Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Dinko

HŽ 1061 (JŽ 362) Žutka

Recommended Posts

 

Renato, do kada ćete biti tako optimistični glede ekonomike ovih dizel "krampova"? Sanjam li ja to ili me oči varaju (što to gledam, kaj pišete)??? Što je to ekonomičnost, iz kog aspekta i kuta si to proračunao o nivou ekonomike lok 1061/2063? O kakvoj to punoj snazi pričamo? Koji je učiank te navodne "pune snage"? tuctuc.gif

 

pa prema onome sto je Dukkai napisao, ako je kontroler na 1061 u bilo kojem polozaju osim u 0. i zadnjem, sva struja koja se ne koristi za pokretanje vlaka ide na otpornike. to je sve izgubljena energija koja ne sluzi nicemu osim zagrijavanju otpornika, odnosno okolisa (nismo bas zeleni u tom podrucju, jelda). pitanje je koliko se elektricne energije u ovakvom nacinu rada izgubi.

 

 

Dečki, najprije ponovo u školu pa ćete onda više poznavati materiju tehnologije...toplo preporučam, bilježim se...

 

i lijep pozdrav svima, naravno

 

nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?

 

A ne pitaš koliko Karavela produžuje vozna vremena?

Karavela je staro smeće i bilo kakva elektra pa čak i Žutka je bolja od nje.

Prekjučer sam imao 2063 014 i vlak 460 tona ona je Rijeke do Škrljeva išla 25 km/h i usput dimila ko parnjača, dok bi se Elektra igrala s tim vlakom.

A da ne pričamo koliko Karavele troše ulja i vode. Svaki dan u nju bacamo po par kanti ulja. Di je tu računica?


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne pitaš koliko Karavela produžuje vozna vremena?

Karavela je staro smeće i bilo kakva elektra pa čak i Žutka je bolja od nje.

Prekjučer sam imao 2063 014 i vlak 460 tona ona je Rijeke do Škrljeva išla 25 km/h i usput dimila ko parnjača, dok bi se Elektra igrala s tim vlakom.

A da ne pričamo koliko Karavele troše ulja i vode. Svaki dan u nju bacamo po par kanti ulja. Di je tu računica?

 

to je do odrzavanja. a i normalno je da karavela vuce sporije jer joj je kriticna brzina, tadaaaam, niza od elektre (25 km/h naspram 50 km/h). osim toga, sto se tice voznih vremena, tu je najmanja krivica lokomotive a najveca organizacije prometa. cak i kad ima dovoljno lokomotiva, teretni opet cekaju i nije jednom slucaj da kasne i po nekoliko sati. sto se tice potrosnje ulja - sorry, ali to je OVVovo maslo. SD40-2 lokse sa istim motorom po americi jos uvijek voze, karavele voze i u argentini, meksiku, iranu i slicnim destinacijama. i nitko se ne buni. da, slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).

 

Istina, no naš OVV ih je doveo svojim "stručnim radom" na nivo parnjača!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je do odrzavanja. a i normalno je da karavela vuce sporije jer joj je kriticna brzina, tadaaaam, niza od elektre (25 km/h naspram 50 km/h). osim toga, sto se tice voznih vremena, tu je najmanja krivica lokomotive a najveca organizacije prometa. cak i kad ima dovoljno lokomotiva, teretni opet cekaju i nije jednom slucaj da kasne i po nekoliko sati. sto se tice potrosnje ulja - sorry, ali to je OVVovo maslo. SD40-2 lokse sa istim motorom po americi jos uvijek voze, karavele voze i u argentini, meksiku, iranu i slicnim destinacijama. i nitko se ne buni. da, slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).

 

Pogledaj Uputu 52 i opterećenje žutke i karavele za brzinu 60 km/h na mjerodavnom otproru pruge 29 daN/t kakav je na Rijeci. Pa češ vidjet da žutka povuče dvostruko više po papiru. Ovo kaj su Karavele dolje je naprosto krpanje nedostatka elektri i mučenje lokomotiva i osoblja. Ja ću ti reć svoje mišljenje da čim vidim da idem s Karavelom u brdo odma mi je slabo, jedino kad Karavela valja je zimi zbog grijanja upravljačnice koje je kudi kamo bolje nego na Žutki.


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa prema onome sto je Dukkai napisao, ako je kontroler na 1061 u bilo kojem polozaju osim u 0. i zadnjem, sva struja koja se ne koristi za pokretanje vlaka ide na otpornike. to je sve izgubljena energija koja ne sluzi nicemu osim zagrijavanju otpornika, odnosno okolisa (nismo bas zeleni u tom podrucju, jelda). pitanje je koliko se elektricne energije u ovakvom nacinu rada izgubi.

 

I za tebe vrijedi isto...Ne da je riječ o zelenoj boji, već je jedna te ista praksa mlaćenja prazne slame...ovo još traje kolik vidim...Dakle o kakvoj izgubljenoj energiji pričaš Hijena? Nebih da te zadržavam, objasni malo kako ti to gledaš na izgubljenu energiju putem otpornika, i čema ona općenito služi. Imam osjećaj da je dizel vozilo kud i kamo savršenije, ak se ne varam? Ne zezam nikoga :rolleyes: već se čudim kako postoji toliko potencijala sa "lavljim mudima" kad se takve škrabotine pišu. Inače, nisam ni mislio napisat ništa, ali kad pročitam neke članke, smješno je to. Capishi amigo?

 

nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?

 

I te kako je škola dobra, obnoviti znanje ili čuti nešto korisno. Pametno sam ja kazao, nego ovdje vlada režim da tko piše više postova, on je glasno utrkivač. Eto, ništa konkretno, samo uzgred da se zapitamo o kvaliteti nekog stručnog članka...

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak su elektre tolko bolje, kak to da Ameri imaju SAMO dizelke? A nemojmo zaboravit da imaju najjacu i najbolju zeljeznicu...

 

A kolka bi bila investicija elektrificirat cijelu Američku mrežu i nabavka novih elektri?

 

Ja vas shvačam da ste fanatici za tim dizelima, ali di god ima žice oni se nemogu mjerit s elektrama kakve god da bile.

Ovi naši dizeli se s Elektrama nemogu mjeriti ni u kojim god pokazateljima bilo eksploatacijskim ili ekonomskim. Dizel poz žicom je čisto bacanje novaca. Evo vam za primjer Karavela na relaciji Rijeka - Moravice - Rijeka spali oko 1500 litara Eurodizela. Di je tu računica? Di su još tu ostali troškovi? Ja vas shvačam da volite Američke dizele, ali njima bude polako odzvonilo. Budućnost su Dizeli tipa Bombardier Traxx DE ili Siemens ER20. Mada po meni je želja di je žica Bombardiera Traxx MS ili danas sutra kad sve bude 25kV Traxx F140AC2. Jer je nabavka novih vozila nužna pod hitno. To je moje mišljenje ukratko...

Edited by ivancrnkoci

es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak su elektre tolko bolje, kak to da Ameri imaju SAMO dizelke? A nemojmo zaboravit da imaju najjacu i najbolju zeljeznicu...

 

 

Nadam se da si bio sarkastičan sa ovim jer inače si jako promašio :-D .Ameri kako ti navodiš defintivno nemaju najjaču ni najbolju željeznicu.To što imaju samo dizelke uvjetovano je povjesnim razvojem i dostupnosti jeftine nafte i stoga nikada nisu ni pomišljali na struju, također ima utjecaja i to što su razdaljine ogromne itd..može se napisati cjela knjiga o tome zašto su u USA samo dizeli ali to bi bilo previše off topic.A elektre ne da su "toliko bolje " nego su značajno bolje.Iz toga razloga sve glavne pruge su pod strujom jer je značajno eknomičnije.Dizel može opstati na lokalnim prugama gdje bi uvođenje struje bilo totalno neisplativo zbog ulaganja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja nikako za dizel pod zicom. Rasprava je bila iskljucivo o nacinu rada 1061 lokomotive.

Vjerujem da sve zanima sto ce to tocno voziti onoga dana kada se napon prebaci sa 3kV na 25kV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja nikako za dizel pod zicom. Rasprava je bila iskljucivo o nacinu rada 1061 lokomotive.

Vjerujem da sve zanima sto ce to tocno voziti onoga dana kada se napon prebaci sa 3kV na 25kV.

O, dada. Ja sam već predlagao da otvorimo kladionicu... A protuprirodni blud sa žutkom i karavelom u zaprezi je prava slika i prilika -a.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otpori služe za upuštanje motora, i to je kratkotrajno, ako voziš sa uključenim otporima spališ vrlo brzo otpore zato i postoji na Gredeljevim zaštita 220 stupnjeva da ne spališ otpore. Cilj strojovođe je prema uvjetima čim prije doć u punu spregu serija. s-p, paralela jime, crnkoci recite gospodi koliko vam treba da postignete spregu pa ne gutaš ti struju na otporima uključi se zaštita 220 izbaci RTm pa gutaj ti i dalje struju-energiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...jime, crnkoci recite gospodi koliko vam treba da postignete spregu pa ne gutaš ti struju na otporima uključi se zaštita 220 izbaci RTm pa gutaj ti i dalje struju-energiju.

 

 

 

Ovo zadnje o gutanju, baš nisam dobro razumio (na što konkretno ciljaš), tko ili što je problem...jel govoriš o tome da netko nezna što se dešava sa ovime što si upravo napisao ili?

 

 

 

Lijep pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj Uputu 52 i opterećenje žutke i karavele za brzinu 60 km/h na mjerodavnom otproru pruge 29 daN/t kakav je na Rijeci. Pa češ vidjet da žutka povuče dvostruko više po papiru. Ovo kaj su Karavele dolje je naprosto krpanje nedostatka elektri i mučenje lokomotiva i osoblja. Ja ću ti reć svoje mišljenje da čim vidim da idem s Karavelom u brdo odma mi je slabo, jedino kad Karavela valja je zimi zbog grijanja upravljačnice koje je kudi kamo bolje nego na Žutki.

 

da, apsolutno je tako, zbog kriticne brzine i stope iskoristivosti. ako sad ti bolje pogledas uputu 52, vidjet ces da karavela na 30 km/h na 29 daN/t moze povuci 622 tone tereta, sto je dvostruko vise od zutke na 60 km/h. najniza brzina koja se navodi za zutku je 48 km/h a i tamo je tonaza manja nego kod karavele, konkretno 522 tone. ponavljam, kod teretnih vlakova brzina prevozenja lokmotivom kod najvecih uspona nije problem vec je problem nakaradno slozen vozni red.

 

i ovime ne govorim da je diesel bolji od elektre.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo zadnje o gutanju, baš nisam dobro razumio (na što konkretno ciljaš), tko ili što je problem...jel govoriš o tome da netko nezna što se dešava sa ovime što si upravo napisao ili?

 

 

 

Lijep pozdrav

 

Ma ne kažem da ne znate nego neki provlače teoriju da žutka više struje troši na zagrijavanje otpora nego dizel ulja ili nafte barem sam tako stekao dojam, pa da se objasni ljudima da se ne vozi na otporima jer to ne da zaštita.

U elektrokočenju ode sve na toplinu to je, ali to je stroj iz 60-tih ne možemo više očekivati od njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne kažem da ne znate nego neki provlače teoriju da žutka više struje troši na zagrijavanje otpora nego dizel ulja ili nafte barem sam tako stekao dojam, pa da se objasni ljudima da se ne vozi na otporima jer to ne da zaštita.

U elektrokočenju ode sve na toplinu to je, ali to je stroj iz 60-tih ne možemo više očekivati od njega.

 

nitko tu ne provlaci nikakvu teoriju vec sam se ja referirao na post koji je dao Dinko a vezan je za voznju sa otporima. i kako je on objasnio, izvlaci se upravo gorenavedeni zakljucak.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ne kažem da ne znate nego neki provlače teoriju da žutka više struje troši na zagrijavanje otpora nego dizel ulja ili nafte barem sam tako stekao dojam, pa da se objasni ljudima da se ne vozi na otporima jer to ne da zaštita.U elektrokočenju ode sve na toplinu to je, ali to je stroj iz 60-tih ne možemo više očekivati od njega.

 

 

 

Ah, tooo. kužim thx. Da nastavimo dalje prema zainteresiranim na ovoj tematici. Ja sam htio također skrenuti malo paženje nekim teorijama, koje dečki iznose, ali potpuno promašeno, jer se potrošnja ulja i goriva, ili struja lok 1061 (i slični pokazatelji), ne mogu mjeriti "od oka". To sam i uvaženom Hijeni htio pokazat, ali nisam namjerno ulazio u dublju raspravu, da ne otvaram opsežni priručnik ili knjigu tehnologije lok 1061. Toplinska energija zagrijavanja otpornika, ni iz bliza nije štetna, koliko beskorisno rasipanje derivata Karavele, što govori da je to totalno neisplativo vozilo. Sumnjam da bi ikoji privatni operater htio voziti lok koja s vlakom 500t (Ri-Mo) i 700t (Mo-Ri) potroši oko 1500 l goriva, i 40 l ulja. Toliko o ekonomici. Toplinsko zagrijavanje lok 1061 izraženo je uglavnom pri elektrodinamičkom kočenju, ali i to nije niš posebno, postoji regularna zaštita i stupanj korisnosti, dakle nemreš sam shebat vozilo, jer nedopušta ti sonda, pod uvjetom da je OK. Što se tiče onih podataka o vučnoj sposobnosti ove dvije serije (u čemu sam apsolutno nezainteresiran jer su oba šrot za kasaciju) u kojoj Hijena obrazlaže svoju komparaciju, to ne drži vodu, to je papir. Pogledaj malo o kojoj je brzini riječ, onda se raspitaj pa kompariraš npr pri istoj brzini vučnu moć, pa onda kad dođeš u Moravice, pregledaj potrošnju, i izračunaj ukupne troškove Karavele, vjerujem da 622t nikad nitko neće nakrcat, budući da to uz 29dan/t sigurno ne bi doseglo ni 20 kmh. Dalje, kad Karaveli nakrcaš 500t, što misliš s kojom će to brzinom ići u brdo?

 

 

 

Misliš da je taj podatak o 622t mjerodavan nečemu? Sumnjam ! neće preć ni 30-tak kmh, i sad će zabiti ostale vlakove (vozno vrijeme) a vjerovatno će prokuhat ubrzo, i što time dobijaš? Neke podatke? Smješno je to prijatelju.Moj ulazak u ovu priču, dakle, nije bio da nekoga diskreditiram – molim da to uvažite, već da se prestanu pisat bedastoće. Valjda je cilj shvatiti neku materiju i istinitost, da bi mogli živjeti u miru. Lagati sebe i druge, složen je i nepotreban proces, jel tak? Mene samo zanima zbog radi čega neki fanovi toliko uzdižu svoj subjektivni pristup u entuzijazmu, ako već vide iz prve ruke da je to „dječački san" – nostalgija za svojim predrasudama?! Ako se onda sugerira nekome da lupa koješta, mislim da se ne bi trebali ljutiti u ovakovim raspravama, jer džaba konstruktiva priča – ako druga strana u dizelaša sipa benzin?! Neću ni osporit ničije zalaganje temi, već ponavljam – smisao jest spoznati istinu i živjeti sa njom. Vjerujte mi, mnogi se ovdje radije guraju u prvi plan, bez da dobro shvate o čemu oni to pišu. Ispast će da je za onu brazdu na kolektoru ipak kriv strojovođa - a to je ..... jel tak ili ne??? Interesantno je dizanje i manipuliranje podatcima s ovog foruma, od vas pojedinaca. Nije li korisnije uloviti se nečeg ozbiljnijeg od „moglo bi biti, ali ak nije, onda će biti..."?

 

 

 

pozdrav

Edited by Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nisam ja izvlacio Uputu 52 vec ivancrnkoci. a sto se tice razlicitih brzina voznje, kao sto rekoh, to odgovara razlicitim iskoristivostima dva stroja. da se karavele odrzavaju kako spada, ona bi povukla tih 600 tona. a cak i da povuce 500 tona, to je jos uvijek vise od deklrariranih 350 tona koliko vuce 1061 na 60 km/h pri istom opterecenju pruge.

 

necu vise diskutirat o tome, ono st sam ja htio cuti jest sta se dogadja sa otpornicima kada se koristi voznja sa otporima. i referirao sam se na Dinkov post.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nisam ja izvlacio Uputu 52 vec ivancrnkoci. a sto se tice razlicitih brzina voznje, kao sto rekoh, to odgovara razlicitim iskoristivostima dva stroja. da se karavele odrzavaju kako spada, ona bi povukla tih 600 tona. a cak i da povuce 500 tona, to je jos uvijek vise od deklrariranih 350 tona koliko vuce 1061 na 60 km/h pri istom opterecenju pruge.

 

necu vise diskutirat o tome, ono st sam ja htio cuti jest sta se dogadja sa otpornicima kada se koristi voznja sa otporima. i referirao sam se na Dinkov post.

 

Čisto sumnjam da je ti je išta jasno od ovoga, jer si vjerovatno krivo shvatio što praktični uslovi mogu ponuditi. Papir trpi svašta a računice su igraonica za djecu...I ja ću završiti ovo sa tehničkim podatcima. Pazi nešto, glupo je ostati u krivim podatcima i izvorima (ne)znanja. Ovih 500t Karavele na 29dan/t ide sa cca 30-tak kmh, dok će Žutka 500t vući sa shuntovima sigurno cca 60 kmh. Ne vidim koja ti je računica i smisao ovog? Uz to i ekonomičnost je također očigledna, šteta da se živi u pogrešnom dotoku "znanja". Da referiramo i finiširamo, nadam se da ti je smisao korisnosti otpornika jasna....

 

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čisto sumnjam da je ti je išta jasno od ovoga, jer si vjerovatno krivo shvatio što praktični uslovi mogu ponuditi. Papir trpi svašta a računice su igraonica za djecu...I ja ću završiti ovo sa tehničkim podatcima. Pazi nešto, glupo je ostati u krivim podatcima i izvorima (ne)znanja. Ovih 500t Karavele na 29dan/t ide sa cca 30-tak kmh, dok će Žutka 500t vući sa shuntovima sigurno cca 60 kmh. Ne vidim koja ti je računica i smisao ovog? Uz to i ekonomičnost je također očigledna, šteta da se živi u pogrešnom dotoku "znanja". Da referiramo i finiširamo, nadam se da ti je smisao korisnosti otpornika jasna....

 

pozdrav

 

da, pri spustanju. ne pri vuci (jos uvijek nitko nije opovrgnuo Dinkov post sa prethodne strane). i opet govorim, nije problem voznih vremena brzina lokomotive (jer da je tako, ako vec necemo uzet SAD kao primjer pa mozemo Rusiju gdje takodjer na teretnim vlakovima ima itekako mnogo diesela), vec nakaradno slozen vozni red koji teretnom vlaku daje uvijek najnizi prioritet, bilo da je pruga zauzeta ili slobodna. i nitko me ne moze uvjeriti u suprotno. zadnje, velis da karavela nemre povuc 630 tona pri 29 daN/t pri brzini 30 km/h, prema uputi 52. i velis da papir trpi sve. kako onda zutka svega 100 tona manje *moze*, iako je koncepcijski starija lokomotiva sa manje opreme i jos gore odrzavana, povuci 60 km/h (opet, kako pise u uputi 52)? ili se ta uputa selektivno cita pa uzimamo ono sto nam pase ili su stvarno karavele (inace temeljene na najuspjesnijoj diesel lokomotivi svih vremena, koje je proizvedeno, u raznim serijama, oko 4.000 komada) zadnje smece koje ne valja nista.

 

EDIT: gledaj, ja nisam debil pa da ne znam citat tablicu. citam i mnogo kompliciranije tablice od ovog na faksu, a i radim ih kroz razne praktikume. ne bi vjerovao da cak i pogresku znam izracunat (svasta covjek nauci na toj fizici, na PMFu). prije nego tako pausalno tvrdis da netko nesto ne razumije, da mu nije jasno i onda ga suptilno nazivas glupim, razmisli o cemu pricas. ja se ne mjesam u tvoj posao, ne pada mi na pamet soliti ti pamet. pa se ti okani i vrijedjanja sugovornika (pa cak i na suptilan nacin). a za tumacenje podataka iz tablice, koja je nota bene verificirana i nisam je ja izmislio, stvarno ne moras biti pretjerano pametan.

Edited by HijenA

Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, pri spustanju. ne pri vuci (jos uvijek nitko nije opovrgnuo Dinkov post sa prethodne strane).

...kao i većina jednih te istih piskarala „nagađaš“, a to je priča za neku drugu temu. One su jedno (priče) a ralnost je druga stvar, capishi. Nije mi namjera nikog vrijeđati, vjeruj mi, ovisi kak gledaš da je u temi dobivanja verificiranog podatka nešto istinito ili je to uvreda? Uvreda za šta? Nego sam ponukan pisanjem određenih pizdarija vaših – morao čisto informativno djelovati i to je point.

zadnje, velis da karavela nemre povuc 630 tona pri 29 daN/t pri brzini 30 km/h, prema uputi 52. i velis da papir trpi sve. kako onda zutka svega 100 tona manje *moze*, iako je koncepcijski starija lokomotiva sa manje opreme i jos gore odrzavana, povuci 60 km/h (opet, kako pise u uputi 52)? ili se ta uputa selektivno cita pa uzimamo ono sto nam pase ili su stvarno karavele (inace temeljene na najuspjesnijoj diesel lokomotivi svih vremena, koje je proizvedeno, u raznim serijama, oko 4.000 komada) zadnje smece koje ne valja nista.

Shvati jednu stvar: ako je do traženja točnog momenta, onda bi valjda istina trebala dominirati pričom a ne nagađanje?! Što ti nije jasno u cjeloj priči? Pročitao si nešto, što te sad mora vratiti na ono što sam napisao, a to je da ne ulazimo suviše u tehnologiju ove lok, jer bi morao puno vremena potrošit da te naučim kako to šljaka. Bolje ostat po strani, jel ćeš se razočarati sa svime što posjeduješ...Žutka ima drugačiji način sprezanja tj naponskih pokazatelja vm, i drugačije Nm sile, stupanj korisnosti motora i zubčanika, drugačiji radni prijenos i omjer, veću radnu ekonomiku, a prema tome u stanju je racionalno trošiti energiju naspram 2063 lok, usprkos njenoj enormnoj starosti. Stoga može i dodatnim slabljenjem polja dići 500t do 60 kmh, do trajne vučne struje.

Opčinjenost dizelskom vučom, poklopilo je zjenice mnogih, ali nema veze...no već kad se piše, hajde da to bude stručno i konkretno, ova nagađnja...pa dajte više nešto konkretno ili ništa. Ali ne podcjenjujem te, vjeruj mi, ovo je samo potez da si preispitate vaše mogućnosti. Možda vam i pomogne to...Tih 630t je moga vući prije 20-tak godina, dok je još bila kako tako očuvana, samo s koliko kmh???. Sada sa 500t nećeš iz Rijeke do Lokava navući 35-40 kmh, možda ak se zaletiš pa „nemaš zaustavljanja po kolodvorima“, s prolazom uspiješ održati blizu 50-tak kmh, i to je sve. Čim jednom staneš, dalje nećeš preći u teškom usponu 35-40 kmh. Ovdje san završava...ne dižem ja žutku uopće, jel to je za kasaciju, ali ak Karavelu dižeš, onda ne razumiješ osnove osnova, zato i ne shvaćaš jel sve sagledavaš iz kuta ljubitelja a ne stručnog djelatnika...i bilo bi lijepo da se ne naljutiš na mene radi ovakvog pisanja.!

 

gledaj, ja nisam debil pa da ne znam citat tablicu. citam i mnogo kompliciranije tablice od ovog na faksu, a i radim ih kroz razne praktikume. ne bi vjerovao da cak i pogresku znam izracunat (svasta covjek nauci na toj fizici, na PMFu).

Što je to? Nešto nadnaravno, taj faks? Easy boy, pa život je čitav niz učenja, slaganje kockica u mozaik, a ne brisanje riječi sa usana, u ponavljaju diplomske etikete. Ti si pročitao tablicu ali što si u biti shvatio iz nje? A što se tiče izračuna tablice 7b, ako imalo poznaješ niz parametara kako se ona dobiva i onda parametre sila koriste za obračun vučene mase, trebao bi spoznati zbog čega je neka tablica tako napisana, i dali ona može na pruzi biti ekonomično realizirana?! Ne sumnjam u tvoje sposobnosti, naprotiv. Ali čitanje ti ne pomaže ako ne razumiješ srž. Očito da ne razumiješ ovaj dio...

prije nego tako pausalno tvrdis da netko nesto ne razumije, da mu nije jasno i onda ga suptilno nazivas glupim, razmisli o cemu pricas. ja se ne mjesam u tvoj posao, ne pada mi na pamet soliti ti pamet. pa se ti okani i vrijedjanja sugovornika (pa cak i na suptilan nacin). a za tumacenje podataka iz tablice, koja je nota bene verificirana i nisam je ja izmislio, stvarno ne moras biti pretjerano pametan.

Nitko nikoga ne naziva glupim, taman posla, ali nazvao sam većinu ovih što ispiru suho zlato vrlim znalcima. Ako smeta ton razgovora, molim, to je druga stvar. A zar ti npr ne smeta pisanje besmislica? Ili da ih prakticiramo kao simpatične dosjetke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jime, ajde pusti raspravu dizel ili elektra i objasni nacin rada lokomotive 1061. Zanima me da li ona trosi struju na otporima ako kontroler vuce nije u krajnjem polozaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jime, ajde pusti raspravu dizel ili elektra i objasni nacin rada lokomotive 1061. Zanima me da li ona trosi struju na otporima ako kontroler vuce nije u krajnjem polozaju.

Ono što tebe zanima je, dal lok troši struju dok se nalazi u fazi isključivanja pojedinih omskih vrijednosti otporničkih elemenata, tj dok kontroler ne zatvori posljednju poziciju kontrolera. Da. Što je i normalno, jer se jedino tako može napajati vučni motor, odnosno jedino tako ćeš zatvoriti naponsku varijablu i na ovoj lok ne postoji drugi način regulacije u „pokretanju“. Zašto sam označio „u pokretanju“? pa zato jer se na ovaj način, povlačeći manipulator-kontroler sa postupnim zatvaranjem sklopnika, uz isključivanje omaže regulacionih otpornika, napon povisuje na vm, sve dok se dostigne posljednja vučna pozicija. U tom trenutku, normalno je da će troši energija, jel nemaš drugu alternativu. Kada se nalaziš na posljednjoj poziciji kontrolera, svi otpornici su van igre, tj nemaju nikakvo toplinsko zagrijavanje – otpornici su „premošteni“. Tada induktorske vn kombinatorske preklopke nastavljaju sa daljnjim povećanjem brzine vozila, a konkretno sa slabljenjem magnetskg polja u max 5 pozicija. Znači: povećanje vmax putem otpornika, slabljenja polja vm, i prespajanja vm u tri radne sprege.

Ono što se cjelo vrijeme provlači u ovim vašim razmišljanjima jest naopako shvaćanje ovog momenta. Nitko ne tvrdi da je otpornik neki bauk, nego sam cjelo vrijeme pisao (a vjerujem da će i sad nastat nesuglasice) da ste otpornik uzeli u krive ruke i krivo pojedinci formuliraju svoje znanje, a ja sam samo htio da sa vašim laičkim razmišljanjem ne odete u beskorisno i pogrešno razmišljanje. Slobodno me moš pitat sve kaj te zanima, a mogu ti na pp objasniti i više (ovisi o slobodnom vremenu), ovdje bi zauzeo dodatni prostor svima koji žele pisati. Napominjem, ima tu još dosta toga, npr i tvoja računica kako lok konstantno troši kilowate u svakoj od sprege, isl. Ovdje samo može doći do realnoga, ak ti netko objasni kako zaista što djeluje, jel vidim da ste ga dobro zakamuflirali sa zagrijavanjem i otpornicima, pa na kraju dogoste karavelu u vjetar, sam ne vidite šta je posljedica. Dakle, samo sam vas zaustavio da se ne javi netko kvalitetniji od prosječnog znalca, da vam ne kaže slično........Toliko od mene

Lijep pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ukratko hoces rec da na VM dolazi tolko struje kolko je zadano manipulatorom, a onaj takozvani visak (ono kaj nije potrebno VM-u jer je manipulator u nizem polozaju) ide na otpornike i tam se pretvara u toplinu koja je beskorisna?

Sad mene zanima jel to drukcije na 1xx? Jer kolko ja znam - tamo je manipulator ko u Madaru i 3xx ASEAma, a ne onaj s puno zubaca tj. polozaja ko na 0xx pa skladno tom mislim da je drukciji sistem.

Edited by zagi988

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ukratko hoces rec da na VM dolazi tolko struje kolko je zadano manipulatorom, a onaj takozvani visak (ono kaj nije potrebno VM-u jer je manipulator u nizem polozaju) ide na otpornike i tam se pretvara u toplinu koja je beskorisna?

 

 

 

 

Prvo je točno, naime - napon će doći na granu vučnog motora, u ovisnosti do koje pozicije je izvršena regulacija, a povećavanjem daljnjih pozicija kontroelra, zatvaraju se dodatni drugi sklopnici, napon raste, time i proporcionalna korisna snaga, koja se na zadnjoj vučnoj poziciji zatvara. Snaga u seriji je relativno manja, jer i nema potrebe za punim iznosom - obzirom na napon po motoru i malu brzinu. Višak ne postoji kao „višak“, jel ako ste npr dohvatili 15 pozicija, ne postoji toplinski reciprotitet na ostalim paketima otpornika, budući da oni još nisu došli pod napon. Zagrijavanje je moguće samo do one stvarne pozicije, u ovisnosti od realne pozicije manipulatora. Ako dalje zatvoriš jednu po jednu poziciju, zatvorit će se (dio) novi sklopnici, i struja će doć na nešto novih paketa otpornika (ostali još nisu u funkciji), sve dok ne zatvoriš strujni krug na posljednjoj poziciji. Znači – nema beskorisnosti niti viška nepotrebne toplinske energije. Ona je uvjetovna isključivo pozicijom pripadajućih sklopnika i omske vrijednosti otp.paketa u datom momentu. To su neki ovdje vješto htjeli profurat neku svoju teoriju, koja ne drži vodu. To je neznanje, i zato sam tak reagirao da se to raščisti.

 

 

 

Ovdje je riječ o vučnom pogonu. Dalje, serijskim spojem četripolnih kolektorskih strojeva (serijska uzbuda), regulaciju napona obavljate na isti postupak, samo su različite vrijednosti u novim spojevima, tj povišava se radni napon a time i korisna vučna moć vozila. Za serijski spoj, gdje je brzina do cca 20-tak kmh, nije potrebna veća snaga, stoga je napon 500v po motoru sasvim dostatan da se u pokretanju postigne visoka vučna sila. U SP spregi, otpornički elementi se granaju na dvije vn grane. Svaka grana sadrži 3 motora u seriji (3×1000v) i u paraleli sa drugom (3×1000v). Motori M1-3-5 i M2-4-6. Nakon cca 40-tak kmh, ostvaruje se tranzicijom sprega Paralela, otpornički blokovi se granaju na tri grane. Svaka grana sadrži dva motora vezano u seriju (2×1500v), i u paraleli postiže iste vrijednosti sa dvije preostale grane vm (M1-3/2-5/4-6). Kada se postigne najveći deklarirani radni napon, u ovom slučaju Paralelne sprege od 3000/2 ili 1500v, preko induktorskih preklopnika slabljenja polja, može se regulirati slabljenje polja vm u 5 pozicija, zato će žutka uz dobar napon kontaktne mreže i cca 2 shunta, vlak mase 500 (ili više) t, vući sa cca 60 kmh. Otpornici su na krajevima sprega van funkcije, jer visoki napon ne ide preko njih, već preko vn kombinatora i putem sabirnica vn do potrebnih izvršnih mehanizama.

 

 

 

U elektrodinamičkom otporničkom kočenju, postoji toplinsko zagrijavanje, ali to mu je i svrha. Kinetičku energiju (gibanja vlaka) treba se poništiti djelovanjem toplinske energije – to je svrha ovog režima EDK. Otpornici su pod konstantnom generirane kočne struje, povećano se zagrijavaju, ali ventilacijski sustavi izbacuju toplinu iz sanduka, u vanjštinu. Termičke sonde su (kao i u vuči) podešene da se paketi otpornika ne mogu praktično pregrijati, jer će na vrijeme isključiti uzbudu EDK putem dvaju sklopnika uzbude kočenje (DF1/2) i sačuvati vozilo od nepotrebne havarije. Motori u EDK, spojeni su gotovo identično paralelnoj sprezi, s time da su namoti motora M1-3 i M4-6 spojeni u strujni krug uzbude glavne grane M2-5, koja stvara remaenciju magnetiziranja polova motora. Kada se uzbudna grana 2-5 formira, namoti ostala 4 motora počinju primati identične vrijednosti stvorene energije, počinju raditi neovisno kao jedna cjelina, sa svim namotima spojenima u seriju. Ali i tu nema beskorisnog viška, jer je to namjena EDK. U vuči, ako bi se dugo vozilo na otpornicima, postojala bi objektivna mogućnost pregrijanja, ali termička sonda to ne dopušta. Ostali elementi otpornika, dolaze pod napon, tek kada se stvore uvjeti za daljnjom potrebom omaže. Inače treba kazati, da su TŽV masivni otpornici, građeni za struju 600A, iz čega proizlazi da količina toplinskog djelovanja u Ws jedinici (Wat sekunda) mogu izdržati dosta visoka naprezanja. Završimo s ovim tezama o beskorisnoj toplini i pripadajućima tributima. Znanje je izvor sigurnosti, ali ako se znanju i tehnologiji pristupa sa nivoa koji nedvosmisleno na pomanjkanje snalažljivosti, svaka slična priča je osuđena na to što proizlazi iz dijaloga sugovornika....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...