Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Australija + NZ

Recommended Posts

:D

 

Bez namjere ulaziti u detalje o visini, dužini i nadasve o povijesti vlakova u Južnoj Australiji preporučam ova tri linka kao uvid u ono što sad ima. Video je u HD i napravio ga je kolega iz NSW koji je u listopadu boravio nekoliko dana u JA. Slika i ton su fantastični. Ukoliko vam brzina vašeg neta dozvoljava, pripremite se za uživanje u punoj veličini vaših ekrana, a prilika je vidjeti i dio unutrašnjosti Australije kakav ne viđate na popularnim turističkim plakatima.

Prvi link daje 10 minutni pregled različitih vlakova, a drugi i treći (po 20 ak minuta) je snimljen na Pichi Richi metarskoj pruzi. Pichi Richi railway je dobrovoljno društvo... i sve što su napravili, napravili su dobrovljnim radom. Dobar broj članova je i iz ne tako blize Adelaide (350 km). Pruga je do prije nekoliko godina završavala ispred grada (Port Augusta) gdje je bio trokut za okretanje lokomotive i vraćala se u Qourn. Grad je konačno shvatio kakav turistički potencijal ima ta željeznica i sufinacirao je osposobljavanje preostalih 10 km kao i prepravku staničnih perona. Inače, to je jedini preostali dio pruge koja je nekad završavala u Alice Spring-u. Danas, drugom trasom tamo ide pruga normalnog kolosijeka i nastavlja do Darwin-a. Afghan express je redovno vozio do 1956, a novo ime Ghan express je skraćenica starog. Ghan express vozi od Adelaide do Darwin-a i može se vidjeti na prvom linku.

Prije no pokrenete video možete pročitati detaljni opis (ispod videa) onog što će te vidjeti.

 

 

 

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:

...Inače, to je jedini preostali dio pruge koja je nekad završavala u Alice Spring-u. Danas, drugom trasom tamo ide pruga normalnog kolosijeka i nastavlja do Darwin-a.....

Medo

 

Hvala ti na ovim nadasve zanimljivim filmovima iz nama daleke i egzotične Australije. Pokušao sam na nekakvom prastarom atlasu da pronađem ovu prugu i naravno nisam je našao.

No zato sam vidio da pruga o kojoj pričaš završava u Alice Springsu i dalje nema kolosjeka. Znači da je ta pruga u međuvremenu produžena do Darwina i da se danas može vlakom iz tvoje Adelaide do Darwina prugom normalnog kolosjeka. Zanima me koliko je širina kolosjeka u Australiji i kakve je širine kolosjek pruge koja od tvoje Adelaide ide za Perth.


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

U ovom trenutku postoje u upotrebi tri širine kolosjeka: standardni - (4 ft 8 1⁄2 in ili 1,435 mm), metarski - (3 ft 6 in ili 1,067 mm) i široki - (5 ft 3 in ili 1,600 mm). Široki je bio u upotrebi u Južnoj Australiji ali je danas gotovo sve prebačeno na standardni (osim žitnih pruga), a u toku su završne pripreme za prebacivanje pruga prigradske željeznice sa širokog na standardni. Viktorija još uvijek ima tisuče kilometara širokog kolosijeka mada i ona lagano ide na standardni kolosjek. New South Wales je standardni kolosjek od početka. West Australia je inicijalno bila na metarskom ali se prebacuje na standardni. Queensland je većim djelom metarski. Svi glavni gradovi su od sredine 90 tih povezani prugom standardnog kolosjeka kao dio nacionalnog projekta. Pruge dvojnog kolosjeka nisu rijetkost.

U Australiji postoji na tisuče kilometara takozvanih žitnih pruga koje se koriste nekoliko tjedana godišenje isključivo za prevoz žita. Te pruge je vrlo teško naći na mapama, a brzina na njima je uglavnom ograničena na ispod 30 km/h.

Sve nove pruge koje se grade su standardne širine i uglavnom su za teretni promet.

Perth, Adelaide, Melbourne i Brisbane glavne željezničke stanice imaju pruge dvojne širine. Jedna širina je za lokalne pravce a druga za "međudržavne" pravce. U razmatranju je prva brza pruga Sydney - Canberra - Melbourne ali to će vjerojatno pričekati još neko vrijeme. Direktna pruga Melbourne - Brisbane je pred početkom gradnje. Pruga se gradi kako bi se zaobišao prometno opterećeni dio oko Sydeny-a i skratio pravac između dva glavna grada.

Pruga Adelaide – Alice Spring normalnog kolosjeka završena je 1980, a produžetak do Darwina 2004.

 

Mapa nije najbolja ali prikazuje dio mreže u državi koja je 1980 imala manje od 900.000 stanovnika. Na mapi se i ne vidi cijela država.

SAMAP.jpg

 

Aktivna karta s putničkim linijama - http://www.railmaps.com.au/austrail.htm s napomenom da se rijetko koristi putnička željeznica na udaljenostima većim od 200 km… avionom je jeftinije i brže (bar za sada). Put od Melbourna do Adelaide traje 11 sati i najeftinija karta je oko 70 dolara koliko i košta avionom, a putovanje traje sat i desetak minuta + sat transfer do grada.

Linije između glavnih gradova uglavnom koriste turisti i članovi grupa poput ove…. jer recimo, putovanje od Adelaide do Pertha traje dva dana, a avionom je nešto manje od 3 sata….

 

Medo

 

P.S. Meni je bolje držati se tramvaja jer o njima bar nešto malo više znam. Vlakove volim ali malo znam o njima mada sam spreman odgovoriti na svako pitanje vezano za Australiju ili ako ništa drugo pronaći link do informacije (obično na engleskom).


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na ovim informacijama o željeznici u Australiji. Vidim da se država trudi da ujednači širinu kolosjeka i da su svi veći gradovi povezani prugama normalnog kolosjeka. Drago mi je i da se grade nove pruge kao ta spomenuta između Alice Springsa i Darwina koje je konačno povezala jug sa sjeverom Australije.

Sjećam se jedne TV reportaže u kojoj sam u vrijeme dok nije bila izgrađena ta nova pruga vidio i ovakve "vlakove" :

 

97872229.jpg

 

Sada sam zahvaljujući tebi malo surfao bespućima interneta i pronašao da je pruga dovršena tek 2004. godine i da je dugačka 2.979 km. Pretpostavljam da je priroda kroz koju prolazi fantastična. Vrijedilo bi se uputiti kroz ove rijetko naseljene krajeve Australije i vjerujem da su i stanice na ovoj pruzi rijetkost.

Ako nema putnika možde negdje naleti koji klokan ili čak krokodil....


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

Tvoja slika prilično dobro ilustrira nešto što se vidi relativno često u unutrašnjosti Australije bez obzira na postojanje ili ne postojanje pruga ali moram reći da ima i dužih "vlakova". Do prije par godina nije bilo ograničenja brzina u sjevernom središnjem djelu Australije (Northen Territory) i sad zamisli preticanje takvog "vlaka". Dva puta sam putovao tim djelom prije uvođenja ograničenja na 130 i preticanje nije bila zabava a i s današnjim ograničenjem nije nešto što radiš olako. Problem nastaje kad je nekoliko takvih jedan za drugim a to se često događa jer im je lakše preći udaljenosti kao "karavan". Većina pravaca je ravna, a i promet nije gust pa se nađe prilika ali nestrpljenje se teško plaća. Praktično, u središnjem djelu Australije policije nema ni na slikama i ako ti se nešto dogodi onda su oni koji će radiom obavijestiti najbližu stanicu koja može biti stotine kilometara daleko. Pomoć stiže helikopterom ili lakim avionom koji slijeće na cestu. Služba - Flying doctors je duboko poštovana u Australiji jer su jedini koji ti mogu pomoći kao i udaljenim farmama. Većina turista koja se upušta putovati po unutrašnjosti i van glavnih pravaca vrlo često danima ostaje prepuštena sama sebi ako su bez valjajuće opreme. Prije mog puta u Zg, jedna francuska obitelj se zaputila u krstarenje preko unutrašnjosti, bez radija, bez dovoljno rezervne vode i goriva. Dok su ih našli dvoje je umrlo. Outback je divan, zalaz sunca apsolutno veličanstven ali ne idi van glavnog puta ako nisi spreman.

Problem sa željeznicama u Australiji leži u njenom povijesnom razvoju jer je bio uglavnom orijentiran prema potrebama država. Danas kad je gotovo sve privatizirano vrlo je teško inicirati nove pravce ako nema velike isplativosti. Pruga Darwin - Adelaide se praktično gradila 100 godina. Putnički promet je uglavnom prepušten autobusima i avionima. Brzina na prugama je ponekad smješna ali opet dovoljna za teretni promet. Zadnjih nekoliko godina savezna vlada inicira sufinanciranje daljnjeg razvoja i modernizacije željeznice ali obzirom na gustinu naseljenosti jedino trokut Sydney - Canberra - Melborurne ima kakav takav putnički promet + prigradski saobraćaj kod svih glavnih gradova. Cijena goriva i troškova prevoza cestom još je uvijek konkuretna željeznici mada se i to mjenja posljednjih godina sve više u korist željeznice.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink:

 

 

Danas u Južnoj Australiji postoji nekoliko željezničkih kompanija koje uglavnom koriste usluge Pacific National za vuču vlakova. Održavanjem pruga i vlakova bavi se nekoliko manjih nezavisnih kompanija. Trans Adelaide ima vlastito održavanje i vuču. GSR održava jednu od najdužih putničkih linija na svijetu, Sydney – Perth (preko Adelaide) 4352 km.

 

20101001_014_nr21_nr80_ps6_yongala.jpg

 

20101001_019_nr26_4as8_dowds_hill.jpg

 

Lista kompanija koje rade u Južnoj Australiji:

 

Queensland Rail National (QRN) www.qr.com.au

Genesee & Wyoming Australia (GWA) – bivši ARG & ASR Freightlink - www.freightlink.com.au

TransAdelaide (TA) - Adelaide Metro Rail Network - www.adelaidemetro.com.au

Great Southern Railway (GSR) - www.gsr.com.au

Patrick Rail Operations

Specialised Container Transport

 

20101004_13_sct007_sct010_1mp9_wirrappa.jpg

 

20101004_33_nr83_nr86_6wp2_wirrappa.jpg

 

Nekoliko slika iz prošlosti željeznica Južne Australije.

 

Slike je napravio James Brook u Peterborough-u, nekad najvećem željezničkom čvorištu u državi s tri različite širine kolosjeka. Danas je tamo puno mirnije, vlakovi prolaze ali se tu ne zaustavljaju. Ostao je muzej – Steamtown. Da bi se dоšlo do muzeja, obično se ide autobusom ili autom.

 

20101001_100_peterborough_turntable.jpg

 

20101001_026_diesel_shed_peterborough.jpg

 

20101001_031_peterborough_roundhouse.jpg

 

20101001_052_w901_pmr720_peterborough.jpg

 

20101001_062_nsu55_nc1_peterborough.jpg

 

20101001_049_mic127_peterborough.jpg

 

20101001_033_sabp8_peterborough_turntable.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljive slike i informacije, a još mi je zanimljivije da u Australiji ima lokomotiva kao i kod nas, npr. imaju karavele i ličanke, ali po izgledu se dosta razlikuju, odnosno kabina ima je nešto prostranija 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?

Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

 

Teretni vlakovi s putničkim vagonom iz lokomotive su transkontinentalni i imaju nekoliko posada s vrlo iskusnim mašinovođama, osposobljenim za manje tehničke intervencije. Koliko sam čuo to je najbolje plaćeni posao na željeznici. Vlakovi su obično na pravcu iz Adelaide za Perth ili Darwin i obrnuto. Posada vraća vlak. Vagon ima spavaći dio, dnevni boravak i dio za pripremu hrane. Dodatno, jednom tjedno, neki od tih vlakova imaju vagon(e) s namirnicama, poštom i svim onim što je naručeno za potrebe udaljenih farmi ili obitelji čuvara pruge koje nemaju drugi način snabdjevanja jer su udaljeni po nekoliko stotina kilometara od bilo kakvog naselja, a kad govorimo o naseljima onda to može biti 20-ak ljudi.

 

Prve četri snimke su iz okolice Whyalla-e. Južno od Port Augusta

 

20101005_02_ck4_1302_ck3_whyalla.jpg

 

20101005_53_ck3_1302_ck4_norrie_ave_whyalla.jpg

 

20101005_36_1303_904_whyalla-middleback_junction.jpg

 

20101005_27_1303_904_whyalla-middleback_junction.jpg

 

20101003_096_sct009_sct011_7gp1_yorkeys_crossing.jpg

 

20101004_02_nr90_nr119_7pm5_bookaloo.jpg

 

20101004_09_sct007_sct010_1mp9_wirrappa.jpg

 

20101004_22_sct007_sct010_1mp9_wirrappa.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti za sjajne slike i detaljan opis zanimljivosti s australskih pruga! :--)

 

Zanima me, znaš li dogodi li se nekada da poneka lokomotiva na početku vlaka vozi s dužim krajem naprijed? Kod nas je to uobičajeno, a koliko čitam o željeznicama u sj. Americi, kod njih je to rijetkost!

 

Lijep pozdrav! :hm


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?

Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.

 

Dočim npr. Mauritanske željeznice uslugu prijevoza putnika nude gotovo isključivo u teretnim vagonima za prijevoz željezne rudače. Ukupno Mauritanske željeznice raspolažu s 1 (slovima: jednim) putničkim vagonom.

 

Ispričavam se na OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:--)

 

Zanima me, znaš li dogodi li se nekada da poneka lokomotiva na početku vlaka vozi s dužim krajem naprijed? Kod nas je to uobičajeno, a koliko čitam o željeznicama u sj. Americi, kod njih je to rijetkost!

Lijep pozdrav! :hm

 

Rijetkost je i ovdje. Vidjeh samo na kratkim relacijama. U pravilu teretni vlakovi imaju najmanje dvije lokomotive.

 

Evo jedne koja vozi ljeti jer parna ne smije. The Cockle Train u Victor Harbor-u (70 km istočno od Adelaide) - Steam ranger association (Društvo vlakoljubaca). Pruga se više ne koristi za redovan saobračaj. Irski kolosjek.

 

20101008_006_507_victor_harbour.jpg

 

20101008_047_507_dump_beach.jpg

 

Kako to da teretni vlakovi na slikama imaju po jedan putnicki vagon na pocetku?

Možda se u njima vozi ili voze zamjensko osoblje vuče? Znam za situaciju kada je slovenski muzejski vlak išao u Split, prvi vagon do lokomotive je bio kušet. Išle je rezervna partija ili partije za lokomotive serije 03 i 06. Možda nije dobra usporedba za Australiju?

Ili možda ima "BEDAKA" koji se žele vlakom voziti bez obzira na dužinu i trajanje? Koliko znam i za teretne brodove se može kupiti karta, pa tko voli nek izvoli se voziti par tjedana preko oceana.

 

Oprosti, ne vidjeh odmah tvoj prilog, vjerojatno je poslan dok sam ja marljivo pisao svoj, a to obično potraje.

"BEDACI" se obično voze s transkontinentalnim putničkim. Ponekad se dogodi da se primi koji putnik s udaljenih farmi ili član obitelji čuvara pruge ali to je izuzetak jer pravila ne dozvoljavaju.

 

 

Dočim npr. Mauritanske željeznice uslugu prijevoza putnika nude gotovo isključivo u teretnim vagonima za prijevoz željezne rudače. Ukupno Mauritanske željeznice raspolažu s 1 (slovima: jednim) putničkim vagonom.

Kad se radi o broju putničkih vagona Južna Australija i nije baš nešto bogata. Navodno ima ukupno 60-ak vagona. Prigradske vlakove ne računam jer nemaju standardne putničke vagone.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-D

 

Ovo je jedini redovni teretni vlak na širokotračnoj pruzi u Južnoj Australiji i vjerojatno će to tako ostati još nekoliko godina dok se ne napravi konverzija ove linije i prepusti ponovo prigradskom putničkom saobračaju i možda ponekom teretnom. Prigradski saobraćaj je prestao prije desetak godina ali je u planu revitalizacija ove linije jer se broj stanovnika prilično povećao u tome djelu a putovanje autom/autobusom do Adelaide sve duže traje. Vlak prevozi balast iz kamenoloma Penrice, 60 km sjeverno zapadno od Adelaide. Vlak se od milja zove The Stonie. Balast se u ovom trenutku najviše koristi za remont/konverziju postojećih prigradskih pruga tako da bar jednom dnevno prolazi tim pravcem.

 

Video je star nekoliko godina ali je aktualan jer se praktično ništa nije promjenilo.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Cm4nkfgKelE&feature=player_embedded#at=121

 

Kad nadjem dobre slike prigradskih vlakova onda će se ova tema što se mene tiče moći zaključati.

 

Medo

Edited by Medo_Adelaida

----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-D

 

Nisam mogao odoljeti a da ne podjelim s vama ovih nekoliko (meni) lijepih slika iz južne australije. Autor slika, Daniel Hancock iz Viktorije je bio nekoliko dana ovdje u posjeti.

 

lake-Knockout2-1.jpg

 

7-MtLoftyNight.jpg

 

Yorkys-Crossing_Train.jpg

 

en-PA2.jpg

 

LDP002-CLF5.jpg

 

PM7_Lofty.jpg

 

Overdue2_MtLofty.jpg

 

Mt-Lofty2.jpg

 

Mt-Lofty3.jpg

 

 

i nekoliko slika iz željezničkog muzeja u Adelaide. Vrijedno posjetiti.

 

409.jpg

 

504-1.jpg

 

752.jpg

 

3NM.jpg

 

Museum2.jpg

 

 

plus prigradski vlak

 

Suburban_Railcar-Belair.jpg

 

Prigradska željeznička stanica Mt Lofty

 

6-MtLofty.jpg

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Medo na odličnim slikama !

Željeznički muzej u Adelaidi ima zaista zanimljivih eksponata.


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-D

 

Hvala dnovakovic.

 

 

Prigradska željeznica u Adelaide se u osnovi sastoji iz dva tipa motornih kola; tip 2000 (jumbo) i 3000.

Serija 2000 obično saobraća u paru dok za vrijeme špica ima maksimum od 4 vagona (2+2) Trenutačno je 24 motornih kola na raspologanju, a 2016/17 bi trebali biti povučeni iz prometa kad se završi elektrifikacija i konverzija kolosjeka prigradske željeznice. Radnicima na održavanju će laknuti jer se serija pokazala problematičnom.

Serija 3000 je najbrojnija i trenutno ima 70 motornih kola u prometu. 47 od njih će biti preuređeno u električne na standardnom kolosjeku, počevši od 2013. Serija 3000 prometuje u različitim kombinacijama, a maksimalan broj je 6 jedinica u jednom vlaku. Van špice na pojedinim linijama saobraćaju samo kao motorna kola ili u paru.

Dvije slike pripadaju ABC Adelaide i Info Adelaide.

 

Serija 3000

7459_20654i314p.jpg

 

r361848_1670962.jpg

 

Serija 2000 (Jumbo)

 

jumboi.jpg

 

Unutrašnjost je gotova ista u svim vlakovima, jedino se razlikuje dezen tkanina na sjedištima

 

unutranjost.jpg

 

S ovim završavam o željeznicama u JA. U toku je priprema za konverziju sa širokog na normalni kolosjek i elektrifikacija prigradskih pruga. Adelaide je jedini glavni grad u A koji nema električnu željeznicu. Već je odlučeno koji će električni vlakovi biti kupljeni.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A5B18JSxFRE&feature=player_embedded

 

Javit ću se kad se nešto bitno novo desi u JA.

 

Medo

 

:-D

Edited by Medo_Adelaida

----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvrsni prilozi, hvala Medo! :)

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-)

 

Hvala Toma.

 

Dobih ovaj link i nema smisla zadržati ovu ljepoticu samo za sebe.

Jedna od prvih lokomotiva na južnoaustralskim željeznicama. Lokomotiva je pod brojem SLSA B 24. Na slici ima nešto produženi tender no original koji je napravljen u William Fairbairn, Manchester. Kupljene su tri takve lokomotive i dobile su imena: Victoria, Albert i Adelaide (nemre se dalje od kraljičine obitelji). Lokomotive su ušle u upotrebu 1856, a povučene 1873 iako su im povećali kapacitet tendera 1870. Nisam mogao naći podatak zašto im je radni vijek bio relativno kratak. Vjerojatno tip cilindra nije bio najbolje riješenje. Slikano je 1870.

 

prvalokomotiva.jpg

Slika pripada arhivi State Library - South Australia.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Hvala na ovoj odličnoj temi i slikama!

 

Hvala Ghost.

 

Mrzi me otvarati novu temu pa ću ovo staviti ovdje jer je dio postave iz Južne Australije.

 

Ovih dana je službeno otvoren najveći željeznički muzej u Australiji – Train Works, a kažu da je i najveći južno od ekvatora. Kažu također da je ovo prva faza jer imaju još desetke eksponata koji čekaju obnovu.

Sada imate još jedan razlog više za posjetu Australiji, a ako vam se ostaje onda možete aplicirati na jedno od 5 radnih mjesta u muzeju koja još uvijek nisu popunjena. Bar je tako bilo prošlog petka.

 

956230-trainworks.jpg

 

Muzej – Train Works, nalazi se 90 ak kilometara južno od Sydney-a. Može se do njega vlakom pa onda malo autobusom. Naravno, možete i autom ali ako nemate GPS ili lokalnog pratioca bolje ne razmišljati o tome.

 

955901-trainworks.jpg

Slike su preuzete iz The Advertiser – a, lokalni “Večernji list” u Adelaide.

 

Link do web stranica muzeja. Nisam baš nešto oduševljen stranicama al valjda će vremenom postati bolje. Od reportaže posjete muzeju neće biti ništa jer lijepo piše da se slike mogu koristiti samo za osobnu upotrebu, a za objavljivanje treba posebna dozvola. Valjda će i to malo relaksirati vremenom.

 

Medo

Edited by Medo

----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Rano jutros su ova mala stvorenja, tisuće njih prouzrokovale kraći zastoj na djelu brdske pruge prema Melbourne. Belair je najveći uspon u okolici Adelaide i kad teretni vlak dužine 2 km s 4 dizel lokomitive nema dobar dodir s tračnicama (wheel - slip) onda je najbolje pričekati da završe migraciju i nastavi put.

 

p7cg.jpg

 

Ovo se događa jednom ili dva puta godišnje zadnjih 10 godina od kad su se razmnožili u brdima oko Adelaide. Latinsko ime im je millipedes (stonoge?), a ove su usprkos vrlo strogoj karanteni našle put iz Portugala u Južnu Australiju.


Nada

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Nekoliko slika radova na izmjeni donjeg stroja i produženju prigradske željezničke linije Adealide – Noarlunga – Seaford. Dužina linije Adelaide – Noarlunga je 30,2 km + 5,5 produženja do Seaford-a. U ovoj fazi donji stroj se mjenja u potpunosti na zadnjih 15 km linije prema Noarlunga. Zbog kompleksnosti dionice, taj dio je posve zatvoren za promet i bit će ponovo otvoren krajem slijedećeg mjeseca. Prestanak prometa je iskorišten za renoviranje prilaza stanicama kao i samih stanica. Također se radi na proširenju parkirališta gdje god je to moguće.

Postojeća linija je do prije desetak godina imala i terenti promet ali zatvaranjem rafinerije u blizini Noarlunga teretni promet već tada zanemariv je u potpunosti prestao.

 

Radovi na potpunom dovršenju prvih 15 km očekuju se koncem godine. Dio radova na prvom djelu je već obavljen i obavljao se preko vikenda. Razlog takve dinamike je u financiranju i u tome što prvi dio linije (10 km) se dijeli s jednom drugom lokalnom linijom + teretni i putnički saobraćaj u pravcu Melbourne s kojima treba uskladiti dinami. Teretni i putnički saobraćaj prema Melbourne ide paralelnim kolosjecima normalne evropske širine koji se na nekoliko mjesta križaju sa kolosjecima širine 1600 mm.

 

Obzirom da će ta linija kao i ostale za dvije godine preći na evropski kolosjek, pragovi koji se polažu trebali bi dozvoliti brzo prebacivanje sa širokog na normalni kolosjek. Završetak radova na produženju linije od Noarlunga do Seaford-a se očekuje početkom 2013 kada bi tom prugom trebali prolaziti električni vlakovi i skratiti putovanje za 15-ak minuta.

 

85trainfan je napravio veći dio snimaka početkom ovog mjeseca.

noarlunga3.jpg

 

noarlunga4.jpg

 

noarlunga5.jpg

 

noarlunga6.jpg

 

noarlunga7.jpg

 

noarlunga2.jpg

 

noarlunga.jpg

 

Obzirom na vrlo bogatu žetvu oživjele su sve pruge u Australiji koje se koriste po nekoliko tjedana ili mjeseci.

 

zito.jpg

 

Pruga Adelaide - Darwin koja je na rubu rentabilnosti imat će konačno povećani promet jer se nekoliko većih kompanija odlučilo prebaciti s cestovnog na željeznički prijvoz.Dodatni teret će biti tansport ruda sa novo otvorenih rudnika koji se nalaze u blizini pruge. Blizina ovdje u principu znači stotinjak kilometara. Zbog svega toga GWA se odlučio za nabavu 16 novih lokomotiva, većeg broj vagona i postupnu izgradnju odvojaka. Ukupno će biti investirano u prvoj fazi oko AUS $ 76 miliona.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

noarlunga6.jpg

 

 

Nevjerovatno koliko je visok peron, skoro pa u visini čovjeka !


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...