Jump to content
zeljeznice.net

dedinje

Članovi
  • Content Count

    223
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Kumodraz
  1. dedinje

    dedinje

  2. Interesuje me šta će biti sa starim tunelom? Mogu ga koristiti turistički vozovi pošto je i on svojevrsna atrakcija. Teže je bilo izgraditi njega u XIX stoljeću nego ovaj novi u XXI.
  3. Deceijama se između Beograda i Sarajeva putovalo prugom Beograd - Vrpolje - Doboj - Sarajevo. Jedva sam čekao da se posle rata opet uspostavi saobrćaj tom prugom. I on je uspostavljen ali na kratko. Ova pruga na deonici od Tovarnika do Šamca ide teritorijom Hrvatske. Na žalost Hrvatska je uvela ogromne dažbine za korišćenje te deonice i željeznice Srbije su morale ukinuti saobraćaj tom deonicom. Onda se pojavila ideja da se veza BG.- Sarajevo uspostavi drugom trasom. To bi bilo BG. - Valjevo - Zvornik - Tuzla - Doboj - Sarajevo. Tu pruga već postoji osim deonice Valjevo - Zvornik koja je u izgradnji. Ali ta pruga je mnogo sporija i duža nego ona preko Vrpolja. Preko Vrpolja su brzi išli svega 6 sati dok bi preko Zvornika i Tuzle išli barem 12 sati. Postoji mogućnost da se izgradi pruga Tuzla (Živinice) - Zavidovići - Sarajevo. Ta veza bi bila mnogo kraća i brža od one preko Doboja ali mislim da bi bila duža isporija od sadašnje preko Vrpolja. Najbolje rešenje, koje je i naravno najskuplje je da se od stanice Jablanica na pruzi BG. - Bar izgradi nova pruga Jablanica - Sarajevo. Pruga Jablanica - Sarajevo bi bila odlična zamena za davno ukinutu prugu uzanog koloseka Sarajevo - Višegrad i ogromno bi značila za istočnu Bosnu. Ali, šta mislite, zar ne bi bilo ipak najbolje da Hrvatske željeznice smanje onu dažbinu za korišćenj veze Tovarnik - Šamac
  4. Zahvaljujem na objašnjenju. Uvijek sam se čudio - riječka pruga prolazi kroz brdovite krajeve a nema tunela. Zašto se ukidaju trijangli kod Sunje i kod Vinkovaca. Oni su omogućavali da vlakovi koji dolaze sa istoka i skreću na jug (prema Splitu odnosno prema Brčkom) ne ulaze u Sunju odnosno Vinkovce. Naravno, to je znatno ubrzavalo vožnju. Mislim da se ukidanjem tih trijangla htelo da naglasi da nema interesa za veze sa istočnim dijelom zemlje kako sadašnje tako i bivše.
  5. Moram da nastavim. Kažeš da je pruge uzanog kolosjeka u Bosni (BiH) ukinuo Tito po želji svojih prijatelja arapa. Čestitam ti na mudrosti. Pruge su ukinute iz čisto ekonomskih razloga. Donosile su gubitke i to velike. Ali to nije opravdanje. Njihovo ukidanje svi su žalili, pogotovu narod koji je podizao kuće uz pruge a puteva nije bilo. Za tim prugama žali se i danas, one i te kako nedostaju i ako su umesto nekih izgrađeni putevi. Put nikad nije i ne može biti zamena za prugu. Ali, da ti sad nešto drugo nepomenem. Pruge uzanog koloseka u BiH gradila je KuK monarhija. I Belgija je npr. u Kongu gradila pruge uzanog koloseka. Kongo je za Belgiju bio kolonija skoro kao i BiH za KuK. Zašto monarhija u BiH nije gradila pruge normalnog kolosjeka? Mađari su do Rijeke izgradili prugu normalnog kolosjeka zato što im je ona i te kako trebala kao njihov jedini izlaz na more. Samo i danas mi je neverovatna trasa te pruge. O tome bi neki forumaš mogao nešto da napiše. Zašto ta pruga ide onom čudnom trasom od Ogulina do Rijeke? Želim još da dodam da je KuK uradila veoma mnogo pozitivnih stvari u BiH tokom 40 godina koliko je tamo vladala.
  6. Jedan od najbesmislenijih postova koje sam dobio na svim forumima. Kakvo podmetanje jugonostalgije??!!. Pa onda onakav off-topic u politiku! Koliko bih o tome mogao pisati (veoma me interesuje novija istorija ali to nije tema ovog foruma). Ko je čitao ove moje postove jasno je mogao da primeti da kod mene, osim emotivne vezanosti za hrvatske željeznice, postoji i jaka doza kroatofilije koju osjećam još od rane mladosti. Da nje nije hrvatske željeznice bi me interesovale koliko i bilo koje druge i rekao bih baš me briga za neki pelješki most ili tunel kroz neku planinu. Meni je žao što više nema vlaka Beograd-Split (i to je po tebi jugonostalgija) a tebi je drago što ga nema! O pruzi B-Bar mogao bih knjigu da napišem. Ona povezuje tako važne gradove kao Bg-Valjevo-Požega-Užice-planinu Zlatibor-Prijepolje-Bijelo polje-Kolašin- Podgoricu-Bar. Naravno,tebi ti gradovi ne znače ništa i to je kao kad bih ja rekao da meni ništa ne znače Gospić i Otočac. A itekako želim da vidim Liku i njih. Koliko je žalosna ova naša diskusija! Setem se JNA i drugova iz Posušja i diskusija. Baš je bila 1971 i bio sam ogorčen skoro kao i oni. Znao sam da je tad, decembra 1971 državi nanesen udarac od koga se neće oporaviti. Što se tiče tvojih razglabanja "šta se sve moglo izgraditi umesto.." zaista nisu vredna komentara. A tek tvoja nostalgija prema KuK! To je bila stvarno sređena država ali Hrvatska kao entitet nije ni postojala. Opšte je poznato da je bila podeljena između Mađarske i Austrije. Da ne govorim kako ni jedan Hrvat nije mogao biti ni ministar a kamo li pretsednik vlade. Tek u SFRJ Hrvatska je postala država sa Saborom i obalom od Piranskog zaliva do Boke. Istra je dobijena proterivanjem oko 700.000 Italijana. Ovo me je sve uzrujalo i momentalno ne mogu viš da pišem.
  7. Čudi me da sam tako pogrešio. Mislim da je to bio "Dalmacija ekspres" i da je išao Unskom prugom. Bio je to kraj sezone i vlak je bio pun. Bilo je i mnogo stranih turista. Tada sam već znao da će se Jugoslavija raspasti ali nisam ni pomišljao na rat. A tek da mi je neko rekao da će proći 25 godina!!
  8. Sad je sve jasnije zahvaljujući DB-u. Kao i na drugim forumima (imam iskustvo sa forumom Baobuild na kome sam 10 godiuna). I na ovom forumu (željeznice net.) postoji velika grupa odličnih poznavalaca željeznica koji se međusobno dobro poznaju. Oni razmenjuju često kratke postove kao da razgovaraju telefonom. Pri tom ulaze u takve detalje kao kad bih ja sa komšijom razgovarao o zajedniučkom dvorištu. To su detalji tipa: brojevi nekih novih lokomotiva, popravak perona u nekoj stanici, izgradnja novog podvožnjaka i sl. To nisu nevažne stvari ali ja o njima ne znam ništa. Prvi put sam na forumu saznao da postoji mesto sa tako lijepim imenom - Pčelić. Ja sam poslednji put putovao železnicama Hrvatske 1991 godine. Bio je to čuveni Dioklecijan expres od Splita do Zagreba. Uveče sam iz Zagreba nastavio brzim (lijepo ime vlaka "aurora") za Beograd. Od onda je prošlo 25 godina!!! Pratio sam preko medija šta se deašava sa Hrvatskim željeznicama ali znate kakvo je strašno vrijeme bilo. I sad, posle 25 godina, među forumaše koji raspravljaju o detaljima koji su bliski onima koji stralno putuju žaljeznicama hrvatske i znaju svaki detalj upadam ja i pitam o Pelješkom mostu. To je kao kad bi profesora matematike pitao nešto o tablici množenja. Moji postovi su po pravilu pitanja i predlozi kako da se neki problemi reše. Ne mogu da pišem o nekim detaljima sa pruge (npr. stanje kontaktne mreže) jer ne putujem više Hrvatskim željeznicama. Tako da ću poslušati savjet DB-a i obraćati se potforumima. Poslao sam dva posta na potforum žićare i uspinjače.
  9. Turisti upravo obožavaju uspinjače što znam iz razgovora. Pa jedna od glavnih ljepota Dalmacije su planine uz obalu. Do sada je samo jedna izgrađena - Dubrovnik-Srđ.Vožnja uspinjačom je veličanstven doživljaj. Nisam bogat ali za vožnju Orebić-Sv. Ilija čini mi se platiuo bih i jednu tisuću eura.
  10. Poznajem Crnogorce. Oni nemaju ništa protiv da im neko sagradi i pokloni (donira) žičaru kotor-cetinje-lovćen. A da oni sami to urade - pa ljudi šta vam je, jeli ste bunike.
  11. Moja pitanja se ne odnose na prošlost. Ja volim strateške,argumentirane diskusije. Evo napr. dali je bolje graditi Pelješki most ili tunel kroz Učku? U jednom postu forumaš piše da je putovao i da je vlak vukla lokomotiva broj 16 (ili 12, ne sećam se). Ja sam postavio pitanje a on je izneo činjenicu. Sad nešto pretpostavljam. Sigurno su u Hrvatskoj, i preko medija, održane hiljade diskusija o pelješcu i učkoj. Meni je to jako interesantno a vama je to već dosadilo i svako je rekao što je imao po tom pitanju. Tačno je da se moja pitanja često odnose na prošlost ali na onaj lijepi deo prošlosti koji treba sačuvati. Evo jednog (mada je i o njemu bilo riječi ranije)- zašto nije sačuvana i u funkciji pruga uzanog kolosjeka Split- Sinj. Ili još ljepša Dubrovnik-Cavtat (H.Novi) preko Uskoplja? Što se tiče Kanade i Australije ti forumaši su pripadnici dijaspore odnosno iseljeništva. Kad sam postavio pitanje o otvorenosti foruma mislio sam dali je on pristupačan i za forumaše koji postavljaju strateška pitanja. Oni površnije poznaju željeznice Hrvatske i ne interesuje ih broj lokomotive. Da pojednostavim-forumaši se mogu podjeliti na eksperte i ljubitelje. Ja spadam u ove druge.
  12. Zahvaljujem gospodinu čiji je nick name "zglajzan" što je napisao pristojan post. Nije loše da ona trojica vide kako se na forumu normalno razgovara. Nadam se da će me još neki forumaš udostojiti postom koji će bar minimalno odgovoriti na neko od onih mojih pitanja. Naprimer Bugarska je od EU dobila ogromna sredstva za modernizaciju glavne pruge Plovdiv-Istambul gde već pominju brzine od 200 km/h. Pa i Hrvatska je u EU.
  13. Ništa mi nije jasno. Gde sam pogrešio? Kod prvog javljanja forumu bio sam prijateljski primljen. Naivno, to sam i sad očekivao. Možda sam trebao da pišem ćirilicom. Ali, kako sva tri odgovora ovako puna ruganja?!
  14. da,dugo me nije bilo. povredio sam desnu ruku i sad kucam samo lijevom, jednim prstom. vi i ne znate koliko me interesuju pitanja koja sam postavio. zaista obožavam vozove. a vama izgledaju naivna?! još me mnogo toga interesuje pošto sam godinama letovao u Hrvatskoj. Npr. kad će žičara za Biokovo? I za Velebit i Učku? Zašto se ne vrati stari tramvaj za Lapad u Dubrovnik? Zašto ste toliko protiv unske kad ona ide i preko teritorije Hrvatske? To su teme a ne popravka kolosjeka na nekoj maloj stanici u Slavoniji. Dali će Split dobiti novu žel, stanicu i gdje? Ona stara je mala ali ima odličlan položaj jer brodovi su odmah tu pored (skoro 10 godina sam ljetovao u Jelsi, plovio je brod Bakar).
  15. Dali je ovaj forum otvorenog tipa odnosno dali se mogu ukjučiti ljudi van Hrvatske? Možda će vam se moja pitanja učiniti naivnim i čudnim ali shvatite da ja poznajem Hrvatske željeznice ali mnogo manje nego forumaši koji su iz dotične države i koji zalaze u detalje meni nepoznate. Prvo me interesuje dali će se graditi Pelješki most ili tunel kroz Učku. Zar nebi bila sjajna direktna i brza veza Zagreb-Rijeka-Pula? Drugo, bio sam zapanjen kad sam pročitao da od 100 putnika iz Zagreba za Split 90 ide autobusom a samo 10 vozom!? Naravno, znam da postoji autoput ali postoji i Lička pruga (onu drugu, omrznutu, da i ne pominjem). Pa zar nije vlakom brže i udobnije i jeftinije? Inače drago mi je da će autoput do Dubrovnika ići kroz Popovo polje. Tako će biti sačuvane prirodne ljepote u onom uskom priobalnom pojasu.
×
×
  • Create New...