Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Toma

20 godina EC-a Mimara

Recommended Posts

Ako dobro pamtim (a mislim da pamtim :D ), danas je 20 godina od pokretanja EC vlaka Mimara. Prvi je puta Mimaru do Dobove povukla 441 739, ukrasena zastavicama SR Hrvatske i SR Slovenije.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako dobro pamtim (a mislim da pamtim :D ), danas je 20 godina od pokretanja EC vlaka Mimara. Prvi je puta Mimaru do Dobove povukla 441 739, ukrasena zastavicama SR Hrvatske i SR Slovenije.

 

pozdrav

toma

 

http://www.malezeljeznice.net/_forum/viewtopic.php?p=32569#p32569


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako dobro pamtim (a mislim da pamtim :D ), danas je 20 godina od pokretanja EC vlaka Mimara. Prvi je puta Mimaru do Dobove povukla 441 739, ukrasena zastavicama SR Hrvatske i SR Slovenije.

 

pozdrav

toma

 

Ne, povukla je 441-737 s zastavicama SFRJ i SR Hrvatske:

 

http://forum.mysnip.de/read.php?27792,769831

 

Hvala za Dragutine!!

 

Puno pozdrava,

Joachim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo je to bilo jučer (vzni red 1991./92. je počeo vrijediti 2.6.1991.) osim ako Mimara nije krenula dan kasnije. Kaj se zastava tiče ova sa lijeve strane je tastava SR Slovenije, a ne SFRJ dok ova s desne je današnja zastava Hrvatske, naime ima današnji grb, kolko se sječam zastava SR Hrvatske je imala zvijezdu na mjestu grba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je na lokomotivi Hrvatska zastava zasto na njoj pise JŽ??

 

I jesu li vagoni imali oznake JŽ??

 

To je doba JŽ, dakle i lokomotiva i vagoni su "JŽ" tj "72". Bolje pitanje bi bilo ako je to JŽ lokomotiva (i doba) zašto je Hrvatska zastava na njoj. Ali u to doba je već bilo previranja i jakih nacionalnih struja i trzavica (za 3 mjeseca je počel napad na Vukovar), te to onda objašnjava zastavu.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je na lokomotivi Hrvatska zastava zasto na njoj pise JŽ??

 

I jesu li vagoni imali oznake JŽ??

Vrlo vjerojatno jesu, ja sam tek u osmom mjesecu 1992 prvi pita vidio oznaku HŽ i to na breni, a zakaj je na lokomotivi Hrvatska zastava, a sa druge strane zastava SR Slovenije to vjerojatno ima veze sa političko-povijesnim razlozima s obzirom da je bilo predratno vrijeme. Nego da se vratim na temu, na ovom linku koji je dao wiggum piše da je izgledno ukidanje Mimare od idučeg voznog reda pa dali netko ima kakve informacije o tome i dali ima u tome istine ili je to kao i sa Veneziom koja se ukida svaki vozni red, a nikad je ne ukinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je 100% doba JŽ oznaka.

 

Za ukidanje Mimare prvi glas, ali o ukidanju Venezie je bilo rasprave na susjednom forumu i to s dobrim činjenicama:

http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=21&t=4680


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ukidanje Mimare prvi glas, ali o ukidanju Venezie je bilo rasprave na susjednom forumu i to s dobrim činjenicama:

http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=21&t=4680

Za Veneziu su govorilii prije par mjeseci da od 1.5. više nebu vozila, a sad je več šesti mjesec pa još vozi, no dobro to je OT. Kaj se tiče Mimare to sam pročitao na forumu maleželjeznice (zadnji post) za koji si ti stavio link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

nije li tada na vagonima bila oznaka "JŽ", ali je dolje pisalo HŽP Zagreb (kao Hrvatsko željezničko poduzeće).

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

nije li tada na vagonima bila oznaka "JŽ", ali je dolje pisalo HŽP Zagreb (kao Hrvatsko željezničko poduzeće).

 

LP

 

Da pisalo je, na lijevoj strani vagona iznad postolja. Ali u sastavu su bili zagrebački i slovenski vagoni (s oznakom ŽO Lb).


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deklarativno, 5.10.1990.

 

Dan Hrvatskih željeznica

 

Dan 5. listopada odabran je u znak sjećanja na odluku Hrvatskoga sabora od 5. listopada 1990. da se osnuju Hrvatske željeznice i da se sve pruge na području Republike Hrvatske prvi put stave pod istu upravu. Do tada su pruge na području Istre bile pod upravom Željezničkoga gospodarstva Ljubljana, a pruga Ploče - Metković i pruga Vrpolje - Šamac pod upravom Željezničkoga transportnog poduzeća Sarajevo.

 

Zakon o hrvatskim željeznicama


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve po zakonu, tu su paragrafi... :mrgreen:

 

8.10.1991. smo izašli iz Zajednice jugoslavenskih željeznica, po meni je ovo pravi kraj hrvatskih željeznica unutar JŽ-a:

Ukaz o proglašenju Zakona o stavljanju izvan snage Zakona Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije o udruživanju u Zajednicu jugoslavenskih željeznica i Zajednicu jugoslavenskih pošta, telegrafa i telefona

 

 

2.4.1992. je počeo vrijediti

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o hrvatskim željeznicama

 

u kojem piše:

 

...

"HŽP - Hrvatsko željezničko poduzeće", zamjenjuju se riječima: "HŽ - Hrvatske željeznice,". lza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi: "HŽ - Hrvatske željeznice imaju znak u čijem središtu je grb Republike Hrvatske.

...


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam vozni red 1991./92. (odnosno odlazak dolazak vlakova Zagreb g.k.) na kojem piše da je izdavač Hrvatsko željezničko poduzeče, direkcija Zagreb Mihanovičeva 12. Isto tako piše da je nekaj u vezi poreza na temelju mišljenja Ministarstva prosvjete i kulture Republike Hrvatske (nije mi jasno kakve veze ima dotično ministarstvo sa voznim redom i sa porezom). Taj je vozni red vrijedio od 2.6.1991 tako da su več tada očito postojale HŽ odnosno tada su se zvale HŽP. Da li netko zna kada je HŽP pretvoren u HŽ?

 

Kada smo već kod dvadesetogodišnjica 2.6. je bilo 20 godina da je Croatia produžena do Beča (prije išla do Graza) i da je IC vlak (prije bio brzi) i koliko vidim iz ovoga http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=JZ&cislo=258&rok=1992 nije gubila vagone kao Mimara (jedino ovaj prtljažni).

Edited by ICE-3M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je datum bio 2. lipnja 1991., onda još ništa nije sporno - Republika Hrvatska i dalje je dio SFRJ, jer je referendum proveden tek 25. lipnja 1991., a upravo je navedenog 8. listopada 1991. donesena odluka o prekidu svih državnopravnih sveza sa SFRJ.

U to vrijeme postoji HŽP, koji je samo novo ime dotadašnjeg ŽTP-a Zagreb (isto kako je Hrvatska televizija bila novo ime TV Zagreb), ali je HŽP i dalje član zajednice JŽ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprostite!

Ja sam zamjeno

 

800pxflagofsrsloveniasv.png

SR Slovenija

i

 

800pxflagofsfryugoslavi.png

SFR Jugoslavija

 

 

Zastave stvarno su bile vrlo slične!

Dok smo bili još u SFRJ rekli smo plavo-bijelo-crvena je Titova zastava :) Barem tako sam se naučio kakva je bila zastava SFRJ ;)

 

Da pisalo je, na lijevoj strani vagona iznad postolja. Ali u sastavu su bili zagrebački i slovenski vagoni (s oznakom ŽO Lb).

Wiggume, Ljubljana je imala Železniško gospodarstvo zato je bila skračenica ŽG Ljubljana. U svoje doba imala je čak i turističku djelatnost, tzv. TTG Ljubljana

 

Inače čuo sam, da Austrija nije više zainteresirana za ovaj voz pa bi se moglo dogoditi da se EC Mimara ukida. Šteta za takav lijep voz :(

Inaće na forumu malezeljeznice su objavljeni vozni redovi (Vedrane, stavi ih još ovamo) i zanimljivo je kako je prve godine ili dvaju voz išao Zagreb-München, zatim su sljedila produženja čak do Berlina...

Edited by gorchi

Goran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaće na forumu malezeljeznice su objavljeni vozni redovi (Vedrane, stavi ih još ovamo) i zanimljivo je kako je prve godine ili dvaju voz išao Zagreb-München, zatim su sljedila produženja čak do Berlina...

 

Evo ih i ovdje:

 

1991/1992 i 1992/1993:

 

EC 10

Zagreb Gl. kol. 8:10

Dobova 8:34 - 8:47

Ljubljana 10:17 - 10:20

Lesce Bled 11:01 - 11:03

Jesenice 11:14 - 11:29

Rosenbach 11:41 - 11:44

Villach Hbf. 12:06 - 12:19

Spittal-Millstättersee 12:42 - 12:44

Mallnitz-Obervellach 13:14 - 13:16

Badgastein 13:28 - 13:30

Bad Hofgastein 13:39 - 13:41

Schwarzach St. Veit 13:55 - 13:57

Bischofshofen 14:09 - 14:11

Golling-Abtenau 14:33 - 14:35

Salzburg Hbf. 14:53 - 15:07

München Hbf. 16:36

 

EC 11

München Hbf. 13:25

Salzburg Hbf. 14:55 - 15:08

Golling-Abtenau 15:26 - 15:28

Bischofshofen 15:50 - 15:52

Schwarzach St. Veit 16:04 - 16:07

Bad Hofgastein 16:21 - 16:23

Badgastein 16:36 - 16:38

Mallnitz-Obervellach 16:50 - 16:52

Spittal-Millstättersee 17:19 - 17:21

Villach Hbf. 17:44 - 17:53

Rosenbach 18:15 - 18:18

Jesenice 18:30 - 18:44

Lesce Bled 18:53 - 18:55

Ljubljana 19:37 - 19:40

Dobova 21:13 - 21:26

Zagreb Gl. kol. 21:50

 

http://i54.tinypic.com/2j2c58n.jpg

 

http://i53.tinypic.com/1zntpg2.jpg


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su iz HŽ kurira. Međutim taj se vozni red razlikuje od OeBB-ovog tako da u HŽ kuriru fale neke stanice. Dok su u Hrvatskoj i Sloveniji sve stanice iste u Austriji fali samo jedna (Dorfgastein) u Njemačkoj fali 12 stanica na kojima Mimara stoji prema OeBB. To se odnosi na aktualni vozni red iako je i prije bilo isto pa tako prema HŽ-u Mimara nikad nije stajala između Salzburga i Munchena. Evo baš sam pogledao vozni red Mimare na hznet i tamo se poklapa sa OeBB-ovim tako da mi nije jasno ovo sa kurirom i uglavnom šteta jer sad imamo možda nepotpuni vozni red Mimare iz prošlih godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je datum bio 2. lipnja 1991., onda još ništa nije sporno - Republika Hrvatska i dalje je dio SFRJ, jer je referendum proveden tek 25. lipnja 1991., a upravo je navedenog 8. listopada 1991. donesena odluka o prekidu svih državnopravnih sveza sa SFRJ.

U to vrijeme postoji HŽP, koji je samo novo ime dotadašnjeg ŽTP-a Zagreb (isto kako je Hrvatska televizija bila novo ime TV Zagreb), ali je HŽP i dalje član zajednice JŽ.

 

I tako je bilo sve dok HŽP nije, osim promjene imena, dobio svoj UIC broj. Tek tad se moglo međunarodno priznato, legalno i legitimno početi sa "HŽ" oznakama na svim vozilima. Nemorete voziti HŽ i imati UIC 72.

Mnoge su stvari tada bile ad hoc brisane samo zato jer su bile nacionalno nepodobne, a povijest je pokazala koliko je to bilo zapravo nepromišljeno i zbrzano.


Danijel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...