Jump to content

Sličice Riječke pruge i Gorskog kotara


Pfaff

Recommended Posts

Neću tvrditi ali u kolodvoru bi trebao biti dizel agregat koji sam starta kada nestane struje. Tada nema struje u kolodvoru (rasvjeta, grijanje, računala itd) ali za potrebe blok uređaja ima.

 

Dok je Bog po svetu hodal, grijači su se napajali iz KM-e. Vjerujem da je i danas tak - osim, naravno, kad je napon isključen ... ^_^

Link to comment
Share on other sites

Veći dio kolodvora napaja grijače iz KM-a, manji iz distributivne mreže.

Iz natječaja za ugradnju grijača od Moravica do Škrljeva:

 

Dionica pruge Moravice – Škrljevo prolazi kroz Gorski Kotar koji je izložen vrlo nepovoljnim vremenskim prilikama u zimskom periodu. To se odnosi i na elektrodistribucijsku srednje naponsku i niskonaponsku mrežu koja je u većini slučajeva zračna i prema tome podložna havarijama uslijed vremenskih nepogoda (pucanje vodova uslijed težine snijega, leda i mraza, kao i uslijed prekida uzrokovanih lomovima i padanjem stabala preko trase vodova).
Suština električnog grijanja skretnica je da se ono rabi u zimskim uvjetima.
Sami kolodvori i njihovi SS uređaji sada su napajani iz elektrodistribucije i podržani rotacionim pretvaračima te dizel električnim generatorima, kao pričuvnim izvorima napajanja.
Iz dosadašnjeg iskustva i praćenja kontinuiteta napajanja kolodvora iz elektroenergetskog distribucijskog sustava pokazalo se da u zimskom periodu često dolazi do nestanka distributivne električne energije, pa dizel električni generatori kao rezervni izvor napajanja rade i po nekoliko dana. Isti nisu predviđeni za trajan rad i ne mogu podržati grijanje skretnica. Iz tog razloga će se grijanje skretnica realizirati iz kontaktne mreže 25 kV, 50 Hz putem stupnih trafostanica izgrađenih u tu svrhu u zoni kolodvora. u slijedećim kolodvorima:
Moravice,
Brod Moravice,
Skrad,
Zalesina,
Drivenik,
Plase,
Škrljevo.

 

Za kolodvore:
Delnice,
Lokve,
Fužine,
Meja,
napajanje grijanja skretnica realizitat će se iz novoizgrađene distributivne transformatorske stanice
koja je stacionirana u neposrednoj blizini kolodvorske zgrade, pri čemu je prilikom određivanja ukupne snage transformatorske stanice uzeta u obzir i snaga potrebna za grijanje skretnica dotičnih kolodvora. Napajanje iz distributivne mreže mora biti trajno i pouzdano i u najekstremnijim zimskim uvjetima, kako bi grijači skretnica radili, u interesu sigurnosti i urednosti željezničkog prometa.

Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Kratka obavjest:

 

Mi smo, je li, časkom (tehnološki) prebačeni u devetnajsti vijek. Sve je okovano ledom, pucaju žice, nema struje, nema telefona, nema interneta - prava apstinencijalna kriza!

Perspektiva je šugava - i HEP i T-Com vele da će im trebati 10-tak dana da osposobe žice i žičice, a do onda nemojte od mene očekivati nikakve vijesti.

Danas sam morao do rodnog grada pa koristim priliku obavijestiti vas da sam žiff, sit i na toplom. Susjed ima agregator pa se povremeno prikopčam za oživiti škrinju, ostalo kao u doba naših (pra)nonića.

 

U nastavku par sličica iz moje svakodnevnice.

Raskolilo mi je lipu

 

Zima2014-02.jpg

 

Većina raslinja izgleda ovako

 

Zima2014-03.jpg

 

Telefonski kabel na Plani

 

Zima2014-04.jpg

 

Cesta Bukovac – Belo selo preko Slavice je zatvorena jer još uvijek čiste drvlje & kamenje s ceste (a neprestano se lomi i pada). Zatvorena je i Lujzijana od Sopača prema Rijeci

 

Zima2014-08.jpg

 

Do Rijeke se može jedino preko ACRZ. Dvije usputne slike pruge – tu neće ništa tako skoro proći!

 

Zima2014-05.jpg

 

Zima2014-06.jpg

 

Srušeni dalekovod kod tunela "Vrata"

 

Zima2014-07.jpg

 

Hvala svima koji su se raspitivali i brinuli za moju dobrobit.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Mi smo, je li, časkom (tehnološki) prebačeni u devetnajsti vijek.

 

Pardon, prije bi se moglo reći u osamnajsti. U devetnajstom je već postojao telegraf, a bokibogme i telefon. Što je tebi za sada i žalibože uskraćeno. Drži se, svi navijamo za tebe i ostale urođe.... stanovnike u Gorskom nam Kotaru.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Uz ovakve uvjete vani, ni ne treba ti škrinja - možeš komotno namirnice zakopati u dvorištu.

Glede zakapanja 'rane u snijeg: Ne bi išlo jer mi se ne da 'ranit susjedove sabljozube tigrove pa sam pribjegao ovakvom rješenju!

 

StanicaLokve1451.jpg

 

Srijeda, 00. veljače

 

 

Delnice imaju slastičarnu-kafić, a slastičarna-kafić im Wi-Fi. I jako su ljubazni pa čak smijem i utaknuti punjač!

 

KaficCentar1.jpg

 

KaficCentar2.jpg

 

Evo, dakle, kraćeg izvješća:

 

Jučer sam na povretku iz Rijeke, svrnuo na domicilni kolodvor. Ledeno doba IV. Meščini da ima i mamutova, al' su se sakrili pred zimom.

 

StanicaLokve1439.jpg

 

Ovo je prtina za na peron

 

StanicaLokve1440.jpg

 

Prijatelj ne odaje zvuke života

 

StanicaLokve1441.jpg

 

Ledena čipka (pogled prema Delnicama)

 

StanicaLokve1442.jpg

 

Ledena čipka (pogled prema Fužinama)

 

StanicaLokve1443.jpg

 

StanicaLokve1444.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pitam dežurnog dužnosnika kako funkcionira električno grijanje skretnica. Dobio sam pitijski odgovor kako je pruga prohodna, ale eto, nema što prohoditi

 

StanicaLokve1445.jpg

 

Poznate srtube za donju razinu su sad zatrpane i drvopadalinama

 

StanicaLokve1446.jpg

 

Valjda je Filetov deda dobro

 

StanicaLokve1447.jpg

 

Pfaffmobil i u njem Helga.jpg koja strpljivo čeka

 

StanicaLokve1448.jpg

 

Ovo je pristupna cesta do kolodvora

 

StanicaLokve1449.jpg

 

Podvožnjak na Bukovcu

 

StanicaLokve1450.jpg

 

Ah, da, prema najavama u NL, će se načekamo do struje pa sam si danas (kakbirekli oni Zeusovi i/ili Ivogovi) kupil agregatora:

 

Agregator.jpg

 

Još da mi T-Comofci popnu kabel natrag na stup, al' ćemo se dopisivat!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala Pfaff!

 

Ak je situacija slična u ostalim kolodvorima, onda je hrvatska KM prošla puno bolje od slovenske (gdje čujem da je vrit otišlo prek 100 kilometara).

 

Valjda budu sad ušuteli oni kaj kukaju da zakaj su maknuti "elegantni" parasol nosači i zamijenjeni robusnijim rješenjima.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Drage moje i dragi moji!

Evo vam se javljam da znate da smo dobro i zdravo što i vama od srca želimo. Situacija je malo bolja nego prije par dana.


Agregat za telefonske veze nažalost ne postoji, otkako je 1. veljače pukao kabel, nemam veze sa svijetom. Osim mobitela koji je srećom na drugom provajderu, ali i taj nije slavan pogotovo sad kad je mreža preopterećena. Deutsche Telekom je to stvarno maestralno riješio s tzv. "Centrom za podršku korisnicima" (Po dršku, velim ja :po guzi: ). Najprije nazoveš broj, onda te klistiraju s promotivnim porukama, onda pritisneš 2 pa opet 2 pa opet 2, a onda traže da uneseš broj telefona za kojeg prijavljuješ kvar e da bi (ko fol) testirali liniju. Onda ti vele (sve automatska pričalica) kako je po njima linija zdrava, ali ako baš hoćeš pričati s nekim živim neka pritisneš nulu! Onda su svi operateri trenutačno zauzeti (obadva, valjda) pa neka budem malo strpljiv, a za to vrijeme evo nekoliko promotivnih poruka... I onda te VipNet izbaci jer je mreža preopterećena! I tako dva-tri puta. Konačno dobiješ nekog mulca studenta iz ravne Panonije koji ni kriv ni dužan popuši verbalne batine jer opet hoće testirati liniju, a ja u ruci držim kraj otkinutog kabla! I onda nakon tri dana saznam u selu da su svima osposobili telefone osim meni jer kao nije prijavljen kvar, pa nemaju nalog. Onda ajde zovi opet pa tako tričetvrt sata. Već su poslali dvije požurnice, ali da. A onog "patentiranog" su (logično) nagradili sinekurom u Dojčlandu, a čak je navodno i ozbiljan kandidat za Nadanovog nasljednika. Kukala nam majka!

Šta jes', jes', situacija je zbilja bila pogana. nekoliko je dana uz stalnu temperaturu ispod nule padala kiša. Cijeli je kraj bio oklopljen ledom. Štete na stablima su strahovite. Nama je skrehalo praktički svu bjelogoricu na terenu. Srećom, osim jedne stare jabuke i trešnje koja ne rodi, nemam nikakvih "komercijalnih" nasada, ali susjedima su do neprepoznatljivosti stradale voćke. Osim smilja i bosilja stradala je i elektroinstalacija koja je sva nadzemna na stupovima. Prije dvije godine su u selu kopali instalacije za novi vodovod i kanalizaciju, a sve u sklopu obnove glavne prometnice. Zbog vodovodnih cijevi su svakome od nas još i kopali do kuće. Zar je bio takav problem položiti dvije cijevi za struju i telefon dok je sve bilo raskopano? Svih ovih muka ne bi bilo.
Prekjučer je sjužilo i počelo se topiti pa je tek nastao urnebes. Pucale su grane i padale gdjegod su stigle. Bilo je opasno hodati van dnevnog boravka. Osobito je bilo gadno na cestama. Sve su lokalne ceste zatvorene, a moglo se jedino do Delnica. Svaka čast cestarima, šumarima i vatrgascima koji su uz vlastitu pogibelj pilili popadala stabla i grane i sklanjali ih sa ceste. Prekjučer su komunalci došli porezati grane naše lipe koje su popadale na električni kabel. Ostalo ću morati sam. Nasreću nemamo štete na objektima, a auto je bio u garaži!

Jučer popodne oko 18 ha zabljesnula je HEP-ova struja. Postavilo nam veliki agregat usred sela kod trafostanice pa je nastalo opće veselje. Odma sam uključio bojler (osobnu higijenu smo u međuvremenu sveli na češkanje), suđericu (nabralo se), perilicu (ostadosmo bez čistih gaća), kuhinjski frižider... I sve je lijepo trajalo do 22 ha kad je opet nastala tmica. Znači kao u stara dobra vremena kad je ženin stric imao parnu pilanu i mlin na valjke pa je usput radio i struju za selo. U 10 navečer bi pogasili vatricu i zaustavili parostroj! Pita me sin iz Rijeke: "A točkice za brašno i ulje još ne dijele?" Jutros u šest je opet sve zabljesnulo - nadamo se najboljem.

Evo, toliko od mene. Kad ću se opet dokopati komunikacije, ne znam, ali javit ću se kad-tad. I hvala svima koji me zovu i brinu se za nas


PS: Složio sam lijepi kolaž slikica ovog zimskog kijameta, ali ćete ga dobiti tek kad prestane biti aktualan tj. kad meni osposobe internet!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

PS: Složio sam lijepi kolaž slikica ovog zimskog kijameta, ali ćete ga dobiti tek kad prestane biti aktualan tj. kad meni osposobe internet!

Evo. Dokopao sam se interneta (posjeta rodnom Gradu) pa sam uploadao filmić. Upozorenje: Ima ga 25 minuta!

 

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Fino je to vas zahebalo, pravi goranski sex.

Evo da ti bude lakse i meni je telefonski kabel pretrglo, srecom internet ide optikom.

Link to comment
Share on other sites

Četvrtak, 13. veljače

 

 

Evo nas opet u Delnicama buduć smo i dalje u telekomunikacijskoj nedođiji, al' zato skidam kapu dečkima iz HEP-a koji su po zbilja neljudskim uvjetima uspjeli osposobiti mrežu. Jadnici su u kišnim kabanicama po pljusku razvlačili kablove i dizali se na stupove. Hvala im i dika budi!

 

Ovo je u nedjelju snimljeno u Mrkoplju:

 

09022014-01.jpg

 

09022014-02.jpg

 

09022014-03.jpg

 

Jučer otpeljalo agregat iz sela i prviput smo od početka mjeseca imali struju cijelu noć (rekli bli klinci: imamo struju za uvjek!)

 

Kad mi je dosadno, nazovem T-Com pa se razgovaram s mladim Slavoncem koji je preljubazan, ali niš dalje od toga. Nadam se da ću vam uspjeti na normalan način čestitati 1. maj praznik rada... U međuvremenu je okopnilo pa je opet jučer napadalo novih 20 cenata BG koji se danas opet topi.

 

Noć je bila vedra & mrzla (nekih -5°C), a jutros je sunce zazlatilo vrh Bitoraja

 

13022014-01.jpg

 

Prekrasan je sunčani dan pa sam si iskopao put u civilizaciju (kao stari željeznicoljubac, izveo sam tehnički ispravan zaključak da mi nije potrebno prtiti cijelu širinu već samo kolotragove – bravo ja Jup.gif)

 

13022014-02.jpg

 

13022014-03.jpg

 

Sunce grije smrznute Gorane

 

13022014-04.jpg

 

Na suncu je za kratke rukave!

 

13022014-05.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Jako mi se sviđa tamna, gusta, neprozirna borova šuma iza kuće. Ne bojite se možda medvjeda? Kako poznajem GK, bit će još dosta :pahuljica ove zime, izdržite se još malo...no kako vidim, uživaš i bez struje, šta će ti zadnji dah zime... :grin:

 

Srdačan pozdrav iz tople i besnježne Budimpešte. :)

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Ponedjeljak, 17. veljače


Evo me opet u Delnicama. Samo da se javim - i dalje smo dobro, a bome i dalje nemamo komunikacijsku vezu sa svijetom. Vrijeme je očajno - danas padaju slapovi vodur'ne i sve pliva i gnjecavo je. Nema nekih drugih novosti pa ću umjesto toga podijeliti s vama nešto mojih lamentacija (jeremijada?):





O liberalnom kapitalizmu, outsourceingu, eksploataciji, neokolonijalizmu i još koječemu




Tamo negdje krajem 90-ih godina imala je ondašnja država telekomunikacijsku infrastrukturu na visokoj tehnološkoj razini, postavljala se optička mreža, povećavali su se kapaciteti centrala, internet je pomalo postajao stvarnost...
I onda smo se u mučnom i krvavom procesu osamostalili, a netko na visokom položaju donio je odluku (navodno pod pritiskom Europe kojoj tako težismo) da treba rascijepiti Poštu. Hrvatskoj je ostala mizerija od slanja pisama i razglednica ter svakodnevnih šikucija (a i tu su liberalizirali tržište pa su se kojekakvi bjelosvjetski dostavljači pismena uvaljali među nas jadne i opljačkane), a lukrativni posao s telekomunikacijama je poklonjen velikom konglomeratu boje ciklame iz bratske nam Njemačke.
Što se dalje dogodilo? Ništa, osim što od onda pratimo sve veće propadanje nacionalne telekomunikacijske infrastrukture. Gromopucateljnim medijskim izjavama uprkos.

Zašto sve ovo uopće pišem? Iz jednostavnog razloga što već drugu godinu za redom tijekom zimskih mjeseci jednostavno ostajem bez ikakve komunikacije osim skupog i klimavog (jer je stup preko brda u drugoj župi) mobitela. I mnogostrukim prijavama kvarova i urgencijama uprkos, ne događa se ništa. Nekoć davno, u vrijeme jednoumlja i mraka, postojao je onaj čuveni broj 977. Kad nešto nije bilo u redu, dokopao si se nekog telefona, nazvao taj broj (istina, morao si to učiniti od 7 – 15) i najkasnije sutradan stigao je monter-pijančina u ruzinavoj katrici s ljestvama na krovu, popeo se na stup i kvar je bio riješen. Čovjek je veselo mahnuo i otišao dalje. Ukoliko je kvar bio malo uporniji, uvijek si mogao nazvati 977 i dobiti iz prve ruke ljubaznu informaciju o procesu rješenja problema. Mogao si im, pače, i pokucati na vrata jer lokacija ureda nije bila strogo čuvana tajna.
E, onda je novi vlasnik hrvatskih fiksnih komunikacija odlučio da je taj proces, koliko god bio "user friendly", zapravo grozno skup, a očito i poslovno opasan. Jer što se ja kao imalac neispravne telefonske linije imam puno raspitivati o tome što oni čine? Pa nedajbože čak i ustanoviti da iz nekog, samo njima znanog razloga, ne čine ništa? I tako je uveden tzv. "Call centar" tj. "Služba za pomoć korisnicima". I nije više 977 nego je 0800 9000. I onda nazoveš taj broj (a služba ne radi samo od 7 – 15 već 24/7 pa ako nedajbože patiš od nesanice možeš u gluho doba noći svojim pozivom prekratiti dosadu jadničku koji dežura). Ali ni to ne ide tako brzo. Najprije neko vrijeme razgovaraš s automatom pritišćući razne brojeve, pa onda utipkavaš broj svog telefona kako bi pokrenuo proces automatskog testiranja linije pa ako ipak nisi zadovoljan polučenim, pritisneš neki broj i onda lijepo 10-20 minuta slušaš promidžbene poruke i "muziku za dizala" dok se konačno ne javi neko ljubazno čeljade, po naglasku i govoru iz ravne Panonije. Za svaki slučaj, kako se imalac neispravnog priključka ne bi "ufurao" u rutinu, povremeno mijenjaju redoslijed brojeva...

I onda počnu "muke po check-listi". Dečec ima listu pitanja kojima sugovornika izvodi na pravi put. Kao u vicevima s plavušom, vjerovatno počinje s pitanjem "imate li telefon?" Onda moraš prijaviti broj koji ne radi pa tko je nosilac pretplate pa onda kreće objašnjavanje. I nema tu skretanja s linije (Kobler bi rekao: "A da preskočimo prvih 10 pitanja gdje sam ja idiot?"). To što je meni led odvalio kabel sa stupa (koji je, uzgred rečeno, pet metara od kuće) ne sprečava operatera "Call centra" da ponovno pokrene testiranje linije, a onda od mene traži da mu potanko opišem kvar. A ja u ruci držim kraj otkinutog kabla iz kojeg vire tri žičice i što mu tu imam puno opisivati?! (Za reć pravo, ima slučajeva kad pukne internet pa operateri mogu daljinski popraviti kvar, ali kod ovako eklatantnih primjera bi trebalo moći preskočiti tu priču). I onda ljubazni mladac zaprimi moju prijavu i sve je za pet.
E, nije! Onaj nekdašnji monter-pijančina je davno otišao u penziju, katricu su otpeljali u "Metis", a telekomunikacijska tvrtka je zaključila kako treba iz organizma odstraniti sve nepotrebno pa je tako u igru ušao čuveni "outsourceing". I onda su moju prijavu kvara otpremili svom dispečeru u Zagreb (to sam slučajno saznao jer se prilikom jedne urgencije, operater "Call cestra" izlanuo), a taj je onda proslijedio radni nalog tvrtki koju su izabrali da se na području gdje je umrla moja telefonska linija bavi oživljavanjem. I tako je moj problem skliznuo stepenicu niže, a svi su uredno pokriveni – T-Com je primio prijavu kvara, dispečer je izdao radni nalog i tvrtka zadužena za popravak je to primila na znanje. Jedino ne postoji nikakav oblik povratne informacije. Jer kad krpatelji linija ne pokrpaju liniju, ja ne mogu nazvati nikoga i raspitati se o tome zašto ju još nisu pokrpali. Mogu jedino ponovno proći kalvariju nazivanja 0800 9000 i nakon pol sata (manje-više) dobiti ljubazan odgovor da će se izdati požurnica. Nemaš se čak ni na koga izvikati jer onaj dečko služi kao gromobran glavonjama iz T-Coma i zbilja nije ništa kriv u cijeloj ovoj svinjariji. Iako državom kruži urbana legenda da najprije poprave kvar onome tko je bezobrazan i prost k'o šlapa u komunikaciji s operaterom.

Prilikom nedavnog snježnoledenog užasa u Gorskom kotaru nakon kojeg je proglašena i elementarna nepogoda, stradale su prometnice, električna mreža i telekomunikacije. I sve što je bilo pod državnom upravom je manje-više nekako (ponegdje i uz nadljudske napore) pokrpano, uklonjena su stabla s prometnica, HEP je dovukao interventne ekipe iz cijele Hrvatske koji su po kiši, snijegu i ledu postavljali stupove i razvlačili kablove... A privatna telekomunikacijska tvrtka? Ništa. Oni su i dalje prosljeđivali radne naloge firmici zaduženoj za održavanje. Pače, oni ne popravljaju kvar ako nije prijavljen čak i ako je očigledan. Ima gotovo apsurdnih slučajeva: u jednoj kući su dva telefonska broja, jednog su popravili jer je kvar prijavljen, a drugog nisu! Kao da bi mi sad HEP-u morali pojedinačno prijavljivati da nemamo struje jer je pao 25-kilovoltni dalekovod? Jedan je suseljan navodno otišao do pošte prijaviti kvar pa su mu rekli da se kvar mora prijaviti s telefona koji je u kvaru. (Valjda se može s mobitela, a ne s druge fiksne linije, a čovjek naprosto nema mobitel.) Takva bedastoća nije nikome pala napamet. Osim T-Comu. Oni su privatna tvrtka i za njih ne postoji elementarna nepogoda (valjda je Župan trebao nazvati 0800 9000 i prijaviti ju?). Stvari idu svojim tijekom pa kad bude – bit će. Da bi nedajbože netko prošetao naseljem i popisao kvarove radi planiranja popravka? Ma, bud'te pametni! To dodatno košta i remeti zacrtani način rada. A temeljna svrha komunikacijske tvrtke nije osiguravanje komunikacija već zarada. I to zarada koju se onda može odvući iz Hrvatske i njome valjda poboljšati telekomunikacijsku mrežu u Donjoj Saskoj (a onda još nama predbacivati kako se ne trudimo dovoljno pa smo zaostali). I goleme plaće te otpremnine raznoraznih visokih dužnosnika kompanije za koje nam još nitko nije objasnio čemu koriste.

Dodatno je zanimljiv podatak da čovjek zapravo nema načina da namiri štetu od kvara linije. Ja, naime, ne plaćam telekomunikacijskoj tvrtki promet – ja plaćam "paket usluga". Još jedan genijalni izum kako naplatiti neprodano. Nekad smo imali impulse pa je recimo razgovor s Tanganjikom koštao 1,23 novaca po sekundi pa si ti telefoniraj. Osim tih impulsa, bila je neka sitna mjesečna pretplata i toliko o tome. Ja danas imam paket usluga koji me košta nekih 300 novaca mjesečno i to ne mogu izbjeći. Paket obuhvaća usluge razgovora s paušalom kojeg nikad ne potrošim (jer već odavno ne zovem Tanganjiku) te flat-rate internet i Max-TV bez kojeg u ovoj rupi ne vidim televiziju. I T-Com će tako od mene svaki mjesec uzeti 300 novaca pa da ja lijepo nikad ništa ne učinim s njihovim telekomunikacijama. One, kao što praksa pokazuje, i ne moraju funkcionirati. Jer račun će mi, u to sam uvjeren, uredno stići. Prošle sam godine bio isto tako bez komunikacija neko dulje vrijeme, a tada su valjda još na "check-listi" imali napisano da obećaju gnjevnim korisnicima smanjenje računa radi nedostupnosti usluga. Mislite da mi se dogodilo smanjenje? Brus! Jedna moja prijateljica se preselila, uredno je otkazala telefon u jednom objektu i zatražila prijenos na novu adresu. Rekli su joj da će to čekati bar mjeseca dana, ali mjesečni račun je u međuvremenu stigao!!!
Zanimljiva je i medijska šutnja oko gorskokotarskog tekekomunikacijskog problema. Situacija s prometnicama i elektroopskrbom je bila obilno i dobro medijski popraćena, rukovoditelji odnosnih državnih poduzeća su obilazili prizorišta, političari su se naslikavali i davali izjave. O problemima s komunikacijama i njihovom (ne)rješavanju – takorekuć ni slova. KRUPNI KAPITAL molimo ne dirati!

Stanje komunikacijske infrastrukture u Hrvatskoj je sve gore i gore jer T-Com ne čini ništa na poboljšanju općeg stanja mreže. Dapače, mreža propada – kad se izvali neki natruli stup, suseljani vele: "to su još partizani postavljali!". U zadnje dvije godine je u ovom kraju puno napravljeno na uređenju prometnica te vodoopskrbne i kanalizacijske mreže. Polagale su se cijevi i svakome od nas su kopali do kuće za nove vodovodne priključke. Zar je bio veliki problem dogovoriti se i uz sve ostalo položiti u zemlju cijevi i provući podzemne kablove? I riješili bi se zauvijek svih problema. Ali umjesto toga, vrli nas dobavljač komunikacijskih usluga obdaruje nekakvim novim telefonskim sustavom za kojeg ne znam kakvu će mi kvalitetu donijeti, ali sam siguran da će jednim udarcem izbaciti iz funkcije sve moje postojeće telefonske aparate, a Kinezima osigurati u Hrvatskoj prodaju bar milion novih telefonskih aparata! Što me zapravo i ne mora pretjerano zabrinjavati jer ću, kako stvari stoje, do daljeg ionako sa susjedom razgovarati uz pomoć dvije konzerve i komada špage (model "ABC tehnike" 3/57). A na internet ću, platiti račune net-bankingom, i dalje odlaziti jednom do dvaput tjedno u delnički kafić koji ima Wi-Fi (jest da me to košta 25 km vožnje i dvije kave, ali eto... čini se promet pa ekonomija ide naprijed).

Da zaključim: Ceterum censeo da bi telekomunikacijsku infrastrukturu trebalo oduzeti T-Comu i vratiti ju pod okrilje države (kakva god ona bila) koja će se sigurno bolje brinuti za njeno funkcioniranje! A međunarodna zajednica i bjelosvjetski liberal-kapitalisti se mogu buniti koliko hoće. Nakon toga se može razviti zdrava tržišna konkurencija među različitim dobavljačima usluga gdje će se oni meni nuditi sa svojim "paketima proizvoda", a državi će uredno i na vrijeme plaćati korištenje žica i žičica kroz koje će provlačiti svoje pakete. A država će osigurati da sve bude ispravno i kad se dogodi neka veća nepogoda će bez problema podignuti ekipe iz drugog kraja zemlje da dođu pomoći uspostaviti normalno stanje...


MojaZicica.jpg

Ceste su čiste, struje ima, ma pravi užitak!
I dalje se dobro 'ranimo što i vama od srdca želimo!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

...

Tamo negdje krajem 90-ih godina imala je ondašnja država telekomunikacijsku infrastrukturu na visokoj tehnološkoj razini, postavljala se optička mreža, povećavali su se kapaciteti centrala, internet je pomalo postajao stvarnost...

I onda smo se u mučnom i krvavom procesu osamostalili ...

 

HA??? :hm

 

... a netko na visokom položaju donio je odluku (navodno pod pritiskom Europe kojoj tako težismo) da treba rascijepiti Poštu. Hrvatskoj je ostala mizerija od slanja pisama i razglednica ter svakodnevnih šikucija (a i tu su liberalizirali tržište pa su se kojekakvi bjelosvjetski dostavljači pismena uvaljali među nas jadne i opljačkane), a lukrativni posao s telekomunikacijama je poklonjen velikom konglomeratu boje ciklame iz bratske nam Njemačke.

Što se dalje dogodilo? Ništa, osim što od onda pratimo sve veće propadanje nacionalne telekomunikacijske infrastrukture. Gromopucateljnim medijskim izjavama uprkos.

Zašto sve ovo uopće pišem? Iz jednostavnog razloga što već drugu godinu za redom tijekom zimskih mjeseci jednostavno ostajem bez ikakve komunikacije osim skupog i klimavog (jer je stup preko brda u drugoj župi) mobitela. I mnogostrukim prijavama kvarova i urgencijama uprkos, ne događa se ništa. Nekoć davno, u vrijeme jednoumlja i mraka, postojao je onaj čuveni broj 977. Kad nešto nije bilo u redu, dokopao si se nekog telefona, nazvao taj broj (istina, morao si to učiniti od 7 – 15) i najkasnije sutradan stigao je monter-pijančina u ruzinavoj katrici s ljestvama na krovu, popeo se na stup i kvar je bio riješen. Čovjek je veselo mahnuo i otišao dalje. Ukoliko je kvar bio malo uporniji, uvijek si mogao nazvati 977 i dobiti iz prve ruke ljubaznu informaciju o procesu rješenja problema. Mogao si im, pače, i pokucati na vrata jer lokacija ureda nije bila strogo čuvana tajna.

E, onda je novi vlasnik hrvatskih fiksnih komunikacija odlučio da je taj proces, koliko god bio "user friendly", zapravo grozno skup, a očito i poslovno opasan. Jer što se ja kao imalac neispravne telefonske linije imam puno raspitivati o tome što oni čine? Pa nedajbože čak i ustanoviti da iz nekog, samo njima znanog razloga, ne čine ništa? I tako je uveden tzv. "Call centar" tj. "Služba za pomoć korisnicima". I nije više 977 nego je 0800 9000. I onda nazoveš taj broj (a služba ne radi samo od 7 – 15 već 24/7 pa ako nedajbože patiš od nesanice možeš u gluho doba noći svojim pozivom prekratiti dosadu jadničku koji dežura). Ali ni to ne ide tako brzo. Najprije neko vrijeme razgovaraš s automatom pritišćući razne brojeve, pa onda utipkavaš broj svog telefona kako bi pokrenuo proces automatskog testiranja linije pa ako ipak nisi zadovoljan polučenim, pritisneš neki broj i onda lijepo 10-20 minuta slušaš promidžbene poruke i "muziku za dizala" dok se konačno ne javi neko ljubazno čeljade, po naglasku i govoru iz ravne Panonije. Za svaki slučaj, kako se imalac neispravnog priključka ne bi "ufurao" u rutinu, povremeno mijenjaju redoslijed brojeva...

I onda počnu "muke po check-listi". Dečec ima listu pitanja kojima sugovornika izvodi na pravi put. Kao u vicevima s plavušom, vjerovatno počinje s pitanjem "imate li telefon?" Onda moraš prijaviti broj koji ne radi pa tko je nosilac pretplate pa onda kreće objašnjavanje. I nema tu skretanja s linije (Kobler bi rekao: "A da preskočimo prvih 10 pitanja gdje sam ja idiot?"). To što je meni led odvalio kabel sa stupa (koji je, uzgred rečeno, pet metara od kuće) ne sprečava operatera "Call centra" da ponovno pokrene testiranje linije, a onda od mene traži da mu potanko opišem kvar. A ja u ruci držim kraj otkinutog kabla iz kojeg vire tri žičice i što mu tu imam puno opisivati?! (Za reć pravo, ima slučajeva kad pukne internet pa operateri mogu daljinski popraviti kvar, ali kod ovako eklatantnih primjera bi trebalo moći preskočiti tu priču). I onda ljubazni mladac zaprimi moju prijavu i sve je za pet.

E, nije! Onaj nekdašnji monter-pijančina je davno otišao u penziju, katricu su otpeljali u "Metis", a telekomunikacijska tvrtka je zaključila kako treba iz organizma odstraniti sve nepotrebno pa je tako u igru ušao čuveni "outsourceing". I onda su moju prijavu kvara otpremili svom dispečeru u Zagreb (to sam slučajno saznao jer se prilikom jedne urgencije, operater "Call cestra" izlanuo), a taj je onda proslijedio radni nalog tvrtki koju su izabrali da se na području gdje je umrla moja telefonska linija bavi oživljavanjem. I tako je moj problem skliznuo stepenicu niže, a svi su uredno pokriveni – T-Com je primio prijavu kvara, dispečer je izdao radni nalog i tvrtka zadužena za popravak je to primila na znanje. Jedino ne postoji nikakav oblik povratne informacije. Jer kad krpatelji linija ne pokrpaju liniju, ja ne mogu nazvati nikoga i raspitati se o tome zašto ju još nisu pokrpali. Mogu jedino ponovno proći kalvariju nazivanja 0800 9000 i nakon pol sata (manje-više) dobiti ljubazan odgovor da će se izdati požurnica. Nemaš se čak ni na koga izvikati jer onaj dečko služi kao gromobran glavonjama iz T-Coma i zbilja nije ništa kriv u cijeloj ovoj svinjariji. Iako državom kruži urbana legenda da najprije poprave kvar onome tko je bezobrazan i prost k'o šlapa u komunikaciji s operaterom. ...

 

 

HAKOM

Link to comment
Share on other sites

Pfaff, odi u najbliži dućan sa tehničkom robom i kupi dvajest ili kolko ti već treba metara parice (telefonskog kabla). I samo spoji na ovaj tvoj pali kabel. Radilo bu garant! Imam ja doma... bi ti donesel i složil da nisi tak daleko :grin:

 

Kod tebe doma nema nikakvih prospojnih uređaja. Parica ide direkt iz tvoje utičnice u centralu.

 

Osim ak nije pukel još negde dalje od tvoje kuće. Ili je "živi" kraj visoko na stupu. Onda je malo zajefrknuto.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Evo me opet u Delnicama. Samo da se javim - i dalje smo dobro, a bome i dalje nemamo komunikacijsku vezu sa svijetom. Vrijeme je očajno - danas padaju slapovi vodur'ne i sve pliva i gnjecavo je. Nema nekih drugih novosti pa ću umjesto toga podijeliti s vama nešto mojih lamentacija (jeremijada?):

 

Ovo što se događa s tvojim priključkom je skandal na kubus. Podsjeća me na jedno moje iskustvo s kraja sedamdesetih, pa ću ga prenijeti iako nema veze s telekomunikacijama. Mene je tako vukao za nos vlasnik kemijske čistionice u Končarevoj koji mi je izgubio hlače. Jednostavno: nema ih. Nakon što sam ga tri puta poslušao da ''dođem za par dana'' (o odšteti naravno neće ni razgovarati) prijavio sam ga tržnoj inspekciji. Od toga slaba vajda, pa sam ponovo došao u čistionicu i ponovo čuo da ''dođem za par dana''. I zaista sam došao - ali ne sâm. U pratnji su mi bili buraz i vjenčani kum, obojica popriličnih gabarita. Buraz se nalaktio na vrata, a kum se uhvatio za pult i izbacio opaku facu. Ja sam samo rekao ''hlače ili 700 dinara, odmah!''. I dobio sam lovu dok si rek'o uš.

Na kraju sam i profitirao jer su hlače bile stare i vrijedile su možda polovicu tražene svote, ali kada je bezobrazan neka plati koliko vrijede nove.

To ne znači da bi ti trebao ići u T-HT s nekim vunbaciteljima, ali bih se na tvom mjestu ostavio jeremijada i dohvatio se pera. Ne da bih im izj.bo majku, a mediji samo čekaju na takve poslastice.

Što se tiče Pošte i konkurencije to je priča za sebe, ali ne za ovu temu. Možda napišem nešto na prikladnom mjestu.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

a mediji samo čekaju na takve poslastice.

 

Osim ako nemaju sponzorski ugovor s Hitler-comom.

 

Zapravo, naziv "Hitler-com" je neprikladan, jer je u vrijeme Hitlera barem infrastruktura funkcionirala...

Link to comment
Share on other sites

Glorious news!

 

Daklem, ovi telekomunikatori gospođe Angele Markić su očito telepatski pročitali moj jučerašnji tekst. Tijekom moje popodnevne dremke (zbog prirasta, zna se), uočila najbolja supruga na svijetu pticu na žici:

 

ZvonkoTelefonko.jpg

 

U roku od pol sata, stvar je radila. Svaka čast

 

U kraćem razgovoriu s djelatnicima (tvrtka "Telefonvod" iz Zagreba) saznali smo da je to privremeno rješenje te da ih je sveukupno 20-tak i da su smještenu tu lokalno. Leteća ekipa sanira kvarove, a glavni dio razvlači potpuno novu instalaciju od Mrkoplja ovamo.

Sljedstveno tome, vraćamo se u rutinu (valjda)

 

Pozz

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Napokon su tvoji vapaji na zagrebački 0800 broj urodili plodom, pa je kolega iz daleke Slavonije uspio dojaviti centrali u Zagrebu da temeljito provjere tvoju liniju u Gorskom kotaru, pa su oni onda povratnom informacijom dojavili tehničkim kolegama u Slavoniji da brzoglasno jave centrali u Zagrebu da angažiraju podizvođača Telefonvod iz Zagreba, a koji su pronašli montera-penjača da te ugodnim događajem omete u popodnevnom snu. :palac:

 

Sad očekujemo da nam zorno pokažeš kako je to bilo kad u današnje doba zataje civilizacija i tehnologija. :razz:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...