Jump to content

Ferata

Članovi
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

Ferata's Achievements

0

Reputation

  1. Cijenjeni kolega Pfaff, hvala vam na prekrasnim opisima mnogima (i meni Dalmatincu ličkih korijena) prekrasnih cesta i njihovih poveznica sa željeznicom! Budući da pamtim nešto kraće nego vi, ali opet dovoljno dugo da se sjećam putovanja iz ST do ZG i dalje preko Benkovca i Obrovca do Gračaca (postojeća cesta Knin-Gračac je uređena u predvečerje balvan-revolucije), krivudanja Magistralom po 5-6 sati prema Rijeci, kao i odlazaka posljednjim predratnim sezonama Unske pruge na ljetovanja u Sloveniju po modelu 'Naša djeca', možemo se, vjerujem, složiti da su putovanja cestama bila duža i napornija, ali opet nekako simpatična. Budući da se za bolja (uglavnom) nije ni znalo, jer su posljednji kilometri autocesta završavali u Karlovcu, na Grobniku ili u Lipovljanima, pa kasnije oko Slav. broda (ovisno o smjeru polazišta), sve je imalo svoju draž, ugostitelji i trgovci svoju računicu, a mjesno stanovništvo još poneki razlog za ostajanje. Sada je sve drukčije, brže i bolje, a je li i simpatičnije i s draži, procijenite sami.
  2. Dobre fotke i još ljepši motivi. Tijekom posljednjih godinu dana sam dva puta boravio na tom terenu i mlađi mještani s ponosom još uvijek podsjećaju goste da je svojedobno tuda bio vrlo živahan promet.
  3. Samo pohvale iz Splita. Lipo je vidit veterane kako gaze bespućima povijesnih željeznica. Ekipa, samo naprid!
  4. Nešto zahvaljujući razvitku cestovnog prometa, a nešto kao posljedica ratnih zbivanja. Inače, u nekim voznim redovima noću su Ličkom prugom vozila i po 4 para brzih vlakova (naročito u ljetnoj sezoni), pa je bilo križanja i u egzotičnim kolodvorima, npr. u Rudopolju, Javorniku i Ličkoj Jesenici. A s mojeg putovanja 1972. u Šibenik sjećam se križanja u kolodvoru Medak. Bila je lijepa srpanjska noć, nas nekolicina izašli smo iz vagona protegnuti noge, kad smo iz smjera Lovinca primijetili dva svjetleća oka i čuli zvuk sirene. I onda je pokraj nas protutnjala garnitura 2 x JŽ 642 + putnički vagoni. Ma bez brige za Ladu, ajmo se vratit ferati. Guštan čitat ovakva sjećanja, jer tada nisam bio niti u planovima roditelja. Prije par godina sam putovao iz ST u ZG busom koji je mijenjao noćni vlak pa mogu samo dijelom zamislit atmosferu u egzotičnim kolodvorima, meni je tad upalo u oko Ličko Lešće s obližnjom tvornicom vapna koja u mrkloj noći dimi kao parnjača.
  5. Zakon od prometala, ja poderao dve. Moš' se i pošteno sudarit' u njoj, a ostat' živ! A kvar nije skuplji od 150 ćuna!
  6. To su bila vremena, a danas nema putnika ni za lijek. Inače, nemoj mi protiv Lade, vozim stroj star 26 god. bez problema. Doduše, nije Niva, ali ima dušu oldtimera, poput naših lokomotiva.
  7. Potpisujem i ja. Ludilo brale! Svaka vam čast šta ste se smrzavali da bi nam pokazali sve nostalgične i friške detalje s (po meni) najljepše hrvatske pruge.
  8. Hehe, pitaj moje poštarčine iz Zadra što je to pravi kanjon Zrmanje, oni svake godine organiziraju rafting. Zovu i mene, ali me ni litra crnoga na eks ne bi navela da uđem u jedan od onih gumenjaka. Inače, na kartama se ovaj toponim obično naziva ''Zrmanja vrelo''. A što se tiče izleta, ja sam uvijek za. Nešto smo već (u drugoj temi) spominjali pješačko-motoriziranu turu Gračac - Knin. Ako ćemo o zemljopisu, onda svaka čast, jer je riječ o lokalitetu Zrmanja Vrelo, koliko god čistuncima smetala riječ vrelo. Po meni je to jedan od bisera sjeverne Dalmacije, ali planinari kažu da do samog izvora nije lako doći. Svaka čast za fotke, nisam odavno putovao prema metropoli , što zbog poslovnih obveza, a što zbog nagibnjaka koji me ne privlači kao nekadašnji Marjan express. Ko može platit stajanje u svakom ozbiljnijem kolodvoru i nezaboravni pejzaž. Ipak, sljedeći put idem vlakom u ZG pa kud puklo!
×
×
  • Create New...