OGY Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Sa malim zakašnjenjem objavljujem svoj putopis iz Podravine sa relacije Virovitica-Našice.Imao sam sreću sa ljubaznim željezničkim osobljem pa sam saznao i nešto informacija o pruzi u Podravini iprugama koje se vežu na nju.Usut slikao sam i Ćiru u Orahovici... Kolodvor VIROVITICA U subotu je bila dežurna prometnica,a kolodvor je bio solidno popunjen vagonima.Kolodvorska zgrad po meni spada među ljepše u Hrvatskoj... Zgrade do stanice nekada su pripadale željeznici... Depo u Virovitici nije bio prazan.U garaži je stajalo neko pružno vozilo,iza je bila Macosa,a našla se i manevarka... Robno skladište koje se koristi... Vagoni tipa Z,odnosno cisterne vjerojatno za šećeranu. Vagoni na krnjem kolosijeku bili su za trupce. Vagoni u daljini su za silose,nisam izbrojao koliko ih ima. Izlaz u zavoju prema Kloštru i Koprivnici.Kolosijek koji se odvaja na desno je za šećeranu. Za kraj još jedna fotografija stanice i robnog skladišta. Od kolosijeka šumarije,silosa i šećerane u Virovitci postoji ikolosijek za TVIN,odnosno drvnu industriju koji je zatvoren zbog lošeg stanja,ali HŽ bi ga volio dobiti natrag u uporabu.Dug je nešto više od kilomtra. Kolodvor SUHOPOLJE Civilna i službena strana kolodvora... Izlaz prema Slatini,drugi i treći kolosijek su duži od prvog i četvrtog kao u Pitomači. Od prvoga se odvajaju dva krnja kolosijeka jedan u smjeru Virovitice drugi u smjeru Slatine. Detalj sa pročelja. Izlaz prema Virovitici. Ručna rampa na prijelazu,jedna od rijeđih,jer sam primjetio da su modernizirali prijelaze polubranicima. Pogled na pusti kolodvor,zgradu i robno skladište... Quote
Renato Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Sa malim zakašnjenjem objavljujem svoj putopis iz Podravine sa relacije Virovitica-Našice.Imao sam sreću sa ljubaznim željezničkim osobljem pa sam saznao i nešto informacija o pruzi u Podravini iprugama koje se vežu na nju.Usut slikao sam i Ćiru u Orahovici... Odlicno, ja sam bio na istim mjestima u subotu i nedjelju Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Odlicno, ja sam bio na istim mjestima u subotu i nedjelju Ja sam bio prvi vikend,tj.2.srpnja Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Rasputnica PČELIĆ Ovdje se odvaja pruga za Daruvar i Banovu Jarugu.Čuvara prijelaza je interesiralo zašto slikam,ali kada sam pokazao dozvolu i rekao da je za forum sve je bilo bez problema. Stanica i prijelaz sa ručnom rampom. Izlaz prema Virovitici i Slatini.Pčelić je osiguran mehaničkim signalima. Još jedna fotografija stajališne zgrade. Razdvajanje pruga,lijevo za Slatinu,desno za Daruvar za koju čovjek u stanici kaže da se neće obnavljati.Za sada je izvjesna obnova dionice Sirač-Daruvar. Malo dalje nestaje već telefonskih žica,imaju dosta problema sa krađom. Skretnica krnjeg kolosijeka iz smjera Daruvara. Mehanizam za spuštanje rampe. Ovo predpostavljam da je nekada bila originalana stanica u Pčeliću.Zgrada se nalazi preko puta postojeće. Kolodvor CABUNA Kolodvorska zgrada sa skladištem koje je van uporabe. Izlaz prema Virovitici i Slatini. Zahodi Stara rampa sa ručnim mehanizmom zamjenjena je novom sa polubranicima. Još dvije fotografije stanice sa ugodnom hladovinom u ove ljetne dane... Na klupi ispred stanice uslikao sam ove svjetiljke koje su očito nečemu služile. Za kraj čuo sam nezahvalne priče da HŽ namjerava ukinuti kolodvore u Cabuni i Zdenci-Orahovici,navodno zbog nedostatka križanja i utovarenih vagona Nadam se da će ovo ostati samo na glasinama od lokalnih želejzničara. Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 (edited) Stajalište PODRAVSKA BISTRICAZgrada stajališta baš ne impresionira,kao ni većina HŽ stajališta.Nasipan je novi peron,još da je betoniran.Nije mi poznato da li je Bistrica nekda imala više kolosijeka. Zanimljive naprave vjerojatno za spuštanje ŽCPR-a.Maknuta nedolična slikaJoš jedan novi ŽCPR.Nekadašnja blagajna za izdavanje karata.Opet zahodi.Stajalište SLADOJEVCIZgrada arhitektonski liči na onu u Cabuni,pa predpostavljam da su Sladojevci nekada bili kolodvorI opet zahodiPruga prema Slatini,u daljini se gradi slatinska obilaznica,i pruga prema Virovitici.Stara utovarna rampa,sa obzirom na širinu Sladojevci su nekada imali tri kolosijeka kao Cabuna.Stari natpis još uvijek stoji na zgradi.Nekadašnja biljeternica. Edited February 2, 2018 by STIB Čudna slika Quote
Renato Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Jel zna netko zasto kolodvor Suhopolje ima prilicno cudan raspored kolosjeka? Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Kolodvor SLATINA Kolodvorska zgrada sa civilne strane.Stanica je lijepo uređena,ali za vikend kolodvor je bio pust. Službena strana zgrade.Kolodvor je isto tako među ljepšima u Hrvatskoj. Na da tako kažem šestom kolosijeku koji je malo izvučen od prvih pet nalazi se ova vaga koja djeluje funkcionalno,što rijetko viđam kod kolodvora i većih od Slatine. Izlaz prema Našicama. Na kolosijeku pružnog nadzorništva nalaze se ovi strojevi.Čemu služe??? Zahodi su obnovljeni u sklopu stanice. Obnovljena čekaonica sa blagajnom.Imaju čak i caffe aparat. Rasvjeta je jako simpatična u stilu 19.stoljeća.Naravno nije plinska već električna. Izlaz u smjeru Virovitice,na krnjem kolosijeku je bila podbijačica. Engleska skretnica u Slatini,.za mene malo iznenađenje. Kolosijek za silose je zatvoren. Skretničarska kučica i prijelaz na izlazu prema Virovitici. Sa obzirom da imam večeras noćnu šihtu,završit ću putopis sutra. Quote
Stanley Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 (edited) Nije mi poznato da li je Bistrica nekda imala više kolosijeka Jest. Podravska Bistrica nekada je bila kolodvor. Engleska skretnica u Slatini, za mene malo iznenađenje Iznenađenje ili ne, onaj desni (krnji tj. blokirani) kolosijek je ostatak pruge koja je nekada išla u Mađarsku via Noskovci. Skoro sam zaboravio: kapa dolje i palac gore za reportažu s uvijek zanimljive pruge. Edited July 12, 2011 by Stanley Quote Serija 05 je zakon!
ZlayoZg Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Za sada odlično. Samo...Nema ni jednog vlaka za sada. Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Jest. Podravska Bistrica nekada je bila kolodvor. Iznenađenje ili ne, onaj desni (krnji tj. blokirani) kolosijek je ostatak pruge koja je nekada išla u Mađarsku via Noskovci. Skoro sam zaboravio: kapa dolje i palac gore za reportažu s uvijek zanimljive pruge. Gutmannova željeznica? Quote
OGY Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 Za sada odlično. Samo...Nema ni jednog vlaka za sada. U Bistrici sam zakasnio malo na Macosu,kao i na brzi u Slatini.Biti će u nastavku dvije Macose u Feričancima i Našicama. Quote
seabral Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Gutmannova željeznica? Točno. Prije tri godine smo se skupili i čeprkali onuda. Detalje možeš pogledati ovdje: --> link Bravo za zanimljiv putopis ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Zeus Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Hvala ti na zanimljivom prikazu podravske pruge, koja mi je itekako zanimljiva jer me po nekim detaljima podsjeća na zagorsku. Malo mi fale vlakovi, ali kad dođu ove fotke s plavcima, to će biti to. Quote
Renato Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Pruga Slatina - Noskovci - Zalata nije bila dio Gutmanove zeljeznice vec pruga normalnog kolosjeka. Most srusen u WW II, tracnice izmedju Sellye i Zalata maknute 1971. Quote
Stanley Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 (edited) Pruga Slatina - Noskovci - Zalata nije bila dio Gutmanove zeljeznice vec pruga normalnog kolosjeka. Most srusen u WW II, tracnice izmedju Sellye i Zalata maknute 1971. To smo već apsolvirali u ranijim temama. Citiram STIB-a iz teme na koju je seabral stavio link: Tokom I svj. rata srušen je most preko Drave prema Mađarskoj te je ostao crvuljak pruge koji je prerađen na kolosijek 1000mm, kao takva pruga je postojala do ukidanja.Krajem 80-ih godina XX stoljeća na trasi ukinute pruge sagrađen je odvojak 1435mm pruge za potrebe Slatinskog silosa. Niti taj dio više se ne koristi. Do ukidanja uskotračnih pruga u Slavoniji postojao je dio Gutmanove pruge ili ''Guce'' na relaciji Moslavina-Crnac - Podravska Slatina. Edited July 13, 2011 by Stanley Quote Serija 05 je zakon!
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Slijedi ostatak,znači redom dalje: Stajalište NOVA BUKOVICA Zgrada stajališta,odnosno vrlo vjerojatno kolodvora u Bukovici,izgleda još dosta pristojno. Dodatak sa lijeve strane stanice,ovakav zid sa zahodima na kraju primjetio sam ima veći dio postojećih i bivših kolodvora. Blagajna za prodaju karata,čekaonica izgleda da je u neko dogledno vrijeme bila ličena,a stolarija blagajne je relativno nova,pa predpostavljam da su se do nedavno prodavale karte.Vrata su bila zaključana. Izlaz prama Našicama i Slatini,po širini prostora pokraj pruge vjerujem da su tu nekada bila još dva kolosijeka. Još jedan od moderniziranih putnih prijelaza sa polubranikom,ima ih cijeli niz do Našica. Peron je uređen sa rasvjetom,a možete primjetiti da zgrada iako nezaposjednuta,ima novi krov.To sam primjetio kod Mikleuša i Feričanaca. Stajalište MIKLEUŠ Zgrada stajališta doduše izgleda gore nego ona u Bukovici. Kao što sam rekao i ova stanica iam novi krov,a prva je u nizu koja ima rješen prilaz za invalidne osobe. Isto kao u Bukovici sa lijeve strane se proteže zid koji završava ovim lošim sanitarnim čvorom. Pruga u smjeru Našica i Slatine,ne znam koliko je Mikleuš imao kolosijeka,ali vjerujem da su bila još najmanje dva.Isto tako na mjestu postojećeg novoga perona izgleda da je nedavno egzistirao jedan kolosijek. Nažalost kako u prizemlju tako i na katu nitko ne živi. Prostorija nekadašnjeg prometnoga ureda. Rasvjeta u nekadašnjoj čekaonici izgleda datira iz novijeg doba. Blagajna za prodaju karata je zabarikadirana namještajem. Stepenice koje vode do stanu na katu djeluju sačuvano,ali kad sam se probao popeti na kat cijela konstrukcija se praktički njiše. Civilna strana stanice. Quote
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Kolodvor ČAČINCI Zgrada kolodvora datira iz novijeg doba,ne bi rekao da je starija od 40 godina. Izlaz prema Slatini i Našicama,peron je relativno nov. Silosi u Čačincima za razliku od onih u Slatini koriste željeznicu,i to uglavnom sezonski,potvrdio je prometnik. Uz šesti kolosijek prostire se utovarna rampa na kojoj je bilo tučenog kamena.Upozadini se vidi zgrada koja bi mogla pripadati bivšoj Gutmannovoj željeznici. Ovi vagoni serije E kojima sam i ja već zaboravio puni naziv vlasništvo su pružnog nadzora.Zanimljivo više ih ne vidim u uporabi.Zadnje sam vidio prije cca. deset godina u Lipku i bili su tovareni nekakvim željeznim otpadom. Na prvom kolosijeku je bio radni stroj odnosno pružno vozilo,zanimljivo kolodvori nisu vrvili od vagona već radnih strojeva. Rješenje za osvježenje na ovim vrućinama.Pitka voda. Kolodvor ZDENCI-ORAHOVICA Po pričanju lokalnih željezničara još jedan kolodvor uz Cabunu na listi za odstrel.Prometnik kolodvora kaže da Zdenci imaju jedno križanje vlakova dnevno koje žele prebaciti u Čačince.Civilna i službena strana zgrade. Vjerovali ili ne,kolodvor koji nosi naziv dva veća mjesta koja su udaljena nekoliko kilometara od stanice nalazi se u trećem mjestu,tj.Dugoj Međi. Opet dodatak stanici.Produženi zid sa zahodima ali ovi su uređeni. Robno skladište van uporabe,u Zdencima duže vrijeme već nema tovarenih vagona.Mjesto Orahovica vrvi industrijom i nije mi jasno kako se naš HŽ ne uspjeva izboriti za utovar vagona. Izlaz prema Slatini i Našicama. Za kraj još jedna fotka kolodvora. Quote
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Poslije kolodvora uputio sam se u Orahovicu slikati Ćiru. Ova lokomotiva ima čak šest vezanih osovina,izgleda da je služila za vuču teretnih vlakova na teškim prugama. Spomen ploča i tehnički podaci lokomotive. Quote
Brunoh Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Robno skladište van uporabe,u Zdencima duže vrijeme već nema tovarenih vagona. Mjesto Orahovica vrvi industrijom i nije mi jasno kako se naš HŽ ne uspjeva izboriti za utovar vagona. Nije mu sila za nove terete! Quote
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Stajalište FERIČANCI Još jedan u nizu ukinutih kolodvora.Ovo je civilna strana kolodvora. Službena strana zgrade.U stanici radi čuvar prijelaza koji spušta polubranike elektroničkim putem. Napušteno robno skladište i pruga u smjeru Slatine. Pruga u smjeru Našica,vide se polubranici.Čuvar prijelaza kaže da su Feričanci imali četiri kolosijeka. Sanitarni čvor. I ovdje ima pitke vode. Uskoro se javio putnički vlak za Našice.Dolazi Macosa. Staje i odlazi za Našice. Kolodvor ĐURĐENOVAC Lijepo uređena stanica.U kolodvoru sam bio lijepo primljen. Izlaz prema Našicama,lijevi kolosijek vodi u drvnu industriju,ne znam kako se zove? Kolosijek je van uporabe i preasfaltiran. Sanitarni čvor je solidan. Robno skladište nije ožbukano ali dosta dobro izgleda. Na pročelju skladišta je stari natpis kolodvora. Pogled na kolodvorske kolosijeke. Izlaz prema Čačincima. Od prvoga kolosijeka u smjeru Slatine odvaja se kolosijek vjerojatno od šumarije,koji se koristi. Uz prvi kolosijek nešto starih tračnica. Quote
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Stajalište VELIMIROVAC Stanična zgrada.Kao u Feričancima i ovdje radi čuvar prijelaza. Pruga u smjeru Đurđenovca i Našica. ŽCPR u Velimirovcu. Gregor je i u Našicama. Quote
OGY Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Kolodvor NAŠICE Predstavlja posljednju stanicu u mom putopisu.Odmah po dolasku stigla je i Macosa iz Osijeka. Na stanci se nalazi shema kolosijeka u Našicama,pa sam i to snimio. Kolodvorska zgrada identična je onima u Banovoj Jaruzi,Dugom Selu i Jastrebarskom. U prometnom uredu je očito vruće. Izlaz prema Osijeku. U hladovini pokraj stanice stoji autobus,vjerojatno za Pleternicu. Jedini vagon na stanici,unutra je staro željezo. Robno skladište se izgleda koristi,kao u Slatini i Virovitici. Za kraj izlaz prema Slatini i hrpetina radnih vozila. Na mjestu gdje stoje pružna vozila mislim da su postojali depoi ali nisam siguran. Nadam se da vam se putopis svidio. Quote
Stanley Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Na mjestu gdje stoje pružna vozila mislim da su postojali depoi ali nisam siguran Budi siguran čim vidiš vodotoranj (predzadnja slika). Tu su se namirivale parnjače serije 51 za prugu prema Pleternici - Novoj Kapeli. Quote Serija 05 je zakon!
RAIL-LOGISTIK Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Super putopis,sve si lijepo dokumentirao i opisao. Quote
DB Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Jel zna netko zasto kolodvor Suhopolje ima prilicno cudan raspored kolosjeka? U kom smislu? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.