Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Australija + NZ

Recommended Posts

Ajde da te još izdavim sa sitnicama, pošto se često previđa barem u naftnom svijetu da imaju zaliha još za XY godina, kako je u Australiji sa mineralima? Mislim ako nastave takvim tempom da ne nestane za 5 godina materijala za izvoz..

 

smiley.gif

 

Uz sadašnji tempo eksploatacije, konzervativna procjena znanih rezervi bazirana na istraživanjima s početka 2018 je:

Ugljen – 24 godina.

Željezne rude - 27 godina.

Boksit – 27 godina

Bakar – 60 godina

Olova i cinka – 60 godina

Nikla – 30 godina

Srebra – 45 godina

Urana – 150 godina

Dijamanti – 3 do 4 godine

Zlata – 8 do 10 godina

Ima naravno još minerala poput rare earth minerala koji su izuzetno dragocjeni, a ovdje ih ima dosta, trećina svjetskih rezervi.

 

Sve ovo gore je kako napisah, konzervativna procjena. Očekuje se pad izvoza ugljena i željezne rude u zemlje koji tradicionalno uvoze (Kina, Japan, J. Koreja i td). Zadnjih godina Indija se pojavljuje kao sve veći uvoznik ugljena i željezne rude i taj izvoz raste. Generalno se ipak očekuje pad izvoza, a s druge strane postoji mogućnost i političkih ucjena oko izvoza od strane Kine.

 

Plin je malo drugačija priča. Rezerve se trenutno procjenjuju na oko 3,921 milijardi kubičnih metara ali sa sadašnjom tehnologijom moguće je koristiti nešto više od 30%. Uz nešto bolju tehnologiju je moguće daljnjih 25% i na tome se radi. Trenutno se godišnje izvozi oko 36 milijardi kubičnih metara ali to raste. Postoje nova polja gdje ima plina i nafte ali ta polja još uvijek ne ulaze u produkciju, a niti se točno zna kolike su rezerve osim da su izgleda ekonomski isplative jer nekoliko svjetskih kompanija trenutno radi na ispitivanju i pripremi eksploatacije. Polja su u moru između Australije i Istočnog Timora. Sporazum o korištenju je postignut i Istočni Timor bi trebao dobivati oko 80%.

 

Protesti protiv korištenja ugljena. Linija je bila blokirana nekoliko sati, a dvadesetak kilometara dalje blokirali su kanuima ulaz u luku…

 

r0_0_1024_576_w1200_h678_fmax.jpg

 

Transport uglja prema luci

 

maxresdefault.jpg

 

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 32


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Prijedlog za gledanje u ovim (vašim) dugim zimskim večerima. Originalna verzija svakog filma je 17 sati… a ovdje su verzije od 3 sata. Pisao sam već o tome. Više od pola miliona ljudi je sjedilo pred tv kad su se prvi put emitirale… govorim o 17 satnoj verziji. Nakon toga još nešto više od milion. Isto toliko na kraćoj verziji. Ako moram izdvojiti nešto, a sve mi je lijepo, onda bi to bilo zadnjih 40ak minuta kraće verzije IP koja vrlo lijepo pokazuje uspon i spuštanje (Blue Mountains) pred Sydneyjem i ulaz u grad. Kamere su na različitim mjestima, počevši od kabine zatim pogledi sa strane i pogledi iz zraka… ovo zadnje je na nekim mjestima spektakularno.

Nisam siguran koliko dugo će ovo biti na netu... Uživajte.

 

The Ghan (Adelaide – Darwin)

 

https://www.youtube.com/watch?v=fB7sde7e7A0

 

Indian Pacific (Perth – Adelaide – Sydney)

 

https://www.youtube.com/watch?v=TzN1QVyU9GA

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 31.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Vidim da su makli pristup videu u gornjem postu. Šteta.

 

Nekoliko svježih fotografija iz Australije.

 

Oslikavanje silosa je postao pravi trend (Rochester, Victoria)

 

46237851575_f539768c61_h.jpg

 

47110360701_17426aefbb_h.jpg

 

Lokomotiva na čelu je pripadala luksuznom vlaku Southern Spirit koji ne vozi od 2012 ali bi taj vlak mogao ponovo krenuti koncem ove godine pod novim imenom - The Great Southern.

 

47190759561_9c01ea6b5e_h.jpg

Slikao Dom Quartuccio

 

46392810194_5919de5bc5_h.jpg

Slikao Ncholas Mallon

 

40143862313_2112cc35a0_h.jpg

 

46496506754_c440586b42_b.jpg

Slikao Justin Cheary

 

47133143841_91048fd12a_h.jpg

Slika Paul Leader

 

47091159202_12a0172fdd_b.jpg

 

40237287483_4db053aada_h.jpg

Slikao Dean Jones

 

Irski i standardni…

 

46322810214_2acc38547f_h.jpg

Slikao Michael Cleary

 

Medo

 

P.S. Kad već spomenuh The Great Southern da dodam nekoliko redova. Putovanje od Brisbane do Adelaide trajat će 4 dana i tri noći uz usputna višesatna stajanja s izletima. Karte su od AUS $ 2.600 pa do AUS $ 4.400.

Putovanje od Adelaide do Brisbane trajat će 3 dana i dvije noći uz usputna stajanja i izlete + posjeta Canberri. Prvi vlak takvog tipa u glavnom gradu. Karte su od AUS $ 2.050 pa do AUS $ 3.900.

Vlak bi trebao voziti od prosinca do veljače u sezoni 2019/20 i ponovo 2020/2021. Za dalje se ne zna. Udaljenost koju će vlak preći u jednom pravcu je preko 2000 km.

 

cusxZyB.jpg


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Da nije Queenslanda (sjeveroistočna država) moglo bi se reći da Australija nema električnih lokomotiva za vuču vlakova. NSW i Viktorija su odavno rashodovale svoje, a ostale države nisu nikad ni imale.

Zbog svega toga iznenadna pojava električne lokomotive 8606 krajem prošle godine na prigradskim prugama Sydneyja (1.5kW) je izazvala veliku pažnju među vlakoljupcima. Lokomotiva 8606 je jedna od 49 lokomotiva serije 86 koje su lokalno proizvede početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Konfiguracija je Co-Co, snage od 2700 kW (vršna 2900 kW) s max. brzinom od 130 km/h. Osnovna namjena je bila prevlačenje teretnih vlakova preko brdskih prijevoja u okolici Sydneyja i povremeno prema potrebi brzih vlakova. Zadnja lokomotiva serije 60 je povučene iz prometa sredinom 2002 godine. Od 49 lokomotiva samo su tri preživjele – 8606, 8644 i 8649. Postoje još dvije u ne baš dobrom stanju koje bi eventualno mogle biti osposobljenje. Lokomotiva 8649 će vjerojatno ponovo u vožnju koncem godine, a lokomotiva 8644 je na redu za osposobljavanje. Mislim da nije potrebno reći da su lokomotive preživjele zahvaljujući društvu vlakoljubaca koje sad povremeni daju u najam 8606 za potrebe remonta prigradskih pruga, nadasve podzemnih linija.

 

 

33989154918_7bf9af8350_k.jpg

 

 

32840294777_2786199693_h.jpg

 

46884783965_5a76340fbd_h.jpg

 

47703269892_5d8af1c17e_h.jpg

 

Slike preuzete s Railpage

 

Čudo neviđeno

 

 

Medo

 

P.S. Neugodan jugo uz kišu. 20°


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Hamilton – Auckland (Papakura)

 

Ne računajući turističke vlakove na liniji Wellington – Auckland i Picton - Christchurch – Greymouth koji uglavnom voze u turističkoj sezoni, NZ praktično ima samo jedan, jedini međugradski putnički vlak. Vlak vozi tri puta dnevno na liniji Wellington – Masterton - Wellington. Napisao sam nešto o tom vlaku u prijašnjim prilozima.

Evo sad dobra vijest - od ožujka slijedeće godine počinje vožnjom međugradski vlak na liniji Hamilton – Auckland (Papakura). Hamilton, grad s oko 180.000 stanovnika nalazi se 110 km južno od Aucklanda i četvrto je mjesto po broju stanovnika na NZ.

 

Zadnjih desetak godina se vodila kampanja oko ponovnog povezivanja Aucklanda i Hamiltona putničkim vlakom nakon što je zadnji ukinut zbog slabog interesa početkom listopada 2001. Vlada&Ministarstvo prometa NZ odlučila je s 70 miliona Kiwi dolara sufinancirati petogodišnji probni rad. Dodatnih deset miliona osigurano sredstvima grada Hamiltona i dva lokalna mjesta na kojim bi vlak trebao stajati. U tu sumu je uključena obnova 11 vagona, tri dizel lokomotive te djelomočna modernizacija i obnova stanice u Hamiltonu. Vlak bi bio varijanta DMU s upravljačkom kabinom na jednom kraju, vagoni i dizelkom na drugom kraju. Ovakva konfiguracija sa do šest vagona se korisitila u Aucklandu do 2015. Obnova vagona je već počela (slika dolje) u željezničkim radionicama u blizini Wellingtona.

 

TUHONO%203_0.jpg

 

Ovako nekako bi trebale izgledati te garniture...

 

sd_masterton1.jpg

 

Prema planu dnevno bi bile dvije veze u oba pravca radnim danima. Jutarnji polasci iz Hamiltona su u 5 i 7, a povratak iz Aucklanda (Papakura) je također u 5 i 7 ali navečer. Kompozicije bi bile sastavljene od 4 putnička vagona s ukupno 150 sjedećih mjesta u II. klasi i 20 mjesta u I. klasi. Ukoliko bude interesa broj vagona se može povećati na pet. O eventualnom uvođenju dodatnih polaska za sada se ne razmišlja osim možda jednog vlaka subotom i nedjeljom ako bude interesa. Jedina kvaka u svemu ovome je što vlak ne vozi do samog centra Aucklanda već putnici moraju presjesti na prigradskoj stanici Papakura. Razlog tome je prozaičan. Obzirom da je centrala stanica u Aucklandu podzemna (Britomart) dizel lokomotivama je zabranjen pristup. Bojim se da ovo presjedanje ne odbije dobar broj putnika + polazna željeznička stanica u Hamiltonu je na južnoj periferiji grada. Doduše vlak ima još jedno stajanje u Hamiltonu koje je nešto zgodnije locirano mada je i ono na (sjevernoj) periferiji.

Cijena povratne karte će biti 40 kiwi dolara, a to je nešto manje od povratne karte autobusom. Ukupno trajanje putovanja s presjedanjem je nešto duže no autobusom i trebalo bi biti oko od dva sata i deset/dvadeset minuta. Udaljenost Hamilton – Auckland (Britomart) željeznicom je 134 km, a udaljenost Hamilton – Papakura je 100 km (željeznicom).

 

Za NZ uvjete Papakura je velika željeznička stanica s 4 prolazna kolosijeka i jednim završnim. Tri prolazna i završni se koriste za putnički promet. Dodatno tome stanica ima odvojeni i ograđeni dio s dva kolosijeka na kojem preko noći ostaju EMU. Dnevno stanicu koristi oko 4.500 putnika i broj putnika raste. Papakura je završna stanica za prigradske EMU i od nje voze DMU do Pukekohe koja je zadnja stanice današnje prigradske mreže. Stanica Pukekohe je naknadno uključena u prigradsku željezničku mrežu tako da taj dio pruge nije elektrificiran kao di projekta koji je završen 2015 godine. Prema planovima taj 19 km dugi dio do Pukekohe bi trebao biti elektrificiran u slijedećih pet godina.

 

Papakura željeznička stanica

 

24918061356_1fc5c511ee_b.jpg

 

onHi21y.jpg

 

6mKcoDY.jpg

 

U0mv9aH.jpg

 

Željeznička stanica Hamilton se nalazi u predgrađu Frankton pa se poluslužbeno zove Hamilton - Frankton. Stanica ima dva putnička prolazna kolosijeka odvojena peronom. Kolosijek koji je u pravcu Wellingtona koristi se nekoliko puta tjedno za izletničke vlakove, a kolosijek u pravcu Taurange svega nekoliko puta godišnje za izletničke vlakove. Stanica je ujedno i vrlo prometni ranžirni kolodvor jer se ovdje pravac iz Aucklanda račva prema Wellingtonu i Taurangi. Prije dvadesetak godina postojao je pravac prema Rotorui ali se on više ne koristi ni za teretne vlakove. Razmišlja se o korištenju dijela tog pravca u dužini od 20 km za prigradske vlakove. Od Hamiltona prema Wellingtonu pruga je elektrificirana, 25kW. Pravac prema Aucklandu je dvokolosiječan i bio je u planu za elektrifikaciju ali se od toga odustalo krajem sedamdesetih jer je pruga „nije zahtjevna“ kao pravac prema Wellingtonu koji je jednim djelom vrlo brdovit. Obzirom na porast željezničkog prometa ponovo se razmišlja o elektrifikaciji jer sad bi trebalo elektrificirati samo osamdesetak kilometara do Pukekohe.

 

Hamilton Frankton.

1200px-Hamilton_railway_station.jpg

 

1541120940904.jpg

 

Medo

 

P.S. Auckland – polu oblačno, 17

 

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Web kamere s pogledom na željeznicu i tramvaje…

 

Melbourne centar, pogled s južne obale – dio prigradske željeznice između Flinders i Southern Cross stanica. Dobrom oku neće ni tramvaji promaći.

 

 

Link do izvora. Neke kamere rade…neke rade.

http://railwebcams.net/

 

Medo

 

P.S. Lagana naoblaka iz jugo. 24°


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Prigradska željeznica u Adelaide

 

Prošli tjedan su (ponovo) počeli radovi na elektrifikaciji najduže prigradske linije u Adelaide: CBD – Gawler (43.6 km) + veliki depo. Radovi bi trebali završiti krajem 2021… obzirom da se u zadnjih 10 godina svako malo najavljuje početak radova ima razloga za skeptičnost. Radovi su počeli također i prije 7 godina, a onda je savezna vlada nakon što je odobrila 350 miliona jednostavno povukla sredstva. Doduše, sada su lokalna i federalna partija iste, liberali, pa ne bi trebalo biti straha. Cijeli projekt bi trebao koštati oko AUS$ 615 mil a tu cijenu je uračunata i nabava 15 novih EMU.

 

Sadašnji vozni park. DMU (do 4 jedinice) i EMU

 

1440px-TrainsCrossAtGoodwood.jpg.png

 

Adelaide Metro A-City Class 4000 (Bombardier Transportation, Dandenong, Viktorija). 34 trodijelnih vozi na dvije elektrificirane linije (25 kV AC). Kad su bude nešto više znalo o novim EMU… javit ću.

 

1620px-AdeMet4000ClassTrain.jpg

 

1440px-4000ClassOaklands.png

 

1440px-Inside_4000_class_EMU_%2815438610

 

Gawler željeznička stanica (Postoji mogućnost da se reaktiviraju dvije linije od Gawlera koje su ukinute sredinom osamdesetih. Trenutno se radi na studiji isplativosti).

ADG_Gawler_station_1.jpg

 

Civilna strana (desni dio je izložbeni prostor)

 

gawler-festival-of-words-railway-station

 

Prigradska željeznica ima 6 linija i svega dvije su elektrificirane. Širina kolosijeka je Irska (1600 mm). Prošla vlada je započela gradnju kraćeg produžetka dužine 1 km do Flindersa (sveučilište i bolnica). Nova vlada je obustavila radove na 14 mjeseci i nakon povika javnosti radovi su nastavljeni prije dva mjeseca. Trebali bi biti gotovi sredinom slijedeće godine...

 

ZFOhGsq.jpg

 

Medo

 

P.S. Povremeno lagana kiša. 26°


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Bombardier Transportation (Australia) je dobio ugovor za izradu dodatnih 12 EMU koji će voziti na prigradskoj liniji CBD – Gawler (42 km) čija je elektrifikacija započela prošlog mjeseca. Ugovor ima opciju od daljnjih 3 EMU. Radi si o EMU seriji „Adelaide Metro A-City Class 4000“ koja se od 2014 g. koristi na dvije elektrificirane linije, a ukupno ih ima 34. Zbog ograničene dužine perona (100 m) na dobrom djelu prigradskih stanica ne postoji mogućnost stajanja dva spojena EMU tako da je postojeća kombinacija u špici dupke popunjena. Peroni su za sada produženi na stanicama u kojima stoji brzi prigradski vlak i u špicama tu stoje dupli EMU. Radi se na produživanju perona i na ostalim stanicama ali sadašnjim tempom to će potrajati još nekoliko godina. Dužina EMU je oko 80 metara.

EMU se sastoji od tri jedinice s ukupno 242 sjedeća mjesta. Za pogon ima 6 elektromotora ukupne snage od 1600 kW i maksimalne brzine od 115 km/h. EMU će biti proizvedeni u pogonima Bombardiera koji se nalaze u Melbourne. Brzina na prigradskim linijama je relativno niska i postoji svega nekoliko dijelova gdje vlak može dostići 110 km/h. Većina pruga ima ograničenje na 90 km/h.

 

Na liniji CBD – Gawler, brzom prigradskom DMU treba 46 minuta a „putničkom“ 61 minuta. Putnički stoji na 28 stanica, a brzi na 10 stanica. Očekuje se da će s EMU putovanje biti kraće za oko 5 - 10 minuta. Po novom voznom redu, frekvencija na liniji je 10 minuta u špici te 14 minuta preko dana. Kasnije navečer i rano ujutro je 20 - 30 minuta. Vikendom je 20 - 30 minuta. Prvi vlak kreće u pet ujutro, a zadnji u ponoć. Od svih prigradskih linija ta linija ima najviše putnika mada broj putnika zadnjih godina stagnira jer su vlakovi u špici dupke puni. EMU bi trebao povećati kapacitet prijevoza jer bi vozio u paru, a postojeći DMU može imati maksimum 4 jedinice.

Osim zadnja dva kilometra, linija ima dupli kolosijek, a ukoliko se ostvari planirano reaktiviranje nastavka pruge od Gawlera prema Barossa Valley onda bi i ta dva kilometra postala dupla.

 

maxresdefault.jpg

 

Kraći video s DMU i EMU na prigradskoj stanici.

 

 

Kao bonus, da nije samo o struji evo dvije slika dizelki...

 

Qeensland. Pruga je kolonijalne širine (1067 mm).

 

9741445743_1c922c7c38_h.jpg

 

Јužna Australija, standardna širina.

 

39757890332_2209f4f7c4_k.jpg

Slike Brid77

 

Medo

 

P.S. Sunčano. 38°


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Parnjače i požari

Da ne odem suviše u of topic u izvornoj temi - Nećete vjerovati (obnova parne lokomotive?) pa nastavljam ovdje vezano za dio o požarima i komentar o poziciji parne lokomotive ali ovdje s Australskim uvjetima…

Kao što vjerojatno znate, Australija je prilično specifična zbog ljetnih temperatura te mogućnosti požara tokom ljeta koji su „tradicionalno“ česti. Požari ovdje mogu biti katastrofalni, pogotovo u unutrašnjosti kad kombinacija vjetra, suše i visoke temperature zahvate prostore veličine Slavonije. Jedina varijanta je pokupi što možeš i bježi, a stoka i životinje se snalazi same.

Iako se ovdje u pravilu koristio vrlo kvalitetan ugljen koji manje iskri jer ga ovdje ionako ima u izobilju i relativno je jeftin, bez obzira na to požari su se dešavali ali se to u to vrijeme smatralo kao nužno zlo. Jedan od razloga što su ovdje parnjače vrlo brzo nestale iz prometa nakon pojave dizelki je upravo izbjegavanje tih požarnih situacija. Prijelaz s uglja na naftu kod parnjači nije bio ekonomski opravdan, jeftinije i praktičnije je bilo kupiti dizelku. Da bi se izbjegla mogućnost iskrenja dio parnjači koje danas koriste dobrovoljna društva ne koristi ugalj već naftu. Takvim parnjačama je dozvoljen rad i tokom požarne sezone.     

Aktivna QR Beyer Garratt 4-8-2 + 2-8-4 parnjača 1009. Kolosijek 1067mm.

F110_7263.JPG

 Ovdje je uglavnom zabrana vožnji parnjači na ugalj kad se očekuje dnevna temperatura preko 37°/38°, ovisno o državi. Dodatak tome je i pravilo koje kaže da ako je dan vrlo vjetrovit i temperatura prelazi 33° onda nema vožnji parnjačom na ugalj. Izuzetak je Tasmanija gdje ljeti temperature praktično ne prelaze 32° pa parnjače praktično voze cijelu godinu bez ograničenja.

Dobrovoljno društvo - The West Coast Wilderness Railway, Tasmania. Dio pruge zbog uspona (6.67%) ima zupčanike (Abt). Širina kolosijeka je 1067 mm, a ukupna dužine linije je 35 km. Lokomotive su  0-4-2RT napravljene 1898 u Dübs & Co. Glasgow, Scotland.

5b70d7f7965254f055774c4f_WCWR-9640.jpg

 

Najviše su pogođene države - Južna Australija, Viktorija, Zapadna Australija i unutrašnjost New South Walesa. U tim državama je nepisano pravilo da nema vožnji parnjačom na ugalj od sredine studenog pa do kraja veljače. Ovisno o situaciji ova zabrana može krenuti i prije, a završiti i koncem ožujka.   

Na NZ je situacija nešto bolja jer temperature nisu tako visoke a i nema dugih sušnih perioda (bar za sada). Postoje ponekad samo dnevne zabrane za parnjače na ugalj. Dobar dio parnjači na NZ, zapravo velika većina koristi naftu umjesto uglja pa je time rizik gotovo nepostojeći.

Nekog pisanog pravila gdje će biti i kakva će biti druga lokomotiva ovdje nema. Kod dobrovoljnih društava, dizelka je obično iza parnjače jer si ipak radi o kompoziciji s parnjačom pa ona i treba biti na čelu. Jača društva imaju po nekoliko parnjači pa se često nađu dvije tako da se eliminira korištenje dizelki kao rezervne lokomotive. Obično je jedna iza druge kad postoji mogućnost okretanja lokomotive na odredištu. Kad nema mogućnosti okretanja onda su lokomotive na oba kraja kompozicije. Na zatvorenim prugama obično je samo jedna lokomotiva.

F135_3543.jpg

F129_5403.jpg

F128_3945.jpg

Medo

P.S. Pljuskovi, 24°

P.S. II Nikad dosta parnjači… evo još jednog videa s iste pruge ali s polaskom s druge strane. Krajolik oko pruge je predivan. Tasmaniju neki zovu mini NZ.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

Prigradska željeznica u Melbourne.

Pisao sam već prije o prigradskoj željeznici, a obzirom da sad na poslu ima cajta (ispiti studentima počinju slijedeći tjedan a time i nervoza i ostalo…), malo ću Vam osvježiti memoriju s nekoliko podataka + nešto slika prigradskih stanica. Kad je Melbourne u pitanju onda je izvor slika Marcus Wong. Bez premca.

Postojeća Mreža ima 16 linija i 220 stanica, a ukupna dužina linija je 404,8 km na kolosijeku širine 1600 mm. Trenutno se grade dva nastavka postojećih linija. Lani je prevezeno 242 miliona putnika. Za usporedbu, međugradski odnosno regionalni vlakovi su prevezli 22,6 miliona putnika u državi Viktorija gdje se nalazi Melbourne. Prva prigradska linija je otvorena 1854 godine, a od 1919 počinje uvođenje električnih vlakova. Do danas je elektrificirano 13 linija a očekuje se da bi sve linije trebale biti elektrificirane do kraja ove dekade. Ne žuri im se jer se radi o starim linijama gdje je manji broj putnika i time manja frekvencija. Te linije ionako čekaju generalni remont. Krenulo se s 1.5kV i na tome ostalo. Maksimalna brzina prigradske željeznice na većem djelu mreže je 115 km/h. Manji dio ima ograničenje na 70/80 km/h.  Vlakovi su uglavnom točni i ove godine se drže prosjeka od 91%. Ako je točnost ispod 89% kompanija počinje plaćati penale državi... prilično daleko od Švicarske.

Trenutno se radi na tri velika projekta – Podzemna linija koja će prolaziti ispod centra grada, povezivanje grada s aerodromom i prsten oko grada. Radovi na prvom projektu su počeli preklani a za drugi se trenutno radi izvedbena dokumentacija. Početak radova se očekuje sredinom slijedeće godine. Treći  projekt je u fazi urbane konzultacije, a radovi bi mogli početi negdje krajem 2022. Grdi su novci u pitanju. Oko 30 milijardi dolara. Melbourne ima prilično dobro reputaciju izvođenja radova u roku i u okvirima namijenjenih sredstava.

Projekt prigradskog prstena.

SuburbanLarge.jpg

Nešto o stanicama. Većina prigradskih stanica je  u stilu gradnje iz XIX i ranog XX stoljeća s dodatkom suvremene tehnologije. Izuzetak su stanice na novijim linijama i desetak koje su prerasle potrebe ili postale lokalno čvorište pa su morale biti proširene. Sačuvalo se sve što se moglo ali su svejedno izgubile šarm. Bar meni.

Auburn

F137_5848.jpg

Belgrave

F137_5800.jpg

F134_9545.jpg

Macleod

F130_6738.jpg

Clifton Hill

F129_6379.jpg

North Melbourne

F113_3275.jpg

Heidelberg

F129_6229.jpg

Mordialloc

F128_0589.jpg

F128_0588.jpg

Oakleigh

F127_9793.jpg

Highett

F125_4676.jpg

Fairfield

F123_1780.jpg

Armadale

F120_3840.jpg

Po pravilu stanične zgrade ako nisu na oba perona onda su locirane na peronu/kolosijeku u pravcu Melbourne. U tom slučaju druga strana ima samo nadstrešnicu. Također većina stanica ima podzemni prilaz, pogotovo stanice otočne konfiguracije kojih i nema mnogo. Stanice sa više od dva kolosijeka/perona u pravilu imaju prilaz s nadsvođenog pješačkog prelaza.

Mislim da je ovo dosta za sada. Veće stanice kao i stanice podzemne željeznice možda nekom drugom prilikom.

Da na kraju dodam i par podataka o mogućim kaznama (Australski dolari) koje važe od 1/1/2107 godine:

Parkiranje vozila na parkingu za putnike bez korištenja javnog prijevoza - $ 99

Vožnja bez karte, vožnja s neodgovarajućom kartom, pušenje u zabranjenoj zoni, stavljanje noge na sjedalo te onečišćavanje vozila - $ 248

Antisocijalno ponašanje i hodanje prugom - $ 330

Neovlašteno/nepotrebno otvaranje vrata te vožnja u/na djelu vlaka koji nije predviđen za putnike - $ 413.

Ima toga još, kao varijante za one koji se kažnjavaju po više puta gdje ovisno o prekršaju može završiti s komunalnim radom ili zatvorom…

Medo

P.S. Oblačno. 27°


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je egzotično vidjeti željezničke objekte i vozila bez i jedne šare. Medo, kakav je stav australskih vlasti prema grafitiranju i kakve su kazne za one koji šaraju po javnim mjestima? Ili lokalni dripci još nisu otkrili sprej u boji? 


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Stanley said:

Upravo je egzotično vidjeti željezničke objekte i vozila bez i jedne šare. Medo, kakav je stav australskih vlasti prema grafitiranju i kakve su kazne za one koji šaraju po javnim mjestima? Ili lokalni dripci još nisu otkrili sprej u boji? 

smiley.gif

Možda je generalno nešto bolje no u H. ali nije baš med i mlijeko. Uklanjaju se čim se spaze jer postoji ekipa za tako nešto koja se sastoji od dobrovoljaca i onih koji to rade kao dio komunalne kazne. Ja svakodnevno prolazim pothodnikom i možda dva - tri puta mjesečno preko noći osvane neka nebuloza unutar pothodnika. Kad se vraćam s posla više je nema. „Slava kratko traje“.  S druge strane, sprejevi se prodaju isključivo starijim od 18 godina i mislim da postoji količinski limit za one koji nemaju registriranu kompaniju/biznis.

Uklanjanje je u principu vrlo efikasno na površinama koje su izložene ali je nešto sporije na manje posjećenim mjestima. To ponekad čeka nekoliko tjedana.

Jedna od ekipa u Adelaide

graffiti-volunteer-2.jpg

Uklanjaju se na različite načine…

d28d8f4386e4317ef22b3947711ee9c7.jpg

Koliko znam ovdje su kazne novčane, trenutno do $ 1200 + trošak uklanjanja. Ukoliko grafiter nema novaca kazna se automatski pretvara u komunalni rad. Ovo vrijedi za starije od 16 godina. Za mlađe plaćaju roditelji ili skrbnici. Ako se radnja ponavlja onda su kazne isključivo komunalni rad od stotinjak pa i više sati, ovisno o tome jeli se radi o recidivu.  Komunalni rad se ovdje uglavnom sastoji u čišćenju javnih površina uključivši i javne zahode u parkovima. Grafiteri se uključuju u uklanjanje grafita. Odbijanje komunalnog rada se pretvara u zatvorsku kaznu.

Prije par mjeseci je troje uhvaćeno kad su počeli s onanijom na nekoliko DMU koji su bili unutar ograde preko noći. Osim publiciteta svaki od njih je je dobio 150 sati komunalnog rada + troškovi uklanjanja njihovog uratka.  

Možda je interesantan pristup Singapore gdje su kazne do 2000 lokalnih dolara, bičevanje od najmanje 3 udarca i/ili kazne zatvora do 3 godine za recidive. Prije par godina dvoje Nijemaca je osuđeno na devet mjeseci zatvora i tri udarca bičem za sprejanje lokalnog vlaka nakon što su provalili u depo. Nakon sprejanja su pobjegli u Maleziju ali su bili izručeni nakon tjedan dana.

Andreas Von Knorre, 22 i Elton Hinz, 21.

HinzKnorre.jpg

Medo

P.S. Sorry, moji su odgovori ponekad duži i odu van inicijalnog pitanja...

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lajkam Singaupur.

Prije par godina sam vidio da je klinac popio dobre batine kraj Zuga u Koturaškoj u popodnevnim satima. Stanar ga ulovio, skoro sam mu se pridružio.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Medo na informaciji. Ne mogu reći da mi je žao one dvojice Švaba koji su dobili svoje u Singapuru, no kako u načelu nisam pobornik nasilja ni fizičkog kažnjavanja australski model mi se čini sasvim O.K. Samo, tko će tako nešto primijeniti u zemlji gdje je pravosuđe teško kompromitirano? A i cijelu državu bi trebalo ponovo okrečiti jer nema što nije pošarano. 😖


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...