Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Australija + NZ

Recommended Posts

an_smiley.gif

Auckland, najveći grad NZ-a s oko 1.3 miliona stanovnika rastegnut na površini gotovo kao trećina Istre.

Kakvo je bilo stanje prevoza prigradskom željeznicom govori podatak da je broj putnika koji koriste prigradsku željeznicu tek prošle godine je dosegao broj putnika iz 1955, milion mjesečeno. Ma kako taj podatak zvučao čudno on je točan. Auckland je tada imao trećinu današnjih stanovnika. Najniži broj putnika je bio 1994, svega oko 60.000 mjesečno (tu sam i ja uračunat). Ukupna dužina prigradske mreže je relativno mala - 119 km + 10 km za Manaku central koja će biti otvorena za tjedan dana. Najveí dio je dvokolosječan. Usprkos male dužine pruge su položene tako da su u centru razvoja prema zapadu i jugu. Pruga je kao i u cijelom NZ kolonijalne širine (1067 mm). Prva linija prigradske željeznice je napravljena 1873 kao dio pravca prema Wellington-u.

 

auckland-map.png

 

Promjena odnosa prema javnom prijevozu u Aucklandu je počela početkom devetestih godina kad se shvatilo da bez obzira na širinu prilaznih puteva oni nikad neće biti dovoljni da podmire kretanje ljudi prema gradu i izvan njega, pogotovo u špici radnih dana. Sjećam se da je i vikendom bilo problema jer je za dionicu od 5 km koja u blizini centra bilo potrebno ponekad i pola sata autom.

Brojčani preokret u korištenju prigradske željeznice je počeo početkom ovog stoljeća izgradnjom nove željezničke stanice (Birtmorat) u centru grada na mjestu nekadašnje željezničke stanice koja je zatvorena 1930 godine. Priča o novoj stanici je na neki način tragikomična jer je to jedna od rijetkih stanica u svijetu koja je aktivirana nakon što je bila napuštena i srušena a na njenom prostoru napravljen poslovne zgrade i terminal za autobuse. Razlog zatvaranja stanica je dragocjenost prostora u centru grada. Nova stanica (Strand) koja je izgrađena 1930 bila je udaljena oko 2 kilometra od centra, a u centar se dolazilo tramvajem dok tramvaji nisu bili ukinuti. Tada je već počelo opadanje broja putnika, a i ukidanje međugradskih i lokanih putničkih vlakova. 2003 godine nakon više od 70 godina stanica se vratila ali ovaj put ispod zemlje. Stanična zgrada stanice (Strand) koja je zatvorena 2003 godine preuređena je u kasino, a peroni zapušteni. Kako stoje stvari izgleda da će i toj stanici, bar njenim peronima biti udahnut novi život jer kapacitet Birtmorat-a je gotovo 100% iskorišten. Dva perona su obnovljena i služit će za prihvat putnika u vrijeme ragbi prventstva, a moguće je da bude korištena kao terminal za međugradski promet kad krene putnički vlak Hamilton – Auckland (105 južno od Auckland-a, grad s 150.000 stanovnika).

 

800px-Britomart_Outside_Facade.jpg

 

Britomart_underground_train_terminal.jpg

 

Britomart01.jpg

 

Uz izgradnju nove željezničke stanice koja je sad u centru grada nedaleko od ferry terminala, pristupilo se obnovi prometnijih stanica i gradnji dvojnog kolosjeka na zapadnoj liniji. Za vrijeme mog boravka u Aucklandu koristio sam zapadnu liniju radnim danima bez obzira što je frekvencija vlakova u špici bila na pola sata, a u ostalo vrijeme svakih sat vremena. Subotom je bilo nekoliko vlakova, a nedjelja je bila bez vlaka. Danas je frekvencija u špici 10 – 15 minuta, a ustalo vrijeme dvadeset minuta do pola sata. Subotom i nedjeljom vlakovi voze uglavnom svakih pola sata.

Na prvoj slici je stanica Newmarket, obnovoljena prije nekoliko godina, a na drugoj kako je izgledala prije obnove. Stanica Newmarket je po broju putnika odmah iza gradske stanice Britomart.

 

800px-ADC_858_past_Platform_1_at_Newmarket.jpg

 

Newmarket_Old_Train_Station_From_Remuera_II.jpg

 

Vozni park je šaren i uglavnom se sastoji od polovnih vlakova kupljenih van NZ. Većina DMU je došla 1993 iz Perth-a i dobar dio je moderniziran (NZR ADL class). 1993 se smatra godinom početka revitalizacije prigradske željeznice. Putovanje tim DMU je bilo prilično neugodno što zbog buke što zbog lošeg stanja tračnica kojih će obnova tek krenuti nekoliko godina kasnije. Ne sjećam se da je tada vlak išao brže od 40-ak kilometara na sat. Ljuljanje nije bilo za osjetljive želuce. Zbog malog broja putnika vlak je obično imao dvije jedinice. Mjesta za sijediti je bilo ko u priči, a većina putnika se odnosila jedan prema drugom gotovo kao članovima obitelji.

 

800px-NZ_ADK_class.JPG

 

adk684.jpg

 

adc860.jpg

copyright nzrailphotos.co.nz

 

Povećan broj putnika koncem devedestih inicirao je uvođenje preinačenih Rail Mark2 putničkih vagona s dizel lokomotivom na jednom kraju i upravljačkom jedinicom na drugom kraju. Sadašnje kompozocije imaju do 6 putničkih vagona i to je maksimalni prihvatni kapacitet većine stanica.

 

SD_masterton.jpg

 

SD_masterton2.jpg

 

RM class DMU se koristio za međugradski prijevoz kojeg nema već skoro deset godina ali kako napisah mogao bi ponovo krenuti prvo na relaciji Hamilton – Auckland. Turistički vlak Wellington – Auckland ne računam (putovanje je predivno). RM DMU su sačuvani i u dobrom su stanju. Povremeno se koriste za turistička putovanja na sjevernom otoku.

 

rm24.jpg

 

Slijedeći korak u razvoju prigradske željeznice u Auckland-u je elektrifikacija koja je bi trebala biti završena u slijedeće dvije godine. Wellington je to davno napravio. Ovaj put NZ naručuje posve nove EMU. Kako sada stvari stoje bit će naručeno 40 EMU-a (po tri jedinice) i dodatnih 16 električnih lokomotiva. Sistem je 25kV. Brzina bi bila do 110 km/h. Kad krene prvi... javit ću.

Daljnji plan razvoja prigradske mreže predviđa spajanje aerodroma s gradom kao i gradnja tunela kroz centar grada kako bi se povećala propusna moć Britomart stanice koja bi time dobila prolazne perone i udvostručila kapacitet. Niti za jedan od ta dva projekta ne postoji čvrsti datum, a niti osiguran novac. Grad je spreman dati preko polovine sredstava ali centralna vlada se još uvijek nećka mada je izvjesna važnost Aucklanda u koje živi gotovo trećina stanovnika NZ-a. Vjerojatno je da će se to dogoditi jer bi se tim tunelom riješio i javni prijevoz u samom centru grada s tri dodatne stanice, a željeznica postala daleko atraktivnija od privatnog prijevoza.

 

auckland-rail-dream_copy.jpg

 

Medo

 

P.S. 21 stupanj. Oblačno. Sutra sunčano taman kako spada jer se spremamo na roštiljadu u susjedstvu. Naravno mi nosimo čevape, ražnjiće i friško napravljene lepinje...

Jučer smo konačno dobili još brži net doma. Naime ja dijelim bežični s nekoliko susjeda. Da ne djelim plaćao bi oko $ AUS 70 na mjesec, ovako me dođe nešto manje od deset dolara i nemam brige jer profesionalac održava, a nitko od nas ne skida filmove.... pripadamo u zreliju grupu građana osim jednog člana (koji je povremeno prisutan). Ovo nije rijedak običaj ovdje.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Wellington, drugi grad po veličini na NZ (400.000 stanovnika) i glavni grad države. Mjesto gdje će te naći držaće na ulici kako vas nebi vjetar otpuhao. Slijetanje na aerodrome je uvijek nezaboravno iskustvo jer nikad niste sigurni hoće li pilot nešto zakačiti pri spuštanju.

800px-Lambton_Harbour%2C_Wellington.jpg

 

Auckland i Wellington su jedini gradovi na NZ koji imaju redovni prigradski promet. U prošlosti su bila još dva grada ali jeu njima prigradski promet ukinut krajem 70 tih. Christchurch u planovima obnove (zadnja procjena 20 milijardi) ima šansu ponovnog uvođenja prigradskog prometa. Dunedin razmatra ponovno uvođenje i računa(?) na DMU iz Aucklanda nakon završene elektrifikacije u Auckland-u.

 

Prigradski promet u Wellingtonu je počeo 1874 otvaranjem prve željezničke linije i to prema sjeveru, dio budućeg pravca prema Aucklandu. Koncem 30 tih godina počela elektrifikacija linija (1500 V DC) i danas je većina prigradskih linija elektrificirana i u većem djelu dvokolsječne. Prigradske linije pokrivaju 5 pravaca u dužini od 154 km, a od toga je 95 km elektrificirano. Izuzetak je linija prema Masterston -u (Waiararapa linija dužine 94km).

 

800px-WellingtonRailMap.png

 

Nova željeznička stanica u Wellington otvorena je 1937. Prije toga su postojale dvije stanice jer su prigradske linije bile u privatnom vlasništvu. Koncem 20tih godina vlada je preuzela željeznice i prostor oko današnje stanice, objedinvši prijašnje stanice u jednu. Privremena zgrada nestala je u požaru, a izgradnja nove zgrade godinama se odugovlačila jer nitko nije imao iskustva s novim protupotresnim standardima koji su usvojeni nakon katastrofalnog potresa u Napier-u. Zgrada stanice je bila jedna od prvih velikih građevina na NZ koje su građene poštujući novi standard. Stanica ima 9 perona.

WellingtonRailwayStation_14May2003_JChristianson.jpg

 

5087176401_4998390c59_b.jpg

Copyright JA 1250

 

Wellington je također jedini grad na NZ koji je nakon ukidanja tramvaja (1972) uveo i zadržao trolebuse. Ispred stanice je stajalište za 8 od 11 trolebusnih linija.

 

777px-Wellington_-_first_DesignLine_trolleybus.jpg

 

Vozni park

 

English Electric - NZR DM class - Preston Works, United Kingdom. Voze u kombinaciji 1 ili 2 garniture. Neki od ovih EMU su preko 60 godina stari, a svi će biti povučeni krajem 2012 i zamjenjeni s Matangi EMU (NZR FP class). Ostalo ih je 11 u upotrebi od 49 garnitura.

 

800px-NZR_DM_class_EMU_06.JPG

 

Ganz - NZR EM class najbrojniji u ovom trenutku. Ukupno je 44 dvojnih garnitura. Prva isporuka je bila 1979 a početkom ovog stoljeća su obnovljeni. Garniture voze u kombinaciji 1 ,2 i 3 garniture.

 

NZR_EM_class_2010_02_19.jpg

 

Matangi EMU - NZR FP class (Matangi - lahor na Maorskom) Hyundai Rotem/Mitsui. Naručeno 48 garnitura koje se satoje od dvije jedinice. Prve garniture su isporučene lani u kolovozu.

 

800px-NZR_FP_class_01.JPG

 

Class EO – Toshiba 1968. Svega ih je 5 ostalo u upotrebi i koriste se samo u špici na čelu klasičnih kompozicija.

 

800px-Metlink_SW_3394_at_Masterton_Station.JPG

 

5033928093_967c5519d7_b.jpg

Copyright Raurimu Spiral

 

Waiararapa linija. Jedina linija koja nije elektrificirana i koristi standardne putničke vagone s dizel vučom.

NYR DB class (EMD G8 - GM Kanada) 1967, obnovljene 1982 u Australiji.

 

DBR_1199_at_Westfield.jpg

 

DCP4818_and_SW_set_at_Carterton_station_with_Waiararapa_Connection.jpg

 

Medo

 

P.S. 27 stupnjeva, vikend sličan.

Lijepo je vidjeti među deset prvih gradova u svijetu po kvaliteti života 4 grada iz Australije. Adelaide zauzima osmo mjesto, Melbourne prvo.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Privatna kompanija West Coast Railways pokušala je s lokomotivama R711 i R766 nekoliko godina održavati putničku liniju između Melbourne i Warrnambool –a ali je 2004 odustala. Prilično tešku dionicu od 267 km te lokomotive su prelazile za 3 sata i 13 minuta (6 stanica). Dužina putovanja se nije danas bitno promjenila i 4 para vlakova tu dionicu prelaze za 3 sata i 10 minuta.

Jedan od vlasnika kompanije smatrao je da modernizirana parna lokomitiva, ložena naftom može bez problema konkurirati dizel lokomotivama....

Obje lokomotive se danas nalaze u sastavu Steamrail Victoria, neprofitne organizacije koja se bavi obnavljanjem starog voznog parka ujedno organizirajući izlete za vlakoljupce.

 

Pedestih godina, 70 takvih lokomotiva je napravljeno za potrebe željeznica u Viktoriji. R serija je rađena u North British Locomotive Company – Glasgow. Lokomotiva je 4-6-4, dužine 23,5 metra.

 

E110_8439.jpg

 

6149080081_3bd8963d2c_b.jpg

Autori slika Wong M and Steve H

 

http://www.youtube.com/watch?v=uhDkUY7aLj0&NR=1

 

Medo

 

P.S. 26 sunčano. Vikend sličan.

Ovih dana je u žiži skandal u lokalnoj katoličkoj crkvi. Djeca su opet u pitanju. Slična priča samo druga geografija.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Obzirom da Adelaide kreće u elektrifikaciju prigradske mreže, red je da građani nešto nauče. Ova slika je dio pamfleta koji se dijeli na stanicama a može se naći kao plakat na svim prigradskim stanicama. Za one koji trebaju dodatne informacije organiziran je telefonski broj koji je pristupačan radnim danom od 8 ujutro pa do 6 navečer.

 

Nakon ove kampanje bilo bi zgodno organizirati kviz prije ulaska u vlak. Oni koji znaju odgovor mogu ući, a neznalice neka čekaju slijedeći uz pravo na popravni pa kad nauče nek se voze. Oni koji tri puta netočno odgovore trebali bi izgubiti pravo na vožnju bar tjedan dana.

uputstvon.jpg

 

Medo

 

P.S. 24 stupnja uz pljuskove. Prema kraju tjedna sunčano i 30 stupnjeva.

Stranke u saveznom parlamentu nikako da se dogovore što i kako s ilegalcima koji dolaze brodovima obzirom da je vrhovni sud proglasio neustavnom odluku da se odmah šalju u Maleziju na pravnu obradu. Odrasli i nisu toliki problem koliko djeca koju ne tako rijetko šalju roditelji bez pratnje, pa onda na njihov račun traže ulaz u A. Odrasle se može vratiti kako tako ali djecu ne. Inače cijena koja se plaća krijumčarima ovih dana je od $AUS 11.000 pa naviše po glavi. Brodovi uglavnom dolaze iz Indonezije.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kakvi su komentari građanstva na novu električnu vuču i te stvari?

 

Al, koja je to briga za korisnika, imate telefon koji objašnjava sve vezano uz elektrifikaciju i slično, za ne povjerovat..

 

Vrijeme vam je slično kao i kod nas.. :)

 

A ovo za krijumčarenje ljudi je stvarno :(, kolku cifru mora platit, a ustvari ogromne su šanse da ih uhvate pri ulasku, znači samo bude popušil novce i opet sve po starom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kakvi su komentari građanstva na novu električnu vuču i te stvari?

an_smiley.gif

 

Vrlo je teško precizno odgovoriti na to pitanje. Adelaide je jedini glavni grad u A koji nema električne vlakove. Koliko pratim dnevne komentare "sretni" su da tako više neće biti. Obećanje da će vlakovi biti brži godi svakome ko ih koristi svaki dan a njih je znatan broj. Ovaj grad ima reputaciju najvećeg provincijskog grada u Australiji jer su ljudi prilično konzervativni i inertni. Uglavnom se protive bilo kakvim promjenama ali to im ne smeta da pate kad vide što se zbiva u drugim gradovima.

Lokalna vlada gotovo na kapaljku mjenja stvari. Zatvaranje radi modernizacije dijela pruge je uvijek dobra prilika da se žali kako je teško putovati autobusima i kako se to moglo brže modernizirati ili kako se mogao modernizirati prvo jedan kolosjek pa drugi i tako dalje.... Naime uz pripremu za elektrifikaciju bit će i priprema za promjenu širine kolosjeka. Prelazi se sa širokog na standardni, a usput se mjenja kompletni donji stroj i moderniziraju stanice. Zahvat u svakom slučaju nije mali i potrajat će nekoliko godina dok se to sve ne napravi.

 

A ovo za krijumčarenje ljudi je stvarno :(, kolku cifru mora platit, a ustvari ogromne su šanse da ih uhvate pri ulasku, znači samo bude popušil novce i opet sve po starom..

Problem je apsolutno politički. Godišnja kvota za legalni ulaz izbjeglica je negdje oko 18.000 ljudi. Do sada je ove godine pokušalo ilegalno ući oko 3.000 ljudi, praktično svi putem brodova i vjerojatno broj neće preći 4000 ove godine. Lani je bilo 6879 a od toga svega nekoliko pokušalo avionom. Kazna za aviokompaniju koja doveze putnika bez vize je ogromna, mislim da je nekoliko desataka tisuča dolara. Brojčano puno veći problem je s ljudima koji dođu sa turističkom vizom i onda se ne vrate. Računa se da ih ima oko 80.000 u ovom trenutku. Njih je pravno puno lakše deportirati kad se nađu ali dobar broj izbori pravo ostanka.

Procesiranje ljudi koji uđu u A bez vize može trajati godinama i godišnje se troše milioni dolara u tu svrhu. Ilegalca se ne može odmah deportirati već tek kad se utvrdi da mu život nije u opasnosti. Djeca koju šalju roditelji su specifična kategorija i oni su zaštićeni u mnogo čemu. Takva djeca ponekad provedu i godinu dana u prihvatnom centru, a nakon toga se smještaju u obitelji koje su njihovog porijekla. Nakon toga počinju pravni postupak da se dovenu roditelji koji opet može trajati godinama. Traume za djecu su neizbježne, a u principu nisu krivi za to. Nisu rijetki pokušaji samoubistva. Računa se da gotovo dvije trećine ilegalaca izbore pravo ostanka. Desetine odvjetnika nude svoje usluge besplanto za takve ljude.

Većina stanovnika u A je protiv ovakovog načina ulaza i zovu ih - que jumpers (šverceri preko reda). Politika ove ljude koristi jer kažu da A nije u stanju imati sigurne granice, a one koji uđu treba vratiti bez pardona jer ne poštuju pravni poredak.

Prije par mjeseci na jednom od tv kanala bila je mini serija, nešto poput reality show-a u kojoj je učestovalo 20ak ozija. Gotovo svi su bili anti imigranti i rasisti. Učesnici serije su trebali proći sve ono što su ovakvi ljudi prolazili, uključivši život u izbjegličkim logorima u Africi i Aziji i gdje je bilo moguće ulaz u mjesta gdje su prije živjeli. Morali su živjeti na isti način kao i izbjeglice. Prije puta svaki od njih je proveo tjedan dana kao gost jedne od izbjegličke obitelji čiji put će proći. Sve skupa je to potrajalo skoro dva mjeseca. U zadnjoj emisiji samo je jedan ostao pri mišljenju, mada ne tako čvrst. Petoro je prekinulo jer nisu mogli izdržati njihov način života u izbjegličkim logorima.

Oprosti na opširnom odgovoru ali ima situacija kad jednostavno jedna rečenica nije dovoljna da bi slika bila jasnija.

 

Medo

 

P.S. 24 stupnja. Ugodno je sjediti vani. Čekamo prijetelje za partiju bele. Nitko baš nije sretan samnom u paru jer ponekad ne pratim dobro karte. Meni je više do društva no do kartanja.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprosti na opširnom odgovoru ali ima situacija kad jednostavno jedna rečenica nije dovoljna da bi slika bila jasnija.

 

Oooo, nemoj se ništa ispričavati zbog toga, baš je zanimljivo pročitati i čuti takve stvari s drugog kraja svijeta..

Preporučam se za još takvih zanimljivih priča..

 

 

 

P.S. 24 stupnja. Ugodno je sjediti vani. Čekamo prijetelje za partiju bele. Nitko baš nije sretan samnom u paru jer ponekad ne pratim dobro karte. Meni je više do društva no do kartanja.

 

:)

 

Bela se stvarno igra svugdje u svijetu.. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bela se stvarno igra svugdje u svijetu.. :mrgreen:

Ponegdje to zovu i trešeta (princip je isti, sve su ostalo nijanse :mrgreen:)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Rođendanske vožnje (Melbourne - Southern Cross i Bendigo).

 

E111_1613.jpg

 

E111_1574.jpg

 

E111_1495.jpg

 

E111_1542.jpg

 

E111_1528.jpg

Copyright Marcus Wong

 

Medo

 

P.S. 21 stupanj. Hajcanje opet od sutra.

Koliko znam belu ovdje igraju uglavnom ljudi iz našeg kvarta. Zapravo kad razmislim ne sjećam se da sam ikad vidio Ozije da igraju karte... ovdje isključujem (vrlo) stariju generaciju koja još uvijek igra bridge po domovima za umirovljenike.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prošli tjedan su počeli radovi na drugoj etapi rekonstrukcije prigradske linije prema Gawler –u (znam da vam to ime puno znači). Linija je zatvorena od Mawson Lakes-a pa do Gawler-a i ostaće tako slijedećih 7 mjeseci. Poučeni prijašnjim iskustvom očekuje se da to možda bude završeno i ranije.

Pisao sam već nešto prije o ovim radovima pa da se ne ponavljam. Prva slika prikazuje samu stanicu Mawson Lakes, a druge dvije ono što je nakon nje. Na lijevoj strani je pruga normalnog kolosjeka. Vlakovi od Adelaide voze do stanice ML, a od tuda putnici koriste autobuse. Putovanje autobusom traje više no duplo vremena. Nadam se da će nakon svega toga prestati jamranje oko vlaka jer ovo je lijepa prilika osjetiti prednost vlaka.

Slike sam snimio jučer oko podneva dok je još bilo malo sunca i napravio jedno dvadesetak nadajući se da će nekoliko njih biti probavljive.

 

ml2909b.jpg

 

ml2909c.jpg

 

ml2909.jpg

 

Medo

 

P.S. 21 i kiša. Više manje cijeli dan, a dugi vikend je pred nama. Možda bude još duži kakvo je vrijeme.

Farmeri trljaju ruke jer su im kiše došle u pravo vrijeme tako da se može očekivati dobra žetva. Australija je druga zemlja u svijetu po količini izvoza žitarica. Gotovo 20% svjetskog izvoza dolazi iz Australije. Van Gogh bi ovdje bio presretan koliko ima žutog.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da ti nama uz svaku priču di objašnjavaš oko prigradske željeznice, staviš i kakvu kartu, bar bi se malo lakše snašli, a i to kaj spomeneš stanicu bi nam ipak nekaj značilo..

Nebi trebalo ništa specijalno, samo u paintu označiš na kaj si mislil i to je to.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da ti nama uz svaku priču di objašnjavaš oko prigradske željeznice, staviš i kakvu kartu, bar bi se malo lakše snašli, a i to kaj spomeneš stanicu bi nam ipak nekaj značilo..

Nebi trebalo ništa specijalno, samo u paintu označiš na kaj si mislil i to je to.. :)

Ni vikendom mi nedaš mira. an_smiley.gif

 

Usput shvatih da pisah o drugim gradovima al ne i o svom.

 

Prigradska željeznička mreža u Adelaide

 

U ovom trenutku dužina prigradske mreže je 126.1 km. Krajem slijedeće godine bit će produžena za daljnjih 5.7 km, a u pripremi su još tri kraće linije, pojedinačno ne duže od 5 km. Dio dugoročnog plana je i obnova linije prema Barrosa Valley i njenog uključenje u prigradski promet (35 km sjeverno od Gawler). Trenutna širina kolosjeka je 1600 mm. U slijedeće 2 - 4 godine planirano je postepeno prebacivanje na standardnu širinu uz elektrifikaciju linija. Belair će jedina ostati ne elektrificirana zbog nerješenog statusa linije i moguće gradnje željezničke obilaznice. U tom slučaju ta linija bi bila isključivo prigradska i elektrificirana. Belair linija je bila dvokolsječna ali desni kolosjek je normlane širine i koristi se isključivo za teretni promet u pravcu Melbourne. Linije su dvokolosječne osim odvojka prema Tonsley i Grange.

 

Adelaide ima 6 prigradskih linija:

Belair – 21.5 km

Gawler Central – 42.2 km (planirano produženje od 35 km + dva odvojka)

Noarlunga – 30.2 km ( + produženje do Seaford – 5.7 km)

Tonsley – 3.9 km (odvojak Noarlunga linije) planira se produženje od 2 km.

Outer harbour – 22.1 km

Grange – 5.6 km (odvojak Outer harbour linije)

 

U špici vlakovi idu svakih 8 – 10 minuta. Preko dana svakih 15 – 20 minuta, a kasno navečer i nedjeljom svakih 30 – 45 minuta. Nedjeljni vozni red je frekventniji ukoliko se nešto zbiva u gradu. Tonsley linija je zatvorena nedjeljom ali kako stvari stoje izgleda da će biti otvorena nedjeljom nakon elektrifikacije jer se planira izgradnja lokalnog terminala.

 

Legenda daje dosta informacija. Informacije o frekvenciji su zastarjele. Druga karta su linije ucrtane na google map kako bi imali osjećaj prostora. Crvene su aktivne linije a plave u projektu

 

adelaide.png

 

railadelaide.jpg

 

Sveukupno ima 84 željezničke stanice. Svi vlakovi imaju video nadzor a čini me se da sve stanice imaju također video nadzor. Moguće je pozvati policiju. Karte se mogu kupiti u vlaku i na nekoliko većih stanica. Karte se prodaju putem automata, a na 7 stanica postoji blagajne koja radi preko dana. Karte se također mogu kupiti u trafikama i u većini dućana.

 

Sistem je koncipiran tako da dio autobusnih linija završava na željezničkim stanicama. 7 stanica su lokalni prometni terminali na kojim završava više od 3 autobusne linije. Tridesetak stanica ima sigurne spremnike za bicikle. Stanice imaju parkirališta ali njih nikad dovoljno. Parkiranje se ne plaća.

 

Postoje u osnovi tri tipa vlakova. Ekspresni – stoje samo na prometnijim stanicama, brzi – ne stoje stanicama u prvom djelu linije i oni koji stoje na svim stanicama. Pojedine linije imaju vlakove koji opslužuju samo dio pravca – donji ili gornji. Nedjeljom vlakovi u principu stoje na svim stanicama. Prema lanjskim podacima točnost vlakova je negdje oko 91%. Istom kartom se može voziti u autobusu ili tramvaju. Sistem nema zona i naj jeftiniji je u Australiji.

 

Željeznička stanica u Adelaide se nalazi u centru grada ima 9 kolosjeka. Kolosjeci nisu prolazni. Sadašnja stanična zgrada je otvorena 1928. Kolosjeci su pod zemljom jer je prije dvadesetak godina taj dio nadsvođen izgradnjom poslovno-izložbenog centra (treća slika). Stanica služi isključivo za prigradski promet. Vlakovi iz drugih djelova Australije dolaze na stanicu Keswick i već se desetljećima priča kako će se vratiti na glavnu stanicu ali od toga još uvijek ništa. Gornji dio stanične zgrade preuređen je u kasino nako što se uprava preselila u Dry Creek gdje se nalaze radionice za održavanje i prometna sekcija.

 

Prva slika je 1927 tokom gradnje. Ostale su relativno friške

Adelaide_Railway_station_under_construction_1927.jpg

 

adelaide-railway-station-40643.jpg

 

adelaide-railway-station-40644.jpg

 

adelaide-railway-station-40648.jpg

 

5886768_l.jpeg

 

E104_6845.jpg

 

E104_7657.jpg

 

E104_6884.jpg

 

 

Vozni park se sastoji od dizel električnih vlakova. O tim vlakovima napisao sam nešto u prijašnjim prilozima. Serija 2000 će se u slijedećih nekoliko godina povući iz prometa, a serija 3000 će se preinačiti u električne vlakove + novi novi EMU.

 

Serija 3000

Suburban_Railcar-Belair.jpg

 

Serija 2000

jumboi.jpg

 

unutranjost.jpg

 

Bouns za izuzetno znatiželjnje

http://www.youtube.com/watch?v=llz40ZIbp0E&feature=player_embedded

 

http://www.youtube.com/watch?v=fhdzwP_cbFo&feature=related

 

Medo

P.S. 20. Kiša... pa malo sunca i opet kiša. Sutra će biti bolje.

Praktično nema nikog na ulicama. Danas je finale najpopularnije sporta u Australiji - Footy


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni vikendom mi nedaš mira.

 

Ko ti kriv kad živiš u egzotici za nas, pa nemam(o) koga drugoga gnjaviti za informacije. :)

 

Vidio sam da jedna linija ide i do nacionalnog parka, kolko sam skužil u serpentinama se penje uzbrdo. I ta linija je preko tjedna isto aktivna kao i ove "gradske" il je ona ipak aktivnija vikendom i praznicima?

 

I tu sam vidio da u Australiji nemate linije s brojčanim nazivom, već uvijek s nekim imenom ili postoji negdje gdje prigradska željeznica ima i brojeve linija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obzirom da sam živjela uz tu liniju odgovorit ću na pitanje. Belair linija je bila dvokolosječna za putnički promet sve do 1995 kad je jedna strana prebačena na standardnu širinu kako bi teretni vlakovi za Melbourne mogli koristiti standardni kolosjek. Dnevno prugom prođe do 5 - 7 teretnih vlakova za Melbourne. Prugom također prolazi tjedno tri puta putnički za Melbourne i iz njega.

Pruga je vrlo teška s jakim usponima i oštrim zavojima. Kad su gradili prugu nisu baš razmišljali o brzini nastojeći uštediti što više novaca kojeg nije bilo puno. 1883 kad je pruga otvorena cijela država nije imala više od 120.000 stanovnika. Prije dvije godine kolosjek koji se koristi za putnički promet je obnovljen i pripremljen za prijelaz na standardni kolosjek. Bez obzira na budući standardni kolosjek zbog vlasništava teretne pruge koja je na standardnom kolosjeku, putnički vlakovi će koristiti samo lijevi kolosjek.

 

795px-AdelaideRail_9.jpg

Slika je iz wikimedia

 

Dio Belair nacionalnog parka je nekad bila ljetna rezidencija guvernera jer razlike u temperaturi su bile i do 10 stupnjeva. Guvernerova kuća je danas muzej. Stanovnici koji žive u gornjem djelu pruge više koriste autobuse kojima treba 10 minuta manje do grada jer prolaze kroz novo napravljeni cestovni tunel. Prije tunela vlakom je bilo brže jer je glavna cesta bila izuzetno zavojita. Nedjeljom vlakovi voze svaki sat. Oni koji idu do parka obično dolaze osobnim automobilom, iznimka su biciklisti koji koriste vlak do zadnje stanice a onda rade krug i vraćaju se preko parka u grad. Prije tridesetak godina nedjeljom su vozili specijalni vlakovi i obično su bili krcati.

Budućnost ove pruge ovisi o planovima za izgradnju željezničke obilaznice kojom bi išli vlakovi za Melbourne. Cilj je da se obilaznica uključi na prugu za Darwin i Perth obilazeći grad. Kad se to desi pruga će biti renovirana i ponovo dvokolosječna, a neki od zavoja će biti ublaženi. Vjerojatno će proći 15 -20 godina prije no što se to desi.

Što se tiče brojeva na linijama oni u Adelide postoje samo na autobusima. Slična je situcija i u ostalim gradovima osim u Melbourne gdje tramvaji imaju brojeve. Vlakovi imaju na display-u pravac kojim idu. Ovdje je bila kratka rasprava oko tih brojeva ali se odustalo od uvođenja brojeva. Ako se u gradu napravi još jedna tramvajska linija možda i uvedu brojeve na tramvajima. Koliko znam nigdje u Australiji prigradski vlakovi nemaju brojeve.

Edited by Nada

Nada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru.

 

Sad se bar Medo nebu bunil da mora sve on sam napisati i da ga previše gnjavim.. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Viktorija - X class 1600 mm kolosjek

 

Prvih 6 kupljeno 1966, model G16C (Co Co, EMD 16-567E, EMD D 32B - D 14, EMD D77)

18 kupljeno 1970 – 1975, model G26C (Co Co, EMD 16-645E, EMD D 32B - D 14, EMD D77)

Sve su u voznom stanju. Danas isključivo vuku teretne vlakove u sastavu Pacific National.

6 lokomotiva uglavnom iz prve isporuke nakon generalnog remonta 2004 reklasificirane u XR

 

X class

 

E111_4732.jpg

 

E100_1472.jpg

 

D885_8559.jpg

 

D838_3867.jpg

 

D849_4950.jpg

 

D726_2628.jpg

 

D726_2648.jpg

 

XR - 2004

9 lokomotiva, 3 nove i 6 pregrađenih X (Co Co, EMD 16-645E3C, EMD AR10A4, EMD D77B DC)

Isključivo terenti vlakovi u sastavu Pacific National. 3 nove su za standardni kolosjek.

 

E110_4458.jpg

 

D874_7459.jpg

 

D296_9640.jpg

 

X137_3727.jpg

Fotografije pripadaju Marcus Wong-u

 

Bonus za zaljubljene...

 

http://www.youtube.com/watch?v=TEPXEpJhLFA

 

Medo

 

P.S. 21, oblačno.

Iako ovo nije tramvajska rubrika ne mogu a da ne odolim i ne spomenem kako će se naša voljena kraljica za vrijeme boravka u Melbourne voziti tramvajem. Osim tog podatka ništa se nezna ali se pretpostavlja da će to biti jedan od starih W6 i najverojatnije na kružnoj, besplatnoj liniji. Ovo valjda da nebi morala kupiti kartu jer su kazne za švercanje opet otišle gore kao i broj onih koji se švercaju.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako zelene lokomotive neodoljivo podsječaju svojim bojanjem na lokomotive s područja Ex-Yu.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako zelene lokomotive neodoljivo podsječaju svojim bojanjem na lokomotive s područja Ex-Yu.. :)

Kad se Australija raspadne, prefarbat će ih u plavo... :rolleyes:


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se Australija raspadne, prefarbat će ih u plavo... :rolleyes:

an_smiley.gif

 

Izgleda da je počelo.... ova malo žute je samo za prelaznu fazu

213_1370.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se to meni čini ili ove lokomotive imaju Hasslerov brzinomjer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se to meni čini ili ove lokomotive imaju Hasslerov brzinomjer?

an_smiley.gif

 

Stvarno ne znam odgovor.

 

Ajme sto su dobre ove zelene.

 

zelener.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno sam i ja u jednom trenutku pomislio, da li ja to dobro vidim,zelena EMD s "brkovima"? Neka fora s Photoshopom? :hm Svaka čast na trudu,opširnim opisima i izvrsnim slikama :palac:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...