Jump to content
zeljeznice.net
Karavela

Nove lokomotive by TŽV Gredelj (2064)

Recommended Posts

Dakle, to je konačno Goodbye EMD!

 

:sad:

 

Zašto bi Caterpillar, koji je inače većinski vlasnik EMD, dozvolio razvoj EMD motora i time ugrozio svoj vlastiti? To je analogno situaciji u avioindustriji: Boeing je 1995. godine kupio McDonnell (ranije McDonnell Douglas) i time preuzeo proizvodnju modela MD95 (to je direktni slijednik DC-9, koji je jako dobro poznat u ovim krajevima) koji je preimenovan u Boeing 717 (da, DC-9 je postao Boeing-717 :zubob). Kada je Boeing vidio da isti model ugrožava njegovu "Cash Cow", odnosno B-737, prestali su ga razvijati, a čini mi se pred nekoliko godina i proizvoditi. :mrgreen:


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, to je konačno Goodbye EMD!

 

...a čini mi se pred nekoliko godina i proizvoditi. :mrgreen:

 

Sto se EMD-a tice, mogao bi nazalost biti u pravu...

 

B717 se prestao proizvoditi u sijecnju 2005.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja čak ovdje vidim priliku za velik biznis Caterpillaru:

Nekada davno, u pedesetima i šezdesetima EMD je na vrhuncu slave prerađivao lokomotive svojih tada slabih konkurenata, Alco i GE. Dakle, EMD je pod račun uzimao relativno nove BoBo i CoCo od Alcoa ili GE, ostavljao samo postolja ili postolja i frem i stavljao GP/SD frem i/ili haubu, te 16-567 odnosno kasnije 16-645 motore (ima o tome u knjizi Briana Solomona: "EMD Locomotives").

Sada Caterpillar može, za SAD i EU (UK, Irsku, Španjolsku i/ili Hrvatsku, odnosno privatnike koji sa EMDicama već voze po Njemačkoj) napraviti program zamjene motora EMD Caterpillarovim, prilagoditi električni dio lokomotive svojim diesel motorima (prime mover) i bez problema preštancati na stotine takvih lokomotiva u relativno kratko vrijeme. Stare EMD diesel motore prodati će NRECu, koji će onda negdje u Africi ili Aziji pokrenuti program proizvodnje novih lokomotiva sa recikliranim postoljima i repariranim (refurbished) diesel motorima. Baš kao Marokanke iz Gredelja, samo je radna snaga Gredelja postala preskupa u odnosu na azijske ili afričke konkurente. Možda je čak moguće da ti EMD motori završe u Iranu?

U zemljama Zapadnog Balkana konverzija sa EMD motorima nije moguća, jer su sve one u procesu pristupanja EU i vrlo vjerojatno da će sve njihove diesel lokomotive morati prilikom ulaska u EU (između 2020. i 2030. godine) zadovoljavati važeće norme. Jedino da se u postojeće EMDice u zemljama Zapadnog Balkana počnu ugrađivati Caterpillar motori, ali tko zna koliko bi to koštalo?

Edy alias jz441 je o tome puno pisao na Railserbia, a i ovdje čini mi se nešto.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja čak ovdje vidim priliku za velik biznis Caterpillaru:

Nekada davno, u pedesetima i šezdesetima EMD je na vrhuncu slave prerađivao lokomotive svojih tada slabih konkurenata, Alco i GE. Dakle, EMD je pod račun uzimao relativno nove BoBo i CoCo od Alcoa ili GE, ostavljao samo postolja ili postolja i frem i stavljao GP/SD frem i/ili haubu, te 16-567 odnosno kasnije 16-645 motore (ima o tome u knjizi Briana Solomona: "EMD Locomotives").

Sada Caterpillar može, za SAD i EU (UK, Irsku, Španjolsku i/ili Hrvatsku, odnosno privatnike koji sa EMDicama već voze po Njemačkoj) napraviti program zamjene motora EMD Caterpillarovim, prilagoditi električni dio lokomotive svojim diesel motorima (prime mover) i bez problema preštancati na stotine takvih lokomotiva u relativno kratko vrijeme. Stare EMD diesel motore prodati će NRECu, koji će onda negdje u Africi ili Aziji pokrenuti program proizvodnje novih lokomotiva sa recikliranim postoljima i repariranim (refurbished) diesel motorima. Baš kao Marokanke iz Gredelja, samo je radna snaga Gredelja postala preskupa u odnosu na azijske ili afričke konkurente. Možda je čak moguće da ti EMD motori završe u Iranu?

U zemljama Zapadnog Balkana konverzija sa EMD motorima nije moguća, jer su sve one u procesu pristupanja EU i vrlo vjerojatno da će sve njihove diesel lokomotive morati prilikom ulaska u EU (između 2020. i 2030. godine) zadovoljavati važeće norme. Jedino da se u postojeće EMDice u zemljama Zapadnog Balkana počnu ugrađivati Caterpillar motori, ali tko zna koliko bi to koštalo?

Edy alias jz441 je o tome puno pisao na Railserbia, a i ovdje čini mi se nešto.

 

 

Nova lokomotiva mora zadovoljavati tu normu a staru mozes ganjati dok je god mozes popravljati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što točno spada pod pojam popravljati?

:?:

 

Ja bih rekao da ugradnja drugog (makar i repariranog) diesel motora nije popravak, ali opet ne znam točno. Sad dobro, Turnerice su dobile vlastiti motor natrag (hajde, možda su motori samo kružili s lokomotive na lokomotivu, ali to je isto).


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kompletan remont je samo popravak. Novo je samo iz trgovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, to je konačno Goodbye EMD!

 

:sad:

 

Zašto bi Caterpillar, koji je inače većinski vlasnik EMD, dozvolio razvoj EMD motora i time ugrozio svoj vlastiti?

 

Pa ako je on vlasnik i ako razvije onda je to njegov motor (iako se on zove EMD) sa kojim onda on ubire lovicu. Tu se sigurno ne radi o relacijama naš - njihov već o tome što može donijeti više novaca uz manje troškove. Ima milijon situacija gdje velika firma kupi manju baš jer želi zarađivati na proizvodu te manje firme a gdje kupnja firme košta manje ili tu negdje kao i razvoj vlastitog proizvoda.

 

EMD je imao i problema i prije sa podilaženjem standardima, vjerujem da će se izvući i sa Tier 4 a što se tiče 710 motora. BTW oni i imaju noviji i puno moderniji "H type" četverotaktni motor ali ga nitko ne želi. Ista bi situacija bila i sa Caterpillar motorima tako da ne vjerujem da je vrijeme dvotaktih diesela već skroz prošlo. :mrgreen:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima u SD90, UP je kupio dosta tih lokomotiva ali malo ih vozi. Ocit

o EMD ne zna napraviti dobar 4-taktni motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno je strašno nepouzdan.

 

Ne bih rekao da je samo to, bio je nepouzdan i 20-645 pa su ga nakon dječjih bolesti učinili pouzdanim. Vjerojatno ima veze i sa održavanjem jer ako je sve već uhodano za održavanje 645 i 710 motora onda uvođenje sasvim novih motora generira nove troškove koji se vjerojatno ne mogu opravdati. Vjerojatno je jeftinije kroz nabavku rezervnih dijelova i novih lokomotiva na veliku količinu EMDu plaćati poboljšanje postojećih motora negoli da se mora cijeli sustav mijenjati zbog promjene motora.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...