Jump to content
zeljeznice.net
Vice

HŽ 2063 (JŽ 663) Karavela

Recommended Posts

Link na staru temu:
http://www.zeljeznic...z-663-karave
la/


Stara JŽ shema bojanja:

5RBZetb.jpg
Photo by: Facebook

HŽ shema bojanja:

9eqjzr4.jpg

Photo by : Ante Klećina

 

Najnovija shema bojanja, nakon podjele HŽ Vuče vlakova

 

Tgefa5v.jpg

Photo by : Siniša Sinkec Abramović

 

Diesel-električne lokomotive serije 2063 proizvela je 1972.g tvrtka "General Motors".Izvorna graditeljeva oznaka je G 26 CW.Ove lokomotive imaju šest osovina, pojedinačni osovinski pogon i osovinski raspored C'oC'o.Namijenjene su za vuču pretežito teretnih vlakova, no pošto je u njih ugrađen alternator za električno grijanje snage 375 kW ( proizveden u tvornici "Uljanik" u Puli ), također se rabe za vuču brih vlakova.Građene su za najveću voznu brzinu od 124 km/h.Opremljene su dvotaktnim dieselskim motorom V izvedbe sa šesnaest cilindara i turbokompresorom.Prijenosnik snage je električni, a sastoji se od istosmjernog glavnog generatora i pomoćnog generatora i šest istosmjernih elektrovučnih motora, od kojih po tri u svakome osovinskom postolju.

Osovinski raspored : C'oC'o
Instalirana snaga :3348 KS (2357 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 3044 KS (2143 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 2533 KS (1783 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 20700 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 4106 mm
Ukupna masa lokomotive : 120,1 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,6 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,8 t/m

U inventarskom parku Hrvatskih željeznica svojevremeno nalazilo se 14 ovakvih lokomotiva.Lošim održavanjem došlo je do toga da je dio lokomotiva postao neaktivan, te su počele trunit po raznoraznim sporednim kolosjecima. Tada je uprava donijela odluku da se dio lokomotiva ove serije proda ( to su lokomotive 2063 002,2063 004,2063 005 i 2062 013). Navedene lokomotive su prodane u NREC program, te ih je TŽV Gredelj obnovio i one dan danas voze prugama u Saudijskoj Arabiji za privatnog operatera TSO. Danas HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 10 lokomotiva ove serije, od čega ih je 6 aktivno (2063 001,2063 003,2063 006,2063 007,2063 008 i 2063 014) i 4 neaktivne,čija je daljna sudbina najvjerovatnije otpis i prodaja u NREC program. To su lokomotive 2063 009,2063 010,2063 011 i 2063 012. Sve 4 se nalaze u depou Knin.

 

Update:

Lokomotive 2063 009,010,011 i 012 su u međuvremenu također prodane NREC-u, te su nakon popravka u TŽV Gredelju završile u Izraelu.

Trenutno u HŽ Cargu su aktivne samo 2063 003 i 2063 014. Ostale su na Ranžirnom kolodvoru i čekaju daljnu sudbinu.

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...-2063-karavela/

Share this post


Link to post
Share on other sites

karavela 003 je bila danas na 703...bilo ju je milina slušati kako veselo prede kroz gorski kotar

 

 

ono što je tebi milina slušat i predenje za nju su tužni vapaji u pomoć... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jučer je 007 bila na 701. Ne dimi uopće, lijepo radi. Da bi riječ rekao. :smile:

Edited by VortaBlack

Share this post


Link to post
Share on other sites

karavela 003 je bila danas na 703...bilo ju je milina slušati kako veselo prede kroz gorski kotar

 

Predio bi ti frende da se nađeš u kabini punoj dima i uljnih mirisa, vibracija, trešnji i ostalih "fenomenalnih" egzotičnosti...Zato je karavela dobra samo za SF (isto kao i žutka), bar tu dobro mašta ide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predio bi ti frende da se nađeš u kabini punoj dima i uljnih mirisa, vibracija, trešnji i ostalih "fenomenalnih" egzotičnosti...Zato je karavela dobra samo za SF (isto kao i žutka), bar tu dobro mašta ide...

 

 

:pivo :mrgreen:


dsch50.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako nije tema, samo kratki off top., naime da je riječ o novim TRAXX-DE AC3 del lokomotivama, stvar bi bila drugačija, optimalna potrošnja derivata, niža emisija buke, savršenu uvjeti rada, relativno pristojna vučna sila za Bo´Bo´raspored osovina isl. No, naša Karavela je stvar prošlosti, nema svrhe govoriti i hvaliti utopistične materije, ovo zaslužuje samo odlazak u muzej...dala je svoje i te kako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

karavela 003 je bila danas na 703...bilo ju je milina slušati kako veselo prede kroz gorski kotar

 

ista baca više dima i čađe u motorni prostor nego na ispuh....


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ista baca više dima i čađe u motorni prostor nego na ispuh....

 

U Čem je problem? Da se nije negdje ispuh odvojio ili možda progorio?

Edited by josip

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je, kao i uvijek, u odrzavanju koje ne postoji. ispravne lokomotive jednake starosti voze diljem svijeta, samo su u hrvatskoj unistene do neprepoznatljivosti.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je, kao i uvijek, u odrzavanju koje ne postoji. ispravne lokomotive jednake starosti voze diljem svijeta, samo su u hrvatskoj unistene do neprepoznatljivosti.

Tako je u pravu si problem je samo održavanje!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sve stare rage od dizela.

Ionako ovdje pod žicom nikakve koristi od njih...

 

Htjeli vi ili ne ovo je budućnost, bar ćemo imat ljudske radne uvijete.

Edited by Vice
Provokativni dio posta obrisan !

es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosvjetlio si me...

 

pa pitao si, ja sam ti iskreno odgovorio. mislim, pitanje je kada je uopce auspuh zadnji put zamijenjen (mislim na ispusnu granu iz motora) i u kojem su stanju bile te cijevi kad su progorile. a to je samo i iskljucivo stvar odrzavanja.

 

@ivancrnkoci: slazem se da su te lokomotive stare, ali ih nazivati ragama je uvreda jer su u ovim uvjetima koji vladaju na ovim prostorima opstale 30-40 godina. niti jedna ova moderna lokomotiva nece opstati niti trecinu tog vremena. pogledaj nam nagibne. nama treba robustna lokomotiva koja se kvari nakon 100og problema. a ne ona koja ce crknut na najmanji nedostatak odrzavanja.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sve stare rage od dizela.

Ionako ovdje pod žicom nikakve koristi od njih...

 

Htjeli vi ili ne ovo je budućnost, bar ćemo imat ljudske radne uvijete.

Da nema tih starih raga od dizela željeznica nebi u nedostatku elektri danas imala čime voziti vlakove, pogledajte samo Koprivnicu u ložioni niti jedan dan nema niti jedne elektre tako da navečer iz Kc. idu do dva teretna vlaka za Zg. koje vuku dizeli zato nemojte trabunjati gluposti da su dizeli rage ja te lokse znam od svojeg djetinjstva i odrastao sam faktički sa njima a to što ih netko ne održava kako treba to treba vidjeti zašto, inaće vijek tih lokomotiva je 60 god.

Edited by Vice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj opet mi se čini da će počet prepucavanja dizel vs struja, blaćenje dizela, veličanje elektri, provokacije dizelaša i strujaša !

Unaprid da vas upozorim, da pripazite, jer neću tolerirat svađe i prepucavanja, a provokacije još manje !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sve stare rage od dizela.

Ionako ovdje pod žicom nikakve koristi od njih...

 

Htjeli vi ili ne ovo je budućnost, bar ćemo imat ljudske radne uvijete.

Ne, to je sadašnjost iako ne na HŽu, a za budućnost ipak treba pitati strojovođe metroa u Copenhagenu. S/M

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizel je zakon...za njega nema laganih vožnji na pruzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizel je zakon...za njega nema laganih vožnji na pruzi...

Ja sam ipak za dizel na struju ...

 

 

DizelElektro.JPG


Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jučer je bila prijepodne u Karlovcu. Stajala je na nadvožnjaku na ulazu u Karlovac i to dosta dugo. Vršena su nekakva mjerenja,vjerojatno kontrola profila pruge s obzirom da je tu bio remont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u Karlovcu, nego na Zagreb Ranžirnom.

Lijepo se po arhivi lokse vidi da je jučer išla na probu od Zagreb Ranžirnog do Karlovca i nazad.

Nisam bio u mogućnosti sam doći do toga. Kako si otvorio taj pregled arhive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na čelu brzog iz Splita,krajem 80tih na vrhuncu "slave",ulazi u žs Knin.663 002 ili 012? 59970017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knin pod strujom.Davno je to bilo nažalost,ali hvala na odličnoj povjesnoj slici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesto mi ne stima sa ovom fotkom: zasto je krajnji dio lokomotive *toliko* tamniji od prednjeg dijela? kao da uopce nije ista boja.


Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...