Jump to content

Proljeće na pruzi Banova Jaruga-Daruvar


OGY

Recommended Posts

Počelo je proljeće i ja sam se ponovo bacio u akciju.Pošto imam familiju u Banovoj Jarugi i cijeli vikend slobodan iskoristio sam da malo obiđem dionicu Banova Jaruga-Daruvar,uglavnom autom po stanicama,a i malo više.Uskoro će i godinu dana od zatvaranja dionice Sirač-Pčelić.Optimizam oko ponovnog uspostavljanja prometa na dionici Sirač-Daruvar je dosta veliki,dok za dionicu Daruvar-Pčelić isti taj optimizam se gubi.Evo što sam zabilježio u nedjelju redom od Banove Jaruge...

 

Jutro je bilo malo oblačnije,ali se počelo razvedravati.Civilna strana kolodvora Banova Jaruga...

35c1ude.jpg

 

...kao i službena.

wsl16a.jpg

 

Šved je čekao na krnjem kolosijeku u smjeru Novske i Lipika

dm72bd.jpg

 

Jedina dva vagona u subotu na kolodvoru su bila ovaj kiper,vjerojatno iz Sirača...

2z6dt3t.jpg

 

...i ovaj službeni vagon koji tradicionalno ide za Lipik.

143paao.jpg

 

Robno skladište koje se više ne koristi,mislim da unutra ima nešto željezničkog materijala.

330bayb.jpg

 

Kolosijeci u smjeru Kutine i Zagreba

2m6plxx.jpg

 

Kolosijeci u smjeru Novske i Lipika,naravno ja idem ovim lijevim

2a4rfnq.jpg

 

Želim napomenuti da sam na kolodvoru bio dan prije nego sam nastavio put Lipika,a vraćajući se kuči bila je nekakva biciklijada,kao što sam napomenuo pod Razno vidio sam drempu.

r031xx.jpg

 

Stajalište MEĐURIĆ

Nalazi se nekih 700m. od moje kuče u smjeru Lipika na glavnoj cesti,a isto tako nalazi se zapravo u Banovoj Jarugi,jer Međurić počinje nekih pola kilometra dalje.Pogled na ručnu brklju i stajalište.

33aghhg.jpg

 

f9o7s7.jpg

Da vam ispričam jednu trgikomičnu situaciju na ovoj rampi još iz SFRJ-a.Osim što su je tokom godina pogađali šleperi i automobili,jednom ju je pogodio i motor.Naime dvojica glavonja na motoru pokušali su se u zadnji tren propeljati ispod rampe koja se spuštala.Vozač motora u zadnji tren se sagnuo i proletio sa motorom dok ovaj što je sjedio iza njega nije bio te sreće,već je pogodio glavom rampu,pao sa motora i bio naravno hospitaliziran. :mrgreen:

 

Ručni sistem za dizanje i spuštanje rampe

17sfpk.jpg

 

Osim stanice tu je i kemijski šekret

ojf02q.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište POLJANA

Spustio sam se autom sa glavne ceste prema stanici i bauljajući po uskim cestama u daljini ugledao stanicu

2kjz87.jpg

 

Za one koji ne znaju,Poljana je do sredine devedestih bila kolodvor o čemu svjedoči i ovaj stari natpis naziva ulice.

2mdqw05.jpg

 

Stajališna,ex.kolodvorska zgrada,koja bi mogla biti u boljem stanju

259wpco.jpg

 

Nekada bio...

5b46bo.jpg

 

Pruga u smjeru Banove Jaruge i Lipika.Prvi put sam u Poljani bio u proljeće 1998 i kolosijeci su još postojali,ali skretnice su već bile povđene i otprmljene.Koji mjesec kasnije i kolosijeci su bili povađeni.Poljana je imala tri kolosijeka.

mw6tg9.jpg

 

14si5gl.jpg

 

Ostaci utovarne rampe

23iw8dh.jpg

 

Ostaci robnog magazina,koji više ne služi svrsi

5cc7rk.jpg

 

Zgrada izgleda jako derutno ako uzmemo u obzir da u Poljani nije bilo rata.Iako izgleda sablasno u stanici se prodaju karte po sistemu ugovornog djelatnika što mi je potvrdila žena koja živi u stambenom djelu zgrade,ali za izgled odgovara HŽ.

2iurerd.jpg

 

25slv7b.jpg

 

aa7l3n.jpg

 

2whkzn5.jpg

 

Pogled na stanicu sa civilne strane

2udxowx.jpg

 

Za kraj iz Poljane ova zgrada preko puta stanice koja mi je ličila na neku gostionicu vezanu za željeznicu.Nažalost propala je sa stanicom.

148diyr.jpg

 

Između Poljane i Brezina nalazi se ovaj most preko rijeke Bijele a kojega nisam slikao jer se nalazi skoro dva kilometra od najbližeb puta po pruzi,ali evo jedne analogne fotografije iz 2006

16hvr45.jpg

 

Stajalište BREZINE-BUJAVICA

Do Brezina dolazim lokalnom cestom koja se odvaja na početku Kukunjevca.Do stanice od glavne ceste ima dobrih tri kilometra,a i sama stanica nalazi se u Brezinama.Koliko znači natpis Bujavica reći ću vam da prema popisu stanovništva iz 2001 Bujavica ima dva stanovnika.Inače do rata stanica se zvala samo Brezine.

Cesta koja povezuje Brezine i Bujavicu

lwjso.jpg

 

Cabriolet stanica,dio krova se urušio negdje prije dvije godine

35hp9tx.jpg

 

2q0pz4m.jpg

Kao što ste vidjeli nasipan je novi peron

 

Iza stanice nalazila se ova bivša gostiona Brezik

2dbvzgo.jpg

 

308cmt3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lijepi početak reportaže s jedne od mojih omiljenih pruga. :palac:

Koja je, nažalost, okljaštrena i prepuštena propadanju. A dušu je dala npr. za muzejski vlak. Neke bi stvarno trebalo... :puc

 

Inače do rata stanica se zvala samo Brezine.

Nisam siguran da je baš tako. Putovao sam tom prugom više puta (još u vremenu parne vuče tj. od 1963. na dalje) i stajalište se uvijek zvalo Brezine-Bujavica.

Iz VR 1978./1979.:

 

p3060008.jpg

Inače, nekada je lokalitet Bujavica bio poznat po izvorima nafte i plina.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Stajalište KUKUNJEVAC

Sam Kukunjevac usudio bih se reći je vukojebina na glavnoj cesti.Nalazim cestu koja vodi do stanice duljine nekih 1,5km.Tabla svjedoči da je i Kukunjevac nekad bio kolodvor.

900jk5.jpg

 

Dolazim do prijelaza,ostavljam auto i odlazim do stanice udaljene nekih stotinjak metara

a1pdad.jpg

 

k4cdc3.jpg

 

U Kukunjevcu je stavljena nova tabla i nasipan peron

9zowfn.jpg

 

2uiyjb8.jpg

 

U stanici nalazim ostatke kolodvorske infrastrukture,kao što je ova rasvjeta koja dugo pamti

xm5p8g.jpg

 

Ostaci zahoda koji je još u najboljem stanju

jhx8j6.jpg

 

Ostaci kolodvorske zgrade,do prije deset godina imala je još i krov

2itrbir.jpg

 

Ostaci utovarne rampe

2rmpaw2.jpg

 

24e2hqv.jpg

 

Stanica u smjeru Lipika.Po pitanju Kukunjevca razgovarao sam sa prometnikom u Lipiku koji mi je potvrdio da je Kukunjevac ukinut u prijelazu iz 60-ih na 70-e godine 20.stoljeća,ali o točnu godinu nismo uspjeli definirati.Sa obzirom na širinu prostora od utovarne rampe do jarka preko puta stanice usudio bih se reći da je Kukunjevac imao tri kolosijeka

2b8fls.jpg

 

Zanimlje naprave u stanici

111ox0l.jpg

 

Na izlazu iz Kukunjevca prema Banovoj Jarugi nalazim ovu srušenu kuču koja je možda imala veze sa stanicom

x3ybmc.jpg

 

Prema Lipiku još jednu kuču

25j9web.jpg

 

Stajalište DOBROVAC

Prijelaz preko pruge na frekventnoj cesti Lipik-Novska

w9vdzn.jpg

 

Prijemna zgrada vrlo vjerojatno pogođena u ratu

2na0io0.jpg

 

Šekreti

4fx2c3.jpg

 

Ostatak nasipa od izvlačnjaka silosa u Dobrovcu.Kolosijek je demontiran i više nepostoji od 2006

2f03o6f.jpg

 

Zablokirana skretnica ind.kolosijeka Jagma sa pješćaru.Tata mi je pričao da se je jedno kraće vrijeme odavde vozio pijesak za Pančevo još za bivše države.

24e6w3k.jpg

 

Kolosijek je kako doznajem od prometnika u Lipiku službeno aktivan,ali zadnje vagone za utovar trupaca vidio sam prije dvije godine.Do pješćare kolosijek ne funkcionira i gubi se u grmlju

wqu3rc.jpg

 

5ug6kx.jpg

 

a1n7t1.jpg

 

Lipik i Pakrac stavljam posljepodne,jer imam problema sa uploadiranjem...

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor LIPIK

Vjerojatno najljepši kolodvor na pruzi,obnovljen tokom 2006.Civilna strana kolodvora sa lijepo uređenim okolišem

5lymn9.jpg

 

Službena strana zgrade

302vp1w.jpg

 

U kolodvoru sam našao ova dva vagona koja datiraju još iz doba JŽ-a

noj869.jpg

 

15e916w.jpg

 

Utovarna rampa,ako se ne varam postojao je i drveni robni magazin na njoj ali je srušen zbog lošeg stanja

dp7hg5.jpg

 

Mehanizam za ručno spuštanje rampe u smjeru Pakraca,koja mi je puno interesantnija od one u Međuriću jer kad se spušta udara zvono na sav glas

fb02v4.jpg

 

2lk8yn4.jpg

 

Izlaz u smjeru Pakraca

 

313loqa.jpg

 

Želim napomenuti kako me je u kolodvoru dočekao ljubazni prometnik koji mi je pokazao prometni ured,sistem rada u kolodvoru,objasnio potrebe uvođenja vlaka Daruvar-Zagreb,kao i optimizam oko obnove prometa barem na dionici Sirač-Daruvar.Ovim putem mu se zahvaljujem

 

296nfq1.jpg

 

xkq915.jpg

 

1217frs.jpg

 

Uputio sam se da fotografiram ind.kolosijek Lipik Glass-a iliti staklane koji je dug nekih pola kilometra.Prometnik mi je potvrdio da je kolosijek nedavno ojačavan,a po izgledu djeluje bolje nego pruga za Banovu Jarugu.

Skretnica navedenog kolosijeka

2rosvmd.jpg

 

2d7z7s.jpg

 

Kolosijek prvih pedesetak metara ide paralelno sa prugom za Banovu Jarugu

esp101.jpg

 

Kao i svaki ind.kolosijek osiguran je iskliznicom

jgr40i.jpg

 

Kolosijek se odvaja od pruge i ide po dosta visokom nasipu

awt3rd.jpg

 

Pogled prema kolodvoru

swphrp.jpg

 

Krećem se dalje...

dny0ip.jpg

 

...nazire se staklana

2lu6iwn.jpg

 

Ulaz u staklanu,vrata otvorena

24y4y6o.jpg

 

20ap2q9.jpg

 

Nisam ulazio u krug iako je bila nedjelja jer me iz obližnje portirnice promatrao zaštitar kojeg nije cukalo što fotkam.Dva kolosijeka nestaju u halama pogona

3088nro.jpg

 

Upovratku sam slikao ulaz iz Banove Jaruge kao i nešto starih pragova

wce69l.jpg

 

xdvvwz.jpg

 

Za kraj uhvatio sam Olafa koji je dolazio iz Pakraca

rt0y00.jpg

 

5b9svd.jpg

 

I ode put Banove Jaruge

muye0g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na putu za Pakrac odnosno na samom ulazu pruga prelazi cestu za što neki pakračani misle da je ovaj nadvožnjak čisti kretenizam,jer starije generacije pamte da je pruga prelazila cestu prije rata.Ne brine me pruga ali cestu su hebeno smotali :cekic:

xpddm0.jpg

 

Stajalište PAKRAC-GRAD

Stanica je odlično pozicionirana,i građena je ako se ne varam za SFRJ-a

23lo03s.jpg

 

Po dolasku vlaka dovoljno se spustiti preći cestu za Daruvar,most preko Pakre i u centru ste.Nekih 500 metara.

2e5idqo.jpg

 

Još malo stanice čiji je službeni dio obnovljen,a stambeni ko šljivi...

2lucr9i.jpg

 

Blagajna radi...

14ag1w1.jpg

 

Cijela zgrada je zaštićena van radnog vremena od gotvo svakoga oblika vandalizma.U stanici se mogu kupiti karte za sve vrste putničkih vlakova ukljčujuči brze,ICN i međunarodne vlakove.Unutrašnjost je lijepo uređena,sistem prodaje karata je moderniziran

 

2ldhrbc.jpg

 

Još malo pogled u smjeru Lipika i Sirača

2eaj53r.jpg

 

nlo391.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište/Otpremništvo PAKRAC

Navodim službeni status stanice.Ručna rampa na ulazu u Pakrac

2q9z7mw.jpg

 

Od nekada najvećeg kolodvora na pruzi ostalo je otpremništvo.Stara stanica je srušena u ratu i mjenja ju kontejner.Na moj upit čuvaru prijelaza koji tamo radi kada će dobiti novu stanicu odgovorio je,vjerojatno NIKADA.Volio bi vidjeti kako je izgledala stara stanica u Pakracu prije rata,ali do meni dragocjene slike nemogu doći. :sad:

 

jj4oph.jpg

 

9qiwzk.jpg

 

Izlaz prema Siraču

10nc9k4.jpg

 

Kolosijeci u stanici

i5292h.jpg

Inače od pet kolosijeka u Pakracu se aktivno koriste dva,i to prvi za utovar vagona uglavnom trupci i nešto starog željeza,te drugi za prolazak vlakova.Nešto malo se koristi i dio petoga od kuda ide produžetak za bivšu ložionicu gdje je sad pružno nadzorništvo pa ponekad koriste krnje kolosijeke ložionice za istovar starih pragova i kolosiječnog materijala

 

Ostaci utovarne rampe koja se ne koristi

x38ro3.jpg

 

Na krnjem kolosijeku koji je produžetak prvoga stoji pet Eas-a za trupce

25f3yv7.jpg

 

Pazite sada ovo.Na zadnjoj izlaznoj skretnici u smjeru Lipika nalazi se mehanizam za spuštanje rampe,koju vidite u pozadini.To zanči da čuvar prijelaza koji se nalazi u kontejneru koji je na kontra strani stanice,mora prijeći cijelu stanicu,spustiti i dignuti rampu i vratiti se u kontejner što čini nekih 400 metara.

4iyie.jpg

 

Da vam malo bolje predočim,ovo je slikano od mehanizma u smjeru kontra strane,gdje je kontejner

ossfie.jpg

 

Vraćam se natrag po petom kolosijeku...

2s6lu81.jpg

 

...koji baš ne impresionira stanjem...

24dgfw9.jpg

 

...NIKAKO

2wdmus5.jpg

 

Skretnica koja spaja kolosijek ložionice na peti kolosijek stanice je nova i nedavno zamjenjena

25gvwae.jpg

 

Stara je izbačena u stranu

2m6r9u8.jpg

 

Zgrada pružnog nadzorništva i bivša ložionica.Mislim da je Pakrac prije rata imao i Vuču vlakova?

21blzqr.jpg

 

Za kraj iz Pakraca,Mađarica u katastrofalnom stanju

qs2vlu.jpg

 

2lny89x.jpg

 

zn1r37.jpg

 

Nedaleko stanice u smjeru Sirača nalazi se i bivši ind.kolosijek propale DI Papuk čija je skretnica izvađena.Ako ste dobro promatrali fotografije,možete vidjeti kako je ulazni kolosijek od Lipika drugi,a od Sirača treći što upućuje da je Pakrac imao nepravilni prolazni kolosijek.

 

Pošto u 19.00h moram biti u noćnoj smjeni ostatak putopisa ću završiti sutra poslijepodne,kad se odmorim,a u nastavku sljedi...

 

- stanice Badljevina,Sirač,Bijela i Daruvar

- fotografije vijadukta Krndija

- fotografija ex.manevarke u vlasništvu Dalit Daruvara

Link to comment
Share on other sites

Na putu od Pakraca do Sirača sišao sam sa glavne ceste po uskom asfaltiranom putu do pruge i otišao nekih pola kilometra pješice po pruzi do vijadukta Krndija

35mmv45.jpg

 

Dok sam išao po pruzi pratile su me ovakve oznake

venb7n.jpg

 

Ovo je pad pruge prema Siraču...

25i99wi.jpg

 

...kao i uspon prema Pakracu

16qhxg.jpg

 

Slijedi S zavoj pa vijadukt

svp2fp.jpg

 

Nešto se nazire

2ynmfdv.jpg

 

Vijadukt Krndija

312zhgl.jpg

 

25uqsfp.jpg

 

505ix0.jpg

 

2q37uv8.jpg

 

Željezna konstrukcija

34ssbde.jpg

 

Ako dobro proučite ove kamene stupove,možete vidjeti da su nadozidavani betonom,pa pretpostavljam da su tokom godina podizali nivo mosta kao i pruge

1zwoit3.jpg

 

Pogled sa mosta na provaliju

ohstqq.jpg

 

Sam vijadukt popločen je uz ograde daskama i to daskama u vrlo lošem stanju,a na nekim mjestima ih uopće nema.Nisam baš bio impresioniran ni metalnim pločama po sredini tračnica jer sam u par njih našao rupe od truleži skoro veličine stopala pa svaki nepažljivi korak na most predstavlja rizik

2m6l992.jpg

 

2199a9g.jpg

 

21d4oi9.jpg

 

Na povratku još dvije fotografije pada prema Siraču

jie6a8.jpg

 

21ot3dk.jpg

Ne znam koliki im je točno uspon,ali Đuro vuče uzbrdo najviše 2-3 vagona ovisno koliko su natovareni

Link to comment
Share on other sites

Stajalište BADLJEVINA

Isto kao i do Krndije dolazi se dosta uskim putem.Stanica je udaljena nekih 1,5km.od centra mjesta.Izgledom jako sliči Brezinama samo što je stambeni dio malo isturen.Kako dolikuje večini stajališta na HŽ-u,devastirano je,ali to se uvijek opravdava malim brojem putnika

2yyw3tj.jpg

 

20u3jnc.jpg

 

E,ovo je trebalo napraviti.Netko je iščupao iz zida metalni okvir ex.biljeternice

316qgl5.jpg

 

Malo zanimljivih detalja

2v1p65w.jpg

 

Koga to ima unutra?

qrk6c7.jpg

 

Nekakav bunar uz stanicu

10q99vm.jpg

 

Kolodvor SIRAČ

Na ulazu iz Pakraca,raritetni mehanički signal

30upbg0.jpg

 

Ispred stanice Čazmatrans bus po procjeni star nekih 20 i više godina.Isto tako ispred kolodvora je bilo parkirano dosta automobila DA registarskih oznaka,pa pretpostavljam da mnogi daruvarčani dolaze automobilima u Sirač,pa nastavljaju vlakom

9g94pg.jpg

 

Kolodvorska zgrada i robni magazin

2r5yd84.jpg

 

who2fs.jpg

 

29xf42c.jpg

Zgrada i robni magazin istog tipa nalaze se i u Maslenjači koja je napuštena samo kod zgrade u Maslenjači su zahodi na drugoj strani

 

Stari zahodi

28hjyqh.jpg

 

Dalje prema Daruvaru vlakovi trenutno ne voze

nv9lib.jpg

 

Novi zahodi u sastavu zgrade

1pz2hi.jpg

 

Izlaz u smjeru Pakraca

e9yrdc.jpg

 

Na utovaru su bila tri Eas-a za trupce

6ojud3.jpg

 

Na izlazu u smjeru Pakraca je skretničarska kučica koja je povremeno aktivna

10gfhhe.jpg

 

Pogled na kolodvor od skretničarske kučice

30vdhlt.jpg

 

Ovo je skretnica ind.kolosijeka Kamen Sirač,i ne baš česta praksa da kolosijek ide u pravac a pruga skreće u desno

30mq2gw.jpg

 

dotmrl.jpg

 

Kolosijek osiguran iskliznicom

317abkp.jpg

 

Brzina baš ne impresionira

if63xk.jpg

U lipnju 2010 napravio sam obilazak ovoga kolosijeka.Nije remontiran ali su barem pokosili onu travu i doveli prugu u profil

Link to comment
Share on other sites

Stajalište BIJELA

Stanica se zapravo nalazi u mjestu Markovac,Bijela je povučena van ceste za Daruvar.Do stanice se dolazi poljskim putem pedesetak metara od glavne ceste

1trlap.jpg

 

wwbyht.jpg

 

Od poljskog puta još malo pješke po pruzi

2n8d2z5.jpg

 

Pruga je cijelom duljinom od Sirača do Daruvara u ovakvom stanju,nije zarasla već je uredno u profilu

n4tmk5.jpg

 

Zgrada stajališta

htu5oi.jpg

 

n54s5s.jpg

 

Stari natpis stanice na vrhu krova

avhsgy.jpg

 

Urušen strop u čekaonici

2ir9eyx.jpg

 

Nekadašnja biljeternica

5cwnz9.jpg

 

Stup nekadašnje rasvjete u kojoj je gorila petrolejka

20uqq0i.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor DARUVAR

Predstavlja posljednju stanicu moga putopisa.Kao i Pakrac i Daruvar ima nepravilni prolazni kolosijek,odnosno od Sirača se ulazi na drugi,a od Pčelića na treći kolosijek.Osim ove dvije stanice tu praksu još ima kolodvor Đulovac i ex.kolodvor Pivnica

Kolodvorska zgrada sa civilne strane

10g09oh.jpg

 

Službena strana kolodvora

2zyed50.jpg

 

ny8a6o.jpg

 

Robno skladište u kolodvoru zanimljivog izgleda

2mhbqk6.jpg

 

Izlaz u smjeru Pčelića

2hobaz7.jpg

 

Izlaz prema Siraču

wh0kn9.jpg

 

Mehanizam za spuštanje rampe u smjeru Sirača,ona u smjeru Pčelića je električna sa polubranicima

oq9h04.jpg

 

Nastrešnica i klupe u kolodvoru koje će još čekati putnike

2qi2pdu.jpg

 

U dvorištu preko puta kolodvora uslikao sam ovu žućkastu stvar :?

166gqo5.jpg

 

Skretničarska kučica sa malim mostićem preko Topličice

sowtu8.jpg

 

htwbbt.jpg

 

Skretnica ind.kolosijeka Dalit,mislim da je zatvoren 1995?

546esg.jpg

 

Crveni lopar na kolosijeku

23igfw8.jpg

 

Ukrsnica,kolosijek Dalita siječe krnji kolosijek koji završva pokraj kolodvorske zgrade

b3s7kk.jpg

Odavde dalje nisam više mogao po kolosijeku jer je zarastao u travu skoro do pojasa.Inače Dalit radi i danas mada sa mizernim brojem radnika,ali kompleks je velik i unutar istoga postoji najmanje pet ind.kolosijeka.Na jednom od njih uhvatio sam ovu malu manevarku u vlasništvu Dalit Daruvara

jh90s0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Žalosno je vidjeti prugu po kojoj više ne voze vlakovi, kao i objekte koji nezadrživo propadaju, kako na prugama po kojima nešto vozi kao i onim napuštenima. Industrijske pruge da sad posebno ni ne spominjem.

 

HŽ nas godinama uči na to da moramo biti zadovoljni i ako uopće još postoji neka pruga. Još ako ima vlakova na njoj ... to je samo dodatni razlog za veselje. A o nekim smislenim voznim redovima možemo u velikom broju slučajeva samo sanjati.

 

To je bila mala digresija izazvana dojmom ovog odličnog i vrlo detaljnog putopisa. Hvala ti, OGY ! :D

Link to comment
Share on other sites

Lijepi početak reportaže s jedne od mojih omiljenih pruga. :palac:

Koja je, nažalost, okljaštrena i prepuštena propadanju. A dušu je dala npr. za muzejski vlak. Neke bi stvarno trebalo... :puc

 

 

Nisam siguran da je baš tako. Putovao sam tom prugom više puta (još u vremenu parne vuče tj. od 1963. na dalje) i stajalište se uvijek zvalo Brezine-Bujavica.

Iz VR 1978./1979.:

 

p3060008.jpg

Inače, nekada je lokalitet Bujavica bio poznat po izvorima nafte i plina.

Imao sam prilike vidjeti jedan stari vozni red,možda čak stariji od ovoga,ali dobro se sječam da je pisalo samo Brezine,da li je štamparska greška ili ne,ne znam.

Na ovom voznom redu ne vidim stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac?

Nije mi jasan ovaj vlak Virovitica-Pivnica??? Zakaj nije išao bar do Miokovićevog.Pivnica je stanica skoro pa usred ničega iako ima nešto kuča okolo.

Link to comment
Share on other sites

Na ovom voznom redu ne vidim stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac?

Nije mi jasan ovaj vlak Virovitica-Pivnica??? Zakaj nije išao bar do Miokovićevog.Pivnica je stanica skoro pa usred ničega iako ima nešto kuča okolo.

Stajališta Škodinovac i Potočani-Katinac uvedena su kasnije (ne znam točno kada).

Imena nekih službenih mjesta u odnosu na prikazani VR su promijenjena. Stajalište Batinjani se danas zove Vukovje, a kolodvoru Miokovićevo je vraćeno staro ime Đulovac.

A vlak Virovitica - Pivnica? Tko će ga znati... Možda zbog toga što u bližoj okolici ima većih naselja (Levinovac, Gvozdansko...). :hm

Edited by Stanley

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Vezano za Krndiju, vijadukt se zove po toponimu Krndija, tako se može vidjeti na specijaki, kao i da je u blizini dosta minirano. Toponimi se ponavljaju, pa tako i ta "Krndija".

Vijaduk je bio stradao u II svj ratu, Kiril Mihajlovski: Stvaranje i uloga vojnopozadinskih organa (VPO) u NOR-u (Zbornik Historijskog instituta Jugoslavenske akademije Vol 5, Zagreb, 1963. - kaže o tome: "Kada su jedinice 40. divizije zauzele Pakrac i Lipik 14. septembra 1944. godine, zaplijenjene su i tri lokomotive normalnog kolosjeka, 4 putnika i oko 20 teretnih vagona, a u pilani "Slaveks" još 3 lokomotive uskog kolosjeka sa 40 vagona. Time se željeznički vozni park mnogo povećao, pa je 15 septembra formirana željeznička komanda sa sjedištem u Pakracu. Poslije toga uspostavljen je i redovan putnički saobraćaj na uskotračnoj pruzi na relaciji Pakrac-Zvečevo (42 kilometra), a poslije popravka porušenog vijadukta "Krndija" (dug 70 metara) i na pruzi normalnog kolosjeka od Poljane do Pivnice (65 kilometara). "

Meni "Krndija" nalikuje konstrukcijski na most "Ličanku" (Fužine). Pred rat se na Žtp-u Zg razmišljalo o riješenju nove konstrukcije ili izrade nasipa, u sklopu tada započetog remonta ove lokalne pruge...

 

A zbog čega se Đulovac zavao Miokovićevo?

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

O imenu Gjulavesa, sa zanimljive stranice sela Katinac:

 

U kraljevini Jugoslaviji mjesto mjenja [sic!] ime u Miokovićevo po zaslužnom doktoru Dušanu Mihajlu Miokoviću.

http://www.katinac.com/susjedna_sela.htm

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...