OGY Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Počelo je proljeće i ja sam se ponovo bacio u akciju.Pošto imam familiju u Banovoj Jarugi i cijeli vikend slobodan iskoristio sam da malo obiđem dionicu Banova Jaruga-Daruvar,uglavnom autom po stanicama,a i malo više.Uskoro će i godinu dana od zatvaranja dionice Sirač-Pčelić.Optimizam oko ponovnog uspostavljanja prometa na dionici Sirač-Daruvar je dosta veliki,dok za dionicu Daruvar-Pčelić isti taj optimizam se gubi.Evo što sam zabilježio u nedjelju redom od Banove Jaruge... Jutro je bilo malo oblačnije,ali se počelo razvedravati.Civilna strana kolodvora Banova Jaruga... ...kao i službena. Šved je čekao na krnjem kolosijeku u smjeru Novske i Lipika Jedina dva vagona u subotu na kolodvoru su bila ovaj kiper,vjerojatno iz Sirača... ...i ovaj službeni vagon koji tradicionalno ide za Lipik. Robno skladište koje se više ne koristi,mislim da unutra ima nešto željezničkog materijala. Kolosijeci u smjeru Kutine i Zagreba Kolosijeci u smjeru Novske i Lipika,naravno ja idem ovim lijevim Želim napomenuti da sam na kolodvoru bio dan prije nego sam nastavio put Lipika,a vraćajući se kuči bila je nekakva biciklijada,kao što sam napomenuo pod Razno vidio sam drempu. Stajalište MEĐURIĆ Nalazi se nekih 700m. od moje kuče u smjeru Lipika na glavnoj cesti,a isto tako nalazi se zapravo u Banovoj Jarugi,jer Međurić počinje nekih pola kilometra dalje.Pogled na ručnu brklju i stajalište. Da vam ispričam jednu trgikomičnu situaciju na ovoj rampi još iz SFRJ-a.Osim što su je tokom godina pogađali šleperi i automobili,jednom ju je pogodio i motor.Naime dvojica glavonja na motoru pokušali su se u zadnji tren propeljati ispod rampe koja se spuštala.Vozač motora u zadnji tren se sagnuo i proletio sa motorom dok ovaj što je sjedio iza njega nije bio te sreće,već je pogodio glavom rampu,pao sa motora i bio naravno hospitaliziran. Ručni sistem za dizanje i spuštanje rampe Osim stanice tu je i kemijski šekret Quote
OGY Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Stajalište POLJANA Spustio sam se autom sa glavne ceste prema stanici i bauljajući po uskim cestama u daljini ugledao stanicu Za one koji ne znaju,Poljana je do sredine devedestih bila kolodvor o čemu svjedoči i ovaj stari natpis naziva ulice. Stajališna,ex.kolodvorska zgrada,koja bi mogla biti u boljem stanju Nekada bio... Pruga u smjeru Banove Jaruge i Lipika.Prvi put sam u Poljani bio u proljeće 1998 i kolosijeci su još postojali,ali skretnice su već bile povđene i otprmljene.Koji mjesec kasnije i kolosijeci su bili povađeni.Poljana je imala tri kolosijeka. Ostaci utovarne rampe Ostaci robnog magazina,koji više ne služi svrsi Zgrada izgleda jako derutno ako uzmemo u obzir da u Poljani nije bilo rata.Iako izgleda sablasno u stanici se prodaju karte po sistemu ugovornog djelatnika što mi je potvrdila žena koja živi u stambenom djelu zgrade,ali za izgled odgovara HŽ. Pogled na stanicu sa civilne strane Za kraj iz Poljane ova zgrada preko puta stanice koja mi je ličila na neku gostionicu vezanu za željeznicu.Nažalost propala je sa stanicom. Između Poljane i Brezina nalazi se ovaj most preko rijeke Bijele a kojega nisam slikao jer se nalazi skoro dva kilometra od najbližeb puta po pruzi,ali evo jedne analogne fotografije iz 2006 Stajalište BREZINE-BUJAVICA Do Brezina dolazim lokalnom cestom koja se odvaja na početku Kukunjevca.Do stanice od glavne ceste ima dobrih tri kilometra,a i sama stanica nalazi se u Brezinama.Koliko znači natpis Bujavica reći ću vam da prema popisu stanovništva iz 2001 Bujavica ima dva stanovnika.Inače do rata stanica se zvala samo Brezine. Cesta koja povezuje Brezine i Bujavicu Cabriolet stanica,dio krova se urušio negdje prije dvije godine Kao što ste vidjeli nasipan je novi peron Iza stanice nalazila se ova bivša gostiona Brezik Quote
Stanley Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Lijepi početak reportaže s jedne od mojih omiljenih pruga. Koja je, nažalost, okljaštrena i prepuštena propadanju. A dušu je dala npr. za muzejski vlak. Neke bi stvarno trebalo... Inače do rata stanica se zvala samo Brezine. Nisam siguran da je baš tako. Putovao sam tom prugom više puta (još u vremenu parne vuče tj. od 1963. na dalje) i stajalište se uvijek zvalo Brezine-Bujavica. Iz VR 1978./1979.: Inače, nekada je lokalitet Bujavica bio poznat po izvorima nafte i plina. Quote Serija 05 je zakon!
OGY Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Stajalište KUKUNJEVAC Sam Kukunjevac usudio bih se reći je vukojebina na glavnoj cesti.Nalazim cestu koja vodi do stanice duljine nekih 1,5km.Tabla svjedoči da je i Kukunjevac nekad bio kolodvor. Dolazim do prijelaza,ostavljam auto i odlazim do stanice udaljene nekih stotinjak metara U Kukunjevcu je stavljena nova tabla i nasipan peron U stanici nalazim ostatke kolodvorske infrastrukture,kao što je ova rasvjeta koja dugo pamti Ostaci zahoda koji je još u najboljem stanju Ostaci kolodvorske zgrade,do prije deset godina imala je još i krov Ostaci utovarne rampe Stanica u smjeru Lipika.Po pitanju Kukunjevca razgovarao sam sa prometnikom u Lipiku koji mi je potvrdio da je Kukunjevac ukinut u prijelazu iz 60-ih na 70-e godine 20.stoljeća,ali o točnu godinu nismo uspjeli definirati.Sa obzirom na širinu prostora od utovarne rampe do jarka preko puta stanice usudio bih se reći da je Kukunjevac imao tri kolosijeka Zanimlje naprave u stanici Na izlazu iz Kukunjevca prema Banovoj Jarugi nalazim ovu srušenu kuču koja je možda imala veze sa stanicom Prema Lipiku još jednu kuču Stajalište DOBROVAC Prijelaz preko pruge na frekventnoj cesti Lipik-Novska Prijemna zgrada vrlo vjerojatno pogođena u ratu Šekreti Ostatak nasipa od izvlačnjaka silosa u Dobrovcu.Kolosijek je demontiran i više nepostoji od 2006 Zablokirana skretnica ind.kolosijeka Jagma sa pješćaru.Tata mi je pričao da se je jedno kraće vrijeme odavde vozio pijesak za Pančevo još za bivše države. Kolosijek je kako doznajem od prometnika u Lipiku službeno aktivan,ali zadnje vagone za utovar trupaca vidio sam prije dvije godine.Do pješćare kolosijek ne funkcionira i gubi se u grmlju Lipik i Pakrac stavljam posljepodne,jer imam problema sa uploadiranjem... Quote
inflameswetrust Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Znaš ti napraviti putopis, svaka čast :palac: Dio ovih mjesta je u mojoj, Požeško-slavonskoj županiji, a ja sam tim predjelima možda jednom u životu prošao. Nekad mi se učini da su granice županija pravila mala djeca... Čekam nastavak Quote Moje fotografije.
OGY Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Kolodvor LIPIK Vjerojatno najljepši kolodvor na pruzi,obnovljen tokom 2006.Civilna strana kolodvora sa lijepo uređenim okolišem Službena strana zgrade U kolodvoru sam našao ova dva vagona koja datiraju još iz doba JŽ-a Utovarna rampa,ako se ne varam postojao je i drveni robni magazin na njoj ali je srušen zbog lošeg stanja Mehanizam za ručno spuštanje rampe u smjeru Pakraca,koja mi je puno interesantnija od one u Međuriću jer kad se spušta udara zvono na sav glas Izlaz u smjeru Pakraca Želim napomenuti kako me je u kolodvoru dočekao ljubazni prometnik koji mi je pokazao prometni ured,sistem rada u kolodvoru,objasnio potrebe uvođenja vlaka Daruvar-Zagreb,kao i optimizam oko obnove prometa barem na dionici Sirač-Daruvar.Ovim putem mu se zahvaljujem Uputio sam se da fotografiram ind.kolosijek Lipik Glass-a iliti staklane koji je dug nekih pola kilometra.Prometnik mi je potvrdio da je kolosijek nedavno ojačavan,a po izgledu djeluje bolje nego pruga za Banovu Jarugu. Skretnica navedenog kolosijeka Kolosijek prvih pedesetak metara ide paralelno sa prugom za Banovu Jarugu Kao i svaki ind.kolosijek osiguran je iskliznicom Kolosijek se odvaja od pruge i ide po dosta visokom nasipu Pogled prema kolodvoru Krećem se dalje... ...nazire se staklana Ulaz u staklanu,vrata otvorena Nisam ulazio u krug iako je bila nedjelja jer me iz obližnje portirnice promatrao zaštitar kojeg nije cukalo što fotkam.Dva kolosijeka nestaju u halama pogona Upovratku sam slikao ulaz iz Banove Jaruge kao i nešto starih pragova Za kraj uhvatio sam Olafa koji je dolazio iz Pakraca I ode put Banove Jaruge Quote
OGY Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Na putu za Pakrac odnosno na samom ulazu pruga prelazi cestu za što neki pakračani misle da je ovaj nadvožnjak čisti kretenizam,jer starije generacije pamte da je pruga prelazila cestu prije rata.Ne brine me pruga ali cestu su hebeno smotali Stajalište PAKRAC-GRAD Stanica je odlično pozicionirana,i građena je ako se ne varam za SFRJ-a Po dolasku vlaka dovoljno se spustiti preći cestu za Daruvar,most preko Pakre i u centru ste.Nekih 500 metara. Još malo stanice čiji je službeni dio obnovljen,a stambeni ko šljivi... Blagajna radi... Cijela zgrada je zaštićena van radnog vremena od gotvo svakoga oblika vandalizma.U stanici se mogu kupiti karte za sve vrste putničkih vlakova ukljčujuči brze,ICN i međunarodne vlakove.Unutrašnjost je lijepo uređena,sistem prodaje karata je moderniziran Još malo pogled u smjeru Lipika i Sirača Quote
OGY Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Stajalište/Otpremništvo PAKRAC Navodim službeni status stanice.Ručna rampa na ulazu u Pakrac Od nekada najvećeg kolodvora na pruzi ostalo je otpremništvo.Stara stanica je srušena u ratu i mjenja ju kontejner.Na moj upit čuvaru prijelaza koji tamo radi kada će dobiti novu stanicu odgovorio je,vjerojatno NIKADA.Volio bi vidjeti kako je izgledala stara stanica u Pakracu prije rata,ali do meni dragocjene slike nemogu doći. Izlaz prema Siraču Kolosijeci u stanici Inače od pet kolosijeka u Pakracu se aktivno koriste dva,i to prvi za utovar vagona uglavnom trupci i nešto starog željeza,te drugi za prolazak vlakova.Nešto malo se koristi i dio petoga od kuda ide produžetak za bivšu ložionicu gdje je sad pružno nadzorništvo pa ponekad koriste krnje kolosijeke ložionice za istovar starih pragova i kolosiječnog materijala Ostaci utovarne rampe koja se ne koristi Na krnjem kolosijeku koji je produžetak prvoga stoji pet Eas-a za trupce Pazite sada ovo.Na zadnjoj izlaznoj skretnici u smjeru Lipika nalazi se mehanizam za spuštanje rampe,koju vidite u pozadini.To zanči da čuvar prijelaza koji se nalazi u kontejneru koji je na kontra strani stanice,mora prijeći cijelu stanicu,spustiti i dignuti rampu i vratiti se u kontejner što čini nekih 400 metara. Da vam malo bolje predočim,ovo je slikano od mehanizma u smjeru kontra strane,gdje je kontejner Vraćam se natrag po petom kolosijeku... ...koji baš ne impresionira stanjem... ...NIKAKO Skretnica koja spaja kolosijek ložionice na peti kolosijek stanice je nova i nedavno zamjenjena Stara je izbačena u stranu Zgrada pružnog nadzorništva i bivša ložionica.Mislim da je Pakrac prije rata imao i Vuču vlakova? Za kraj iz Pakraca,Mađarica u katastrofalnom stanju Nedaleko stanice u smjeru Sirača nalazi se i bivši ind.kolosijek propale DI Papuk čija je skretnica izvađena.Ako ste dobro promatrali fotografije,možete vidjeti kako je ulazni kolosijek od Lipika drugi,a od Sirača treći što upućuje da je Pakrac imao nepravilni prolazni kolosijek. Pošto u 19.00h moram biti u noćnoj smjeni ostatak putopisa ću završiti sutra poslijepodne,kad se odmorim,a u nastavku sljedi... - stanice Badljevina,Sirač,Bijela i Daruvar - fotografije vijadukta Krndija - fotografija ex.manevarke u vlasništvu Dalit Daruvara Quote
OGY Posted April 20, 2011 Author Posted April 20, 2011 Na putu od Pakraca do Sirača sišao sam sa glavne ceste po uskom asfaltiranom putu do pruge i otišao nekih pola kilometra pješice po pruzi do vijadukta Krndija Dok sam išao po pruzi pratile su me ovakve oznake Ovo je pad pruge prema Siraču... ...kao i uspon prema Pakracu Slijedi S zavoj pa vijadukt Nešto se nazire Vijadukt Krndija Željezna konstrukcija Ako dobro proučite ove kamene stupove,možete vidjeti da su nadozidavani betonom,pa pretpostavljam da su tokom godina podizali nivo mosta kao i pruge Pogled sa mosta na provaliju Sam vijadukt popločen je uz ograde daskama i to daskama u vrlo lošem stanju,a na nekim mjestima ih uopće nema.Nisam baš bio impresioniran ni metalnim pločama po sredini tračnica jer sam u par njih našao rupe od truleži skoro veličine stopala pa svaki nepažljivi korak na most predstavlja rizik Na povratku još dvije fotografije pada prema Siraču Ne znam koliki im je točno uspon,ali Đuro vuče uzbrdo najviše 2-3 vagona ovisno koliko su natovareni Quote
egérke Posted April 20, 2011 Posted April 20, 2011 Zakaj se vijadukt zove Krndija, ako je planina s te strane zapravo Papuk, dok je Krndija iznad Orahovice? Quote
OGY Posted April 20, 2011 Author Posted April 20, 2011 Stajalište BADLJEVINA Isto kao i do Krndije dolazi se dosta uskim putem.Stanica je udaljena nekih 1,5km.od centra mjesta.Izgledom jako sliči Brezinama samo što je stambeni dio malo isturen.Kako dolikuje večini stajališta na HŽ-u,devastirano je,ali to se uvijek opravdava malim brojem putnika E,ovo je trebalo napraviti.Netko je iščupao iz zida metalni okvir ex.biljeternice Malo zanimljivih detalja Koga to ima unutra? Nekakav bunar uz stanicu Kolodvor SIRAČ Na ulazu iz Pakraca,raritetni mehanički signal Ispred stanice Čazmatrans bus po procjeni star nekih 20 i više godina.Isto tako ispred kolodvora je bilo parkirano dosta automobila DA registarskih oznaka,pa pretpostavljam da mnogi daruvarčani dolaze automobilima u Sirač,pa nastavljaju vlakom Kolodvorska zgrada i robni magazin Zgrada i robni magazin istog tipa nalaze se i u Maslenjači koja je napuštena samo kod zgrade u Maslenjači su zahodi na drugoj strani Stari zahodi Dalje prema Daruvaru vlakovi trenutno ne voze Novi zahodi u sastavu zgrade Izlaz u smjeru Pakraca Na utovaru su bila tri Eas-a za trupce Na izlazu u smjeru Pakraca je skretničarska kučica koja je povremeno aktivna Pogled na kolodvor od skretničarske kučice Ovo je skretnica ind.kolosijeka Kamen Sirač,i ne baš česta praksa da kolosijek ide u pravac a pruga skreće u desno Kolosijek osiguran iskliznicom Brzina baš ne impresionira U lipnju 2010 napravio sam obilazak ovoga kolosijeka.Nije remontiran ali su barem pokosili onu travu i doveli prugu u profil Quote
OGY Posted April 20, 2011 Author Posted April 20, 2011 Zakaj se vijadukt zove Krndija, ako je planina s te strane zapravo Papuk, dok je Krndija iznad Orahovice? Odlično pitanje,ne znam ni ja!? Quote
OGY Posted April 20, 2011 Author Posted April 20, 2011 Stajalište BIJELA Stanica se zapravo nalazi u mjestu Markovac,Bijela je povučena van ceste za Daruvar.Do stanice se dolazi poljskim putem pedesetak metara od glavne ceste Od poljskog puta još malo pješke po pruzi Pruga je cijelom duljinom od Sirača do Daruvara u ovakvom stanju,nije zarasla već je uredno u profilu Zgrada stajališta Stari natpis stanice na vrhu krova Urušen strop u čekaonici Nekadašnja biljeternica Stup nekadašnje rasvjete u kojoj je gorila petrolejka Quote
OGY Posted April 20, 2011 Author Posted April 20, 2011 Kolodvor DARUVAR Predstavlja posljednju stanicu moga putopisa.Kao i Pakrac i Daruvar ima nepravilni prolazni kolosijek,odnosno od Sirača se ulazi na drugi,a od Pčelića na treći kolosijek.Osim ove dvije stanice tu praksu još ima kolodvor Đulovac i ex.kolodvor Pivnica Kolodvorska zgrada sa civilne strane Službena strana kolodvora Robno skladište u kolodvoru zanimljivog izgleda Izlaz u smjeru Pčelića Izlaz prema Siraču Mehanizam za spuštanje rampe u smjeru Sirača,ona u smjeru Pčelića je električna sa polubranicima Nastrešnica i klupe u kolodvoru koje će još čekati putnike U dvorištu preko puta kolodvora uslikao sam ovu žućkastu stvar Skretničarska kučica sa malim mostićem preko Topličice Skretnica ind.kolosijeka Dalit,mislim da je zatvoren 1995? Crveni lopar na kolosijeku Ukrsnica,kolosijek Dalita siječe krnji kolosijek koji završva pokraj kolodvorske zgrade Odavde dalje nisam više mogao po kolosijeku jer je zarastao u travu skoro do pojasa.Inače Dalit radi i danas mada sa mizernim brojem radnika,ali kompleks je velik i unutar istoga postoji najmanje pet ind.kolosijeka.Na jednom od njih uhvatio sam ovu malu manevarku u vlasništvu Dalit Daruvara Quote
Joachim Piephans Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Wow, ove su moje slike, koje poslao sam za šef kolodvora Hvala za reportažu! Quote
seabral Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 Žalosno je vidjeti prugu po kojoj više ne voze vlakovi, kao i objekte koji nezadrživo propadaju, kako na prugama po kojima nešto vozi kao i onim napuštenima. Industrijske pruge da sad posebno ni ne spominjem. HŽ nas godinama uči na to da moramo biti zadovoljni i ako uopće još postoji neka pruga. Još ako ima vlakova na njoj ... to je samo dodatni razlog za veselje. A o nekim smislenim voznim redovima možemo u velikom broju slučajeva samo sanjati. To je bila mala digresija izazvana dojmom ovog odličnog i vrlo detaljnog putopisa. Hvala ti, OGY ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Brunoh Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 Jel onaj automatski ŽCPR u Daruvaru u smjeru Đulovca isključen ili dalje papa struju? Quote
OGY Posted April 22, 2011 Author Posted April 22, 2011 Lijepi početak reportaže s jedne od mojih omiljenih pruga. Koja je, nažalost, okljaštrena i prepuštena propadanju. A dušu je dala npr. za muzejski vlak. Neke bi stvarno trebalo... Nisam siguran da je baš tako. Putovao sam tom prugom više puta (još u vremenu parne vuče tj. od 1963. na dalje) i stajalište se uvijek zvalo Brezine-Bujavica. Iz VR 1978./1979.: Inače, nekada je lokalitet Bujavica bio poznat po izvorima nafte i plina. Imao sam prilike vidjeti jedan stari vozni red,možda čak stariji od ovoga,ali dobro se sječam da je pisalo samo Brezine,da li je štamparska greška ili ne,ne znam. Na ovom voznom redu ne vidim stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac? Nije mi jasan ovaj vlak Virovitica-Pivnica??? Zakaj nije išao bar do Miokovićevog.Pivnica je stanica skoro pa usred ničega iako ima nešto kuča okolo. Quote
OGY Posted April 22, 2011 Author Posted April 22, 2011 Jel onaj automatski ŽCPR u Daruvaru u smjeru Đulovca isključen ili dalje papa struju? I dalje siše struju! Quote
Stanley Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 (edited) Na ovom voznom redu ne vidim stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac? Nije mi jasan ovaj vlak Virovitica-Pivnica??? Zakaj nije išao bar do Miokovićevog.Pivnica je stanica skoro pa usred ničega iako ima nešto kuča okolo. Stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac uvedena su kasnije (ne znam točno kada). Imena nekih službenih mjesta u odnosu na prikazani VR su promijenjena. Stajalište Batinjani se danas zove Vukovje, a kolodvoru Miokovićevo je vraćeno staro ime Đulovac. A vlak Virovitica - Pivnica? Tko će ga znati... Možda zbog toga što u bližoj okolici ima većih naselja (Levinovac, Gvozdansko...). Edited April 22, 2011 by Stanley Quote Serija 05 je zakon!
zglajzan Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Vezano za Krndiju, vijadukt se zove po toponimu Krndija, tako se može vidjeti na specijaki, kao i da je u blizini dosta minirano. Toponimi se ponavljaju, pa tako i ta "Krndija". Vijaduk je bio stradao u II svj ratu, Kiril Mihajlovski: Stvaranje i uloga vojnopozadinskih organa (VPO) u NOR-u (Zbornik Historijskog instituta Jugoslavenske akademije Vol 5, Zagreb, 1963. - kaže o tome: "Kada su jedinice 40. divizije zauzele Pakrac i Lipik 14. septembra 1944. godine, zaplijenjene su i tri lokomotive normalnog kolosjeka, 4 putnika i oko 20 teretnih vagona, a u pilani "Slaveks" još 3 lokomotive uskog kolosjeka sa 40 vagona. Time se željeznički vozni park mnogo povećao, pa je 15 septembra formirana željeznička komanda sa sjedištem u Pakracu. Poslije toga uspostavljen je i redovan putnički saobraćaj na uskotračnoj pruzi na relaciji Pakrac-Zvečevo (42 kilometra), a poslije popravka porušenog vijadukta "Krndija" (dug 70 metara) i na pruzi normalnog kolosjeka od Poljane do Pivnice (65 kilometara). " Meni "Krndija" nalikuje konstrukcijski na most "Ličanku" (Fužine). Pred rat se na Žtp-u Zg razmišljalo o riješenju nove konstrukcije ili izrade nasipa, u sklopu tada započetog remonta ove lokalne pruge... A zbog čega se Đulovac zavao Miokovićevo? Quote zglajzan
Vedran Zeman Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 O imenu Gjulavesa, sa zanimljive stranice sela Katinac: U kraljevini Jugoslaviji mjesto mjenja [sic!] ime u Miokovićevo po zaslužnom doktoru Dušanu Mihajlu Miokoviću. http://www.katinac.com/susjedna_sela.htm Quote "Propis je tu. Al' kakva korist od njega?"
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.