Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

zeleni_billy

Članovi
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Da malo upadnem nepozvan jer ne pišem na forumu iako pročitam što me zanima. Ova tema me zanima više komercijalno nego tehnički jer se radi o tehnološki sofisticiranijem proizvodu koji je namijenjen izvozu. Pa kako i sam radim u tvrtki iz strojarskog sektora koja pokušava (i ponekad uspijeva) plasirati proizvode u regiju, a proizvodi se također kupuju javnim novcem, mogu reći da hadzibane nije potpuno u pravu. Naime, kad on kaže da puno proizvoda ide iz Hrv za Srb, to je točno, ali ovdje se ne radi o čipsu i linoladi koji ionako idu od privatnika privatnicima. Kada je riječ o trošenju proračunskog novca, itekako se zatvaraju granice. Mislim da to nije zbog slova u i da su to gluposti, ali sigurno nije ni zbog radijusa krivina, nego je logično da žele novce ostaviti svom gospodarstvu. Tako je u mom sektoru normalno u 90% slučajeva da Slovenci kupuju slovensko, Hrvati hrvatsko, Srbi srpsko, u srpskom dijelu Bosne srpsko, u Federaciji hrvatsko i tursko, a Crna gora i Makedonija nemaju svoje pa njih tko uhvati. Nemoguće je ostvariti posao bez partnera koji ima veze u vrhu vlasti gdje se želi izvoziti. Također je nemoguće što je netko insinuirao da je HBOR kreditirao ŽFBIH da kupi hrvatsko jer bi to bilo očigledno kršenje Zakona o javnoj nabavi. Mislim da ovaj vlak tehnički može konkurirati stranim proizvođačima, ali se bojim da će se i ovaj put pokazati da smo komercijalno nedorasli, da gospodarska diplomacija praktički ne postoji i da uvijek veliki igrači uzmu posao kod kapitalnih investicija.
  2. Sjećam je se kroz maglu iz djetinjstva na kolodvoru Sušak-Pećine (80-te godine) Žuta boja, ista ili slična kao i ostale riječke u to vrijeme. Ako je išla kroz Pećine, vjerojatno je išla i do Fužina, ne znam.
  3. Vrlo zanimljivo pitanje. Nisam previše stručan, ali moram biti involviran pošto mi se ovo dogodilo ispod prozora. Iz postova nekih ljudi koji su i unutar sustava dalo bi se zaključiti sljedeće : 1. da je pruga Rijeka-Moravice jedina brdska pruga u Europi 2. da cijela istočna i jugoistočna Evropa vrši promet preko riječke luke jer jedino ovdje se konstantno prozivaju njihovi vagoni kao neispravni pa očito da oni nikamo drugamo ne voze 3. da su lokomotive Asea projektirane i proizvedene u garaži nekog nećaka barba Luke i nijedna ih država ne koristi jer eto one neće moći vući teret po našoj jedinoj brdskoj pruzi u Evropi. 4. da samo lud čovjek može putovati vlakom jer najnormalnije je da se na našoj jedinoj brdskoj pruzi gube kočnice i kontrola brzine na spustu prema Rijeci internet je doprinio da svatko može izreći bilo što cijelom svijetu, a da za to ne odgovara. Meni se čini da je obično problem u nama, našem neradu i neorganizaciji na svim razinama, ali zato nam viška pameti nikad ne nedostaje.
  4. KM nije ukupno popravljena, ali je provizorno postavljena na srednjem kolosjeku negdje jučer predvečer i tu el. lokomotive voze vlakove laganom vožnjom.
  5. Moj balkon je 20-ak metara od mjesta gdje je najveća hrpa vagona, a sve smo prespavali, tek ujutro se nismo mogli načuditi što vidimo kroz prozor. Inače maloprije su dizelke dovukle na 3. kolosjek mislim dizalicu, a na 2. one žute vagone za prijevoz ljudi pa sada stoje, ne znam što će dalje biti, ali izgleda da će ovi radovi idućih dana više ometati stanovanje nego sama nesreća.
  6. Do sada je 701 redovito kasnio u polasku jer je kasnio u dolasku kao 700. To se događalo čak ponekad i sa 500/501, a ponekad i sa vlakom u 13:35. ne znam koji je to broj. Sada s razmaknutim vremenima vjerojatno neće više biti kašnjenja u polasku, ali ne znam da li se isti dan sa novim VR diže brzina u Gorskom kotaru ili remont još traje pa će se nastaviti kašnjenja u dolasku i biti će još i veća. Nitko ne komentira puno to niti činjenicu da će vlakovi ići direktno od Moravica do Šapjana. Da li će tu Rijeka biti samo prolazna stanica od 1 minute ili će se vršiti nekakva manipulacija? To bi onda bila nekakva gradska željeznica u povojima. Riječani i Primorci su se tradicionalno začahurili u svoj forum i nitko im ne treba, brišu nove registracije bez pitanja o kome se radi. Valjda je to sad nekakva sekta.
  7. Garnituru s "domaćim" modelima pozabi. To nebuš tak brzo videl na policama. Vidiš da se svi mučimo s preradama. U Izoli dućana više nema u krugu tvornice. Chiuso. Mehano start setove potraži u Turbo-limač dućanima ili u Sloveniji na www.moko.si gdje je daleeeko veći izbor modela. Hvala na informacijama, spriječio si mi uzaludan put u Izolu. Kao dijete sam imao neku garnituru iz Izole, sjećam se zelene dizel lokomotive i mislim plavih putničkih vagona. Da li je to bio ondašnji JŽ model, nisam više siguran, sigurno netko od vas zna. U to vrijeme velikih dizela nije bilo na riječkoj pruzi pa onda nisam znao kako izgledaju.
  8. Jedno pitanje neukoga pa valjda ću nešto doznati. Da li je moguće kupiti garnituru sa nekim domaćim ex-yu modelom i gdje. Ne mislim na nikakve kvalitetne makete nego samo električni vlakić i 2,3 metra tračnica koje idu u krug i bez ikakvih dodatnih građevina. Ako ne postoje domaći modeli, onda bilo koji drugi. Da li najbolje u Izoli ili ima i drugdje?
  9. zaboravio sam dodati i forum tako da se svi osjećaju isto koji ovo čitaju. da ne skrećemo : žali se putnik kondukteru da grijanje ne radi dobro. "je li hladno?" upita ovaj. "Ne". - odgovara putnik "A je li prevruće?" "Nije" Kondukter će - "Onda stvarno nešto ne valja s grijanjem"
  10. Ne tvoj, nego od thomcro-a. Ma općenito su vicevi glupi, to je zabava za sirotinju, nešto kao tv, kafići, kladionice, nogomet i 24 sata.
  11. Jedno laičko i nepristrano zapažanje. Ispred mog balkona, dakle na kolodvoru Sušak-Pećine često su zaustavljeni vlakovi uzbrdo (nizbrdo gotovo nikada). Nagib je valjda i tamo 25 promila. Ponekad sa električnim lokomotivama ima problema kod kretanja, vlak se ne može pokrenuti iz prvog pokušaja, a vidio sam i da čak dosegne jednu brzinu pa se zaustavi kad je već prošao stotinjak metara. Sa dizel lokomotivama takvih situacija nikad nisam vidio, ona počne proizvoditi zvuk puno prije nego što se vlak pokrene, ali kad se jednom pokrene ide bez problema. Dakle, u pravu su oni što kažu za teški vlak uzbrdo 2063.
  12. Pogledao sam sliku ravnatelja na internetu i danas je vlak prošao pored mene u neposrednoj blizini pa mogu sa sigurnošću reći da to ipak nije ravnatelj. Dakle ostaje neriješen misterij tko je taj čovjek.
  13. Evo malo svježih podataka. Danas je bio u crnoj jakni, mislim kožnoj, i ima Novi list rastvoren na stolu, ali to ima svaki put. Ponovno jedini čovjek u 1. razredu. Ako je to on, a profesorice očito putuju drugim razredom, postavlja se pitanje zašto se distancira od njih. Da li mu je ispod časti razgovarati sa njima ako je ravnatelj? Ali kakav bi to bio planinar koji se izolira od svojih kolegica? Možda mu se ne da slušati babske priče
  14. Ne piše mu na čelu što je, a službenu uniformu nema, to sam siguran. Čovjek u 50-im godinama, sutra kad budem išao na posao ću malo bolje pogledati, a možda čita forum pa se i sam javi
×
×
  • Create New...