Jump to content

Sličice Riječke pruge i Gorskog kotara


Pfaff

Recommended Posts

Na Kvarneru prekrasan sunčan dan s friškom buricom pa se najbolja supruga na svijetu sjetila da bi bilo zgodno skočiti do našeg drugog doma i zamijeniti ovdašnju očišćenu i opeglanu zimsku robu ljetnom koja je tamo pohranjena (naravno da će Helga.jpg poslije njurgati kako je gore vlaga pa se stvari stisnu i ukrute pa joj je sve tijesno, ali to nema veze – ljetnu robu treba podići iz mrtvih pa makar ju poslije proslijedili Crvenom križu... Mrgreen.gif)

 

Gorskokotarska realnost je malo drugačija od primorske – tamo se flora & fauna još premišljaju je li to zazbiljam proljeće dolazi s kasnim Uskrsom i na njihova vratašca ili ne.

Ako je vjerovati prizorima s lokvarskog kolodvora, to jako zavisi o tome da li si na prisojnoj ili osojnoj strani usjeka

 

StanicaLokveUskrs65.jpg

 

Prijatelj mi je, primjerice, već sasvim lijepo ozelenijo...

 

StanicaLokveUskrs66.jpg

 

... a i maćuhice šefa stanice su već jako vesele!

 

StanicaLokveUskrs67.jpg

 

Već sam pomislio da će fotoseansa završiti na maćuhicama, ali se utom začuo tutanj...

 

StanicaLokveUskrs68.jpg

 

Kad sam ugledao upravljačnicu, štrecnulo me jer mi se učinilo da je Bond ustao iz mrtvih...

 

StanicaLokveUskrs69.jpg

 

... ali ne, to je samo posestrima 016

 

StanicaLokveUskrs70.jpg

 

StanicaLokveUskrs71.jpg

 

Samo tri vagona, al' daj šta daš. Za 4000 sasvim dobro

 

StanicaLokveUskrs72.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Čekali su da iz Rijeke dođe 901 koji je mrčuk kasnio pa sam se prebacio na drugu stranu da me sunce ne gnjavi

 

StanicaLokveUskrs73.jpg

 

Napokon je nekome u -u došlo iz guj'ce u glavu da je put od Zagreba do Rijeke jako dugačak pa su uveli kušet-kola

 

StanicaLokveUskrs74.jpg

 

Eto prilike da u miru prespavaš promjenu lokomotive u Moravicama

 

StanicaLokveUskrs75.jpg

 

A evo i rješenja za problem koji već dugo muči mnoge naše viđene sugrađane i njihove fiškale: kako se prištekati na USKOK Krepah.gif

 

StanicaLokveUskrs76.jpg

 

Pogled u pravcu Fužina / Rijeke

 

StanicaLokveUskrs77.jpg

 

Evo ga: Stiže 901

 

th_StanicaLokveUskrs78.jpg

 

Prometnik Željko je časkom raščistio gužvu. Ne ide na 4rum pa sam mu obećao donijeti hard-copy ovog prizora kad me sljedeći put Krampus.gif nanese amo!

 

StanicaLokveUskrs79.jpg

 

901 je već kod Filetovog dede, a sad će i 4000

 

StanicaLokveUskrs80.jpg

 

Pretpostavljam da su ove mreže za osiguranje opasnih pokosa?

 

StanicaLokveUskrs81.jpg

 

Toliko za danas

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Samo tri vagona, al' daj šta daš. Za 4000 sasvim dobro

 

Da ne ispadne da si samo ti danas fotkao 4000. Evo ga kad je jutros krenuo iz Zagreba. Da ne povjeruješ, ista tri vagona ! ;-):lol:

 

P4170039res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedino mi je lokomotiva nekako čudna... Roll.gif

Šta ćeš, negdje se preobrazila, kad vlakovi u tvom kraju nikako da se odvoje od talijanskog napona :lol:

 

 

PS: Jel' mi to polako uvježbavamo telepatsku vezu za susret na Mrežnici?

 

Da, to nam je sasvim dobro krenulo, hehe :--)

Link to comment
Share on other sites

Simpatična proljetna reportaža hvala na trudu :mrgreen: Kada me put nanese u Lokve definitivno mi neće biti problem snaći se u neke detalje sa lokacije upoznat sam bolje nego osoblje :D

Link to comment
Share on other sites

Lijepo je ozelenio Gorski Kotar, baš super da si obišao starog prijatelja, sigurno si mu nedostajao...

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Napokon je nekome u -u došlo iz guj'ce u glavu da je put od Zagreba do Rijeke jako dugačak pa su uveli kušet-kola

 

StanicaLokveUskrs74.jpg

 

Eto prilike da u miru prespavaš promjenu lokomotive u Moravicama

 

Ne moš virovat :o Kakve su šanse da je to pravilo a ne iznimka?

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Kakve su šanse da je to pravilo a ne iznimka?

 

Nikakve. Bcl vagone HŽ koristi isključivo kao vagone 2. razreda u putničkom prometu. Najčešće su na vlakovima prema Koprivnici, a u zadnje vrijeme sve češće i na vlakovima prema Varaždinu (Kotoribi), a mogu se vidjeti i na vlakovima za Moravice i Novsku.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nažalost, to je istina.

Samo ne razumijem zašto nema kušet-kola na splitskim noćnim brzima (824, 825, 1822, 1823). Kako sam ja vidio, ljudi većinama spavaju tijekom putovanja tim vlakovima. Svi spavaju, ležeći u odjeljcima te iskoristeći tri mjesta. Mislim da bi bilo iskoristeno (bar jedan) kušet-vagon na relaciji Split-Zagreb-Split, čak možda i dalje prema Vinkovcima i Osijeku. 884/825 ima spavaći vagon, al’je preskupo, a nema srednje cijene između sjedišta i spavaćeg vagona. HŽ ima dosta suvišnih Bcl-a, al’očito to se ne primjećuje…

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Otkako su onu 22-ku skinuli s vešeraja u Botovu, nemaju di prat posteljinu Roll.gif

 

PS: Opet sam u šumi pa se je za nadati novim prizorima s riječke pruge, samo dok se malo organizujem...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nikakve. Bcl vagone HŽ koristi isključivo kao vagone 2. razreda u putničkom prometu. Najčešće su na vlakovima prema Koprivnici, a u zadnje vrijeme sve češće i na vlakovima prema Varaždinu (Kotoribi), a mogu se vidjeti i na vlakovima za Moravice i Novsku.

 

Uz činjenicu da su neudobni za sjedenje, prednost im je ta da se u jedan kupe može redovito natrpati i 8 osoba.

Od Konjščine do Sibira...

Link to comment
Share on other sites

Prolazio večeras po staroj Karolini na relaciji Vrata – Fužine...

Na pola puta između Vrata i Fužina u onome što ja zovem LL-ov klanac, zapanjen otkrivam velike radove na osiguranju stranica usjeka...

 

StanicaFuzine079.jpg

 

StanicaFuzine080.jpg

 

StanicaFuzine081.jpg

 

StanicaFuzine082.jpg

 

StanicaFuzine083.jpg

 

Baš se pitam odakle tako naglo radovi na pruzi, a navodno nema sredstava za investicijsko održavanje? NemBlage.gifMrgreen.gif

 

No, dobro, evo jedan sumračni pogled niz prugu

 

StanicaFuzine084.jpg

 

"Drvenjača d.d." radi 120 na sat

 

StanicaFuzine085.jpg

 

Za kraj – jedan prizor s jezera Bajer

 

StanicaFuzine086.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Čudno, ali kad god svratim na delnički kolodvor, tamo nema ničeg (osim, jasno, hotela za infrastrukturce). No, bar je bio lijep dan...

 

StanicaDelnice073.jpg

 

Malo arheologije: Preko puta civilne strane kolodvora bio je nekoć mlin. Davno je van funkcije, mislim da su ga već i miši napustili. Ono što je zanimljivo su nekadašnji žljebovi po kojima su se vreće spuštale u pogon.

Bog zna tko ima ključ

 

StanicaDelnice074.jpg

 

Mostić koji spaja zgradu mlina i prometnicu. Nisam sasvim siguran, memorija pamćenja me polako izdaje, ali mi se čini da je nekad postojala i neka struktura koja je povezivala skladište s mlinom i premošćavala cestu. Morat ću pitati fileta, možda se njegov deda čega sjeća

 

StanicaDelnice075.jpg

 

Postoji i žljeb koji povezuje dvije zgrade mlina.

 

StanicaDelnice076.jpg

 

Uzgred, takvi su žljebovi nekoć bili standardna oprema u skladištima tzv. denčane robe. Skladišta riječkog Metropolisa gdje se roba u vrećama s brodova dizalicama pretovarivala na gornje katove skladišta imaju na boku spiralne žljebove po kojima su se vreće spuštale u prizemlje

 

Malo OT2.gif: ovo me podsjeća na jednu prastaru anegdotu...

 

Hvali se Štef pajdašu kak' je kod njih u fabriki sve automatizirano...

- ???

- Je, staneš tu, pritisneš ovaj crveni gumb, opadne ti vreća na leđa pak ju nosiš u kamion...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Lijepe slike (mislim na cijelu temu), ali mi na ovoj prvoj sliki iz Delnica nekaj nije jasno. Naime vidim na vrhu slike portal za KM, a u pozadini je KM na hrpi stupova. E sad da li su na kolodvoru Delnice portali ili stupovi (mislim na ovaj dio koji se ne vidi na sliki) i nije mi jasno zakaj portal završava između 3. i 4. kolosijeka kad vidim da je i peti elektrificiran.

Link to comment
Share on other sites

Lijepe slike (mislim na cijelu temu), ali mi na ovoj prvoj sliki iz Delnica nekaj nije jasno. Naime vidim na vrhu slike portal za KM, a u pozadini je KM na hrpi stupova. E sad da li su na kolodvoru Delnice portali ili stupovi (mislim na ovaj dio koji se ne vidi na sliki) i nije mi jasno zakaj portal završava između 3. i 4. kolosijeka kad vidim da je i peti elektrificiran.

Čudni su putovi POSIT-ovi! Ni meni mnogo štošta tu nije jasno. Ne samo u Delnicama. Na potezu od Moravica do Rijeke masovno skidaju stare stupove i postavljaju novu 25KV instalaciju, uglavnom na portalima, a na kolodvorima gdje već dugo godina i vozi 25KV su žice na starim "talijanskim" nosačima (uz dodatne izolatore). Pa ti budi pametan. Meščini da je nekome ostalo portala koje je trebalo uhljebiti.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Lijepe slike (mislim na cijelu temu), ali mi na ovoj prvoj sliki iz Delnica nekaj nije jasno. Naime vidim na vrhu slike portal za KM, a u pozadini je KM na hrpi stupova. E sad da li su na kolodvoru Delnice portali ili stupovi (mislim na ovaj dio koji se ne vidi na sliki) i nije mi jasno zakaj portal završava između 3. i 4. kolosijeka kad vidim da je i peti elektrificiran.

Peti kolosjek je cijeli elektrificiran na stupovima, a za 4. je KM postavljen sa svanjske strane portala.

Neki su otišli predaleko da bi tamo tek na kraju shvatili da nisu ni krenuli...

Link to comment
Share on other sites

Peti kolosjek je cijeli elektrificiran na stupovima, a za 4. je KM postavljen sa svanjske strane portala.

Eto, sad je sve jasno. Još jedino fali odgovor čemu ta tehnološka zbrka?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

možda nisu imali resursa da bi si to sredili kako se spada, već su to zbrljali onako kako su mislili da je najbolje...

Neki su otišli predaleko da bi tamo tek na kraju shvatili da nisu ni krenuli...

Link to comment
Share on other sites

možda nisu imali resursa da bi si to sredili kako se spada, već su to zbrljali onako kako su mislili da je najbolje...

Kad već ovdje fitiljimo o tome: Onomad je jedan od argumenata za prelazak na 25KV bio da je KV laganiji. Ako je tome tako, ne kužim zašto je uopće bilo ptrebno mijenjati nosivu konstrukciju (osim oko je to bilo jeftinije od farbanja stupova - što je isto moguće kad se uzme u obzir pošto se u 'Rvackoj farba državna infrastruktura :mrgreen:)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Eto, sad je sve jasno. Još jedino fali odgovor čemu ta tehnološka zbrka?

Sad sam malo bolje pogledao sliku i vidim da je portal iznad perona, a poslije perona počinju stupovi pa je možda portal tamo da stup ne bude nasred ionako preuskog perona iako kako si rekao malo prije najbolje da su obnovili stare i da oprosti kaj sam ti pokvario putopis raspravama o KM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...