Jump to content
zeljeznice.net
Vice

HŽ 2063 (JŽ 663) Karavela

Recommended Posts

014 je u hali na rk valjda ju misle slozit od 003 ili ?

Ima tko kakvu informaciju

Koliko sam informiran 014 je imala kvar reduktora hlađenja motora, i to se je moglo popraviti ali je lok. pod garancijom pa se nije smjelo dirati

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to sam cuo da,ali po svemu sudeci osudena na jos neko vrijeme cekanja,a mozda je posluzila za doniranje 014 da ju sloze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdje su ostale 2063 ima li netko taj podatak. Inace 2063 003 je prva dizel lokomotiva na koju sam se ikada popeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 063 001 Knin, 2 063 002/004/005/013 prodane u Saudijsku Arabiju ofarbane na žutu boju, 2 063 003/014 voze na HŽ, 2 063 006/007/008 stoje na RK istekla revizija 006 očerupana do iznemoglosti da nije za gledati, 2 063 009/010/011/012 sređene u Gredelju i prodane u Izrael.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to krenulo čerupanje na 2063 003? :cry:

Ispred nje su 2041 109, 2041 030, 2041 025 i 2041 011.

 

dsc_1607_edit3.jpg


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo već kod toga usput što je sa Đuranom 109 da stoji tako dugo da ga nemogu popraviti, bude cijeli radni vijek proveo nevozeći stajući u RK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisla joj je glava motora, a u meduvremenu su vandali neki da ih tako mogu nazvat napravili stetu na njoj i iscerupali visokonaponske kable s nje, ceka se osiguranje,a sta ce dalje s njom biti, navodno ce se sredivat,ali do tada stoji tu gdje je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisla joj je glava motora, a u meduvremenu su vandali neki da ih tako mogu nazvat napravili stetu na njoj i iscerupali visokonaponske kable s nje, ceka se osiguranje,a sta ce dalje s njom biti, navodno ce se sredivat,ali do tada stoji tu gdje je

Ne bih nazvao taj čin vandalizmom. To je krađa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisla joj je glava motora...

Da, pomiješala je ulje i vodu prije godinu dana u Dalmaciji. Inače EMD motori nemaju jednu glavu, svaki cilindar ima glavu za sebe, što ne mora značiti da su sve glave otišle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji od dvanaestog mjeseca 2017 g. već su je mogli uzeti na popravak, ovako stoji pa nije niti čudno da su skidali dijelove sa nje, neznam samo što su čupali po ventilatoru za što im je to trebalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ništa skidano u dobre svrhe sekundarci su je napali. Kablovi se vidi da su prerezani isti slučaj kao i sa ppdovom 2044-003

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu 2063 003 i 014 jos uvijek aktivne?

 

014 je aktivna, a 003 čeka popravak u TSŽV Zagreb RK


Tko se zadnji smije,nije skužio vic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jesu 2063 003 i 014 jos uvijek aktivne?

.

014 je aktivna, a 003 čeka popravak u TSŽV Zagreb RK

 

.

Na donjoj slici vidljive su dvije lokomotive tvrtke HŽ Cargo d.o.o., snimljene u Ogulinu prije nekoliko dana, kako vuku teretni vlak iz pravca Solina.

.

- jedna od njih je 6 -osovinska, dizel-električna lokomotiva, rasporeda osovina Co-Co, serije HŽ serija 2063, tipa EMD GT26CW-2, ser. br. 712360, registracije 2063 014 (ex JŽ 663-013), sa 10-polnim vučnim alternatorom tipa EMD AR10 pokretanim EMDlogo20x.png 16-645E3C, sporohodnim, 2-taktnim, turbo-prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 16-cilindarski; radni volumen: 166.190 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 14,5:1, snage 3.300 hp (3.345 PS) / 2.461 kW pri 900 o/min, a koji napaja šest istosmjernih serijskih vučnih motora tipa EMD D77 ( D78 ).

.

- druga od dviju lokomotiva je 6 -osovinska, dizel-električna lokomotiva, rasporeda osovina Co-Co, serije HŽ serija 2062, tipa EMD G22C Series, ser. br. A2811, registracije 2062 017 (ex JŽ 664-051), sa vučnim generatorom tipa GM D25R pokretanim EMDlogo20x.png 12-645E, sporohodnim, 2-taktnim, sa dva Rootsova puhala prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 12-cilindarski; radni volumen: 124.643 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 16,0:1, snage 1.650 hp (1.673 PS) / 1.230 kW pri 900 o/min, a koji napaja šest istosmjernih serijskih vučnih motora tipa GM D36.

.

2063--2062.jpg

.

*****

Kao kratki podsjetnik na ono već poznato ...

.

Četrnaest lokomotiva HŽ serije 2063 (ex JŽ 663), nadimka 'Karavela', sa serijskim brojevima 712348-712361, od rujna do listopada 1972. godine američka je tvrtka General Motors Diesel Division ( GMDD ) izgradila za potrebe tadašnjeg državnog javnog poduzeća Jugoslavenske željeznice (JŽ). Lokomotiva serije EMD GT26CW-2 izrađena je na osnovu 6 -osovinske dizel-električne lokomotive tipa EMD SD40-2 i zapravo je izvozna inačica ove lokomotive, namijenjena za tržišta izvan Sjeverne Amerike.

.

Od četrnaest lokomotiva HŽ serija 2063, naslijeđenih od bivšeg poduzeća ŽTP Zagreb (ex serija JŽ 663), šest ih je u vlasništvu tvrtke HŽ Cargo d.o.o. :

........2063 001...ex JŽ. 663-002..ser. br. 712349

........2063 003...ex JŽ. 663-004..ser. br. 712351

........2063 006...ex JŽ. 663-014..ser. br. 712361

........2063 007...ex JŽ. 663-008..ser. br. 712355

........2063 008...ex JŽ. 663-009..ser. br. 712356

........2063 014...ex JŽ. 663-013..ser. br. 712360

.

... dok je njih osam sastavljeno i isporučeno u okviru zajedničkog projekta National Railway Equipment, Co. ( NREC ) i TŽV "Gredelj" d.o.o., a za potrebe stranih naručitelja:

........2063 002...ex JŽ. 663-003..ser. br. 712350

........2063 004...ex JŽ. 663-007..ser. br. 712354

........2063 005...ex JŽ. 663-012..ser. br. 712359

........2063 009...ex JŽ. 663-001..ser. br. 712348

........2063 010...ex JŽ. 663-005..ser. br. 712352

........2063 011...ex JŽ. 663-006..ser. br. 712353

........2063 012...ex JŽ. 663-010..ser. br. 712357

........2063 013...ex JŽ. 663-011..ser. br. 712358

.

... ili ukoliko je preglednije u tabeli ...

Karavela.png

.

Lokomotiva tvrtke HŽ Cargo d.o.o. sa registracijom HŽ 2063 014 trenutno je jedina u uporabi. Od preostalih pet, izvjesno je tak da bi se ona sa registracijom HŽ 2063 003, a koja čeka na popravak u TSŽV-Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. - pogon Ranžirni kolodvor, mogla vratiti u promet. Iskreno, ne znam što bi moglo sačuvati 'Karavele' od njihova nestajanja sa hrvatskih pruga. Silno bih volio, bez obzira u kakovom stanju koja od njih trenutno bila, kada bi im mogao biti udahnut novi život. No, njihovu malo vjerojatnu i izvjesno nepostojeću budućnost, osobno, ne bih vezao uz dvotaktne, bilo stare i reparirane motore, serije EMD 645 ili one novije, serije EMD 710 jer sa tom tehnologijom i koncepcijom motora već neko vrijeme nije moguće zadovoljiti standarde i norme o emisijama ispušnih plinova, baš kao niti uz postolja sakupljena po slijepim i zaraslim balkanskim kolosijecima. Zanimljivo bi, npr., bilo vidjeti projekt, zajedno sa studijom isplativosti, EMD GT26CW-2 lokomotiva sa modernim UGL FlexiCurve postoljima, asinkronim vučnim motorima i novim 4-polnim CAT SR5 alternatorom pogonjenim CATlogo20x.jpg C175-20, brzohodnim, 4-taktnim, turbo-prednabijanim (sa naknadnim hlađenjem stlačenog zraka), vodom hlađenim, četveroventilskim (OHV), dizel motorom sa common-rail ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 20-cilindarski; radni volumen: 105.832 cm3 / 6.458,3 in3 * provrt: 175,0 mm / 6,89 in, hod: 220,0 mm / 8,66 in ), kompresijski omjer: 15,3:1, snage 4.300 hp (4.360 PS) / 3.207 kW pri 1.500 o/min. Ovo bi zasigurno bilo izvedivo s obzirom da je od lipnja 2010. godine Electro-Motive Diesel, Inc. ( EMD ), američki proizvođač dizel-električnih lokomotiva, dijelova lokomotiva i dizelskih motora za željezničku industriju, u vlasništvu tvrtke Caterpillar Inc. i to posredno preko svoje podružnice Progress Rail Services Corporation, a koju je kupio u svibnju 2006. godine. Taj se motor inače ugrađuje u novu brzu putničku lokomotivu EMD F125 Spirit. Ukoliko bi ovaj projekt htjeli zadržati unutar američkih granica, onda svakako moram spomenuti još jedan motor koji bi po svojim tehničkim karakteristikama i učinkovitosti bio na prvome mjestu od onih proizvedenih u nekoj od američkih tvornica, a tek ga činjenica što nije proizvod iz Caterpillar Inc. korporacije čini možda manje aktualnim i zanimljivim. Radi se o cummins_logo-19-x.png QSK95, brzohodnom, 4-taktnom, turbo-prednabijanom (sa naknadnim hlađenjem stlačenog zraka), vodom hlađenim, dizel motoru sa common-rail ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 16-cilindarski; radni volumen: 95.266 cm3 / 5.813,5 in3 * provrt: 190,0 mm / 7,48 in, hod: 210,0 mm / 8,27 in ), kompresijski omjer: 15,5:1, snage 4.400 hp (4.4461 PS) / 3.281 kW pri 1.800 o/min, koji pogoni novu Siemens Charger SCB-40/ SC-44 brzu putničku lokomotivu. To je zasigurno motor u velikoj mjeri usporediv sa onim, po mojoj skromnoj procjeni, najboljim što postoji na tržištu u toj klasi motora, a to je MTU_logo_19x.png 20V 4000 R63L, brzohodni, 4-taktni, turbo-prednabijani (sa naknadnim hlađenjem stlačenog zraka), vodom hlađeni, dizel motor sa common-rail ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 90° V 20-cilindarski; radni volumen: 95.332 cm3 / 5.817,5 in3 * provrt: 170,0 mm / 6,69 in, hod: 210,0 mm / 8,27 in ), kompresijski omjer: 16,4:1, snage 4.487 PS (4.425 hp) / 3.300 kW pri 1.800 o/min, koji podrazumijeva ugradnju najsuvremenije tehnologije u ovome području: Selective Catalytic Reduction (SCR), Diesel Particulate Filter (DPF), Exhaust Gas Recirculation (EGR), posljednju generaciju upravljačke elektronike - Electronic Control Unit (ECU), posljednju inačicu common rail fuel injection sustava ubrizgavanja i Fuel Filtration Upgrade Kit. Jedna od inačica 20-cilindričnog motora MTU -ove serije 4000, R43, ugrađuje se u lokomotivu New Zealand DL class, model CKD9B, najvećeg novozelandskog željezničkog operatera za prijevoz tereta - KiwiRail, a ona najsnažnija inačica motora, R63L, u lokomotivu Class D45 južnoafričkog operatera Transnet Freight Rail ( TFR ). Obje te lokomotive proizvedene su u kineskoj tvornici CRRC Dalian Co., Ltd.. Nije mi bila namjera spominjati ovdje i ostale serije Transnet Freight Rail -ovih lokomotiva, namijenjenih za promet kolosijecima širine 1.067 mm, ali činim to u želji kako bih u priču uvézao i jedan, meni osobno, vrlo lijep i zanimljiv video zapis. Naime, i ova posljednja u nizu njihovih lokomotiva, D45, baš kao i serije lokomotiva prije nje: Transnet Freight Rail Class 39-200, model EMDlogo20x.png GT26CU-3, Transnet Freight Rail Class 43-000, model GElogoM17x.png C30ACi i Transnet Freight Rail Class 44-000, model GElogoM17x.png ES40ACi, imaju gotovo pa istovrsne, osobno mi nekako smiješne i djetinje, male i kovčežaste nosiće, sa tim 'sramežljivim' svjetlima (poput neka čudna vozila iz serije 'Allo 'Allo!) pa mi stoga i nisu osobito dopadljive, ali kada bih trebao izdvojiti jednu od njih onda bi to svakako bila, zbog njenih, u jednome trenu već spomenutih, UGL FlexiCurve postolja i ukupnog vanjskog izgleda, ova posljednja od triju, GElogoM17x.png ES40ACi, 6 -osovinska, dizel-električna lokomotiva, rasporeda osovina Co-Co i vučnoga alternatora tipa GE 5GMG211 pokretanog GElogoM17x.png GEVO-12, srednjehodnim, 4-taktnim, turbo-prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa common-rail ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 12-cilindarski; radni volumen: 188.496 cm3 / 11.502,7 in3 * provrt: 250,0 mm / 9,84 in, hod: 320,0 mm / 12,6 in ), kompresijski omjer: 17,5:1, snage 4.653 hp (4.718 PS) / 3.470 kW pri 1.050 o/min. Ove lokomotive obično vuku teretne vlakove četiri spregnute, zamijenjujući tako šest lokomotiva starijega tipa....

.

Vratio bih se još na tren na naše 'Karavele' i spomenuo kako te lokomotive imaju podosta toga zajedničkoga (pogonski motor vučnoga generatora, vučni motori ...) sa legendarnom i vrlo poznatom Union Pacific -ovom lokomotivom serije 6900 ( reg. UP 6900-6946 ), tipa EMDlogo20x.png EMD DDA40X, nadimaka 'Centennial' i 'Big Jack', serijskih brojeva 34526-34550 i 35499-35520. Građene od travnja 1969 do rujna 1971. godine, 8 -osovinske dizel-električne lokomotive, rasporeda osovina Do-Do, sa dva vučna generatora tipa EMD AR12, svaki pokretan EMD -ovim 16-645E3A, sporohodnim, 2-taktnim, turbo-prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 16-cilindarski; radni volumen: 166.190 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 14,5:1, snage 3.300 hp (3.345 PS) / 2.461 kW pri 900 o/min, a koji napaja šest vučnih istosmjernih serijskih motora tipa EMD D77X, ukupne snage pogonskih motora vučnih generatora od 6.600 hp (6.692 PS) / 4.922 kW pri 900 o/min, koje, gdjegod bi se pojavile, svojim su izgledom i dimenzijama ( dužina: 30,0 m / 98 ft 5 in; širina: 3,15 m / 10 ft 4 in; visina: 4,98 m / 16 ft 4 in ) izazivale veliko zanimanje. Nerijetko su se mogle vidjeti i tri spregnute lokomotive ovoga tipa na čelu vlaka, ukupne snage pogonskih motora vučnih generatora od 19.802 hp (20.076 PS) / 14.766 kW, o čemu postoje i dokumentirani zapisi. Sjećam se da sam jednom zgodom, prilično davno, pročitao da su bile viđene spregnute i po četiri lokomotive ovoga tipa, ali nisam našao sliku ili video zapis koji bi to mogao i potvrditi. U donjem se pak, u dva navrata, vrlo lijepo vide po tri spregnute lokomotive ova tipa ...

.

……….YTN322x.png..Parade of Centennials

…...

.

*****

Od svibnja do kolovoza 1973. godine, američka tvrtka General Motors Diesel Division (GMDD ) izgradila je, za potrebe tadašnjeg državnog javnog poduzeća Jugoslavenske željeznice, 64 lokomotive klase JŽ 664, podklase JŽ 664.0.

.

Od toga broja, bilo je isporučeno 39 lokomotiva ( JŽ 664-001-039 ), sa serijskim brojevima A2761-A2799, tipa G26C i 19 lokomotiva ( JŽ 664-040-058 ), sa serijskim brojevima A2800-A2818, tipa G22C. Tih 58 lokomotiva bilo je pripalo poduzeću ŽTP Zagreb. U travnju 1980. godine bilo je isporučeno još 6 lokomotiva ( JŽ 664-059-064 ), serijskih brojeva A3853-A3858, tipa G22CW, sada za potrebe ŽTO Kosovo Polje, a proizvedenih od strane Diesel Division of General Motors of Canada, Ltd., tvornice u Londonu, gradu kanadske države Ontario (zatvorena 2012. godine). Osim 64 navedene lokomotive klase JŽ 664.0, a koje su stigle iz sjevernoameričkih tvornica, napravljeno je njih još 20, sada podklase 664.1 ( JŽ 664 101-120 ), sa serijskim brojevima Đ.Đ. 1253-1272 / 84(85), tipa G26HCW-2, u tvornici, sada sa imenom Đuro Đaković Grupa d.d.. Tih 20 lokomotiva, nadimka 'Reagan', danas je u sastavu slovenske nacionalne željezničke tvrtke Slovenske železnice, d.o.o., kao klasa lokomotiva SŽ serija 664 ( SŽ 664 101-120 ).

.

Hrvatske željeznice naslijedile su od bivšeg ŽTP-a Zagreb ukupno 58 lokomotiva serije JŽ 664.0, koje su bile preimenovane u seriju lokomotiva HŽ serija 2062 (nadimci: 'Ličanka', 'James'). Od toga broja, tri su lokomotive ostale u Srbiji, HŽ 2062 052 (ex JŽ 664-006), ser. br. A2766, HŽ 2062 057 (ex JŽ 664-036), ser. br. A2796 i HŽ 2062 058 (ex JŽ 664-040), ser. br. A2800, te nikada nisu niti vozile u službi Hrvatskih željeznica, iako su im službeno bile dodijeljene nove registracijske oznake. Lokomotiva registracije HŽ 2062 045 (ex JŽ 664-001), ser. br. A2761, bila je predviđena za vuču oklopnoga vlaka, izgrađenog 1992. godine u splitskom brodogradilištu, a za potrebe Zbora narodne garde. Nakon Domovinskoga rata lokomotiva nije vraćena u redovni promet, već je zajedno sa ostatkom kompozicije oklopnoga vlaka dodijeljena Hrvatskom željezničkom muzeju u Zagrebu.

.

Godine 2001. dvadeset lokomotiva serije HŽ 2062 upućeno je u radionicu tvrtke TŽV "Gredelj" d.o.o. na modernizaciju i rekonstrukciju, u sklopu 'Projekta Turner' ( tako su lokomotive i dobile nadimak 'Turner' ), financiranog od strane EBRD-a (Europska banka za obnovu i razvoj), te preinačeno u podseriju lokomotiva HŽ 2062.1, tipa G26CW. Prilično sam siguran da pogonski motori vučnih generatora lokomotiva nisu mijenjani, a to bi moglo značiti (kako je vidljivo u donjoj tabeli i iz poveznica na međumrežne stranice) da neke od lokomotiva serije HŽ 2062.1, one sa serijskim brojevima A2800-A2818 imaju izvorno 12-cilindrične ( lokomotive tipa G22C ), a one sa serijskim brojevima A2761-A2799, 16-cilindrične ( lokomotive tipa G26C ) inačice motora serije EMD 645. Osim tvornice TŽV "Gredelj" d.o.o., u projekt modernizacije bile su uključene britanska tvrtka Turner Rail Services Limited te američki proizvođač lokomotiva GM Electro-Motive Division (EMD). Od lipnja 2002. do svibnja 2003. godine TŽV "Gredelj" d.o.o. isporučio je Hrvatskim željeznicama dvadeset moderniziranih lokomotiva podserije 2062.1, u vozni park uvrštenih sa registracijama HŽ 2062 101-120. Svih 20 jedinica bilo je dodijeljeno splitskoj jedinici tadašnjeg društva HŽ Vuča vlakova d.o.o., neke od kojih su (ne znam da li možda i sve) i dalje u posjedu regionalne jedinice Split te se koriste za vuču teretnih vlakova na području Dalmacije, a unutar društva HŽ Cargo d.o.o..

.

Turner.png

.

Lokomotive kojih sam se dotakao ovom zgodom ... sjajne su to lokomotive. Nikad ih nisam prestao voljeti, zanimati se za njih i nekoliko sam ih se puta već dotako u svojim postovima. Ipak, vrijeme ih je pregazilo. Tehnika je, ali u svim područjima, silno napredovala od vremena kada su ove lokomotive nastale. U usporedbi sa modernim dizel-električnim lokomotivama ove lokomotive stvaraju daleko višu razinu buke, neekonomične su, prevelike potrošnje goriva, ne zadovoljavaju standarde i norme o ispušnim plinovima (pretjerano zagađuju okoliš), primitivna i prejednostavna tehnička rješenja primjenjena u konstrukciji njihovih postolja utječu na pojačano trošenje pruga kojima prometuju, vrlo su nepraktične i nepregledne za upravljanje (posebice kada se voze dužim krajem prema naprijed; 'Da li je to toliko skupo i tehnički zahtjevno na čelu dužega kraja lokomotive ugraditi video kameru i povezati je sa monitorom u kabini?'), neergonomičnih su i neudobnih kabina ... sustavi kontrole, upravljanja, proklizavanja, proizvodnje struje i prijenosa snage (AC-DC), DC vučni motori ... tehnologija je to koja nedvojbeno pripada prošlosti ... Da, može netko reći da suvremene lokomotive sigurno neće izdržati pola stoljeća na prugama, ali zašto bi i trebale? Evolucija tehnologije dovela je razvoj prometnih sredstava do razine gdje se u njihovoj izradi primijenjuju konstrukcijska rješenja koja su kompromis trajnosti i pouzdanosti sa jedne te učinkovitosti i iskoristivosti sa druge strane. Sve se može isprojektirati, iskonstruirati i proizvesti i na način da traje ili dvije utrke na stazi ili pak pola stoljeća u zraku, na vodi, cesti ... tračnicama... Za onu najčešću i najrašireniju uporabu, gdje se itekako vodi računa o ekonomičnosti, ergonomiji, praktičnosti u uporabi, učinkovitosti, isplativosti, trajnosti i pouzdanosti, niti jedna krajnost u pristupu nije prihvatljiva, niti je u suobličju sa suvremenim naginjanjima i smjernicama razvoja ...

.

Koliko god je te stare lokomotive još uvijek lijepo i za čuti i za vidjeti, svima onima, a koji upravljajući njima zarađuju kruh svojim obiteljima, poželio bih da sve ove 'Karavele', 'Jamesovi', 'Turneri' ... što prije odu sa naših pruga i ostanu tek u našim sjećanjima i uspomenama. Jednom će se i to dogoditi. Nadam se što prije pa da, možda, na našim prugama ugledamo neke novije i modernije lokomotive ... električne, dizel-električne, hibridne ... u bojama hrvatske nacionalne željezničke kompanije ...

.

Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario koliko je meni poznato sve licanke (hz 2062) isto imaju motor s 16 cilindara te oko 1617 kw/ 2168 ks. I to je njihov orginalni motor. Ali mozda grijesim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario koliko je meni poznato sve licanke (hz 2062) isto imaju motor s 16 cilindara te oko 1617 kw/ 2168 ks. I to je njihov orginalni motor. Ali mozda grijesim

Oznaka modela lokomotive je G26C. Lokomotiva ima glavni generator tipa D32, vučni motori su tipa D77, vanjskim dimenzijama je isti motoru D47, razlika je u snazi i broju namota koji je povećan za 15%. Također oznaka motora je 16-645E. Na području bivše Jugoslavije jedino je ŽG Ljubljana imala G22U, s motorom 12-645E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario koliko je meni poznato sve licanke (hz 2062) isto imaju motor s 16 cilindara te oko 1617 kw/ 2168 ks. I to je njihov orginalni motor. Ali mozda grijesim

.

Zezi, zahvaljujem Ti na obraćanju pažnje na moj post. Znam da pročitati ga, od početka do kraja, znači izdvojiti i ponešto vremena, a vidim da si ga, uz to, i pažljivo pročitao. Žao mi je što sam Te uspio zbuniti u uvjerenju kako lokomotive serije HŽ serija 2062 imaju ugrađenu isključivo 16 -cilindarsku inačicu motora serije EMD 645, namijenjena za pogon vučnoga generatora lokomotive. Nije mi, sasvim oslobođenom potrebe da saznam koji je Tvoj izvor podataka, baš nimalo teško vjerovati da si u pravu, a opet … imam razloga vjerovati da možda tomu i nije baš tako. Pokušat ću objasniti kako sam došao do zaključka da pogonski motori vučnih generatora 6 -osovinske, dizel-električna lokomotive, rasporeda osovina Co-Co, serije HŽ serija 2062, izgrađenih od strane američke tvrtke General Motors Diesel Division ( GMDD ), a za potrebe tadašnjeg državnog javnog poduzeća Jugoslavenske željeznice, ukupno

64 lokomotive klase JŽ 664, podklase JŽ 664.0 nisu sve istoga tipa pa samim time možda niti pogonski motori njihovih vučnih generatora. Moj su izvor informacija bile u najvećoj mjeri baze podataka koje sam pronalazio na međumrežnim stranicama, i to proizvodne liste lokomotiva sa njihovim serijskim brojevima i pridruženim podacima o modelu lokomotive, njihove registracije unutar organizacije kojoj su prvotno bile dodijeljene na uporabu, državnom javnom poduzeću Jugoslavenske željeznice (JŽ) i na poslijetku liste iz kojih je vidljivo u koje registracijske oznake su lokomotive, naslijeđene od bivšeg ŽTP-a Zagreb, bile iznova označene, a nakon što su postale sastavnim dijelom voznoga parka tvrtke Hrvatske željeznice. Ukupno 58 lokomotiva serije JŽ 664.0, preimenovanih u seriju lokomotiva HŽ serija 2062.

.

Upravo prema tim i tako sakupljenim podacima došao sam do zaključka kako je od ukupnoga broja isporučenih lokomotiva, njih 39 ( JŽ 664-001-039 ), sa serijskim brojevima A2761-A2799, bilo tipa G26C, a 19 lokomotiva ( JŽ 664-040-058 ), sa serijskim brojevima A2800-A2818, tipa G22C. Tih 58 lokomotiva bilo je pripalo poduzeću ŽTP Zagreb. Uz pretpostavku da su ti podaci ispravni, lakši dio posla bio je otkriti one osnovne tehničke podatke o tipovima lokomotiva (vidljivi iz priloženih poveznica).

.

Sasvim usporedivom i sličnom metodikom došao sam do podatka kako je u travnju 1980. godine bilo isporučeno još 6 lokomotiva ( JŽ 664-059-064 ), serijskih brojeva A3853-A3858, tipa G22CW, sada za potrebe ŽTO Kosovo Polje, a proizvedenih od strane Diesel Division of General Motors of Canada, Ltd..

.

Za podatke o 20 lokomotiva podklase 664.1 ( JŽ 664 101-120 ), sa serijskim brojevima Đ.Đ. 1253-1272 / 84(85), tipa G26HCW-2, sastavljenih u tvornici Đuro Đaković Grupa d.d., nadimka 'Reagan', danas u sastavu slovenske nacionalne željezničke tvrtke Slovenske železnice, d.o.o., kao klasa lokomotiva SŽ serija 664 ( SŽ 664 101-120 ), izvor mi je, između ostaloga, bio i naš forum, a na kojem je moguće puno toga pronaći.

.

Baš kao i Tebe, i mene samoga zbunila je činjenica da iz mojih istraživanja proizlazi da lokomotive HŽ serija 2062 nisu sve istoga tipa pa sam u jednome trenu bio sklon zaključiti kako postoje neke pogriješke u pronađenim bazama podataka. Što je, u tome trenu, bilo jedino logično rješenje? Malo se vratiti u povijest foruma i pokušati možda pronaći nešto iskoristivo…

.

Svojevremeno se na forumu bila povela rasprava, a koja je uključivala i lokomotive HŽ serije 2062. Pokušao sam, dodavajući i umećući quote-ove na prava mjesta, učiniti jasnijim tko je kome replicirao u razgovoru koji se tada bio poveo …

.

U ex Yu imao si 661 u svim republikama, Hrvatske su postale 2 061xxx

662 su bile ĐĐ diesel lokse s 2 kabine tzv. Neda imao ih je samo ŽTO Sarajevo mislim 16 ili 17 komada, 3 su prodali u ŽTO Novi Sad.

663 su bile i ostale Karavele, imao ih je samo ŽTP Zagreb 14 komada, sada imaju oznaku 2 0630xx.

664 su lokomotive koje je imao ŽTP Zagreb (očito i ŽTP LJubljana) u HR sada imaju brojeve 2 0620xx i 2 0621xx koje su modernizirane a u SLO su očito zadržale stare oznake.

665 su imali u ŽTP Beograd/Titograd

666 su Ex. lokse titovog vlaka.

667 su Ruske kopije imali su ih Makedonci.

.

 

…662 su bile ĐĐ diesel lokse s 2 kabine tzv. Neda imao ih je samo ŽTO Sarajevo mislim 16 ili 17 komada, 3 su prodali u ŽTO Novi Sad.…

.

17 komada

.

664 su lokomotive koje je imao ŽTP Zagreb (očito i ŽTP LJubljana) u HR sada imaju brojeve 2 0620xx i 2 0621xx koje su modernizirane a u SLO su očito zadržale stare oznake.…

.

664.0 su imali Zagreb i Pristina. Lok su originalne od EMD-a (Ontario Works). Zagrebacke su iz 1973 (tip G22C); pristinske iz 1980 (tip G22CW).

664.1 je imala Ljubljana. To su lok. koje je licencno radio DD 1984/85 godine, tip G26HCW-2.

 

Zagrebacke su u HZ-u prenumerirane u seriju 2062; a 20 tih je modernizirano u seriju 2062.1.

.

665 su imali u ŽTP Beograd/Titograd

.

Dosta netipicne lokomotive za JZ; proizvodnje MLW.

.

667 su Ruske kopije imali su ih Makedonci.

.

Samo dvije, originalno dobivene za skopsku rafineriju, tj, industrijski manevar; prodane ZTO-u Skopje.

.

pozdrav

toma

 

.

Ispravak:

prištinske su 664 proizvodnje ĐĐ 1981 godina

.

 

Ispravak:

prištinske su 664 proizvodnje ĐĐ 1981 godina

.

Krivo... Sve su 1980, iz Ontario Works. Evo i brojeva:

.

EMD A3853/80 664 059 ZTP Pristina

EMD A3854/80 664 060 ZTP Pristina

EMD A3855/80 664 061 ZTP Pristina

EMD A3856/80 664 062 ZTP Pristina

EMD A3857/80 664 063 ZTP Pristina

EMD A3858/80 664 064 ZTP Pristina

 

pozdrav

toma

 

.

To je u stvari bio ZTO Kosovo Polje,gde se i nalazilo sediste a ne u Pristini.

664-063,(kao i 064) je dugo radila u Novom Sadu,gde se nalazi i danas u nazalost uzasnom stanju u stanici NS Teretna,kao i jos neke Kosovopoljske lokomotive serije JZ 664.U sustini ZTO Kosovo Polje je imao najbolji vozni park na teritoriji Srbije i ex.ZTP Beograd.Imali su 6 lok.serije 664,koje su vrlo brzo uspeli s.ebati(kako, nemam pojma),kao i 4 lokomotive serije JZ 645,kjoe su takodje radile 1-2 revizije i crkle.Pocetkom 1999 godine su izvucene i ostale u Leposavicu,na administrativnoj granici Srbije i Kosova.Sve pobrojane lokse trenutno(verovatno i zauvek)ne rade i u totalnom su devastiranom stanju.Kosovske 645-ice nisam video nikad u saobracaju,,video sam 034 kako trune u Kosovu Polju 1997 godine.Takodje,depo Kosovo Polje je imalo i 15 Macosa(jedine macose na teritoriji Zto NS,KP i ZTP BD),koje su sve prebacene u zrenjaninski Sinvoz gde i dan-danas trunu(osim 3 koje su remontovane,ali sad ni one ne rade).

Napomena,u stanici Novi Sad teretna je ostala i jedna Vinkovacka 664 lokomotiva,opremljena sa prijemnom glavom auto-stop uredjaja,koji nisu imale ovdasnje lok.664 serije,to je lokomotiva 664-036.I ona je takodje dugo radila u NS,ali nije razmenjena sa HZ-om.

.

Donja sličica poveznica je na spomenutu temu, u njenu izvornu obliku, a iz koje sam, po mome sudu, izdvojio ono najbitnije i najrelevantnije za ovu raspravu:

.

661-663-664-645-slikica.png

.

.

Oznaka modela lokomotive je G26C.

.

Nekih lokomotiva HŽ serije 2062, zasigurno je. Da li baš svih, nisam siguran…

.

Naime, kada je 2001. godine dvadeset lokomotiva serije HŽ 2062 upućeno na remont i modernizaciju u radionicu tvrtke TŽV "Gredelj" d.o.o., u sklopu 'Projekta Turner' te preinačeno u podseriju lokomotiva HŽ 2062.1, tipa G26CW, da li to znači da su sve one dovedene na isti standard i da su pogonski motori vučnih generatora nekih lokomotiva, onih tipa G22C, sa serijskim brojevima A2800-A2818 ( JŽ 664-040-058 ), a koje su izvorno možda mogle imati 12 -cilindrične inačice motora serije EMD 645, bili mijenjani?

.

Turner.png

.

Za one, među tih dvadeset, lokomotive, tipa G26C, sa serijskim brojevima A2761-A2799 ( JŽ 664-001-039 ), nije sporno da su imale, već tvornički, ugrađene 16 -cilindrične inačice motora serije EMD 645.

.

Kao što to već spomenuh u svome prethodnome postu, osim tvornice TŽV "Gredelj" d.o.o., u projekt modernizacije bile su uključene britanska tvrtka Turner Rail Services Limited te američki proizvođač lokomotiva GM Electro-Motive Division (EMD). Od lipnja 2002. do svibnja 2003. godine TŽV "Gredelj" d.o.o. isporučio je Hrvatskim željeznicama dvadeset moderniziranih lokomotiva podserije 2062.1, u vozni park uvrštenih sa registracijama HŽ 2062 101-120. Svih 20 jedinica bilo je dodijeljeno splitskoj jedinici tadašnjeg društva HŽ Vuča vlakova d.o.o., neke od kojih su (ne znam da li možda i sve) i dalje u posjedu regionalne jedinice Split te se koriste za vuču teretnih vlakova na području Dalmacije, a unutar društva HŽ Cargo d.o.o..

.

Na donjim slikama (molim kliknuti na slike za uvećani prikaz), snimljenima u siječnju 2013. godine, prikazane su lokomotive HŽ serija 2062 sa registracijskim oznakama HŽ 2062 001 (ex. JŽ 664-004), ser. br. A2764 …

.

2062-001-th.jpg…..2062-0012-th.jpg

.

……..… i HŽ 2062 017 (ex 664-051), ser. br. A2811…

.

2062-017-th.jpg

.

…sa vidljivim pogonskim motorima vučnih generatora. Osim što je zamjetno da motori izgledaju vrlo uredno, neću nagađati da li su to novoinstalirani reparirani motori ili tek oprani i svježe obojani motori, ono zbog čega su mi ove slike zanimljive je upravo to što je lokomotiva HŽ 2062 001 (ex. JŽ 664-004), ser. br. A2764, prema prethodno iznešenim podacima, jedna od onih 39 ( JŽ 664-001-039 ), sa serijskim brojevima A2761-A2799, tipa G26C i sa 16 -cilindarskom inačicom pogonskoga motora vučnoga generatora, serije EMD 645, a lokomotiva HŽ 2062 017 (ex 664-051), ser. br. A2811, ona iz grupe od 19 lokomotiva ( JŽ 664-040-058 ), sa serijskim brojevima A2800-A2818, tipa G22C te 12 -cilindarskom inačicom glavnoga pogonskoga motora serije EMD 645.

.

No, ono što je na slikama vidljivo jest to da obje lokomotive imaju ugrađene 16 -cilindarske inačice motora serije EMD 645 pa, uz pretpostavku da je motor na lokomotivi HŽ 2062 017 (ex 664-051), ser. br. A2811, isti ili istoga tipa kao i onaj originalni, možda imamo razloga zaključiti da su sve lokomotive HŽ serije 2062, i podserije HŽ 2062.0 i podserije HŽ 2062.1, zapravo tipa EMD G26CW, te da sve one imaju vučni DC generator tipa EMD D32T, pokretan EMDlogo20x.png 16-645E, sporohodnim, dvotaktnim, Rootsovim puhalom prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem (konfiguracija motora: 45° V 16-cilindarski; radni volumen: 166.190 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in), kompresijski omjer: 16,0:1, snage 2.200 hp (2.230PS) / 1.640 kW pri 900 o/min, a koji napaja šest istosmjernih serijskih vučnih motora tipa EMD D77B

.

…Lokomotiva ima glavni generator tipa D32, vučni motori su tipa D77, vanjskim dimenzijama je isti motoru D47, razlika je u snazi i broju namota koji je povećan za 15%. Također oznaka motora je 16-645E…

.

Poznat mi je izvor ovih podataka i vjerujem kako bi mogli biti točni. Ja sam pak našao i podatke iz kojih ispada da lokomotiva tipa EMD G26C ima AC-DC prijenos snage jer je navedeno kako je opremljena vučnim alternatorom tipa EMD AR6-D18, a ne DC generatorom tipa EMD D32T

.

Osim što su baze podataka, one u elektroničkom obliku, lokomotiva nastalih prije gotovo pola stoljeća rađene sa velikim zaostatkom vremena pa se u međuvremenu gubila izvornost,vjerodostojnost i pouzdanost podataka, činjenica je, isto tako, da lokomotive istoga tipa nisu svim korisnicima isporučivane sa istovrsnom opremom u cijelosti, a i sama oprema lokomotiva, onih novijih serija, u određenim je fazama proizvodnje bila, u nekim segmentima, mijenjana i osuvremenjivana…

.

…Na području bivše Jugoslavije jedino je ŽG Ljubljana imala G22U, s motorom 12-645E.

.

Netko bi, iz ovoga što si napisao, mogao sasvim logično, ali i krivo, zaključiti da su postojale i EMD G22U lokomotive na području bivše federalne zajednice, ili uopće, i sa nekim drugim tipom pogonskoga motora vučnoga generatora.

.

Pretpostavljam da si želio reći kako je 12 -cilindarska inačica motora serije EMD 645 jedino bila ugrađivana, od lokomotiva na prostoru bivše Jugoslavije, u onu, kako su je Slovenci prozvali, 'Španka'. Bile su to 6 -osovinske dizel-električne lokomotive, rasporeda osovina Ao1Ao-Ao1Ao, serije JŽ 644 ( JŽ 644-001 - 025 ) po licenci GMDD -a proizvedene u španjolskoj tvornici Material y Construcciones S.A. ( MACOSA ), za potrebe tadašnjeg državnog javnog poduzeća Jugoslavenske željeznice (JŽ), ŽTP Ljubljana. Lokomotive, njih 25, serijskih brojeva 1434-1458 / 73(74) (EMD s/n: 712439-712463), proizvedene između lipnja 1973. i siječnja 1974. godine, bile su konstruirane na temelju prototipa španjolske lokomotive RENFE 314 (reg. 1401, test reg. GL 12), tipa EMD G22U, sa vučnim generatorom tipa GM D32T pokretanim EMDlogo20x.png 12-645E, sporohodnim, 2-taktnim, sa dva Rootsova puhala prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 12-cilindarski; radni volumen: 124.643 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 16,0:1, snage 1.623 hp (1.645 PS) / 1.210 kW pri 900 o/min, a koji napaja četiri istosmjerna serijska vučna motora tipa GM D29. Sufiks U (Universally) u oznaci tipa lokomotive ukazivao je na ugrađene vučne motore prilagodljive svim širinama kolosijeka.

.

Železnice Srbije (Железнице Србије а. д.) kupile su svojevremeno od Slovenskih železnica (SŽ) 6 lokomotiva ove klase, sa registracijama: 644-001 / 002 / 006 / 009 / 010 / 017, a Željeznički prevoz Crne Gore (ŽPCG) njih 4: 644-003 / 007 / 013 / 015. U lokomotive ove klase, namijenjene tržištu bivše Jugoslavije, u njihov povišeni, kraći kraj bio je ugrađivan parogenerator (parni kotao).

.

*****

Pored ovih lokomotiva i one HŽ serija 2044, nadimka 'Mala karavela' (ex JŽ 645), 6 -osovinske dizel-električne lokomotive, rasporeda osovina Ao1Ao-Ao1Ao, tipa EMD GT22HW-2, sa vučnim su generatorom, tipa EMD AR6-D3, pokretanim EMDlogo20x.png 12-645E3, sporohodnim, 2-taktnim, turbo-prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 12-cilindarski; radni volumen: 124.643 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 14,5:1, snage 2.474 hp (2.509 PS) / 1.845 kW pri 950 o/min, a koji napaja četiri istosmjerna serijska vučna motora tipa EMD D77.

.

Između 1981. i 1984. u pogonima tvornice Đuro Đaković Grupa d.d. proizvedeno je ukupno 35 dizel-električnih lokomotiva serije JŽ 645. Lokomotive su napravljene po licenci i s opremom američke tvrtke tvrtke General Motors Diesel Division ( GMDD ). Prvih trideset lokomotiva, sa serijskim brojevima Đ.Đ. 1125-1154 / 81(82), čija je proizvodnja dovršena 1982. godine, isporučeno je ŽTP-u Zagreb. Lokomotive tipa EMD GT22HW-2 građene su isključivo za potrebe Jugoslavenskih željeznica. Tijekom 1984. godine isporučeno je još pet lokomotiva serije JŽ 645, sa serijskim brojevima Đ.Đ. 1249-1253 / 84, a koje su bile dodijeljene podružnici ŽTO Kosovo Polje.

.

*****

Na području bivše federalne zajednice postojale su lokomotive još jedne klase sa 12 -cilindarskom inačicom pogonskoga motora vučnoga generatora, također serije EMD 645, a bile su to četiri 6 -osovinske dizel-električne lokomotive, rasporeda osovina Co-Co, serije JŽ 666, nadimka ‘Maršalka’, sa registracijskim oznakama JŽ 666.001-004, proizvedene u kolovozu 1978. godine, u tvornici američke tvrtke General Motors Diesel Division ( GMDD ). Lokomotive tipa EMD JT22CW-2, sa serijskim brojevima 778013-1/2/3/4, mehanički su vrlo slične sjevernoirskim lokomotivama klase CIE 071 Class/NIR Class 111, sa vučnim generatorom tipa EMD AR10-D14 pokretanim EMDlogo20x.png 12-645E3C, sporohodnim, 2-taktnim, turbo-prednabijanim, vodom hlađenim, dizel motorom sa izravnim ubrizgavanjem ( konfiguracija motora: 45° V 12-cilindarski; radni volumen: 124.643 cm3 / 10.141,6 in3 * provrt: 230,0 mm / 9,06 in, hod: 250,0 mm / 9,84 in ), kompresijski omjer: 14,5:1, snage 2.510 hp (2.545 PS) / 1.872 kW pri 900 o/min, a koji napaja šest istosmjernih serijskih vučna motora tipa EMD D77

.

Lijep pozdrav

.

Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle kao što sam napisao SVE lokomotive ovog tipa su nosile i još nose oznaku tipa G26C, SVE su imale 16 cilindarski 645E motor. Da su imale 12 cilindarske motore oznaka bi bila G22C. Slovenska Španka ima oznaku G22 ili G22U ovisno o izvoru. Osim toga evo šablona na koju su se označavali export modeli.

 

Export units had a number system based on number of cylinders

These were used for 567C engine units.

645E engine uints added "10" to the number of cylinders.

Dakle export model sa 16-567 motorom imali su oznaku G16, dok su modeli sa 16-645 motorima imali oznaku G16 + 10 = G26.

Naše 2062 imaju DC-DC prijenos snage, dok 2063 imaju AC-DC prijenos. Vučni motori kod na obje serije su D77(B ). Dakle sukladno tome, slovenska Španka ima 12-645 motor te samim time oznaku G22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno je 2063 014 u defektu. Zna netko više o tome?

 

Jel bude 2063 003 išla na popravak ili još stoji?


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

003 na pompcnim postoljima ispred hale u Rk, u planu je da se sredi u neko predstojeće vrijeme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...