Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Toma

HZ PP novi vlakovi (opcenito)

Recommended Posts

Ah, tu meni nekaj jako smrdi, pa kak mogu znati da će CRO Train gradit vlakove, ak još nije bilo natječaja, a kaj oni misle da se nitko drugi nebu javil na natječaj... :?

 

Opet bu EU davala packe, jer smo loše proveli javni natječaj...

 

Ak su se već dogovorili da će naši gradit vlakove, onda bar nek čkome o tome, dok ne prođe natječaj...

 

A ovo kaj će prašit 160, je recimo standard za prigradske vlakove, ustvari 140 km/h...

 

Jedino me jedna stvar zanima, koliko vidim oni misle imat hrpu stajaćih mjesta, dok će samo par bit sjedećih, to je oke za prigradski promet, al za međugradski promet bi ipak trebali stavit malo više stolaca, jer kaj očekuju da će ljudi stajat u putničkom od Zagreba do Vinkovaca ili do Rijeke... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedino me jedna stvar zanima, koliko vidim oni misle imat hrpu stajaćih mjesta, dok će samo par bit sjedećih, to je oke za prigradski promet, al za međugradski promet bi ipak trebali stavit malo više stolaca, jer kaj očekuju da će ljudi stajat u putničkom od Zagreba do Vinkovaca ili do Rijeke... :wink:

Nije problem, piše da će prometovati samo između Zaprešića i Dugog Sela.

I ako Bog da i stvore se uvjeti - možda jednog lijepog dana dođe i do Zaboka :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će bit za ovih prvih 18 koji će prometovati kao prigradski vlakovi, dok u jutarnjem piše da će nabavit još 30-ak, poslije tih 18 za promet po Hrv, tak da se mogu ne elektrificiranim prugama izbacit lok+vagoni, a možda će i diesel varijante bit, to bumo vidli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako to bude isti shit kao i Crotram (a nevjerujem da nebude) ne piše nam se dobro. Zakaj ne kupimo nekaj dobro, provjereno???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ovdje ipak skloniji Alstomu (te vlakove (par postova gore) sam uvijek volio), ili Talentu od Bombardiera... Ovaj naš mi je:

 

a) Ružan

B) Bojim se da će biti traljavo napravljen

 

ps. Kakva je to kupnja bez međunarodnog natječaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. Kakva je to kupnja bez međunarodnog natječaja?

 

Dogovorena... :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto kupujemo isklučivo europske vlakove?

Surfajući netom saznao sam da su Irci i Britanci kupili DMUe korejskog Rotema. Siguran sam da novi korejac košta jednako ili manje nego rabljeni švabac.

A ako je dovoljno kvalitetan za Britance i Irce (najbogatija nacija EU) valjda je i za nas.

Kad sam se logirao na njihov sajt šokiralo me što tvrtka za koju do danas nisam čuo proizvodi. Čak i lokalnu verziju TGVa i maglev.

A napon im je isti ko i kod nas!

Podatak koji nije za zanemariti!

 

Na Wikipwediji piše da su isporučili sustave automatskog urbanog prijevoza više kanadskih i USA gradova.

http://en.wikipedia.org/wiki/ROTEM

 

Link

http://www.rotem.co.kr/eng/main_html/main.asp


I ide, ide mali vlak,

u njem želi biti svak....

 

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto kupujemo isklučivo europske vlakove?

Surfajući netom saznao sam da su Irci i Britanci kupili DMUe korejskog Rotema.

 

Slazem se; ROTEM je vrlo jak; isto kao i japanska industrija: Hitachi npr. gradi regionalne vlakove visokih brzina za CTRL!

 

Problem je ono sto je receno u par postova vise - kod nas su natjecaji dogovoreni; i po babi i stricevima domaca industrija isporucuje HZ-u svoje poluproizvode... Time necu reci da bi domace treblo nuzno zaobici; ali neka se bore sa konkurencijom. Takodjer, ako bi se kupovala vozila iz inozemstva, dobro bi bilo da se dio posla izvrsi u Hrvatskoj. Sve se moze rijesiti dobro i pametno sastavljenim ugovorom!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.vecernji-list.hr/home/manager/724669/index.do

 

 

Tvrtka Gredelj nastavlja svoju suradnju s Končarom, a nakon ugovora u proizvodnji niskopodnih tramvaja, na pomolu je suradnja koja bi trebala rezultirati novim vlakovima na hrvatskim prugama. Vrijedost svakog novog vlaka, nazvanog Cro Train, iznosi četiri milijuna eura, a za Hrvatske željeznice izradit će se 18 takvih vlakova.

Radi se tek o prvoj rundi modenizacije HŽ-a jer se kasnije očekuje još 33 nova vlaka. Prvih 18 vlakova koji budu isporučeni HŽ-u koristit će se za lokalni promet u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji.

 

"Prema dosadašnjim planovima, u prvoj fazi namjeravamo proizvesti 18 niskopodnih vlakova, čija će pojedinačna vrijednost iznositi do 4 milijuna eura, što je dvostruko skuplje od Cro Trama. Ujedno, Cro Train će biti mnogo komforniji, veći, ali i lakši, zbog čega će njegova eksploatacija te održavanje biti mnogo jeftiniji od dosadašnjih prigradskih vlakova koji su proizvedeni dalekih osamdesetih", rekao je Antun Fabek, direktor Gredelja.

 

Novi gradski i prigradski vlakovi prometovat će na trasi Zaprešić - Dugo Selo s mogućnošću da se ta trasa produži do Zaboka, odnosno Ivanić Grada kako bi mogla primati i regionalne vlakove. U HŽ-u kažu da će projekt nabave 18 novih niskopodnih vlakova financirati Grad Zagreb zajedno sa HŽ-om, nakon čega će Željeznice nabaviti još 33 Cro Traina.


I ide, ide mali vlak,

u njem želi biti svak....

 

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A isto to piše i u Jutarnjem i na naslovnoj, svi novinari napravili copy-paste... :wink:

 

http://zeljeznice.net/site/index.php?option=com_content&task=view&id=279

Kad svi pišu, valjda onda napokon i bude nešto od svega toga ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Poslovni.

 

http://www.poslovni.hr/32020.aspx

 

 

Za Zagreb i Hrvatske želježnice bit će isporučeno 18 prigradskih vlakova

Končar i Gredelj završavaju projekte izrade novog hrvatskog vlaka Crotraina, a prototip se planira početi raditi krajem svibnja. Osim po imenu, novi vlak koji bi imao svoju prigradsku i regionalnu inačicu trebao biti sličan novim tramvajima koji je napravio isti konzorcij, ali će mu zbog zahtjevnijih tehničkih specifikacija cijena biti dvostruko veća - između 3,5 i četiri milijuna eura po garnituri. Za prigradske potrebe planira se napraviti 18 vlakova od kojih bi prvi trebao biti gotov do kraja ove godine, a zatim još 33 regionalna vlaka za potrebe Hrvatskih željeznica.

Zainteresiran i Bombardier

Prototip bi ujedno bio i prvi isporučeni vlak koji bih se mogao rabiti za prijevoz putnika. Za prigradske je već postignut sporazum o financiranju između grada i HŽ-a, a regionalne će sam financirati jedini hrvatski željeznički prijevoznik. Ukupna vrijednost posla za 51 vlak iznosit će nešto više od 200 milijuna eura ili oko 1,5 milijardi kuna, od čega na prigradske koji su nešto skuplji od regionalnih otpada oko 60 milijuna eura. No iako je potpisan načelni sporazum na relaciji Končar-Gredelj s jedne i HŽ-Zagreb s druge strane o izradi prigradskih niskopodnih vlakova, tek se treba raspisati natječaj za dobivanje tog unosnog posla. HŽ i Grad će prvo potpisati ugovor o nabavi prototipa, tj. jednog vlaka od konzorcija Crotrain u kojem su dvije domaće tvrtke. Inače, kada je potpisivan prvi sporazum, stigla je izjava iz vrha Bombardiera, jednog od najvećeg svjetskog proizvođača vlakova i vagona, da su i oni zainteresirani za sudjelovanje u natječaju. Po dosadašnjim projektima, i prigradski i regionalni vlakovi bi bili niskopodni, a razlika bi među ostalim bila u interijeru koji za regionalne mora biti komforniji zbog duže vožnje te u vratima. Prigradski vlakovi koji će primati oko 500 putnika po garnituri imat će brojnija klizna vrata, a za regionalne treba manje vrata, a kako nije nužna brza izmjena putnika, ne moraju biti klizna. Regionalni će moći postizati brzinu od 160 kilometara na sat, što za prigradske nije potrebno. U Končaru su osim toga najavili najmodernije sustave upravljanja koji će se temeljiti na umreženim računalima, vlakovi će biti klimatizirani i imat će videonadzor. Direktor Gredelja Antun Fabek ističe da će novi vlakovi biti i lakši za održavanje, ali naglašava i da očekuje kako će na vlakovima za razliku od Crotrama vodeću ulogu imati Gredelj. "Za novih 70 tramvaja smo podigli svoj udjel u konzorciju na gotovo 30 posto jer ćemo mi nabavljati materijal, ali Končar još ima više 70 posto udjela. Na Crotrainu bi Gredelju trebao pripasti udjel od 60 posto" smatra Fabek.

Novi vlak će biti sličan novom tramvaju, ali i dvostruko skupljiIzvozni proizvod

Detalji suradnje još nisu definirani jer nema ni konačnog ugovora o nabavi, ali i u Končaru koji radi sofisticiraniji, elektronički dio vlaka očekuju da će oni i u novom konzorciju imati većinski udjel. "Očekujemo zadržavanje naše liderske pozicije u konzorciju pri konačnoj podjeli rada. Nadamo se i daljnjoj uspješnoj suradnji s Gradom i HŽ-om uz potpuno poštivanje Zakona o javnoj nabavi. Mi vlak razvijamo kao vrhunski i moderni proizvod koji će biti namijenjen izvozu", rekao je direktor Končar električnih vozila Ivan Bahun. Inače, pri izradi Crotrama za Zagreb između dva partnera u konzorciju je bilo neslaganja o udjelu, ali su te probleme uspjeli prevladati i nastaviti suradnju.

(Ivan Pandžić, Marija Brnić)


I ide, ide mali vlak,

u njem želi biti svak....

 

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mi vlak razvijamo kao vrhunski i moderni proizvod koji će biti namijenjen izvozu", rekao je direktor Končar električnih vozila Ivan Bahun.

Prije 3-4 dana su ljudi u Končarevim kutama premjeravali slupani vlak 7123 u RK, a kolega mi je rekao da su bili kod njega na Helgi i premjeravali upravljačnicu i pult za svoj novi proizvod. Kad se sjetim da je ekipa mjerila OBB 1216 u Opatiji-Matuljima u lipnju 2005. godine, znači da industrijska špijunaža i dalje postoji...

Kad bi bar novi vlak iz "domaće" proizvodnje bio kao regio_swinger ili Helga sa istom logikom upravljanja, pozivanja i otklanjanja kvarova, a ne kao na 1141.3 sa D2 i slično, bilo bi puno bolje, naravno, ako bi taj vlak bio pouzdan u prometu. Znamo kakve su 1141.3 u prometu.


Samo osmi položaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemoj tako prijatelju, nije to špijunaža, to ti se zove :neznamo kako početi pa ćemo krenuti ispočetka....

 

a čuj, ak su premjerili nadam se da nisu imali metar u inchima a u radioni buju imali normalni metar ili obratno, onda će KPO doć na preuzimanje i rekel bu da nema mjesta za noge a oni buju rekli da kaj mi oćemo da je tak bilo na nagibnom kad su mjerili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riječ je isključivo o EMV-ima?

 

Što vi mislite, ima li imalo šanse da se ti vlakovi naprave tu kod nas? Ne bi li bilo bolje napraviti suradnju s Bombardierom/Siemensom/nekim trećim, pa zahtjevati sklapanje i proizvodnju pojedinih dijelova u Hrvatskoj?


Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam za domaću varijantu. imamo tu sreću da imamo tehnologiju i mogućnosti razviti industriju šinskih vozila i to bismo svakako trebali iskoristiti!

pogledajmo samo pozitivne reakccije na 2200! ok, istina da je tramvaj relativno kvarljiv, ali to im je prvi korak i kao takav je više nego uspio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

8) 8) 8) 8) 8) Da to je sve u redu samo ima jedna i više nego zanimljiva tvrdnja koju sam već i spomenuo. Ako je ta naša nazovimo to "Tračnićka industrija" tako jako dobra zašto onda ne naprave nešto kvalitetno i za HŽ i ZET pogledaj samo 1141-300 kvari se stalno puno grešaka propusta, niskopodni tramvaji kako i sam kažeš super izgleda ali i oni se dosta kvare, EMV 6111 kvarova mali milijun, ali kad se napravi nešto za nekog stranog operatera nema zamjerki vrhunski proizvod i kvaliteta pa tko je tu lud!! U čemu je kvaka da li ono ne znaju napraviti za nas nešto kvalitetno ili je to po balkanskom principu "nama je sve dobro"!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam znao da se 1141300 kvare. :?

kod 2200 pokušavam izbjeći pitanje dizajna jer je on neupitan, ali praktički beznačajan. ipak i kao takav ja ga smatram solidnim. nekako bi mi bilo lako za shvaatiti da se neki problemi pojavljuju do 2210, možda 2220. ali ovi dalje bi trebali biti dobri ako je riječ o ovome što ja govorim. a to ćemo vidjet. a i nisam čuo da se koji iznad 2220 kvario.

 

isto tako sam uvjeren da tramvaj služi i kao testni poligon za izradu vlaka, dakle da se projektu vlaka pristupi maksimalno angažirano i pedantno. ne znam, općenito sam optimist u životu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZET 2100 i HŽ 1141-300 i 6111 su Končareve modernizacije vozila iz 70-ih. Na 2100 je bilo puno grešaka i on bi se mogao nazvati promašajem ali je tu Končar puno naučio i 2200 je iz nekog drugog filma. Možda tako bude i sa željezničkim programom...


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

8) 8) 8) 8) 8) 8) Da tu si u pravu ali i lokomotive koje rade za stranog operatera su uglavnom prerade starih vozila pa ispadnu super. Elektre što rade za srbe 444 su znali dobro napraviti isto tako i za bugare i za turke ali za domačeg opertera ništa 0 katastrofa. kvalitetu vidiš samo u tome što im je EMV 6111-004 par mjeseci nakon izlaska iz tvornice IZGORIO pa zar je to moguće takvi propusti su nezamislivi!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :

Share this post


Link to post
Share on other sites
...znači da industrijska špijunaža i dalje postoji...

 

Takvu spijunazu su mogli provesti i surfajuci netom...

Kad je bila prezentacija talenta dva su gospodina uporno fotkala prvo postolje vlaka, a kad su usli u upravljacnicu poceli su govoriti da domaca industrija moze proizvesti bolji vlak... :lol:

 

Inace, koliko cujem, novi vlak Koncar/Gredelj ce biti JAKO 'inspiriran' Stadlerovim FLIRT-om....

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, mogli su oni rađe pofotkat kabinu, pa po fotkama odmjeravat, kaj oni nisu čuli za fotogrametriju... :mrgreen:

 

 

Ah, ja sve mislim da ćemo se mi još dugo načekat tog domaćeg EMV-a, jer ak su tek na početku vlaka, di je još kraj, a vlak ima čak 80m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se mene pita, a ne pita me se. Uzeo bi 10 - 15 Talenta i ostali nek se grade kod nas po licenci. Tak bi dobili provjereni vlak.


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da se mene pita, a ne pita me se. Uzeo bi 10 - 15 Talenta i ostali nek se grade kod nas po licenci. Tak bi dobili provjereni vlak.

 

...i vlak koji možeš počet sutra gradit, a ne ga ić tek projektirat i premjeravat tuđe vlakove da bi napravio svoj...

Netreba niš izmišljat, ali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za Talgo, double decker.


I ide, ide mali vlak,

u njem želi biti svak....

 

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...