Jump to content

Sličice Riječke pruge i Gorskog kotara


Pfaff

Recommended Posts

Dan mladosti 2012.

 

Morao sam nenadano u Delnice jer mi je sinoć dok sam kuhao večeru nestalo plina (jeste li zamijetili kako plina u boci nestane uvijek kad nešto kuhate, nikad u nekoj drugoj situaciji?). Jučer sam, pijući K-kavu u K-kafiću dok sam čekao Helga.jpg vidio kako obasjana suncem po zavoju prolazi Karavela s čak tri vagona. Fotić je, naravno, bio u autu cekic.gif Današnji sam dolazak u kotarsko središte tempirao tako da pokušam ovjekovječiti taj prizor jer ima onaj jedan dragi čovjek koji starini dnovakovicu otima Makose, a strašno voli brundave smrdljivke.

Vrijeme mi nije bilo naklonjeno kao jučer, ali sam zato postavio opremu za snimanje na savršenom položaju...

 

StanicaDelnice153.jpg

 

Inkriminirani zavoj odakle bi trebao stići 4000

 

StanicaDelnice154.jpg

 

Nebo ne obećava. Promiču kapi...

 

StanicaDelnice155.jpg

 

Slikam infrastrukturu

 

StanicaDelnice156.jpg

 

StanicaDelnice157.jpg

 

No, eto ga. Razočaranje: Žutka (boože, na što sam došao – nesretan jer vozi Žutka. Moram popodne klečati na kuruzi Roll.gif)

 

th_StanicaDelnice158.jpg

 

012

 

StanicaDelnice159.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Danas sam se konačno sjetio odnijeti na Sopač u servis lanac od motorke. Ma, imam još jednog, al' kako to već biva (vidi pod: butanska boca), ustanoviš da je tup u kritičnom trenutku, a drugi je isti takav. Tup i tuplji! Daklem, na putu u Delnice, ostaviš lanac u servisu, obaviš što imaš u velegradu i na putu kući lijepo iskeširaš dvajespet dlakavaca i opet si nabrušen kako spada tj. kao poslije Dnevnika.

Kad sam to sve lijepo obavio, začuh gore sastanice neko rogljanje. Hm.gif Znači radovi u tijeku. Ajmo vidit....

 

Sad moram učinit malu povjesnu digresiju: Kad sam bio mali, mali, cca 5 godina, vodio me moj deda na šetnje po luci. Sve je to bilo jako zanimljivo, ali na tadašnjoj Tršćanskoj obali (danas Riva Boduli) gdje su u ono vrijeme još privezivali opremu kojom su vadili poslijeratne podrtine iz mora, bila je jedna dizalica na gusjenicama. Od one stare vrste dizalica koje su imale granu od masivnog lijevanog čelika s malo zavijenim vrhom. Ta se dizalica kretala sporo i nezgrapno, a kao svi gusjeničari zanosila je u hodu lijevo-desno, a onaj kljun od grane se klimatao gore-dolje. Mene je tog čuda bilo strah k'o vraga, a da priča bude ljepša, upravo tada je u tadašnjem "Politikinom zabavniku" izlazio strip o Mikiju u prapovijesti među dinosaurima. I tako sam ja tu dizalicu prozvao "Diplodokus".

A kad sam danas stigao do kolodvora Lokve, ugledao sam mlađeg brata mog "Diplodokusa" kako se nezgrapno valja prema meni...

 

th_StanicaLokveMaj530.jpg

 

Na samom kolodvoru nije bilo ničega, ali se primjećivala neka živahna aktivnost kod starog EVP-a tj. u smjeru Filetovog dede. Sjedoh natrag u Pfaffmobil (nisam ni prijatelja pozdravio) i tutanj prema istoku.

Hrpa žutih vagona (ovo mi se ne čini najekonomičnijim načinom prijevoza tampona VidBudale.gif – sigurno im se puno prospe putem?)

 

StanicaLokveMaj531.jpg

 

Aha! Onu skretnicu što se cijelu zimu kiselila kraj vodonapojnika su konačno ugradili skupa s onim žutim komadom željezarije

 

StanicaLokveMaj532.jpg

 

Stari skretnički motor su frnuli u graju...

 

StanicaLokveMaj533.jpg

 

Lijepo se plavi

 

StanicaLokveMaj534.jpg

 

Desno je onaj četveronožac što mijenja skretnice, a na prolaznom kolosjeku štromarji nešto pritežu

 

StanicaLokveMaj535.jpg

 

Onaj reflektirajući rasteže metar. Pitam ga da li to mjere napon? Krepah3.gif

 

StanicaLokveMaj536.jpg

 

th_StanicaLokveMaj537.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Izgleda ipak nije napon.

BTW, nisam si za slikanje iskopao zaklon za stojeći stav nego je između nas vagon na kojem su zamijenjeni segmenti kolosjeka.

 

StanicaLokveMaj538.jpg

 

Obratite pažnju na privremenu tračnicu po kojoj se kreće dizalica koja je opkoračila vagone.

 

StanicaLokveMaj540.jpg

 

Ovi malo dalje vrše demontažu tj. rastavljenje na proste faktore (tračnica + pragovi + šerafi i pribor + tampon)

 

StanicaLokveMaj539.jpg

 

Da mi je samo znati kako su ovo uspjeli tako pažljivo dignuti da se ništa nije prosulo. Podsjeća me na način jedenja graška nožem koji neki smatraju jako otmjenim...

 

StanicaLokveMaj541.jpg

 

Demontaža. Imaju motorne Gedore

 

th_StanicaLokveMaj543.jpg

 

Tračnice su već ranije odložene na 'rpu. Kad budu gotovi, imat ćemo u Lokvama slične hrpe starih pragova i tračnica kao u Driveniku. A onda treba čekati da se sastane povjerenstvo za otpis osnovnih sredstava pa studija uticaja na okoliš za zbrinjavanje pragova pa... Ako nas do onda ne spasu oni iz Hajdina, estetski doživljaj kolodvora Lokve bit će za dugo vrijeme nepovratno narušen.

 

StanicaLokveMaj544.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Onomad sam u Đurmancu vidio ovu napravu i pitao se čemu služi. Sad napokon vidim – poluatomatski uređaj za dizanje i prijenos pragova

 

StanicaLokveMaj542.jpg

 

th_StanicaLokveMaj545.jpg

 

I ovo je nešto na hidrauliku. Već su mi dvaput tumačili, al' uvijek zaboravim. "Na Drini ćuprija"?

 

StanicaLokveMaj546.jpg

 

Ovaj može i po cesti i po pruzi.

 

StanicaLokveMaj547.jpg

 

Nekad sam imao šiljilo za olovke koje je ovako izgledalo, al' ovo, meščini, služi za podešavanje razmaka kotača-vodilica.

 

StanicaLokveMaj548.jpg

 

Što bi rekao Ante-Vž: Bok!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

I ovo je nešto na hidrauliku. Već su mi dvaput tumačili, al' uvijek zaboravim. "Na Drini ćuprija"?

 

StanicaLokveMaj546.jpg

 

 

To dize i spusta onaj poluautomatik za pragove...

Link to comment
Share on other sites

Nekad sam imao šiljilo za olovke koje je ovako izgledalo, al' ovo, meščini, služi za podešavanje razmaka kotača-vodilica.

 

StanicaLokveMaj548.jpg

Na ovaj narovašeni dio naslone se gumeni kotači bagera te tako ostvaruju pogon na osovinu koja je na pruzi.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Na ovaj narovašeni dio naslone se gumeni kotači bagera te tako ostvaruju pogon na osovinu koja je na pruzi.

Aaaaa! Frikcijski prigon. Hvala na info (čovjek svaki dan nauči nešto novo)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bio sam danas u Delnicama obavljati neke poslove u Šumariji pa evo i kraćeg izvješća. BTW, napokon je sinulo sunce i zatoplilo je. Nakon kiša i oluja s pucanjem i pjevanjem, sad će se navodno stabilizirati.

Da konačno pogledam gradilište novog BUS kolodvora izbliza

 

StanicaDelnice160.jpg

 

Oho! Randić i suradnici d.o.o – bar će objekat biti značajan spomenik moderne 'rvacke arhitekture

 

StanicaDelnice161.jpg

 

S druge strane pristupnog puta piše tko ga je projektirao

 

StanicaDelnice162.jpg

 

Od najavljenog LIDL-a, još ništa. Ne kužim zašto nisu mogli najprije sagraditi novi BUS kolodvor, a onda srušiti starog? Čudni su putevi investicijski

 

StanicaDelnice163.jpg

 

Kultura i civilizacija stigle i u Gorski kotar

 

StanicaDelnice164.jpg

 

Onda sam se autom zavezao malo na Vučnik (ulica i predio Delnica na zapadnoj strani) vidjeti što se dade poslikati od željeznice. Lijep pogled na zgradu koja je očito nekad bila željeznički objekt, a sad ju je netko kvalitetno adaptirao

 

StanicaDelnice165.jpg

 

Na povratku sam upravo ulovio 4000 kako dostojanstveno uplovljava u kolodvor

 

StanicaDelnice166.jpg

 

ŽCPbezR za Vučnik

 

StanicaDelnice167.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pogled prema kolodvoru...

 

StanicaDelnice168.jpg

 

... i pogled niz prugu u smjeru Lokava

 

StanicaDelnice169.jpg

 

Pruga i dalje ima Serem.gif pa 4000 nastavlja put prema Rijeci u ovom obliku

 

StanicaDelnice170.jpg

 

Žutka manevrira preko signala sveudilj se brinući kako će i da li će ikad više do Rijeke

 

StanicaDelnice171.jpg

 

Na kolodvoru Lokve dostigao sam 4000 koji se upraf okrenuo na trianglu. Usput sam pitao kondora koji je stojeći sa strane promatrao ovu operaciju zašto zamjenski bus vozi za Vrata i Fužine preko autoputa umjesto Karolinom preko Bukovca i Belog sela. Dobio sam zanimljiv odgovor: "To samo brzi ide atoputom, obični ide Karolinom..." Znači, sad imamo i zamjenske buseve koji se dijele na brze i putničke Hm.gifcekic.gif

 

StanicaLokveLjeto549.jpg

 

Pokorno javljam da sam obavio prvi dio ovogodišnjeg seksa – 8 metara je ispiljeno, iscijepano i složeno (nisam ja radio – otkad su Feničani izmislili novac...). Sad jedva čekam zimu da počnem ložiti

File, priznaj da Ti srce zaigra na ovaj prizor?

 

StanicaLokveLjeto550.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Zbilja moram priznati da da, nema ništa od grijanja na struju! Goranski seks...

 

I da ne budem OT; gdje je nestala "razina" sa ŽCPRa u De? :mrgreen:

 

Hvala Ti za slike, lijepo ih je vidjeti...

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

Onda sam se autom zavezao malo na Vučnik (ulica i predio Delnica na zapadnoj strani) vidjeti što se dade poslikati od željeznice. Lijep pogled na zgradu koja je očito nekad bila željeznički objekt, a sad ju je netko kvalitetno adaptirao

 

http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/StanicaDelnice/StanicaDelnice165.jpg

Čini mi se da sam postavio nedavno fotku tog objekta kad je bio u funkciji, zapravo sam prilično siguran da se radi o istoj kući.

 

Druga je iz 1902 godine, a prikazuje prijelaz na Vučniku koj više ne postoji od kad je 1954 Lujzijana skrenuta

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l527/ICE-3M/IMG_0006-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

I da ne budem OT; gdje je nestala "razina" sa ŽCPRa u De? :mrgreen:

Kako misliš "razina"?

 

Hvala Ti za slike, lijepo ih je vidjeti...

Ama, dapače. Kad se jednog dana u mirovini vratiš u stari kraj, odnijet ćeš mi cvijetak na grob...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kako misliš "razina"?

 

 

Ama, dapače. Kad se jednog dana u mirovini vratiš u stari kraj, odnijet ćeš mi cvijetak na grob...

 

Veliš ŽCPbezR, to bi bilo željezničko cestovni prijelaz bez razine. R je razina, iliti nekada za vrijeme JŽ-a ŽCPN- željezničko cestovni prijelaz u nivou.

 

Što se tiče cvijeća, prije Ti moram poslati razglednicu iz Kingstona, a moramo i popiti K-makijato kad dođem na GO; tada ćemo raspraviti jel voliš više krizanteme ili maćuhice! :)

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

Veliš ŽCPbezR, to bi bilo željezničko cestovni prijelaz bez razine. R je razina, iliti nekada za vrijeme JŽ-a ŽCPN- željezničko cestovni prijelaz u nivou.

''Bez R'' kod Pfaffa znači bez rampe (vulgo brklje). Dakle, riječ je o pjesničkoj slobodi interpretacije. :wink:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ma skužio sam to, nego rekoh, iskoristit ću tu greškicu da ne budem OT! Cheers Stanley :grin:

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

Ma skužio sam to, nego rekoh, iskoristit ću tu greškicu da ne budem OT! Cheers Stanley :grin:

Iako moram priznati da mi tu priču s ŽCP nije nikad nitko pojasnio do kraja. Logično mi je da se cesta i željeznica križaju i logično mi je da to podrazumijeva i neki oblik infrastrukturnog objekta. Sad slijedi pitanje: Ako, primjerice, željeznica prelazi cestu mostom koji je na 20-tak metara iznad ceste (meknimo, kao u Fuž'nan) da li je to isto ŽCP? Da li je bitno čiji je objekt "stariji" tj. ako je cestovni most/nadvožnjak sagrađen naknadno da li to isto spada u tu kategoriju? Da li je bitno vlasništvo nad objektom. I koja je uopće svrha definiranja ŽCP ako nije u ravnini?

 

PS: Ne volim krizanteme. Maćuhice su mi draže

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Iako moram priznati da mi tu priču s ŽCP nije nikad nitko pojasnio do kraja. Logično mi je da se cesta i željeznica križaju i logično mi je da to podrazumijeva i neki oblik infrastrukturnog objekta. Sad slijedi pitanje: Ako, primjerice, željeznica prelazi cestu mostom koji je na 20-tak metara iznad ceste (meknimo, kao u Fuž'nan) da li je to isto ŽCP? Da li je bitno čiji je objekt "stariji" tj. ako je cestovni most/nadvožnjak sagrađen naknadno da li to isto spada u tu kategoriju? Da li je bitno vlasništvo nad objektom. I koja je uopće svrha definiranja ŽCP ako nije u ravnini?

Stvar je jednostavna, imamo križanje u istoj razini i izvan razine.

Ako nema križanja u razini, nema ni ŽCP-a, već se to zove: križanje sa željezničkom prugom izvan razine (vulgo: nadvožnjak ili podvožnjak) - KŽPIR :lol:.

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Stvar je jednostavna, imamo križanje u istoj razini i izvan razine.

Ako nema križanja u razini, nema ni ŽCP-a, već se to zove: križanje sa željezničkom prugom izvan razine (vulgo: nadvožnjak ili podvožnjak) - KŽPIR :lol:.

Eto ga, nu - još jedan akronim! OK to je jasno, ali ako je ŽCPR isključivo križanje u razini, čemu onda redundantno "R"?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Logički gledano mislim da si u pravu, i da nema pretjeranog smisla naglašavanja, tako da i

Zakon o sig.u želj. prometu definira ŽCP kao križanje pruge i ceste u istoj ravnini.

 

Možda Željeznica naglašava ŽCPR jer je ta vrsta križanja u njihovoj direktnoj ingerenciji, dok, pretpostavljam, križanja izvan razine nisu(tj. podijeljene su s organizacija za gospodarenje cestama i sl.)...

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

Iako moram priznati da mi tu priču s ŽCP nije nikad nitko pojasnio do kraja. Logično mi je da se cesta i željeznica križaju i logično mi je da to podrazumijeva i neki oblik infrastrukturnog objekta. Sad slijedi pitanje: Ako, primjerice, željeznica prelazi cestu mostom koji je na 20-tak metara iznad ceste (meknimo, kao u Fuž'nan) da li je to isto ŽCP? Da li je bitno čiji je objekt "stariji" tj. ako je cestovni most/nadvožnjak sagrađen naknadno da li to isto spada u tu kategoriju? Da li je bitno vlasništvo nad objektom. I koja je uopće svrha definiranja ŽCP ako nije u ravnini?

 

Ja ne vidim nikakvog argumenta da bi sintagma "željezničko-cestovni prijelaz" trebala podrazumijevati da se dvije prometnice križaju u istoj ravnini. Bitno je samo da jedna prelazi (iznad, ispod ili u istoj razini) preko druge.

Dakle, nadvožnjak i podvožnjak su isto tako željezničko-cestovni prijelazi, jer glagol "prijeći" ne podrazumijeva kontakt između dvaju elemenata (stručno rečeno, trajektora i orijentira).

 

A svrha definiranja je vjerojatno relevantna niskograditeljima. Npr. "na novoj će trasi riječke pruge biti napravljeno 30 željezničko-cestovnih prijelaza, od njih 5 u razini i 25 izvan razine".

Link to comment
Share on other sites

Ja ne vidim nikakvog argumenta da bi sintagma "željezničko-cestovni prijelaz" trebala podrazumijevati da se dvije prometnice križaju u istoj ravnini. Bitno je samo da jedna prelazi (iznad, ispod ili u istoj razini) preko druge.

Dakle, nadvožnjak i podvožnjak su isto tako željezničko-cestovni prijelazi, jer glagol "prijeći" ne podrazumijeva kontakt između dvaju elemenata (stručno rečeno, trajektora i orijentira).

 

A svrha definiranja je vjerojatno relevantna niskograditeljima. Npr. "na novoj će trasi riječke pruge biti napravljeno 30 željezničko-cestovnih prijelaza, od njih 5 u razini i 25 izvan razine".

Tvoja primjedba drži vodu ako zanemarimo ono što je u međuvremenu napisao Vedran Z. Ja samo tvrdim da je "R" suvišno, pače redundantno (zaliho?) ukoliko prihvatimo da sljedstveno onom što je Vedran napisao, ŽCP može biti samo "R", a ŽCPI(znad) i ŽCPI(spod) se ionako drukčije zovu (KŽIPR). U svjetlu toga, Tvoj naputak niskograditeljima bi trebalo modificirati na način da glasi: "na novoj će trasi riječke pruge biti napravljeno 30 željezničko-cestovnih prijelaza, od njih 5 u razini (ŽCP), a 25 KŽIPR od čega 17 nadvožnjaka i 8 podvožnjaka".

 

A između trajektora i orjentira ovijek postoji kontakt - sve ovisi o ravnini prometalici koju promatraš

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Eto ga, nu - još jedan akronim! OK to je jasno, ali ako je ŽCPR isključivo križanje u razini, čemu onda redundantno "R"?

 

Prema mojoj teoriji ovdje nema redundancije: ŽCPR podrazumijeva željezničko-cestovni PRIJELAZ. Nema nikakve veze s razinom. :gospon

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Eto ga, nu - još jedan akronim! OK to je jasno, ali ako je ŽCPR isključivo križanje u razini, čemu onda redundantno "R"?

 

R bi trebalo označvati da je to Željezničko-cestovni prijelaz s rampom, a ne da je u razini ili sl.

Link to comment
Share on other sites

R bi trebalo označvati da je to Željezničko-cestovni prijelaz s rampom, a ne da je u razini ili sl.

Pa to ja stalno i govorim, a svi me uvjeravaju da sam u krivu...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...