Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Mario78

Članovi
  • Content Count

    563
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mario78

  • Birthday 22.03.1978

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Frankfurt am Main / Vukovar

Recent Profile Visitors

6414 profile views
  1. Ta informacija HZPP-u do ovog trenutka nije poznata. 410/411 prometuje sezonski kao i ove godine.
  2. NRT: Non-Reservation-Ticket (otvoreni sustav, putnik moze ovisno o tarifnim odredbama karte kosistiti bilo koji vlak na navedenoj relaciji) IRT: INtegrated-Reservation-TIcket (zatvoreni sustav, putnik moze kao u zracnom prijevozu koristiti samo vlak za koji je karta kupljen) "Ugovorni operater" je u direktnom odnosu sa putnikom i duzan mu je uslugu prijevoza prema tarifnim odredbama na voznoj ispravi i prema zakonskim regulativama. Izvrsni operater ili "izvrshni operater": je odgovorni operater za odredjeni vlak i moze biti ista pravna osoba kao "ugovorni operater" ili samo operater odgovoran za prijevoz po narudjbi ugovornog operatera. U drugom slucaju izvrsni operater nema nikakvu ugovornu odgovornost prema putniku.
  3. Niti SBB i ÖBB nisu u konkretnim razgovorima osnivanja nove zajednicke firme za promet nocnih vlakova. SBB je napustio CNL kao prvi prijevoznik, zadnji je tada ostao DB i nagomilao najvece gubitke. SBB i ÖBB (ali i DB) trenutno normalno suradjuju oko prometovanja ÖBB Nightjet vlakova. Isti u Svicarskoj prometuju u kooperaciji sa SBB-om koji dijelom ia svoje kurse vagone pod NRT tarifom. U Njemackoj trenutno Nightjet prometuje iskljucivo kao IRT vlak pod ekonomskom odgovornoscu ÖBB-a (DB je samo izvrsni prijevoznik). Jedina iznimka su NRT vagoni za Poljsku (NJ Berlin - Bec) te ubuduce NRT vagoni Zürich - Hamburg.
  4. "podatak koji je provjeren" moze biti samo stalna propaganda ÖBB-a u medijima, da se njihov poslovni model Nightjet isplati. Realno stanje je, da je ispod crte gubitak koji nije enorman samo zato sto drzava jos uvijek dijelom subvencionira nocni prijevoz. NO, i cinjenica je da ÖBB zeli dugorocno ostati u nocnom prijevozu i ima narucene nove garniture Nightjet vlakova (vise nece biti kursnih vagona). A navodni razgovori ÖBB/SBB/DB oko zajednicke firme su cista glupost i neinformiranost novinara. Kao prvo: ta zajednicka firma je vec postojala (CNL) i neslavno je zavrsila - jer je gomilala gubitke. Kao drugo: trenutni trilateralni razgovori se odnose na ponovno preuzimanje odgovornosti za vagone za sjedenje na relaciji Zürich - Berlin - Hamburg od strane DB-a i to u NRT rezimu. A zasto: ÖBBu su troskovi previsoki, a DB tako moze paralelni nocni IC ukinuti. Za SBB su Nightjet vlakovi u unutarnjem prometu normalni NRT vlakovi koji dijelom imaju njihove vagone za sjedenje.
  5. 11 vagona je, jer je "Mimara" radi racionalizacije troskova spojena sa EC "Croatia" do Dovove tako da EC za Bec vozi jos 25min. duze nego u prijasnjem VR-u. A putnika je dosta jer je danas 5. srpnja - tik pred vrhunac sezone. Izvan sezone "Mimara" i dalje ostaje na tri kursna vagona ÖBB-a i ostaje tako na milost ÖBB-a za München.
  6. DB prodaje Lisinski preko Interneta i mobilne aplikacije od 16.02.2018. Prodaja daljinskog prijevoza preko automata se ukida 2023. Dugorocno ostaje samo 1/4 kolodvora sa blagajnama za daljinski promet.
  7. bahn.de ti isto tako kaze da EC112 ide dalje iz Münchena u 15:48, preko Stuttgarta, za Zagreb. Preko Nürnberga je naravno brze (i skuplje). Znaci: - Zagreb (07:00) -> Frankfurt (19:04) sa presjedanjem um Münchenu, RPC po tarifi DB: 206,60 EUR - Zagreb (07:00) -> Frankfurt (19:40) direktno, RPC po tarifi DB: 190,60 EUR.
  8. Pretpostavljam da je kolega mali.paja umjesto "Lisinski" htio napisati "Mimara". I Mimara (danas krece u 7:00h zajedno sa EC Croatia) vozi kroz Karavanke i mora ili obilazno ili nikako za Austriju.
  9. Onda bi ova godina mogla konacno biti zadnja godina za Lisinski. Vec u proslom VR je bilo upitno da li ce dalje voziti. Da li ce HZPP od travnja 2020 zbilja i dalje htjeti gomilati gubitke sa Lisinskim, ostaje otvoreno...
  10. Najvaznija dionica u daljinskom prijevozu DB-a je Berlin - Hamburg. Cijena se krece od 14,90 EUR (2. razred) odnosno 33,90 (1. razred) do 137 EUR (fullflex tarifa 1. razred). Ist tako, sve IRT zeljeznice (TI, SNCF, THA, EST, RENFE, SJ) imaju jos razvijenije prodajne logike pa cak i vlastite LCC modele (npr. Ouigo, Easy). U medjunarodnom zelj. prijevozu je atraktivnost jednostavno premala jer prosjecni (prosjecni, a ne nekakav railfan) korisnik za odabir svog putovanja iznad 4 sata trajanje eksponencijalno tendira brzem obliku prijevoza. A politika FPK je samo povoljna u okvirima vlastitog podrucja moci (znaci u drzavama bivseg SSSRa). U medjunarodnom prijevozu ka zapadnoj Europi nisu spremni na bilo kakve znacajnije kompromise kako bi se unaprijedila prodaja linija iz Nice/Beca/Pariza/Berlina za Moskvu. Npr.: nepostojeca provizija za online prodaju (najvazniji prodajni kanal "zapadnih" zeljeznica), apsolutna nefliksibilnost u dodjeli tarifnih kodova za offline prodaju itd. To su sada interne informacije, vise detalja rado preko PN. Mala anegdota sa strane: yield management sistem DB-a (te dobar dio ljudi koji rade za njega) je kupljen od Lufthanse. A odgovor na ovo pitanje: "ašto ima primera po celoj evropi da je najniža cena karte za voz za neku relaciju 39 evra, a za avion i bus bude i 9 evra? " Kada i u zracnom i/ili autobusnom prijevozu sa udjelom vise razlicitih prijevoznika u jednom putovanju (npr. Ryanair+Lufthansa) kupovina karte u jednom koraku po tim cijenama bude moguca, mozemo opet razgovarati. Za relaciju od Münchena do Zagreba ruku otvaraju ukupno 4 razlicite zelj. uprave.
  11. Ne slazem se u potpunosti. Financijski eksperti medju nama ce sigurno bolje objasniti situaciju, ali i kurs ECU <-> DEM je i prije uvodjenja valute EUR (1.1.1999) bio vec na nivou 1:2 (ERE <-> DEM) jer se ERE orijentiaro nakon uvodjenja 1970ih na USD. A glede fleksibilnosti u cijeni karata: Tek zadnji 10-15 godina su sve (normalne) zeljeznice uvele pravi yield management i dovele do ogromne fleksibilnosti u tarifnom i prodajnom sustavu. Tako npr. danas isto sjedalo u vlaku München - Zagreb moze kostati 39,90 EUR ili 122 EUR. Tko hoce jos vise fleksibilnosti???
  12. Trenutna situacija je da ce Lisinski (Zagreb i Rijeka) ipak voziti i u novom VR. Vagon sa lezajevima iz/za Zagreb samo sezonski, ostalo kao i do sada. Prodaja ipak jos nije otvorena i trebala bi biti za nekoliko dana. Promjena situacije je moguca "svaki tren"...
  13. Vlakovi Lisinski su u mrezi DB-a pod operaterom ÖBB jer vagoni Lisinskog "vise" na NJ vlaku München-Venezia (isto tako i vagon MAV za vlak München-Budapest). HZPP placa ÖBBu naknadu za trasu vlaka. Ako sam korektno informiran u Sloveniji i Austriji je vlak kooperacijski, znaci svaka uprava snosi svoj vlastiti trosak. Tarifno se vlak prodaje pod globalnom cijenom (IRT). Udio cijene karte se dijeli prema kilometrazi zelj. uprava (DB ne dobiva nista, jer je u Njemackoj ÖBB operater koji DBu placa trasu i sve troskove). Udio rezervacijskog dodatka (sjedalo, lezaj, postelja) ide potpuno HZPPu. Putnik te dvije stavke ne vidi, jer placa jedinstvenu cijenu i u biti ne zna koliki je udio cijene karte, a koliki rezervacije. DB i ÖBB nacelno ne placaju nikakvu naknadu HZPP-u ali naravno imaju interes da ti vagoni voze jer svako ipak zaradjuje od putnika koji ide vlakom (a ne busom ili zrakoplovom). To je ukratko, za vise detalja molim privatnu poruku.
  14. Postovani kolega. Naravno da HZ Infra nema pojma o tome, jer HZPP je operater. Sluzbene dopise naravno ne objavljujem na javnom forumu, a ako neko zeli vise detalja neka se javi privatnom porukom.
  15. Inace - najnoviji razvoj dogadjaja oko Lisinskog je da respirator za iduce VR vjerojatno (na srecu) nece biti iskljucen. Da li ce prodaja biti ponovno otvorena biti ce odluceno iducih dana.
×
×
  • Create New...