Jump to content
zeljeznice.net
drstoka

Pruga Zaprešić - Varaždin

Recommended Posts

Najveća brzina kojom su se smjeli vući Baat-ovi bila je 80 km/h. Tehničke karakteristike tih vagona nisu dozvoljavale više. Iako mi se činilo da se koji put pri 80 km/h u Baat-ovima mogla ispitivati izdržljivost astronauta.

Ček, ček, a nisu oni baat "kupejci" mogli ić do 100 km/h...

Za ove "skajnate" znam da su mogli pičit 80...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najveća brzina kojom su se smjeli vući Baat-ovi bila je 80 km/h. Tehničke karakteristike tih vagona nisu dozvoljavale više. Iako mi se činilo da se koji put pri 80 km/h u Baat-ovima mogla ispitivati izdržljivost astronauta.

Ček, ček, a nisu oni baat "kupejci" mogli ić do 100 km/h...

Za ove "skajnate" znam da su mogli pičit 80...

 

Mislim da su mogli jer su imali amotrizere koji su sprijecavali bocne oscilacije za razliku od ovih sa skajem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ček, ček, a nisu oni baat "kupejci" mogli ić do 100 km/h...

Za ove "skajnate" znam da su mogli pičit 80...

 

Tih "kupejaca" u Zagorju nije bilo. Dobro, možda ih je bilo prije 30-40 godina, ali zadnjih 20-ak godina njihovog prometovanja u igri su bili samo oni do 80 km/h.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tih "kupejaca" u Zagorju nije bilo. Dobro, možda ih je bilo prije 30-40 godina, ali zadnjih 20-ak godina njihovog prometovanja u igri su bili samo oni do 80 km/h.

 

Sad te moram demantirat, bilo je tih kupejaca na zagorskoj pruzi i prije 10-ak godina, dobro se sjećam...

Je da su rijetko vozili, ali tu i tamo sam ih znao vidjet..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tih "kupejaca" u Zagorju nije bilo. Dobro, možda ih je bilo prije 30-40 godina, ali zadnjih 20-ak godina njihovog prometovanja u igri su bili samo oni do 80 km/h.

 

Sad te moram demantirat, bilo je tih kupejaca na zagorskoj pruzi i prije 10-ak godina, dobro se sjećam...

Je da su rijetko vozili, ali tu i tamo sam ih znao vidjet..

 

Zanimljivo, ja ih nikad nisam vidio, a sjećanje me seže i 20-ak godina unatrag. Stvarno ih nisam nikad vidio u Vž, a evo, vozili su.


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tih "kupejaca" u Zagorju nije bilo. Dobro, možda ih je bilo prije 30-40 godina, ali zadnjih 20-ak godina njihovog prometovanja u igri su bili samo oni do 80 km/h.

 

Sad te moram demantirat, bilo je tih kupejaca na zagorskoj pruzi i prije 10-ak godina, dobro se sjećam...

Je da su rijetko vozili, ali tu i tamo sam ih znao vidjet..

 

Zanimljivo, ja ih nikad nisam vidio, a sjećanje me seže i 20-ak godina unatrag. Stvarno ih nisam nikad vidio u Vž, a evo, vozili su.

 

Nisam ih ni ja nikada vidio u Zagorju no vozio sam se u njima na relaciji Zagreb - Ostarije prilicno puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je, sjećam se da sam baš tražio mjasto u tom vagonu, sa crvenom tkaninom, to je bio luksuz za ove s "kožnim sjedalima"...

I baš zainat se svi nagurali u taj vagon... :cry:

 

Možda sam ih samo nekoliko puta vidio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo je da vlakovi za koje su bili predviđeni Baat-ovi su na prugama gdje se moglo voziti 100 km/h morali voziti 80 km/h. Pisalo je tako u službenim voznim redovima. Tada su ti vagoni bili prepreka bržim voznim vremenima na dionicama Kotoriba - Varaždin i Zaprešić - Zagreb Zapadni kolodvor.

Ironično je da se danas, pet godina poslije Baat-ova, putuje još duže, jer su dionice Zabok - Zaprešić i Zaprešić - Zagreb Zapadni kolodvor sporije nego prije pet godina!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ne mogu odoljeti da ne napišem kak je nekad bilo s brzinama kroz Zagorje.

 

Kada je početkom 90-tih godina počeo voziti IC "Zagorje", vozio je na relaciji Čakovec - Zagreb GK i obrnuto i stajao je samo u Varaždinu i Zaboku. Vozno vrijeme je od Varaždina do Zagreb GK je bilo (nisam 100% siguran) 1 sat i 39 minuta.

 

Brzine na pruzi tada su bile:

(Kotoriba) - Čakovec - Varaždin = 100 km/h

Varaždin - Turčin = 80 km/h

Turčin - Budinšćina (tj. oko dva km. prije same Budnišćine) = 45 km/h

Budinšćina - Zaprešić = 80 km/h

Zaprešić - Zagreb Zap kol = 100 km/h

Zg Zap kol - Zg GK = 70 km/h

 

Čini mi se još da se između Zapadnog kolodvora i Črnomerca, teretnog kolodvora (danas isto Zagreb Zapadni kolodvor) vozilo 80 km/h, ali to je bilo manje od 2 km dužine te dionice.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh,da su te brzine danas... :cry:

 

Al mi nekaj nije jasno, oduvijek putnički vlak do zaboka vozi 1h, a sad s manjim brzinama na prugama, na nekim linijama se vozi ispod 1h...

 

A koja je bila najveća ikad dozvoljena brzina na ovoj pruzi?? :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho i ovu nedjelju se mijenjaju pragovi na našoj pruzi... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koja je bila najveća ikad dozvoljena brzina na ovoj pruzi?? :?:

 

Zabok - Zaprešić = 80 km/h.


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah, ne mogu odoljeti da ne napišem kak je nekad bilo s brzinama kroz Zagorje.

 

Kada je početkom 90-tih godina počeo voziti IC "Zagorje", vozio je na relaciji Čakovec - Zagreb GK i obrnuto i stajao je samo u Varaždinu i Zaboku. Vozno vrijeme je od Varaždina do Zagreb GK je bilo (nisam 100% siguran) 1 sat i 39 minuta.

 

taman su mogli staviti da staje i u Zlatar B...

 

Brzine na pruzi tada su bile:

(Kotoriba) - Čakovec - Varaždin = 100 km/h

Varaždin - Turčin = 80 km/h

Turčin - Budinšćina (tj. oko dva km. prije same Budnišćine) = 45 km/h

Budinšćina - Zaprešić = 80 km/h

Zaprešić - Zagreb Zap kol = 100 km/h

Zg Zap kol - Zg GK = 70 km/h

 

Čini mi se još da se između Zapadnog kolodvora i Črnomerca, teretnog kolodvora (danas isto Zagreb Zapadni kolodvor) vozilo 80 km/h, ali to je bilo manje od 2 km dužine te dionice.

 

taman bi mogli dići ravničarske na 120 te uz rijeku Bednju 80 i to bi onda bilo veselje. Zg - Vž 1h... :D

još da se skupi za koji tunelčić kroz planinu... ideš... a nije da ne bi bilo iskoristivo... štoviše...


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oho i ovu nedjelju se mijenjaju pragovi na našoj pruzi... :roll:

 

kojoj točno?

 

edit: pročitah na www.hznet.hr

 

ima li itko informaciju koji je obim izmjene i je li to početak konkretnog remonta?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oho i ovu nedjelju se mijenjaju pragovi na našoj pruzi... :roll:

 

kojoj točno?

 

edit: pročitah na www.hznet.hr

 

ima li itko informaciju koji je obim izmjene i je li to početak konkretnog remonta?

 

Najvjerojatnije na tim mjestima više niti nema pragova pa ih moraju zamjeniti, isto tak najvjerojatnije sa starim i rabljenim koje su skinuli na ličkoj pruzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A opet izm. novih dvora i luke...

 

A dobro, i stari rabljeni materijal je bolji od ovog sadašnjeg, al je opet pitanje koliko će taj trajati, tak da nebi oni obnovili cijelu trasu, pa digli brzinu recimo na 100 km/h ( :lol: ) i onda za 2-3 godine opet počnu smanjivat brzinu zbog dotrajalosti materijala... :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najvjerojatnije na tim mjestima više niti nema pragova pa ih moraju zamjeniti

 

misliš "zamijeniti"? :twisted: :twisted: :twisted:

teško je mijenjati nešto čega nema... :twisted:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oho i ovu nedjelju se mijenjaju pragovi na našoj pruzi... :roll:

 

jel sad bolje kaj? išel netko? ima li naznake kakvom ubrzanju?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jel sad bolje kaj? išel netko? ima li naznake kakvom ubrzanju?

 

Uopće nisam obraćao pažnju, kartao sam belu... :D

 

A tek od novog voznog reda možemo očekivat povećanje brzine.. :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnovije vijesti idu u pravcu toga da bi na ovoj pruzi trebalo hitno promijeniti oko 10.000 pragova. No, promijeniti će se svega nekih 3.500 u ovoj godini. Od novog voznog reda, nažalost, možemo očekivati nova smanjanja brzine.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najnovije vijesti idu u pravcu toga da bi na ovoj pruzi trebalo hitno promijeniti oko 10.000 pragova. No, promijeniti će se svega nekih 3.500 u ovoj godini. Od novog voznog reda, nažalost, možemo očekivati nova smanjanja brzine.

 

eto ja izvješćujem da bi trebalo izmijeniti sve pragove :twisted:

 

šalu na stranu, nisu li rekli (u biti ti Ante) da se *mijenja* (ne "bude mijenjalo"...) 5000 komada između Bedex i Zl.B? Kaj su pragovi tak skupi? i njihovo postavljanje? Pa u toku jednog petka se preveze toliko ljudi tom prugom da se ziher zaradi novaca za izmjenu bar pola km pragova *novim* pragovima...


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najnovije vijesti idu u pravcu toga da bi na ovoj pruzi trebalo hitno promijeniti oko 10.000 pragova. No, promijeniti će se svega nekih 3.500 u ovoj godini. Od novog voznog reda, nažalost, možemo očekivati nova smanjanja brzine.

 

eto ja izvješćujem da bi trebalo izmijeniti sve pragove :twisted:

 

šalu na stranu, nisu li rekli (u biti ti Ante) da se *mijenja* (ne "bude mijenjalo"...) 5000 komada između Bedex i Zl.B? Kaj su pragovi tak skupi? i njihovo postavljanje? Pa u toku jednog petka se preveze toliko ljudi tom prugom da se ziher zaradi novaca za izmjenu bar pola km pragova *novim* pragovima...

 

Pa bilo je planirano promijeniti oko 5000 komada, ali ne samo na tom potezu nego i na drugim mjestima. Novi planovi sežu samo do 3500 komada da se sanira najgori dio pruge između Bedekovčine i Zlatar Bistrice.

Nije problem samo u cijeni pragova, već je problem i u cijeni ukupnih troškova rada mehanizacije i ljudi.

Nažalost, slika pruga u Zagorju slika je kao i u cijeloj Hrvatskoj. Na pruzi Dugo Selo - Botovo (Vb koridor, najprometnija pruga u HR) između Križevaca i Koprivnice brzina je smanjena na 80 km/h, a bila je 120 km/h i na jednom kraćem dijelu prije Lepavine 90 km/h. Na pruzi Zaprešić - Zagreb Zapadni kolodvor (dio X koridora, dvokolosiječna pruga, vrlo opterećena međunarodnim, lokalnim i gradskim prometom) brzina je bila 100 km/h, pa je smanjena na 80 km/h, a sada su neki dijelovi smanjeni na 60 i 55 km/h. Ovi primjeri su samo kap u moru problema, pa tako iznimaka nema niti u Zagorju. :cry:

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovi primjeri su samo kap u moru problema, pa tako iznimaka nema niti u Zagorju.

 

jedino što je iznimka da se u Zagorju vozi 40... :evil: :evil: :evil:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije problem samo u cijeni pragova, već je problem i u cijeni ukupnih troškova rada mehanizacije i ljudi.

Nažalost, slika pruga u Zagorju slika je kao i u cijeloj Hrvatskoj. Na pruzi Dugo Selo - Botovo (Vb koridor, najprometnija pruga u HR) između Križevaca i Koprivnice brzina je smanjena na 80 km/h, a bila je 120 km/h i na jednom kraćem dijelu prije Lepavine 90 km/h. Na pruzi Zaprešić - Zagreb Zapadni kolodvor (dio X koridora, dvokolosiječna pruga, vrlo opterećena međunarodnim, lokalnim i gradskim prometom) brzina je bila 100 km/h, pa je smanjena na 80 km/h, a sada su neki dijelovi smanjeni na 60 i 55 km/h. Ovi primjeri su samo kap u moru problema, pa tako iznimaka nema niti u Zagorju. :cry:

 

Vrijeme je da se u HŽ-u zapitaju zašto se željeznicom vozi još samo onaj tko to zaista mora. :( Pored ponekih entuzijasta kao što smo mi, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaprešić - Podsused Tvornica 60 km/h

Podsused Tvornica 55 km/h

Podsused Tvornica - Zagreb Zapadni Kolodvor 80 km/h

Zagreb Zapadni Kolodvor - Zagreb Glavni Kolodvor 70 km/h

Zagreb Glavni Kolodvor 30 km/h


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...