Jump to content

Cipelcug po kumrovečkoj pruzi: Klanjec - Draše, 26.02.2011


seabral

Recommended Posts

Prošle subote sam se probijao kroz džunglu i šikaru na napuštenoj pruzi Kumrovec - Zagorska Sela. Ove subote sam to ponovio na dionici Klanjec - Draše. Prema očekivanjima, ovaj put nije bilo prevelike džungle, jer pruga velikim dijelom prolazi kroz urbano područje, uz ceste i njive, a isto tako je i vremenski period od prolaska posljednjeg vlaka kraći nego kod prethodne dionice. Stoga se ovaj hodopis mogao mirno nazvati laganom šetnjom, u odnosu na prošlotjedni. Naravno, to mu nimalo ne umanjuje njegovu draž, bilo je i tu trnja i šikara, a isto tako i apokaliptičnih prizora nabujale vegetacije koja lagano ali temeljito guta sve pred sobom.

 

Udaljenost je nekih 6 km, a ovdje je karta za lakše snalaženje:

 

GE.jpg

 

Razmišljao sam da ovaj putopis nastavim u prethodnom (link), ali obzirom na to da se tamo razvila diskusija vezana na Šengen i EU, bolje je da otvorim novu temu.

 

Za razliku od prošlog tjedna kad sam išao autom, ovaj put sam se vozio u organizaciji HŽ-a (vlak/bus). Krenuo sam iz Stanleyevog kvarta, sa stajališta Vrapče

 

P2260008res.jpg

 

Stiže zelenko koji će me dovesti do Harmice

 

P2260013res.jpg

 

Harmica

 

P2260019res.jpg

 

U Harmici prelazim na bus. Bus je solidno popunjen, izbrojao sam preko 20 putnika, što je poprilično za jedno subotnje podnevno doba. I to pokazuje da itekako postoji potencijal za vlak :--)

 

U Klanjcu izlazim iz busa.

 

P2260020res.jpg

 

Kolodvor Klanjec. Bio sam tu prošli tjedan. Tada je bilo sunčanije i toplije. Jučer je bilo oko nule, a vide se i ostaci snijega koji je padao prošli tjedan.

 

P2260024res.jpg

 

Peron na kolodvoru ... uobičajeni prizor trave koja raste iz betona

 

P2260027res.jpg

 

Simpatična kolodvorska zgrada

 

P2260029res.jpg

 

I malo drukčije, iz žablje perspektive iz obližnjeg jarka

 

P2260031res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Početna kilometraža ovog cipelcuga

 

P2260030res.jpg

 

Ćenifa (Pfaff, je li dobro tako ? :mrgreen:)

 

P2260035res.jpg

 

P2260038res.jpg

 

P2260040res.jpg

 

Dok sam obilazio ćenifu, znatiželjna publika je došla gledati šta radim na njihovom terenu :--)

 

P2260036res.jpg

 

Kolodvorski peroni, pogled u smjeru Zagreba

 

P2260042res.jpg

 

No comment

 

P2260047res.jpg

 

Pogled u suprotnom smjeru, prema Kumrovcu i zgrada kolodvora Klanjec

 

P2260048res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krećem u smjeru Zagreba, prema Drašama ... ovo su još uvijek kolosijeci koji pripadaju klanječkom kolodvoru

 

P2260051res.jpg

 

P2260053res.jpg

 

P2260054res.jpg

 

P2260056res.jpg

 

"... sve će to prekriti ružmarin, snjegovi i šaš ...." :roll:

 

P2260059res.jpg

 

P2260061res.jpg

 

S lijeve strane nailazim na nekakvu šupu i zagledavam unutra

 

P2260065res.jpg

 

U lijevo dijelu ... signalne oznake, kolosiječni materijal i sl.

 

P2260067res.jpg

 

Desni dio je skroz propao :|

 

P2260069res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Desno od te šupe je još jedan dio u kojem nailazim na dvije drezine :shock:

 

P2260070res.jpg

 

Obzirom na okolnosti, relativno dobro još izgledaju .... još da imaju po čemu voziti ...

 

P2260072res.jpg

 

P2260073res.jpg

 

P2260075res.jpg

 

Pogled na šupu, drezine i poprečni kolosijek

 

P2260080res.jpg

 

P2260083res.jpg

 

S druge strane

 

P2260085res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Iskliznica koja godinama više ničemu ne služi

 

P2260088res.jpg

 

Ulazne kolodvorske skretnice, gledano iz pravca Zagreba

 

P2260091res.jpg

 

P2260114res.jpg

 

Neposredno pored ulaznih skretnica se nalazi ovaj ŽCPR

 

P2260109res.jpg

 

P2260115res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taj ŽCPR vodi prema graničnom prijelazu Mihanović Dol. Tuda sam se prošle subote vratio iz Kunšperka u Klanjec

 

P2260117res.jpg

 

Most na Sutli, koja u čitavom ovom kraju dijeli Sloveniju i Hrvatsku

 

P2260116res.jpg

 

A prošle godine sam tuda pohodio stari Bizeljski grad :--)

 

P2260120res.jpg

 

Signalizacija na ŽCPR je ćorava, kao i svuda drugdje na ovoj zanemarenoj pruzi :roll:

 

P2260118res.jpg

 

P2260123res.jpg

 

Nakon ŽCPR-a, pruga u smjeru Zagreba u blagom luku slijedi cestu ... o tome više u sljedećem nastavku

 

P2260125res.jpg

 

Komentari i nadopune su, kao i uvijek, dobrodošli. Nastavit će se ....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lijepe slike.

Ona ostava za dresine me podsjeti jednom davno kada sam kao osnovac išao na Istočnu prugu

da skupljam biljke za herbar, negdje oko 1966, pa par kilometara istočno od stanice Bistrik,

bila je jedna tako mala ostava za jednu dresinu, sa komadom kolosijeka koji je išao iz ostave

okomito na glavnu prugu. Međutim, mnogo prije nego je promet na toj pruzi zatvoren, ta ostava

je bila demontirana i uklonjena. To sam dobro zapamtio kada sam primijetio da ostave više

nema, jer mi je izgledala mnogo lijepo, i nekako egzotično.

Link to comment
Share on other sites

Ona ostava za dresine me podsjeti jednom davno kada sam kao osnovac išao na Istočnu prugu

da skupljam biljke za herbar, negdje oko 1966, pa par kilometara istočno od stanice Bistrik,

bila je jedna tako mala ostava za jednu dresinu, sa komadom kolosijeka koji je išao iz ostave

okomito na glavnu prugu. Međutim, mnogo prije nego je promet na toj pruzi zatvoren, ta ostava

je bila demontirana i uklonjena. To sam dobro zapamtio kada sam primijetio da ostave više

nema, jer mi je izgledala mnogo lijepo, i nekako egzotično.

Ovakva dresina, neoštećena i na mjestu, ostava na pruzi koja se ne koristi već duže vrijeme...to mi je najveće čudo. To mnogo govori o ljudima koji tu žive. Svaka čast!

Seabral, samo nastavi. Pravo je!

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Vjerujem da HZ nema te dresine u evidenciji..

Mogle bi se "pozajmiti" :mrgreen:

(ovo balkanac u meni progovara)

baš bi ju se moglo aktivirat i peljat se sim pa tam po toj pruzi :)

baš sam ja razmišljo već odavno napravit neki kao bicikl koji bi išo po pruzi, makar ga nebi imo di vozit...al sad vidim da bi baš imao di :D

BTW. super putopis :)

Link to comment
Share on other sites

Ćenifa (Pfaff, je li dobro tako ? :mrgreen:)

Ma, izvanredno! KlapKlap.gif Ufao bih se reći da si prirodno nadaren ćenifolog Krepah.gif

 

No, šalu na stranu, ovaj nastavak je još bolji. Trebalo je proteći razdoblje fermentacije. A još i drezine... Ima Miroslavfl pravo - to treba otuđiti i staviti u funkciju upravo na toj pruzi. A nek se smatra

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

Nakon ŽCPR-a, pruga u smjeru Zagreba u blagom luku slijedi cestu ... o tome više u sljedećem nastavku

 

P2260125res.jpg

 

Komentari i nadopune su, kao i uvijek, dobrodošli. Nastavit će se ....

Ova krivina je razlog zašto je najveća brzina 80km/h. Kod zadnjeg remonta trebalo je ispeglati tu krivinu za 100km/h ali se odustalo. Kumrovačka pruga je trebala biti pomoćni pravac od Zagreba prema Mariboru i Ljubljani u slučaju zatvaranja magistrale između Dobove i Z.Mosta.

Link to comment
Share on other sites

Ja opet malo o Istočnoj pruzi, i neka moja razmišljanja o bivšim vremenima.

Nadam se da ne zamaram, ali ova dresina me natjerala na to.

Sjećam se da sam kao dijete, negdje oko 1970, sa mojim roditeljima

bio u posjeti njihovim prijateljima u Olovu, koji su, koje li slučajnosti,

živjeli u zgradi odmah pored, tada već napuštene uskotračne stanice.

Naravno, na moju molbu, pustili su me vani, i ubrzo sam počeo da istražujem

po napuštenim kolosijecima. Pored jednog magacina uz sami kolosijek,

pronađem odbačenu dresinu, u obliku bicikla. Pokušao sam da ga dignem,

ali ta stvar je bila preteška za mene. To biciklo je bio polomljeno i zarđalo

u tolikoj mjeri da sam znao da je nemoguće provozati se na njemu,

ali sam jednostavno htio da vidim kolika je težina. Tako je vožnja na

takvoj vrsti željezničke opreme ostala moja neispunjena želja.

 

Kada je Istočna pruga ukinuta 1976, pa do njenog demontiranja 1982,

proteklo je više od šest godina. Cijelo to vrijeme uskotračna pruga

je bila tu, upotrebljiva, ali neiskorišćena. Na nesreću, to su ujedno bile

moje "lude godine," kada su neke druge stvari prirodno višeg prioriteta.

Da mi je da sam tada imao ovu pamet, mogao sam tih šest godina napraviti dresinu,

pa obići stotine i stotine kilometara uskotračne pruge, snimiti bezbroj fotografija

sa uskotračnom prugom, tunelima, mostovima i željezničkim stanicama, ...

ali nisam. Možda je tako bolje, jer vjerojatno da jesam, ne bih preživio vrijeme kad su to sve skinuli.

Link to comment
Share on other sites

Ja opet malo o Istočnoj pruzi, i neka moja razmišljanja o bivšim vremenima.

Nadam se da ne zamaram, ali ova dresina me natjerala na to.

Ne zamaraš, Milane, ni najmanje. Ovo su vrlo interesantna sjećanja i razmišljanja o drezinama. I ja sam, kao i ti, često znao razmišljati o vožnjama drezinama po napuštenim prugama, a uvjeren sam da i mnogo drugih railfanova razmišlja na isti način. Na kraju krajeva, u današnje doba imamo dosta primjera komercijalizacije organiziranih vožnji drezinama upravo po takvim napuštenim prugama.

 

Gledajući ovu drezinu u Klanjcu, i mene je odmah vukla želja da ju izvučem na prugu i da krenem u vožnju, ako ništa drugo do prvog drveta koje raste nasred pruge. Stoga mi je izuzetno interesantno čitati slična slične ideje i razmišljanja od Milana, Zagija, Miroslava, Pfaffa, Ćire i drugih forumaša :--)

 

 

Ova krivina je razlog zašto je najveća brzina 80km/h. Kod zadnjeg remonta trebalo je ispeglati tu krivinu za 100km/h ali se odustalo. Kumrovačka pruga je trebala biti pomoćni pravac od Zagreba prema Mariboru i Ljubljani u slučaju zatvaranja magistrale između Dobove i Z.Mosta.

Pretpostavljam da bi peglanje na 100 km/h zahtijevalo dosta prostora, jer ovaj čitav zavoj čini skoro 90 stupnjeva. U tom slučaju bi trebalo izmještati i cestu, a to sve se nalazi usred naseljenog područja ... sve skupa mi to, ovako laički, fakat djeluje jako kompleksno.

Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam da bi peglanje na 100 km/h zahtijevalo dosta prostora, jer ovaj čitav zavoj čini skoro 90 stupnjeva. U tom slučaju bi trebalo izmještati i cestu, a to sve se nalazi usred naseljenog područja ... sve skupa mi to, ovako laički, fakat djeluje jako kompleksno.

Pa ljudi moji nije brzina na čitavoj pruzi bila ograničena na 80 km/h zbog jedne krivine? Postoji nešto što se zove "Ograničena brzina", samo za to mjesto, za tu krivinu i tjeraj dalje ako može 150 km/h. To se signalizira i stvar riješena! Drugi je problem ako takvih mjesta ima više i koja su uzastopna...

 

 

Al sam potrefio za onu dresinu...Svima nam je u glavi proradila skrivena želja za vožnjom njome...još kada bi nas bilo više, pa da se okupimo, sa dozvolama, jedan dio pruge očistimo. Kaj velite?

 

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Al sam potrefio za onu dresinu...Svima nam je u glavi proradila skrivena želja za vožnjom njome...još kada bi nas bilo više, pa da se okupimo, sa dozvolama, jedan dio pruge očistimo. Kaj velite?

Imam motorku i dobru flaksericu... Ako se nađe dobrovoljac da peče roštilj dok mi radimo, taj sam...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Imam motorku i dobru flaksericu... Ako se nađe dobrovoljac da peče roštilj dok mi radimo, taj sam...

 

Ja sam isto za takvu akciju.

Još kad bi dobili dozvolu HŽ-a da im malo očistimo prugu u zamjenu za vožnju.....

Link to comment
Share on other sites

Pustimo drezinu i drvosječu. Seabral još nije stavio nastavak, a ka'će ne znamo :wink: .

Bit će danas navečer, kad pripremim tekst i fotke :--)

Link to comment
Share on other sites

Nakon što smo se svi složili da bi drezina na ovoj pruzi bila prava stvar za nas, krećemo dalje prema Drašama.

 

P2260128res.jpg

 

Pruga čini veliki desni zavoj od nekih 90 stupnjeva, a mali.paja je pojasnio da je u prošlosti bilo planova i ideja da se taj zavoj ispegla.

 

P2260129res.jpg

 

P2260133res.jpg

 

Jadni ostaci signalizacije

 

P2260132res.jpg

 

Pruga prati cestu i šetnicu. Prema riječima mještanke koja je palila travu ispred kolodvora, pruga uz šetnicu se dosta često čisti i održava

 

P2260137res.jpg

 

P2260141res.jpg

 

Pogled na drugu stranu, prema Klanjcu

 

P2260142res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hodanje po pruzi nije moglo proći nezapaženo ... ovaj cucak živi neposredno uz prugu, a vjerojatno nikad u svom životu nije vidio vlak :roll:

 

P2260143res.jpg

 

Novi miljokaz, negdje na pola zavoja

 

P2260148res.jpg

 

P2260149res.jpg

 

U daljini me prati još neki railfan ? :--)

 

P2260153res.jpg

 

Pogled mi pada i na crkvicu iznad spomenika Mihanoviću ... kad sam ju prošlog tjedna fotkao, bila je obasjana suncem

 

P2260152res.jpg

 

Na kraju ovog velikog zavoja se razdvajaju putanje ceste i pruge

 

P2260154res.jpg

 

Trasa pruge vodi kroz njive

 

P2260157res.jpg

 

Prijelaz preko pruge je interesantno osiguran :--)

 

P2260158res.jpg

 

P2260159res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odavde nadalje caruje vegetacija

 

P2260160res.jpg

 

Pogled unatrag

 

P2260162res.jpg

 

Iako je pruga zarasla, ovo je sjajno u odnosu na prošlotjednu dionicu Kumrovec - Zagorska Sela

 

P2260165res.jpg

 

Ravnica i prve ovogodišnje cice mace ispred mene

 

P2260168res.jpg

 

P2260169res.jpg

 

Ponovno bacam pogled na stari Bizeljski grad u daljini

 

P2260172res.jpg

 

P2260173res.jpg

 

Vegetacija čini zanimljive oblike na zapuštenim tračnicama

 

P2260174res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Novi miljokaz ... ovaj put u grabi

 

P2260176res.jpg

 

ŽCPR preko poljskog puta

 

P2260180res.jpg

 

Oronuli stari prometni znakovi osiguravaju prijelaz preko kojeg ništa ne prelazi

 

P2260181res.jpg

 

P2260183res.jpg

 

Približavamo se stajalištu Gredice .... još 1 km

 

P2260187res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na ovom ravnom dijelu pruge vegetacija polako ali sigurno pobjeđuje tehnologiju

 

P2260192res.jpg

 

P2260195res.jpg

 

P2260196res.jpg

 

Prizori su ponekad potpuno apokaliptični

 

P2260199ares.jpg

 

P2260202res.jpg

 

Još malo signalnih oznaka

 

P2260203res.jpg

 

Miljokaz u šikari

 

P2260205res.jpg

 

Na momente je podloga pruge potpuno isprana ...

 

P2260210res.jpg

 

... pa pruga stoji na pragovima bez tucanika ...

 

P2260212res.jpg

 

... a ima i dosta trulih pragova. Čini mi se da je ovo močvarno područje

 

P2260215res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zadnji zavoj prije stajališta Gredice

 

P2260223res.jpg

 

... koje se nestvarno pojavljuje usred carstva vegetacije

 

P2260224res.jpg

 

Na prvi pogled, sve je tu ... i peron, i rasvjeta, i nadstrešnica ...

 

P2260225res.jpg

 

Pogled iz bližega ipak odaje da ovdje dugo nije bilo putnika ...

 

P2260233res.jpg

 

... a ni vlakova

 

P2260235res.jpg

 

Pogled s obližnje njive

 

P2260237res.jpg

 

Nadstrešnica je potpuno očuvana

 

P2260241res.jpg

 

P2260242res.jpg

 

Čak je i koš za smeće još ovdje

 

P2260258res.jpg

 

Naziv stajališta se još može razaznati

 

P2260246res.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...