Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

waterloo

Članovi
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Ismete pozdrav i tebi od generacije 78-82, i jel ovo profesor J Jukic na ovoj slici.
  2. Evo ja cu pokusati da malo upotpunim ovu temu s mojim skromnim znanjem o istoriji ovog mosta. Sudbina ovog mosta je vrlo bogata USPONIMA i PADOVIMA i to u bukvalnom smislu jer je ovaj most rusen nekoliko puta. Prvi put se to desilo prilikom povlacenja Njemacke vojske i to se desilo koliko ja znam 1945. Poslije je most popravljen i bio je koristen u svrhu drumskog i zeljeznickog saobracaja to ranih 70tih godina. Kada je napravljen novi iskljucivo zeljeznicki most izmedju Gunje i Brckog ( koji je takodje dozivio rusenje 1992) ovaj stari Savski most postaje samo drumski i sve do polovine 80tih je bio u vrlo losem stanju, jer kad je prestalo zelj koristenje mosta sve investicije su se svele na uklanjanje sina i to je to. Voznja autom preko ovog mosta u to vrijeme je mila gora od ikakvog makadamskog puta a pogotovo prelaziti pjeske je bio rizik jer se vremenom veliki broj pragova nasao u Savi tako je most od pojedinih Brcaka bio nazivan most 8 Marta, ( aludirajicu na velike **pe) na mostu. Nadam se da ovom salom necu izazvati gnjev ljepsepeg pola na ovom forumu. Sredinom i krajem 80tih uslijedila je velika rekonstrukcija i Savski Most je ponovo zablistao u punom sjaju, polozena je nova asfalntna traka i velike popravke su izvrene na konstrukciji mosta i takodje na pilotama. I onda slijedi onaj mozda najburnio dio proslosti ovog Savskog ljepotana. 1992 nas most je dozivio dva rusenja, po jedni sa svake strane. Prvo je minirana Hrvatska strana koja je izvedena ako me sjecanje ne vara u Aprilu 92 i u toj eksploziji nije bilo zrtava ( bar da ja znam) a onda ona druga eksplozija sa Bosanske strane koje je izvedena od strane jna, i to na takav svirepan nacin da se ni do danas nezna koliko je ljudi izgubilo zivote na tom mostu. Naime sta se dogodilo tog kobnog 30.04.92, posto je to bio jedan od zadnjih preostalih mostova na Savi preko kojeg se moglo preci iz Hrvatske u Bosnu i Hercegovinu ( ali samo pjeske, posto su postavljene skele za prelaz pjesaka) a most je preko noci bio zatvoren, to kobno jutro je bilo toliko ljudi na Hrvatskoj strani zeljno cekajuci da se most otvori i da ljudi idu svojim najmilijim, i na molbu svih ovih ljudi, Strazari na Hrvatskoj strani su popustili pod pritiskom svih ovih zahtjeva i otvorili most nekih 30--40 minute prije normalnog vremena.I onda kad su se svi ovi ljudi zaputili preko mosta ka Brckom i otprilike kad su bili nadomak prelasku mosta, jna odlucuje da digne most u zrak sa svim ovim ljudima, zenama i djecom na mostu. Eksplizija se dogodila oko 0430 i posto sam u to vrijeme bio u Brckom i licno sam otisao na lice mjesta da vidim sta se dogodilo i vjerujte da i dan danas ne nalazim rijeci da opisem sve te strahote koje sam vidio. Nakon zavrsetka rata u BiH most je ponovo obnovljen i stavljen u funkciju spajanja ljudi i dobara, ali nakon svih ovih uspona i padova ovaj most je sada u vrlo losem stanju tako da je prelaz preko mosta zabranjen svim teskim vozilima. Kolika i kava su ova zadnja ostecenja zaista neznam ali cu se raspitati ovog ljeta kad odem dole na G.O.
  3. Znam moj dobri Ciro da sam ostao duzan dosta toga oko ovog mosta i njegove proslosti i sadasnjosti a bogami i buducnosti, ali su najveci krivci 'konji' posto sam danas na poslu i bas kad sam nasao malo vremena da napisem koju rijec, kad ono posao opet navali posto su na oderdjenom dijelu pruge izmedju Londona i Portsmoutha neciji konji dospjeli na prugu pa smo imali problema dok to nismo sredili, ovo je malo O.T ali se nadam da ce mi biti oprosteno. Cim stignem kuci javljam se sa malo vise informacija
  4. Dok se Brčaci jave da postavim jos jednu. BR.SK.1. Nemam sta pametovati, lijepo pise sta je na razglednici Koliko znam ova zgrada je srusena, nova stanica je prilicno udaljena od ove. Ovo je kao sto je vec prije spomenuto bila stara zelj stanica u Brckom ili kako smo je mi u Brckom zvali Brcko Staro, posto je nova zeljeznicka stanica koja je napravljena izgradnjom pruge Brcko-Banovici zvanicno bila Brcko Novo. Stanica nazalost vise ne postoji vec nekih 30-35 godina. Ova velika zgrada preko puta zelj stanice je nekad prije prije drugog svjetskog rata bila srednja trgovacka skola, a poslije drugog sv rata je postala osnovna skola u koju sam i ja isao i to je jedan od razloga zasto se sjecam ove stare zelj stanice. stanica je inace bila u centru grada i nekih 400-500 metara vazdusne linije od ovog mosta kojeg smo maloprije spominjali.Na mjestu zelj stanice dans se nalazi Robna kuca ili kako se to sad zove soping centar. Ova manja zgrada takodje preko pua stanice koja je bila gradjevina u prelijepom Austro-Ugarskom stilu i koja je do pred zadnju agresiju bila sjediste Brcanskog Pozorista, je takodje morala da ustukne pred naletom nove i sve ruznije novogradnje.
  5. Eh dragi moj Emire, sto bi rekli mi Brcaci 'joj gdje nadje' sa ovih nekoliko starih slika o Brckom i starim Savskim mostom. Evo jedna mala prica iz ovih starih vremena: Dok se nije napravio novi zelj. most izmedju Gunje i Brckog ovim starim Savskim mostom su se koristili i drumski i zeljeznicki saobracaj, i naravno zelj saobracaj je imao prednost nad drumskim. Na obadva kraja mosta su bili branici i prilikom svakog nailaska voza branici bi bili spustani i drumski saobracaj zaustavljan do prolaska voza. Iako drumskli saobracaj u to vrijeme nije bio nesto bog zna kako veliki ipak je to spustanje rampi znalo prouzrokovati velika cekanja.I onda jedne prilike jedan lokalni seljak koji je sa svojim zapreznim kolima bio na povratku iz prijeka ( tako se govorilo kad se islo preko Save) natovaren sijenom, i naravno bio je toliko nestrpljiv da nije htjeo cekati do prolaska voza nego je insistirao kod cuvara mosta da ga pusti i da on ima tako dobre konje i on ce stici na drugu (Brcansku) stranu prije nailaska voza iz suprotnog pravca. Ali ne lezi vraze, kad je ovaj seljak sa svojm zapregom bio na pola mosta vidio je da mu u sustret ide parnjaca i desetine vagona a on je nemajucu kud kako legenda kaze zavrsio u Savi a konji nazalost pod zemljom, i od tada je taj seljak dobio nadimak Belajdzija ( za one koji neznaju taj se izraz u Bosnii Hercegovini koristi za one koju uvijek prave probleme -belaje). Koliko ja znam sva njegova familija se i dan danas zovu Belajdzije.
  6. Ja neznam mikiza po cemu si ti zakljucio da se ugalj za TE ne vozi vozovima nego kamionima, ja koliko znam ugalj za TE se jos uvijek vozi vozovima i nevidim da ce se tio mijenjati u blizoj ili daljoj buducnosti.
  7. Evo da se ja malo umijesam i nadam se da mi Ćiro_bos nece haterovat. Ova vrata koja su otvorena i ispod stanicnog natpisa su vrata za ulazak u prometni ured sto ce reci kancelarija Otpravnika Vozova, a ova druga vrata su vrata za ulazak u kncelariju Sefa Stanice. U praksi se ovaj ulaz u kancelariju sefa stanice vrlo rijetko koristi, posto postoje jos jedna vrata u unutrasnjosti i koja spajaju ove dvije kancelarije i u ogromnom broju slucajeva ta su vrata uvijek otvorena i sluze za ulazak/izlazak kod sefa stanice. A sto se tice cenife, moj prijatelju, one su uvijek odvojene od stanicne zgrade i ako me sjecanje ne vara u svim slucajevima cenife su na suprotnoj strani od cekaonice, bar je takav slucaj na svim stanicama od Brckog do Spionice sto ce reci Bukovac, Bukvik, Bosanska Bijela i Spionica. Takodje sto se tice klupa i one su takodje u svim stanicame manje vise sve iste i ja smatram da su tu od kada i stanice jer su iste takve klupe prija rata ile i u Brckom.
  8. Evo upravo sam se prijavio, i ujedno da vam pozelim veliki uspjeh i takodje da vam se unaprijed zahvalim na ovom trudu. Cim zavrsim nocnu smjenu, koja nazalost traje citavu heftu, obecavam jedno malo krstarenje i slikanje po Britanskim prugama.
  9. A koju doznosnt o Zagrebu obavja Ivica Petrovic, takodje jedan iz ZTS-ove 'radionice' generacja 76-80
  10. Evo moji prijatelji da se i ja pridruzim ovoj temi i dam svoj skromni doprinos. Ja sam takodje zavrsio ZTS 'Ivan Krndelj' generacija 78-82 i moram se sad malo pohvaliti da smo mi uspjeli 2007 ogranizovati proslavu 25 mature u Sarajevu. Bilo nas je otprilike nekih 30-35 i sto me je posebno obradovalo dosli su momci iz svih krajeva BiH, Doboja i okoline, Dragalovci, Bihac, Brcko, Knin, Njemacka, Engleska, Bos Krupa, Prijedor, Bos Novi, Kakanj, Sarajevo, zaisat je bilo fantasticno. Takodje je bio poprilican broj profesora na celu sa F Herendom, S Salicem, Cengicem te profesoricama Z Saltaga, E Gacanini itd i naravno neizostavni sekretar Musan. Ja bih zaista savjetovao svakoj generaciji da pokusaju da se skupe i obiljeze taj datum jer je to zaista nezaboravno. A tek da vam ne pricam o komicnim scenama kad se nismo mogli prepoznati nakon 25 godina i svih ovih sijedih na glavi i naravno viska kilograma haha. zaista divna ideja, SRETNO
  11. Igore, Iducu autom iz pravca Tuzle prema Orasju, postoje dva cestovna tunela, jedan je na prilazu Srebreniku, sto znaci da je izmedju stanica Duboki Potok i Srebrenik, a drugi je tunal Ormanica i u pravu si da je iznad sjevernog, pruga koja nastavlja prema Bn (Brcko Novo), a slijedece zelj stanica je Bosanska Bijela ili kako je sad zovu Bijela, pa onda Bukvik, stajalista Mali Bukvik i Vitanovici, Bukovac i onda Brcko.
  12. Igore evo ja cu malo da preduhitrim Ciro_bos-a, Ako se nije nista promijenilo od prije agresije, potiskivinje iz stanice Mramor je vrseno za sve vozove (naravno teretne) a iz pravca Brckog samo za one koji su bili tezi od 900t, i u tom slucaju sistem je funkcionisao sto bi telegrafista iz Brckog, slao 'zahtjev za potisak' i onda bi Mramor slao kako smo mo to zvali 'Rivalicu' u D Potok da vrsi potiskivanje i ako se ne varam to potiskivanje je bilo sa zakvacenom lok, Bio je odredjeni broj vozova koji su bili predvidjeni po redu voznje ( iz pravca Brckog za Bazen) da budu preko 900t (kao sto je 91164 ako me memorija sluzi) i u takvim slicajevima se nije trebao slati 'zahtjet za potisak' jer je to bilo predvidjeno redom voznje, isto tako ako nekad je trebalo otkazivati potiskivalice, ako voz nebi bio kako smo mi to zvali 'dupli' sto znazi preko 900t. Ciro ako sam u necemu pogrijesio molim te ispravi Poz
  13. Najbrze je koristiti Heathrow Express koji ide za London Paddington i voznja traje oko 20minuta a vozovi idu svakih 15 minuta. Katre se mogu kupiti na salterma ili na automatiima i u obadva slucaja se mogu koristiti kreditne kartice. lijep provod
  14. da ti je srecno i bericetno isvaki hajr te pratio
×
×
  • Create New...