Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Točno u 17:30 smo opet polazili od brijegu. Prije tim polazio iz zaljeva Sveti Ante i mali građevinski brod s pijeskom. Krenuli smo istu trasu, ali sada je bio krajolik drugačiji. Jer zalazak Sunca na moru je nešto fantastično- brda na Hvaru izgledali dosta poetične: Malo dalje na zapad: ... i opet: Oprostite, da sam toliko slikao, ali ne znam ništa s boljom atmosferom nad zalazak Sunca na moru: igra svijetla i tame, do toga slabi vjetar, vino i dalmatinski hitovi- tako bi imao biti u raju:-). Kad smo došli dalje, bio je otok već daleko i bio malo vidjeti. Ali i takva slika se mi sviđa... Večer na gornjoj palubi "Tina Ujevića", u daljini je još otok Hvar- je oko 18 sata i Sunce zalaza. Kad Sunce definitivno je zalazio, bio smo na širom moru, ali i to ima svoju atmosferu! Kad već je bila totalna tama, nije bio na gornjoj palubi nitko- osim mene. Ali razumnim- na brodu je bio malo turista (bila je još zima) i Dalmatinci ovo znaju i možda to većinu hrvatskih putnika može i nuditi... Htio sam, da bi ovo putovanje nikada ne svršio, ali na žalost, posle 2 sata sam bio opet u Splitu. I sada sam slikao "dužobalni" brod "Dubrovnik", jer u tame izgledao dosta drugačije: I večernji Split izgleda od luci lijepo, jednostavno atmosfera večera u obalnima gradovima je fantastična u cijelom mediteranu! Kad sam izlazio iz broda, bio je oko 20 sata. Da sam opet ušao za konobu, gdje sam bio jučer. Opet dobro jelo i piće, ali kad bio sve gotovo, ne htio sam još za krevet. Da sam išao na stajalište autobusa i vozio sam se klasičnim gradskim prometom. Prvo dolazio novi MAN Lion´s Citi na liniji 18, ali tako kasno nisam mogao izboriti, da sam ulazio. Dosta dugo putovanje imao kraj u nekim hipermarketu, gdje na stajalištu nemao voznog reda. Jer nisam znao, kada autobus polazi natrag, čekao sam tamo i slikao sam... Kad sam bio natrag u centru, utvrdio sam, da do sada nisam slikao digitalnu tablicu na najvažnijih stajališta gradskog prometa. Da sam slikao, jer u Češkoj je predodžba, da u Dalmaciji nema javni vozni redovi- i možda nema ni voznih reda osnovno:-). Ali ima! Dalje sam samo išao za sobe i u centru već nitko nije bio. I slikao sam još jednu sliku večernjega centra, jer mi bio žao, da jutro moram polaziti natrag za Češku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 U petka jutro sam izlazio iz sobe uskoro- vlak je polazio u 8:50 i htio sam još vidjeti Split, kad tamo nisu ljudi- i oko 7-8 sata tamo nisu ljudi nikada- isto kao u većini historičnih gradova u cijeloj Europi. I centar Splita ima zanimljivu atmosferu- palače iz različnih stoljeća , uske uličice itd. Ne daleko od "mojej" sobe sam na primjer slikao ovo: I nešto tako je tipično mediteranske, kombinacija mediterana i slavenskog jezika je jedina u cijelom svijetu! Split je (na razlike od većini mediteranskih gradova) zanimljivi, da tamo je bila antička palača iz 4. stoljeća- nešto malo tamo ima iz ovog vrijeme do sada. I takvim uličicom dođu na centralni trg, Piacu: Tamo sam bio u kafiću i dalje sam išao k moru, jer nisam htio ići na kolodvor običnim cestom. Tako sam video još nešto iz sljedećih dijela centra: I opet antika- za ovim zidom je kolodvor i luka, ali vrata su zatvorena, da sam se morao vratiti. I opet tipičan jutarnji Split: različni zidovi iz različnih stoljeće i gore mačka... Talijanska stara arhitektura i hrvatski napisi... ... i malo dalje smo u mora na Rivi. Zanimljivo, da šetalište na morskoj obali ima u Hrvatskoj obično ime Riva- kao u Italiji. Imao sam još malo vrijeme, da sam slikao brodovi. Samo Bog zna, kada opet uvidim more. I zadnji put "Tin Ujević", u 8:30 opet polazi za Stari Grad/Hvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Kad sam dolazio na kolodvor, bio je tamo opet motorni vlak serije 7122 (ili bivšeg tipa Y2), opet u najstarijoj verziji bojenja. Mislim, da isti, kakvim sam putovao u srijede za Kaštel Stari. Od tama trenutno je dolazio. Sve prethodne slike sam učinio, jer sam htio nešto imati iz ovog dana. Morao sam putovati dalje za Zagreb vlakom ICN, što je dizelska garnitura, ista kao njemački Regioswinger seriji 612 DB. Samo u Hrvatskoj ima malo noviji vozila (u DB 2000-2, HŽ 2005), ali inače nema razlike. Je dobro, da ovi vlakovi su nagibni, ali u Njemačkoj su za regionalni promet: mali prozori, malo mjesta za noge u sjedalima itd. U jemačkoj se ovim vozim često, jer tamo vozi ubrzani vlakovi na većine ne elektrificiranih prugama- moram priznati, da posle mnoga set sata u ovim vozilima je ne volim. Kad putovanje traja 1-2 sata je dobro (i kad u Njemačkoj su ovi vlakovi obično puni- za to to nije nikakvi luksus), ali sada sam imao tako putovati 6 sata. Više u Hrvatskoj ima tamo obaveznu rezervaciju i kad sam tamo ulazio, video sam, da sve je loše. Imao sam sjedati u suprotnom smjeru, bez stola i desno u smjeru kretanja= većinu putovanja bih ništa ne video. Ali sve se uskoro je promijenio, kad sam nekih 10 minuta prije polazakom dobio SMS od "Lovca na pruge", da se imam javiti strojvođu. Tako sam učinio- i cijelih 6 sata sam bio u upravljačnici, mogao sam slikati kroz otvoreni prozor (jedini u vlaku) i bio sam kao u nirvani:-). Za to sam dobio puno slike (više 200) iz pruge Split- Zagreb, je takva ponuda može biti samo jedan put u životu i češki railfanovi ne mogu slikati također ništa. I htio sam ovu prugu popularizirati- u sezoni tamo vozili vlakovi iz Praga, ali u noću i većina čeških railfana ovu prugu ne zna. Ali mislim, da ovo može biti zanimljivo i za vas, jer sam ovdje video putopisi iz dijela ovoj pruge, ni iz cijeloj! Kad bi bio slike previše, molim o informaciju. U svakim slučaju ne znam, kako zahvaliti strojvođu Draženu- ovo je bio jedan iz najboljih doživljaja u cijelom životu! Prvo sam ali slikao unutar "nagibnog", do kada je bio vlak prazan. Jedina razlika između njemačkim i hrvatskim verzijom je catering- Njemci tamo nemaju ništa. Ali odjeljak 2. razreda bih mogao slikati u Njemačkoj, nema razlike- i sjedala su ista. Isti slučaj je također 1. razred. Samo u Hrvatskoj nisu strojvođi navikli, da bi putnici vidjeli na prugu- na razlike od Njemačkoj, kod vas ima tamo obično ovu tkaninu i putnik ne vidi ništa... Ali samo u Njemačkoj je obično, da je vidjeti unaprijed. Tako izgleda "nagibni" prije polazakom iz Splita... ... i tako upravljačnica: Cijelo putovanje smo putovali samo s jedinim motorom (umjesto 2 motora), ali i tako smo nije bili mnogo kasni. Kašnjenje je bio više za to, da smo u Ogulinu morali čekati na putnički vlak iz Rijeke. U vlaku ima i usisivač, ali vjerojatno ne radi. Inače je zanimljivo, da u Hrvatskoj su tablice s brzinom obično samo informativni- krenuli smo često višim brzinom od toj, koja je bila pisana na tablici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 I sada slike iz pruge. Ovo sam video prije polazaka iz Splita. U tunelu je bila tama, da tamo nisam mogao slikati, i kad njegova arhitektura je zanimljiva- dosta bi mene zanimao, kako krenula pruga do 70. godina... Ali sljedeća slika je iz ulazaka za kolodvor Predgrađe. Izlazimo iz Predgrađe do drugog tunela- izgleda originalno, iz 19. stoljeća. Opet ovi tunel, nekoliko metra bližije. Ulazimo u Solin: Pruga nad Solinom, prije stajalištima u gradu Kaštela: Bivša žičara iz planine za cementaru na morskoj obali. Kaštela: I opet lijepi mediteranski krajolik prije Kaštelom Starim. Uvijek sam snivao, da bih nekada u životu (bar jedan put) putovao u upravljačnici na nekoj "mediteranskoj" pruzi- sada je bio san realiziran:-). Ulazni signal za Kaštel Stari- mehanički, izgleda originalno... U Kaštelu Starim je teretni vlak u suprotnom smjeru. Taj vlak vući naravno 2 "američki dizeli"- mora biti bučni! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ovo sigurno nisam nikada video. Stare bojanje ne znam (plave?), ali u novom bijelom bojanju može ovi vlak (za mene prosto serija Y2:-)) izgledati lijepo! Novo HŽ bojanje vlakova 7 122 nije bijelo, već izgleda ovako: Za sad ih ima 14 obojanih u novu shemu od ukupno 34. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Za Kaštelom Starim krene pruga gore- krajolik kao kod Napula... Pod tima brdima uskoro ćemo biti... Mjesto, gdje je bio u 2009. nesreće u Rudinu. Zadnji put vidimo more- smo već dosta visoko. I pogled natrag splitskim smjerom. Nema riječi:-). Fantastični krajolik oko Velebita- jedan iz najljepih, koje znam! Trasiranje pruge nije jeftine, originalno sam mislio, da pruga je izgrađena u vrijeme socijalističkog Jugoslaviji, ali nije- u Austrijskoj monarhii se ali tako pruge ne gradili, za to ima na teritoriji bivšoj monarhije malo tako lijepih pruga! Pogled dolje prije Labina Dalmatinskog. Jedan iz mnoga tunela na prvim dijelu pruge... ... i opet taj krajolik, tipično dalmatinski. Tamo daleko i duboko je još more. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Novo HŽ bojanje vlakova 7 122 nije bijelo, već izgleda ovako: Aha, lijepo izgleda. Možda sam to već video, ali obično znam ovo originalno švedsko bojanje. Inače hvala za slike- uvijek sam riješio, što vozi putnički vlakovi Metković- Ploče, mislio sam, da garniture brzih vlaka. Ali kad vidim ovi vlak u Ploče, sve je jasno:-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Ali krenemo dalje. Prije Labina Dalmatinskog je za mene najljepiji krajolik, za to sam slikao najčestije. Mogao bih na google earth izgledati, gdje točno su ove slike, ali mislim, da nije potreba. Slikao sam tamo svaki kilometar, dalje prije Zagreba bio je interval slikanja dosta manji:-). Pruga krene više i više... ... pusti krajolik, gdje nema čovjeka i vidimo prugu, gdje ćemo putovati. I slikam natrag protiv smjeru putovanja. Totalna pustara... Smo gore, dalje biti će ravnica. Ulazni signal za Labin Dalmatinski. I ulazimo u Labin- skretničar mene vidi i nema problema... Kolodvor Labin Dalmatinski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Aha, lijepo izgleda. Možda sam to već video, ali obično znam ovo originalno švedsko bojanje. Inače hvala za slike- uvijek sam riješio, što vozi putnički vlakovi Metković- Ploče, mislio sam, da garniture brzih vlaka. Ali kad vidim ovi vlak u Ploče, sve je jasno:-). Ne, ovaj vlak je slikan u kolodvoru Zadar. Vlakovi serije 7 122 u Dalmaciji voze na relacijama Knin-Zadar, Knin-Perković-Šibenik i Split-Kaštel Stari. Putničke vlakovi na relaciji Metković-Ploče voze klasične garniture sastavljene od jednog HŽ Bl vagona kojeg vuče lokomotiva serije 1 141. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Za Labinom je takvi čudni šum, opet izgleda dosta mediteranski. Vlak vozi ravnicom, ali oko su brda. Neke stajalište kod Labina- Prgomet ili Preslo. I krenemo ravnicom dalje. Ali malo dalje moramo ići dolje, gdje ima pruge Perković- Šibenik. Lijepi vidikovac iz upravljačnici!!! Opet stajalište, daleko od naselje. I nekoliko set metra dalje... Tamo je neka crkva na brdu i pod njim selo. Prijelaz ceste prije Perkovića: I opet brda Velebita... Za trenutak i ulazimo u kolodvor Primorski Dolac. Tamo je putnički vlak u suprotnom smjeru iz Knina za Split. Opet lokomotiva serije 2062 i 2 vagoni iz Goše. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Kolodvor Primorski Dolac i ovi putnički vlak: I opet krenemo dalje... Stajalište Donji Dolac. Zavoj prije Perkovića. Dalje krenemo mali dio putovanja po ravnici. Tamo dolje je Perković. Lijevo je vidjeti pruga iz Šibenika. Tamo bih htio nekada putovati, možda je isto slična pruga, kao ta za Split. ... i kad ne znam, imam dojam, da ova pruga za Šibenik krene dolinom. Ali od Perkovića nije mnogo vidjeti. Ulazimo u Perković. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 U Perkoviću je bio kod vlaka otpravnik, da nisam ništa slikao. Ali kad smo opet polazili, na bliskoj cesti vozio prigradski autobus- vjerojatno ima veze za vlak. I kad autobus je bio opet iz 80. godine (jedinstvena karoserija 1. generaciji), slikao sam ga. Stajalište Koprno. I opet prije planinama... ... ali mi krenemo po ravnici. Ali moramo prelaziti kroz brdo. Tamo dolje smo bili, negdje tamo je Perković. Ravnica između planinama. Kolodvor Unešić: Za Unešićom krene pruga kod ceste. Ali mnogo ljudi tamo ne živi. Mediteranska ravnica kod Unešića, ali svuda oko su planine. Ni more nije daleko. Ulazni signal nije u funkciji, i kad izgleda novo. Ovdje je već znati, da tamo je bio domovinski rat, često su vidjeti ruine kod pruge. Tako polako smo ne krenuli- ne znam, za što je tamo "službeno" takva niska brzina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Ulazimo u kolodvor Žitnjić. Kad krenemo dolje za dolinu, gdje ima Knina, je krajolik opet lijepi- dosta slični ima u Grčkoj na pruzi iz Soluna za Athene. Ovdje ima puno zavoja, ali na žalost kod prugi izgradili cestu i dosta dugi dio pruge nije dolina iz vlaka vidjeti. I opet ovaj "grčki" krajolik. Tako izgleda Regioswinger, kad smo krenuli za Drniš. Tamo ravnica dolje je naš trenutni cijelj. Drniš u dolini- tamo vlak dolazi za nekoliko minuta. I smo dolje... Ulazimo u kolodvor Drniš. Za Drnišom već krajolik nije totalno mediteranski, ali nešto između Dalmacijom i centralnoj Hrvatskoj (= srednjom Europom). Trenutno krenemo kroz selo Drniš, dobro je vidjeti ulazni signal iz suprotnog smjera. Negdje kod sela Siverić. Po ravnici krenemo za Knin. Cca. 1 kilometar dalje. I sada još 3 slike u okolici Knina, negdje oko sela, koje ima zanimljivo ime Kosovo. I ovo je danas sve. (Dobro) došli smo za Knin i tamo bih htio napisati još neki tekst. Ali je dosta kasno i mislim, da zadnjih 167 slike (imamo nešto oko 36 sata do kraja putovanja) do subote na večer stignem. Ne znam, da sutra će biti nastavak, ali u četvrtka sigurno! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keko Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Svaka čast! Čitam ovo skroz od početka teme... To je pravi avanturistički duh!!! Ja se sam sa sobom ne mogu dogovoriti da sjednem na vlak i odem do Budimpešte.... Jedva čekam nastavak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 (edited) Svaka čast! Čitam ovo skroz od početka teme... To je pravi avanturistički duh! Jedva čekam nastavak! Potpisujem od riječi do riječi. Jedna mala ispravka. Na nekim mjestima spominje se Velebit, a nije riječ o Velebitu. Zadnji izdanak planinskog masiva Velebita (Crnopac) završava kod kanjona Zrmanje između Gračaca i Knina. Edited April 20, 2011 by Stanley Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 ...a planine o kojima je ovdje riječ zapravo su Kozjak (prije Labina), odnosno Vilaja (oko Primorskog Dolca). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2062 036 Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Evo još par ispravaka: Kanal Sveti Ante je u Šibeniku, na ulazu u SG je Starigradski zaljev. Onaj prolaz gdje je svjetionik Ražanj se zove Splitska vrata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Možda je potrebno našem češkom prijatelju Dromolog-u objasnijti da je pruga od Splita do Ogulina tzv. Lička pruga puštena u promet tek za vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Evo jednog zanimljivog povjesnog prikaza o otvaranju i nastanku te pruge : Lička je pruga svečano otvorena 25. srpnja 1925. nakon više desetljeća čekanja na okončanje prometne izoliranosti Dalmacije. Otvorenje Ličke pruge je bila posebna svečanost, koja se u Splitu slavila tri dana, a započela je dolaskom prvih vlakova sa sjevera na jug. Grad je bio svečano okićen i rasvijetljen. Povodom otvorenja Ličke pruge sljedećih su dana održane mnogobrojne manifestacije, među kojima se ističu otkrivanje spomenika Marku Maruliću, otvorenje velike Jadranske izložbe, otvorenje Etnografskog muzeja u zgradi stare gradske vijećnice, veslačka i plivačka natjecanja za prvenstvo Jugoslavije, različiti banketi i koncerti. Svečano je bilo i u Šibeniku, koji je također dobio željeznički spoj sa Zagrebom i u kojem je također bio postavljen dio Jadranske izložbe. Prvi redoviti brzi vlak krenuo je iz Splita za Zagreb ujutro 26. srpnja 1925. Udobnost putovanja postupno se povećavala pa su od 15. svibnja 1926. na pruzi Split – Zagreb uvedeni spavaća kola i vagon-restoran. Svečanost otvorenja Ličke pruge bila je tim veća što se na ostvarenje željezničke veze između Dalmacije i Zagreba vrlo dugo čekalo. Razvoj dalmatinskih luka, napose splitske luke, već je u 19. stoljeću stvorio potrebu za izgradnjom željeznice koja bi povezivala obalu s unutrašnjošću, no austrijske državne vlasti za izgradnju duljih pruga na tom području nisu bile osobito zainteresirane. Ipak, lokalne su vlasti i splitska gospodarska komora tijekom druge polovice 19. i na početku 20. stoljeća stalno isticale zahtjeve za izgradnjom željezničkih pruga prema sjevernoj Hrvatskoj te prema Bosni i Hercegovini. Nakon sklapanja Austro-ugarske nagodbe 1867. situaciju je dodatno otežavala i potreba dogovora austrijskih i ugarskih vlasti za trase pruga koje bi prolazile kroz oba dijela dvojne monarhije. Posebni problem bila je i potreba odobrenja bosanskohercegovačkih vlasti. Mali pomak velikoga gospodarskog značenja bila je izgradnja željezničke veze Splita i Šibenika sa Siverićem koja je započeta 1874. a dovršena 1877. Izgradnjom te pruge Split i Šibenik dobili su i međusobnu željezničku vezu preko Perkovića. Godine 1888. pušten je u promet dio željezničke pruge od Siverića do Knina. No, na realizaciju pruge koja bi vodila od Knina prema Zagrebu i koja bi povezala Dalmaciju s europskom mrežom pruga valjalo je dugo čekati. Po terenskim i klimatskim uvjetima najpovoljnijom te po gospodarskom značenju najisplativijom smatrana je Unska pruga (Knin–Bihać–Bosanski Novi), no njezinoj se izgradnji usprotivila Ugarska. Stoga je nakon mnogobrojnih zahtjeva i rasprava prihvaćena gradnja Ličke pruge (Knin–Ogulin), koja je započela uoči Prvoga svjetskog rata, ali su ratne prilike njezinu gradnju prekinule. Izgradnja ličke dionice nastavljena je tek nakon rata u novoj državi Kraljevini Jugoslaviji. Promjena političkih prilika tada je ponovno omogućila i otvaranje rasprave o gradnji Unske pruge, no u tom je trenutku bilo lakše i isplativije dovršiti izgradnju pruge koja je već bila započeta. Nakon otvorenja za promet Lička je pruga imala mnogo veće značenje u putničkom nego u teretnom prometu. Ona je bitno utjecala na pomake u razvoju turizma na dalmatinskom području, povezavši Split i Šibenik sa sjeverom države i s Europom. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Možda je potrebno našem češkom prijatelju Dromolog-u objasnijti da je pruga od Splita do Ogulina tzv. Lička pruga puštena u promet tek za vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Evo jednog zanimljivog povjesnog prikaza o otvaranju i nastanku te pruge : Hvala lijepa, ali Lička pruga je između Kninom i Ogulino, dobro? Taj dio pruge će biti danas na večer, ali najkasnije u subote. Čitao sam o "austrijskoj" pruzi iz Splita za Siverić (i malo kasnije dalje za Knin), što je dio, o kojom sam pisao sada. Ali je zanimljivo, da većina zgrada na Ličkoj pruzi (glavno na dijelu Ogulin- Gospič) izgleda sigurno "ugarski", da kad nije bili izgrađene prije 1. svijetskog rata, morali biti u planu. O tome biti će u slijedečim dijelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Evo još par ispravaka: Kanal Sveti Ante je u Šibeniku, na ulazu u SG je Starigradski zaljev. Onaj prolaz gdje je svjetionik Ražanj se zove Splitska vrata. Hvala, u češkoj verziji moram ispraviti. Priznam, da sam tražio samo google earth i tamo nisu zemljopisni nazivi dobro. Kad sam se plovio, prosto sam video more i otoka i bio sam sretan:-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Jedna mala ispravka. Na nekim mjestima spominje se Velebit, a nije riječ o Velebitu. Dražen kazao na Ličkoj pruzi, da ova brda su Velebit i njego drugoj strani je more. Mislio sam, da Velebitom se zovu sve primorske planine, preko koje smo prolazili. Kako se zove planina na bosanskoj granici (koja je vidjeti u okolici Knina) opet ne znam. Priznam, da mene zanimaju ljudi i sve, što s njima veze- (javni) promet, naseljenje, gostionice+kuhnja, politika, jezici, povijest i slično. Ali o prirode mnogo ne znam, samo kad volim/ne volim neki krajolik. I za to dobro ne znam fizički zemljopis, za mene su to obično "neka brda". Još jedan put hvala, opet moram u češkoj verziji ispravit, da bih ne pisao neke greške, Čehi bi sljedeće mogli misliti, da tako je- i nije... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 (edited) Kako se zove planina na bosanskoj granici (koja je vidjeti u okolici Knina) opet ne znam. Dinara. P.S. Kakav si ti Čeh kad piješ vino pokraj toliko kvalitetnog piva? Edited April 21, 2011 by Stanley Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Kakav si ti Čeh kad piješ vino pokraj toliko kvalitetnog piva? Jer sam čudan Čeh Ne zna, zašto imam radije vino od piva. Pivo mogu, kad moram (na primjer kad iću s prijateljima, nema problema...), ali sam obično nemam tek na pivo. I u Češkoj nemamo dobro vino (jer smo dosta na sjeveru), da kad sam u mediteranu (ili u Mađarskoj), preferiram vino prije pivom... Ali svi prijatleji izvan Češkoj (Slovaci, Njemci, Poljaci, Litevci) su iz toga iznenađeni, jer Čehi su znani, da uvjek piju pivo. Ali ne svi:-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Sada bih htio nešto malo nastajati. Uskoro ulazimo u kolodvor Knin. Tamo je zanimljivo, da kolodvor je elektrificirani, i kad samo kolodvor- od Unskoj pruzi iz bosanskoga Bihaća. Prije Kninu vidimo most, dosta lijepi. Kad smo za mostom, vidimo teretni dio ovog kolodvora. Je dobro vidjeti, da kontaktna mreža je samo nad originalnima kolosijecima- mi krenemo po moderniziranoj pruzi, gdje kontaktnu mrežu nema. Šteta, kad bi bio iz Zagreba za Split električni promet, bio bi bolje. Na žalost elektrificiranje je bio ukinute točno u Kninu i to od "unskoj pruzi" koja od rata ne radi. Ova investicija nije bila ekonomična- 1987. elektrificirane i 1991, je bio promet ukinuti... Prije nama je grad Knin- oko ovoga velikoga brda. Konačno ulazimo u kolodvor Knin. Dobro vidjeti, da kontaktna mreža je nad originalnima kolosijecima, današnji kolosijeci su drugi. Malo dalje vidimo "žuti" radni vlak, kolodvor je veliki, ali nad glavnima kolosijecima već nema kontaktnoj mreži. Još minuta i smo na početku perona. Kolodvor izgleda lijepo, ali uvijek je dobro vidjeti ova prije ratna investicija... Kod peronu stoji na 2. kolosijeku jedan vagon- obična "Goša", vjerojatno neki putnički vlak- kad za Split vozi dvuvagonske garniture, da ovo mora biti za Zadar... Naš vlak u Kninu prirodno stoji, da tamo je bio otpravnik i sljedeći željeznički radnici. Za to sam slikao, kad smo opet polazili. Sjeverni kraj kolodvora je opet velik. I krenemo dalje- desno je bivša "unska pruga" za Martin Brod i Bihać u BiH. Mi vozimo po "ličkoj pruzi" za Ogulin, lijevo je pruga za Zadar. Malo kasnije krene "unska pruga" desno i smo izvan kninskog čvora. Htio bih nekada putovati "unskim prugom", ali čitao sam, da međunarodni dio Knin- Martin Brod (koji ima biti najlepiji), ne radi i je definitivno ukinuti. Na stranici ŽFBH sam video vozni red putničkih vlakova Bihać- Martin Brod, ali ne znam, da li radi. U svakim slučaju, žao mi je, da jednom iz najboljih prugom (kao mislim iz toga, što sam čitao i video) ne mogu putovati... I zadnji pogled na "unsku prugu". Tamo pod ovima planinama "unska pruga" krene... Šteta, da ne mogu putovati tamo. Mi krenemo dalje "ličkom prugom", koja je također lijepa i relativno nova. I kad "unska pruga" je novija. Ali slike biti ću u subote, kada bih htio putopis svršiti. Krajolik oko pruge (mislim, da se zove Lika, kad pridjev je "lička") je lijep, ali dosta srijednoeuropski i planine ili brda samo vidimo u daljini. Ali o tome slijedeće... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 23, 2011 Author Share Posted April 23, 2011 Danas bih htio putopis svršiti, jer sutra polazim za obiteljima u njemačkom Karlsruhe. Prethodno smo vidjeli željeznički čvor Knin, sada smo malo dalje. Na žalost nije moguće putovati "unskom prugom", da smo morali ići "ličkom prugom" unutar Hrvatskoj. Hvala lijepa za informaciju o povijesti ovoj pruzi, u hrvatskoj Wikipediji nema točnih informaciji. Neke umetne zgrade na pruzi izgledaju dosta "ugarski" druge su novije. Je znati, da pruga je bila izgrađena od Ogulina, da krenemo od novijih dijela za stariji. Kod Kninu sve izgleda zanimljivo- ni Austrijsko-ugarska monarhija, ni Tito. Prva takva zgrada je most kod Kninu, preko rijeku Unu. Dalje krenemo pod brdima stalno viši, da moramo prelaziti kroz brda nad dolinom, gdje ima Knin. 19 promile uspinjanja nad Kninem. Ovo je dosta, u Europi imaju glavne pruge obično do 15 promile, samo neke gorske pruge imaju više. Prvi tunel za Kninom- u dolini desno krene "unska pruga". Tunel ima zanimljivu arhitekturu portala, kao većina na ovim dijelu pruzi izgleda dosta specijalno. Još jedan tunel (bez portala, takvih je većina na taj pruzi)... ... i smo gore. Dalje je opet dosta čudni (ali lijepi) krajolik- ravnica, "suha" vegetacija mediteranskog tipa i planine u daljini. Točno u ovim mjestu Dražen kazao, da brda u daljini su Velebit i za njima je more. Da sam prvo mislio, da Velebit su sva primorska brda, hvala za ispravke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.