Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Vice

HŽ 2043 (JŽ 646) Kramp

Recommended Posts

Lokomotive su došle na kolodvor 20 min prije polaska vlaka, tak da nije bilo vremena ni prilike za više slikanja.. Neznam kojom je brzinom vlak bio upućen u Zagreb. Možda sa 30 kmh? Kao ni dal su lokse bile kočene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozile su sa 20 km/h, prema riječima prometnika u Konjščini.

Edited by zeljko256

Ja nemrem zmisliti PUSH PULL vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgubio sam na maperu kretanje vlaka pa nisam detaljnjije mogao pogledati..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokomotive su došle na kolodvor 20 min prije polaska vlaka, tak da nije bilo vremena ni prilike za više slikanja.. Neznam kojom je brzinom vlak bio upućen u Zagreb. Možda sa 30 kmh? Kao ni dal su lokse bile kočene?

Lokomotive su išle sa 20km/h i nisu bile kočene. I kvačila su bila stara i nesigurna. Radi toga je išao još jedan dizel iz Varaždina na kraju vlaka da bi kod možebitnog pucanja kvačila zadržala lokomotive. Na isti način će biti i otprema nekih lokomotiva iz Knina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokomotive su išle sa 20km/h i nisu bile kočene. I kvačila su bila stara i nesigurna. Radi toga je išao još jedan dizel iz Varaždina na kraju vlaka da bi kod možebitnog pucanja kvačila zadržala lokomotive. Na isti način će biti i otprema nekih lokomotiva iz Knina.

I sa RK zasigurno, jer kad sam vidio da na 050 jedan šaraf drži odobjnik, a loksa usto i nema kvačila sve mi je bilo jasno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morati ćeš se složiti da je najveća sramota da u 20 godina nitko nije sjeo i proračunao sve ispočetka (ili makar kupio od EMD-a proračune za npr. GP38, ako već domaća pamet nije sposobna za to) te prilagodio lokomotivu.

Najveća sramota je da se od lokomotive stare 40 i kusur godina pokušavalo napraviti čudo koje će odjednom promijeniti vučni pasoš (kolokvijalan izraz) vući teže vlakove,biti brža i pouzdanija.Od te temeljne lokse se nije moglo ništa više napraviti nego što su ameri napravili u samom začetku.

Da ne zaboravimo,uvjeti vuče na našim prugama nisu niti izbliza kao često spominjana domovina tih loksi gdje nije problem ubaciti par loksi u sastav vlaka i voziti.Polako ali sigurno.Kod nas propisi poznaju tri lokse u sastavu.Točka.

Dakle 2061 je loksa koja je jednostavno "odradila" svoje.Pokraj "krda" ostalih GM-ovih loksi ovaj klon je bio u samom startu osuđen na propast.

Domaćoj pameti jednostavno nije pružena prilika da se pokuša nešto suvislo projektirati.Sve je to bila "vezana" trgovina.

Na osnovnoj seriji (2061) nemaš što proračunavati.Sve poslije osnovnih proračuna je izmišljanje tople vode.

Kada se pokreće mehanizam modernizacije pojedinog vučnog sredstva ?

Kada eksploatacijski elementi pokažu da je :

1. Imobilizacija prešla ekonomski prihvatljiv maksimum.

2. Rezervni dijelovi postali nedostupni.

3. Kad se ukaže potreba za ugradnjom pojedinih elemenata koji će umanjiti troškove eksploatacije tj. održavanja.

Što je od ovoga postalo presudno za onakav pogrešan iskorak ?

Ništa.

Netko je odlučio smanjiti masu lokomotive zbog samo njemu poznatih razloga.I pritom uništio dobru staru loksu koja je bila neprikosnovena na teretnjacima.Gdje 661 nije izvukao....ništa nije izvuklo.

To je osnovna sramota,a ne što se trebalo ili moglo učiniti.Najbolje je bilo ništa ne činiti.Pogledajte za primjer srpske 661.

A mi tu razglabamo o dva-tri relea,promjeni sprega i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači dolaze i karavele iz kninskog depoa za NER-c one nevedene i Ličanke isto one bi trebale sa RK put Gredelja da de napravi rastv ono kaj valja na reparaciju kaj ne se reže - opet če cios imat posla .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbolje je bilo ništa ne činiti.

 

To je definitivno najtočnije. Međutim, kada se već napravila takva svinjarija onda se barem mogla loxa srediti kao GP38 s kojom 2043 dijeli gotovo sve dijelove.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači dolaze i karavele iz kninskog depoa za NER-c one nevedene i Ličanke isto one bi trebale sa RK put Gredelja da de napravi rastv ono kaj valja na reparaciju kaj ne se reže - opet če cios imat posla .

Šteta za sve te lokse koje su pustili da propadnu i nikad više neće vozit na našim prugama, ali bolje da voze nanovo sređene po Saudijskoj Arabiji, Argentini ili kamo već idu, nego da i dalje trunu na našim grobljima lokomotiva ili možda čak idu na rezanje.

 

Iako bi bilo najbolje da se svi krševe srede i ponovno voze na našim prugama. To bi bilo višestruko jeftiniji od nabave novih lokomotiva i istu nabavu bi učinilo suvišnom.


HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je definitivno najtočnije. Međutim, kada se već napravila takva svinjarija onda se barem mogla loxa srediti kao GP38 s kojom 2043 dijeli gotovo sve dijelove.

A kako opravdati Amerima povredu patenta (autorskog prava) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako opravdati Amerima povredu patenta (autorskog prava) ?

 

Točno je da su amerikanci odobrili rekonstrukciju sa vučnim spojevima vučnih motora kao GP9 sa modifikacijom vučnog strujnog kruga koji može prenijeti snagu dizelskog motora 1950KS umjesto 1800KS i zamjenu paketa cilindara tako da dizelski motor nije više 16V567C nego 16V645C snage 1950 KS.

Amerikanci su odobrili dokumentaciju koju sam napravio 1990 godine u Gredelju pa osim amerima kako ti pišeš treba opravdati i povredu autorskih prava nas svih koji smo radili rekonstrukciju i koju je HŽ ovjerio a predsjednik EMD-a GM potpisao.

Isto tako treba opravdati i razloge zašto se lokomotiva nije održavala u stanju kakvom je izašla iz Gredelja.

 

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Točno je da su amerikanci odobrili rekonstrukciju sa vučnim spojevima vučnih motora kao GP9 sa modifikacijom vučnog strujnog kruga koji može prenijeti snagu dizelskog motora 1950KS umjesto 1800KS i zamjenu paketa cilindara tako da dizelski motor nije više 16V567C nego 16V645C snage 1950 KS.

Amerikanci su odobrili dokumentaciju koju sam napravio 1990 godine u Gredelju pa osim amerima kako ti pišeš treba opravdati i povredu autorskih prava nas svih koji smo radili rekonstrukciju i koju je HŽ ovjerio a predsjednik EMD-a GM potpisao.

Isto tako treba opravdati i razloge zašto se lokomotiva nije održavala u stanju kakvom je izašla iz Gredelja.

 

Pozdrav svima

Ti uporno po svome.Ja sam replicirao drstoki o izradi klona GP 38.

Znači projekt Vaš,HŽ ovjerio,GM blagosolovio (njihov problem najmanji,tj fućkalo im se)a loksa nakon 20 godina u "otpadu".

Tebi to ništa ne govori ?

Shvati da ste "promašili ceo fudbal" !!!

Ta loksa je održavana (uvjetno govoreći) sa istim ljudima,istim alatima i sa istim dijelovima kao i sve lokse obitelji James na HŽ,pa ti vidi rezultat.Veliki dio ih još vozi,neke su nepovratno izgubljene ali ponavljam 2043 odlazi u povijest i to potpuno opravdano.

Toplo se nadam i vjerujem da se ovakav fijasko više neće ponoviti.Makar je još veći fijasko na pomolu ali to nije ovdje tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Makar je još veći fijasko na pomolu ali to nije ovdje tema.

 

moze nesto vise o ovome? moze i u drugu temu a i na PP ako smatras da je potrebno.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako opravdati Amerima povredu patenta (autorskog prava) ?

 

 

Traženom svotom novaca.

BTW patent traje 20 godina. GP38 se počela proizvoditi 1966.

Edited by drstoka

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti uporno po svome.Ja sam replicirao drstoki o izradi klona GP 38.

Znači projekt Vaš,HŽ ovjerio,GM blagosolovio (njihov problem najmanji,tj fućkalo im se)a loksa nakon 20 godina u "otpadu".

Tebi to ništa ne govori ?

Shvati da ste "promašili ceo fudbal" !!!

Ta loksa je održavana (uvjetno govoreći) sa istim ljudima,istim alatima i sa istim dijelovima kao i sve lokse obitelji James na HŽ,pa ti vidi rezultat.Veliki dio ih još vozi,neke su nepovratno izgubljene ali ponavljam 2043 odlazi u povijest i to potpuno opravdano.

Toplo se nadam i vjerujem da se ovakav fijasko više neće ponoviti.Makar je još veći fijasko na pomolu ali to nije ovdje tema.

Dragi prijatelju moram te podsjetiti da od 6 lokomotiva 2043 vozi samo jedna, od 14 lokomotiva 2063 voze samo jedna ili dvije. Dalje od 44 lokomotive 2061 vozi ih jedna ili dvije. Od 59 lokomotiva 2062 vozi ih oko 30 i ti ćeš meni pričati kako su lokomotive održavne. Sve su te lokomotive sa istim ili sličnim dijelovima.

O tome ja cijelo vrijeme pričam. HŽ sustavno uništava a ne održava lopkomotive.

 

Pozdrav svima

Edited by tehnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelju moram te podsjetiti da od 6 lokomotiva 2043 vozi samo jedna, od 14 lokomotiva 2063 voze samo jedna ili dvije. Dalje od 44 lokomotive 2061 vozi ih jedna ili dvije. Od 59 lokomotiva 2062 vozi ih oko 30 i ti ćeš meni pričati kako su lokomotive održavne. Sve su te lokomotive sa istim ili sličnim dijelovima.

O tome ja cijelo vrijeme pričam. HŽ sustavno uništava a ne održava lopkomotive.

 

Pozdrav svima

 

O održavanju ne bih jer mislim da je ispod svih razina, a lokse 2061 ne voze već dosta dugo vremena na našim prugama, izumrle su kao što će i 2043 izumrijeti sa ovih prostora. Ma Vučo za svaku si pohvalu, treba ti dati u ruke da istrjebiš i kriminal iz politike bila bi najuspješnija do sada!!! :evil: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelju moram te podsjetiti da od 6 lokomotiva 2043 vozi samo jedna, od 14 lokomotiva 2063 voze samo jedna ili dvije. Dalje od 44 lokomotive 2061 vozi ih jedna ili dvije. Od 59 lokomotiva 2062 vozi ih oko 30 i ti ćeš meni pričati kako su lokomotive održavne. Sve su te lokomotive sa istim ili sličnim dijelovima.

O tome ja cijelo vrijeme pričam. HŽ sustavno uništava a ne održava lopkomotive.

 

Pozdrav svima

 

e moj tehnika, od 14 2063 vozi 5 komada (001,003,007,008,014) , od 2061 ne vozi ni jedna, a od 2062 je u voznom stanju 40 od 46 lokomotiva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelju moram te podsjetiti da od 6 lokomotiva 2043 vozi samo jedna, od 14 lokomotiva 2063 voze samo jedna ili dvije. Dalje od 44 lokomotive 2061 vozi ih jedna ili dvije. Od 59 lokomotiva 2062 vozi ih oko 30 i ti ćeš meni pričati kako su lokomotive održavne. Sve su te lokomotive sa istim ili sličnim dijelovima.

O tome ja cijelo vrijeme pričam. HŽ sustavno uništava a ne održava lopkomotive.

 

Pozdrav svima

Kao prvo ja ti nisam prijatelj.I ne moraš me podsjećati.

Kao drugo ponavljam : Ta loksa je održavana (uvjetno govoreći) sa istim ljudima,istim alatima i sa istim dijelovima kao i sve lokse obitelji James na HŽ,pa ti vidi rezultat.Veliki dio ih još vozi,neke su nepovratno izgubljene ali ponavljam 2043 odlazi u povijest i to potpuno opravdano.Koliko puta to treba ponoviti i što je tu sporno ?

S kojim datumom računamo kao start od 59 lokomotiva ? Jesi li siguran u svoje brojeve ?

Ja tebi pričam da ti je projekt šupalj kao topovska cijev,jer isto ili slično je razlika kao nebo i zemlja.

Kao treće vidljivo je da nemaš točan uvid u stanje vozila.Od 2061 ne vozi niti jedna već dugo vremena.

Ja tebi pričam nešto što uporno izbjegavaš prihvatiti,a to je da je vlasnik odgovoran za stanje loksi a druga je priča tko je te lokse održavao ili ne daj Bože remontirao.

Održavanje je kao i sama željeznica....ogledalo države,a ta država je stvarno pokazala velik interes za željeznicu pa i uložila koju kunu te na kraju korisno i svrsishodno kadrovirala.

Edited by Dash9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo ja ti nisam prijatelj.I ne moraš me podsjećati.

Kao drugo ponavljam : Ta loksa je održavana (uvjetno govoreći) sa istim ljudima,istim alatima i sa istim dijelovima kao i sve lokse obitelji James na HŽ,pa ti vidi rezultat.Veliki dio ih još vozi,neke su nepovratno izgubljene ali ponavljam 2043 odlazi u povijest i to potpuno opravdano.Koliko puta to treba ponoviti i što je tu sporno ?

S kojim datumom računamo kao start od 59 lokomotiva ? Jesi li siguran u svoje brojeve ?

Ja tebi pričam da ti je projekt šupalj kao topovska cijev,jer isto ili slično je razlika kao nebo i zemlja.

Kao treće vidljivo je da nemaš točan uvid u stanje vozila.Od 2061 ne vozi niti jedna već dugo vremena.

Ja tebi pričam nešto što uporno izbjegavaš prihvatiti,a to je da je vlasnik odgovoran za stanje loksi a druga je priča tko je te lokse održavao ili ne daj Bože remontirao.

Održavanje je kao i sama željeznica....ogledalo države,a ta država je stvarno pokazala velik interes za željeznicu pa i uložila koju kunu te na kraju korisno i svrsishodno kadrovirala.

 

To što mi nisi prijatelj to je tvoj problem a ne moj s obzirom da te ne poznam a ti očigledno imaš predrasude pa zaključuješ o nečemu o čemu ništa ne znaš. Za loše održavanje lokomotiva, njihovu prodaju kao staro željezo kriviš državu a ne vodstvo HŽ-a koje nije u stanju izboriti se za bolje održavanje potrebnog broja lokomotiva. To isto vrijedi i za vlakove i vagone.

 

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što mi nisi prijatelj to je tvoj problem a ne moj s obzirom da te ne poznam a ti očigledno imaš predrasude pa zaključuješ o nečemu o čemu ništa ne znaš. Za loše održavanje lokomotiva, njihovu prodaju kao staro željezo kriviš državu a ne vodstvo HŽ-a koje nije u stanju izboriti se za bolje održavanje potrebnog broja lokomotiva. To isto vrijedi i za vlakove i vagone.

 

Pozdrav svima

Ako me ne poznaješ onda nikako nemožemo biti prijatelji.Predrasude imaš ti osobno jer ne bi post započeo sa cinizmom za kojeg je dokazano da spada u niži nivo humora i tolerancije.

Ja nisam govorio o lošem održavanju nego o.....da se ne ponavljam,ako pročitaš nekoliko puta sjest će ti.

Da....otvoreno krivim vlasnika o posvemašnjoj nebrigi o željeznici,hoćemo li o financiranju,investiranju kao i o kadroviranju kako u matičnu tvrtku tako i u tvrtke kćeri.

Da,moguće je da neznam ništa o 2043,makar sam osobno nekoliko jedinica vratio sa probe sa upisanim nedostatcima koje sam morao potkrijepiti podacima iz "nazovi projekta" o bla,bla,bla.

Da,nikad se nisam mogao načuditi zašto je vučna sila prezentirana sa tri decimale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokomtive dans odmah ujutro ugurane u halu svih 4 koje su došle u subotu ujutro .

Drempa je dobro napisal. U subotu ujutro je na GK dodana na vlak još jedna manevarska lokomotiva (trenutno neznam koja, tako da su na Resnik došle 4 lokomotive + 1 vozna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako me ne poznaješ onda nikako nemožemo biti prijatelji.Predrasude imaš ti osobno jer ne bi post započeo sa cinizmom za kojeg je dokazano da spada u niži nivo humora i tolerancije.

Ja nisam govorio o lošem održavanju nego o.....da se ne ponavljam,ako pročitaš nekoliko puta sjest će ti.

Da....otvoreno krivim vlasnika o posvemašnjoj nebrigi o željeznici,hoćemo li o financiranju,investiranju kao i o kadroviranju kako u matičnu tvrtku tako i u tvrtke kćeri.

Da,moguće je da neznam ništa o 2043,makar sam osobno nekoliko jedinica vratio sa probe sa upisanim nedostatcima koje sam morao potkrijepiti podacima iz "nazovi projekta" o bla,bla,bla.

Da,nikad se nisam mogao načuditi zašto je vučna sila prezentirana sa tri decimale.

 

Kada si već išao na probe evo nešto da naučiš.

S obzirom da raspravljaš o temi o kojoj nemaš pojma moram pojasniti svima a naročito tebi što je stvarnost a što je projektna dokumentacija. Prema tebi za rušenje kuće je kriva dokumentacija a ne to što su za vrijeme gradnje radnici krali materijal.

Evo da objasnim što obuhvaća dokumentacija. Prvo kod dizelskih lokomotiva snaga lokomotive je limitirana snagom dizelskog motora pa je snaga na stezaljkama generatora konstantne snage. Nakon što se odbije snaga pomoćnog pogona sukladno propisima UIC a to nije maksimalna snaga pomoćnog pogona već standardom propisana snaga koja je u određenom omjeru manja od maksimalne dobije se snaga na vratilu generatora vuče. Da bi se snaga za vuču mogla izmjeriti na stezaljkama generatora i podesiti na vodenom ili nekom drugom otporniku za mjerenje snage gdje se pri trajnoj struji podešava snaga dizelskog motora na zadanu snagu generatora vuče. Za lokomotive 2061 i 2043 je ta snaga 1250 kW. Tako da je:

 

U x I = const = 1250 kW

 

Sada treba za svaku karakterističnu brzinu i porast brzine za svakih 10 km/h izračunati koliki je napon generatora uz struju tako da je snaga konstantna. Za proračun vučne sile lokomotive izračunata je vučna sila za brzine od 8 km/h do 125 km/h.

To je proračun a sada na ono što se događa u stvarnosti:

 

Zadatak PG regulatora snage je da dizelskom motoru dozira dovoljnu količinu goriva da bi se dizelskom motoru održavao zadani broj okretaja a to indirektno znači i zadana snaga. Ako je goriva više onda lokomotiva dimi u ubrzavanju dizelskog motora a ako je goriva manje tada dizelski motor sporije ubrzava a kada postigne zadani broj okretaja skida uzbudu glavnog generatora pa lokomotiva nema snagu. Ako pak nije dobro podešen centrifugalni regulator broja okretaja tada dizelski motor njiše i konstantno smanjuje i povećava dovod goriva dizelskom motoru i preko regulatora snage dodaje i smanjuje struju uzbude glavnog generatora.

Ako pak lokomotiva sporo ubrzava tada je to znak da u PG regulatoru nije dobro podešen regulirajući vijak za propuštanje hidraulike regulatora snage.

Sve u praksi vrši održavanje i ako održavanja nema tada regulator snage u PG regulatoru može nepravilno raditi.

 

Ovime se opraštam od ove teme i neću se više javljati.

 

Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...