Jump to content
zeljeznice.net

radoznalac

Članovi
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. E da, 1986. se rekonstruirao dio između Dubrave i Bukovačke, zar ne?
  2. Portos, hvala ti puno! Znaš li možda kojih su godina (cca) građeni ti produžeci Branimirove (Mandlova/Osječka/Čulinečka)?
  3. Imao bih dva pitanja iz (bliže) povijesti Zg tramvaja, bit ću zahvalan svima koji će mi pomoći svojim informacijama! 1. Negdje u 70-ima (ako ne griješim) napravljena je generalna rekonstrukcija Maksimirske ceste. U prvoj fazi se obnavljao dio između Kvatrića i Svetica (tada su uvedeni i semafori na tom dijelu) i u tom periodu su i tramvaji skrenuti Maksimirske ceste po novoizgrađenom komadiću pruge po ulici Svetice na Kennedyjev trg - znate li koje je to bilo godine? 2. Pokušavam rekonstruirati kojih je godina po etapama rađena "produžena" Branimirova, od Heinzelove na istok. Da li je dio Heinzelova-Mandlova građen negdje sredinom 80-ih (možda 84-85) ili već ranije, možda čak vezan uz gradnju Remize u Dubravi 1979.-1980.? Hvala!
  4. Zahvaljujem adminima na prebacivanju teme na pravo mjesto! A DB, hvala i tebi na ova dva odgovora! ZOP je održavanje pruge, a ETP vjerojatno ima veze sa elektrikom, zar ne?
  5. Ovoga petka (06.05.2016.) sa početkom u 18h vodim u ime projekta "Mapiranje Trešnjevke" šetnju pod naslovom "Tvornice Trešnjevke - kolijevkom trešnjevačke industrije" (vidi najavu te i ostalih šetnji!), a kako se dobro zna da je industrija na Trešnjevku stigla ponajviše radi željeznice tako će onda i ta šetnja voditi uglavnom uzduž Zapadnog kolodvora, od stanične zgrade prema zapadu, sve do Zagrebačke ceste,a zatim trasom Samoborčeka nazad prema bivšim kolodvorima u Adžijinoj ulici (šetnju zaključuje posjet bivšoj Bubari). O Zapadnom kolodvoru znam već ponešto (dosta od toga upravo sa ovoga Foruma ), no rado bih znao još i više tako da bih rado čuo još poneku priču, a između ostaloga i ... - koliko zapravo cca ljudi radi na Zapadnome kolodvoru, od šefa stanice pa do manevrista? - što se nalazi u zgradi zapadno od potoka Črnomerec (južno od pruge) koja je kolosijecima spojena na glavnu prugu (vidim da je iza ograde jedan od onih strojeva za popravak pruge)? - zna li netko služe li ičemu oni stari vagoni parkirani uz Carinska skladišta (zapadno od Vodovodne ulice)? - sjeća li se netko kada su posljednji put prošli vagoni industrijskim kolosijecima prema kasarni Prečko i Končaru (tamo negdje oko 1995. možda?)? - koliko je zapravo sad u upotrebi teretni dio Zapadnog kolodvora? (skladišta preko puta stanične zgrade su prazna, dakle vjerojatno služi samo kao veza prema kontejnerskom dijelu kod Vrapča) .... Unaprijed hvala i svratite na šetnju ako ćete imati vremena!
  6. Bok svima! Zanimalo bi me da li na ovom Forumu već postoji neka tema o korištenju trasa napuštenih željezničkih pruga za gradnju biciklističkih staza .. znate li možda neke zanimljive web stranice koje se bave tom problematikom? Ja znam slijedeću: Bahntrassenradwege A kao konkretne primjere, kod nas samo Parenzanu (na žalost, uglavnom još neuređenu), prijedlog (i još jedan tekst) da trasa Samoborčeka postane biciklističko-pješačka staza ... u Sloveniji (i dijelu Italije) staza od Jesenica do Tarvisia te u okolici Slovenjgradca, u Italiji trasom željeznice iznad Val Rosandre ... Zahvaljujem na svakom prilogu!
  7. Dobro jutro svima! Imao bih jedno pitanjce za sve vas ovdje koji radite u ZET-u ili imate neke bliže veze sa njime ... Naime, u svoje slobodno vrijeme ne pišem samo blog "Nepoznati Zagreb" nego i radim na projektu "Mapiranje Trešnjevke" kojim svim zainteresiranima želimo otkriti manje poznate zakutke i priče Trešnjevke ... a Remiza je jedan od vrlo važnih, a opet pomalo tajanstvenih kutaka kvarta sa svim onim garažama, kolosijecima itd itd itd ... i vrlo rado bih sve to pokazao zainteresiranim posjetiocima - naravno, uz stručno vodstvo. Da li znate, da li je moguć posjet Remizi za grupu od cca 50-tak ljudi (šetnje tog tipa radimo već 3 godine i jako su dobro posjećene)? Ako da, kome bi se trebalo najaviti (Marketing ZET-a, možda nekoj drugoj službi)? Da li ste možda već bili na kojem grupnom posjetu remizi (ako ih je bilo do sada) i kako je bilo? Pretpostavljam da takvih posjeta baš ni nema (vjerojatno iz razloga sigurnosti), no zaista mi je stalo pokušati organizirati jedan takav posjet uz vodstvo nekoga (možda baš od vas?) tko bi nam mogao ispričati zanimljive priče vezane uz Remizu i tramvaje općenito. Hvala unaprijed svima na komentarima i informacijama!
  8. Evo još jednog mog doprinosa na ovu temu: novi tekst na mom blogu "Nepoznati Zagreb" pod naslovom "Kako željeznica spaja i razdvaja ljude" Svi komentari i eventualne ispravke su vrlo dobrodošli!
  9. Skoro zaboravih, evo mog članka o nathodnicima i željeznici na web portalu pogledaj.to! Vidi ovdje!
  10. Volim ž.st Hreljin. Kad idem na more sa familijom (ZG-Vrata-Fužine-Krk-Cres) ponekad tamo stanemo (da, autom na ž.st.) pa gablamo u hladu drvoreda ... A nakon nje, nešto niže, puca prvi pogled na more!
  11. Listam i listam i pokušavam naći kada je bio prijelaz sa starih na nove ZET-ove karte .. to je bilo 1979., jel tako ... možda 01.09.?
  12. Društvo, hvala vam svima na ovim dopunama - pišite i dalje!!!
  13. Evo i ostatka! ------------------ Linija 8 - prvi puta se susreće 1953. godine kao povremena linija Remiza-Jelačić plac-Maksimir, na istoj trasi i u povremenom statusu je bila i 1959. - tokom 60-ih i 70-ih linija ne postoji - od reorganizacije linija (1982.) ona prometuje na trasi Mihaljevac-Draškovićeva-Branimirova-Držićeva-Zapruđe (u određenim periodima nije vozila subotama, nedjeljama i praznicima) Linija 9 - od 1945. je vozila na trasi Remiza-Jelačić plac-Ulica Crvene Armije (današnja Zvonimirova), a okretište je poslije preimenovano u Harambašićevu - od produženja pruge do Borongaja (1963.) produžuje se i njena trasa - od reorganizacije linija (1982.) ona više ne vozi preko Jelačić placa već preko Glavnog kolodvora Linija 10 - od 1945. vzila je od Črnomerca preko Jagićeve i Glavnog kolodvora do Ulice Crvene Armije (današnja Zvonimirova), a okretište je poslije preimenovano u Harambašićevu. - od produženja pruge do Borongaja (1963.) produžuje se i njena trasa - reorganizacijom linija (1982.) linija je ukinuta zbog nemogućnosti označavanje voznih redova tadašnjim načinom označavanja - linija je nakratko uskrsnula u ožujku 2013., za vrijeme željezničkih radova između Zapadnog i Glavnog kolodvora, kada je prometovala na trasi Zapadni kolodvor-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Borongaj Linija 11 - od 1945. pa sve do 2000. godine linija je prometovala od Črnomerca preko Jelačić placa do Dubrave - otvaranjem pruge do Dupca (2000. godine) linija je produžena do Dupca Linija 11/12 - ta linija se spominje samo 1959. kao kombinacija linija 11 i 12 na trasi Remiza-Glavni kolodvor-Dubrava (ne do Maksimira kao uobičajena trasa tadašnje linije 12)) Linija 12 - od 1945. pa do 60-ih godina linija vozi trasom Remiza-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Maksimir - u 60-ima mijenja trasu pa vozi od Savskog mosta preko Glavnog kolodvora i Šubićeve do Dubrave - u 70-ima mijenja trasu pa ne vozi više Šubićevom već Draškovićevom između Dubrave i ponovo Remize - reorganizacijom linija (1982.) ona vodi od Remize preko Savske i Jelačić placa do Dubrave Linija 13 - 60-ih godina ona vozi od Držićeve preko Draškovićeve do Mirogoja - nakon ukidanja pruge za Mirogoj (1970.) ukinuta je i ta linija - ponovo je uvedene za reorganizacije linija (1982.) kada prometuje od Kvatrića preko Draškovićeve, Glavnog kolodvora, Savske i Vukovarske do Heinzelove - nakon ugradnje skretnica iz ZVonimirrove za Šubićevu (nakon rekonstrukcije Vlaške 1992.) godine 1994. linija prometuje ne više preko Draškovićeve i Vlaške već preko Džamije i Šubićeve - negdje oko 2000. godine linija je produžena sve do Žitnjaka Linija 14 - od 1945. pa sve do 1985. linija vozi na trasi Mihaljevac-Jelačić plac-Savski most - zatvaranjem tramvsjakog prstena kroz Novi Zagreb (1985.) trasa je produžena od Savskog mosta sve do Zapruđa Linija 15 - prvi puta se pojavljuje 1959. na trasi Ćrnomerec-Jukićeva-Glavni kolodvor-Žitnjak - reorganizacijom linija (1982.) taj broj preuzima linija između Mihaljevca i Dolja Linija 16 - 1959. se spominje kao povremena linija na trasi Črnomerec-Jelačić plac-Džamija - nakon zatvaranja tramvajskog prstena kroz Novi Zagreb (1985.) vozi na trasi Črnomerec-Jagićeva-Savska-Novi ZAgreb-Zapruđe - sredinom 90-ih, otvaranjem tada nove autobusne linije 109 (Črnomerec-Dugave), se linija ukida Linija 17 - 1959. se javlja kao povremena linija na trasi Remiza-Glavni kolodvor-Džamija - od otvaranje pruge po Horvaćanskoj do Jaruna (1987.) vozi na liniji Jarun-Savska-Jelačić plac-Borongaj - od produženja pruge do Prečkog (2000.) trasa je produžena do Prečkog Linija 18 - spominje se 1949. na trasi Remiza--Jelačić plac-Džamija - nakon toga se pojavljivala još samo ponekad tokom 90-ih za Dan svih svetih kao izvanredna linija (mislim da je vozila od Dubrave do Mihaljevca preko Šubićeve i Draškovićeve) Linija 19 - spominje se 1959. kao povremena linija na trasi Remiza-Glavni kolodvor-Branimirova Linija 20 - spominje se 1959. kao povremena linija na trasi Zapadni kolodvor-Jelačić plac-Zvijezda Linija 21 - od reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi bivše linije 15 (Mihaljevac-Dolje) Linija 22 - spominje se 1959. kao povremena linija na trasi Savski most-Glavni kolodvor-Maksimir ------------ Treba spomenuti i noćne linije: Linija 25 - od 50-ih godina pa do reorganizacije linija (1982.) je vozila na trasi Črnomerec-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Dubrava Linija 27 - od otvaranja pruge po Šubićevoj (1961.) pa do reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi Žitnjak-Vukovarska-Savska-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Branimirova-Šubićeva-Kvatrić Linija 30 - od 50-ih godina pa do reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi Remiza-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Mihaljevac Linija 31 - od reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi Črnomerec-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Držićeva-Sopot - zatvaranjem tramvajskog prstena kroz Novi ZAgreb (1985.) produžena je od Sopota na Savski most Linija 32 - od reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi SAvski most-Jelačić plac-Džamija-Borongaj - od 1987. linija je od Savskog mosta produžena do Zapruđa - od otvorenja pruge po Horvaćanskoj do Prečkog (2000.) skrenuta je sa Sabskog mosta na Prečkog Linija 33 - od reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi Mihaljevac-Glavni kolodvor-Vodnikova-Savska-Vukovarska-Žitnjak Linija 34 - od reorganizacije linija (1982.) vozi na trasi Remiza-Jelačić plac-Glavni kolodvor-Draškovićeva-Dubrava Uz sve ove uobičajene linije treba spomenuti i vanredne linije koje su prometovale posebnim trasama za vrijeme izlazaka iz spremište i povrataka u spremište te za vrijeme zastoja. - do 90-ih su takvi tramvaji vozili bez oznake broja i ljudi su ih zvali "ćorcima" (vozač i/ili kondukter su izvikivali trasu na svakoj stanici) - tokom 90-ih se uobičajilo stavljati tekstualne oznake (npr Jelačić plac-Džamija ili Spremište Trešnjevka) koje su donekle pomagale pri obavještavanju putnika kamo vozi tramvaj - pojavom tramvaja sa elektroničkim displejom se na njemu označava konačno odredište tramvaja (za odlazak u spremište stoji oznaka Spremište ili samo oznaka odredišta - Ljubljanica ili Dubrava)
×
×
  • Create New...