Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Toma

HZ PP novi vlakovi (opcenito)

Recommended Posts

Da se mene pita, a ne pita me se. Uzeo bi 10 - 15 Talenta i ostali nek se grade kod nas po licenci. Tak bi dobili provjereni vlak.

 

...i vlak koji možeš počet sutra gradit, a ne ga ić tek projektirat i premjeravat tuđe vlakove da bi napravio svoj...

Netreba niš izmišljat, ali...

I to kaj veliš!!! Kaj fali Slovesnkom Desiru? Njega mislim sklapaju u TVT Maribor. A po čem je TVT bolji od Gredelja? Gredelj bi ziher mogo sklapat Talente bez beda, sam treba licenca.


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
8) 8) 8) Sigurno bi mogao i to bi bili kvalitetni vlakovi jer bi ih morali izrađivati od početka a ne da opremaju neku staru kramu tj da ju rekonstruiraju to im stvarno ne ide od ruke ali za ovo mislim da bi krajni proizvod stvarno pozitivno iznenadio. 8) 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što se već i prije došlo do zaključka, najbolje ovih 18 prvih uzet od nekog stranca, dakle recimo Talent, pa onda u idućih sto godina razvit naš kvalitetan proizvod polako, a ne u stisci s vremenom...

 

A samo se malo uližu Bombardieru i postanu sklapaona Talenta za ovaj dio Europe, njima bi to dobro došlo, jer bi povečali kapacitete, mi bi im smanjili troškove proizvodnje, zbog manje cijene sata rada i eto...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8) 8) Kad bi te barem još i stručnjaci iz Gredelja poslušali to bi bilo super ali nikad se ne zna možda i među njima ima pametnih ljudi pa to stvarno i naprave. U svakom slučaju za nas bi to bila super stvar! 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8) 8) Kad bi te barem još i stručnjaci iz Gredelja poslušali to bi bilo super ali nikad se ne zna možda i među njima ima pametnih ljudi pa to stvarno i naprave. U svakom slučaju za nas bi to bila super stvar! 8) 8)

 

Moš mislit... :mrgreen:

 

 

Samo naš vlastiti proizvod koji je naš ustvari samo 40%, jer ostatak dijelova uvezemo, onda bolje odmah uzet provjereno, pa tih 40 naših % imat u provjerenom, a ne u tek budućem projektu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8) 8) Bilo kako bilo nek nešto pod hitno naprave jer je ovo stanje sa lokomotivam i EMV ili DMV alarmantno!! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da se mene pita, a ne pita me se. Uzeo bi 10 - 15 Talenta i ostali nek se grade kod nas po licenci. Tak bi dobili provjereni vlak.

 

Za licencnu proizvodnju bi trebali kupiti dosta vise nego 15 vlakova...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
I to kaj veliš!!! Kaj fali Slovesnkom Desiru? Njega mislim sklapaju u TVT Maribor. A po čem je TVT bolji od Gredelja? Gredelj bi ziher mogo sklapat Talente bez beda, sam treba licenca.

 

TVT je djelomicno u vlasnistvu Siemensa; a od Gredelja se razlikuje po cinjenici da radi novogradnje (DMU za Iran, spavaca kola za CD itd); a ne samo djelomicno uspjesne rekonstrukcije i 'modernizacije'...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za licencnu proizvodnju bi trebali kupiti dosta vise nego 15 vlakova...

 

Pa po onome da bi kupili 50-ak komada, kaj to nebi bilo dosta?

 

Još bi se moglo s BIH dogovorit, pa da i oni uzmu par komada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo su se i raspisali o tome...

 

Europsko zaobilaženje principa javne nabave

Sporazumi Hrvatskih željeznica i Zagreba s Gredeljem i Končarom predstavljaju sofisticiraniji oblik protekcionizma, kakvom pribjegavaju i zemlje Europske unije

Čini se kao gotova i poznata stvar da će konzorcij Gredelja i Končara napraviti nove vlakove i tramvaje za Hrvatske željeznice i Grad Zagreb. Samo ponekad, uz osmijeh, neki od vodećih ljudi neke od četiri strane spomenu da će biti raspisan i natječaj, te da će se poštivati principi javne nabave. Zašto se smješkaju pri spominjanju natječaja i zašto se tim unosnim poslovima ukupno vrijednim preko 400 milijuna eura govori kao o gotovoj stvari? Zato što će konzorcij dobiti taj posao kad bude raspisan natječaj, i to slijedeći primjere Europske unije, u kojoj su natječaji svetinja jer omogućuju da se za najmanje novca dobiju najkvalitetnija rješenja. No poneki primjeri pokazuju da cijena i kvaliteta nisu uvijek jedini kriteriji. Oni otvaraju i raspravu o tome treba li se uvijek dosljedno držati procedure javne nabave ili treba misliti prvenstveno na zaštitu domaćeg gospodarstva.

 

Prototip kao temelj

Gredelj i Končar, tj. konzorcij Crotrain koji su osnovali, potpisali su prije više od godinu dana samo sporazum po kojem će napraviti prototip novog vlaka, a onda će se na javnom natječaju izabrati najpovoljniji ponuditelj. Presudni detalj te javne nabave je da će prototip, koji će napraviti Končar i Gredelj, biti osnova javnog nadmetanja, sa svojim dizajnom, tehničkim rješenjima i svim ostalim specifikacijama. Samim tim je jasno da isti vlak s istim rješenjima neće moći napraviti nitko drugi. Dodatno će se vjerojatno uvjeti pooštriti kriterijem roka isporuke, dostupnosti rezervnih djelova i servisa. Tako će prvo biti osiguran posao za nabavu 18 prigradskih niskopodnih vlakova vrijednih 60-ak milijuna eura, a zatim i još 33 regionalna vlaka vrijednih 140 milijuna eura. Osnova prototipa je ista, a preinake se rade na sitnijim detaljima poput unutrašnjeg uređenja, vrata i prilagodbi za veće brzine. Taj način protekcionizma u korist domaće industrije bez velike je medijske pompe već iskušan i na prvoj nabavi 70 niskopodnih tramvaja kada su iste tvrtke, ali u konzorciju Crotram, dobile od Zagreba posao vrijedan 118 milijuna eura. Zatim je osnovni ugovor samo aneksiran za još 70 tramvaja. Istim modelom se počeo izrađivati i prototip za novih 18 putničkih vagona koje će za HŽ napraviti Gredelj i Siemens. Pri rijetkim pitanjima oko raspisivanja natječaja u sva tri slučaja, iz uprave grada i HŽ-a je samo rečeno da će se pri izboru dobavljača vlakova, tramvaja i HŽ-a voditi i kriterijem udjela domaćih dobavljača i proizvođača. Jednostavno i legalno, iako u biti u suprotnosti s osnovnim prinicipima javne nabave.

Domaći teren

Do modela prototipa se došlo i zbog svijesti da se Končar i Gredelj ne mogu nositi s velikim igračima koji mogu ponuditi dampinške cijene. Do istih zaključaka su očito došle i druge vlade pa su pribjegle ograničenom ili potpunom protekcionizmu. U Mađarskoj je za dobavljača vlakova za nacionalne željeznice pobijedio švicarski Stadler. Bombardier, jedan od najvećih proizvođača vlakova u svijetu koji ima udjel u mađarskom proizvođaču vlakova, otvoreno je poručio mađarskoj vladi da će u tom slučaju morati otpustiti 600 radnika. Vlada je potom intervenirala kod Europske komisije i omogućila izbor ipak "domaćeg" proizvođača. U Italiji je zagrebački Gredelj samostalno pobijedio na natječaju za rekonstrukciju vagona i lokomotiva, ali im je otvoreno, ali neslužbeno, poručeno da će natječaj biti poništen ako u konzorcij ne uđe i talijanski Ansaldo. U poljskom gradu Lodzu natječaj je poništen jer je najjeftiniju ponudu za nabavu tramvaja dao Crotram. Na ponovljenom natjecanju pobijedila je domaća PESA. U Francuskoj se teško može naći lokomotiva i vagon koju nisu proizveli Alstom ili Bombardier. Stručnjaci koji se bave problemom javnih nabava u Hrvatskoj inače predviđaju porast sve sofisticiranijih načina izbjegavanja poštenog natječaja pri nabavi. Dosadašnje aneksiranje izravnom pogodbom do 20 posto od osnovne cijene za nepredviđene radove, moguće je zakonski smanjiti. Polako, ali sigurno raste i broj žalbi koje ruše natječaje i izravne pogodbe. Zato se u budućnosti mogu u natječajima očekivati uvjeti poput dostupnosti servisa za proizvod unutar 150 kilometera i reakcija u roku dva sata od kvara. To će isključiti strane dobavljače ili ih primorati da otvore pogone u zemlji u kojoj se natječu. Izrade prototipa, također bi u velikim poslovnima mogle uzeti maha. Model koji je osmišljen za Končar i Gredelj dobivat će prešutnu potporu institucija, pogotovo zbog sličnih načina protekcionizma u zemljama EU. Jer zašto biti veći katolik od pape. Opasnost presedana u nabavi vlakova, tramvaja i vagona leži u mogućnosti da se pod kapom zaštite domaće proizvodnje proguraju razni privatni interesi i dogovori, da se isti model primijeni i kod puno manjih poslova, te da u konačnici porezni obveznici plate više cijenu nekog proizvoda samo zato što potječe iz Hrvatske.

 

http://www.poslovni.hr/32427.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malo su se i raspisali o tome...

 

Priznajem da me ugodno iznenadila odlicna informiranost autora clanka!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malo su se i raspisali o tome...

 

Taj način protekcionizma u korist domaće industrije bez velike je medijske pompe već iskušan i na prvoj nabavi 70 niskopodnih tramvaja kada su iste tvrtke, ali u konzorciju Crotram, dobile od Zagreba posao vrijedan 118 milijuna eura. Zatim je osnovni ugovor samo aneksiran za još 70 tramvaja.

Napisano je kao da je aneks za drugih 70 tramvaja već potpisan :hm


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napisano je kao da je aneks za drugih 70 tramvaja već potpisan :hm

 

A kaj nisi gledao nedjeljom u 2 u nedjelju.. :mrgreen:

 

Bio je Bandić i učinilo mi se kao da je rekao da će se krenuti u izgradnju idućih 70 tramavaja, dakle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Priznajem da me ugodno iznenadila odlicna informiranost autora clanka!

 

Napokon možemo nekom novinaru reći, da zna svoj posao i da je malo pronjuškao po toj temi..

 

Svaka čast.. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jer zašto biti veći katolik od pape.

 

U slučaju da papa nije neki veliki katolik, zašto ne. Ima svakakvih papa.

 

 

No, mislim da bi bilo dobro da naša industrija živne, i ako se može naći bilo koji naćin da se nađe rupa u tim svim principima i da Gredelj dobije posao, dilo bi dobro, zašto ne.

Poštivanje takvih pravila, nema veze s moralom, to je sve prljavi biznis, i ko će koga prvi. I ne samo kod nas nego i u EU.


--------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jer zašto biti veći katolik od pape.

 

U slučaju da papa nije neki veliki katolik, zašto ne. Ima svakakvih papa.

 

Neznam otkud si to izvukao kad to baš i nisam napisao, valjda si mislio slikovito... :? :shock: :roll:

 

 

No, mislim da bi bilo dobro da naša industrija živne, i ako se može naći bilo koji naćin da se nađe rupa u tim svim principima i da Gredelj dobije posao, dilo bi dobro, zašto ne.

Poštivanje takvih pravila, nema veze s moralom, to je sve prljavi biznis, i ko će koga prvi. I ne samo kod nas nego i u EU.

 

Gledaj, ja nikad nisam bio protiv naše industrije i za sam da neš proizvode, ali malo me boli kaj oni znaju da su dobili natječaj, al nisu ničim mrdnuli da pokažu malo interesa...

Onih par slika kaj su pustili u javnost, pa to je banana, prototip će izać iz hala tek kad dobiju posao i to nakon nekog izvjesnog vremena, nadam se da imaju gotove cijele projekte, tak kad dobiju posao da odmah krenu u izgradnju, a ne tek na projektiranje..

Zašto kad su kupovali nagibnjake nisu uzimali prototipove (Pendolino) već primjerke koji voze (Swingače), jer vele nežele eksperimentirat u kupnji i to za čak 8 vozila, a sad čemo kupit 50 prototipova...

A i još neš, HŽ-u hitno trebaju EMV-i (DMV-e sad ne miješam), pa trebat će se načekat da dođu prvi primjerci iz Gredelja...

Kao što sam već i par puta rekao, prvih 18 uzet od provjerenog proizvođača s velikim udjelom domaće proizvodnje u njemu, a idućih 30-ak prepustit domaćoj proizvodnji, tak da Gredelj ima nekoliko godina za razvoj novog vozila, a ne da opet naprave proizvod koji će dorađivat kroz cijelu seriju, kao Crotram..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to sam izvukao iz velikog teksta koji si ti postao, ali ne znam jel to bio nečiji citat, ili iz nekog članka ili si ti pisao.

Mislim da je dio nekog članka koji si citirao, ali nije bilo označeno kao citat

 

No nije važno, te je više bilo kao retorika, nisam se tebi baš obračao.


--------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma to sam izvukao iz velikog teksta koji si ti postao, ali ne znam jel to bio nečiji citat, ili iz nekog članka ili si ti pisao.

Mislim da je dio nekog članka koji si citirao, ali nije bilo označeno kao citat

 

No nije važno, te je više bilo kao retorika, nisam se tebi baš obračao.

 

Ahaaa..

 

Ma postao sam cijeli tekst iz poslovnog, al ga nisam citirao, kad je ispod link na tekst.. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napisano je kao da je aneks za drugih 70 tramvaja već potpisan :hm

 

A kaj nisi gledao nedjeljom u 2 u nedjelju.. :mrgreen:

 

Bio je Bandić i učinilo mi se kao da je rekao da će se krenuti u izgradnju idućih 70 tramavaja, dakle...

 

Nemam običaj gledati, ali sad piše i u poslovnom:

http://www.poslovni.hr/32545.aspx


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je OK da se prvo krene s prototipom. Riješit će to mnoge dječje bolesti.

I ako prototip stvarno dođe za nekih pola godine, čini mi se da je to relativno brzo od izrade projekta pa do realizacije prototipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da je OK da se prvo krene s prototipom. Riješit će to mnoge dječje bolesti.

I ako prototip stvarno dođe za nekih pola godine, čini mi se da je to relativno brzo od izrade projekta pa do realizacije prototipa.

 

Nije to relativno nego strasno brzo. :roll:

Razvoj vlaka od 0 sigurno traje par godina i to u firmi tipa Bombardier. Ako to Gredelj i Končar mogu za 6 mjeseci onda su sve ostale firme pred propascu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maka

Evo malo informacija u pilog novog vlakića!

Vlak je osmišljen da bi se po potrebi unutrašnjost mogla preurediti iz dizajna za prigradski promet u dizajn za međugradski promet. Tako da je vlak u nekoj bližoj budućnosti namijenjen za koištenje na relacijama ZG-ST, ZG-RI, ZG-OS, naravno kad sve bude pod naponom 25kV/50Hz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da je OK da se prvo krene s prototipom. Riješit će to mnoge dječje bolesti.

I ako prototip stvarno dođe za nekih pola godine, čini mi se da je to relativno brzo od izrade projekta pa do realizacije prototipa.

 

Nije to relativno nego strasno brzo. :roll:

Razvoj vlaka od 0 sigurno traje par godina i to u firmi tipa Bombardier. Ako to Gredelj i Končar mogu za 6 mjeseci onda su sve ostale firme pred propascu.

 

To je stvarno brzo!

 

Kako je to moguće?

 

Dva su načina:

 

1. EMV je već konstruiran i samo ga treba prenijeti s crtaćih daski (Autocada, točnije) u 3D oblik.

 

2. Odeš u Bombardier ili Siemens i kupiš gotov vlakić s nekom odbačenom verzijom šasije da narod ne shvati da se vozi u "domaćem", a ne domaćem proizvodu.


I ide, ide mali vlak,

u njem želi biti svak....

 

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva su načina:

 

1. EMV je već konstruiran i samo ga treba prenijeti s crtaćih daski (Autocada, točnije) u 3D oblik.

 

2. Odeš u Bombardier ili Siemens i kupiš gotov vlakić s nekom odbačenom verzijom šasije da narod ne shvati da se vozi u "domaćem", a ne domaćem proizvodu.

 

Iako je nesto nacrtano to ne znaci da ce raditi i kada se proizvede.

Druga metoda je vjerovatnija.... ili su jednostavno izvukli iz ormara nacrte za Aluminijski vlak i malo ga redizajnirali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...