Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
crhav

JZ23000 ili G7.1 Model Piko

Recommended Posts

Otvorio sam ovu temu jer je dosta interesantna za nas!

Da pocnemo od prave lokomotive JZ23000, kod nas ih je bilo oko 30-etak, sto ih je registrirao JZ.

Neznam tocno gdje su vozile i bile rasporedjene. Cini mi se da su bile skoro njih 28 pod tablicom FS a dvije su bile pod HDZ, to je bilo prije 1941!

 

Ja imam model od Pika (vidi sliku) ali on ne predstavlja nasu lokomotivu!

Da napravim nas model trebao bih imati neke slike, medjutim jedinu sto imam to je iz knjige T. Brate, ali nije bas dobro vidljiva.

Zato molim sve forumase ako imaju nekih drugih slika neka se jave ili metnu slike na forum.

 

jz23001.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jz23001a.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

pozdrav

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno da se nitko nije javio ili od poznavaoca zeljeznica ili od modelara! Ja jos jednom molim ako itko ima kakvih slika od JZ23000, neka ih pokaze ili metne na forum.

Za modelare koji zele napraviti nasu JZ lokomotivu prilazem sliku sa jednog web-a na kojem se vidi modifikacija koja jako slici nasoj lokomotivi.

Treba malo pa da se ima lijep model.

 

 

1000433.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno da se nitko nije javio ili od poznavaoca zeljeznica ili od modelara!

Velimir

 

Modelari su uglavnom na malimzeljeznicama pa u vezi izrade modela treba tamo i pitati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

N E R A Z U M I J E M!!! Sto ovo isto nije modelarstvena rubrika? Ako nije UKINIMO je!!!

pozdrav

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, a da probaš potražiti slike u lokomotivskom podforumu? U temama "parnjače u RH" ili "prilog parnoj vuči na ex-yu prostorima" moglo bi se naći materijala? Ili da otvorite temu u tom podforumu, pa se možda nešto nahvata?


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno da se nitko nije javio ili od poznavaoca zeljeznica ili od modelara! Ja jos jednom molim ako itko ima kakvih slika od JZ23000, neka ih pokaze ili metne na forum.

Ja isto imam samo one dvije Brateove fotke (jedna je "pravi" JŽ, a druga je iz tvornice aluminija u Kidričevu). Ovih bi se dana trebao dokopati još jedne knjige o parnjačama pa se možda nešto pojavi, ali sumnjam. Ni na web-u nisam našao nešto pametnije. Očito nije puno slikana (kod nas). Z. Horvat ima iste slike. Jedna stvar je sigurna - postoje inačice s jednostrukim i dvostrukim rastezanjem pare. Bile su pod upravom Ljubljane, a u Hrvatsku su dolazile povremeno preko Zidanog mosta do Zagreba i preko Metlike do Karlovca. Ako je vjerovati Horvatu, proizvođene su u različitim tvornicama u Njemačkoj kroz dulje vremensko razdoblje pa se razlikuju po opremi i snazi, a i došle su u Jugoslaviju različitim putovima

Edited by Pfaff

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahvaljujem vec sam dosta nasao i u mojoj beletristiki!

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napravimo nasu JZ 23038, prvo ju treba otvoriti. Skinuti kotao i onda ga odvojiti od kabine. Nakon toga sljedi skidanje pjescane kutije i mjenjanje posizije. U isto vrijeme skidati sa "cutterom" sve cijevi, te kompressor i poluge sto idu na parnu kutiju!

Evo tu (ne izgleda bas lijepo.....)slike kotla ociscen od svega i uskoro spreman za farbanje. To za neko vrijeme......

 

dsc00017tn.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

dsc00018is.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako zanimljivo Velimire! Možda bi ovu temu trebalo staviti i na forum male zeljeznice,jer mnogi modelari nisu na ovome forumu!?

Mislim da bi i kolega Mon mogao imati slike te parnjače jer praktički ja ne znam koju on loksu nema uslikanu i to sa svih strana što se tiče Yu loksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako zanimljivo Velimire! Možda bi ovu temu trebalo staviti i na forum male zeljeznice,jer mnogi modelari nisu na ovome forumu!?

Mislim da bi i kolega Mon mogao imati slike te parnjače jer praktički ja ne znam koju on loksu nema uslikanu i to sa svih strana što se tiče Yu loksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neznam dali je moguce preci na drugi forum! Trebao bih poceti sve od pocetka. Dobro sad sam tu pa mislim ako nema druge solucije nastaviti ovdje.

 

Trebam zahvaliti i "Thommo" za dobru ideju modifikacije lokomotive u nasu JZ23038.

 

Slika od tog tipa lokomotive ima malo tako da ih je tesko naci. Uglavnom su vozile u Sloveniji.

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montaza se nastavlja. Poslje ociscenog kotla i stukanja raznih rupa, montiramo rukohvate na kotlu i sanduk za pjesak. Bio sam sretan sto sam imao neke drzace rukohvata od prijasnjih montaza. To su "brass handrail knobs" Romford UK, u njih sam uveo zicu od 0.4mm.

 

jz23038b.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jz23038c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Isto kao sto se vidi na slici premjestio sam kompressor na ljievi kraj kotla kao na pravoj 23038!

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavlja se montaza cijevi iz sanduka za pijesak. Pa odvodne cijevi iz ventila na kotlu.

 

jz23038f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tu sa druge strane kotla slican posao, samo sto treba dodati jos drugi cijevi iz parnog doma i dinama.

 

jz23038j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon dobrog ciscenja i ravnanja kotla, sa svim cijevima, pofarbao sam kotao. Sa tim je zavrsila modifikacija pruske G.7 u nasu JZ23038!

Prilazem sliku originala uzetu iz knjige od T.Brate i moj modificirani model. Ima jos jedna mala stvar, tablice od JZ jos nisu gotove, cim ih imam ondacu ih ucvrstiti na kabinu lokomotive.

 

jz23038b.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jz23038m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jz23038n.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da to nije neki veliki posao, sto sam ja napravio. Jos kad se uzme u obzir da taj model lokomotive od Piko se moze naci za male novce, cca Euro 100,00.- - 120,00.-

onda se pruza prilika za imati takvu lokomotivu. Posto je lokomotiva (taj tip..) najvise vozio u Sloveniji, onda je to "objekt" za slovenske modelare.

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo g. Crha!

Na žalost su ljudi bili u pravu, najviše kaj modelari gledamo su forum malezeljeznice.net, dobro pošto sam iz Slovenije redovno pratim i vlaki.info a da sam mogao danas otpisati ovdje ide zasluga kolegima Kluba Baat koji su me upozorili na tu temu.

O JŽ 23 lokici se slažem da je to bila više manje slovenska lokomotiva kaj možete vidjeti i u knjižici "Glavni podatki lokomotiv v staležu direkcije državnih železnic Ljubljana, 193x" u mojom Webshots albumu.

O preradu pomoću stirena postoji članak ovdje: http://modelni.vlaki.com/Material/articles.htm. Ovdje osim nekih detajla od Weinerta nema ništa specialno ali ovaj dom za pjesak kojeg ste uzeli izgleda ljepo pa me zanima ko je proizvođać, Weinert ili neki drugi?

 

Pozdrav,

Goran


Goran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane, ne mogu otvoriti tvoj web site, neznam zasto? Uglavnom to nije neki veliki posao, modificiranje modela Piko, medjutim lijepo je imati jos jednu nasu lokomotivu.

Pjescani sanduk je od Weinert-a.

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za URL. Sanduk za pjesak od Weinert-a je broj 8152!

Sto se tice modifikacije moje JZ23, kao sto sam rekao nije jos kompletno zavrsena, osim tablica mozda cu jos neke stvari napraviti.

Na primjer tender nisam modificirao, a citavu lokomotivu cu malo postariti patiniranjem.

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleksb, jel' ti znas da bas u tom Ogulinu, kod moje tetke, zavolio sam zeljeznice! Svakog ljeta za ljetne praznike dolazio sam tu. Posto su prozori stana bili prema stanici, tako sam znao kad svi vlakovi dolaze. Sijecam se dobro 11-tica koje su vozile "brze" iz ZG, 50/42-ica, pa 62-ice kad je slagala po noci vlakove te nisam mogao spavati.

Sjedeci na prozoru sve se to odmah moralo i nacrtati, tako da imam hrpu albuma sa raznim slikama od vlakova.

Jasno, ne mogu zaboraviti Djulin ponor, i kupanje na tri mlina ili na sabljacima.

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sijecam se dobro 11-tica koje su vozile "brze" iz ZG, 50/42-ica...

Dobro se sjećam svog prvog posta na ovom forumu. Lutajući bespućima interneta naletio sam na zeljeznice.net, registrirao se i odmah postavio pitanje: Koje su lokomotive vukle brze vlakove 50-tih godina na relaciji Moravice – Zagreb?

Rezultat: Bilo je malo nagađanja, najozbiljniji je bio nikola, no pravog odgovora nisam dobio.

I sada, nakon 6 godina... Sijecam se dobro 11-tica koje su vozile "brze" iz ZG, 50/42-ica

Pa gdje si, crhav, do sada bio?

 

zeljeznice.net - registracija

crhav: 16. 01. 2006.

ghpacer: 04. 02. 2006.

 

Onako usput: što bi značilo ono 50/42-ica

 

A model parnjače je prekrasan. Što sve može, onaj tko zna, napraviti iz jeftinog osnovnog modela. Bravo!

Usput, malo potpitanje: Pregledao sam sve slike i nisam vidio motor; u tenderu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa gdje si, crhav, do sada bio?

 

Nikad do sada nisam pisao o sebi i mozda ne procitao sve tvoje postove!

 

Onako usput: što bi značilo ono 50/42-ica

 

To da sam vidio, imao sam oko 10-tak godina, famosne JZ33! Vukla je teretni iz Gorskog Kotara prema Ogulinu.

 

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...