Jump to content

Samoborček od Savskog mosta pa do kraja - do zadnjih biki


nbucic

Recommended Posts

Već dva tjedna planiram otići biciklom do Samobora, a možda i dalje, ovisi kako mi se da. Onda je bila ona bijesna poplava u petak navečer pa nisam htio ići po blatu, prošlu subotu mi je pukla guma negdje na odteretnom kanalu Sava-Odra, ovu subotu sam imao sreće (valjda zato što sam sve ponio od rezervnih dijelova). Odlučio sam barem dio ići po trasi Samoborčeka, pa sam radni dio ovog tjedna proučavao putopise po forumu kuda je točno išla pruga, da li ići po staroj ili po novoj trasi ... I tako jelte, gledam ja, isprintam si vojne topo karte, kameru s GPS pripremio i onda vidim da ću morati ići do Slovenije. Zbog vas. Nitko nije slikao prugu dalje od Bregane. A i od Samobora do Bregane ima par stidljivih sličica.

 

Al' rekoh da nejdem samo zbog vas tamo, odlučio sam otići popiti pivo do Mokrica. Pa ću usput slikati i prugu. A svratiti ću i do bivšeg remontnog zavoda Vladimir Bakarić, zato što me zanima vojska. Pa ću potražiti prugu i tamo.

 

Dosta uvoda, krenimo. Ovaj putopiščić posvećujem svim nepopravljivim romantičarima s ovog foruma koji od komada željeza mogu napisati jako lijepu prozu, kao i onim nepopravljivim optimistima koji vjeruju kako će se sve nestale pruge jednom vratiti. Još ljepše, još brže, s još više vlakova. Krenuo sam s (D)belom Bertom, a vraćam se sa ...

 

 

 

Krenuo sam iz NZG uz Savu, pa preko odteretnog kanala (tamo gdje mi je prošli tjedan pukla guma) došao do starog samoborskog mosta.

 

SMB001.jpg

nedaleko mosta, prema Samoboru

 

Skrenuo sam tamo gdje treba skrenuti, sjeverozapadno na Staru cestu, prema Orešju, gdje sam na forumu vidio prvu sliku sa tog dijela pruge. Evo ova je od 17.09.2011 pa netko može napraviti usporedbu sa prethodnima

 

SMB002.jpg

 

SMB003.jpg

stajalište u Orešju

 

SMB004.jpg

od tamo sam došel

 

SMB005.jpg

 

SMB006.jpg

prijelaz preko Stare ceste u Orešju

 

Nastavljam se voziti tom cestom, do dijela gdje pruga ponovno skreće, ovaj puta jugozapadno, po takozvanoj novoj trasi. Napisali ste da na staroj trasi nema ništa pa se nisam ni trudio :-)

 

SMB007.jpg

 

SMB008.jpg

pogled na nasip uz cestu

 

Kad sam skrenuo, gledam okolo i ne primjećujem ništa od nasipa, od objekata ... baš ništa. Ali vjerujem da sam na dobrom putu. I onda osvane kućica, koju ste ovdje pokazivali nekoliko puta

 

SMB009.jpg

stajalište Strmec

 

SMB010.jpg

i pogled prema dalje

 

[1/14]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pri kraju ceste sa prethodne slike, dolazi se do križanja gdje se može "popeti" na glavnu cestu tamo (gdje je i onaj poznati stake house Fort Apache), ali ja sam nastavio po nasipu gdje je išla pruga.

 

SMB011.jpg

tu desno se ide na glavnu cestu

 

SMB012.jpg

 

SMB013.jpg

nasip uz glavnu cestu

 

Sa nasipa slikam krajnji cilj biciklijade

 

SMB014.jpg

 

SMB015.jpg

i malo pobliže

 

SMB016.jpg

još jedan pogled unatrag

 

Prošao sam ispod autoceste (napisali ste ovdje da su promjenili trasu zato što nisu mogli napraviti još jedan nadvožnjak niti km-dva poslije, možda zato što je preskupo, pa su napravili ovu novu trasu) trasom, i počeo se vraćati sjeverno prema staroj trasi, cestom uz poslovnu zonu (ili cargo zonu, pomozite mi) Zagreb. Bile su pasje vrućine, a moglo bi se reći i "tko čeka Samoborček, ne dočeka" :-)

 

SMB025.jpg

"tko čeka Samoborček, ne dočeka"

 

Dolazim do kraja asfaltiranog dijela puta kroz tu poslovnu/cargo zonu i vidim da ću morati preko, baš na onu stranu gdje je vozio vlakić. Vratio sam se malo natrag, prešao neki most i nastavio po trasi. Onda je došlo neko grmlje pa sam morao dolje u kanal da pređem na drugu stranu i tako sam došao do kanala Rakovica, gdje je nova trasa prelazila.

 

SMB017.jpg

stazom s lijeve strane (Samoborčekov put) sam došao, prešao kanal ...

 

SMB018.jpg

... i sad sam opet na krivoj strani :|

 

SMB019.jpg

i dolazim do mosta ... (slikano bočno)

 

[2/14]

Link to comment
Share on other sites

SMB020.jpg

slikano frontalno

 

SMB020.jpg

pa nosač mosta s druge strane

 

SMB021.jpg

hektometarski znak s južne strane mosta

 

SMB022.jpg

zadnja slika tog mosta, obećajem

 

SMB023.jpg

potok Rakovica ispod mosta

 

Prošle godine u 10. mjesecu su mi ukrali bicikl. U zgradi. Bio je skup jedno 200kn s popravcima. Ali ja sam kriv. Ostavio sam ga nevezanog na stubištu, nadajući se da nitko neće krasti bicikl na polukatu između 5. i 6. etaže zgrade. Grdno sam se prevario. Kad je ove godine zatoplilo odlučio sam si kupiti bike, polovan. Frendu sam platio kaznu za brzu vožnju od 500kn pa sam mu rekao da mi nađe neki bike za tu cijenu. Ali naravno, kako to kozmička pravda zapravo i traži, do tada je vidio bicikala po 500-600kn na oglasima (jer je i on sebi tražio nešto) ali od kad sam mu ja rekao to, nema ni od korova. Ajde 600-700, ajde 700-800 i tako sam odlučio da si kupim novi bike.

 

Opet sam istom frendu rekao da mi nađe koji bike da si kupim jer se puno bolje razumije nego ja. Našao mi je Haro Treeline 2010, na akciji u jednom lancu trgovina sa biciklima. Nađemo se na pivu i ja krenem zvati od trgovine do trgovine i naravno da nemaju. Iz očaja nazovem zadnju trgovinu - oni kažu da baš imaju još jedan zadnji. REZERVIRAJ!!!!!!!! DOLAZIM!!!!!!

 

Sav sretan, imat ću crni bike opet, kao ovaj na prospektu, ma divotica. Ali se opet kozmička karma uključila u moju sudbinu pa mi je dodijelila onaj jedan jedini što je ostao - bijele boje. A nemate možda crne boje :( ? Ne, samo je ovaj ostao.

 

Želio sam bicikl koji ima određene specifikacije, u koje naravno nije spadala boja. Tako da, iako na prvu ruku malo rezigniran zbog bijele boje, odlučujem uzeti taj bicikl. I stim biciklom prvi put se dovezem do jedne frendice, a ona će meni hihihihihihi, bela strela, hihihihihi. Rekoh da ne može biti bela strela, jer k'o da mi nešto fali na bicikli za to ime. Dat ću ja anketu među frendovima pa nek demokratija odluči. I ispalo je (D)bela berta (nije debela ali je bela. D je ostalo kao Dojčland :-) ). Ali vratit ćemo se na belu strelu i ono što fali bicikli...

 

SMB024.jpg

(D)bela berta pokraj mosta na Rakovici

 

Prošao sam malo okolo mosta da vidim kako ću prijeći kanal ali nije bilo ničega za prijeći. U jednom trenutku sam spustio bicikl dolje u potok, gdje je dosta plitko, pa da s njim prijeđem, ali otpor je bio veliki tako da sam naglo zaokrenuo i sva sreća završio na nasipu s moje strane, ne smočen, s nogom na nasipu. Odlučio sam se vratiti natrag u Strmec, pa Selskom cestom (uz staru trasu) prijeći preko nadvožnjaka autocestu i negdje se u Domaslovcu vratiti natrag na trasu.

 

Na Google Maps sam pogledao koja je prva cesta koja vodi do trase pa sam se po njoj i uputio tamo

 

SMB026.jpg

pogled prema objema trasama - tamo negdje gdje završava drveće s lijeve strane slike se spajaju stara i nova trasa. Ali nisam otišao do tamo, srry

 

SMB027.jpg

pogled prema napred

 

Nastavim se dalje voziti po trasi prema Samoboru, usput gledajući da li ima kakvih artefakata Samoborčeka i kontemplirajući o svemu, pa i o sljedećem ...

 

Večer prije sam odlučio otići na nadvožnjak preko ZG obilaznice, onaj koji vodi od RK prema Velikom Polju. Taman kraj gradilišta A3-A5 čvora. Hoću noćnu sliku sa jurećim autima napraviti.

 

HPIM5434_filtered.jpg

 

HPIM5437_filtered.jpg

 

Uslikao nekoliko slika i odlučim se vratiti kući, opet preko RK. Dolazim do onog podvožnjaka ispod onog račvališta, prolazim kraj onih nekoliko objekata tamo, prelazim još jedan kolosijek i na zadnjem kolosijeku do rampe vidim vlak kako se kreće i dolazi prema meni. Nije imao veliku brzinu, nije bio niti blizu, ali sam ja stao jer se to tako radi. Za 10 sekundi prolazi Brena 016 ispred mene sa vagonima natovarenim novim pragovima (moguće da je za remont kod Križevaca??) i popratnim vagonima. I tako ja dočekam da vlak ode, sjednem natrag na bicikl, prođem kraj rampe, kad čujem portira sa strane "svaka čast". Meni čudno, možda sam krivo čuo, pa ga priupitam šta mi je rekao. A on veli "rekao sam ti svaka čast što si čekao da vlak prođe". E pa to me zabolilo, što nam je društvo takvo - zapravo kultura koju ovo društvo njeguje, da te se pohvali kad napraviš nešto što je iole normalnoj osobi najnormalnija stvar. Istina, mogao sam stisnuti pedale pa proći. Ali je isto tako istina da sam mogao pasti ili zapeti baš između dva komada željeza po kojem ide još veće željezo pa bi bilo belaja. Kažem tom portiru otprilike isto ovo što sam ovdje napisao i krenem dalje ...

 

[3/14]

Link to comment
Share on other sites

... i tako razmišljajući o tome, naletim na šine na nasipu i naglo zakočim. I to s prednjom kočnicom tako da sam se propeo na prednji kotač i skoro se razbio. Rekoh, nisam jučer bio budala ispred Brene 016 pa sam eto sad ovdje mogao nastradati :-)

 

SMB028.jpg

dio koji me skoro došao glave

 

SMB029.jpg

i malo kasnije, pogled prema tom dijelu

 

Kad sam došao do dijela kada nasip postaje šetnjica između kuća, uočio sam ponovo hektometarske oznake

 

SMB030.jpg

 

SMB031.jpg

18.6km???

 

SMB032.jpg

pogled prema natrag. Tu se vidi kako je ovo šetnjica između kuća

 

SMB033.jpg

još jedan ...

 

SMB034.jpg

pa još jedan, gdje nova cesta (Vlahe Bukovca) prelazi nasip

 

SMB035.jpg

ovdje se vidi (nadam se da se vidi), a bogami se i osjeti kako su tu nekad ležali pragovi

 

I nakon toga dolazim do zadnjeg skretanja pred kolodvor. Odlučim otići i taj dio nasipom ali su tamo sad privatni posjedi, tako da se vraćam natrag i Kolodvorskom ulicom dolazim do zgrade kolodvora

 

SMB036.jpg

 

SMB037.jpg

 

[4/14]

Link to comment
Share on other sites

Tamo gdje se Kolodvorska ulica spaja na Gupčevu, zamjećujem kolnu vagu. Iako ne razumijem za čega je služila (možda kao mitnica, pa da svako vozilo koje ulazi u grad plati određene novce???) uslikao sam ju nek se nađe

 

SMB038.jpg

 

SMB039.jpg

 

Prelazim cestu, dalje kako je pruga išla i dolazim do mjesta gdje cesta nastavlja desno, a nasip ravno.

 

SMB040.jpg

osvrt unatrag, prema kolodvoru i kolnoj vagi

 

Usput primjećujem tipično Hrvatstvo

 

SMB041.jpg

dobio sam sad neke pare, izgradit ću neboderčinu, pare se istopile, izgradit ću si bajticu u prizemlju (a možda se čovjeku stvarno dogodilo nešto što nije "tipično Hrvatstvo")

 

Zadnji pogled na nasip

 

SMB042.jpg

 

i ja sam već na njemu. Prošao sam kroz neke čičke i došao do mosta preko rijeke Gradne

 

SMB043.jpg

 

SMB044.jpg

 

Pokušao sam prijeći prvo sam, pa ću onda sa biciklom, ali nisam se usudio. Neka gadna misao me morila, što može biti ispod tog bršljana, možda je baš tu hrđavo... Onda sam zaključio da moram otići popiti pivo (i to ne bilo kakvo) pa ću se vratiti s druge strane mosta.

 

Uz Gradnu sam nastavio prema gradu, usput slikajući ljepotu Gradne

 

SMB045.jpg

 

i (D)belu Bertu kako se odmara

 

SMB046.jpg

 

da bih na kraju došao do puba Scout, jedno od najboljih mjesta u Hrvatskoj što se tiče ponude piva.

 

Ja sam bio u Samoboru pa jedno 20 puta, ali mi je ovo tek drugi put da sam u Scoutu. Još od prvih posjeta Samoboru, pričao sam i upućivao ljude da odu u Scout, jer tamo ima navjeći izbor pive a eto ja ovdje tek drugi put. Bzvz. Ali znam šta treba naručiti. Kako se ovdje dimilo iz parnjača, tako sam ja naručio dimljeno pivo.

 

SMB047.jpg

 

Riječ je o pivu čiji se ječam suši na bukovom drvetu te dobije onaj fini miris dimljenjog sušenog mesa (kobasica, kulena, šunke). Riječ je o jednom od (čini mi se) 9 vrsti piva koje se još uvijek tako priprema, a samo ovo imamo za probati u Hrvatskoj. U Samoboru!

 

Nakon dimljenog piva, mogu i ja zadimiti po mostu kojeg nisam prešao. Hu huuuuuuuuuuuuuuuu!

 

[5/14]

Link to comment
Share on other sites

Obišao sam most i prišao mu s druge strane

 

SMB048.jpg

uređena zgrada Komunalca

 

SMB049.jpg

Novi autobusni i nekad u superbudućnosti novi željeznički kolodvor

 

Da sad vidimo most

 

SMB050.jpg

dva praga stoje postojano kano klisurine

 

SMB051.jpg

 

SMB052.jpg

nepoznati objekt preko Gradne

 

SMB053.jpg

 

SMB054.jpg

(D)bela Berta pozira

 

Nastavljam dalje. Obilazim novi kolodvor i vidim gdje se ponovno nastavlja nasip

 

SMB055.jpg

 

Skrećem u iduću uličicu prema sjeveru i dalje slikam nasip

 

SMB056.jpg

prema novom kolodvoru

 

SMB057.jpg

prema ex-Šmidhenu i HEP-u

 

[6/14]

Link to comment
Share on other sites

Dolazim do ceste prema HEP-u i uočavam da je između ulaza u HEP i ceste s koje su nastale prethodne dvije slike bio nekakav mostić na trasi pa odlazim do njega

 

SMB058.jpg

 

SMB059.jpg

mostić preko nekog kanala

 

Preko ceste koja vodi u pogon HEP-a su ostali tragovi pruge

 

SMB060.jpg

 

SMB061.jpg

desna šina kad se gleda prema Bregani

 

SMB062.jpg

lijeva šina kad se gleda prema Bregani

 

SMB063.jpg

i pogled nakon ex-cestovnog prelaza

 

Odlazim dalje prema ex-Šmidhenu, skrećem na cestu koja vodi prema tom bivšem turističkom kompleksu i primjećujem da je uz cestu nekakav kanal preko kojeg je opet bio mostić za prugu

 

SMB064.jpg

 

Šmidhen je totalno sravnjen sa zemljom. Nema više one čekaonice sa klupama koje je tu stavljao, čini mi se, Seabral. Nema ništaaaaaaaa

 

SMB065.jpg

ništaaaaaaaaaaa

 

Iza ex-Šmidhena dolazi zaraslo područje sa šikarom. Do Bregane, zapravo do Luga Samoborskog se nasip vidi na još tri lokacije. Sa gorja se spuštaju potoci koji nešto istočnije od ceste prema Bregani tvore riječicu Bistrac. Područje oko tih potočića je uređeno od strane Hrvatskih voda te se tu vide mostovi na trasi Samoborske pruge (sad bi je mogli zvati Breganska pruga jer smo prošli Samobor :lol: )

 

TOPO001.jpg

Označene pozicije na karti

 

 

[7/14]

Link to comment
Share on other sites

SMB066.jpg

 

SMB067.jpg

prvi most, (D)bela Berta je udaljena nekih 2m od ceste, bez brige :lol:

 

SMB068.jpg

 

SMB069.jpg

drugi mostić

 

SMB070.jpg

treći mostić

 

SMB071.jpg

i jedan jako dobar natpis kojeg je postavio Hrvatske vode. Mislim da bi po svuda trebali postaviti takve natpise. Ne samo za smeće, nego za bilo koji devijantni oblik ponašanja koji ne dolikuje kulturnom društvu

 

Nakon zadnjeg mosta koji se nalazi 60ak metara nakon skretanja prema autocestovnom izlazu Bregana, pa sve do idućeg skretanja na sjever, prema Klokočevcu Samoborskom pruga, tj nasip je dobro skriven raznim grmljem. U biti o čemu je riječ - šikara je skrila prugu da vucibatine ne mogu doći do nje, baš kao što I. G. Kovačić u svojoj poemi Moj Grob govori: "nitko da ne dođe do prijatelj drag a kada se vrati nek zamete trag". Od tog skretanja se nastavlja biciklistička stazica prema Bregani

 

SMB072.jpg

 

Dolazimo do idućeg skretanja, ovaj puta na jug prema Bregani i Podvrhu i tu staza prelazi na drugu stranu ceste. I malo mi je čudno jer sam očekivao da pruga kasnije prelazi cestu, gledam u topo kartu pa ništa ne kužim. Uslikao sam križanje pa će pametniji na forumu reći da li je tu pruga prelazila ili ne.

 

SMB073.jpg

pogled natrag prema trasi pruge

 

SMB074.jpg

pogled naprijed gdje sam mislio da pruga nastavlja

 

Karta kaže da pruga prelazi cestu taman kod zavoja gdje cesta nastavlja ravno prema Samoborskom Otoku (nekada je sa te ceste vodio odvojak koji se spajao na današnju autocestu, tj. bio je ulaz-izlaz na autocestu u smjeru prema Zagrebu. Danas je tamo carina i međunarodni granični prijelaz) i gdje se od nje odvaja cesta prema Bregani. Pratim konfiguraciju terena kako bi našao dokaz da je pruga zapravo tu prelazila i uočim u asfaltu znakove pruge

 

SMB075.jpg

 

SMB076.jpg

bistro oko prepoznaje uleknuća u asfaltu koja pokazuju da je tu nekad prolazila pruga

 

[8/14]

Link to comment
Share on other sites

Pružni pojas je pretvoren u biciklističku stazicu

 

SMB077.jpg

pogled prema Samoboru i mjestu gdje pruga prelazi cestu

 

Dolazim do nekog dvorišta gdje sam vidio nekakve vojničke stvari pa malo to slikam

 

SMB078.jpg

 

SMB079.jpg

 

I onda, na križanju biciklističke staze i nekakve cestice, iz vedra neba izranja pruga (ili iz mutnog asfalta :lool)

 

SMB080.jpg

prelaz preko ulice Matije Gupca u Bregani

 

Nakon tog prelaza ponovno se javljaju hektometarske oznake, ali i nekakvi drugi stupovi kojima vi znate svrhu, a ja znam samo da su crveno-bijeli (crven bijeli plaviiii, crven biiijeli plaviiiiiiii)

 

SMB081.jpg

 

SMB082.jpg

bar ja vidim samo crvenu i bijelu

 

Dolazi još jedan stupić (da li je na Samoborskoj pruzi hektometarska oznaka bila svakih 200m? Tako mi se čini po svim oznakama koje sam dosad poslikao)

 

SMB083.jpg

 

Nedugo nakon njega zamjećujem komad tračnice iskorišten za nešto drugo (možda za pijance kada polegnu tu da se mogu nasloniti fino???)

 

SMB084.jpg

pogled prema stupu, desno Bregana, lijevo Samobor

 

SMB085.jpg

pogled prema Samoboru

 

I pred sam kraj "civilne" trase dolazi još jedan lolipop stupić i hektometarska oznaka

 

SMB086.jpg

 

[9/14]

Link to comment
Share on other sites

Dolazim do stajališta Bregana, barem ste vi tu tako napisali prije, pa zašto vam ne bi vjerovao

 

SMB087.jpg

stajalište Bregana

 

Približim se i vidim da niste bili u pravu, ovo je stajalište Bregana Bronx :lool

 

SMB088.jpg

Bregana od Tokija do Milvokija :rock

 

E sad, vi ste dalje napisali da je 1951. godine pruga produžena prema Sloveniji, tj. prema vojnom zavodu Vladimir Bakarić. Čak je netko poslikao gdje je pruga nastavljala pa mi nije bio problem otpratiti ju do mosta

 

SMB090.jpg

 

SMB091.jpg

čini mi se kao hektometarska oznaka

 

SMB092.jpg

tu se nadzire plavi krov graničnog prelaza "mala Bregana" a ujedno i privatni posjed na trasi pruge

 

SMB093.jpg

pogled na trasu nakon privatnog posjeda. U sredini slike se vidi zabijeni komad tračnice

 

I zadnja slika prije granice

 

SMB094.jpg

 

Stajem u kolonu s autima :lool, pozdravljam naše oni me propuste. Iduća kućica je naša carina, pitam da li trebam otvoriti gepek, gospođa koja je radila se slatko nasmije i pušta me dalje.

 

Nalazim se na pograničnom području gdje je kretanje ograničeno (i gibanje omejeno :prof). Vjerujem da ste od prije znali da na tom mostu još ima tragova pruge. Dok lagano pedaliram (iza mene su zaustavili lika pa je morao otvoriti gepek a meni je to bilo super jer sam mogao baš puževim korakom pedalirati i slikati mobitelom u isto vrijeme) nastaju ove dvije slike s mosta

 

SMB095.jpg

 

SMB096.jpg

 

Dolazim na Slovensku carinu. Dobar dan, dobar dan, kam putujete? Idem malo tu do Vladimira Bakarića poslikati za moje forumaše da li ima tragova pruge pa ću onda u dvorac Mokrice na kavu. Znaš li da je VB uz granicu te je tu zadržavanje ograničeno? Znam, zato vam i kažem da znate da ću tu biti zbog slikanja, da ne biste pomislili štogod. U redu od tebe mladiću što se prijavljuješ. Ali nema ti tu pruge više. A kava u Mokricama je skupa. Znam znam, ali jednom godišnje se može popiti, kad se već ide na kavu u EU, onda nek bude poštena kava. A prugu ćemo naći, nema odustajanja.

 

SMB135.jpg

dokaz da sam taj dan ušao u Sloveniju (a vidi ti ovaj 69 sa strane :lool)

 

[10/14]

Link to comment
Share on other sites

Dolazim do bivšeg vojnog zavoda Vladimir Bakarić, gdje su se popravljali između ostalog i tenkovi. Na forumu sam nekad prije vidio i sliku gdje je tenk natovaren na normalnotračni vagon a on natovaren na uskotračni.

 

SMB097.jpg

Velkom to Vladimir Bakarić end velkom tu kroejša

 

SMB098.jpg

Samo dio VB je ograđen žicom kao vojni dio, na što pokazuje i ova tabla [J] [1]

 

Gornja slika se nalazi na južnom dijelu VB. Uz svaku sliku ću staviti da li je na [J]ugu ili jeveru i broj koji označava poziciju gdje je slikano a koje ću prikazati na satelitskoj karti na kraju, kako bi ste mogli pratiti. Nastavljam dalje i na sjevernoj strani vidim spremnik za gorivo i crpnu stanicu. Možda je tu nekad prolazila pruga???? Iako mi se čini novijeg datuma. Posjed je privatan pa nisam ulazio unutra.

 

SMB099.jpg

crpna stanica [2]

 

Dolazim do idućeg ulaza u vojni dio (vojaško območje :prof)

 

SMB100.jpg

Glavna radiona [J] [3]

 

Ima neka stazica uz ogradu pa ću ja uz nju, da vidim šta je ostalo unutra

 

SMB101.jpg

Pogled na glavnu radionu [J] [4]

 

Ispod ove nadstrešnice je bilo stovarište materijala, pa ja mislim da je i tu išla pruga, iako nema tragova. Ma imaaaaaa............

 

SMB102.jpg

prvi pogled na prugu u VB :rock[J] [5]

 

Čitavim putem sam bio uvjeren kako je pruga išla negdje po sredini ceste. Tako sam manje više pratio sredinu ceste, a zanemarivao rub. Dolazim dalje do objekta, koji mi se čini da je bio baraka za vojnike (ja barem mislim, moguće da je bilo i skladište ali nekako ... ne znam)

 

SMB103.jpg

vojni objekt, u originalnom izdanju [J] [6]

 

I dok sam se odmicao od sredine ceste, prema sjeveru da uhvatim cijeli vojni objekt u kadar, počnem gaziti po lišću i pogledam dolje. Cesta, linija lišća, cesta, linija lišća, cesta. Maknem nogom to lišće a ono ispod željezo samo takvo :rock.

 

SMB104.jpg

 

SMB105.jpg

pruga i (D)bela Berta na prelazu [7]

 

SMB106.jpg

vojni objekt u originalnom izdanju i vidljivi trag pruge [J] [7]

 

[11/14]

Link to comment
Share on other sites

Idući objekt na južnoj strani je renovirani vojni objekt isti tip kao onaj s prethodne slike

 

SMB107.jpg

renovirani vojni objekt [J] [8]

 

Ispred tog objekta vidim tragove u asfaltu, pa možda je i tu prolazila pruga. Iako mi se čini da je ovdje asfalt rezan da se provuku instalacije (plin, struja, voda ...)

 

SMB108.jpg

[J] [8]

 

Nešto kasnije opet sa sjeverne strane uočavam u asfaltu gdje je prolazila pruga, ispred nekakve radione. Danas je ta radiona u privatnom vlasništvu (proizvode ograde i tome slično)

 

SMB109.jpg

tu je pruga išla (ovo drveće je dakle mlađe od 32 godine) [9]

 

Ta slika je nastala pred sam kraj VB. Dolazim do kraja i slikam još jednom. Na mjestu gdje su ovi strojevi prekriveni zelenom ceradom je nekad bio kraj pruge, a vjerojatno onda i bik (bik sam tražio, makar malo kamena u zemlji da nađem pa da vam podvalim da je tu bio bik :lool ali nema kamena i nema)

 

SMB110.jpg

tu je negdje bio kraj krajeva [10]

 

I satelitska karta

 

SAT001.jpg

 

Napuštam VB i idem dalje prema dvorcu.

 

SMB111.jpg

kućica i strmi voćnjak u pozadini

 

Negdje na pola uspona do dvorca stajem predahnuti i uslikati panoramski pogled prema Hrvatskoj

 

SMB112.jpg

vidi se rana na Medvednici (kamenolom u Ivancu). Ne znam hoćete li vi skužiti nakon desnog ruba Medvednice nekoliko bijelih točkica u pozadini ali ja primjećujem zato što sam slikao to :). To su 4 nebodera u ulici Braće Domany i novi SOT toranj koji se gradi na Ljubljanskoj aveniji.

 

SMB113.jpg

sjedam na klupicu pod njihovim pokroviteljstvom

 

Dolazim gore do dvorca i vidim neko vjenčanje. Jedni pričaju Slovenski drugi Srpski pa pretpostavljam da je bilo S-S vjenčanje. Ulazim u dvorac i pitam da li mogu negdje vani sjesti. Oni me upućuju na golfersku kuću jer će tu biti vjenčanje. No problemo. Odlazim do golferske kuće koja je nešto zapadnije od dvorca i tamo tražim da sjednem negdje vani pod hlad. Kažu da sad završava golferski turnir i da će oni sad večerati pa da nema baš mjesta.

 

SMB114.jpg

ova teta je iz Zagreba i ona je pobjedila u tom zadnjem turniru :rock

 

Ja ih tražim neki stol sa strane, da popijem pivo (ipak sam zaključio da mi kava neće puno pomoći) i da malo odmorim. Neću biti duže od 20 min. Našli su stol za mene. Imate li radler? Imamo grejpfrut pa limona. Može grejpfrut. Izvolite. 2 evra 80.

 

SMB115.jpg

nestao je u 5 min :)

 

[12/14]

Link to comment
Share on other sites

Vraćam se natrag, granicu prelazim brzo. Nisu ništa pitali, čak nisu ni žig dali. Odlučujem se vratiti do Samobora sa drugom cestom, onom preko Bregane i Perivoja koja se u Samoboru zove Bana Josipa Jelačića. Bio mi je u planu obići i dvorac Bistrac ali sam prošao skretanje za njega. Skužio sam nekakvu šumu i odjedanput željezna vrata neka starog tipa, a ograde nema. I onda skužim da je to šumica tog dvorca i da se nekada i kroz ta vrata moglo ući. Bila je neka fešta tamo (možda još jedna svadba) pa sam odlučio dalje do Samobora.

 

SMB116.jpg

Samoborski trg

 

Stojim na trgu i razmišljam gdje ću dalje. U silnim razmišljanjima dođem do ovog plana. Nije u redu da je (D)bela Berta vidjela samo dvorac i uspone u drugoj državi, treba vidjeti i ovdje. I tako se ja odlučim uspeti i do Samoborskog dvorca, tj. do Starog grada. Smješten na brdu Tepec, građen je u razdoblju 1260. - 1264. godine od strane pristaša češkog kralja Otokara. Nalazi na uzvisini iznad tada važnog križanja puteva u sjeverozapadnom dijelu savske doline. Grad je tokom stoljeća nadograđivan te je isto tako mijenjao vlasnike. Zadnji žitelji napuštaju grad pred kraj 18. stoljeća. Grad Samobor ga je kupio 1902. godine. Danas je taj grad samo ruševina. Postoje planovi za obnovu ali naravno, nema novaca. Mali dio je ipak uređen, sa kamenom koji su našli u urušenim dijelovima utvrde te cementom i gašenim vapnom.

 

Idem uz Gradnu prema zapadu pa ću tamo negdje gdje se Rudarska gradna ulijeva u Gradnu naći stazu prema gore

 

SMB117.jpg

šetnica uz Gradnu

 

SMB118.jpg

pogled na neku staru tvornicu, danas samo parkiralište

 

SMB119.jpg

 

SMB120.jpg

bazeni na Vugrinšćaku

 

SMB121.jpg

rekreativno jahanje na Vugrinšćaku

 

SMB122.jpg

crkva Sv. Mihalja nedaleko ušća Rudarske gradne u Gradnu

 

SMB123.jpg

nazire se Stari grad

 

Iako je puno bolji (blaži) uspon sa istočne strane Tepeca, odlučio sam se ovdje popeti pa kud puklo da puklo

 

SMB124.jpg

pogled prema Samoboru - bazeni na Vugrinšćaku i crkva Sv. Anastazije u centru Samobora

 

SMB125.jpg

i prva slika Starog grada iz blizine

 

[13/14]

Link to comment
Share on other sites

SMB126.jpg

 

SMB127.jpg

 

SMB128.jpg

 

SMB129.jpg

 

SMB130.jpg

 

SMB131.jpg

 

SMB132.jpg

 

Na kraju se spuštam natrag i odlučujem na još jedno pivo u Scoutu. I to ne bilo koje pivo ...

 

SMB133.jpg

crkva Sv. Anastazije u krupnom planu

 

... Hacker-Pschorr Münchner Radler - najbolji radler koji se može probati u Hrvatskoj. Kupila ih je pivovara Paulaner ali Paulaner im nije ni do koljena u pravljenju piva :-)

 

SMB134.jpg

Hacker-Pschorr Münchner Radler

 

I to je bilo to. Da vas više ne gnjavim. Vraćam se natrag, ovog puta cestom između Samobora i Sv. Nedjelje. Mislim još obići dvorac Kerestinec ali je sumrak i dok dođem do tamo neće se ništa vidjeti. Dolazim do Savskog mosta, odakle je krenilo slikanje i odlučujem kroz grad doći do NZG, nije situacija da se vozim uz Savu jer se ništa ne vidi.

 

Nego, još nešto dugujem. U dijelu [3/14] sam pisao u Beloj streli i kako je bicikl dobio deomkratijom ime (D)bela berta. I da mi nešto fali da bicikli dam ime Bela strela. Frendica koja je izvalila Bela strela je iz Samobora. Iako je rođena nakon što je ukinut Samoborček (kao i ja), kao da se kozmička karma provlači kroz stanovnike Samobora, kao da i dan danas čuju kako Srebrna strela dovozi/odvozi putnike pa i oni svemu novome onako mahinalno, niti ne sluteći na koje sve načine čuvaju prugu od zaborava, daju ime strela. Bela strela.

 

Tek kad sam se provezao trasom Samoborčeka sinulo mi što je to falilo da dam bicikli ime Bela strela. Pa nije prošao trasu kojom je išla Srebrna strela. Sad ima sve predispozicije za dobiti to ime. Bela strela - zadnja strela na Samoborskoj pruzi :rock

 

Krenuo sam s (D)belom Bertom, a vraćam se sa ... Belom strelom.

 

[14/14]

Edited by nbucic
Link to comment
Share on other sites

I to je bilo to. Da vas više ne gnjavim

Dabogda nas svi forumaši gnjavili ovako lijepim putopisima. :palac:

Vjerojatno sam prvi koji ga je vidio, jer sam neposredno slijedio tvoja postanja.

Čestitke na sjajnim slikama i vrlo zanimljivom i kvalitetnom tekstu. A prije svega na ''živoj volji'', trebalo je to sve obići.

Ovo je zaista izvrsna dopuna dosadašnjim putopisima o trasi Samoborčekove pruge.

Na kraju dvije kratke opaske:

- Onaj crveno-bijeli stup je tzv. pružna opomenica prije ŽCPR, gdje strojovođa mora dati zvučni signal.

- U kolodvoru Bregana-Tvornica postojao je trijangl za promjenu smjera vožnje lokomotiva. Šteta je što nisi mogao ući unutra, možda bi našao kakve tragove.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odličan Bela-strelopis!!! Da sam mlađi i sam bih se biciklom zaputio u obilazak.

Prvi put sam Samoborčekovu prugu obilazio polovicom 80-ih, prehodao sam trasu od Zagreba do Podsuseda i trasu Bregana tvornica-Samobor. Tada je remontni zavod Vladimir Bakarić još radio te sam kroz zapadnu ogradu zavoda na kolosijecima još vidio jedan plato vagon i vagon za prijevoz tenkova. Tada to područje još nije bilo na teritoriju Republike Slovenije, a ja sam bio mlad, pun entuzijazma i bez foto-aparata. No zadovoljstvo da sam hodao trasom kojom su još ne tako davno vozili vlakovi bilo je veliko.

Krug bivše tvornice u Samoboru kojeg si slikao po povratku je zapravo bivša garaža Samobortransa koji je kasnije postao ZET, kada se pogon Samobor zatvorio a Samoborček i Autoturist dobili koncesiju za autobusni prijevoz garaža je pretvorena u parkiralište za osobne automobile.

Inače, ovakav je bio raspored kolosijeka u kolodvoru Bregana-tvornica i kolosijeci u RZ VB.

 

Breganatvornica.jpg

 

Pozdrav tebi i Bijeloj strijeli!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nego, na koju tvornicu misliš?

Evo, Portos ti je nacrtao shemu kolodvora.

Nego, kad se već ponovo javljam, imam jedno pitanje Off Topic: da li na starom gradu u Samoboru ima znakova urušavanja tj. kamenja koje je popadalo sa zidina? Neću nikada zaboraviti prizor iz početka sedamdesetih, kad je na mog izviđača Danijela V. pao kamen sa zida. Zaledio sam se od straha (ja sam ih vodio na izlet), no srećom ga je samo očešao po leđima.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Inače, ovakav je bio raspored kolosijeka u kolodvoru Bregana-tvornica i kolosijeci u RZ VB.

 

 

Hm ... morat ću tu skicu staviti na topo kartu (ili google maps) jer mi ovako ništa ne znači. Da li je onaj donji lijevi dio stajalište Bregana (na mojim slikama Bregana Bronx :)?)

 

Nego, kad se već ponovo javljam, imam jedno pitanje Off Topic: da li na starom gradu u Samoboru ima znakova urušavanja tj. kamenja koje je popadalo sa zidina? Neću nikada zaboraviti prizor iz početka sedamdesetih, kad je na mog izviđača Danijela V. pao kamen sa zida. Zaledio sam se od straha (ja sam ih vodio na izlet), no srećom ga je samo očešao po leđima.

 

Stanley, koliko sam ja primjetio, sve vanjske zidine su obnovljene. Nisam vidio nigdje da viri kamenje ili da je šuplje među njima.

 

Vrijedilo je pregledati svaku sliku. Osvojio si članstvo među onima što od komada željeza mogu napraviti putopis

 

icon_party.gif

Edited by nbucic
Link to comment
Share on other sites

Kapa dolje za ovakav detaljni obilazak i još detaljniji putopis. m1236.gif

 

Ovaj sjajni putopis sam pročitao u jednom dahu, ne preskačući nijednu fotku, ne zanemarujući niti jedan komentar. Šteta je da tragovi iz godine u godinu nestaju i sve manje ih ima. Zato smo svaki put sretni kad ugledamo komad tračnice ispod neke nakupine asfalta na Samoborčekovoj trasi. :--)

 

A za one dvije fotke na mostu na granici posebna pohvala i respekt ! m1278.gif

Link to comment
Share on other sites

Hm ... morat ću tu skicu staviti na topo kartu (ili google maps) jer mi ovako ništa ne znači. Da li je onaj donji lijevi dio stajalište Bregana (na mojim slikama Bregana Bronx :)?)

 

Ne. Stajalište Bregana bilo bi u donjem DESNOM dijelu, ali nekoliko stotina metara dalje. Tamo gdje na skici piše Samobor nalazi se malogranični prijelaz.

 

Portos, što je cijeli kolodvor Bregana Tvornica bio u Sloveniji? Gdje se to nalazilo, tamo gdje je sad ona napuštena nova hala (ex. Begros)?

 

Da, bio je. Baš tamo. A dva vagona koje sam sredinom 80-ih vidio unutar kruga VB bili se na ona 2 slijepa kolosijeka na skici gore lijevo.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ne. Stajalište Bregana bilo bi u donjem DESNOM dijelu, ali nekoliko stotina metara dalje. Tamo gdje na skici piše Samobor nalazi se malogranični prijelaz.

Da, bio je. Baš tamo. A dva vagona koje sam sredinom 80-ih vidio unutar kruga VB bili se na ona 2 slijepa kolosijeka na skici gore lijevo.

 

A onda bum ponovo moral tam ići :kul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...