Levente Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Ovaj raskomadan putopisić je posljedica posve slučajnih događaja. Išao sam malo planinariti po kaštelanskoj zagori, a na kraju sam imao više fotaka o vlakovima nego o samoj planini. Drugi dan sam biciklirao od Kaštel Gomilice (gdje sad živim) do Kaštel Sućurca, ali željeznica opet nije me pustila na miru. Posljedica tome je dugačak kolodvoropis sućuračkog kolodvora i cipelcug po industrijskom kolosijeku do bivše tvornice Jugovinil. Ali neka priča počinje planinarenjem. Evo: Prvi dan kolovoza nije bio ni hladniji, niti oblačniji nego svi ostali. Ipak sam odlučio da ću se penjati na Kozjak, najviši vrh kaštelanske zagore. Kaštela ja tako velika da trebamo pješačiti pola sata da stižemo do posljednjih kuća. Ali pješačenje vrijedi truda: još odavde se vidi Split i Kaštelanski zaljev. A još se penjemo gore i gore. Već odavno sam napustio naselje, ova dva auta i čamac (!) se nalaze u sredini zimzelenih šikara. Pogled na Split. Možemo vidjeti raznolikost grada: betonske blokove, modernu arenu Hajduka (Poljud), prelijepu crkvu Svetog Dujma i predgrađe desno od nje. U daljini se vidi Brač. Onda začuh neki poznati zvuk. Zatim odmah ugledah garnituru putničkog vlaka iz Perkovića: klasična Ličanka + 2 Bl. Na sreću imao sam aparat pri ruci, pa sam napravio ove tri slike: Putnički je prošao, ali s tim nije bilo kraja. Penjao sam se gore, ali za desetak minuta opet čuo nešto, sada nešto glasnije. Ubrzo dotrčah do jedne stijene s koje je bilo lijep pogled. A nisam morao mnogo čekati: iz Kaštel Sućurca se polako penjao teretnjak prema gore. Evo prve tri slike o njemu, prolazeći industrijsko područje. Između teretnjaka i mora se vidi tvornica Jugovinil. Onda prolazi kroz Kaštel Gomilicu… A zadnja slika o teretnjaku, nad Kambelovcem. Relacija mu je inače Solin (cementara) – Dugo Selo. Vlak je prošao, ali ima još mnogo zanimljivih stvari. Nadam se da neće nikome smetati ako stavim par slike i bez vlakova. Evo ih nekoliko: Pogled prema Trogiru: Ovakav put je me vodio gore i gore. Pogled na dalmatinske otoke. Najbliže je Marjan, sljedeći je Brač, te u daljini se vidi Hvar. Nema planirarenja bez psa! Evo mojega, penjamo se više i više i Sunce samo peče. Pogled prema Mosoru i Splitu, a na sreću dolaze i prvi oblaci. I opet željeznica. Pažljivo promatrajte prugu: ima dva kolosijeka, lijevi za Solin i desni za željezaru. Sutradan sam baš u ovom zavoju čekao vlak. Osim pruge lijepo se vidi akvadukt u Splitu i cementara Sv. Juraj. Splitski blokovi… …i kaštelanski dim. Nakon pedesetak minuta šetanja u vrućini kroz zapuštenu šikaru, našao sam polugotovu kućicu. Bila je potputno prazna, pa sjedoh na pod i odmarao se. Vidik odande je bio prekrasan, al’ neka pričaju slike s prozora! Naš „kaštilac” u Kaštel Gomilici sa visine. Neki se žure iz Splita… Brodogradilište u Trogiru, desno se vidi i crkva. Slikao sam i samu kućicu. Nije baš impresivna, ali tko gleda zidove ako ima takav pogled?! Šetajući nizbrdo, ugledah Šved iznad Kambelovca. Ubrzo sam izvukao aparat iz torbe i slikao ga. Nije tako zanimljivo kao teretnjaci, al’ bolje vrabac u ruci nego golub na grani. Putokaz prema planinarskom domu Ante Bedalov. Tamo sam već lani bio, zato se nisam okrenio. Crkva Sv. Mihovil na padinama Kozjaka, moje krajnjeodredište. U daljini vidite zračnu luku. Evo me odmah kod crkve… …ali prije svega sjednem i odmaram se malo. Nasuprot crkvi je bila ova kamena kula, ali nisam saznao na što se služila. Crkvica, pas, ja i more: Pogledi na sve strane s psom: Opraštam se, al’ ne mogu bez njega: Sunce je polako zalazilo, a ja sam se krenuo nazad. Pogled unatrag prema crkvi u kuli: Evo me dole, između pruge i kambelovačkih vinograda. Mislio sam da neće se više dogoditi ništa posebno, ipak je Sunce već zašlo i bližio se kraj šetanja. Pogriješio sam se. U daljini ugledah vlak na stajalištu Kaštel Gomilica. Ubrzo sam se pripremio za slikanje. Tako je mi uspjelo: Onda sam se stvarno vraćao kući, pun doživljaja. Ali to je bio sam prvi dan… Nastavlja se uskoro! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Majstore! One sa fićekom su ti zakon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioo Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Odlicno Sa nestrpljenjem se ocekuje nastavak. Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Ovo obećava. A dodž je zakon Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Prekrasno. Nastavi čim prije. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Bok! Onima koji jos cekaju nastavak: oprostite da nisam se dugo javio, naglo sam morao otputovati u Sloveniju (o tome ce biti jos jedan putopis) i jos uvijek sam tamo. Kroz tjedan dana cu se vracati kuci, odmah cu sve nastaviti. Hvala na razumijevanju. Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Evo me, vrativši iz Slovenije nastavim putopis. Kaštel Sućurac nije baš daleko od Gomilice, a ima više razloga za posjetiti: prelijep centar grada pun kamenih kućica, dobre krčme i zanimljiv kolodvor s industrijskim kolosijecima prema dvije tvornice (Jugovinil, željezara). Naravno, mene je naviše zanimao ovaj zadnji (al’ to ne znači na nisam popio pivo i šetao u centru ). Kao što sam rekao, Sućurac nije daleko, baš tako je blizu da se vozim tamo biciklom. Tako: Biciklirajući pored glavne ceste, ugledao sam prugu, tj. industriski kolosijek Jugovinila: Kako sam malo kasnije saznao, osim nadvožnjaka magistalne ceste ima još jedan nadvožnjak (zapravo mostić) iznad ovog kolosijeka. To je nadvožnjak neke lokalne ulice u koju sam baš slučajno skrenuo sa glavne ceste. Pogled unatrag, prema glavnoj cesti i Jugovinilu: I pogled na drugu stranu, prema kolodvoru Kaštel Sućurac. Trava i grmlje ubrzo raste na kolosijeku. Kao se vidi, pruga se nalazi u dubokom usjeku, vjerovatno to je razlog zašto je još (pre)ostala. U daljini se vidi žCPR, to će mi biti sljedeća postaja: Treba i jedna slika o mostiću (i biciklu) da dovoljno upoznate lokalitet i okolnosti. Evo me pri žCPR-u. Pruga je većim dijelom preasfaltirana, na drugoj strani ceste se nastavlja, onda se opet prekida… Zato što još ne pričam dovoljno dobro hrvatski, ne znam što je ovo. Ja bih ga zvao DPP („drveni putnički prijelaz”) ili PPPP, („putnički prijelaz preko pruge”) Ovako puca pogled na drugu stranu, prema Jugovinilu i poznatom mostiću (iako ne vidimo ga). Detalj pruge: ne može se reći da je tračnica u lošem stanju. Materijalima ovog kolosijeka bi se moglo poboljšavati stanje daruvarske ili našičke pruge. Penjemo se gore. Do kolodvora ima još oko stotinjaka metara. Pruga se jedva vidi od trave, ali tamo je, vjerujte mi. Pogled u oba smjera. Toliko je to za danas. Za sutra se očekuje kolodvoropis Kaštel Sućurca i malo šetanja prema željezari. Nadam se da ćete uživati. Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Iako se sve vrlo sporo nastavi, ipak se nastavi! Samo mi malo nedostaju komentari. Od sada pokušam malo brže. Bicikliram dalje, bližeći se prvog znaka „živog” ŽCPR-a na ulici. Još dvije (nestrpljive) minute i tamo sam uz prugu. Ovo je pogled prema kolodvoru i Kozjaku gdje sam prethodni dan bio. I još jedan pogled, sad bez Kozjaka. Lijevi kolosijek vodi do željezare. Prije par godina je još bio promet na njemu, a sada nema više. Uz desni (ujednom glavni) kolosijek se vide žice likovnog signala. Malo sam se približavao kolodvora, a nisam mislio da je tako blizu. Onda padne me na pamet da biciklom je sve bliže. Bez bicikla šetam još malo bliže. Ali sad ne mogu dalje, jer uskoro stiže putnički iz Perkovića i moram pronaći dobro mjesto za fotkanje. Pogled unatrag, prema biciklu i zavoju. Na kraju ovog zavoja je ŽCPR kroz koji sam prelazio. U daljini se vidi cjevovod iz tupina do cementare, a još dalje planina Mosor. …ali ipak šetam do pruge. Odmah na ulazu kolodvora se odvija kolosijek za Jugovinil (prva skretnica lijevo). Na desni: kaštelanski vinogradi i sketničarska kućica. Skretnica br. 13 koja se odavno ne koristi. Prema lijevi je kolosijek za vagu i Jugovinil, a prema desni zatvoreni prvi kolosijek. Kolosječka mreža kolodvora je inače sasvim sačuvana. Sketničarska kućica radi, a ima što za raditi,… …, jer drugi, treći i četvrti kolosijek se svakodnevno koristi. Nastavlja se danas ili sutra uvečer! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Iako se sve vrlo sporo nastavi, ipak se nastavi! Samo mi malo nedostaju komentari. (...) Jedan komentar je na PP Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Nastavlja se: Opet sam kod skretnice br. 13., zarasla dalmatinksom vrstom trave. Vrućina je inače već neizdržljiva: oko 35’C, a nije još ni podne! Veeeeeliki zavoj prema Splitu. Pruga je u odličnom stanju, za razliku od kolosijeka Jugovinila. Primjetivši da imam samo pet minuta do dolaska vlaka, trčao sam pronaći neki lokalitet za fotkanje. Pronašao sam stijenu s koje je prelijep pogled na prugu. Kroz dvije minute sam ugledao vlak u poznatom veeeeelikom zavoju. Napustio je ulazni signal: I penje se među kaštelanskim vrtovima: 3…2…1…SLIKA!...i projuri se ubrzo…Uspjelo mi je! I toliko za danas. Za sutra će ostati šetnja nazad do kolodvora i detaljniji mu obilazak. A nakon samog kolodvoropisa bit će još stvari…samo se izdržite. Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioo Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Za sad cista petica A nakon samog kolodvoropisa bit će još stvari…samo se izdržite. Samo se pozuri Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Čekao sam ja komentare. … Opet na pruzi, bez vlakova. Bicikl sam ostavio kod tablice smanjene brzine. Lijepo se vidi razlika između glavnog i industrijskog kolosijeka. Jedno pitanja svima: šta znači ova prugasta tabla na desni? Industrijski kolosijek s drvenim pragovima. Kozjak, gdje sam prethodni dan bio je u daljini. Kaštelanska idila. Lako se može saznati odredišta teretnih vlakova. Ne znam odakle ispadaju ove „tablice”, ali meni su vrlo korisni. Bicikl je čekao me kraj pruge na poljskom putu… …i biciklom je sve brže, odmah sam stigao na kolodvor. Prvi kolosijek je zatvoren. Nakon tablice se odvija kolosijek za vagu. Jedna zanimljivost sućuračkog kolodvora: službena strana je ujednom civilna strana. Koliko ja znam, ovo je jedini hrvatski kolodvor ovakvog tipa. Kolodvorska zgrada je iz 80-ih godina, arhitektura joj je slična onome u Kninu. Pogled prema Splitu s drugog perona. Ispod dizalice se vidi vaga. Prema prometniku rijetko se koristi. Planina Mosor u daljini je slici tipična dalmatinska pozadina. Pogled na civilnu-službenu stranu kolodvorske zgrade. Sve je lijepo uređeno. Paradoks modernizacije. Iako je prvi kolosijek zatvoren od prometa zbog lošega stanja, dobio je najmoderniji peron, ekrane, rasvjetu i razglasni sustav. Ekran radi. Lokalni putnički vlak dolazi iz Splita, a malo kasnije polazi za Unešić. To je sve lijepo, ali ovaj vlak ne vozi tijekom ljeta. Nastavlja se! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Putopis ti je jako dobar, svaka čast Opet na pruzi, bez vlakova. Bicikl sam ostavio kod tablice smanjene brzine. Lijepo se vidi razlika između glavnog i industrijskog kolosijeka. Jedno pitanja svima: šta znači ova prugasta tabla na desni? Početak ograničenja brzine, a nalazi se mislim 1km od table sa brzinom koja je ograničena (kao npr. onaj znak sa 40 u pozadini). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2041024 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Odličan putopis, svaka čast za volju i izdržljivost, na paklenih +35 i više stupnjeva!!! :jup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Odličan putopis, svaka čast za volju i izdržljivost, na paklenih +35 i više stupnjeva!!! :jup Pridružujem se čestitkama Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Bravo Levente ! Odlične fotke i tekst a bicikl je prava legenda...... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Prekrasno, jedva čekam nastavak Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Hvala na svim komentarima! Jos nekih pola sata i dolazi nastavak! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Evo me opet. Aj’mo nazad na prvi kolosijek! Pogled na spomenut kolosijek iz smjera Kaštel Starog. Vidi se ova čudna stvar koju nikada neću razumijeti: hipermoderniziran peron uz zatvoreni prvi kolosijek. Prva skretnica na ulazu kolodvora. Pogledajte opet prvi kolosijek i sjajni novi peron. Zar nije glupost? Odmah na kraju kolodvora se nalazi ŽCPR. Teško je primjetiti otvorenu rampu jer je paralelna sa stupovima. Tražite je pri gornjem lijevom kutu prugaste table! Skretničarska kućica malo dalje na pruzi… I još jedan pogled unatrag prema kolodvoru… Ljubazan skretničar je sišao s kućice, pitao je šta radim, pa sam rekao da pišem kolodvoropis. Dopustio mi je da uđem, ali samo ovu jedinu sliku sam mogao…ipak je i ovo jedino zanimljivo. Toliko za danas. Ima još oko desetak slika, čeka se za četrvrtak ili petak. Uživajte dotle! Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 (edited) Ove iz žablje perspektive su izvrsne (osjećam duboko strahopoštovanje pred ljudima koji mogu tako duboko čučnuti/kleknuti/sagnuti se...) PS: Baš nešto razmišljam kako bi bilo dobro da postoji mapper na kojem bi se moglo provjeravati kad ide sljedeći nastavak nekog putopisa Edited September 6, 2011 by Pfaff Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 (edited) Uskoro je pristigao prigradski vlak iz Kaštel Starog. Ovo je jedini Šved splitskoga depoa, a služi isključivo za prigradski promet Splita. Kroz desetak minuta sam primjetio da je ulazni signal opet slobodan. Ubrzo sam pitao skretničara, a rekao je da odmah dolazi teretni vlak. Tako je to bilo. Evo sve slike o njemu u zavoju kod ulaznog signala. I projuri se prema kolodvoru… Danas je bilo samo toliko, a za sutra će ostatak: tvornica Jugovinil. Pozdravi iz jesenske Budimpešte. Edited September 9, 2011 by Levente Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.