Jump to content

Cipelcug-džunglopis: Kumrovec - Zagorska Sela, 19.02.2011


seabral

Recommended Posts

Svi znate, u voznom redu postoji onaj mali piktogram autobusa uz broj vlakova…strašno je da se vidi češće i češće. Na primjer, kod vlakova daruvarske pruge…Ne bojite se da će situacija biti ista? Ukidanje vlakova, pa uvod autobusa, pa izgubljena pruga pod drvećem i šikarom… Nadam se da neće biti tako, a zar se ne sliči situacija?

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Svi znate, u voznom redu postoji onaj mali piktogram autobusa uz broj vlakova…strašno je da se vidi češće i češće. Na primjer, kod vlakova daruvarske pruge…Ne bojite se da će situacija biti ista? Ukidanje vlakova, pa uvod autobusa, pa izgubljena pruga pod drvećem i šikarom… Nadam se da neće biti tako, a zar se ne sliči situacija?

 

Pa sad, ovo je malo drugačije, ovdje se radi o pruzi koja je ide našim i slovenskim teritorijem, pa tu politika dosta igra ulogu, ali da se darovarskoj pruzi može isto desiti to se slažem...

Link to comment
Share on other sites

Pa sad, ovo je malo drugačije, ovdje se radi o pruzi koja je ide našim i slovenskim teritorijem, pa tu politika dosta igra ulogu, ali da se darovarskoj pruzi može isto desiti to se slažem...

 

Inače, ima li nekoga iz Daruvara tko nam može nesto ispričati o tome?

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Kolko sam skužil, večina pruge je u dobrom stanju, samo su neki ficleki zarasli i u lošem stanju..Jel moguće da cijela pruga zbog toga ispašta?

Krivo si skužil.

Remont je obavljen osamdesetih godina na dionici Vukovo Selo - Kumrovec. U međuvremenu je remontirana i dionica Savski Marof - Harmica. Ti dijelovi su prilagođeni za 20 t/os i brzine od 80 km/h (a moglo bi i više).

Ficleki koji nisu remontirani su Harmica - Vukovo Selo (cca 3 km) i Kumrovec - Zagorska Sela - DG (cca 5 km). Na slovenskoj strani pruga je u dobrom stanju (20 t/os).

Ali je sve od Harmice do granice prema Imenom, otkako je prekinut promet, zaraslo u šikaru, bez obzira remontirano ili ne. Grehota je na kubus da tako dobra pruga propada, a osim lokalnog putničkog prometa mogla bi poslužiti i kao alternativni smjer u slučaju izvanrednih događaja. Inače, ova pruga skraćuje smjer od Zagreba prema Mariboru i Austriji za 32 km u odnosu na trasu preko Zidanog Mosta.

Jedan od uzroka zapuštenosti pruge su granični sporovi koji još uvijek nisu razriješeni (pruga na više mjesta prelazi državnu granicu). To bi trebalo (valjda?) biti riješeno nakon što Hrvatska uđe u EU.

Edited by Stanley

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Granični sporovi?? Pa lako ih se rješiti.. Neka pruga bude granica, desno od pruge je Hrvatska, lijevo Slovenija :ljut3

Ova ti je dobra. :mrgreen:

O problemima vezano uz granicu već smo razglabali u ovoj temi (tu si i ti stavljao neke fotografije):

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/60-savski-marof-kumrovec/page__p__334377__hl__Kumrovec__fromsearch__1#entry334377

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ili jos kasnije - kad (tj. ako ikad) udje u Sengenski rezim.

 

 

Koliko mi je poznato - Hrvatska i JESTE u Šengenskom režimu,jedino nije u EU,a ka'će - ne znamo...Tako je i sa suprotne obale Dunava...

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Koliko mi je poznato - Hrvatska i JESTE u Šengenskom režimu,jedino nije u EU

Ti si u krivu; Hrvatska nije u šengenu a biti će najranije dvije godine od datuma ulaska u EU.

Da je Hrvatska u šengenu, tada uopće ne bi postojale granične kontrole između HR i SLO koje Seabral više puta spominje u svom šikaropisu.

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na tzv BELI ŠENGEN,tj. bezvizni režim,na čega se Šengenski sporazum uglavnom odnosi.Hrvatska,pa i Srbija,ako jednom,(ne)dao Bog i uđe/uđu u EU onda neće biti graničnih kontrola.To je jasno.

 

Okay,malo misunderstandinga nije na odmet... :mrgreen:

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na tzv BELI ŠENGEN,tj. bezvizni režim,na čega se Šengenski sporazum uglavnom odnosi.Hrvatska,pa i Srbija,ako jednom,(ne)dao Bog i uđe/uđu u EU onda neće biti graničnih kontrola.To je jasno.

 

Okay,malo misunderstandinga nije na odmet... :mrgreen:

 

 

Opet krivo... to sto nama ne treba viza je posljedica raznih medjudrzavnih sporazuma koji postoje od prije primjene Schengenskog sporazuma.

Zahvaljujuci tome uopće se ne sjećam kada smo trebali vize za putovanje u Njemačku ili Austriju. U Italiju, Mađarsku i Sloveniju mozemo sa osobnom iskaznicom ali npr. za Austriju trebamo putovnicu.

Schengen itekako vrijedi za nas.... samo je malo mekši.

Najbolji primjer je kada putuješ u Italiju koja redovno ima kontrole na granici sa Slovenijom (iako su Schengenske granice u biti vanjske granice Slovenije). Hrvatske tablice uopće ne doživljavaju i prolaziš bez zaustavljanja no Rumunjske i Bugarske rastavljaju na djelove.

Link to comment
Share on other sites

Onda računajmo. Bude li Hrvatska EU-članica ove godine, šengenska granica će biti otvorena najranije u 2013. Još dvije godine, a zatim se mora odstraniti od šikare i uvoditi novi vozni red. To bi bilo najbolje. Ali ima nekoliko pitanja:

Da li će se primjećivati: -da ova pruga uopće nije zaslužila zatvaranje?

-da je ta relacija moguće skraćenje prema Mariboru i Beču?

-da je cijelo Zagorje jedina regija u kojoj bi bilo dobro povezati slovensku i hrvatsku stranu?

(…)

 

U Europskoj Uniji ima mnogo regionalnih vlakova bez obzira na granice. Naravno to se češće događa u zapadnom dijelu Europe. Povezanost npr. Njemačke i Češke, Francuske i Italje je odlična. A na drugoj stani, između Mađarske i Slovačke je iz godine u godinu strašnije. (Ako nekoga to zanima, dugo bih mogao pričati o tome…)

 

Al’opet o kumrovečkoj pruzi: prema mom mišljenju ima šansa u uvodu novih vlakova Zagreb-Celje, Zagreb-Maribor ili Zagreb-Maribor-Graz.

 

Kad bismo organizirali dobrovoljnu akciju za očišćenje ove šikare, rado bih se pridružio, bez obzira na dugo putovanje. Hajdemo! :)

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Problemi s granicama su umjetni problemi koje se uz malo volje da sjajno riješiti. Što fali međudržavnim ugovorima koji bi regulirali da bez obzira na trasu pruge ljudi bez putovnice i bez graničnih kontrola mogu ulaziti i izlaziti u mjestima koja su u Hrvatskoj? Čekanje šengenskog režima i ulaska u EU je kao čekanje da se problem riješi sam od sebe...hoće li?

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Onda računajmo. Bude li Hrvatska EU-članica ove godine

Nažalost, Hrvatska će postati članicom najranije 1.1.2013. Znači (opet nažalost) šengena nema barem još 4 godine...

 

 

Kad bismo organizirali dobrovoljnu akciju za očišćenje ove šikare, rado bih se pridružio, bez obzira na dugo putovanje. Hajdemo! :)

Kad bi HŽ organizirao tak nekaj (nema šanse) i za npr. odrađenih 200 radnih sati davao doživotnu P1 kartu... bio bih prvi u redu za prijave. :)

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dečki, treba mi vaša pomoč; gdje točno se nalazi kolodvor Kumrovec?

Naime kad gledam zemljovid na Google Maps, vidi se kolosijek koji se odvaja od pruge, a i kvaliteta zračne snimke nije baš nešto.

 

PS: mislim, da sam ga pronašao na snimki, ako je to ono, što mislim da je.

Edited by hyperion
Link to comment
Share on other sites

Može mi netko objasnit tu situaciju? Kolosijek, koji se odvaja od glavne pruge i prolazi kroz Kumrovec. U vezi s Titom?

 

untitled.jpg

Čudno je to ... nema tamo nikakvog dodatnog kolosijeka. Pruga prelazi na teritorij Slovenije odmah iza kumrovečkog kolodvora i vraća se u Hrvatsku par kilometara dalje, kod spomenika Mihanoviću kod Zelenjaka. Druge trase nema ... a mislim da je nikada nije ni bilo.

Link to comment
Share on other sites

Čudno je to ... nema tamo nikakvog dodatnog kolosijeka. Pruga prelazi na teritorij Slovenije odmah iza kumrovečkog kolodvora i vraća se u Hrvatsku par kilometara dalje, kod spomenika Mihanoviću kod Zelenjaka. Druge trase nema ... a mislim da je nikada nije ni bilo.

Dobro misliš. Kolosjeka što ga je prikazao hyperion nikada nije bilo.

Meni to više liči na nečiju bistru ideju da se izbjegne prolazak kroz slovenski teritorij. Što je u nacrtanom obliku nemoguće, jer se ulazne skretnice kolodvora Kumrovec iz smjera Klanjca nalaze u neposrednoj blizini mosta na Sutli tj. granice. A ulazni signal je na slovenskom teritoriju. Izlaz iz Kumrovca na ovaj fantomski kolosijek bio bi moguć jedino preko okretaljke :mrgreen: , ili bi se cijeli kolodvor morao pomaknuti prema sjeveru.

Usput i jedna mala ispravka. Pruga iz Kumrovca se u Hrvatsku vraća nekoliko stotina metara prije stajališta Zelenjak (koje je na hrvatskom teritoriju), pa opet prelazi u Sloveniju ispred tunela i na drugom kraju tunela se vraća u Hrvatsku.

Evo mosta gdje se pruga iz Kumrovca prvi put vraća u Hrvatsku, u pozadini brdo Kunšperk, snimka iz 1968. godine:

 

staraslika0002.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nadam se da se autor (i ostali) neće ljutiti što ovdje stavljam jednu snimku s kolodvora Kumrovec iz nekih boljih vremena. :wink:

Ovu fotku nedavno sam iskopao i dao je skenirati. Mislim da je to bilo 1987. ili 1988. Sa suprugom i kćerkicom došao sam posjetiti Kumrovec. Naravno vlakom. Prije pješačenja u selo spopala me ''potreba za eliminacijom'', vulgo za ćenifom. Foto by ex-baba:

 

kumrovec.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Nadam se da se autor (i ostali) neće ljutiti što ovdje stavljam jednu snimku s kolodvora Kumrovec iz nekih boljih vremena. :wink:

Naravno, autor teme se neće ljutiti. Dapače :palac:

Samo ti i dalje marljivo kopaj po svojim arhivama ... tu se fakat nađe vrlo interesatnih fotki :--)

Link to comment
Share on other sites

Koji vlakovi su vozili ovuda kad je još bilo prometa?

Nisi precizirao na koje razdoblje misliš, pa evo onoga što pamtim iz svojih putovanja (od 1963. do ukidanja prometa).

Putnički vlakovi:

- Zagreb - Kumrovec - Zagreb (popodnevni iz Zagreba je neko vrijeme vozio do kolodvora Imeno; vraćao se na večer)

- Kumrovec - Savski Marof - Kumrovec (mješoviti vlak s teretnim vagonima - kada ih je bilo)

- Zagreb - Kumrovec - Celje - Zagreb

- Celje - Klanjec - Celje

- Ljubljana - Celje - Kumrovec - Ljubljana

- Celje - Kumrovec - Celje

Vuča:

- parne 01 i 11 za putničke vlakove Zagreb - Kumrovec - Zagreb, 53 za putnički Celje - Klanjec - Celje

- dizel 642/2041, 646/2043, Macosa, 813 (Zagreb - Kumrovec - Celje - Zagreb, Celje - Kumrovec - Celje), talijanski motornjak (OM?) Ljubljana - Celje - Kumrovec - Ljubljana

Vagoni:

- Baat, Švicarci (ne znam oznaku), nedjeljom ponekad Al + Bl (tipa X i Y)

- za praznike je bilo i izvanrednih vlakova Zagreb - Kumrovec; to se, naravno, odnosi na razdoblje prije 1990.

Na mojoj zadnjoj vožnji ovom prugom, godinu-dvije dana pred ukidanje prometa, vlak je vozio na relaciji Savski Marof - Kumrovec (u Savskom Marofu se moralo presjedati). Garnitura: 2043 + 2 Švicarca.

Možda sam nešto i propustio, pa će me drugi dopiniti. Ako te još nešto zanima samo pitaj. :wink:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...