Jump to content
zeljeznice.net
Toma

HZ PP novi vlakovi (opcenito)

Recommended Posts

Danas je u HAZU predstavljen projekt novog vlaka za prigradski promet Koncara i Gredelja, tj. konzorcija CroTrain.

S obzirom da sam kasnio na prezentaciju; mozda sam neke stvari precuo; ali osnovno izneseno danas je:

- vlak ce biti elektromotorni, visedjelni na jacobs postoljima

- proizvest ce ga Koncar i Gredelj, a 'komponente koje je preskupo razvijati u RH ce biti uvezene'....

- cini se da je bila spomenuta i diesel varijanta; iako osobno to nisam cuo od predavaca, nego iz razgovora u predvorju.

 

Pomalo je bio iritantan stav da je CroTrain vec dobio natjecaj; jer mislim da bi se trazisni dio kolaca od 18 vlakova strane firme mogle boriti....

 

na kraju, jedna vrlo losa karakteristika prezentacije je bila cinjenica da se nije mogao dobiti NIKAKAV materijal - niti tehnicki podaci, niti skice dizajna.... NISTA!!!

 

Komentari.......?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo 18? a jel će ti vlakovi ustvari mijenjat Mađare? da li se planira i više od 18?

da li će ti vlakovi služiti isključivo za ZG prigradski?

da li će, unatoč tim vlakovima, HŽ krenuti u nabavku nečega tipa Desiro/Talent?

i za kraj - da li ćemo ga zvati GrKo? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
samo 18? a jel će ti vlakovi ustvari mijenjat Mađare? da li se planira i više od 18?

da li će ti vlakovi služiti isključivo za ZG prigradski?

da li će, unatoč tim vlakovima, HŽ krenuti u nabavku nečega tipa Desiro/Talent?

i za kraj - da li ćemo ga zvati GrKo? :wink:

 

Grko: lol originalno ime ... mozda bude GrK...

Share this post


Link to post
Share on other sites
da li će ti vlakovi služiti isključivo za ZG prigradski?

 

Da. Koliko znam Zagreb ih većim djelom plaća. Ili Zagreb plača sve?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materijal nisi mogao dobiti vjerojatno, jer ni oni sami jos ne znaju kako ce izgledati! :lool Sto se tice broja vlakova, za pocetak broj 18 koji se spominje je da ce gosp. Bandic sufinancirati 18 komada vlakova za prigradski promet Zagreba, a inace trebalo bi ih biti 50 kom za medugradski po cijeloj Hrvatskoj! Mađari vjerojatno ce ici, sto u Ploce sto u Vinkovce!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomalo je bio iritantan stav da je CroTrain vec dobio natjecaj; jer mislim da bi se trazisni dio kolaca od 18 vlakova strane firme mogle boriti....

 

Tko je već tvrdio da je CroTrain dobio natječaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tko bi drugi dobio? Možda Siemens, Bombardier ili Stadler? Ma hajde molim te.....Sjeti se u kakvoj državi živiš. :lol: :lol:

 

Ma dobro, znam na šta ciljaš :wink:

 

Ali zakaj se onda CroTrain nije sjetio izrađivati nagibne vlakove, pa da se danas prema Splitu vozimo u njihovim vlakovima ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj, kvotao si me prije nego što sam stigao promjeniti poruku.

 

Neznam, možda jer je tada vladala drukčija atmosfera, ali mislim da je nagibni vlak ipak previše.

Ako se ne varam, nagibni je financiran samo od strane HŽ-a, dok u kupnji ovih 18 komada sudjeluju HŽ i Grad Zagreb zajedno. Neznam točno u kojem omjeru, ima par članaka o tome ovdje na forumu, treba ih naći.

 

Iznenadilo me da je osnovno izneseno da će vlak biti elektromotorni. Kakav drugačiji bi bio, mislim smiješno mi je da povjerenstvo HŽ-a određuje visinu od perona, duljinu itd., a ovi iz Crotraina kažu da će vlak biti elektromotorni kao da je to ostavljeno njima na izbor.

 

Inače, dali taj Crotrain upoće postoji ili je to još samo neprirodna politička sklepotina. Nedavno je objavljen članak u kojem Gredeljevac kaže da samostalno razvijaju svoj vlak da se nebi dogodio slučaj kao s tramvajima, tj da su oni obavili većinu posla, a dobe samo 6% od zarade!!!!????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, sorry ako sam bio prebrz :oops:

 

A sve ostalo je previse političko pitanje ... Jedino mi se čini da ako budemo čekali da domaća industrija razvije vlak kakav želimo, onda ćemo se još jaaako dugo voziti u Mađarima :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u tome svemu glavnu riječ će voditi onaj tko daje više love..

Dakle ak će zagreb bit taj koji odlučuje onda možemo očekivat da će htjet da industrija iz zagreba dobije posao jer ipak ustvari bi zagreb na taj način ulagao sam u sebe, što je i razumljivo, al jedini je problem što čemo se načekat tog famoznog EMV-a...

Al zato bi HŽ na natječaju za svoje diesel i električne mogao na natječaju odabrat i kakvog stranca, ćemo vidjet...

Ustvari možemo mi izvlačit teorije i teorije o tome kad već glavešine znaju odgovor na to pitanje tko će bit odabran i prije nego je pitanje postavljeno.. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Materijal nisi mogao dobiti vjerojatno, jer ni oni sami jos ne znaju kako ce izgledati! :lool

Kako ne? Ja imam par slika s prezentacije iz Gradelja. :lol: :lol:

I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!


www.vlakovi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!

 

:lool

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!

 

:lool

zar postovi u kojima je samo smajlić nisu zabranjeni? :wink:

nego, čuo sam ja i spike da će se elektrificirati pruga Križevci - Bjelovar - Kloštar. na to bi trebalo toliko smajlića dok ih ne bi ponestalo! Vinkovci - Osijek uopće ne zvuči toliko nerealno za struju. prvenstveno mislim zbog Osijeka koji mora kad-tad dobit struju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zar postovi u kojima je samo smajlić nisu zabranjeni? :wink:

 

Svi smo mi jednaki, samo su neki jednakiji od drugih :lol:

Šalu na stranu, ovo se odnosi na Tramvaje ponajviše, koji često odlaze u domenu chatanja.Nije zabranjeno ako se želi nešto naglasiti, ili pokrenuti rasprava ( što sam ja napravio npr. ), ali na svaku drugu poruku stavljati smajlije, normalno da nema smisla.

 

nego, čuo sam ja i spike da će se elektrificirati pruga Križevci - Bjelovar - Kloštar. na to bi trebalo toliko smajlića dok ih ne bi ponestalo! Vinkovci - Osijek uopće ne zvuči toliko nerealno za struju. prvenstveno mislim zbog Osijeka koji mora kad-tad dobit struju.

 

Mora?Mora je relativan pojam.Jedini razlog zbog kojeg bi Osijek mogao dobiti struju je Vc koridor koji je u potpunosti elektrificiran, ali inače, razloga ne vidim, ma koliko okrutno ovo sad zvučalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!

 

Ne vjerujem da itko zna... :lol:

Dakle, prema tom planu 6111 bi preuzeli putnicke na pravcu Vinkovci - Zg (vjerojatno i preko Siska, jer ce i to elektrificirati prema planovima) i vlakove Vinkovci - Osijek... Koliko danas treba garnitura za pokrivanje tih pravaca?

 

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!

 

Ne vjerujem da itko zna... :lol:

Dakle, prema tom planu 6111 bi preuzeli putnicke na pravcu Vinkovci - Zg (vjerojatno i preko Siska, jer ce i to elektrificirati prema planovima) i vlakove Vinkovci - Osijek... Koliko danas treba garnitura za pokrivanje tih pravaca?

 

toma

 

Kaj nisu Mađari malo prespori za pravac Vinkovci - Zagreb? Mislim na one dionice od 160 kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa putnički ionako baš ne potežu 160, barem nema potrebe. uostalom, lokalni vlakovi nigdje u europi baš ne piče maksimalnom brzinom, tj. 140-160. 120 je sasvim dovoljno za putničke na toj relaciji.

 

@Anton: ja jednog dana vidim 4 najveća grada u Hrvatskoj spojena električnom prugom. to mi se ne čini toliko nemogućim.

 

btw, koliko traje vožnja brzim preko virovitice, a koliko preko vinkovaca (do Osijeka)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
I ja sam cuo da ce madjarci u Vinkovce, buduci da se planira pruga do Osijeka remontirati i elektrificirati. A kad neznam!

 

:lool

zar postovi u kojima je samo smajlić nisu zabranjeni? :wink:

nego, čuo sam ja i spike da će se elektrificirati pruga Križevci - Bjelovar - Kloštar. na to bi trebalo toliko smajlića dok ih ne bi ponestalo! Vinkovci - Osijek uopće ne zvuči toliko nerealno za struju. prvenstveno mislim zbog Osijeka koji mora kad-tad dobit struju.

 

Samo Gradec-Žabno-Bjelovar ide pod struju, i to u paketu sa tim odvojkom, žabno-Križevci nebu vidlo ni remont ni struju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uh, sorry ako sam bio prebrz :oops:

 

A sve ostalo je previse političko pitanje ... Jedino mi se čini da ako budemo čekali da domaća industrija razvije vlak kakav želimo, onda ćemo se još jaaako dugo voziti u Mađarima :wink:

 

Pa ta ista domaća industrija je razvila niskopodni tramvaj u zadanom roku. Osim toga, i Končar i Gredelj imaju pristojnu količinu već gotoviih rješenja koja će primjeniti na tom vlaku.

 

BTW, prije dvadesetak godina sam bio svjedok u Končaru da je na jedan veliki trafo za hidrocentralu stavljen Siemensov znak. Trafo je razvijen i proizveden od strane Končara za Siemens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[

 

Samo Gradec-Žabno-Bjelovar ide pod struju, i to u paketu sa tim odvojkom, žabno-Križevci nebu vidlo ni remont ni struju...

ma znam da Žabno - KŽ ne bu vidlo ni obnovu ni struju. ok, možda za jedno 15 godina dobije nove šine jer su ove katastrofa šta su sad. naime, kad se zadnji put bjelovarska pruga obnavljala, nove šine su stavljene od BJ do Žabna. a dalj do KŽ su one spajane (nezavarene) još, vmax = cca 40 km/h.

 

a ovo o elektrifikaciji bjelovarske pruge - ma daj, pa to je znanstvena fantastika. jedina eventualna svrha toga bi bila to što stvarno puno ljudi putuje vlakom iz Bj u ZG, pa da se napravi nešto tipa Sisak, dakle neki zagrebački poluprigradski vlak koji vozi svakih sat-2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi uvođenje mađara do vinkovaca bio pun pogodak...

A i mislim da njegov kapacititet odgovara potrebama na putničkim vlakovima do vinkovaca (tovarnika)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa ta ista domaća industrija je razvila niskopodni tramvaj u zadanom roku. Osim toga, i Končar i Gredelj imaju pristojnu količinu već gotoviih rješenja koja će primjeniti na tom vlaku.

 

Nacelno si u pravu; ali:

- niskopodni tramvaj nije vlak; osim toga TMK 2200 je proizvedeno petnaestak komada, i nemoze se reci da je proizvod potpuno ispitan... Nazalost, moze se dogoditi da se tom proizvodu jave veliki problemi.

- na tramvaju su neki zahtjevni sklopovi uvezeni - npr. postolja. Na prezentaciji vlaka je receno da ce se uvoziti sklopovi 'koje je neisplativo razvijati i proizvoditi u Hrvatskoj'... S obzirom da se na primjeru TMK 2200 pokazalo da u Hrvatskoj ne postoji firma koja moze proizvesti postolja, cini se i ce na vlaku (ako dodje do proizvodnje) biti uvozna postolja.

- tramvaj TMK 2200 je pretezak (sto bi mogao biti problem), a i ne isporucuje se prema dogovorenim rokovima...

- Koncar nikada nije radio novogradnju vlaka (iskljucivo rekonstrukcije 6111); a Gredelj je radio JZ 611 i 612 u sezdesetim godinama. Dakle, na konkretno iskustvo proizvodnje vlakova se nemoze racunati.

- problem interijera - na TMK 2200 interijer nije najbolje dizajniran, niti izveden. Na skicama novog vlaka interijer je takodjer pomalo upitan - npr. postavljanje sjedista naslonom prema prozorima. To se cesto koristi u metrou; ali relativno rijetko kod vlakova (osim kod pomocnih sjedista).

- Strani konkurenti imaju JAKE reference - Alstomov LINT, Stadlerov FLIRT i GTW, Bombardierov Talent i Siemensov Desiro su proizvedeni u stotinama komada, i potpuno su istestirani (i vrlo pouzdani u upotrebi).

 

Po mojem misljenju bolja solucija od razvoja bi bila suradnja - nesto slicno kao sto je ELIN napravio sa Bombardierovim Talentom za OBB. Bombardier proizvodi mehanicki dio i sastavlja vlak; a ELIN proizvodi kompletan elektricni dio. Pretpostavljam da bi uz pametno pregovaranje nesto slicno mogao raditi Koncar.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacelno si u pravu; ali:...

 

- ne vjerujem da u Hrvatskoj ne psotoji firma koja nije u stanju proizvesti postolja, prije bih rekao da je riječ o nesposobnom managementu

- JŽ 611 je imao samo jedan problem_ elektrovučni motor koji je iz političkih razloga morao biti Končarev, a to je bilo prvo Končarevo iskustvo s elektrovučnim motorima za vlakove

- interijer se može poboljšati

- što se tiče konkurencije, slažem se da je potrebna suradnja. Ali ako je moguć samostalan nastup, zašto ne? Siemens je napravio sranje s Combinom (dobro, tramvaj je, a ne vlak), a kupili su SGP i ČKD upravo zato jer su ovi imali bolje proizvode.

- BTW, pa Gredelj već godinama proizvodi za Bombardier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- BTW, pa Gredelj već godinama proizvodi za Bombardier.

 

ha ha ha, kaj proizvodi? kutiju za baterije koja se da izvlačiti van?

 

Gredelj je respektivna firma, međutim problem je taj što mora primati sugestije od svakog dreka koji misli da nekaj zna, i onda izlaze svakakve gluposti... da puste gredelj i končar na miru, i plate koji miljunčić mislim da bi prvi vlak izašao za kojih 6 mjeseci, u svakom slučaju do narednog voznog reda, ono o šest godina do vlaka je izjavio drekić sa HŽ-a a ne gredeljevac, pošto oni imaju barem 20 varijanti prigradskih vlakova u ladici, (ipak za diplomu treba napraviti i takve radove, a oni diplomiranih i magistriranih kadrova imaju)

JŽ 611 je imao samo jedan problem_ elektrovučni motor

imao je on problema malo više, imao je tenkovski motor koji je trošio ulja da nije normalno,

imao je problema sa elektrolitskom korozijom na spojevima aluminij-željezo i to je bio jedan od razloga njegovog povlačenja jer nisu znali kako osigurati centralni svornjak za aluminij a da ne pukne u vožnji zbog korozije (izjedala je aluminij) itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...