Jump to content
zeljeznice.net
Vice

HŽ 2041 (JŽ 642) Đuran

Recommended Posts

Stara tema:
http://www.zeljeznic...?showtopic=1900

Lokomotiva 2041 u orginalnom starom JŽ bojanju

jCY1fCf.jpg
Photo by: Rolf Wiemann

Lokomotiva 2041 u standardnom HŽ bojanju
Picture026.jpg
Photo by: sali

zgradnja diesel-električnih lokomotiva serije 2041 počela je 1960. godine u kooperaciji tvornice "Đuro Đaković" i francuske tvornice "Brissonneau et Lotz".

Lokomotive te serije su četveroosovinske s pojedinačnim osovinskim pogonom i rasporedom osovina B'oB'o. Namijenjene su za vuču lakših teretnih i putničkih vlakova te za teško manevriranje. Građene su za najveću voznu brzinu od 80 km/h.

Lokomotive serije 2041 opremljene su četverotaktnim dieselskim motorom V izvedbe sa 12 cilindara i turbokompresorom. Prijenosnik snage je električni i sastoji se od istosmjernog glavnog generatora s neovisnom uzbudom kompenzacijskoga tipa i serijskih namotaja, koji služe za puštanje diesel motora u rad, te od četiriju istosmjernih elektrovučnih motora sa serijskom uzbudom i prisilnom ventilacijom.U svakom okretnom postolju smještena su po dva elektrovučna motora. Hrvatske željeznice su iz bivšeg JŽ-a nasljedile 34 lokomotive ove serije.S vremenom je veliki dio ovih lokomotiva postao neaktivan (dio kasiram, nešto je prodano, a nekima se gubi svaki trag ).

Negdje početkom 2009. godine odlučeno je da se modernizira 5 lokomotiva osnovn serije 0xx i tako je nastala podserija 1xx.

Od izvorne lokomotive je sačuvan temeljni okvir i okretna postolja dok su svi ostali dijelovi i sustavi potpuno novi ili značajno modificirani. Na lokomotivu je ugrađen novi dizelski motor CAT3805B s certifikacijom prema UIC623 normi. Potpuno novi sustav elektroničkog upravljanja temelji se na računalu GLC800, a u sebi ujedinjava sve funkcije upravljanja glavnim i pomoćnim pogonom, upravljanje dizelskim motorom i sve zaštite svakog od lokomotivskih sustava.
Primarna namjena lokomotive je teška manevra i vuča lakših teretnih vlakova, a osovinski pritisak od 16,5 tona osigurava mogućnost primjene i na sporednim i industrijskim kolosijecima.

Više informacija o lokomotivi 2041 1xx:
http://tzv-gredelj.b...e/de-2-041.html

Lokomotiva 2041 1xx
DSCF2916.jpg
Photo by: Zeus

Danas HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 7 aktivnih lokomotiva podserije ( u stvarnosti je ovaj broj manji, jer su lokomotive često na dužim popravcima u radionama OVV-a) 0xx i 10 moderniziranih lokomotiva podserije 1xx. (2041 101 do 2041 110).

Update:

Podjelom HŽ Vuče Vlakova sve lokomotive ove serije pripale su HŽ Cargu.


Osnovni podaci o lokomotivi 2041 0xx :

Osovinski raspored : B'o B'o
Instalirana snaga :825 KS (607 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 680 KS (500 kW)
Maksimalna brzina : 80 km/h
Duljina preko odbojnika : 14740 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2940 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 67 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,5 t/m

Osnovni podaci o lokomotivi 2041 1xx :

Osovinski raspored : B'o B'o
Instalirana snaga :862 KS (607 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 710 KS (500 kW)
Maksimalna brzina : 80 km/h
Duljina preko odbojnika : 14740 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2940 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 67 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,5 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ja-2041-dhuran/

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji durica je u Gredelju u plavom bojanju vidio sam ga danas u ujutro u firmi trnutno je u fazi rastavljanja ili ti demontaže

Edited by drempa- tzv-v7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li netko možda ima bilo kakve fotke ovih naših Đurana? Ako ima molim da ih se objavi ili pošalje na pp.

 

2041-023 (642-016) navodno Zagreb RK.

2041-003 (642-020) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-033 (642-162) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-029 (642-165) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-015 (642-163) ?

2041-014 (642-158) ?

2041-016 (642-166) ?

 

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj malo pretvorbe konja u kilovate. Originalna lokomotiva 2041-000 (JŽ642 ili ĐĐ DEL825) ima snagu dizelskog motora MGO SACM 825 KS a to je 607 kW a snaga za vuču je 500 kW.

Kasnije rekonstrukcije imaju zbog upotrebe hidraulike za pogon ventilatora i drugog pomoćnog pogona veće gubitke i manju snagu za vuču. Isto tako imaju i druge dizelske motore.

 

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li netko možda ima bilo kakve fotke ovih naših Đurana? Ako ima molim da ih se objavi ili pošalje na pp.

 

2041-023 (642-016) navodno Zagreb RK.

2041-003 (642-020) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-033 (642-162) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-029 (642-165) u prijašnjem plavom ili zelenom bojanju.

2041-015 (642-163) ?

2041-014 (642-158) ?

2041-016 (642-166) ?

 

Hvala!

 

 

Ja iman u arhivi slike od 2041 023 i 033.

Slike 2041 029 možeš naći listajući staru temu o Đuranima ( vidi link u prvom postu). Siguran sam da tamo postoji par slika.

Fotke ovih ostalih đurana već duže vrimena i ja tražim, ali nigdi ih nać još :hm

 

2041 023

2041-023x.jpg

 

2041-023.jpg

2041 033

2041-033.jpg

 

Autor svih fotografija je ErrAseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iman u arhivi slike od 2041 023 i 033.

Slike 2041 029 možeš naći listajući staru temu o Đuranima ( vidi link u prvom postu). Siguran sam da tamo postoji par slika.

Fotke ovih ostalih đurana već duže vrimena i ja tražim, ali nigdi ih nać još :hm

 

 

Hvala Vice na ovim slikama iz tvoje arhive i brzom odgovoru. :kul A probat ću negdje naći 2041-029 u staroj temi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prethodno navednei ne u drugoj hali samo doljnji frem sve je skinuto i kreče se ispočetka .

 

 

Drempa, molin te lipo pojasni ovaj svoj post, o čemu se radi ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onaj plavi koji sam onda rekao da je u Gredelju e sad je rastvaljen i ide se u modernizaciju .

 

Da nije 019?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam saznao da su đurani 019 i 023 stigli u Gredelj na modernizaciju. :jup


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam saznao da su đurani 019 i 023 stigli u Gredelj na modernizaciju. :jup

 

Odlično, ali ako će biti napravljeni kao "stojadin" koji je do sada više vremena proveo u Gredelju negu vozeči, onda žali bože novaca!! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! Nedavno sam se registrirao, pa evo nadam se da ću neke stvari barem malo razjasnit. Kao dijete sam bio opčinjem vlakovima, pogotovo lokomotivama i putničkim vagonima i "plavcima" na požeškoj pruzi. Ne radim na Željeznici, Gredelju, Končaru, ĐĐ, itd, tako da nisam upućen i ne mogu davati informacije kad koja lokom. ide na reviziju, gdje se koja nalazi, u kojem je depou,... ali ću vrlo rado uslikat zanimljivosti na požeškoj pruzi i stavit ih na forum. Za početak da se osvrnem na pitanje je li Đuran vozio ovom prugom, odgovor je DA. Ja se ne sjećam parnjača, ali se jako dobro sjećam zelenih Đurana (ne znam kako su se zvali dok su bili JŽ). Naime moj tata je radio u Silosu u Požegi i svako jutro je išao Radničkim vlakom (Ćirom)u 05:05 za Požegu na posao koji je počinjao u 06:00. Nazad je išao u 14:20 iz Požege, vlak je u 14:50 dolazi na moju stanicu (Bučje-Koprivnica) i ja sam svaki dan kada je bilo lijepo vrijeme išao pred tatu na vlak. Tada je ovakav vlak imao 4 veze na dan, 2 Velika-NK Batrina i 2 u obrnutom smijeru. U 04:50 je kretao iz Nove Kapele i dolazio u Požegu iza 05:30, kada je bio u Velikoj ne znam. Za NK-B je išao prije 7h i u Požegi se oko 07:30 križao sa đačkim Plavcem iz Kapele i Našica (3 kompozicije)!!! :skok Iz NK-B za Veliku se vraćao oko 08:45. U Velikoj je stajao do cca 13:55! Nakon dolaska u NK-B stajao je u NK-B do polaska za PŽ u 04:50. I dan-danas u NK-B postoji poseban kolosjek na kojem je Ćiro stajao (vagoni, a Đuran je obavljao svoje druge dužnosti)kako bi 2.kolosjek oslobodio za plavce koji su vozili ostale linije! Ja kao dijete to nisam kužio gdje je lokomotiva pa sam gnjavio tatu da mi to objasni. Naime, jako puno sam s mamom putovao u PŽ i SB (gdje mi živi tetka) pa tako da znam i kakva je bila situacija u Kapeli. Sjećam se da su pred početak rata maknuli Đurane s ove pruge i 2062 (ja sam ih donedavno dok nisam na ovom forumu saznao kako se zovu zvao "Kenedyevke")pored teretnih dodjelili i radničkom vlaku. Nadam se da nisam otišao previše u OT sa svim ovim pojedinostima! Ako jesam oprostite mi. ;)


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za početak da se osvrnem na pitanje je li Đuran vozio ovom prugom, odgovor je DA.

 

Ohoho, ovo je zbilja nova informacija :D :pahuljica Naš forumaš Gogo rekao je svojedobno da đuran nikada nije bio u Velikoj (ja sam znao jedino za slučajeve da je vozio na pruzi Pleternica-Našice), pa ovo svakako daje novo svjetlo na prošla vremena željeznice u Bazenu! Hvala ti za ovu informaciju (jako dobar početak :palac: )


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ću kad budem imao vremena probat saznat iz prve ruke od kad do kad je vozio Đuran. Ima jedan simpatičan čiko iz stare garde što izdaje karte u kolodvoru Pleternica, pa ću prvo s njim počet. Drago mi je da sam bar malo pomogao oko nedoumice. Moj tata se ne sjeća točno od kad je Đuran vozio. On misli da je od 1987. do 1990.-'91. Evo ja se sjećam da je 1989. vozio 100% jer mi je te godine i mama radila i dolazila kući istim vlakom (s Đuranom). Zato ću tražit potvrdu, ako budu i oni točno znali!


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohoho, ovo je zbilja nova informacija. Naš forumaš Gogo rekao je svojedobno da đuran nikada nije bio u Velikoj... pa ovo svakako daje novo svjetlo na prošla vremena željeznice u Bazenu!

Vraga je nova informacija, o tome smo već pisali na forumu (ne da mi se sad tražiti gdje). Pa ja sam nedavno napisao da sam, putujući autom iz Nove Gradiške prema Našicama via Požega, znao stati na ŽCPR i gledati putnički vlak iz Velike - 642 + vagoni Baat. To je bilo osamdesetih godina.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraga je nova informacija, o tome smo već pisali na forumu (ne da mi se sad tražiti gdje).

 

Onda se ispričavam, makar znaš i sam koliko je toga napisano u raznim temama na ovom forumu da je već zbilja teško pratiti, pogotovo ako po par mjeseci ne možeš redovito čitati.


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda se ispričavam, makar znaš i sam koliko je toga napisano u raznim temama na ovom forumu da je već zbilja teško pratiti, pogotovo ako po par mjeseci ne možeš redovito čitati.

Ma nema potrebe za isprikom, dogodi se i nama koji smo svaki dan na forumu da nešto previdimo.

A u svemu je najvažnija potvrda da je Đuran vozio do Velike.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema potrebe za isprikom, dogodi se i nama koji smo svaki dan na forumu da nešto previdimo.

A u svemu je najvažnija potvrda da je Đuran vozio do Velike.

Vozio je zato što su Đurani bili od Depo-a Osijek a oni su pokrivali Požeški bazen oni su dužili Đurane 2 041 023/024/025/026/028/029/030 sve do kraja 2000 god. dok nisu dani u Zagreb jedan Đuran još stoji u Osijeku i to 2 041 026-2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio je zato što su Đurani bili od Depo-a Osijek a oni su pokrivali Požeški bazen oni su dužili Đurane 2 041 023/024/025/026/028/029/030 sve do kraja 2000 god. dok nisu dani u Zagreb jedan Đuran još stoji u Osijeku i to 2 041 026-2.

 

Jel ima tko kakve slike od te lokomotive 2041-026 što stoji u Osijeku??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đuran + Baat-ići je bila krajem osamdesetih i početkom devedesetih redovna pojava na neelektrificiranim prugama, jer još nije bilo šveđana, a plavaca nije bilo dovoljno da sve pokriju.

 

Ja sam osobno đurana i Baat-iće vidio na slijedećim linijama:

 

Zabok - G. Stubica

 

Zabok - Krapina - Rogatec

 

Zagreb - Varaždin

 

Zagreb - Kumrovec

 

Zagreb - B. Jaruga - Virovitica

 

Vinkovci - Osijek

 

Nisam vidio, ali znam da je vozio u Požeškom bazenu i na relaciji Varaždin - Golubovec.

 

Ako još netko ima saznanja da je vozio još negdje, neka slobodno napiše.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Varaždin-Koprivnica

 

E tog se sjećam, vidio sam da je đuro ganjao dva vagona, jedan Bt-jac još u starim bojama i jedan mislim da je bio zeleni Bl..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas iza sedam sati iz Osijeka kreću dva đurana, 2041 - 026, 027, za Zagreb u TŽV. Idu kao vlak 12550 vuče ih 2044 024.


Član 27a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...