Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

antok

Članovi
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Evo imena i prezimena ljudi koji su na slici, pa ukoliko netko prepozna nekoga i zna gdje se nalazi molio bi da napiše ili pošalje mail. I red gore (slijeva na desno): Jakovljević Dalibor; Begić Fikret; Mičić Milan; Bečić Esad; Ristić Svetislav; Šimić Željko; Kuduzović Mevludin; Katava Anto; Smailović Vahid. II red sredina: Bešlić Enes; Kovačević Miladinko; Starčević Zoran; Delić Jasmin; Krajina Anto; Hajrić Fuad; Kukrika Dragana; Vidaković Novak; Nahić Adisa. III red dolje: Vučković Mario; Zoronjić Ulfeta; Mahmić Enes; Jusufović Osman; Agatić Marijan; Marić Nebojša; Gavrić Mihajlo; Katanić Mladen.
  2. Evo još jedna ŽTŠ četvrti razred 1989/90.: << Klikni na sliku lijevo !
  3. Pronašao sam neke fotke kod staraca, ovo je školska godina 1986/1987. ŽIŠ (prvi razred sam završio u ŽIŠ-u): << Klikni na sliku lijevo !
  4. 2. zašto se uvodi kolodvorski razmak ako je kvar putnog prijelaza na pruzi ? npr retkovec... Kolodvorski razmak se uvodi iz razloga što je prostorni signal ujedno i zaštitni signal putnog prijelaza i dok je prijelaz u kvaru prostorni signal pokazuje signalni znak "stoj". Mislim da dalje nemoram pojašnjavati. Izuzetak je recimo između Sesveta i Dugog Sela u Sesvetskom Kraljevcu čuvar ŽCPR-a rukuje zaštitnim signalom i u slučaju kvara jednog od putnih prijelaza ne uvodi se kolodvorski razmak. Moram dodati da ŽCPR-i "Rade Končar" i "Krčeni put" nisu uključeni u APB za razliku od većine pa i retkovca.
  5. 1. može li se "rušit APB" ? koji je postupak (susjedni prometnici su u igri ili ne) kao i što dalje? (razrješenje, normaliziranje prometa itd...) Neznam kako misliš "rušit". Postoji mogućnost recimo kod lažnog zauzeća jednog od blokovnih odsjeka (a kod brojača osovina) da se svi signali "ruše" na stoj tasterom APB SS i onda se brojači osovina nuliraju, zatim se tasterom APB SL sve vraća u početno stanje. Tastere poslužuje prometnik vlakova kolodvora koji ima privolu (smjer). Ovaj postupak se radi kada je pruga slobodna, tj. kada je dobijena odjava za prethodni vlak. Ukoliko se uspije "očistiti" lažno zauzeće promet se dalje odvija normalno, a ukoliko ostane lažno zauzeće uvodi se promet vlakova u kolodvorskom razmaku do otklanjanja smetnje.
  6. antok

    Zagreb GK

    Cijena je cca 140 mil. kuna, zamjena SS uređaja GK u elektroničkoj tehnologiji.
  7. Svaka skretnica ima osigurač i relejnu grupu u relejnoj prostoriji. Isto tako svaka skretnica je spojena električnim vodovima na terenu pa se po potrebi može i odspojiti. Isto tako, bila ona pod napajanjem ili ne, svaka se može mehanički prekurblati u drugi položaj bez obzira bila ona elektro ili elektro hidraulična Postupak prije upotrebe kurble je takav da se prije isključi struja (na postavnoj spravi) na licu mjesta, a tek onda skretnica se može prekurblati. U ovom slučaju koji navodim je stvar u tome da pojedine skretnice na GK nemaju utor za ključ kojim se isključuje struja, a kako sam već naveo struja se prekida u relejnoj prostoriji.
  8. Nije nedosljednost nego je sljedeće: Prije nekoliko godina je u Čulincu ugrađeno još dvije skretnice pa je preko istih moguć prijelaz vlaka iz Resnika prema Borongaju na kako ga vi nazivate sjeverni kolosijek. Prije toga je ulazni signal iz smjera Resnika bio sadašnji zaštitni signal prije skretnice u Čulincu i vlak je mogao preći na sjeverni kolosijek, ako se ne varam, tek ispred prometnog ureda kolodvora Borongaj. Signal na tzv. sjevernom kolosijeku je ulazni signal kolodvora Zgb. Borongaj koji signalizira i vožnju u skretanje tj. teretni dio kolodvora, a na južnom kolosijeku je izlazni signal koji štiti skretničko područje i putni prijelaz i ja mislim da predsignalizira zaštitni signal Čulinec. Uređaj nije nikad dozvoljavao postavljanje signala za vožnju sa pravilnog na ne pravilni kolosijek pa on ima tri lampe. Skretnica u Čulincu ne bih rekao da se baš rijetko koristi jer sve što ide prema RK i drugim kolodvorima iz GK ide preko te skretnice.
  9. Pod pretpostavkom da se radi o Zagreb GK, jedini logičan odgovor je taj da je skretnica izgubila kontrolu, a da su dežurni SS mehaničari bili u nekom od kolodvora čvora Zagreb. Kako na GK postoje (možda više i ne jer su većinom zamjenjene sve na zapadnoj strani kolodvora) skretnice kod kojih se ne može isključiti struja na terenu nego u relejnoj prostoriji, tako skretnice nisu mogle biti prebačene u drugi položaj kurblom i postavljene ambulantne brave. Ne radi se sigurno o novoj hidrauličnoj skretnici (jer se kod istih struja može isključiti na terenu i skretnica prekurblati) nego je u pitanju stara skretnica sa osiguračem u relejnoj prostoriji.
  10. antok

    Zagreb GK

    postoji GP za GK koji konacno ide u obnovu (posebno signalizacija i sam signalni uređaj) te će se vjerojatno neke posebnosti GK-a svesti na standardna rješenja..... U ovogodišnjem proračunu RH je čak bila stavka za modernizaciju SS uređaja GK, no kako je prošlo nakon rebalansa na znam.
  11. antok

    Zagreb GK

    Erraseru kakav treba biti znak na izlaznom signal za smjer Sisak ako je prostor između predsignala i signala (na trianglu) zauzet vlakom ili onda postavnica nemože postaviti izlaz dok se isti ne oslobodi ? Ako je prostor između predsignala i zaštitnog signala rasputnice Trešnjevka zauzet drugim vlakom izlazni signal se ne može postaviti u položaj dozvoljene vožnje, tj. na navedenom prostornom odsjeku postoje izolacije. Izlazni signal se ponovno može postaviti u položaj dozvoljene vožnje tek kada predhodni vlak prijeđe raspu. Trešnjevka. Inače postupak rukovanja signalima je takav da se vlaku ne smije postaviti izlaz iz Glavnog kolodvora dok istome nije osiguran prijelaz preko rasputnice Trešnjevka (propisano u čvornim uputama). Sa ovim prethodnim se ne slažem jer navedeni propis je pisan jako davno i bitno usporava tj. smanjuje propusnu moć kako GK tako i rasputnice Trešnjevka.
  12. Poznajem Jelenu radi u Zagreb Istočnom kolodvoru. Inače radim na željeznici, radio sam kao prometnik vlakova, a sada radim kao tehnolog.
  13. Ako si bio u domu vjerovatno bi se prepoznali. Iz okolice Doboja recimo Jasmin Delić, ako se nevaram iz Ševarlija, Ristić Svetislav i Kukrika Dragana iz Sarajeva, Smajlović Vahid iz Maglaja, Jakovljević i Grujić iz Piskavice kod Banja Luke, Radulović Branislav iz Banja Luke, itd. Ja sam iz Banja Luke, a sada živim i radim u Zagrebu.
  14. Završio sam ŽTŠ "Ivan Krndelj" u Sarajevu 1990 godine i 4 godine bio sam u domu u Buća potoku. Kontaktiram sa jako malo ljudi iz generacije. Kako se bliži 20 godina od završetka srednje škole volio bih ukoliko bude moguće da se taj događaj obilježi. Ima li netko na forumu tko je iz navedene generacije ili možda nekoga poznajete iz iste?
×
×
  • Create New...