Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Dinko

Članovi
  • Content Count

    831
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. U zadnjih mjesec-dva dana se iz dana u dan može vidjeti sve više bisera koje neki pametnjaković piše na maperu kretanja lokomotiva. Očito je da je na to mjesto zaposlen netko tko nema veze sa željeznicom. Bilo je svakakvih napisa i prije ali u zadnje vrijeme se broj drastično povećao. Taj netko sastavlja neke nepostojeće lokomotive, vlakove, motorne garniture i ostalo što s pravom unosi zbunjenost kod pojedinaca. I ovaj podatak o 1061 005 je jedan od takvih. Lokomotiva je u sastavu vlaka 60282 otpremljena iz Zagreba u Rijeku a vlak 825 nije ni vidjela. I inače je praksa da se lokomotive (elektre) iz Rijeke u Zagreb otpremaju vlakom 60283 a vraćaju vlakom 60282. No, maper u ovom slučaju ipak ostavlja mogućnost da je 1061 005 bila u sastavu 825 do Ogulina ali to se po samom broju vlaka ne vidi nego se može zaključiti po vremenima koja su tamo nabacana. Vidi se vrijeme u 23.20 a to bi bilo vrijeme polaska vlaka 825 no, samog broja 825 nigdje ni za lijeka. Čovjek mora imati neke nadnaravne sposobnosti da prokuži što se po tom maperu nalazi. Taj netko očito uživa u nagomilavanju broja lokomotiva na vlakovima. Lokomotive koje vuku vlak se upisuju ili kao vozna ili kao zaprežna a ako se lokomotiva prevlači kao neradna onda se ona upisuje kao obično vučeno vozilo, dakle, to ispadne kao vagon.
  2. To ti je nova moda ovdje na Balkanu: cilj je na svaki vlak staviti više lokomotiva nego vagona što u zadnje vrijeme i nije teško postići jer tereta ionako nema pa su to malo sirotinje nabili na te imitacije putničkih i brzih vlakova.
  3. Ovo što se ovih dana događa je sasvim logičan i očekivan slijed događaja. Punih 20 godina nestručnosti, podobnosti, kriminala i lopovluka je došlo na naplatu. Nažalost, najviše od toga ispaštaju mali ljudi koji samo hoće raditi svoj posao dok oni koji su do takvog stanja doveli to uopće ne osjete. A pravi problemi su tek pred nama, ovo je samo mali uvod. No, kad do problema dođe, garnitura odgovorna za te probleme će sazrijeti za mirovinu što u hrvatskoj stvarnosti znači automatssko oslobađanje bilo kakve odgovornosti za jučer.
  4. Točno je navedeno koja vozi a koja ne no, ispravke se odnose na datume: 1061 015 ne vozi od kraja 011/2011 1061 011 ne vozi od 28.12.2011 1061 104 ne vozi od 9.1.2012. 1061 109 ne vozi od 9.10.2011.
  5. Ljudi, Uputu 52 u ruke pa na novo zaključivanje. Koliko god nam pravilnici bili loši uslijed katastrofalne razine učenosti kadrova koji ih pišu, Uputa 52 je jedna konstanta na koju nemam primjedbi. Još kad bi se provodila u praksi na riječkoj pruzi... E kad bi još ti koji to pišu znali što je propisana brzina, što smanjena brzina a što kritična i kad bi znali kojom se od tih triju brzina voze vlakovi mi bi i Švicarce pomeli.
  6. Upravo tako. Maribor je oduvijek bio pojam za kvalitetu. Još i u bivšoj državi. Znam po pričama starijih strojovođa kad su u pitanju bile žutke: ona koja je došla iz Maribora nije morala ni na kakve probe; odmah je mogla na vlak bilo koje vrste dok sa žutkama koje su rađene kod nas to nije bio slučaj. Mislim da se može izdvojiti koja kuna više za ove naše nesretne 2062 pa da ih se da u Maribor. Trenutačno gledano to je skuplji potez. Ali gledajući dugoročno to je jeftinije i to višestruko. Pogledajmo samo tu famoznu 2062 111: godinama je ležala i donosila sam gubitak Vuči, slično je bilo i s 2062 109 ako se ne varam. To su ogromni novci u pitanju. Lokomotiva je najskuplja kad ne vozi a pogotovo ako ne vozi netom nakon nekog od popravaka što je kod nas sasvim uobičajena pojava.
  7. Kad je u pitanju OVV: OVV nose po 2-4 čovjeka u svakoj organizacijskoj jedinici. To su stručnjaci, majstori ekstra klase i dijelom entuzijasti. Ostali su prikrpe koji su silom prilika tu gdje jesu. Svatko je kod njih sebi šef. Na leđima tih nekolicine ljudi ta polutvrtka i funkcionira. Da vidite kako stvar izgleda na terenu ne bi vjerovali. Najbliži opis će vam dati mala djeca kad se ljeti na ulici igraju ''pokvarenog telefona''. Ako nakon višestrukih pisanja da prozori i vrata ne brtve, ne bude učinjeno ništa s odgovorom da nemaju ljepila, o generalkama motora mi je, oprostite, smiješno pričati. Za Gredelj velim da će napraviti onoliko koliko im se plati a kod OVV-a ni to ne pali jer se njih ionako mora platiti jer su ustvari dio Vuče vlakova i dobit će plaću neovisno o tome je li lok na SP-u bila 8 godina ili 8 mjeseci. Baš me zanima koliko će 026-ici trebati za otklanjanje problema, to dakako treba obuhvatiti ugovorom kad lok ide na zahvat. Dakle, ako se plaća puna cijena koju izvođač traži onda onaj koji plaća zahvat ima pravo tražiti da nakon tog zahvata mora biti sve u redu a ako nešto i krene po zlu ima da se zna cijena koju će izvođač platiti. Dakle, jedan dan lok izvan prometa = toliko i toliko kuna. I stvari bi bile kao bombon. No, kod nas toga nema. A ako VV sumnja u sposobnost izvođača radova onda joj je dužnost (a ne pravo) potražiti drugog izvođača. Najbliži u koje imam povjerenja su Slovenci. Ali kod njih se točno zna što je MP, SP ili VP. Kod njih nema ''skraćenih'', ''prikraćenih'', ''dokraćenih'', ''produženih'' i sličnih popravaka po nekim polucijenama. To je druga sfera razgovora. Ako idem previše u OT slobodno reagirajte ali jedno bez drugoga naprosto ne ide.
  8. Upravo tako. Trebaš biti u tom sustavu malo duže da uvidiš načine funkcioniranja. Najveća pogreška Vuče vlakova kod podjele poduzeća je ta što je OVV uzela pod sebe.
  9. A zaboravih napomenuti da je na 2062 111 tek koju godinu prije povlačenja iz prometa urađen veliki popravak nakon kojega se od vozila očekuje da služi narednih 30-40 godina... E sad se tu opet neminovno navraćamo na rasprave financijskog karaktera. Problem u svemu tome leži u činjenici da iza sve te aljkavosti i nemara ne leži ničije ime. Vozila su nam nakon VP-ova više u radionicama nego na prugama ali kod nas je to izgleda poželjna osobina. I godinama to jednostavno tako ide i nitko nije kriv nizašto. Vani na zapadu je drugačije: ako im 5% voznog parka određenog dana ispadne iz prometa to se smatra ozbiljnim ugrožavanjem poslovanja firme a kod nas je taj broj 30-40%, i to svakog dana. Još je pred nama čitav spektar tih scenarija ali sad su eto aktualne 2062 lokomotive jer se baš potrefilo da sve te vinkovačke u isto vrijeme ispadaju odnosno dolaze sa srednjih popravaka. Još su tu 016 i 017 danas sutra... A i 030 nije daleko.
  10. Nakon što je jadnicu 2062 111 pojelo vrijeme i nevrijeme i nakon što je poslije godina i godina truljenja provozila ja bih to nazvao svakako samo ne generalkom na motoru. Motor je garant skinut s neke koja je ostala bez kotača ili je jednostavno pretrčala neki astronomski iznos kilometara koji su dopušteni nekim novim pravilnicima. Nakon toliko godina truljenja ja bih lokomotivu jednostavno rashodovao jer ovo ne rade ni u dječjim slikovnicama. S njom je priča jako nalik priči o 1142 009 ali to sad izlazi iz teme.
  11. Što se tiče OVV-a: oni ne rade nikakve generalke. I to sva sreća da ih ne rade. Sjetimo se samo 1142 009 i koliko su dugo radili SP. na njoj. Dakle, OVV vrši samo manje popravke i, na veliku žalost, male popravke i to čak sve male popravke. Da se mene pita ne bi ni to radili. Oni nemaju čime raditi tekuće održavanje a kamoli neke veće zahvate. Tako da motor koji je i kakav je ušao u OVV isti takav iz njega i izlazi. Kvalitetu OVV-a vidimo na 2063 lok. Jedna te ista lok mjesecima iz Rijeke za Zg ide s istim problemom i taj se problem nikada ne riješi. Onda se dogodi ono što se dogodilo 2063 006 i tako se sve vrti u krug. Gredelj je naspram OVV-a Simens ili Bombardier ili Alstom, kako hoćete. Problem s lok koje izlaze iz Gredelja nastaje zbog loših financijskih konstrukcija između Vuče vlakova i Gredelja pri ulasku neke lok na SP ili VP. Sve se može napraviti ali samo kad se to pošteno plati.
  12. Drempa je u pravu. Ljudi nisu ni svjesni na čemu se sve štedi. Nekadašnji mali popravci su rađeni višestruko kvalitetnije nego današnji srednji popravci. Velike popravke ne želim ni spominjati. Imamo ih sasvim dovoljno i mislim da nije vrijedno trošiti riječi na njih. Ni kod MP-a, ni SP-a ni VP-a nije u pitanju (ne)stručnosti pojedine tvrtke koja izvodi zahvat nego je u pitanju iznos odobrenih sredstava za izvođenje istoga. Krpanje starih dijelova te ugradnja novih nije ni slična stvar. Jedino na čemu se vidi poboljšanje kvalitete je bojanje.
  13. Pitanje je sasvim na mjestu i u njemu ne iščitavam nimalo pesimizma, čak štoviše. Tek je jedno sigurno: kupovina novih lokomotiva uopće ne dolazi u obzir niti sadašnja uprava o tome uopće razmišlja. Pojam ''kupovima 15 višesustavnih lokomotiva'' koriste dobrih 10 godina čisto da imaju zeca u rukavu kad ih netko priupita što i kako dalje. Te lokomotive nisu kupljene u vremenu dok je novca za kupnju istih bilo napretek a sada kada novca uopće nema niti ga itko više nudi... Čak se i Vlada odrekla davanja jamstva HŽ-u za kupnju novih lokomotiva. Prošla baba s kolačima. Iz svega se vrlo lako iščitava atmosfera općeg nesnalaženja Vuče vlakova po pitanju budućnosti. Riječka pruga to nesnalaženje najviše osjeti. Riječ je o pruzi koja jedina ima svjetlu perspektivu od svih pruga HŽ-a. Posao se nudi na tacni ali se isti odbija jer se, tobože, nema čime voziti. To je istina. No, strani operateri su na vratima. Vidjet ćemo što nam vrijeme donosi. Činjenica je da su žutke svoje dale ali ja ni najmanje ne vjerujem u promjenu napona koja je najavljena za 1.7.2012. Sve mi se više čini da će biti još brzojavki iz Zagreba kao što ih je bilo prošle godine a koje glase otprilike: ''hitno osposobite dvije žutke za put do Gredelja na skraćeni srednji popravak...''. Nemojte raditi klasični srednji popravak jer nemamo novaca a napon u Rijeku stiže već 1.1.2013. I tako u krug i tako u krug i tako u krug... Taj napon dolazi od 1987. pa nikako da dođe. Mene ga je sram i spomenuti.
  14. 1061 109 je 9.10.2011. povučena iz prometa zbog nekog kvara kojeg je navodno jako teško i skupo otkloniti. O čemu je točno riječ ne znam. Znam da je tog 9.10.2011. došla iz Šapjana i da se na ulasku u remizu zakočila i nije ju bilo moguće otkočiti. Na kraju je rashodovana, i to ekspresnim postupkom a kotači su odmah skinuti i stavljeni na 1061 101 koja je stajala od svibnja 2011. upravo zbog potrošenih kotača. Tako da sad OVV ne može reć,i da nema dijelova: 1061 109 pa krajem studenog 1061 015 a 28.12. i 1061 011. Tri lokomotive s kompletnim dijelovima. A uskoro će im se pridružiti i 1061 005 i 1061 104.
×
×
  • Create New...