Jump to content

Samoborček od Savskog mosta pa do kraja - do zadnjih biki


nbucic

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I te prelaske treba dokumentirati. Inače sam mislio da je pruga u VB išla samo po jednom kolosijeku i da su se od njega odvajali kolosjeci u pojedinu halu. A nisam se sjetio pitati nikoga na forumu da li ima kakvu kartu kolosječnog stanja preko u Sloveniji jer nigdje do sada nisam vidio niti jednu kartu gdje je nacrtana pruga s one strane Bregane.

A ovako kad znaš stanje nečega, onda znaš gdje i tražiti :)

 

Uostalom, vrlo lako se tamo može hodati. Čak se može ući u ovaj dio gdje piše Vojaško območje, ali sa strane gdje je rječica Bregana. Nisam ulazio jer nisam znao da tamo može biti ovaj donji odvojak pruge.

Link to comment
Share on other sites

Nisi li taj dio pruge snimio tamo na slici 5? Ide uz potok i onda izvire između onih hala.

 

Portosova karta kolosijeka je...čudna. Vjerojatno nije u mjerilu, a ni orijentacija svega ne štima, ali možda se još što i nađe :).

 

Meni ono kod tvog 6 7 na GE slici izgleda kao ono račvanje na kraju gornjeg kolosijeka :S

Edited by Fitz
Link to comment
Share on other sites

Slažem se s tobom da je prije fotke na mjestu 5 došlo do račvanja.

Trebamo pričekati železocestnika da nam iz arhive izvuče bolji raspored kolosijeka :kul, kako bi znali identificirati gdje i kako su išli svi ti kolosjeci pa onda i potražiti eventualne ostatke.

Link to comment
Share on other sites

Bravo na putopisu. To je još jedan putopis koji dokumentira kako se krajolik uz prugu iz godine u godinu mijenja od kada Samoborček ne vozi. Biti će zanimljivo vidjedti istu trasu kroz nekoliko idućih godina.

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Sjajno, svaka čast. :pivo:pivo Pošto si ti svoj bicikl po bijeloj boji nazvao bela strela, a kako sam ja na svom srebrnom biciklu prošao dio trase od kolodvora u Adžijinoj do Podsusedskog mosta onda i ja svoj mogu krstiti - srebrna strela :lol:

...and I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....

Link to comment
Share on other sites

Još jedno pitanje

 

Kakva je to kamera/fotoaparat?

 

Evo Fitz ti je odgovorio.

 

Nego da Fitzu još nešto odgovorim - kraj lokacije 5 nisam slikao prugu Samoborčeka (moguće da je ona prolazila kroz ona vrata u desnom dijelu slike, ali to se ne može vidjeti gledajući ovako u sliku) već vodilice portalne dizalice. A to isto možemo nazvati prugom - mnogoširokotračnom :kul

Link to comment
Share on other sites

Konačno sam uhvatio malo vremena i pogledao tvoju avanturu.

 

Preostaje mi samo da ti čestitam prije svega na iznimnom trudu i volji, te na prekrasnim fotkama i zanimljivim komentarima.

 

Ovime si u nama po tko zna koji put probudio nostalgiju za ovim kultnim vlakićem.

 

Hvala ti. ;-)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Odličan prikaz ostataka ove pruge :palac:

Iam jedno pitanje. Ako se ne varam nova pruga bi trebala imati trasu stare, pa kolko je to moguče s obzirom da vidim da je stara pruga išla kroz naselja? Na primjer, vidim da je u Orešju pruga išla između ceste i kuča.

Link to comment
Share on other sites

U Bestovju je išla između ceste i kuća, kod onog prvog stajališta što sam uslikao. U Orešju je išla s druge strane ceste. Kad je ušla u Strmec po novoj trasi - e tu nastaje problem jer je sad to sve izgrađeno. I onda kad se uđe u Samobor negde kod njihove tržnice je problematično - ima koridor ali okolo koridora su kuće - a u njima vjerojatno NIMBYji prokleti.

 

Što se tiče Strmeca tamo će ranije početi skretati prema jugu da bi prošao ispod A3, a u Bestovju će prije skretati na sjever, praktički odmah nakon mosta tako da neće imati problema sa novogradnjom (gledajući od ukidanja željeznice).

U ostalom, ovdje se sve to može vidjeti.

Link to comment
Share on other sites

Evo Fitz ti je odgovorio.

 

Nego da Fitzu još nešto odgovorim - kraj lokacije 5 nisam slikao prugu Samoborčeka (moguće da je ona prolazila kroz ona vrata u desnom dijelu slike, ali to se ne može vidjeti gledajući ovako u sliku) već vodilice portalne dizalice. A to isto možemo nazvati prugom - mnogoširokotračnom :kul

Da, vidio sam to. Mislio sam od početka da misliš na ona vrata i one tragove u betonu ispred njih. A i po Portosovoj skici bi tako nekako došlo :).

Kad (ako) uđemo u EU onda ćemo moći i oko kompleksa hodati bez problema, pa se možda nešto vidi s druge strane.

Link to comment
Share on other sites

Odlično :cheer: Jesi možda razmišljao o tome da bi fotke stavio na Panoramio, a time i na Google zemljovid?

 

Taj dan kad si to napisao (ili dan poslije dry.gif) sam stavio slike na Panoramio. Danas gledam u GE i vidim da su tamo. Nisu sve koje sam postavio na P, ali one najbitnije gdje se vidi trasa jesu icon_mrgreen.gif

Uostalom, ovdje su sve moje Panoramio slike, između kojih su i one sa Samoborčeka.

 

Da, vidio sam to. Mislio sam od početka da misliš na ona vrata i one tragove u betonu ispred njih. A i po Portosovoj skici bi tako nekako došlo :).

Kad (ako) uđemo u EU onda ćemo moći i oko kompleksa hodati bez problema, pa se možda nešto vidi s druge strane.

Tko će čekati EUniju ... možda do tada više ne bude ništa od remontnog zavoda. Treba što prije cheer.gif. (BTW pruga sigurno nije prolazila kroz ta vrata nego 95% da je prolazila iza te hale. Malo sam gledao na www.geopedia.si i mislim da je tako kako sam napisao. A čini mi se da se vidi i gdje je počinjala trijangla, sudeći po asfaltu ispod Begros-a)

OT: Kad sam negdje u 4. mjesecu išao za Željavu državnom cestom D6 od Gline do Dvora, na jednoj kući sam vidio natpis (nažalost nisam slikao) kao ostatak zadnjeg rata "Vidimo se u Zemunu još ove godine". To je pisano '91. godine. Mislim da se nismo vidjeli u Zemunu ni te vražje '91. niti bilo koje druge godine jer je rat na sreću prošao a mi smo samo branili i osvajali ono što je bila SRH odnosno danas RH. Tako i ja kažem "Vidimo se u VB još ove godine" i nadam se da si neću pljuniti u usta kad to velim

Link to comment
Share on other sites

O kolosijecima u Bregani-tvornici piše u monografiji o Samoborčeku:

 

Bregana_tv.jpg

 

A prema mom sječanju i konfiguraciji terena kolosijeci su izgledali slično ovome:

 

Breganatvornica3.png

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Portos, svaka ti čast na trudu koji si morao uložiti za ovaj članak, i što si prikazao kolosijeke u bivšoj Bregana-tvornici, ali! Početak pruge ti ne nejde preko mosta (moža je to slučajno). Ako si kasnih 80ih gledao vagone u VB izvan ograde, sigurno nisu mogli biti tako daleko kao što si nacrtao na sliji. Znači, vjerojatno je pruga išla i dalje.

Link to comment
Share on other sites

Portos, svaka ti čast na trudu koji si morao uložiti za ovaj članak, i što si prikazao kolosijeke u bivšoj Bregana-tvornici, ali! Početak pruge ti ne nejde preko mosta (moža je to slučajno). Ako si kasnih 80ih gledao vagone u VB izvan ograde, sigurno nisu mogli biti tako daleko kao što si nacrtao na sliji. Znači, vjerojatno je pruga išla i dalje.

Nisam nacrtao prugu preko mosta, znamo da je išla preko mosta pa ju niti nisam crtao. Ograda TRZ bila je cca 20-25 metara udaljena od kolosijeka na kojima su stajali plato vagon za tenkove i 6-osovinski plato vagon za teške terete. Za odvojak koji je išao uz potok nisam tada znao ali uz ogradu koja je bila odmah uz potok, pokraj hala TRZ uvijek su stajale samohodke što bi značilo da su ih i tamo iskrcavali sa vagona.

Naš forumaš Silver je kao strojovođa Samoborčeka vukao te vagone iz Vrapča do TRZ možda bi se mogao sjetiti rasporeda kolosijeka i usporediti moju skicu sa stvarnim stanjem. Ipak sam ja trasom pruge prošao 5-6 godina nakon ukidanja kada večine tračnica i infrastrukture više nije bilo.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja objavilo je interaktivnu kartu Hrvatske. Karta je izrađena na temelju zračnih snimaka koji su 2013. poslani iz Beograda, njih 8800, a koji su napravljeni prije 15. veljače 1968. godine. Riječ je o snimkama koje je napravila jugoslavenska vojska, a dokumentacija se čuvala u Vojnogeografskom institutu u Beogradu

 

https://ispu.mgipu.hr/

 

 

 

Malo sam gledao kartu sa linka postavljenog u temi o fotografijama iz prošlih vremena i primjetio sam da se vidi triangl ispred Remontnog Zavoda o kojem je bilo riječi. Ne znam od kada je snimka ali i ovo je dovoljno da razjasni nedoumice.

Desno se vidi most preko potoka Bregana i pruga koja prelazi preko njega, Pruga zavija lijevo prema Remontnom Zavodu te prolazi preko triangla. Također se vidi kolosjek koji se odvaja lijevo, kao na Portosovoj skici.

 

Samoborcek%20Bregana%201_zpser6e9i0r.jpg

 

Deda je vozio seriju 32

Ja sam samo običan ferroequinolog

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...