Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

jz441

Članovi
  • Content Count

    877
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Vedran Zeman je lepo objasnio... Nema "prime mover". Hemijska reakcija vodonika i kiseonika stvara struju od 900v koja se regulira na 600v i puni se aukumulator koji napaja vucne el. motore i ostale uredjaje na lokomotivi. Voda izlazi u vidu pare.
  2. Nista posebno... Potpuno je tiha jer nema motor. Sto se preformansi tice, ne moze se porediti sa EMD GP serijom. BNSF zeleznica je pre par godina rekla da ce da razvije lokomotivu na vodonik, i dokazali su da je moguce. Cena ulaganja i razvitka lokomotive = $58 mil USD! Lokomotiva je vise kao javni odnos izmedju zeleznice i raznih agencija koje se brinu prirodu ("green people"). Na ovaj nacin BNSF zeleznica sebe u javnosti prikazuje kao kompanija kojoj je stalo do ocuvanja okoline.
  3. Nije nova lokomotiva vec novi dizel motor.... EMD nudi standardne lokice sa 710ECO motorima ili re-motorizaciju starijih lokomotiva sa novim 710ECO...
  4. Siguran si? Da, siguran sam. Razlog zasto se u Evropi sbvencira gorivo je veoma jasan... Evropske avio kompanije bi bankrotirale jer nemaju sanse da konkurisu Amrickim avio gigantima kao Delta i American Airlines koje imaju letove svugde po svetu. Nakon 9/11, narod se uplasio od letenja, i avio kompanije su bile na ivici bankropcije... Drzava je uskocica sa $14 milijardi USD da pomogne avio kompanijama, ali od tada su se izvukli iz krize... Izvinjavam se za OT, ali ipak ima veze sa ovom temom... Tesko je nagovoriti narod ovde da placa porez za nesto sto nije profitabilno.
  5. Nije... Ovde avio kompanije snose sve troskove.
  6. Nije pitanje da li bi bilo putnika, vec kako za to platiti. Putnicke zelznice debelo kostaju i zahtevaju debele subvencije. Amerikanci ne zele da im se uvali nesto sto ce ih debelo kostati na porezima. Avio kompanije su nezavisne i pokrivaju svoje troskove.
  7. Nisu svi isti, ali u principu izgedaju isto... U SAD-u se koriste 3 velicine tockova (kotaca). 28 inch, 32 i 36. Na lokomotivama ima i 42 inch. Teretni vagoni u SAD-u i Kanadi su graniceni na 130 km/h osim Road-Railer koji su ograniceni na 145 km/h.
  8. Vlasnik pruge je privatna firma San Diego Northern Railroad, ali to je manje bitno. San Diego Northern Railroad nije privatna firma vec je pod vlasnistvom San Diego County...
  9. Nema nas vise... Ovo je privatna zeljeznica, i privatnik nece nikoga placati da sedi na guzici ili da jedan radi dok 5 sede i gledaju... Svako ko je zaposlen u zadnjih 6 godina je trenutno otpusten. Kad promet ponovo krene, zeljeznica ce ih zvati, pa ako hoce vratice se ako ne, zeljeznica ce zaposliti nove radnike. Trenutno imamo 2500 otpustenih strojovodja i pomocnika.
  10. Ni kod nas nije nista bolje.... 150 GE Dash-8 u Los Angelesu ceka bolje dane... U Barstow-u preko 100 SD40-2 pakiranih na sporedni kolosek. Los Angeles, par km istocno od stanice....
  11. To je verovatno "Yard Transfer ili Interchange".... Ti poslovi se uglavnom rade sa lokomotivama serije GP. Yard Transfer je razmena vagona sa drugim zeljeznicama. Ja sam dosta vremena proveo na tim manevrama gde smo vrsili razmenu sa UP, PHL i LAJ zeljeznicama. Ni to nije retkost... Odredjeni kontenerski vlakovi su mesani sa prikolicama. Kontenerski vagoni se zovu "Stacks" a prikolice su "Pigs".
  12. Pojasni pitanje... nisam bas siguran da razumem?
  13. Pikoc89, Znam tacno o cemu pricas.... Na zalost od toga nije bilo nista. Ne znam sudbinu garniture niti gde su zavrsili.
×
×
  • Create New...