba je bolje provediv nego kod rute pruge kod Podruta? Njima ne trebaju Englezi, kao ni nama (tj. ŽTPu) svojedobno englezeri da su se moge povećati brzine prolaza na magistralnoj pruzi.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, drstoka said:

Zašto ne u Varaždinu?

Pitaj Operativu... Sigurno će biti druge gužve u Varaždinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, zglajzan said:

U Švicarskoj isto tako nisu pruge bile baš ovakve kao sada, iako još uvijek "lagano zavojite" ipak s pristojnim brzinama pa kad se naleti na preostalu jaču krivinu odmah se osjeti čar starinskog trasiranja pruga. Tu mislim konkretno da prugu Sarganz-Zurich, jer sam o tome slučajno čitao. I k tome tamo su pruge visoko otvorene za poprečne ali naravno denivelirane prelaze a da oni ne izgledaju impoznatno kao nadvožnjaci Križevci-Dugo Selo...

...

Kako to da redovan promet normalnog kolosjeka u Švicarskoj na trasi punoj krivina i 50 promila nagiba je bolje provediv nego kod rute pruge kod Podruta? Njima ne trebaju Englezi, kao ni nama (tj. ŽTPu) svojedobno englezeri da su se moge povećati brzine prolaza na magistralnoj pruzi.

Nije to jedina razlika između nas i Švicarske :D

Mali OT:

Pruga Sargans - Zurich je dosta peglana, ali činjenica je da su Švicarci prokleto efikasni: postoji neki podatak da uz količinu prometa pri kojoj oni planiraju izgradnju drugog kolosijeka, Francuzi planiraju treći.

Ovo za 50 promila - misluš na prugu Wädenswil – Einsiedeln?

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, drstoka said:

Nadam se da budu nekako grupirali takve vagone a ne da bude u svakom vlaku po jedan pa ajmo svi 30. :kul

Šteta da niti jedna Karavela nije u optjecaju pa kad se već dozvoljava prekoračenje pritiska da se iskoristi pa i nju provoza po Zagorju...

2063 014 redovno vozi vlakove na relaciji Knin - Ražine. A čemu je uopće slati ovdje kad će i 2062 odraditi posao...

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, josip said:

A čemu je uopće slati ovdje kad će i 2062 odraditi posao...

Radi čistog railfanovskog zadovoljstva nekolicine ljubitelja. :kul


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...